Primul site de știri despre
cablu și televiziune din România.
Scriem despre audiovizual din anul 2001.
Advertisement
  Login    Creează cont

Data:23.01.2019
Data ultimei ştiri: 23.01.2019 10:35:23
Cine suntem | Abonamente | Publicitate in MEDIA EXPRES | Confidenţialitate | Contactaţi-ne


English
Index ştiri
__Editorial____
__Televiziune
_Comunicaţii
_Legislaţie
Autorităţi
Cinema
Externe
ONG
Profil
Publicitate
Radio
Revista presei
Timp liber



Căutare avansată


Apasa coperta
de deasupra!
Index Anuar
Operatori Cablu
Televiziuni
Radio
DTH
Echipamente
Glosar
 Publicitate 03.11.2018 00:01:48
PUBLICITATE ONESTĂ-INFLUENCERI-INVITAȚIE / RAC invită influencerii din mediul online să adere la autoreglementarea industriei de publicitate
București (MEDIA EXPRES) / 31 oct 2018 / Consiliul Român de Publicitate (RAC) prin vocea președintelui dr. Oana Cociașu a lansat o invitație publică influencerilor din mediul online să adere la autoreglementarea din industria de publicitate, în timpul conferinței “Influencer marketing și etica în publicitate”, desfășurată la Intercontinental București la 2 noiembrie, cu participarea ca invitat special a lui Stephane Martin, Președintele EASA și Directorul ARPP Franța.

Cociașu a relatat în prezentarea sa în fața audienței formată din peste 120 de specialiști din comunicare și marketing care lucrează în companiile membre RAC dar și din afara organizației că din aprilie 2018 în Codul de Autoreglementare în Publicitate a fost introdusă definiția INFLUENCER-ului, ca persoană care face public punctul său de vedere și/sau sfatul asupra unor produse și/sau servicii ale unui anunțător în temeiul unui raport contractual.

Comunicarea comercială prin intermediul influencerilor trebuie să se supună, potrivit Codului RAC. mai multor reguli: Anunțătorii sunt responabili pentru comunicarea făcută de influenceri, raportul contractual trebuie divulgat clar în cadrul comunicărilor, în cadrul fiecărui articol, postare, videoclip, tweet etc., în partea de la început, afirmațiile influencerilor trebuie să fie veridice, neînșelătoare și verificabile și pentru postările privind utilizarea produsului influencerii trebuie să facă afirmații care reprezintă părerile lor oneste și experiența lor personală cu produsul, bazată pe dovezile pe care le dețin, oferind, dacă este cazul, mărturiile corespunzătoare.

“Trebuie să ne cunoaștem și să ne recunoaștem între noi ca marketeri, orgaizația de reglementare în publicitate RAC, asocierile de manageri ale influencerilor, influenceri, rolul RAC fiind de far care ghidează folosirea responsabilă a acestei noi tehnici de marketing. Este primul demers pe care îl facem către voi, iar cu efectul de halou al acestori reguli odată adoptate și respectate în industrie vor atinge și categoria mult mai numeroasă a microinfluencerilor”, a spus, printre altele, directoarea RAC.

„Mă bucur că a fost un eveniment foarte interactiv și influencerii au ușa deschisă la noi”, a conchis Cociașu la finalul evenimentului.

Piața de publicitate care folosește influenceri în România a fost estimată de Florin Grozea (împreună cu Manafu, potrivit declarațiilor sale) pentru anul 2018 la 8-10 milioane de euro, cu o creștere de 80-100% față de anul trecut.

Acesta a declarat pentru Media Expres că a făcut estimarea în baza încasărilor proprii și având în vedere că în România sunt patru agenții specializate care adună cam trei sferturi din influencerii cei mai importanți. Dintre acestea, agenția lui Grozea a lucrat în 2018 cu aproximativ 200 de influenceri cu care au avut sau au relații contractuale de promovare, fie cu plata în bani, fie cei din urmă primind produse pentru testare. Numai Loreal are pe Instagram o bază proprie de aproximativ 600 de influenceri, a mai susținut Grozea.

Printre vorbitorii la conferința “Influencer marketing și etica în publicitate” s-au numărat Stephane Martin, Președinte EASA/ Director ARPP, aflat pentru prima oara într-o conferință în România deschisă unui public mai larg, Peter Szekeres, CEO Neticle din Ungaria, Andrei Roșu, Influencer, Florin Grozea care deține o companie de publicitate online Hit Yourself Consulting, Influencer, Alex Ciuca – Influencer, Simona Fîrtat, L`Oreal, Oana Cociașu, Președinte RAC și Ioana Anescu, director executiv IAB România, discuțiile fiind moderate de Irina Roncea de la Golin.

Consiliul Roman pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizatie profesionala, non-guvernamentala, non profit si independenta. Activitatea de baza a Consiliului este autoreglementarea in publicitate. In prezent Consiliul Roman pentru Publicitate ofera si serviciul de copy advice.

RAC a fost infiintat in anul 1999. Initiativa constituirii unei uniuni care sa vina in sprijinul industriei de publicitate din Romania a apartinut mai multor companii si organizatiei International Advertising Association (IAA). Companiile care au fondat RAC, alaturi de IAA, sunt: Brewery Holding S.R.L. (cunoscuta astazi sub numele de Heineken Romania), Henkel Romania S.R.L., Procter&Gamble Marketing Romania S.R.L. si Unilever Romania S.A.

Activitatea Consiliului Roman pentru Publicitate se bazeaza pe Codul de Practica in Publicitate, elaborat de membrii sai. Codul reprezinta un set de reguli etice de respectat de catre toti cei implicati in domeniul publicitatii si in orice forma de comunicare comerciala. Scopul documentului este sa sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent si onest in Romania prin oferirea unui ghid de forma si continut pentru o informare corecta, cinstita si decenta fata de consumator si industrie.
(MEDIA EXPRES)


Dacă ați ajuns aici… Tot mai mulți cititori vin în online, dar publicitatea scade în toată presa scrisă. După ani buni de știri cu parolă acum publicăm știrile la liber – vrem ca articolele să fie cât mai accesibile pentru toată lumea. De aceea avem nevoie de ajutorul Dvs.! Jurnalismul practicat de Media Expres este independent și uneori de investigație și necesită timp, bani și muncă pentru a fi produs. O facem în continuare pentru că perspectiva independentă contează cel mai mult și ar putea să fie chiar perspectiva Dvs., ca cititor. O presă care oferă știrile la liber este considerată mai democratică, ar trebui să fie gratuită și nu o marfă pe care doar puțini și-o pot permite. Abonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Since you’re here… we have a big favour to ask. More people are reading Media Expres online than ever but advertising revenues across the media are falling fast. And like many news organisations, we put up a paywall but not for the news, as we want to keep our journalism as much open as we can. So you can see why we need to ask for your help. The Media Expres’ independent, and sometimes investigative journalism takes a lot of time, money and hard work to produce. But we do it because we believe independent perspective matters – because it might well be your perspective, too. News not being under a paywall it is more democratic, the media should be available for all and not a commodity to be purchased by a few. Subscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here


MEDIA EXPRES
pe Web, Android și IOS




Răsfoiește Anuarul 2018
de la pag. 10 necesită cont și parolă


Click aici pentru comenzi online




www.e-Ziare.ro


© 2001 - 2019    Media Expres S.R.L.