Page 29 - Media Expres nr. 1 / ianuarie 2022
P. 29

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
                                                                                   TV

           Topul audienței televiziunilor în URBAN și

           NAȚIONAL ­ decembrie 2021


           La nivel urban, Antena 1 și Kanal D au pierdut audiență în decembrie, în timp ce Pro TV a câștigat telespectatori,
           consolidând­și poziția de lider. România TV și­a conservat ratingul și a rămas a treia televiziune cea mai urmărită de
           orășeni.  În  decembrie  2021,  televiziunile  de  știri  au  pierdut  telespectatori  la  nivel  național  comparativ  cu  luna
           precedentă. Marele câștigător al lunii este Pro TV, care a realizat un rating general mai mare cu 67.000 de persoane
           față de noiembrie.
              În  urban,  TVR  1  și­a  majorat   Televiziunile  publice  TVR  1  și
           ratingul general, dar ocupă locul 9 în  TVR 2 au avut în total o cotă de piață
           topul audienței urbane. În ultima lună  de 3,5%. TVR 1 a câștigat 9.000 de
           a  anului  2021,  Antena  1  a  pierdut  orășeni,  dar  ocupă  locul  9  în  topul
           15.000  de  telespectatori,  față  de  audienței  urbane.  TVR  2  a  câștigat
           noiembrie,  în  timp  ce  Kanal  D  a  3.000 de persoane și ocupă locul 15.
           suferit  o  pierdere  de  13.000  de   Grupul   DIGI,   format   din
           orășeni.  Pro  TV  și­a  consolidat  televiziunile Digi24, DigiSport 1,2,3,4,
           poziția  câștigând  32.000  de  orășeni,  U TV, Music Channel și H!T Music, a
           cea  mai  mare  creștere  de  pe  piața  înregistrat o cotă de piață (vizionare)
           TV. România TV a rămas pe locul 3  de 5,02%.
           în  topul  urban,  conservându­și   Clever  Group,  care  și­a  conso ­
           ratingul din noiembrie, cu 166.000 de  lidat prezența prin televiziunile înscri ­
           telespectatori  pe  minut  (toată  ziua),  se  în  sistemul  de  măsurare  al
           în fața televiziunii generaliste Kanal D  audien ei cu Prima TV, Cinemaraton,
                                          ț
           (149.000).  Cele  cinci  televiziuni  din  Look Sport+ și Look Sport, a avut o
           fruntea  topului  urban  –  Pro  TV,  cotă de vizionare de 2,4%.
           Antena  1,  România  TV,  Kanal  D  și   În  decembrie,  43  de  televiziuni
           Antena 3 – au avut în total o cotă de  au avut ratinguri generale cu 10.000
           piață de 53,52%, dintr­un total de 74  de telespectatori pe minut, în mediul
           de televiziuni înscrise în sistemul de  urban,  dintr­un  total  de  74  de
           măsurare operat de Kantar Media.  televiziuni. Aceste 43 de stații au avut
              Grupul  Intact,  care  operează  o cotă totală de 9,06% (România TV
           televiziunile  Antena  1,  Antena  3,  a  avut  8,28%).  Televiziunile  cu  cele
           Antena  Stars,  Happy  Channel  și  ZU  mai mici ratinguri (1.000 de orășeni)
           TV,  a  avut  o  cotă  de  piață  (de  sunt:   Music   Channel,   E!
           vizionare)  de  23,78%,  depășind  Entertainment,  A7  TV,  Hit  Music,
           grupul Pro TV (Pro TV, Pro Cinema,  Telekom  Sport  3,  Metropola  TV  și
           Pro 2, Pro Gold și Pro X), cu o cotă  Rock TV.
           de piață de 20,64%.          În  național,  creșteri  importante





                                                                de audiență au înregistrat Antena 1 și  premianții lunii decembrie: a câștigat
                                                                TVR 1.                    17.000  de  persoane  față  de
                                                                  Audiența medie a Pro TV a atins,  decembrie, urcând pe locul 6 în topul
                                                                în   decembrie,   762.000   de  audienței  naționale,  cu  un  rating
                                                                telespectatori pe minut (toată ziua) la  85.000  de  telespectatori  pe  minut
                                                                nivel  național,  conform  măsurătorilor  (toată  ziua).  Televiziunile  de  știri  au
                                                                Kantar Media, în creștere cu 63.000  pierdut  audiență  în  decembrie,  în
                                                                de  persoane  față  de  ratingul  din  ciuda  faptului  că  agenda  social­
                                                                noiembrie.  Este  cea  mai  mare  politică  a  țării  a  fost  încărcată:
                                                                creștere de audiență de pe piața TV  România  TV  (­3.000  de  persoane
                                                                în  ultima  lună  a  anului  2021  și  se  față  de  noiembrie),  Antena  3  (­
                                                                explică prin interesul telespectatorilor  26.000),  Realitatea  Plus  (­1.000),
                                                                pentru  ultimele  ediții  din  sezon  ale  Digi24 (­2.000).
                                                                programelor  de  mare  audiență,   B1  TV  pare  ieșită  din  bătălia
                                                                precum   "SuperStar   România",  audienței pe nișa de știri, înregistrând
                                                                serialul  „Las  Fierbinți”,  „Visuri  la  un rating de 35.000 de telespectatori
                                                                cheie”  și  „Masked  Singer”.  Pe  locul  pe minut (toată ziua) care o plasează
                                                                secund în topul audienței naționale s­ pe  locul  18  în  topul  audienței
                                                                a situat Antena 1, cu un rating mediu  naționale.  Aleph  News,  televiziunea
                                                                de  618.000  de  telespectatori  pe  de  știri  deținută  de Adrian  Sârbu,  a
                                                                minut  (toată  ziua),  în  creștere  cu  avut  o  medie  de  4.000  de
                                                                37.000  de  persoane  față  de  telespectatori  pe  minut  (toată  ziua),
                                                                noiembrie,  a  doua  creștere  ca  locul  63  în  clasamentul  audienței
                                                                mărime de pe piața TV. Diferența de  naționale.
                                                                audiență  la  nivel  național  dintre  Pro   Au   câștigat   audiență   în
                                                                TV  și  Antena  1  s­a  mărit  în  luna  decembrie  comparativ  cu  noiembrie:
                                                                decembrie,  ajungând  la  144.000  de  Național  TV  (3.000),  Prima  TV
                                                                persoane. Pe locul 3 s­a plasat Kanal  (6.000), Antena Stars (7.000) și TVR
                                                                D, care a pierdut 11.000 de persoane  2 (7.000) și au pierdut telespectatori
                                                                față  de  noiembrie,  ajungând  la  un  în   decembrie   comparativ   cu
                                                                rating  de  368.000  de  telespectatori  noiembrie:  Happy  Channel  (­3.000),
                                                                pe  minut  (toată  ziua).  Televiziunea  DigiSport 1 (­3.000) și Pro Cinema (­
                                                                publică  TVR  1  se  numără  printre  10.000).
                                                                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32