Page 15 - Media Expres nr 5 / mai 2021
P. 15
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Veniturile totale ale Discovery au crescut,
dar profitul a scăzut cu 63% în trimestrul I
Câștigurile din primul trimestru ale Discovery, Inc. la nivel global
au scăzut cu mult sub estimările Wall Street, potrivit unui
comunicat de miercuri, 28 aprilie, compania media înregistrând
o scădere cu 63% a profitului net, la 140 milioane de dolari, în
scădere de la 377 milioane de dolari, în primul trimestru al
anului 2020.
Între timp, veniturile totale au crescut cu Discovery pune pe seama ratingurilor generale
4% până la 2,79 miliarde de dolari, conform mai mici, citând în același timp „scăderea istorică
previziunilor. în ecosistemul TV cu plată și un inventar mai
Președintele și CEO al Discovery, redus”. Veniturile publicitare au oferit o imagine mai roz
David Zaslav, a declarat că serviciul Discovery + Această scădere a fost parțial decât cifrele din SUA, deoarece au crescut cu
care a fost lansat în ianuarie are în prezent 15 compensată de prețuri mai mari și monetizarea 16%. Distribuția a fost aproape constantă, cu o
milioane de abonați care plătesc direct, depășind ofertelor de conținut de pe platformele Discovery scădere de 2%.
valoarea de 13 milioane la sfârșitul primului în primul rând Discovery + și TV Everywhere a „Lansarea globală a Discovery + are un
trimestru. declarat compania în raportul fiscal pe primul început fantastic. Valori cheie, inclusiv adăugarea
Streamerul de nonficțiune a fost lansat trimestru 2021. de abonați, aderența clienților și păstrarea lor,
deocamdată pe Comcast Xfinity și Amazon Prime Între timp, veniturile din distribuție au depășesc așteptările noastre și demonstrează un
din SUA, Starzplay în Orientul Mijlociu și Africa de crescut cu 12% după lansarea Discovery +, impuls susținut în al doilea trimestru ”, a spus
Nord și pe televizoarele inteligente Samsung și creștere compensată parțial de o scădere a Zaslav întrun comunicat. Acesta a precizat că
dispozitivele Amazon Fire TV din Marea Britanie și abonaților liniari. extinderea acoperirii Discovery + continuă, iar în
Irlanda. La 31 martie, totalul abonamentelor ultimul trimestru portofoliul cu plată Discovery a
Veniturile totale din rețelele americane liniare din America a scăzut cu 4% comparativ cu fost cel mai urmărit portofoliu de televiziune din
au crescut cu 3%, până la 1,81 miliarde de dolari, trimestrul corespunzător din anul precedent. SUA, fiind de asemenea al șaptelea trimestru
comparativ cu trimestrul similar din 2020. Pe plan internațional, veniturile totale consecutiv de creștere a rezultatelor la nivel
Veniturile din publicitate au scăzut cu 4%, ceea ce au crescut cu 7%, până la 987 milioane dolari. internațional.
"Psihologia Fake News. Acceptarea,
distribuirea și corectarea informațiilor
false", la reducere pe edituratrei.ro
Editura Trei promovează o nouă carte despre știrile false, urmează:
apărută în 2021, "Psihologia Fake News. Acceptarea, "Reiner Greifeneder este profesor de
distribuirea și corectarea informațiilor false", de Reiner psihologie socială la Universitatea din Basel,
Elveția. Cercetările sale se centrează pe impactul
Greifeneder, Mariela E. Jaffé, Eryn J. Newman și Norbert judecăților asupra sentimentelor, experiența
Schwarz, 448 de pagini, ISBN: 9786064010087, cu o indivizilor de a fi excluși social și modul în care
reducere de 15% pe siteul edituratrei.ro, până la 50,15 lei. indivizii contruiesc adevărul."
"Mariela E. Jaffé este doctorand în
psihologie socială la Universitatea din Basel,
Elveția. Cercetările sale se focalizează pe
În primul paragraf al cărții care poate fi îi face pe oameni să accepte și să distribuie construirea socială a adevărului și pe preferințele
răsfoită până la pagina 20 online, pe siteul https:// informații false și ce se poate face pentru a indivizilor cu privire la diversitate."
issuu.com/edituratrei/docs/1 contracara acest fenomen. Aceste trei aspecte "Eryn J. Newman este profesor la
20_psihologia_fake_news, sunt menționate două trebuie înțelese în contextul creat de rețelele de Universitatea Națională Australiană. Cercetările
evenimente majore care au inclus în mod socializare online care au schimbat în mod sale urmăresc modul în care oamenii ajung să
proeminent fake news în discursul public: primul fundamental modul în care informația este creadă și săși amintească că anumite lucruri sunt
referendum Brexit și alegerile din SUA din 2016. produsă, consumată și transmisă. Pentru a adevărate și cum informațiile tangențiale sau
Cartea este prezentată pe siteul răspunde acestor întrebări, volumul de față aduce pseudodovezile pot influența evaluarea
editurii cu următorul text: "Intenția de a induce în laolaltă experți consacrați din diferite domenii ale informațiilor în viața cotidiană."
eroare este la fel de veche ca omenirea. Întrun psihologiei și ale științelor înrudite, precum "Norbert Schwarz este profesor de
climat contemporan în care faptele și informațiile științele informației și științele politice, care psihologie și marketing la Universitatea din
false se amestecă și sunt intenționat amestecate, prezintă cele mai recente studii, teorii și aplicații California de Sud. Cercetările sale investighează
gestionarea știrilor false devine importantă în legate de domeniul dezinformării și propun diferite modul în care se iau deciziile și implicațiile acestui
numeroase arii ale vieții cotidiene, de la politică la direcții de intervenție pentru a contracara știrile fapt pentru opinia publică, comportamentul
informații despre sănătate și studii științifice. false". consumatorului și cercetarea din științele sociale".
Acest volum pune întrebarea ce anume Autorii sunt prezentați și ei, după cum
15