×


Editorial -- Data și ora publicării: 04.06.2019 17:30:16

NETFILX-SÂRBU-FILME / Netflix a introdus în distribuție „pachetul Adrian Sârbu”



// de Mihai Pavelescu //
București (MEDIA EXPRES) / 4 iun 2019 / În sfârșit Netflix a introdus un pachet consistent de filme românești, patru la număr, în iunie 2019, la peste trei ani de la lansarea serviciului și în România. Mă așteptam la asta, chiar urmăream recent alte filme la care eventual producția și filmarea s-au realizat la noi în țară și mă întrebam oare când începe Netflix să producă sau să cumpere și de la noi?

Trecând peste angajarea în producții autohtone, aparent mai simplu pentru Netflix a fost să se uite peste box-office-ul românesc din ultimii ani și să ia... patru filme din pachetul Adrian Sârbu, filme lansate pe când acesta încă mai era la Pro TV / Media Pro Pictures, dar și ulterior despărțirii, cu procese și acuzații de fraudă fiscală, de grupul pe care la condus și care by the way, l-a îmbogățit cu zeci de milioane de dolari.

Aici mă cam apucă furiile. Din toată cinematografia noastră premiată și apreciată ăștia l-au găsit doar pe acest fost regizor de la Sahia Film? Care a adus minerii la București? Ca să rupă cu el gura târgului, să-i lase cu el cu buza umflată pe Mungiu, pe Giurgiu, Caranfilii Porumboii și Radu Juzii noului val?

Dar da, trebuie să recunosc, capitalismul adevărat nu ține cont de bălăceala noastră măruntă locală și sterilă. Capitalismul capitalismului care este Netflixul, pornit din însăși inima industriei de distribuție de filme a Statelor Unite, nu știe sau îl doare undeva de dizgrațiosul domn Sârbu și de fanfaronii premiați sau doar cu ifose de pe-aici, din Europa, menționați dar și din cei neamintiți, să se treacă ei singuri pe lista de mai sus. Dizgrațios pentru noi care îl mai cunoaștem pe ici-colo, dar cânt tragi linia? “Cifrele vorbește”!

Cele patru filme “Oh, Ramona!”, “Selfie69”, “Selfie” și “Love is a Story” („Poveste de dragoste”) care au lovit Netflixul din primele zile ale lunii iunie 2019 au în frunte locul trei în box-office-ul încasărilor din cinematografele românești pe 2019 cu peste 5 milioane de lei încasați de la premiera din 15 februarie și până în prezent, „Oh, Ramona”, detronat doar de megahiturile “Avengers: Endgame” și “Captain Marvel”.

„Selfie 69” este filmul românesc cu cele mai mari încasări în cinematografe în 2016, cu peste două milioane de lei, iar „Selfie” este din nou primul film Românesc la încasări din anul 2014. „Poveste de dragoste”, lansat în 2015, a avut încasări mai modeste dar a venit, probabil, la pachet cu celelalte trei hituri ale lui Adrian Sârbu, care acum este marele producător de la Zazu Film.

Dintre toate, aparent doar „Oh, Ramona” va fi difuzat și în SUA, potrivit unui articol din Variety.com. Oare pentru că filmul după romanul de mare excepție „Suge-o...” este singurul film ale cărui drepturi sunt controlate integral de mecanismul de producție al lui Sârbu de după Media Pro Pictures? În tot cazul, "Oh, Ramona" are potrivit IMDB, de la 1 iunie, data premierei în SUA, Polonia și Singapore, doar prin internet, ceea ce înseamnă că cel puțin acolo se mai vede cu siguranță, prin Netflix.

Ca să nu mai lungesc vorba, mă bucur că, în sfârșit, avem și noi filmele noastre românești cu care să ne mândrim pe Netflix! Chit că poate nu sunt chiar tocmai de mândrie, dar na. Bine, rău, măcar să vorbească lumea de noi.

Și da, o să tolerez ideea că așa, mascați în prețul lunar de abonament la Netflix, poate că și un cent din banii mei se vor duce prin buzunarele lui Sârbu.

O să rămân cu dilema dacă mă țin nervii să-i văd filmele. Sau nu.
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Da Vinci advertising for educational programs



Abonamentele la MEDIA EXPRES va oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale dar interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici














© 2001 -  Media Expres SRL