Page 20 - Media Expres nr. 10 / octombrie2021
P. 20

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE
                                      TV



         Românii explorează mai ales călătorind,


         potrivit unui studiu National Geographic





          National  Geographic  a  anunțat  premiera  unei  serii  de           lângă care majoritatea trecem cuprinşi de alte
          documentare  dedicate  orașelor,  din  21  septembrie,  în  fiecare   gânduri. Nu este nevoie să mergem departe
                                                                                de casă pentru a trăi emoția explorării, uneori
          marți  și  miercuri  de  la  21:00,  fiind  difuzate  episoade  noi  din   este  suficient  să  privim  drumul  pe  care
          seriile  “Cum  să  construiești  un  oraș?”  şi  “Top  10:  Arta      mergem  zi  de  zi  din  altă  perspectivă”,  a
          Arhitecturii”, precum și alte documentare.                            declarat  Vlad  Eftenie,  explorator  urban,
                                                                                fotograf și arhitect.
                National  Geographic  îi  invită  pe  noscute  ale  României  (51,7%),  în  mod  egal   Una  dintre  modalitățile  prin  care
          telespectatori  să  exploreze  cele  mai  spații urbane sau natură sălbatică.   explorarea poate continua dincolo de bariere
          cunoscute orașe din lume, din perspective noi   Este  demn  de  remarcat  faptul  că   este  și  prin  portalul  galben  al  National
          și surprinzătoare.                 domeniul  care  se  bucură  de  cea  mai  mare   Geographic  ­  o  televiziune  care,  datorită
                Seria  de  documentare  "Cum  să  popularitate  în  rândul  românilor  atunci  când   serialelor  și  documentarelor  sale  fascinante
          construiești  un  oraș"  aduce  în  prim­plan  explorează  îl  reprezintă  poveștile  despre   din  domeniile  științei,  naturii,  tehnologiei,
          geniul creativ al inginerilor din trecut și al celor  orașe  și  realizări  umane  (40,5%),  dar  și   călătoriilor  și  arhitecturii,  duce  spectatorul  în
          contemporani,  al  oamenilor  de  știință,  cultura  și  civilizația  contemporană  (39,3%),   orice loc care așteaptă să fie descoperit.
          arhitecților  și  urbaniștilor  care  au  creat  cele  arată  studiul.  Nu  este  deloc  surprinzător  că   Peste  două  treimi  din  cei  care
          mai  uimitoare  orașe  din  lume.  Orașele  explorarea stârnește emoții pozitive românilor,   călătoresc  preferă  să  exploreze  liber,
          prezentate sunt Berlin, New York, Paris, Tokio,  precum bucurie (45%) și curiozitate (38%).   bucurându­se de ce le oferă locurile vizitate,
          Naples, Sydney, Seattle și Canberra.     În  contextul  în  care  lumea  din  jurul   fără o planificare riguroasă, în timp ce restul
                În  cadrul  seriei  “Top  10:  Arta  nostru s­a schimbat semnificativ în ultimul an,   aleg să își planifice în detaliu deplasările.
          Arhitecturii”  aflăm  despre  istoria  celor  mai  cercetarea  arată  că  pandemia  a  afectat   De asemenea, consumul de media a
          interesante   capodopere   ingine rești   și  activitatea  de  explorare  pentru  67,6%  dintre   crescut  ca  urmare  a  imposibilității  de  a
          arhitecturale din lume și creatorii acestora, cu  români.  Peste  jumătate  dintre  participanții  la   călători  fizic.  Astfel,  aceia  care  preferă  să
          ajutorul unor experți renumiți.    studiu  au  renunțat  la  un  anumit  număr  de   exploreze prin intermediul media aleg filmele
                Premierele sunt urmate de episoade  călătorii/vacanțe  (în  medie  2)  ca  urmare  a   documentare  (44,3%),  iar  tinerii  cu  vârste
          din  seriile  documentare  Megastadion:  Turul  pandemiei,  iar  22,7%  au  ales  o  altă  locație   între  18­24  ani  sunt  mai  înclinați  spre
          Europei,  Secrete  Îngropate  cu  Albert  Lin,  pentru vacanțe.       explorarea  digitală  față  de  toate  celelalte
          Orașe Inteligente și multe altele.       În  general,  românii  s­au  reorientat   categorii de vârstă.
                Ca  parte  din  campania  de dica tă  către alte locuri în care călătoria și explorarea   Odată  aleasă  destinația  călătoriei,
          orașelor,  National  Geographic  a  demarat  era  posibilă,  în  zone  mai  aproape  de  casă,   majoritatea  românilor  preferă  confortul
          un  studiu  pentru  a  înțelege  cum  zone  care  au  căpătat  o  importanță  specială   propriului  automobil  atunci  când  călătoresc
          explorează  românii  și  cum  s­au  modificat  pentru cei pasionați de călătorie.   (71,6%). Din motive de protecție și siguranță
          obiceiurile  de  explorare  în  contextul   “Încurajez  pe  toată  lumea  să   a sănătății, aceste rezultate nu ar trebui să fie
          pandemiei.                         exploreze  străzile  oraşului  şi  să  se  lase   o surpriză, dar ele vă pot face să reflectați ­
                 Cercetarea  arată  că  românii  sunt  purtați,  sunt  atâtea  locuri  și  poveşti  care   dacă  și  cum  putem  lua  în  considerare
          interesați să exploreze lumea din jurul lor, cea  aşteaptă  să  fie  aflate,  fotografiate  şi   bunăstarea  planetei  noastre  atunci  când
                                                                                planificăm o excursie?
                                                                                       Cercetarea   „Cum   explorează
                                                                                românii”  a  fost  realizată  pe  un  eșantion  de
                                                                                peste 1.000 de persoane, în luna august.
                                                                                       National  Geographic  Part ners  LLC
                                                                                (NGP),  o  companie  joint­venture  dintre
                                                                                Disney  și  National  Geographic  Society,  își
                                                                                propune să ofere publicului din întreaga lume
                                                                                conținut  premium  din  domeniile  știință,
                                                                                aventură  și  explorare,  prin  intermediul  unui
                                                                                portofoliu  inegalabil  de  instrumente  media.
                                                                                NGP    combină   televiziunile   National
                                                                                Geographic  (National  Geographic  Channel,
                                                                                Nat  Geo  Wild,  Nat  Geo  People,  Nat  Geo
                                                                                Mundo),  prezente  la  nivel  global,  cu
                                                                                instrumentele  media  și  cele  destinate
                                                                                consumatorilor  ale  National  Geographic:
                                                                                revistele  Natio nal  Geographic,  studiourile
                                                                                National  Geographic,  platformele  digitale  și
                                                                                social media, cărți, hărți, media pentru copii,
                                                                                activități  auxiliare  ce  includ  călătorii,
          mai mare parte dintre ei preferă să exploreze  împărtăşite.  Oriunde  mergeți,  puteți  avea   experiențe  și  eve nimente,  vânzări,  licențe  și
          călătorind  (79,2%).  Iar  aproximativ  jumătate  surpriza să descoperiți locuri inedite pe care   activități e­commerce.
          dintre aceștia aleg să descopere locuri necu ­ nu  le  găsești  în  ghidurile  turistice,  locuri  pe



           20                                                                               OCTOMBRIE 2021
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25