Primul site de știri despre
cablu și televiziune din România.
Scriem despre audiovizual din anul 2001.
Advertisement
  Login    Creează cont

Data:23.01.2019
Data ultimei ştiri: 23.01.2019 10:35:23
Cine suntem | Abonamente | Publicitate in MEDIA EXPRES | Confidenţialitate | Contactaţi-ne


English
Index ştiri
__Editorial____
__Televiziune
_Comunicaţii
_Legislaţie
Autorităţi
Cinema
Externe
ONG
Profil
Publicitate
Radio
Revista presei
Timp liber



Căutare avansată


Apasa coperta
de deasupra!
Index Anuar
Operatori Cablu
Televiziuni
Radio
DTH
Echipamente
Glosar
 Publicitate 22.09.2017 11:49:49
COPII-PUBLICITATE-EGTA-CRITICĂ / Conor Murray - EGTA - critică restricțiile impuse de CNA publicității ce folosește copii
București (MEDIA EXPRES) / 22 sep 2017 / Conor Murray, reprezentant al EGTA (Asociația europeană pentru publicitatea la televiziune și radio), a criticat restricțiile impuse recent de CNA publicității care folosește copii, considerând măsurile disproporționate și ca având premisa să afecteze industria de media și economia în general.

Conor Murray a spus la Conferința anuală „Protecția minorilor în publicitate”, organizată de Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) la 22 septembrie la Athenee Palace în București, că în România măsurile de restricție a publicității pentru copii impuse de CNA sunt dispoporționate deoarece se aplică tuturor alimentelor și nu doar celor HFSS (bogate în grăsimi, săruri și zaharuri).

„Trebuie ca discuția privind restricțiile să fie orientată pe audiență mai mult decât pe actori, măsurile determină companiile să refacă reclamele ceea ce va crește costurile, în vreme ce imaginea familiei împreună cu copiii este un mod natural de a ilustra consumul și nu există precedent de reglementare similară nicăieri în lume”, a spus specialistul EGTA.

Marketingul joacă un rol în obezitatea la copii chiar dacă e parte dintr-un complex de factori și nu este cel mai important factor, a mai spus specialistul european în publicitate. Industria recunoaște totuși influența publicității și a luat măsuri.

„Industria cere reguli legislative clare, nevoia autoreglementării și controlul deciziilor de reglementare în cazul exagerărilor”.

Murray a prezentat modelul danez de coreglementare din 2008, care după zece ani a dus practic la dispariția reclamelor la mâncare pentru copii și modelul francez de coreglementare, introdus din 2009, care are ca particularitate încurajarea activității fizice. „Coreglementarea franceză are șapte principii, printre care discounturi de 60% pentru campaniile care încurajează un comportament sănătos și a declanșat campania mangerbouger.fr.

„Susțin schemele pozitive de coreglementare. Sunt lobbyist și evident că voi spune asta, brandurile globale de alimente conduc drumul pentru reducerea impactului mâncărurilor HFSS în rândul copiilor, în vreme ce riscul asociat cu reglementarea disproporționată duce la scăderea veniturilor în media, scăderea GDP și pune în pericol locuri de muncă”.

La nivel european au fost cheltuiți 92 de miliarde de euro în publicitate în 2014, pentru radio veniturile din publicitate reprezentând aproape 75% din total, în vreme ce la tv este sub 50%, principala sursă de venit fiind abonamentele.

Reprezentantul EGTA a criticat și revizuirea Directivei media - care acum se referă la protecția minorilor pe platformele video inclusiv internet și inclusiv în raport cu alimentele HFFS și alcoolul. Acesta a susținut că sunt probleme legate de diferite formulări, cum ar fi „programe cu o audiență de copii semnificativă”, care nu este clară. O altă problemă este prevederea potrivit căreia „Codul trebuie folosit pentru reducerea expunerii minorilor la comunicarile comerciale”. „Reducere și minori sunt două cuvinte cheie problemă – reducerea înseamnă că ținta este zero, o țintă negativă, iar „minorul” este o definiție nepotrivită pentru că acoperă și copiii de 12 ani și tinerii de 17 ani.

De asemenea, Directiva în revizie se referă la „Draft Union codes of conducts” (coduri de conduită la nivelul Uniunii) care nu există, noua directivă trebuie să fie aplicabilă imediat, nu să se bazeze pe ceva care încă nu există.

Conor Murray este irlandez, lucrează la Bruxelles în echipa de lobby EGTA (European trade association for television and radio advertising), organizație care are 137 membri în Europa care rulează 75% din publicitatea pe TV, dintre care trei televiziuni membre sunt din România (Pro TV, Antena și TVR) și două radiouri.

Conferința anuală „Protecția minorilor în publicitate”, organizată de Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) la 22 septembrie la Athenee Palace în București, a fost deschisă de Oana Cociașu – reprezentantă Medic One / Lowe și președinte al RAC. Aceasta a spus că obiectivul conferinței este „să punem pe agenda publică protecția minorilor”.

„Comunicarea evoluează, digitalul este un game changer, este o junglă pe care nu știm s-o ținem sub control. Copiii au ajuns în junglă cu mijloacele oferite de părinți. Autoreglementarea este un punct fierbinte, cheie în acest puzzle în protecția minorilor. A intrat pe agenda CNA recent dar este o preocupare veche a CNA. Am colaborat pe modificarea art. 117 – au fost sesiuni de discuții, am ajuns la o formă cât de cât amiabilă, dar forma în care a fost adoptat articolul poate părea puțin nepotrivită. Au venit și instrucțiunile de folosire, industria fierbe, ar trebui să clarificăm și astăzi acest lucru. Fapt pentru care am adus un punct de vedere exterior, care vine cu o experiență bogată de la Uniunea Europeană: Conor Murray – expert EGTA”.

La Conferință au fost prezenți, pe lângă membrii RAC - reprezentanți ai agențiilor de publicitate, televiziuni și clienți de publicitate -, membrii CNA Orsolya Borsos și Dorina Rusu și fosta membră a CNA Cristina Suhan (Trepcea).
(MEDIA EXPRES)


Dacă ați ajuns aici… Tot mai mulți cititori vin în online, dar publicitatea scade în toată presa scrisă. După ani buni de știri cu parolă acum publicăm știrile la liber – vrem ca articolele să fie cât mai accesibile pentru toată lumea. De aceea avem nevoie de ajutorul Dvs.! Jurnalismul practicat de Media Expres este independent și uneori de investigație și necesită timp, bani și muncă pentru a fi produs. O facem în continuare pentru că perspectiva independentă contează cel mai mult și ar putea să fie chiar perspectiva Dvs., ca cititor. O presă care oferă știrile la liber este considerată mai democratică, ar trebui să fie gratuită și nu o marfă pe care doar puțini și-o pot permite. Abonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Since you’re here… we have a big favour to ask. More people are reading Media Expres online than ever but advertising revenues across the media are falling fast. And like many news organisations, we put up a paywall but not for the news, as we want to keep our journalism as much open as we can. So you can see why we need to ask for your help. The Media Expres’ independent, and sometimes investigative journalism takes a lot of time, money and hard work to produce. But we do it because we believe independent perspective matters – because it might well be your perspective, too. News not being under a paywall it is more democratic, the media should be available for all and not a commodity to be purchased by a few. Subscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here


MEDIA EXPRES
pe Web, Android și IOS




Răsfoiește Anuarul 2018
de la pag. 10 necesită cont și parolă


Click aici pentru comenzi online




www.e-Ziare.ro


© 2001 - 2019    Media Expres S.R.L.