Page 14 - Media Expres nr 5 / mai 2021
P. 14
TÂRGURI ȘI EXPOZIȚII
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
Guvernul a salvat veniturile din
publicitate ale radiourilor
Guvernul a fost al treilea mare investitor de comercială, clienții tradiționali ai
publicitate radio, iar bugetul de publicitate radioului șiau menținut investițiile și
atenția pentru acest suport de
comercială (rate card) investit în 2020 pe piața promovare. Companiile din retail și
radio (13 stații) a fost de 250,8 milioane de euro domeniul farmaceutic „au ținut
(rate card), în scădere cu 9,4% față de anul aproape” de radio.
În top 20 cei mai mari
precedent, potrivit studiului „Monitorizarea investitori în publicitatea radio pe
Investițiilor în Publicitatea pentru Radio anul 2020 se numără 13 firme de
(MIPR)”, realizat de BRAT, notează forbes.ro. retail (lanțuri de magazine) și trei din
sectorul farmaceutic. Liderul topului
Acest buget nu include cu 11% față de 2019. Scăderile sunt investitorilor în publicitate radio, în brut a crescut cu 51,7% (rate card),
spoturile din cadrul campaniei rezultatul efectului negativ al stării de 2020, este Zdrovit, companie de în timp ce numărul de spoturi sa
publice de informare derulată de urgență asupra economiei, mulți distribuție de medicamente și majorat cu 50%. Orange șia
Guvern, „Poartă mască!”, și a fost clienți publicitari reducânduși suplimente alimentare, cu un buget menținut volumul brut din anul
calculat pe baza tarifelor de bugetele sau oprinduși campaniile de 29,9 milioane de euro (rate card) precedent (creștere de 0,7%), fiind
publicitate (rate card) ale rețelelor de în martie – aprilie 2020. și 68.005 de spoturi difuzate, al treilea mare investitor de
radio, fără să fie scăzute Consumul programelor de conform BRAT. publicitate comercială pe piața radio.
discounturile și gratuitățile acordate radio a scăzut din cauza restricțiilor Volumul este mai mic cu
de radiodifuzori. de circulație din starea de urgență, 1,6% față de anul 2019, iar numărul 11% reprezintă scăderea
Numărul de spoturi fiind cunoscut faptul că radioul se de spoturi mai redus cu 3,3%. procentuală a numărului de reclame
difuzate pe cele 13 rețele de radio, ascultă în mașini. În ciuda scăderii Kaufland a înregistrat o creștere difuzate de cele mai mari rețele de
monitorizate de BRAT, a fost mai mic generale a bugetului de publicitate explozivă a publicității radio: volumul radio în 2020 față de anul precedent.
Radio România a comandat patru
echipamente N7000c de la NOA
Compania austriacă de echipamente și
tehnologie media NOA GmbH a anunțat la 19
aprilie că radiodifuzorul public din România
Radio România a comandat recent patru
unități frontend de ingestie audio N7000c,
specializate în digitalizarea și arhivarea
semnalelor audio, care vor fi folosite inclusiv la
conservarea digitală a patrimoniului sonor din
arhivele radioului. și alte caracteristici avansate pentru de înaltă calitate. Conservarea
profesioniștii care lucrează cu durabilă pe termen lung a
Radio România va folosi îmbunătăți fluxul de lucru la arhivare. arhivele audio. conținutului media este garantată,
unitățile N7000c compatibile AoIP „Lucrăm cu succes cu tehnologia de NOA va livra unitățile deoarece produsele NOA se
pentru înlocuirea stațiilor mai vechi arhivare NOA din 2009 și acesta a N7000c către Radio România în bazează pe standarde și formate de
audio NOA N6000 pe care fost următorul pas logic pentru a trimestrul al doilea al acestui an. arhivare publice și verificări continue
radiodifuzorul le folosea până în asigura conservarea marelui Mai multe informații pentru integritatea transferului pentru
prezent pentru scrierea sunetului în patrimoniu sonor al României”, a despre NOA și produsele sale sunt a asigura cea mai înaltă calitate
sistemele de stocare. declarat acesta. disponibile la www.noaarchive.com. posibilă a conținutului audio și
Folosit în combinație cu „NOA mediARC sa Societatea Română de video.
sistemul de management al arhivei dovedit a fi un sistem de arhivare Radiodifuziune, denumită în mod Compania deține mărcile
NOA mediARC, N7000c este durabil, de zeci de ani”, a spus Jean informal Radio România, este ingestLINE ™, actLINE ™, jobDB ™,
interfața frontend Record NOA și va Christophe Kummer, director general radiodifuzorul public din România, mediARC ™ și sistemele entry level
permite Radio România realizarea NOA. Kummer a declarat pentru emite în FM, AM și pe internet, Pico, tehnologiile NOA fiind folosite
de înregistrări audio fără erori Media Expres că valoarea investiției deținând mai multe canale de radio în peste treizeci de companii la nivel
interstițiale și va simplifica procesul Radio România este de peste 5.000 naționale și locale și Radio România internațional, inclusiv radiodifuzorul
de arhivare digitală datorită de euro. Internațional, care emite în română, național austriac ORF, Sveriges
tehnologiilor avansate. N7000c este o soluție engleză, franceză, aromână, Radio Förvaltnings (SRF), Yleisradio
În comunicatul difuzat de pentru transferuri audio care acceptă spaniolă, germană, italiană, sârbă, Finland (YLE), Radiotelevizija
NOA este citat Dan Barabas, până la patru conexiuni simultane la rusă, ucraineană, chineză și arabă. Slovenija (RTV) și în arhivele sonore
directorul tehnic Radio România, dispozitive de redare analogice, NOA este o companie naționale ale Elveției și Mexicului,
care explică faptul că investiția în oferă o plajă dinamică a sunetului specializată în soluții pentru Radio Vlaamse ro Televisieomroep
hardwareul N7000 de la NOA a fost remarcabilă, un sistem de modelare digitalizare și arhivare audio și video (VRT) și altele.
o alegere evidentă pentru a clasică a preamplificatorului, precum
14 MAI 2021