Primul site de știri despre
cablu și televiziune din România.
Scriem despre audiovizual din anul 2001.
Advertisement
  Login    Creează cont

Data:22.03.2019
Data ultimei ştiri: 21.03.2019 15:41:38
Cine suntem | Abonamente | Publicitate in MEDIA EXPRES | Confidenţialitate | Contactaţi-ne


English
Index ştiri
__Editorial____
__Televiziune
_Comunicaţii
_Legislaţie
Autorităţi
Cinema
Externe
ONG
Profil
Publicitate
Radio
Revista presei
Timp liber



Căutare avansată


Apasa coperta
de deasupra!
Index Anuar
Operatori Cablu
Televiziuni
Radio
DTH
Echipamente
Glosar
 Publicitate 03.10.2018 18:13:01
REVISTA PRESEI / 3 oct 2018 /
Active Watch acuză CNA că manipulează referendumul
EXCLUSIV Ministrul Comunicațiilor anunță primul contract cadru pe patru ani, încheiat între SNR și TVR pentru transmiterea digitală a programelor publice TV: Valoarea contractului este de aproximativ 350 milioane lei
Diva difuzează sezonul 5 din serialul „Castle”
Audiențele televiziunilor de filme și seriale – septembrie 2018
Film Now difuzează serialul „Manifest”, produs de Robert Zemeckis
Parlamentul European a aprobat noi reguli pentru domeniul audiovizual
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – SEPTEMBRIE 2018
Netflix difuzează „1983”, primul serial original polonez, din 30 noiembrie
Cum se relaxează românii pe internet: 4 din 10 internauți ascultă zilnic muzică pe Youtube
ANCOM propune tarifele maxime pentru accesul la reţeaua Netcity. Replica companiei: Vom analiza în ce măsură termenii proiectului interferează cu contractul de concesiune
Televiziunea prin cablu se mută pe internet. 15% din traficul de download generat la nivel global este atribuit unei singure companii media
Reacția Netcity Telecom la propunerea reducerii tarifelor de acces la rețeaua subterană de fibră optică din Capitală: Sperăm ca decizia finală să asigure continuarea dezvoltării proiectului, așa cum a fost aprobat de către Consiliul General al Municipiului București
ActiveWatch acuză CNA de o modificare „grav părtinitoare”, după ce au fost permise campanii de încurajare a participării la vot chiar în perioada referendumului
Schimbări în TVR. Șeful și producătorul știrilor TVR au fost înlocuiți
AUDIENȚE. Țara a fost cu Gospodarii, tinerii au fost ispitiți de Insula Iubirii. Antena 1, lider pe comercial, Pro TV, la orașe și în toată țara
Dorin Chioțea iese din studioul 1 Matinal. Are doar intervenții de pe teren
Matinal nou la Smart FM: „Craioveanu şi Nicolai Show”
Cătălin Botezatu și Raluca Bădulescu vor avea rubrică de modă la Teo Show
AUDIENȚE prime-time în SEPTEMBRIE. Toamna se vede în audiențele TV. Generalistele au crescut cu noile grile
Emisiunea „Levintza prezintă”, din nou pe TV. La TVR 1. Gianina Corondan și-a transformat proiectul online în emisiune. Tot la TVR
În luna octombrie, CBS REALITY difuzează emisiunea „Faimoși și faliți”
Docu-drama „Vremea barbarilor” debutează marţi la TVR 1
UE: Acord al celor 28 pentru TVA redus sau chiar zero pentru publicațiile online


...


Active Watch acuză CNA că manipulează referendumul

Active Watch aduce o acuzație extrem de gravă, de manipulare a referendumului, Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), după modificarea Deciziei 441 din 20 septembrie 2018 privind regulile de desfășurare a campaniei pentru referendum., informează Media Expres. Active Watch susține într-un comunicat cu titlul „Consiliul Național-Creștin al Audiovizualului manipulează referendumul” că schimbând articolul 8 al Deciziei 441, CNA a eliminat interdicția de a transmite “îndemnuri de a vota sau de a nu vota”, notează Media Expres. Active Watch susține că decizia nr. 454 din 2 octombrie 2018 “este inacceptabilă din două motive: modifică regulile referendumului în timpul referendumului, iar modificarea este grav părtinitoare, favorizând încurajarea participării cetățenilor la referendum”, potrivit Active Watch. Organizația mai susține că prin data la care a comis intervenția, CNA a încălcat “Codul bunelor practici în materie electorală” al Comisiei de la Veneția. Articolul 65 al Codului cere să fie evitată modificarea regulilor electorale cu mai puțin de un an înainte de momentul consultării publicului. Comisia de la Veneția asociază încălcarea acestei recomandări cu intenția manipulării consultării publice. CNA a schimbat regula cu trei zile înainte de referendum, mai susține Active Watch. Potrivit extraselor din ședințele CNA publicate pe www.cna.ro, autoritatea a aprobat modificarea în ședința de joi, 20 septembrie, cu unanimitate de voturi – mai puțin Dorina Rusu, membru CNA, care era absentă. Decizia 454 a fost publicată în Monitorul Oficial Nr. 840 din 2 octombrie 2018, în condițiile în care referendumul se desfășoară timp de două zile, pe 6 și 7 octombrie.
https://www.forbes.ro/active-watch-acuza-cna-ca-manipuleaza-referendumul-127348

EXCLUSIV Ministrul Comunicațiilor anunță primul contract cadru pe patru ani, încheiat între SNR și TVR pentru transmiterea digitală a programelor publice TV:

Valoarea contractului este de aproximativ 350 milioane lei
Societatea Naţională de Radiocomunicaţii (RADIOCOM), sub coordonarea Ministerului Comunicațiilor, a încheiat un acord cadru pe patru ani cu Societatea Română de Televiziune (SRTv), pentru prestarea serviciilor de preluare, transport și difuzare a programelor publice de televiziune, pe cale terestră în format digital, a anunțat marți Ministerul. Contactat de HotNews.ro, ministrul comunicațiilor, Petru Cojocaru, a declarat că valoarea acordului cadru pentru cei 4 ani este de aproximativ 350 de milioane de lei (inclusiv TVA). "Având în vedere negocierile susținute pe care le-am avut în ultimii trei ani cu SRTv, semnarea pentru prima dată a unui acord cadru pe o perioadă de patru ani reprezintă un succes comun al Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale și RADIOCOM în perspectiva continuării și finalizării procesului de implementare a televiziunii digitale terestre în România. Semnarea acordului cadru a avut la bază demararea de către SRTv a procedurii de negociere fără publicare pentru achiziția de servicii privind preluarea, transportul și difuzarea programelor televiziunii publice, inserțiile și transmisiile interne și internaționale, pentru o perioadă de patru ani, începând cu 01.01.2019. RADIOCOM a depus oferta, în conformitate cu documentația de atribuire, în data de 17.09.2018. În urma ședinței de negociere, care a avut loc la sediul SRTv, oferta depusă de RADIOCOM a fost declarată, de către comisia de evaluare, conformă cu cerințele din documentația de atribuire. Semnarea acordului cadru deblochează procedura de negociere cu Banca Europeană de Investiții (BEI), în vederea încheierii unui acord de finanțare, condiție necesară demarării achiziției de echipamente și servicii aferente implementării proiectului de televiziune digitală terestră. Finanțarea BEI alături de fondurile atrase în urma derulării unei proceduri de achiziție pentru finanțare de la o bancă comercială și fondurile din surse proprii vor permite implementarea proiectului de televiziune digitală terestră. RADIOCOM este operatorul național care asigură, conform licenței, preluarea, transportul și difuzarea programelor publice de televiziune în format digital terestru, începând din 17.06.2015, printr-o soluție tranzitorie."
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-22734067-exclusiv-ministrul-comunica-iilor-anun-primul-contract-cadru-patru-ani-ncheiat-ntre-snr-tvr-pentru-transmiterea-digital-programelor-publice-valoarea-contractului-este-aproximativ-350-milioane-lei.htm

Diva difuzează sezonul 5 din serialul „Castle”

Televiziunea Diva difuzează sezonul 5 din serialul „Castle”, de marți, 9 octombrie, de la 20:00, și continuă de luni până vineri de la ora 19:00, informează Media Expres. Cu patru nominalizări la premiile Emmy și câștigător a cinci premii People Choice Awards, US, serialul “Castle” spune povestea scriitorului Richard Castle (interpretat de Nathan Fillion, „Neveste disperate”), un bărbat divorțat, ce își crește singur fiica adolescentă și care se aliază cu detectivul NYPD Kate Beckett (Stana Katic, „The Spirit”), un detectiv inteligent dar și agresiv, notează Media Expres. Castle și Beckett cedează, în sfârșit, în fața sentimentelor reciproce în finalul sezonului anterior iar sezonul cinci începe în „dimineața de după”, când amândoi au mai multe întrebări decât certitudini. A fost doar o aventură de o noapte? Sunt un cuplu? Va schimba asta relația profesională dintre ei? Comedia și conflictele ating noi limite în timp ce investigatorii experimentează noul lor stil de viață.
https://www.forbes.ro/diva-difuzeaza-sezonul-5-din-serialul-castle-127343

Audiențele televiziunilor de filme și seriale – septembrie 2018

În septembrie, pe nișa televiziunilor de filme și seriale, Diva și Paramount au înregistrat cele mai mari creșteri de audiență față de luna precedentă. Pro Cinema a rămas liderul nișei pe targetul național, în timp ce AXN și-a menținut poziția de lider pe urban. Pro Cinema a pierdut doar 1.000 de telespectatori la nivel național și este liderul nișei pe acest target, cu o medie de 44.000 de persoane pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. În urban, Pro Cinema a câștigat 1.000 de telespectatori, dar AXN își păstrează poziția de lider, în ciuda faptul că a pierdut 2.000 de persoane, ajungă la o medie de 25.000 de indivizi pe minut (toată ziua). DIVA a câștigat câte 4.000 de persoane pe ambele targeturi, fiind televiziunea cu cele mai mari creșteri de audiență în luna septembrie, pe această nișă. DIVA a egalat în audiența urbană pe Pro Cinema, cu 21.000 de persoane pe minut (toată ziua). De asemenea, Paramount a câștigat 3.000 de persoane pe național și 2.000 în urban, fiind un jucător important al nișei, în mediul urban.
https://www.forbes.ro/audientele-televiziunilor-de-filme-si-seriale-septembrie-2018-127291

Film Now difuzează serialul „Manifest”, produs de Robert Zemeckis

Film Now aduce în România serialul „Manifest”, cu titlul tradus în „Destinația”, de miercuri, 3 octombrie, de la 19:15, despre un avion comercial care dispare în timpul zborului și reapare cinci ani mai târziu, informează Media Expres. Film Now va difuza primele două episoade ale serialului pe 3 octombrie, iar apoi în fiecare miercuri de la ora 19:15 se va relua episodul difuzat în premieră săptămâna trecută, iar de la ora 20:00 vor fi difuzate noile episoade în premieră. „Manifest” este produs de Robert Zemeckis, regizorul şi producătorul din spatele unor succese precum „Back to the Future”, „Forrest Gump”, „Contact”, „Cast Away”, notează Media Expres. Serialul spune povestea pasagerilor pentru care au trecut doar cinci ore din viață, în vreme ce pentru familiile lor viața s-a schimbat radical în cei cinci ani de la dispariția acestora. În avion sunt printre alții Michaela, o polițistă pe cale să se căsătorească, Ben, fratele ei, care se luptă cu propria neputință și fiul lui, Cal, bolnav într-un stadiu terminal. Cinci ani mai târziu, logodnicul Michaelei are o nouă soție, soția lui Ben încearcă să se acomodeze cu revenirea miraculoasă a familiei, iar sora lui Cal continuă să împărtășească o legătură specială cu fratele său.
https://www.forbes.ro/film-now-difuzeaza-serialul-manifest-produs-de-robert-zemeckis-127257

Parlamentul European a aprobat noi reguli pentru domeniul audiovizual

Pe 2 octombrie, în sesiune plenară, Parlamentul European a adoptat modificările legislaţiei în sectorul audiovizual care vizează o mai bună protejare a drepturilor minorilor, reguli mai stricte pentru publicitate şi o cotă de 30% pentru conţinutul european pe platformele video online. În urma votului final asupra acestor propuneri, legislaţia modificată se va aplica posturilor radio şi TV, dar şi platformelor video online şi platformelor video-sharing, precum Netflix, YouTube sau Facebook. Textul a fost adoptat cu 452 de voturi pentru, 132 împotrivă şi 65 de abţineri. Înainte ca legea revizuită să intre în vigoare, acordul trebuie să fie aprobat de Consiliul de miniştri. Statele membre dispun de 21 de luni de la intrarea sa în vigoare pentru a transpune noile norme în legislaţia naţională. Legislaţia modificată va asigura: O mai bună protejare a drepturilor minorilor faţă de conţinutul publicitar care incită la violenţă, ură sau acte de terorism - Sectorul audiovizual trebuie să ia măsuri adecvate pentru a combate conţinutul care incită la violenţă, ură şi terorism, în timp ce violenţa şi pornografia vor fi supuse celor mai stricte reguli. Platformele de video-sharing vor fi responsabile pentru reacţia rapidă atunci când conţinutul este raportat sau semnalat de utilizatori ca fiind periculos. Legislaţia nu prevede niciun tip de pre-verificare sau validare a conţinutului înainte de a fi postat online, dar la cererea Parlamentului, platformele trebuie să creeze un mecanism transparent, uşor de utilizat şi eficient, care să permită utilizatorilor să semnaleze sau să raporteze conţinutul. Noua lege include reguli stricte pentru domeniul publicitar, în ceea ce priveşte plasarea de produse în cadrul programelelor TV dedicate minorilor şi conţinutul disponibil pe platformele video online. Membrii PE au propus şi un mecanism de protectie a datelor cu caracter personal pentru copii, impunând măsuri pentru ca datele colectate de către sectorul audiovizual să nu fie utilizate în scop comercial. Redefinirea limitelor pentru publicitate. Noile reguli impun o cotă maximă de 20% de publicitate în perioada de difuzare între orele 6:00 și 18:00, oferind canalelor radio şi TV flexibilitatea de a-şi adapta perioadele de publicitate. Cota de 30% pentru conţinutul european pe platformele video online - Pentru a sprijini diversitatea culturală a sectorului audiovizual european, deputaţii europeni au susţinut că 30% din conţinut trebuie să fie european şi pe platformele video online. Platformele video online sunt, de asemenea, invitate să contribuie la dezvoltarea producţiilor europene, fie printr-o investiţie directă în conţinut, fie printr-o contribuţie la fondurile naţionale.
https://www.forbes.ro/parlamentul-european-aprobat-noi-reguli-pentru-domeniul-audiovizual-127251

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – SEPTEMBRIE 2018

Pro TV a câștigat cei mai mulți telespectatori din mediul urban, în luna septembrie. La polul opus, România TV a pierdut cei mai mulți orășeni. Happy Channel a intrat în TOP 15 televiziuni în mediul urban. În septembrie, Pro TV a câștigat 33.000 de telespectatori față de luna precedentă, ajungând la o medie de 294.000 de persoane pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Este cea mai mare creștere de audiență în urban de pe piața TV. Antena 1 și Kanal D a avut creșteri de audiență pe fondul lansărilor noilor grile de programe: 25.000, respectiv 22.000 de orășeni. Antena 1 a înregistrat o audiență medie de 186.000 de orășeni pe minut, în timp ce Kanal D a avut o medie de 140.000 de indivizi pe minut. România TV a suferit pierderi importante de audiență față de august: 23.000 de persoane. A coborât la o medie de 99.000 de persoane, sub Antena 3, cu un rating general de 119.000. Revelația lunii septembrie, dacă se poate numi așa – revelație!, este Happy Channel, care câștigat 7.000 de persoane, ajungând la o medie de 28.000 de telespectatori pe minut (toată ziua). Este un câștig notabil pentru o televiziune de nișă. Astfel, Happy Channel ocupă poziția 15 în topul general al audienței urban. Ceva mai sus, pe locul 10, se află TVR 1, cu o medie de 38.000 de telespectatori pe minut, un rating caraghios comparativ cu audiențele marilor televiziuni comerciale, dacă ne gândim și la resursele financiare de care dispune televiziunea de stat. Televiziuni care au câștigat audiență în septembrie față de luna precedentă: Național TV (5.000), Prima TV (3.000) și Pro 2 (2.000). Televiziuni care au pierdut audiență în prima lună a toamnei față de august: Realitatea TV (-13.000), Antena Stars (-2.000), Digi24 (-6.000) și B1 TV (-2.000). TVR 1 și DigiSport 1 și-au menținut ratingurile generale din luna precedentă.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-urban-septembrie-2018-127242

Netflix difuzează „1983”, primul serial original polonez, din 30 noiembrie

Netflix a anunțat că va difuza „1983”, un serial thriller regizat de patru polonezi: Kasia Adamik, Olga Chajdas, Agnieszka Holland și Agnieszka Smoczyńska, care spune povestea unei lumi distopice în care Cortina de Fier nu a căzut niciodată, iar Polonia este centrul unui univers care modelează viitorul întregii lumi începând de vineri, 30 noiembrie, informează Media Expres. La douăzeci de ani de la un atac terorist devastator, care a oprit cursul eliberării Poloniei și căderea Uniunii Sovietice, Kajetan (Maciej Musiał), un student la drept, și Anatol (Robert Więckiewicz), un ofițer de poliție căzut în dizgrație, descoperă o conspirație care a ținut Cortina de Fier în picioare și Polonia sub un stat polițienesc represiv, notează Media Expres. În anul 2003, după două decenii de pace și prosperitate, liderii regimului adoptă un plan secret pus la cale cu un adversar din anii 1980, care va transforma radical Polonia și va afecta viața fiecărui cetățean. Descoperirea celor doi ar putea stârni o revoluție, iar cei aflați la putere vor face orice să păstreze secretul.
https://www.forbes.ro/netflix-difuzeaza-1983-primul-serial-original-polonez-din-30-noiembrie-127204

Cum se relaxează românii pe internet: 4 din 10 internauți ascultă zilnic muzică pe Youtube

În timpul liber, cei mai multi români, utilizatori de internet, aleg să asculte muzică. Youtube-ul reprezintă opțiunea a 43% dintre aceștia, în timp ce radiourile online sunt preferate de un procent de 31%, conform studiului „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor” (eșantion reprezentativ la nivel național de 1051 respondenți, internet users, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions, în iunie 2018. Platformele de video streaming sunt urmărite zilnic de 27% dintre onlinerii români, în timp ce pentru jocurile online sau în rețea optează 23% dintre aceștia. Românii care își petrec timpul liber în mediul online sunt dispuși să plătească pentru a asculta muzică. Astfel, 13% apelează zilnic la site-uri sau aplicații de muzică plătite. Descărcarea filmelor online reprezintă, la rândul său, o activitate zilnică pentru 9% din populația utilizatoare de internet, această modalitate de petrecere a timpului liber înregistrând însă un procent de 41%, dacă ne raportăm la consumul săptămânal.
https://www.forbes.ro/cum-se-relaxeaza-romanii-pe-internet-4-din-10-internauti-asculta-zilnic-muzica-pe-youtube-127219

ANCOM propune tarifele maxime pentru accesul la reţeaua Netcity. Replica companiei: Vom analiza în ce măsură termenii proiectului interferează cu contractul de concesiune

Netcity Telecom, companie care construieşte reţeaua subterană de fibră optică din Bucureşti, a anunţat astăzi că va analiza propunerile făcute de ANCOM cu privire la tarifele maxime de acces la reţeaua metropolitană, pentru a stabili în ce măsură termenii proiectului interferează cu contractul de concesiune.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/ancom-propune-tarifele-maxime-pentru-accesul-la-reteaua-netcity-replica-companiei-vom-analiza-in-ce-masura-termenii-proiectului-interfereaza-cu-contractul-de-concesiune-17539961

Televiziunea prin cablu se mută pe internet. 15% din traficul de download generat la nivel global este atribuit unei singure companii media

Chiar dacă sunt foarte des folosite, nu serviciile YouTube sau Facebook acaparează cel mai mult conexiunile la internet, această distincţie revenind unei celebre companii specializată în streaming video. Fără pauze de reclame şi cu o selecţie inepuizabilă de filme şi emisiuni care pot fi vizionate oricând dorim, fără a ţine seama de un program anume, serviciile de video streaming înlocuiesc rapid televiziunea tradiţională, a cărei audienţă se restrânge tot mai mult în zona publicului de vârstă înaintată, mai puţin deschis către noile tehnologii. Potrivit studiului publicat de Sandvine, un furnizor de soluţii pentru gestionarea traficului de date prin conexiunile la internet, serviciile de streaming audio şi video oferite de Netflix consumă aproximativ 15% din lăţimea de bandă a infrastructurii globale de acces la internet. Pe locul doi intră conexiunile media de tip HTTP (ex. televiziune online), responsabile pentru 11.4% din lăţimea de bandă folosită. La mică distanţă, YouTube generează 11.4% din traficul de download.
https://www.go4it.ro/internet/televiziunea-prin-cablu-se-muta-pe-internet.-15-din-traficul-de-download-generat-la-nivel-global-este-atribuit-unei-singure-companii-media-17542286/

Reacția Netcity Telecom la propunerea reducerii tarifelor de acces la rețeaua subterană de fibră optică din Capitală: Sperăm ca decizia finală să asigure continuarea dezvoltării proiectului, așa cum a fost aprobat de către Consiliul General al Municipiului București

Netcity Telecom, operatorul rețelei subterane de fibră optică din București, a reacționat marți la propunerea arbitrului telecom de reducere a tarifelor pe care le au de plătit furnizorii de internet pentru coborârea cablurilor în rețea. Oficialii firmei își exprimă încrederea că perioada de consultări publice se va încheia cu o Decizie a ANCOM care să asigure continuarea dezvoltării viitoare a proiectului Netcity, asa cum a fost aprobat de catre Consiliul General al Municipiului București și amintesc faptul că investiția în proiectul Netcity este în totalitate privată și se bazează pe tarifele și condițiile de acces la rețea deja reglementate prin Contractul de concesiune de lucrări publice. Redăm mai jos integral reacția Netcity Telecom: "Netcity Telecom a luat cunoștință de conținutul propunerii de proiect pentru reglementarea tarifelor serviciilor de acces la rețeaua metropolitană pentru fibră optică a Municipiului București, publicate de ANCOM pentru consultare publică. Reprezentanții companiei vor analiza cu atenție în perioada următoare efectele acestei propuneri și se vor consulta cu reprezentanții Primariei Municipiului Bucuresti și ANCOM pentru a stabili în ce măsură termenii proiectului de Decizie interferează cu contractul de concesiune, aspect extrem de important în procesul de elaborare a Deciziei finale. Reprezentanții Netcity Telecom își exprimă încrederea că perioada de consultări publice se va încheia cu o Decizie a ANCOM care să asigure continuarea dezvoltării viitoare a proiectului Netcity, asa cum a fost aprobat de catre Consiliul General al Municipiului București. Conducerea Netcity Telecom dorește de asemenea să menționeze faptul că investiția în proiectul Netcity a fost și este în totalitate privată și se bazează pe tarifele și condițiile de acces la rețea deja reglementate prin Contractul de concesiune de lucrări publice, încheiat în parteneriat cu Autoritatea Contractantă, Municipiul București, și aprobat prin Hotărârea CGMB nr. 108 din anul 2008. Managementul companiei consideră că investițiile în infrastructură sunt vitale pentru creșterea și dezvoltarea Bucureștiului, una dintre zonele metropolitane cu cea mai accelerată creștere din Uniunea Europeana. În consecință, orice decizie de modificare a cadrului de reglementare trebuie să ia în considerare nevoia de investiții în infrastructura din Romania, dar și aşteptările mediului de afaceri, care trebuie să își bazeze deciziile pe un cadru juridic și de reglementare predictibil, în interesul consumatorilor şi participanţilor la piaţă."
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-22733515-reac-netcity-telecom-propunerea-reducerii-tarifelor-acces-eaua-subteran-fibr-optic-din-capital-sper-decizia-final-asigure-continuarea-dezvolt-rii-proiectului-cum-fost-aprobat-tre-consiliul-general-mun.htm

ActiveWatch acuză CNA de o modificare „grav părtinitoare”, după ce au fost permise campanii de încurajare a participării la vot chiar în perioada referendumului

ActiveWatch acuză Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) că, la presiunea „unei delegații de reprezentanți ai unor biserici și ai unor instituții media (...) aparținând cultelor”, a modificat, cu doar trei zile înainte de referendum, regulile de desfășurare a campaniei, eliminând interdicția de a transmite „îndemnuri de a vota sau de a nu vota” în perioada votului. Este vorba de modificarea Articolului 8 al Deciziei CNA nr. 441 din 20.09.2018 în sensul eliminării interdicției de a transmite „îndemnuri de a vota sau de a nu vota”. „Această decizie este inacceptabilă din două motive: modifică regulile referendumului în timpul referendumului, iar modificarea este grav părtinitoare, favorizând încurajarea participării cetățenilor la referendum”, acuză ActiveWatch, într-un comunicat remis HotNews.ro. În plus, potrivit sursei citate, se încalcă Codul bunelor practici în materie electorală al Comisiei de la Veneția, care recomandă evitarea modificării regulilor electorale cu mai puțin de un an înainte de momentul consultării publicului.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-22736366-activewatch-acuz-cna-modificare-grav-rtinitoare-dup-fost-permise-campanii-ncurajare-particip-rii-vot-chiar-perioada-referendumului.htm

Schimbări în TVR. Șeful și producătorul știrilor TVR au fost înlocuiți

Interimari schimbați cu alți interimari. Mutare la TVR. Conducerea instituției a decis să schimbe doi dintre șefii interimari ai știrilor. Este vorba despre Oana Popescu, director al știrilor TVR, și de Dorin Muntean, producător de știri (tot interimar), la TVR. În locul lor, au fost numiți Mădălina Rădulescu Vochin, pe funcția de șef interimar al știrilor, respectiv George Tudor, producător al știrilor. Mădălina Rădulescu Vochin nu este la primul interminat. Ea a mai avut această funcție în 2007, în mandatul președintelui Alexandru Sassu, numit de PSD la conducerea postului public.
https://www.paginademedia.ro/2018/09/directorul-si-producatorul-de-la-stirile-tvr-schimbati-din-functii

AUDIENȚE. Țara a fost cu Gospodarii, tinerii au fost ispitiți de Insula Iubirii. Antena 1, lider pe comercial, Pro TV, la orașe și în toată țara

Satele au ales „Dragostea rurală” de pe Pro TV, tinerii de la orașe au fost ispitiți pe Insula Antenei 1. Pro TV a fost liderul serii la nivel național și la orașe, în schimb Antena 1 a condus pe publicul comercial, al persoanelor cu vârste între 18 și 49 de ani, din mediul urban. NAȚIONAL. Pro TV a condus audiențele la nivel național, pe intervalul Insulia iubirii. Postul TV a avut peste 1,4 milioane de telespectatori media, având pe interval Știrile din Sport, Meteo și Gospodar fără pereche. Următoarele două locuri au fost, cu cifre aproape la egalitate, ale Kanal D și Antena 1. URBAN. La orașe, Pro TV și Antena 1 au fost apropiate, aproape 600.000 de privitori, media fiecărui post. Kanal D s-a situat pe trei.
https://www.paginademedia.ro/2018/10/audiente-tv-insula-iubirii-gospodar-fara-pereche

Dorin Chioțea iese din studioul 1 Matinal. Are doar intervenții de pe teren

Prima mutare din grila de toamnă a TVR 1. Maria Linda Grejdan are un nou partener de emisiune, în locul lui Dorin Chioțea. Este vorba despre Daniel Coman, reporter al postului. Dorin Chioțea rămâne în cadrul emisiunii, dar cu un alt rol. El este reporter special de la 1 Matinal, având diferite intervenții de pe teren. Jurnalistul a făcut și un anunț în acest sens pe pagina sa de Facebook. „De ieri, mai mult pe teren decat in studio. La fel de liber, dar mai creativ. Citim si ziare pe unde apucam, traim clipa impreuna si vedem faptele asa cum sunt”, a precizat el.
https://www.paginademedia.ro/2018/10/dorin-chiotea-realizator-tvr-1

Matinal nou la Smart FM: „Craioveanu şi Nicolai Show”

Un nou matinal in FM începe de luni 7 octombrie, de la ora 07:00. Craioveanu şi Nicolai fac „Craioveanu şi Nicolai Show” la radio Smart FM (107,3 – Bucureşti). Cei doi vin în locul lăsat liber de Marius Tucă și Marius Manole, care s-au ocupat de matinal în ultimii doi ani de emisiunea de dimineață.
https://www.paginademedia.ro/2018/10/oameni-noi-la-matinalul-smart-fm

Cătălin Botezatu și Raluca Bădulescu vor avea rubrică de modă la Teo Show

Catalin Botezatu și Raluca Bădulescu, din nou la TV. Cei doi vor prezenta împreună „Așa DA, așa NU!”, rubrica săptămânală de styling, în cadrul emisiunii „Teo Show”. Prima ediție „Așa DA, așa NU” va fi pe TV din 4 octombrie de la ora 15.00. Catalin Botezatu si Raluca Badulescu vor face echipa si vor oferi titlul de “bine sau prost imbracat”, comentand pe marginea tinutelor vestimentate adoptate de vedete, si oferind sfaturi utile in ceea ce priveste stylingul.
https://www.paginademedia.ro/2018/10/catalin-botezatu-raluca-badulescu-rubrica-moda-teo-show

AUDIENȚE prime-time în SEPTEMBRIE. Toamna se vede în audiențele TV.
Generalistele au crescut cu noile grile

Noile grile de toamnă ale televiziunilor încep să se simtă în audiență. Televiziunile generaliste au avut în septembrie, în prime-time, audiențe în creștere. Pro TV rămâne liderul televiziunilor pe toate targeturile de audiență. Televiziunea CME este urmată de Kanal D, la nivel național și de Antena 1 la orașe și pe publicul comercial. NAȚIONAL. Pro TV, Kanal D și Antena 1 intă pe podiumul audiențelor lunii septembire, în intervalul de mare audiență. Toate au fost pe plus față de prime-time-ul lunii august, o tendință naturală având în vedere că marile posturi au intrat cu grilele de toamnă destul de devreme. La capitolul televiziuni de știri, Antena 3 a revenit peste România TV, după media din prime-time, la nivel național, însă diferența dintre cele două este de câteva mii de persoane. 345.000 a fost media națională a Antenei 3, în prime-time, în timp ce România TV s-a apropiat de 340.000 de persoane. Ambele posturi au fost într-o ușoară scădere. Scădere și la Realitatea TV, care în august, pe frondul protestelor de pe 10 august, crescuse până pe locul șapte, a ajuns în prime-time-ul lunii septembrie pe poziția a zecea. Postul public, aflat pe poziția 11, la nivel național, a urcat câteva locuri și a avut o ușoară creștere în audiențe.
https://www.paginademedia.ro/2018/10/audiente-televiziuni-prime-time-septembrie-2018

Emisiunea „Levintza prezintă”, din nou pe TV. La TVR 1. Gianina Corondan și-a transformat proiectul online în emisiune. Tot la TVR

Patru emisiuni noi în grila de toamnă a TVR 1. Doina Levintza și Gianina Corondan sunt printre numele care se alătură postului public, din luna octombrie. Postul public anunță o emisiune de şah, un program pentru cei interesaţi de construcţii şi amenajări interioare, un magazin de modă, și o emisiune care intră „în culisele” muncii românilor şi ale unor meseri.
https://www.paginademedia.ro/2018/10/levintza-prezinta-tvr-1-gianina-corondan

În luna octombrie, CBS REALITY difuzează emisiunea „Faimoși și faliți”

În perioada 1 – 11 octombrie, CBS Reality își invită telespectatorii la o raită prin lumea celebrităților care nu sunt deloc pricepute la a-și investi, proteja și crește averile, în noua emisiune „Faimoși și faliți”. Urmăriți un nou episod de luni până vineri, de la ora 22:00. Până pe 21 octombrie inclusiv, câte două episoade consecutive sunt programate în reluare, în weekend, de la ora 22:50. Noul format de pe CBS Reality spune poveștile reale ale unor vedete ale căror averi și vieți au deraiat, din cauza faptului că și-au cheltuit peste măsură banii. „Faimoși și faliți” include mărturii ale prietenilor acestora, părerile jurnaliștilor financiari și ale presei de scandal. Printre vedetele ale căror conturi sunt luate la puricat în noua emisiune „Faimoși și faliți” se numără și:
https://tvmania.ro/in-luna-octombrie-cbs-reality-difuzeaza-emisiunea-faimosi-si-faliti-249537.html

Docu-drama „Vremea barbarilor” debutează marţi la TVR 1

Serialul „Vremea barbarilor” debutează marţi la TVR 1 şi reprezintă una dintre docu-dramele pe care televiziunea naţională le difuzează toamna aceasta. „Vremea barbarilor/ Barbarians Rising” (SUA, 2016), producţie regizată de Declan O'Dwyer, Maurice Sweeney şi Simon George, va fi difuzată în zilele de marţi, miercuri şi joi, de la ora 22.30, începând cu 2 octombrie. În cele opt episoade ale serialului, este spusă povestea ridicării şi căderii Imperiului Roman din punctul de vedere al liderilor rebeli, fiind o incursiune în inima revoltelor contra puterii absolute a Cezarilor.
https://www.news.ro/cultura-media/docu-drama-vremea-barbarilor-debuteaza-marti-la-tvr-1-1922403102042018101718517965

UE: Acord al celor 28 pentru TVA redus sau chiar zero pentru publicațiile online

Cele 28 de țări membre ale UE au ajuns marți la un acord pentru a autoriza statele membre să aplice rate de TVA reduse, foarte reduse sau chiar zero pentru publicațiile online, scrie AFP. A fost nevoie de aproape doi ani pentru ca cele 28 de țări să ajungă la o înțelegere asupra acestei propuneri de directivă formulată de Comisia Europeană în 1 decembrie 2016. Ideea principală a acestei inițiative, susținută puternic de Germania și de Franța, este alinierea regulilor în materie de TVA pentru publicațiile online (cărți electronice și ziare online) cu echivalentele lor print, într-un moment în care hârtia este din ce în ce mai mult înlocuită de ecrane. În materie fiscală, este nevoie de unanimitatea celor 28 de țări membre pentru ca o propunere europeană să fie adoptată, ceea ce face mai dificile reformele în domeniu. Parlamentul European are posibilitatea de a formula un aviz, dar care nu este constrângător. În 2014, Franța a decis reducerea TVA pentru presa online la 2,1%, în loc de 20%, pentru a susține un model economic încă fragil. Această măsură, care a iritat Comisia la acel moment, a fost solicitată de site-uri de informații online precum Mediapart.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-22733327-acord-celor-28-pentru-tva-redus-sau-chiar-zero-pentru-publica-iile-online.htm

(MEDIA EXPRES)


Dacă ați ajuns aici… Tot mai mulți cititori vin în online, dar publicitatea scade în toată presa scrisă. După ani buni de știri cu parolă acum publicăm știrile la liber – vrem ca articolele să fie cât mai accesibile pentru toată lumea. De aceea avem nevoie de ajutorul Dvs.! Jurnalismul practicat de Media Expres este independent și uneori de investigație și necesită timp, bani și muncă pentru a fi produs. O facem în continuare pentru că perspectiva independentă contează cel mai mult și ar putea să fie chiar perspectiva Dvs., ca cititor. O presă care oferă știrile la liber este considerată mai democratică, ar trebui să fie gratuită și nu o marfă pe care doar puțini și-o pot permite. Abonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Since you’re here… we have a big favour to ask. More people are reading Media Expres online than ever but advertising revenues across the media are falling fast. And like many news organisations, we put up a paywall but not for the news, as we want to keep our journalism as much open as we can. So you can see why we need to ask for your help. The Media Expres’ independent, and sometimes investigative journalism takes a lot of time, money and hard work to produce. But we do it because we believe independent perspective matters – because it might well be your perspective, too. News not being under a paywall it is more democratic, the media should be available for all and not a commodity to be purchased by a few. Subscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here


MEDIA EXPRES
pe Web, Android și IOS




Răsfoiește Anuarul 2018
de la pag. 10 necesită cont și parolă


Click aici pentru comenzi online




www.e-Ziare.ro


© 2001 - 2019    Media Expres S.R.L.