Page 18 - Media Expres nr. 1 / ianuarie 2022
P. 18

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE
                                      TV



            gust și până în decembrie 2021, iar în urban s­a
            apropiat de Happy Channel. Și Diva și­a crescut
            audiența din ianuarie până în decembrie 2021 cu
            aproximativ 10.000 de telespectatori în național,
            majoritatea venind din mediul urban.
                   Telespectatorii  câștigați  de  Diva  și
            Happy Channel au părăsit Pro 2 și mai ales pu­
            blicul  feminin  din  mediul  urban:  de  la  30.000  în
            ianuarie, Pro 2 a ajuns la 15.000 în decembrie.
                   Cu excepția Pro 2, care a scăzut atât
            în național, cât și în urban, televiziunile pentru fe­
            mei  și­au  conservat  sau  au  crescut  în  audiența
            de  la  finalul  anului,  tendință  similară  și  în  2020
            față de 2019.
                   Și la coada clasamentului lucrurile par
            neschimbate  față  de  2020:  cealaltă  televiziune
            din grupul NBC Universal, pe lângă Diva, care se
            distribuie pe piața din România, E! Entertainment,
            este pe ultimul loc în clasament, iar TLC (grupul
            Discovery) și AXN White (Antenna Group proprie­
            tar din 2021, în locul Sony Pictures Television) își
                                                                                  și emisiuni dedicate gastronomiei, care în iulie și
                                                                                  august a împărțit locul al doilea în topul nișei cu
                                                                                  National Geographic.
                                                                                         După ce Animal Planet a fost înlocuită
                                                                                  din iulie 2020 cu HGTV, televiziunea pentru casă
                                                                                  și  grădină  a  grupului  Discovery,  aceasta  nu  a
                                                                                  "prins tracțiune" în 2021, dar nici nu a mers în jos.
                                                                                         Menționăm în mod semnificativ că pa­
                                                                                  chetul  Discovery­Eurosport  a  ieșit  din  distribuția
                                                                                  Telekom de la 1 ianuarie 2020, situație nereme­
                                                                                  diată nici în 2021, fapt care i­a redus acoperirea
                                                                                  la nivel național cu aproximativ un milion de abo­
                                                                                  nați, ceea ce reprezintă un handicap în compa­
                                                                                  rația  interesului  real  al  telespectatorilor  față  de
                                                                                  programele acestor televiziuni.
                                                                                         Dacă anul trecut notam un comporta­
                                                                                  ment  "straniu"  la  nivel  național  pentru  Travel
                                                                                  Channel, care avea în anul 2020 o audiență me­
                                                                                  die constantă de 3.000 de telespectatori pe minut

            împart penultimele două locuri atât în urban, cât
            și în național cu un parcurs constant de­a lungul
            anului și o ușoară preeminență TLC în urban spre
            finalul anului.
                   Televiziunile de documentare prezente
            pe piața din România și incluse în raportarea ofi­
            cială  de  către ARMA  pe  baza  plăților  cotizațiilor
            anuale sunt conduse și în 2021, ca și în cei doi
            ani anteriori, de History, atât în național, cât și în
            urban.  Combinația  dintre  documentarul  factual
            despre business­uri contemporane legate de artă
            și cultura modernă americană, extratereștrii antici
            și  "cârligul  local"  reprezentat  de  documentarele
            dedicate  Casei  Regale  a  României,  difuzate  în
            momentele cheie ale sărbătorilor regalității, au ți­
            nut History pe primul loc și în 2021.
                   History a reușit să își mențină audien ­
            ța în național și a pierdut aproximativ 2.000 de te­
            lespectatori  pe  minut  în  național,  în    timp  ce
            Discovery Channel a avut o revenire notabilă pe   lui pe locul al doilea, a pierdut însă din audiență,   din aprilie și până în decembrie, acum se poate
            locul al doilea în clasamentul audiențelor în noi­  fiind depășit inclusiv de National Geographic Wild   vedea curba sezonieră și o scădere a audienței
            embrie și decembrie 2021.          în decembrie 2021.                 pe perioada verii, când vacanțele au fost permise
                   National Geographic a avut un an mai   O  figură  remarcabilă  a  făcut  în  2021   în al doilea an al pandemiei, spre deosebire de
            dificil, deși s­a menținut în prima jumătate a anu­  TV  Paprika,  singura  televiziune  cu  documentare   primul.







           18                                                                                IANUARIE 2022
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23