Page 29 - Media Expres nr. 1 / ianuarie 2022
P. 29
LEGISLAȚIE SATELIT RADIO DTH TV CABLU AUTORITĂȚI
TV
Topul audienței televiziunilor în URBAN și
NAȚIONAL decembrie 2021
La nivel urban, Antena 1 și Kanal D au pierdut audiență în decembrie, în timp ce Pro TV a câștigat telespectatori,
consolidândși poziția de lider. România TV șia conservat ratingul și a rămas a treia televiziune cea mai urmărită de
orășeni. În decembrie 2021, televiziunile de știri au pierdut telespectatori la nivel național comparativ cu luna
precedentă. Marele câștigător al lunii este Pro TV, care a realizat un rating general mai mare cu 67.000 de persoane
față de noiembrie.
În urban, TVR 1 șia majorat Televiziunile publice TVR 1 și
ratingul general, dar ocupă locul 9 în TVR 2 au avut în total o cotă de piață
topul audienței urbane. În ultima lună de 3,5%. TVR 1 a câștigat 9.000 de
a anului 2021, Antena 1 a pierdut orășeni, dar ocupă locul 9 în topul
15.000 de telespectatori, față de audienței urbane. TVR 2 a câștigat
noiembrie, în timp ce Kanal D a 3.000 de persoane și ocupă locul 15.
suferit o pierdere de 13.000 de Grupul DIGI, format din
orășeni. Pro TV șia consolidat televiziunile Digi24, DigiSport 1,2,3,4,
poziția câștigând 32.000 de orășeni, U TV, Music Channel și H!T Music, a
cea mai mare creștere de pe piața înregistrat o cotă de piață (vizionare)
TV. România TV a rămas pe locul 3 de 5,02%.
în topul urban, conservânduși Clever Group, care șia conso
ratingul din noiembrie, cu 166.000 de lidat prezența prin televiziunile înscri
telespectatori pe minut (toată ziua), se în sistemul de măsurare al
în fața televiziunii generaliste Kanal D audien ei cu Prima TV, Cinemaraton,
ț
(149.000). Cele cinci televiziuni din Look Sport+ și Look Sport, a avut o
fruntea topului urban – Pro TV, cotă de vizionare de 2,4%.
Antena 1, România TV, Kanal D și În decembrie, 43 de televiziuni
Antena 3 – au avut în total o cotă de au avut ratinguri generale cu 10.000
piață de 53,52%, dintrun total de 74 de telespectatori pe minut, în mediul
de televiziuni înscrise în sistemul de urban, dintrun total de 74 de
măsurare operat de Kantar Media. televiziuni. Aceste 43 de stații au avut
Grupul Intact, care operează o cotă totală de 9,06% (România TV
televiziunile Antena 1, Antena 3, a avut 8,28%). Televiziunile cu cele
Antena Stars, Happy Channel și ZU mai mici ratinguri (1.000 de orășeni)
TV, a avut o cotă de piață (de sunt: Music Channel, E!
vizionare) de 23,78%, depășind Entertainment, A7 TV, Hit Music,
grupul Pro TV (Pro TV, Pro Cinema, Telekom Sport 3, Metropola TV și
Pro 2, Pro Gold și Pro X), cu o cotă Rock TV.
de piață de 20,64%. În național, creșteri importante
de audiență au înregistrat Antena 1 și premianții lunii decembrie: a câștigat
TVR 1. 17.000 de persoane față de
Audiența medie a Pro TV a atins, decembrie, urcând pe locul 6 în topul
în decembrie, 762.000 de audienței naționale, cu un rating
telespectatori pe minut (toată ziua) la 85.000 de telespectatori pe minut
nivel național, conform măsurătorilor (toată ziua). Televiziunile de știri au
Kantar Media, în creștere cu 63.000 pierdut audiență în decembrie, în
de persoane față de ratingul din ciuda faptului că agenda social
noiembrie. Este cea mai mare politică a țării a fost încărcată:
creștere de audiență de pe piața TV România TV (3.000 de persoane
în ultima lună a anului 2021 și se față de noiembrie), Antena 3 (
explică prin interesul telespectatorilor 26.000), Realitatea Plus (1.000),
pentru ultimele ediții din sezon ale Digi24 (2.000).
programelor de mare audiență, B1 TV pare ieșită din bătălia
precum "SuperStar România", audienței pe nișa de știri, înregistrând
serialul „Las Fierbinți”, „Visuri la un rating de 35.000 de telespectatori
cheie” și „Masked Singer”. Pe locul pe minut (toată ziua) care o plasează
secund în topul audienței naționale s pe locul 18 în topul audienței
a situat Antena 1, cu un rating mediu naționale. Aleph News, televiziunea
de 618.000 de telespectatori pe de știri deținută de Adrian Sârbu, a
minut (toată ziua), în creștere cu avut o medie de 4.000 de
37.000 de persoane față de telespectatori pe minut (toată ziua),
noiembrie, a doua creștere ca locul 63 în clasamentul audienței
mărime de pe piața TV. Diferența de naționale.
audiență la nivel național dintre Pro Au câștigat audiență în
TV și Antena 1 sa mărit în luna decembrie comparativ cu noiembrie:
decembrie, ajungând la 144.000 de Național TV (3.000), Prima TV
persoane. Pe locul 3 sa plasat Kanal (6.000), Antena Stars (7.000) și TVR
D, care a pierdut 11.000 de persoane 2 (7.000) și au pierdut telespectatori
față de noiembrie, ajungând la un în decembrie comparativ cu
rating de 368.000 de telespectatori noiembrie: Happy Channel (3.000),
pe minut (toată ziua). Televiziunea DigiSport 1 (3.000) și Pro Cinema (
publică TVR 1 se numără printre 10.000).
29