Primul site de știri despre
cablu și televiziune din România.
Scriem despre audiovizual din anul 2001.
Advertisement
  Login    Creează cont

Data:23.01.2019
Data ultimei ştiri: 23.01.2019 10:35:23
Cine suntem | Abonamente | Publicitate in MEDIA EXPRES | Confidenţialitate | Contactaţi-ne


English
Index ştiri
__Editorial____
__Televiziune
_Comunicaţii
_Legislaţie
Autorităţi
Cinema
Externe
ONG
Profil
Publicitate
Radio
Revista presei
Timp liber



Căutare avansată


Apasa coperta
de deasupra!
Index Anuar
Operatori Cablu
Televiziuni
Radio
DTH
Echipamente
Glosar
 Publicitate 02.04.2018 11:50:31
ONLINE-ADVERTISING-BILANȚ / Piața de publicitate online din România a crescut cu 15% în semestrul 1 din 2017 față de perioada similară a anului trecut
București (MEDIA EXPRES) / 2 apr 2018 / Valoarea totală raportată a pieței de publicitate online din România, pentru primul semestru al anului 2017, a fost de aproximativ 20,3 milioane de EURO (92.560.911 de lei), înregistrând o creștere de 15% față de același semestru al anului 2016 (raportat la valoarea anuală în lei), potrivit celei mai recente ediții a studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS), derulat de IAB România cu sprijinul PwC România.

Publicitatea în regim Programmatic (plasarea reclamelor folosind softuri și nu procedeul clasic de vânzare-cumpărare-plasare cu operatori umani, n. red. Media Expres) reprezintă 19% din totalul veniturilor din prima jumătate a anului 2017, iar publicitatea pe mobil, 42%.

Formatele Display embedded (încadrate în conținut sau neintruzive) rămân de departe cel mai utilizat mod de a face reclamă, alături de formatele de Display Social Media și Publicitate în motoarele de căutare; aceste 3 formate având o pondere de 53% din valoarea totală a pieței de publicitate digitală.

Ponderea formatelor intruzive & video a fost de 17% din totalul volumului de publicitate rulat în prima jumătate a anului 2017 față de 13% în perioada similară din 2016.

La nivel global, pentru a îmbunătăți experiența consumatorilor/utilizatorilor de internet cu privire la publicitatea online The Coalition for Better Ads vine în întâmpinarea pieței cu noile standarde expuse în cadrul programului Better Ads Experience și ghiduri de bune practici/noul framework care va certifica publisherii și implicit va acredita browserele și companiile de tehnologie care se vor asigura că formatele implementate sunt conform standardelor propuse.

Ca referințe pe industrii se remarcă o creștere semnificativă a bugetelor advertiserilor din industria Food (+52%), sectorul Financiar arata o ușoară creștere +8%, timp în care Telecomul își menține bugetele (+1%).

Segmentele de advertiseri cu o pondere de 25% din totalul veniturilor din publicitate în cadrul primei jumătăți a anului 2017 arata o ușoară creștere de bugete în acest semestru fie înregistrează scădere de bugete ca de exemplu: Cosmetics & toiletries (-15%), Personal Hygiene (-24%), Online retail (+2%) și Auto-Moto (+4%). Alte industrii cu creșteri semnificative de la semestru la semestru ar fi Entertainment & the media (+49%), Household appliances (+62%) și Retail (+84%).

Valoarea totală raportată în studiul ROADS este calculată pe baza cifrelor facturate de către participanți - atât site-uri și publisheri locali cât și agenții media (raportând ceea ce facturează atât în rețele internaționale cât și în alte site-uri locale decât cele care participă independent).

“În cei 10 ani de când PwC realizează pentru IAB România studiul de măsurare a volumului pieței de publicitate online din țara noastră, am fost martorii unei maturizări semnificative a acestui segment al industriei de publicitate, atât din punct de vedere cantitativ din perspectiva bugetelor alocate de companii reclamei pe Internet (cu o rată medie de creștere anuală de 18% a valorii raportate a pieței), cât și calitativ, prin prisma formatelor de publicitate disponibile, a tipurilor de tranzacții și a platformelor folosite. De asemenea, de-a lungul anilor au intrat în studiu companii tot mai relevante pentru piața locală. Dacă din punct de vedere al volumelor vehiculate, Romania se află încă sub potențial, existând suficient loc de creștere în următorii ani, din punct de vedere al tehnologiilor, industria de publicitate online din țara noastră încearcă să țină pasul cu tendințele europene. Conținutul video devine tot mai important, programmaticul câștigă teren, încet dar sigur, în fața metodelor tradiționale de tranzacționare, iar dispozitivele mobile țintesc pragul de 50% în totalul bugetelor de publicitate digitală. Piața va continua să crească în următorii ani (previzionăm că va depăși pragul de 50 milioane de euro în 2018) și va deveni tot mai sofisticată. Însă rămâne de văzut în ce măsură creatorii locali de conținut vor reuși să-și îmbunătățească serviciile digitale și să devină mai relevanți pentru consumatori, pentru a rezista "asaltului" platformelor de social media și messaging - cu un rol tot mai important în distribuția și consumul de conținut online" a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanță pentru Management, PwC România.

Tendințe și evoluții pentru semestrul 1 2017:

În topul industriilor în funcție de investiția în publicitatea digitală, categoria Food se remarcă atât din punct de vedere al creșterii bugetelor (52%), dar și ca pondere din totalul bugetelor investite (+7.7% în H1-17 față de 5.8% în H1-16). Pe de altă parte, investițiile dinspre Entertainment & the Media se afla într-o creștere constantă, iar domeniul Auto-Moto își menține poziția în Top 5 industrii din punctul de vedere al bugetelor alocate mediului digital.

Programmaticul se afla în tendința de creștere de la 14% în semestrul 2 2016 la 19% în semestrul 1 2017.

Investiția în publicitatea pe Mobile își aloca 42% din piața locală, fiind aliniată la tendințele europene (unde mobile-ul reprezintă 41,4% din totalul investițiilor în publicitate digitală). Pentru prima dată, în acest an, Mobile a fost declarat în studiul ROADS că platformă, nu că format, așa cum s-a procedat în anii anteriori, generând o imagine mai bună asupra direcției de alocare a bugetelor.
La nivel European, creșterea pieței de publicitate online este bazată în special pe mobile și Video. Pentru întreg anul 2017 se previzionează o creștere cu aproximativ 10% a industriei Europene - ajungând la o valoare aproximativă de 46 miliarde de euro.

“Trendurile investițiilor în media confirma conținutul video ca fiind lider în preferințe, iar dispozitivele mobile sunt cele mai utilizate pentru vizualizarea conținutului. Provocarea principală este găsirea unui mix ideal între mediul digital și cele tradiționale pentru a obține rezultatele așteptate”, Silvia Dumitrașcu – Digital Marketing Manager, ING Bank Romania

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România, analizând piaţa în funcție de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității. Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât pe și cele furnizate de către regii si/sau agentii media - pe alte canale decat cele deja incluse in studiu. Cifrele nu includ costuri de productie.

Începând cu aceasta editie (H1-17), platformele si formatele au fost redefinite pentru a evidentia mai corect/exact realitatile din piata de online advertising. Comparatiile corecte (in privinta platformelor si formatelor) pot fi facute incepand cu urmatoarea editie.

Raportul complet, care include - printre altele - cifrele detaliate, grafice de sezonalitate, tabelele complete si rate de crestere pe mai multi ani, este disponibil gratuit EXCLUSIV membrilor asociației IAB România, împreună cu raportul similar la nivel european realizat de către IAB Europe (ADEX), asociația europeană în care IAB România este membru fondator. Companiile care nu sunt încă membre IAB pot achiziționa acest raport.

IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din Romania și membru fondator, in 2008, al rețelei IAB Europe (www.iabeurope.eu). Prezenta in Romania din 2006, reunește cele mai importante agenții de publicitate (media si digitale), regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile și alte canale interactive.

IAB Romania este o asociație profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică și autonomă, care are ca scop să protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piața de publicitate interactivă din România, sa elaboreze standarde ale industriei, să creeze și să întrețină un cadru optim pentru autoreglementare și să coordoneze eforturi de industrie pentru creșterea acestei piețe.
(MEDIA EXPRES)


Dacă ați ajuns aici… Tot mai mulți cititori vin în online, dar publicitatea scade în toată presa scrisă. După ani buni de știri cu parolă acum publicăm știrile la liber – vrem ca articolele să fie cât mai accesibile pentru toată lumea. De aceea avem nevoie de ajutorul Dvs.! Jurnalismul practicat de Media Expres este independent și uneori de investigație și necesită timp, bani și muncă pentru a fi produs. O facem în continuare pentru că perspectiva independentă contează cel mai mult și ar putea să fie chiar perspectiva Dvs., ca cititor. O presă care oferă știrile la liber este considerată mai democratică, ar trebui să fie gratuită și nu o marfă pe care doar puțini și-o pot permite. Abonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Since you’re here… we have a big favour to ask. More people are reading Media Expres online than ever but advertising revenues across the media are falling fast. And like many news organisations, we put up a paywall but not for the news, as we want to keep our journalism as much open as we can. So you can see why we need to ask for your help. The Media Expres’ independent, and sometimes investigative journalism takes a lot of time, money and hard work to produce. But we do it because we believe independent perspective matters – because it might well be your perspective, too. News not being under a paywall it is more democratic, the media should be available for all and not a commodity to be purchased by a few. Subscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here


MEDIA EXPRES
pe Web, Android și IOS




Răsfoiește Anuarul 2018
de la pag. 10 necesită cont și parolă


Click aici pentru comenzi online




www.e-Ziare.ro


© 2001 - 2019    Media Expres S.R.L.