Page 20 - Media Expres nr. 10 / octombrie2021
P. 20
AUTORITĂȚI CABLU TV DTH RADIO SATELIT LEGISLAȚIE
TV
Românii explorează mai ales călătorind,
potrivit unui studiu National Geographic
National Geographic a anunțat premiera unei serii de lângă care majoritatea trecem cuprinşi de alte
documentare dedicate orașelor, din 21 septembrie, în fiecare gânduri. Nu este nevoie să mergem departe
de casă pentru a trăi emoția explorării, uneori
marți și miercuri de la 21:00, fiind difuzate episoade noi din este suficient să privim drumul pe care
seriile “Cum să construiești un oraș?” şi “Top 10: Arta mergem zi de zi din altă perspectivă”, a
Arhitecturii”, precum și alte documentare. declarat Vlad Eftenie, explorator urban,
fotograf și arhitect.
National Geographic îi invită pe noscute ale României (51,7%), în mod egal Una dintre modalitățile prin care
telespectatori să exploreze cele mai spații urbane sau natură sălbatică. explorarea poate continua dincolo de bariere
cunoscute orașe din lume, din perspective noi Este demn de remarcat faptul că este și prin portalul galben al National
și surprinzătoare. domeniul care se bucură de cea mai mare Geographic o televiziune care, datorită
Seria de documentare "Cum să popularitate în rândul românilor atunci când serialelor și documentarelor sale fascinante
construiești un oraș" aduce în primplan explorează îl reprezintă poveștile despre din domeniile științei, naturii, tehnologiei,
geniul creativ al inginerilor din trecut și al celor orașe și realizări umane (40,5%), dar și călătoriilor și arhitecturii, duce spectatorul în
contemporani, al oamenilor de știință, cultura și civilizația contemporană (39,3%), orice loc care așteaptă să fie descoperit.
arhitecților și urbaniștilor care au creat cele arată studiul. Nu este deloc surprinzător că Peste două treimi din cei care
mai uimitoare orașe din lume. Orașele explorarea stârnește emoții pozitive românilor, călătoresc preferă să exploreze liber,
prezentate sunt Berlin, New York, Paris, Tokio, precum bucurie (45%) și curiozitate (38%). bucurânduse de ce le oferă locurile vizitate,
Naples, Sydney, Seattle și Canberra. În contextul în care lumea din jurul fără o planificare riguroasă, în timp ce restul
În cadrul seriei “Top 10: Arta nostru sa schimbat semnificativ în ultimul an, aleg să își planifice în detaliu deplasările.
Arhitecturii” aflăm despre istoria celor mai cercetarea arată că pandemia a afectat De asemenea, consumul de media a
interesante capodopere ingine rești și activitatea de explorare pentru 67,6% dintre crescut ca urmare a imposibilității de a
arhitecturale din lume și creatorii acestora, cu români. Peste jumătate dintre participanții la călători fizic. Astfel, aceia care preferă să
ajutorul unor experți renumiți. studiu au renunțat la un anumit număr de exploreze prin intermediul media aleg filmele
Premierele sunt urmate de episoade călătorii/vacanțe (în medie 2) ca urmare a documentare (44,3%), iar tinerii cu vârste
din seriile documentare Megastadion: Turul pandemiei, iar 22,7% au ales o altă locație între 1824 ani sunt mai înclinați spre
Europei, Secrete Îngropate cu Albert Lin, pentru vacanțe. explorarea digitală față de toate celelalte
Orașe Inteligente și multe altele. În general, românii sau reorientat categorii de vârstă.
Ca parte din campania de dica tă către alte locuri în care călătoria și explorarea Odată aleasă destinația călătoriei,
orașelor, National Geographic a demarat era posibilă, în zone mai aproape de casă, majoritatea românilor preferă confortul
un studiu pentru a înțelege cum zone care au căpătat o importanță specială propriului automobil atunci când călătoresc
explorează românii și cum sau modificat pentru cei pasionați de călătorie. (71,6%). Din motive de protecție și siguranță
obiceiurile de explorare în contextul “Încurajez pe toată lumea să a sănătății, aceste rezultate nu ar trebui să fie
pandemiei. exploreze străzile oraşului şi să se lase o surpriză, dar ele vă pot face să reflectați
Cercetarea arată că românii sunt purtați, sunt atâtea locuri și poveşti care dacă și cum putem lua în considerare
interesați să exploreze lumea din jurul lor, cea aşteaptă să fie aflate, fotografiate şi bunăstarea planetei noastre atunci când
planificăm o excursie?
Cercetarea „Cum explorează
românii” a fost realizată pe un eșantion de
peste 1.000 de persoane, în luna august.
National Geographic Part ners LLC
(NGP), o companie jointventure dintre
Disney și National Geographic Society, își
propune să ofere publicului din întreaga lume
conținut premium din domeniile știință,
aventură și explorare, prin intermediul unui
portofoliu inegalabil de instrumente media.
NGP combină televiziunile National
Geographic (National Geographic Channel,
Nat Geo Wild, Nat Geo People, Nat Geo
Mundo), prezente la nivel global, cu
instrumentele media și cele destinate
consumatorilor ale National Geographic:
revistele Natio nal Geographic, studiourile
National Geographic, platformele digitale și
social media, cărți, hărți, media pentru copii,
activități auxiliare ce includ călătorii,
mai mare parte dintre ei preferă să exploreze împărtăşite. Oriunde mergeți, puteți avea experiențe și eve nimente, vânzări, licențe și
călătorind (79,2%). Iar aproximativ jumătate surpriza să descoperiți locuri inedite pe care activități ecommerce.
dintre aceștia aleg să descopere locuri necu nu le găsești în ghidurile turistice, locuri pe
20 OCTOMBRIE 2021