×

Revista presei -- Data și ora publicării: 28.03.2019 14:57:43

REVISTA PRESEI / 28 mar 2019 /




Monica Gubernat – președinte și Nicolae Bălașa – vicepreședinte sunt opțiunile membrilor CNA pentru conducerea instituției
Minimax difuzează filme și seriale în premieră la aniversarea Barbie – 60 de ani
Televiziunile noastre au îmbătrânit
Lucian Neacșu: „În anii ’92-’93, consumatorul român era foarte sensibil la emoțiile pe care le transmitea Coca‑Cola. Astăzi, nu mai este atât de sensibil la reclamele clasice”
Monica Gubernat, aleasă președinte CNA. Ea trebuie validată de parlament
Tehnologia eSIM, lansată în premieră de Orange în România
Rețeaua Orange, indisponibilă pentru unii abonați din jurul orei 15.15 / Compania invocă o "secționare multiplă în rețeaua de fibră optică" / Problemele au început să se rezolve treptat după ora 17.30
Comisia Europeană propune măsuri pentru securitatea rețelelor 5G în UE, pe fondul temerilor privind riscurile de securitate ale tehnologiilor chineze Huawei și ZTE
Proiectul final pentru licitaţia 5G va fi gata până la sfârşitul lunii iulie. Licitaţia, programată în a doua parte a anului – ANCOM
Schimbarea schimbării la OUG 114: o prevedere acuzată de neconstituționalitate de operatorii telecom se suspendă până la 1 septembrie
Vodafone pierde litigiul prin care a solicitat ANCOM recupererea unui prejudiciu de peste 15 mil. Euro
Șase firme au depus oferte la licitația pentru sistemele IT care vor centraliza rezultatele alegerilor din acest an și 2020 și vor monitoriza prezența la vot
Continuarea „Sex and the City”, în pregătire la Paramount TV
Campania de donare de sânge „Bleed For The Throne”, în două weekend-uri, la Bucureşti
Cine sunt prietenii lui Ștefan Bănică și soția lui Marius Florea Vizante, în serialul de comedie „Liber ca pasărea cerului”
Schimbări în grila Kanal D! Exatlon rămâne cu 2 ediții pe săptămână, se întoarce „Vulturii de noapte”
HBO invită fanii serialului „Game of Thrones” să doneze sânge în campania „Bleed for the Throne”
Costin Soare, Avenir Telecom: Vânzările de accesorii pentru mobile au ajuns la 14 mil. unităţi în 2018
Schimbări majore după valul de demisii și demiteri - Digi24 lansează o nouă grilă în aprilie
MediaSind: Conducerea TVR somată în instanţă să publice contractele încheiate cu colaboratorii
Decizie CNA: Campania electorală pe posturile de radio şi televiziune pentru alegerile europarlamentare începe pe 27 aprilie
Pe bune?! cu Andi Moisescu revine la Pro TV de 1 aprilie


Monica Gubernat – președinte și Nicolae Bălașa – vicepreședinte sunt opțiunile membrilor CNA pentru conducerea instituției
Monica Gubernat și Nicolae Bălașa au fost aleși de către membrii CNA pentru funcția de președinte, respectiv vicepreședinte ai autorității din audiovizual în urma unui vot secret, la 28 martie 2019. Cele două propuneri urmează să fie validate de Parlament, informează Media Expres.
https://www.forbes.ro/monica-gubernat-presedinte-si-nicolae-balasa-vicepresedinte-sunt-optiunile-membrilor-cna-pentru-conducerea-institutiei-135819

Minimax difuzează filme și seriale în premieră la aniversarea Barbie – 60 de ani
Barbie împlinește 60 de ani având peste 200 de profesii din 1959 încoace, încurajând fetițele să urmeze o carieră pe măsura propriilor aspirații, prilej cu care televiziunea Minimax îi dedică luna aprilie cu difuzarea mai multor filme în premieră, informează Media Expres.
https://www.forbes.ro/minimax-difuzeaza-filme-si-seriale-premiera-la-aniversarea-barbie-60-de-ani-135783

Televiziunile noastre au îmbătrânit
Telespectatorii cu vârste de peste 55 de ani sunt majoritari în audiențele principalelor televiziuni din România.
Tinerii cu vârste între 18 și 34 de ani nu depășesc 5% la cele mai importante televiziuni de știri. Televiziunea liniară, cea care se mișcă din telecomandă, a devenit apanajul vârstei a treia.
Scăderea audienței și îmbătrânirea publicului sunt cele două mari pericole ce amenință supremația televiziunii în România. Consumul obișnuit de televiziune (așa-numita televiziune liniară), în care programele TV sunt difuzate în succesiune continuă pe televizor, iar utilizatorul le selectează din telecomandă, a scăzut în ultimii ani în favoarea internetului. Mai mult, tânăra generație, care a deschis ochii în mediul digital și în telefonia mobilă nu mai este interesată de consumul „clasic” de televiziune, cedând definitiv telecomanda în stăpânirea părinților și bunicilor. De altfel, tinerii nu și-au dorit niciodată să stăpânească telecomanda, nici măcar în copilărie.
Controlul telecomenzii aparține generațiilor cu vârste înaintate, care nu pot să-și imagineze o seară fără zapping, operațiune care, în unele cazuri, poate înlocui cu succes tratamentul cu antidepresive. Pentru românii cu vârste ridicate televiziunea rămâne o preocupare importantă, care ține loc de distracție, plimbarea în parc, lectura unei cărți și este sursă de inspirație în discuțiile cu rudele și vecinii. Televiziunea înseamnă o lume deschisă pentru cei mai mulți dintre românii care sunt aproape nedezlipiți de micile ecrane. În 2017, timpul mediu de vizionare a fost de 6,4 ore pe zi, pentru populația urbană de peste 18 ani, conform studiului „Media Fact Book”, realizat de Initiative România. Este cel mai mare consum zilnic de televiziune din Europa Centrală și de Est. Valori ridicate se înregistrează în Bosnia Herțegovina (6 ore/zi) și Macedonia (5,2 ore/zi). În schimb, cehii și maghiarii alocă mai puțin timp programelor TV, 3,8 ore pe zi, respectiv 4,8 ore pe zi.
La îmbătrânirea naturală a publicului telespectator se adaugă migrația românilor în străinătate. Circa 4 milioane de români sunt plecați la muncă în afara granițelor. În aceste condiții, sondajele de audiență TV semnalează atât o îmbătrânire a telespectatorilor, cât și scădere a ratingului, în ultimii patru ani.
Ce arată sondajele de audiență despre bătrânețea televiziunilor? În acest sens, am ales 9 televiziuni importante, trei comerciale (Pro TV, Antena 1 și Kanal D), cinci de știri (România TV, Antena 3, Realitatea TV, B1 TV și Digi24) și canalul public TVR 1. Cele 9 stații au avut în total o cotă de piață de 58,4% la nivel național în luna februarie 2019, conform măsurătorilor Kantar Media. Altfel spus, 58,4% dintre românii care s-au uitat la televizor, în luna februarie, au urmărit una dintre aceste televiziuni. Restul de 41,6% din piață este ocupat de 58 de televiziuni cuprinse în sistemul național de măsurare a audienței TV. Pentru cele 9 televiziuni am ales ca perioadă de monitorizare prima parte a anului (1 ianuarie – 22 februarie 2019), fiind intervalul care, din punct de vedere al sezonalității, înregistrează cel mai mare consum de televiziune din timpul anului. Mai mult, a fost selectat intervalul de maximă audiență (orele 19:00 – 24:00). Ce am constatat?
La toate televiziunile, telespectatorii cu vârste de peste 55 de ani sunt majoritari. La Pro TV, liderul pieței TV, care înregistrează în fiecare seară ratinguri imbatabile pe targetul comercial (urban, 18–49 de ani), pe placul clienților publicitari, ponderea telespectatorilor trecuți de 55 de ani este de 31,5% la nivel național. Adică, o treime din audiența Pro TV în prime-time este formată din români „săriți” de prima tinerețe… Așadar, Pro TV nu mai este atât de tânăr cum a fost perceput de la jumătatea anilor ’90, când s-a lansat. Ceva mai tânăr este canalul Antena 1, care are o cotă de 29,4% formată din români cu vârste de peste 55 de ani. Și în acest caz, grupa respectivă de vârstă deține tot o treime din audiență. Mult mai bătrân este Kanal, cu o pondere de 39,6%.
Cele trei televiziuni comerciale de divertisment au reușit să-și conserve publicul matur, în ciuda îmbătrânirii populației.
La televiziunile de știri, procentele sunt mult mai ridicate. Circa 81,9% dintre telespectatorii Antena 3 au vârste de peste 55 de ani. O cifră procentuală apropiată este valabilă și pentru România TV (81,7%). Sunt cele mai ridicate procente de pe piața TV. Cele două televiziuni par să fie niște… așezăminte de geriatrie. Realitatea TV (70,8%) și B1 TV (70,2%) dețin ponderi considerabile din acest target. Digi 24 este singurul canal de știri care se mai bucură de „tinerețe” (58,5%, persoane cu vârste de peste 55 de ani). Audiența televiziunii publice TVR 1, în prime-time, este formată de persoane cu vârste de peste 55 de ani în proporție de 64,4%.
Se poate spune că toate aceste cifre reflectă un comportament firesc, bătrânii sunt mai mulți în fața micilor ecrane și acordă mai mult timp televizorului decât tinerii. Pentru că asta înseamnă bătrânețea, înțepenirea în fața micului ecran! Dar cifrele arată că majoritatea audiențelor sunt formate din oamenii cu vârste ridicate, de parcă aceste televiziuni ar fi niște refugii și adăposturi. Se poate spune că nu „codrul este frate cu românul”, ci televiziunea este… frate cu românul.
Unde sunt tinerii?
Chiar și pentru televiziunile comerciale de divertisment, care fac eforturi logistice și financiare pentru a difuza programe ce vizează publicul tânăr (aducător de reclame din partea clienților publicitari), ponderea tinerilor este (alarmant de) redusă. Astfel, din audiența în prime-time la Pro TV doar 15,7% provine din grupa de vârstă 18 – 34 de ani. La Antena 1, cifra este mai mare (18,6%), dar la Kanal D (14,3%) este mai mică decât la Pro TV.
Criza de tineri se adâncește la televiziunile de știri. Doar 2% din audiența în prime-time a televiziuni Antena 3 este reprezentată de românii cu vârste între 18 și 34 de ani. România TV (3,4%), Realitatea TV (3,4%) și B1 TV (3,7%) suferă de aceeași „boală”. Digi24 are un încurajator 9% pe acest target, în timp ce canalul public TVR 1 se poate lăuda cu 5,3% public cu vârste între 18 și 34 de ani.
Pe de altă parte, cifrele arată că publicul tânăr nu este atras de programele celor 9 televiziuni. Nu este vina acestui target, ci a televiziunilor. Apoi, chiar dacă ar fi atras, consumul de televiziune specific acestor vârste se face pe internet. Cum aminteam mai sus, telecomanda televizorului a fost lăsată în grija părinților și bunicilor. Îngrijorător pentru televiziunile noastre este că acest proces de îmbătrânire, dublat de scăderea audienței, este ireversibil. Oricâte eforturi și investiții ar face televiziunile comerciale generaliste pentru aducerea publicului tânăr în fața micilor ecrane, tinerii nu vor ajunge în acest loc dorit. Pentru că televiziunea liniară nu este mediul lor, pentru că sunt pierduți pentru acest mediu, pentru că sunt „soldații” devotați ai internetului, o altă lume decât cea a părinților și bunicilor.
81% reprezintă ponderea telespectatorilor cu vârste de peste 55 de ani, în prime‑time, la Antena 3 și România TV.
https://www.forbes.ro/articles/televiziunile-noastre-au-imbatranit-135788

Lucian Neacșu: „În anii ’92-’93, consumatorul român era foarte sensibil la emoțiile pe care le transmitea Coca‑Cola. Astăzi, nu mai este atât de sensibil la reclamele clasice”
Inginerul Lucian Neacșu a fost angajat, în 1992, pe poziția de Assistant Country Manager Coca‑Cola, „mâna dreaptă” a lui Nick Constantinescu, șeful de atunci al biroului din România. În scurt timp, el a ajuns Country Marketing Manager la Coca-Cola Services România. Lucian Neacșu povestește cum „a debarcat” Coca-Cola în România.
Acest fragment de interviu face parte din volumul de convorbiri „Primul an de marketing”, aflat în pregătire editorială.
Forbes: Cum a intrat Coca‑Cola pe piața românească? Avea handicap în fața concurentului Pepsi, care era deja prezent în România și mult mai bine poziționat. Apoi, Coca‑Cola „a măturat” băuturile la TEC. Cum s-au petrecut lucrurile atât de repede, astfel încât Coca‑Cola a devenit lider în scurt timp?
Lucian Neacșu: Când am ajuns eu la Coca‑Cola, în iulie 1992, aceasta era deja lider de piață. Coca‑Cola s-a lansat în România la Crăciunul din ’91 și, în șase-șapte luni, a devenit lider de piață. Cum s-a întâmplat acest lucru? Există o istorie privită din perspectiva îmbuteliatorului. La fabrica Cico, în 1990, a fost director Ion Stamanichi. El fusese inginer‑șef pe vremea comuniștilor și a fost pus director-general imediat după 1990. Atunci, Ion Stamanichi a scris o scrisoare la Atlanta în care a spus, printre altele, că Cico este liderul băuturilor răcoritoare în România, iar Coca‑Cola este liderul mondial, hai să ne unim! În scurt timp, cei de la Atlanta au luat legătura cu Ion Stamanichi. Au fost niște negocieri rapide în 1990, pentru formarea unui joint-venture între Coca‑Cola și Ministerul Agriculturii, pentru că fabrica Cico ținea de industria alimentară, care se afla la Agricultură. Astfel, în ’91, a început retehnologizarea și renovarea fabricii Cico, pentru a fi adusă la standardele Coca‑Cola. Și au fost aduse în fabrică linii de îmbuteliere, mașini de spălat sticle, utilaje pentru depozitare și foarte multe camioane. S-au făcut foarte multe angajări. Totul s-a făcut repede, dar, foarte important, nu s-a făcut rabat de la calitate. A fost o „debarcare” foarte rapidă și o muncă foarte puternică a echipei lui Ion Stamanichi pentru a pune pe picioare partea tehnică și de calitate, de logistică și de distribuție. În tot acest timp, produsul nu era pe piață. (...)
https://www.forbes.ro/articles/lucian-neacsu-anii-92-93-consumatorul-roman-era-foarte-sensibil-la-emotiile-pe-care-le-transmitea-coca‑cola-astazi-nu-mai-este-atat-de-sensibil-la-reclamele-c-135797
Monica Gubernat, aleasă președinte CNA. Ea trebuie validată de parlament
Membrul CNA Monica Gubernat, propusă de către PSD, a fost aleasă, joi, în funcția de președinte al forului audiovizual, potrivit Paginademedia.ro. Decizia membrilor Consiliului trebuie validată de către Parlament. Vicepreședinte al CNA a fost ales Nicolaie Bălașa, aflat la primul mandat în CNA și care a fost susținut pentru un post în acest for tot de PSD. Monica Gubernat este la al doilea mandat de șase ani în Consiliul audiovizual, fiind realeasă la finele anului trecut. În ultimele trei luni a fost președinte interimar al CNA. Potrivit Paginademedia.ro, ea a fost votată, joi, de șapte dintre cei 11 membri prezenți, într-o ședință desfășurată, conform regulamentului, cu ușile închise. Nicolae Bălașa a fost sprijinit tot de șapte membri, alți trei preferându-l pe al doilea candidat la funcția de vicepreședinte, Alexandru Kocsis (propus în CNA de către PNL). Potrivit profilului ei de pe site-ul CNA, Monica Gubernat este doctorand al SNSPA în domeniul comunicării publice, e licențiată în științe politice (2000) și comunicare și relații publice (2002). A făcut parte din echipa tehnică de campanie a PSD în 2000 și 2004 și a lucrat în administrația publică - Ministerul Turismului. A fost desemnată prima dată în Cna în 2012. Monica Gubernat preia o funcție deținută în ultimii șase ani de Laura Georgescu, al cărei mandat a fost dominat, în primii ani, de scandaluri ce au dus inclusiv la anchete penale. Aceste scandaluri, însoțite de refuzul Laurei Georgescu de a demisiona, au dus la schimbări ale regulamentului intern al CNA, prin care funcției de președinte i-au rămas mai mult atribuții administrative.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23055073-monica-gubernat-propusa-presedinte-cna.htm
Tehnologia eSIM, lansată în premieră de Orange în România
Orange a introdus miercuri în premieră în România tehnlogia eSim, prin care utilizatorii care dețin telefoane Apple compatibile s-ar putea conecta la rețeaua mobilă, fără a mai avea nevoie de cartelă SIM. Anunțul a fost făcut miercuri la prânz, înainte de un incident care a făcut rețeaua indisponibilă câteva ore - trei secționări ale rețelei de fibră optică în județele Bistrița-Năsăud, Brașov și Mehedinți. eSIM-ul (embeded SIM sau SIM integrat) reprezintă o nouă tehnologie prin intermediul căreia utilizatorii se vor putea conecta la rețeaua mobilă utilizând dispozitivele mobile compatibile fără a mai avea nevoie de utilizarea cartelei SIM. Numărul de telefon, precum și informațiile necesare autentificării și comunicării între rețeaua mobilă și eSIM vor fi stocate într-un profil unic care se instalează digital, prin scanarea unui cod de activare.  Pe un eSIM se pot instala simultan profile pentru mai multe numere de telefon. Acestea se pot instala şi activa direct din meniul smartphone-ului, fără a mai fi necesară schimbarea cartelelor SIM între ele.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23053955-tehnologia-esim-lansata-premiera-orange-romania.htm
Rețeaua Orange, indisponibilă pentru unii abonați din jurul orei 15.15 / Compania invocă o "secționare multiplă în rețeaua de fibră optică" / Problemele au început să se rezolve treptat după ora 17.30
Rețeaua mobilă Orange nu a fost disponibilă din jurul orei 15.15. Unii abonați au spus că timp de mai bine de o oră nu au putut folosi telefoanele nici măcar pentru a suna. Într-un mesaj pe Facebook, compania a anunțat că o parte dintre clienți au avut dificultăți în accesarea serviciilor de voce și date, precum și a aplicațiilor Orange, din cauza "secționării multiple în rețeaua de fibră optică". După ora 17.30, compania a transmis că serviciile au început "să revină gradual la parametrii normali de funcționare". Orange a revenit cu detalii miercuri seara despre incidentul de rețea. Redăm mai jos integral, explicațiile companiei: ”Astăzi, începând cu ora 14:34, o parte dintre clienţii noştri au întâmpinat dificultăţi în accesarea serviciilor de voce şi date, precum şi a aplicațiilor Orange. Această situaţie a apărut ca urmare a unor secționări multiple simultane ale magistralelor principale de fibră optică în județele Bistrița-Năsăud, Brașov și Mehedinți. Echipele noastre tehnice au intervenit prompt pe teren și au repus serviciile în funcțiune gradual, începând cu ora 16:40. Serviciile au revenit la parametri normali de funcționare la ora 17:40. Secționările care au afectat rețeaua de fibră optică au fost cauzate de o alunecare de teren în județul Mehedinți și de lucrări de construcții civile, fără legătură cu rețeaua Orange, în județele Brașov și Bistrița-Năsăud. Din păcate, astfel de situații nu sunt izolate, doar anul trecut ne-am confruntat cu peste 1200 de incidente de secționare a fibrei, majoritatea fără impact asupra serviciilor oferite clienților noștri. De regulă, acestea nu au impactul avariei de astăzi, deoarece în rețeaua Orange folosim dublă protecție și, în anumite cazuri, chiar triplă protecție a infrastructurii de fibră optică. Situația excepțională de astăzi a apărut din cauza faptului că toate cele trei inele de protecție a magistralelor principale de fibra optică au fost secționate simultan, conducând la izolarea unor echipamente și platforme de servicii critice pentru rețea. Regretăm disconfortul creat și le mulțumim clienților noștri pentru înțelegere.”
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23053550-reteaua-orange-nu-este-momentan-disponibila-aceasta-situatie-manifesta-urmare-sectionarii-multiple-reteaua-fibra-optica-spune-operatorul.htm
Comisia Europeană propune măsuri pentru securitatea rețelelor 5G în UE, pe fondul temerilor privind riscurile de securitate ale tehnologiilor chineze Huawei și ZTE
România și toate țările membre UE vor trebui să finalizeze până la sfârșitul lunii iunie 2019 o evaluare națională a riscurilor privind infrastructurile de rețea 5G, pe baza căreia să includă condiții pentru garantarea securității rețelelor publice, mai ales atunci când acordă drepturile de utilizare a frecvențelor radio în benzi 5G, a anunțat marți Comisia Europeană. Statele membre ale UE au dreptul de a exclude societăți de pe piețele lor din motive de securitate națională, în cazul în care societățile în cauză nu respectă cadrul juridic și standardele țării. Comisia Europeană a recomandat marți o serie de etape și măsuri operaționale menite să asigure un nivel ridicat de securitate cibernetică a rețelelor 5G în întreaga UE, pe fondul preocupărilor privind amenințările la adresa securității în legătură cu prezența tehnologică în creștere a Chinei în UE. "Orice vulnerabilitate din rețelele 5G sau orice atac cibernetic care vizează rețelele viitoare dintr-un stat membru ar afecta Uniunea în ansamblul ei. De aceea măsurile concertate adoptate atât la nivel național, cât și la nivel european trebuie să garanteze un nivel ridicat de securitate cibernetică.", arată Comisia Europeană.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23053246-comisia-europeana-propune-masuri-pentru-securitatea-retelelor-5g-fondul-temerilor-privind-riscurile-securitate-ale-tehnologiilor-chineze-huawei-zte.htm
Proiectul final pentru licitaţia 5G va fi gata până la sfârşitul lunii iulie. Licitaţia, programată în a doua parte a anului – ANCOM
Proiectul final privind licitaţia pentru 5G va fi gata până la sfârşitul lunii iulie, iar în a doua parte a acestui an să fie demarată efectiv procedura de licitaţie, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, Cristin Popa, director executiv în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). "După cum bine ştiţi, am avut în consultare publică Strategia pentru 5G, iar toţi jucătorii din piaţă au avut observaţii şi au venit cu propuneri. Noi ne-am propus ca, până la sfârşitul lunii iulie, să venim cu o analiză completă şi cu decizia de alocarea a frecvenţelor, care să cuprindă şi partea de obligaţii din partea operatorilor. La finalul lunii iulie, vom aveam tot proiectul final. Intenţionăm ca, în a doua jumătate a anului, să avem efectiv licitaţia şi până la jumătatea lunii decembrie să închidem licitaţia şi benzile de frecvenţe să fie alocate", a spus Popa. Întrebat în legătură cu prevederile din OUG 114, oficialul ANCOM a precizat că, pe baza documentului care s-a publicat recent pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP) şi în care nu se menţionează nimic de taxele din domeniul telecom, "se pare că lucrurile rămân aşa cum s-au stabilit". "Mai sunt şi alte modificări care nu ţin de ANCOM, cum ar fi partea de tarife. Sunt trecute în Ordonanţa 114, dar sunt încă în discuţii, cu puncte de vedere diferite. Din punct de vedere financiar, am avut un punct de vedere pe OUG 114 şi aşteptăm cu interes modificările. Acestea sunt făcute de către Guvern, şi nu ştim care este valoarea la care s-a ajuns şi nu ştim dacă s-a ajuns la ceva. Din ce s-a publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor, se pare că lucrurile rămân aşa cum s-au stabilit. Până nu ajunge pe masa Guvernului, nu avem de unde şti cum va rămâne", a menţionat reprezentantul ANCOM. Pe data de 1 martie, în conferinţa de presă ce a urmat reuniunii informale a miniştrilor în domeniul comunicaţiilor (TTE), ce a avut loc la Bucureşti, a afirmat, în legătură cu taxa de 3% pentru sectorul telecom, că există o Directivă care notează că reglementatorul naţional (ANCOM) trebuie să fie acoperit din punct de vedere financiar de companiile din piaţa de telecom.
https://www.economica.net/proiectul-final-pentru-licitatia-5g-va-fi-gata-pana-la-sfarsitul-lunii-iulie-licitatia-programata-in-a-doua-parte-a-anului-ancom_166746.html
Schimbarea schimbării la OUG 114: o prevedere acuzată de neconstituționalitate de operatorii telecom se suspendă până la 1 septembrie
Operatorii telecom care utilizează frecvențe radio fără licență vor fi amendați cu 0,1% din cifra de afaceri pe care au realizat-o în anul precedent săvârșirii faptei pentru fiecare zi de utilizare fără licență, potrivit unei noi variante de proiect de modificare a controversatei Ordonanțe de Urgență 114, care va schimba din nou prevederile de-abia puse marți seară în dezbatere publică de Ministerul de Finanțe. În prezent, OUG 114, aflată în vigoare, stipulează că "În cazul utilizării de frecvențe radio fără licență sau după expirarea perioadei de valabilitate, se calculează penalități pentru fiecare zi de utilizare fără licență, începând cu ziua imediat următoare termenului de scandență, reprezentând 0,1% pentru fiecare zi de întârziere din cifra de afaceri din anul precedent, înregistrată la nivelul ramurii CAEN unde se încadrează activitatea de comunicații electronice".
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/exclusiv-schimbarea-schimbarii-la-oug-114-o-prevedere-acuzata-de-neconstitutionalitate-de-operatorii-telecom-se-suspenda-pana-la-1-septembrie-18955031
Vodafone pierde litigiul prin care a solicitat ANCOM recupererea unui prejudiciu de peste 15 mil. Euro
Vodafone Romania a pierdut definitiv litigiul prin care a solicitat recuperare de la autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) a unui prejudiciu de peste 15 milioane de euro, invocat în urma procesului de acordare a unei licențe telecom în 2012. "Respinge recursul declarat de recurenta-reclamantă SC Vodafone România SA împotriva sentinței civile nr. 2863 din 4 noiembrie 2015 pronunțată de Curtea de Apel București, ca nefondat. Definitivă. Pronunțată în ședință publică, 26 martie 2019", se arată pe pagina web a Înaltei Curți de Casație și Justiție. Anterior, și Curtea de Apel București a respins cererea.
https://www.profit.ro/stiri/vodafone-pierde-litigiul-prin-care-a-solicitat-ancom-recupererea-unui-prejudiciu-de-peste-15-mil-euro-18954280
Șase firme au depus oferte la licitația pentru sistemele IT care vor centraliza rezultatele alegerilor din acest an și 2020 și vor monitoriza prezența la vot
Șase firme s-au înscris la licitația organizată de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) pentru achiziționarea de echipamente hardware necesare sistemului informatic de centralizare a rezultatelor alegerilor si monitorizare a prezenței la vot la alegerile programate în acest an și anul viitor, contractul fiind estimat la 2,29 milioane de lei, fără TVA. Ofertanții sunt Chrome Computers, Net Brinel, Producton, Prime Telecom, Industrial Computer Grup și Power Net Consulting, a transmis AEP la solicitarea Profit.ro. În acest an vor fi organizate alegeri europarlamentare și prezidențiale, iar anul viitor vor fi alegeri locale și parlamentare.
https://www.profit.ro/stiri/sase-firme-au-depus-oferte-la-licitatia-pentru-sistemele-it-care-vor-centraliza-rezultatele-alegerilor-din-acest-an-si-2020-si-vor-monitoriza-prezenta-la-vot-18953030
Continuarea „Sex and the City”, în pregătire la Paramount TV
Paramount Television a cumpărat drepturile pentru romanul „Is There Still Sex in the City?”, care urmează să fie lansat în august, şi pregăteşte o producţie la care autoarea Candace Bushnell va fi producător executiv, potrivit Variety. Cartea scrisă de Candace Bushnell, autoarea „Sex and the City”, urmăreşte relaţiile şi prieteniile de după vârsta de 50 de ani. Oraşul New York este încă o dată cadrul în care are loc acţiunea. Candace Bushnell va scrie scenariul pentru pilot şi va fi producător executiv al proiectului împreună cu Liza Chasin de la 3dot Productions şi Robyn Meisinger de la Anonymous Content.
https://www.news.ro/cultura-media/continuarea-sex-and-the-city-in-pregatire-la-paramount-tv-1922400828002019030918954692
Campania de donare de sânge „Bleed For The Throne”, în două weekend-uri, la Bucureşti
HBO derulează campania de donare de sânge „Bleed For The Throne” în Bucureşti pe 30 şi 31 martie şi pe 6 şi 7 aprilie. Pentru Bucureşti, cei care vor să doneze sânge sunt aşteptaţi la Mega Mall, la intrarea din şoseaua Pantelimon, într-una dintre cele patru zile, între orele 09:00 şi 13:00. Iniţiativa  #bleedforthethrone este una globală, inspirată de serialul „Game of Thrones”. Campania are loc în alte 14 ţări: SUA, Norvegia, Suedia, Africa de Sud, Kenya, Ghana, Botswana, Ungaria, Polonia, Republica Cehă, Bulgaria, Serbia, Grecia şi Croaţia. Ultimul sezon al serialului „Urzeala tronurilor/ Game of Thrones” va debuta pe 15 aprilie.
https://www.news.ro/social/campania-de-donare-de-sange-bleed-for-the-throne-in-doua-weekend-uri-la-bucuresti-1922401727022019031718954278
Cine sunt prietenii lui Ștefan Bănică și soția lui Marius Florea Vizante, în serialul de comedie „Liber ca pasărea cerului”
Serialul de comedie Liber ca pasărea cerului' care va începe, în curând, la Antena 1, cu Marius Florea Vizante și Ștefan Bănică în rolurile principale, spune povestea a doi prieteni din copilărie, Ducu și Orlando, care se reîntâlnesc acum, la 40 de ani, când fiecare dintre ei trece printr-o criză. Alături de Ștefan Bănică (Orlando), care joacă rolul unui pierde-vară pentru care viața este o nesfârșită aventură, Marius Florea Vizante (Ducu), un meteorolog timid și ușor aiurit care își pierde serviciul, casa, mașina și e pe cale să divorțeze, și Jojo – Cătălina Grama (Stela), care o joacă pe sora lui Ducu, recent divorțată și extrem de bogată, din distribuția serialului mai fac parte: Andreea Samson, Adrian Anghel, Laila Abdel Hafiz, Alma Costin și copiii Luminița Cercel și Tiberiu Herdea.
https://tvmania.ro/foto-cine-sunt-prietenii-lui-stefan-banica-si-sotia-lui-marius-florea-vizante-in-serialul-de-comedie-liber-ca-pasarea-cerului-255862.html
Schimbări în grila Kanal D! Exatlon rămâne cu 2 ediții pe săptămână, se întoarce „Vulturii de noapte”
O serie de schimbari vor avea loc in luna aprilie, in grila de programe a postului Kanal D. Astfel, competitia sportiva televizataExatlon' va putea fi urmarita, din 6 aprilie, in fiecare sambata si duminica, de la ora 20:00. Din 7 aprilie, emisiunea FanArena',prezentata de Lili Sandu, va fi difuzata in fiecare duminica, de la ora 23:00, imediat dupa show-ul concurs  Exatlon'. Serialul Povestea noastra', 5 zile pe saptamana - Saptamana 8 -14 aprilie aduce alte schimbari importante in ceea ce priveste difuzarea productiilor Kanal D. De luni, 8 aprilie, serialul turcesc Povestea noastra' va putea fi urmarit  cinci zile pe saptamana, de luni pana vineri, de la ora 20:00.
https://tvmania.ro/schimbari-in-grila-kanal-d-show-ul-vulturii-de-noapte-revine-255839.html
HBO invită fanii serialului „Game of Thrones” să doneze sânge în campania „Bleed for the Throne”
HBO a pornit campania globală de donare de sânge Bleed For The Throne'.  Fanii care vor dori să doneze sânge în București sunt așteptați sâmbătă și duminică, 30 și 31 martie sau în weekendul 6-7 aprilie, la Mega Mall la intrarea din șoseaua Pantelimon între orele 09:00 și 13:00. Timp de șapte sezoane, personajele din Game of Thrones au vărsat sânge pentru Tronul de Fier. Prin inițiativa  #bleedforthethrone HBO îndeamnă fanii să facă la fel. Fanii Game of Thrones din întreaga lume vor putea participa la campania de donare de sânge datorită parteneriatelor cu organizații locale de donare de sânge în alte 14 țări incluzând: SUA, Norvegia, Suedia, Africa de Sud, Kenya, Ghana, Botswana, Ungaria, Polonia, Republica Cehă, Bulgaria, Serbia, Grecia și Croația.
https://tvmania.ro/hbo-invita-fanii-serialului-game-of-thrones-sa-doneze-sange-in-campania-bleed-for-the-throne-255829.html
Costin Soare, Avenir Telecom: Vânzările de accesorii pentru mobile au ajuns la 14 mil. unităţi în 2018
Piaţa va continua să crească şi în anii următori, mai repede decât cea de smartphone-uri. Piaţa de accesorii pentru telefoane mobile (carcase, folii de protecţie de plastic sau sticlă pentru ecrane, încărcătoare etc.) a crescut în 2018 cu 40%, la aproximativ 14 milioane de unităţi, iar tendinţa de creştere se va menţine şi în anii următori peste cea înregistrată de vânzările de telefoane, conform estimărilor Avenir Telecom, subsidiara locală a grupului francez cu acelaşi nume - unul dintre cei mai mari distribuitori de telefoane, accesorii pentru telefoane mobile şi servicii de telecomunicaţii. Estimarea pentru anul 2018 ia în calcul numărul de smartphone-uri vândute în 2018, aproximativ 4 milioane de unităţi, fiecare nou telefon cumpărat generând achiziţia, în medie, a trei accesorii. La acestea se adaugă şi telefoanele mobile deja existente în piaţă, care generează achiziţii suplimentare de accesorii.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/costin-soare-avenir-telecom-vanzarile-de-accesorii-pentru-mobile-au-ajuns-la-14-mil-unitati-in-2018-17990195
Schimbări majore după valul de demisii și demiteri - Digi24 lansează o nouă grilă în aprilie
Postul de televiziune Digi24 va lansa o nouă grilă în luna aprilie, când 18 echipe de corespondenţi vor prelua activitatea fostelor staţii regionale Braşov, Constanţa, Cluj-Napoca, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea şi Timişoara. Echipele de corespondenţi vor prelua activitatea asigurată anterior de staţiile regionale, după ce Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat, marţi, cererea de încetare a emisiei acestora, se arată într-un comunicat remis News.ro. Echipa de management a Digi 24 şi cea a departamentului Resurse Umane îi vor consilia pe angajaţii staţiilor care intenţionează să rămână în cadrul companiei şi pe cei a căror colaborare cu Digi | RCS & RDS urmează să înceteze. Pe parcursul ultimelor luni, conducerea editorială a Digi24 şi cea a companiei Digi | RCS & RDS au analizat eficienţa proiectului audiovizual Digi24 şi a modelului de business în divizia media. Din această analiză a rezultat necesitatea diversificării surselor de venituri pentru postul Digi24, pentru a susţine cheltuielile operaţionale ridicate, specifice unei staţii de ştiri.
https://www.stiripesurse.ro/schimbari-majore-dupa-valul-de-demisii-i-demiteri-digi24-lanseaza-o-noua-grila-in-aprilie_1337179.html
MediaSind: Conducerea TVR somată în instanţă să publice contractele încheiate cu colaboratorii
Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind împreună cu filiala sa din Societatea Română de Televiziune, MediaSind TVR, au depus marţi la Tribunalul Bucureşti cererea de chemare în judecată a conducerii SRTV pentru refuzul acesteia de a permite accesul la contractele încheiate cu colaboratorii, conform unui comunicat remis AGERPRES. "Având în vedere că în presă au apărut mai multe informaţii privind 'dezmăţul financiar' făcut de conducerea TVR, prin încheierea, în mod preferenţial, a unor contracte de colaborare de ordinul zecilor de mii de euro, cu mai multe persoane care prestau exact aceleaşi activităţi cu angajaţii din instituţie, mai mulţi membri ai Consiliului de Administraţie ai SRTV, între care şi reprezentantul salariaţilor, membrii ai Comisiilor de Cultură şi Mass-Media din Parlamentul României, precum şi organizaţii sindicale au cerut explicaţii oficiale preşedintelui-director general Doina Gradea. Aceasta a refuzat, tratând cu aroganţă inclusiv pe membrii Comisiilor parlamentare. Ca urmare a acestei situaţii deputaţii au hotărât constituirea unei comisii de anchetă pentru a verifica cheltuielile respective", se menţionează în comunicat. Reprezentanţii SRJ MediaSind precizează că, ţinând cont de faptul că aceste cheltuieli sunt informaţii de interes public, SRTV fiind, potrivit legii de organizare şi funcţionare, o instituţie plătită în proporţie de peste 80% de la bugetul de stat, în data de 6 februarie 2019 a depus o cerere în baza Legii nr. 544 /2001 prin care a solicitat lista nominală a terţilor cu care SRTV a încheiat contracte de colaborare şi de cesiune a drepturilor conexe pentru participarea sau realizarea programelor şi emisiunilor televiziunii publice în anii 2017, 2018 şi în luna ianuarie 2019, cu precizarea tipului de activitate prevăzut în contract şi a programului / emisiunii aferente şi sumele plătite de SRTV colaboratorilor externi în perioadele menţionate, cumulate pentru fiecare tip de activitate în parte.
https://www.agerpres.ro/cultura/2019/03/26/mediasind-conducerea-tvr-somata-in-instanta-sa-publice-contractele-incheiate-cu-colaboratorii--281168
Decizie CNA: Campania electorală pe posturile de radio şi televiziune pentru alegerile europarlamentare începe pe 27 aprilie
Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune pentru alegerile europarlamentare începe pe 27 aprilie, potrivit unei decizii adoptate marţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA). "Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, începe în ziua de 27 aprilie 2019, ora 0,00, şi se încheie în ziua de 25 mai 2019, ora 7,00", prevede decizia privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European, care a fost postată pe site-ul CNA. În decizia CNA se menţionează că posturile de radio şi de televiziune private care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale au obligaţia să facă cunoscut public acest lucru prin presă şi/sau prin programele lor şi să comunice CNA printr-o adresă implicarea lor în campania electorală până cel mai târziu în ziua de 8 aprilie.
https://www.agerpres.ro/cultura/2019/03/26/decizie-cna-campania-electorala-pe-posturile-de-radio-si-televiziune-pentru-alegerile-europarlamentare-incepe-pe-27-aprilie--281203
Pe bune?! cu Andi Moisescu revine la Pro TV de 1 aprilie
Cel de-al patrulea sezon al emisiunii prezentate de Andi Moisescu a început pe 25 februarie și era difuzată de la ora 22:30, după serialul Vlad, care a avut premiera în aceeași zi. După două ediții difuzate, Pro TV a scos emisiunea din grilă și a înlocuit-o cu filme. Astfel, după trei săptămâni de pauză, emisiunea lui Moisescu, unde Cosmin Natanticu și Costi Niță sunt căpitani, se întoarce luni, 1 aprilie, de la ora 22:30, după Vlad. Prima ediție a acestui sezon a avut o medie de 844.000 de telespectatori la nivel național, 449.000 în mediul urban, iar pe segmentul comercial a numărat în medie 207.000 de urmăritori.
https://www.paginademedia.ro/2019/03/pe-bune-revine-la-pro-tv-de-1-aprilie
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL