×

Revista presei -- Data și ora publicării: 07.06.2019 08:15:43

REVISTA PRESEI / 6 iun 2019 /




Adrian Sârbu investește 2 milioane de euro într-o nouă televiziune
Investițiile în publicitate ale companiilor farmaceutice au atins 57 milioane de euro în 2018
Investițiile publicitare în televiziune au crescut cu 10% în 2018, atingând 300 de milioane de euro
CNA a acordat licență unei noi televiziuni conduse de Adrian Sârbu și Marius Tucă - Smart TV
Media Fact Book: Piața de publicitate crește mai încet, din cauza evoluțiilor din economie / 485 milioane de euro în reclame, estimare pentru 2019
Se apropie vacanța de vară! Ce putem vedea în luna iunie pe canalele Cartoon Network și Boomerang
Noutățile lunii iunie la Disney Channel și Disney Junior
Unul dintre autorii cu cel mai mare succes la vânzări de carte este invitatul emisiunii „Garantat 100%”
Semnificaţia titlurilor alese de HBO pentru episoadele din „Cernobîl“
Actorul Alec Baldwin va fi ţinta glumelor în cadrul unui program al Comedy Central
Adrian Sârbu și Marius Tucă, într-un nou proiect TV. Televiziunea Smart TV a primit licență de la CAN
AUDIENȚE FILME. Pro TV i-a pus la bătaie pe Jet Li, Jason Statham și Bruce Willis și a câștigat. Postul a dat cele mai urmărite filme ale lunii mai
NUMIRE. Alexandra Iordăchescu preia o nouă funcție în Starcom România
Telekom a solicitat CNA retragerea licențelor Telekom Sport 5 și Telekom Sport 6. Ce spun reprezentanții companiei
AUDIENȚE MAI, în prime-time. Creșteri pentru posturile de știri, pe fondul alegerilor și a evenimentelor politice. Pro TV, pe plus la orașe și pe publicul commercial

NEW MEDIA...OTT...
Cum a explodat traficul site-urilor de știri în luna mai. Digi24.ro și Știrileprotv.ro, creșteri spectaculoase. „Pe plus” cu 20 de milioane de afișări, fiecare
Studiu: Piața europeană de publicitate în medii digitale - cea mai rapidă creștere din ultimii opt ani / A depășit 55 miliarde euro în 2018
YouTube va elimina videourile care neagă Holocaustul şi îndeamnă la ură 11
Pe ce mai dă bani Compania Națională de Drumuri: 10.000 de euro lui Chirieac pentru știri positive

CINEMA...
TIFF a lansat o platformă de streaming cu filme de autor, independente şi premiate
CNC alocă 20 de milioane de lei pentru producţia de filme şi dezvoltare de proiecte cinematografice


Adrian Sârbu investește 2 milioane de euro într-o nouă televiziune
Adrian Sârbu, fostul CEO CME-Pro TV, administratorul special Mediafax SA (insolvență) și inculpat în Dosarul "Mineriadei" din 13-15 iunie 1990, a primit licență audiovizuală pentru Smart TV – o televiziune de știri și divertisment care va porni cel mai probabil în toamnă, potrivit declarațiilor acestuia în fața celor 9 membri CNA prezenți în ședința din 6 iunie, înainte ca aceștia să voteze în unanimitate acordarea licenței, informează Media Expres.
https://www.forbes.ro/adrian-sarbu-investeste-2-milioane-de-euro-intr-o-noua-televiziune-140632

Investițiile în publicitate ale companiilor farmaceutice au atins 57 milioane de euro în 2018
În 2018, volumul investițiilor publicitare (TV, online, radio, print, panotaj) în România s-a ridicat la 454 milioane de euro, conform raportului „Media Fact Book”, realizat de agenția Initiative România. Circa 66% din acest buget a fost investit în piața TV și 19% în internet.
Raportul „Media Fact Book 2019” estimează că, în acest an, bugetul total de publicitate va atinge 485 milioane de euro, din care 315 milioane de euro vor fi investite în televiziune, 12 milioane în print (în scădere cu un milion față de 2018), 28 de milioane în radio (creștere cu 2 milioane de euro față de 2018), 99 de milioane de euro în internet (+14 milioane de euro) și 31 de milioane în panotaj (la nivelul anului 2018).
„Media Fact Book 2019” este singurul studiu amănunțit și cuprinzător care analizează piața de media din România.
Conform raportului:
Circa 66% din investițiile publicitare în 2018 au fost direcționate către piața TV. Cotele de piață ale celorlalte suporturi publicitare au fost: internet (19%), panotaj (7%), radio (7%) și print (1%).
Bugetul de publicitate TV în 2018 s-a ridicat la 300 milioane de euro, în creștere cu 10% față de 2017. Publicitatea pe internet a crescut cu 16%, bugetele pe radio și panotaj au crescut cu 3 milioane, respectiv 2 milioane de euro. Publicitatea în print s-a menținut la nivelul anului 2017: 13 milioane de euro.
Companiile farmaceutice și de retail de medicamente și suplimente alimentare au consumat pentru publicitate (TV, internet, panotaj, radio și print) 57 milioane de euro. Alte categorii cu bugete mari pentru publicitate: Servicii de comunicații mobile (41 milioane de euro), Cosmetice și produse de îngrijire (40 milioane de euro), Retail (33 milioane de euro), Servicii bancare și asigurare (17 milioane de euro), Aparate electronice și electrocasnice (15 milioane de euro).
Timpul mediu zilnic de vizionare TV în România, pentru publicul comercial (urban, 18 – 49 de ani), a fost în 2018 de 5,1 ore, cel mai ridicat dintre țările Europei Central și de Est.
Alte valori ale duratei zilnice de vizionare TV în diferite țări (public comercial): Cehia (2,7 ore/zi), Ungaria (3,4 ore/zi), Polonia (2,5 ore/zi), Bulgaria (3,2 ore/zi), Serbia (4 ore/zi), Republica Moldova (2,9 ore/zi), Slovacia (3,5 ore/zi).
Nivelul investițiilor publicitare (TV, radio, internet, print, panotaj) în diferite țări din Europa Centrală și de Est, în anul 2018: Polonia (1,93 miliarde de euro), Cehia (1,85 miliarde de euro), Ungaria (596 milioane de euro), Bulgaria (242 milioane de euro), Serbia (197 milioane de euro), Slovacia (372 milioane de euro), Republica Moldova (27 milioane de euro).
https://www.forbes.ro/investitiile-publicitate-ale-companiilor-farmaceutice-au-atins-57-milioane-de-euro-2018-140611

Investițiile publicitare în televiziune au crescut cu 10% în 2018, atingând 300 de milioane de euro
Piața de media din România a înregistrat o nouă creștere în 2018, ajungând la 454 milioane de euro la sfârșitul anului, cu 10% mai mult față de anul 2017, potrivit noului raport Media Fact Book, realizat de agenția Initiative.
Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative: “Piața de media va mai aștepta încă un an pentru a atinge jumătate de miliard de euro. România a intrat într-o perioadă de încetinire a creșterilor economice, fapt care are efecte asupra industriei noastre. Creșterile rapide ale anilor trecuți nu mai sunt sustenabile, deoarece parametrii importanți care influențează volumele cheltuite de advertiseri s-au plafonat, de exemplu: încrederea consumatorului sau puterea de cumpărare, aceasta din urmă deteriorându-se, pe fondul inflaționist al prețurilor produselor de consum. În acest context, piața de media a redus pașii de creștere la 10% în 2018 și un estimat de 7% în 2019, cu posibilitatea de a fi martorii unor procente mai mici în anii următori”.
Investițiile în TV și-au continuat creșterea și în 2018, cu 10%, atingând nivelul de 300 de milioane de euro, în timp ce restul canalelor – online, radio, OOH – și-au confirmat trendul ascendent, singura excepție fiind printul, care continuă să scadă moderat.
În 2019, piața de TV va înregistra același trend, însă într-un ritm mai slab, spre aproximativ 5% în termeni de venituri din vânzări.
Televiziunea a dominat obiceiurile de consum ale românilor, cu o medie de 5,1 ore pe zi în rândul populației din zona urbană, cu vârste între 18 și 49 de ani. Cu toate acestea, piața TV se contractează ușor în favoarea industriei digitale, ca urmare a creșterilor înregistrate în utilizarea internetului și a tehnologiilor Smart.
Piața OOH își continuă trendul de creștere început în 2017, în ciuda măsurilor legislative, cu un procent de 5% menținut și în 2018.
Piața de Radio s-a aflat de asemenea pe un trend de creștere, ajungând la 25.7 milioane de euro. Pe de altă parte, dificultățile din perioada recesiunii au continuat să aibă un impact negativ asupra presei tipărite, care a scăzut pentru al zecelea an consecutiv, cu aproximativ 5%.
În digital, rețelele de socializare și search-ul rămân principalii piloni în activitatea online. În plus, majoritatea utilizatorilor de internet (76%) au arătat un apetit ridicat pentru conținutul video și pentru audio streaming, unde estimăm o creștere în următori ani, pe măsură ce apar tot mai multe opțiuni de servicii.
Facebook rămâne extrem de popular în România, înregistrand un număr de 10 milioane de utilizatori în 2018.
Normele GDPR de protecție a datelor nu au redus timpul petrecut în digital și nu au oprit bugetele să ajungă în online. În 2019 se estimează ca piața de publicitate online să crească cu 16% față de 2018 (99 milioane de euro).
Pentru 2019, Initiative estimează o nouă creștere a pietei de media cu până la 7% (485 milioane de euro).
În ceea ce privește topul investitorilor în publicitate în 2018, la fel ca în anul precedent, cele mai mari bugete au fost alocate de companiile din industria farmaceutică, urmate de cele de telecomunicații mobile, respectiv cosmetică, îngrijire personală și frumusețe.
Consumatorii au cheltuit în online shops, în medie, 10 milioane de euro pe zi, o creștere semnificativă față de 2017, când au fost cheltuiți 7,67 milioane de euro.
Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând cu 1997. Ediția din 2019 include un capitol special dedicat fenomenului video streaming, cercetare bazată pe servicii actuale și predicții pentru viitor.
https://www.forbes.ro/investitiile-publicitare-televiziune-au-crescut-cu-10-2018-atingand-300-de-milioane-de-euro-140604

CNA a acordat licență unei noi televiziuni conduse de Adrian Sârbu și Marius Tucă - Smart TV
 
CNA a aprobat, joi, licența audiovizuală pentru o nouă televiziune generalistă - Smart TV, condusă de Adrian Sârbu și Marius Tucă. Potrivit Paginademedia.ro, postul - care va avea o variantă HD, va include emisiuni precum Marius Tucă Show, Gândurile lui Cirstoiu sau Comedy Mall. Potrivit sursei citate, televiziunea se va lansa spre sfârșitul anului. Licența a fost solicitată de Smart TV Management, societate din București care îi are acționari pe Marius Tucă (50%) și Aleph Media (50%). Aceasta din urmă este acționar și în societatea ce deține Smart FM și are, la rândul său, ca acționari pe Prosperya Financial Management (99,9863%) și Zazu Film (0,013%). Administratorii societății sunt Adrian Sârbu și Marius Tucă. Paginademedia.ro, care citează datele prezentate la CNA, menționează că televiziunea va avea un buget de investiții în programe de aproape 2,1 milioane de euro, din care 1,6 milioane de euro în producție locală și restul în achiziții de programe. Publicul-țintă este public urban, cu vârste între 18-54 de ani, cu studii superioare și venituri de peste 1.000 de euro pe lună.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23189084-cna-acordat-licenta-unui-noi-televiziuni-conduse-adrian-sarbu-marius-tuca-smart.htm
 
Media Fact Book: Piața de publicitate crește mai încet, din cauza evoluțiilor din economie / 485 milioane de euro în reclame, estimare pentru 2019
 
Cheltuielile de publicitate din Romînia au atins 454 milioane de euro în 2018, cu 10% mai mult față de anul anterior, potrivit celor mai noi estimări ale agenției de media Initiative. Raportul anual Media Fact Book, dat miercuri publicității de această agenție, estimează o creștere de 7% pentru 2019, până la 485 milioane de euro. Agenția subliniază că evoluțiile negative din economie se reflectă în creșterea mai lentă a pieței de media. Potrivit Alexandrei Olteanu, managing director al Initiative: “Piața de media va mai aștepta încă un an pentru a atinge jumătate de miliard de euro. România a intrat într-o perioadă de încetinire a creșterilor economice, fapt care are efecte asupra industriei noastre. Creșterile rapide ale anilor trecuți nu mai sunt sustenabile, deoarece parametrii importanți care influențează volumele cheltuite de advertiseri s-au plafonat, de exemplu: încrederea consumatorului sau puterea de cumpărare, aceasta din urmă deteriorându-se, pe fondul inflaționist al prețurilor produselor de consum. În acest context, piața de media a redus pașii de creștere la 10% în 2018 și un estimat de 7% în 2019, cu posibilitatea de a fi martorii unor procente mai mici în anii următori”. Raportul arată că normele GDPR, ce alertaseră piața de comunicare în prima parte a anului trecut, nu au avut un impact semnificativ asupra pieței în ansamblul său. Ce spune, pe scurt, Media Fact Book despre cheltuielile de publicitate pe fiecare mediu: "Investițiile în TV și-au continuat creșterea și în 2018, cu 10%, atingând nivelul de 300 de milioane de euro, în timp ce restul canalelor - online, radio, OOH - și-au confirmat trendul ascendent, singura excepție fiind printul, care continuă să scadă moderat. În 2019, piața de TV va înregistra același trend, însă într-un ritm mai slab, spre aproximativ 5% în termeni de venituri din vânzări." "Televiziunea a dominat obiceiurile de consum ale românilor, cu o medie de 5,1 ore pe zi în rândul populației din zona urbană, cu vârste între 18 și 49 de ani. Cu toate acestea, piața TV se contractează ușor în favoarea industriei digitale, ca urmare a creșterilor înregistrate în utilizarea internetului și a tehnologiilor Smart." "Piața OOH își continuă trendul de creștere început în 2017, în ciuda măsurilor legislative, cu un procent de 5% menținut și în 2018. Piața de Radio s-a aflat de asemenea pe un trend de creștere, ajungând la 25.7 milioane de euro. Pe de altă parte, dificultățile din perioada recesiunii au continuat să aibă un impact negativ asupra presei tipărite, care a scăzut pentru al zecelea an consecutiv, cu aproximativ 5%." "În digital, rețelele de socializare și search-ul rămân principalii piloni în activitatea online. În plus, majoritatea utilizatorilor de internet (76%) au arătat un apetit ridicat pentru conținutul video și pentru audio streaming, unde estimăm o creștere în următori ani, pe măsură ce apar tot mai multe opțiuni de servicii. Facebook rămâne extrem de popular în România, înregistrand un număr de 10 milioane de utilizatori în 2018." "Normele GDPR de protecție a datelor nu au redus timpul petrecut în digital și nu au oprit bugetele să ajungă în online."
În 2019 se estimează ca piața de publicitate online să crească cu 16% față de 2018 (99 milioane de euro)." "Pentru 2019, Initiative estimează o nouă creștere a pietei de media cu până la 7% (485 milioane de euro)."
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23187983-media-fact-book-piata-publicitate-creste-mai-incet-din-cauza-evolutiilor-din-economie-485-milioane-euro-reclame-estimare-pentru-2019.htm
 
Se apropie vacanța de vară! Ce putem vedea în luna iunie pe canalele Cartoon Network și Boomerang
 
Se anunță sezoane noi pentru „Unikitty' și „Angelo e cel mai tare', dar și un program special cu Scooby-Doo: „Călătorie în jurul lumii cu Scooby-Doo'. Vedeți mai jos toate noutățile aduse în luna iunie de posturile dedicate copiilor, Cartoon Network și Boomerang. La Cartoon Network - SEZON NOU – UNIKITTY - Premiera: luni, 24 iunie, de la 19:55. Difuzare: de luni până vineri, de la 19:55. Unikitty are o inimă bună, dar și un temperament pe măsură și este dispusă să facă orice pentru a menține fericirea în regatul ei. Împreună cu fratele ei mai mic, Puppycorn, și cu o echipă vioaie de prieteni, viața lui Unikitty este o combinație de sclipici și distracție.
https://tvmania.ro/se-apropie-vacanta-de-vara-ce-putem-vedea-in-luna-iunie-pe-canalele-cartoon-network-si-boomerang-259050.html
 
Noutățile lunii iunie la Disney Channel și Disney Junior
 
Luna iunie este luna surprizelor la Disney Channel și Disney Junior: seriale noi, episoade noi și un program special: „Toy Story de colecție'. La Disney Channel - NOI AVENTURI PE STRADA DALMAȚIENI 101 - Gălagioșii căței de la numărul 101 din strada care le poartă numele, nu se dezmint. Revin în episoade noi în care trec prin tot felul de experiențe, de la misiuni de detectiv sau explorarea spațiului în joaca de-a marțienii, la o ieșire în oraș rezervată „fetelor'. Din 3 iunie, de luni până vineri, de la ora 17.00.
https://tvmania.ro/galerie-foto-noutatile-lunii-iunie-la-disney-channel-si-disney-junior-259017.html
 
Unul dintre autorii cu cel mai mare succes la vânzări de carte este invitatul emisiunii „Garantat 100%”
 
Scrie cărţi care se vând în milioane de exemplare, este tradus în peste 50 de limbi. Are 43 de ani, e istoric, filosof şi autorul celebrelor „Sapiens', „Homo Deus', „21 de lecţii pentru secolul XXI'. Scriitorul şi profesorul Yuval Noah Harari este invitatul lui Cătălin Ştefănescu în studioul Garantat 100%. Interviul acordat în exclusivitate Televiziunii Române va fi difuzat duminică, 9 iunie, de la 23.00. La sfârşitul lui 2018, cărţile lui au ajuns la 19 milioane de exemplare vândute în întreaga lume. Yuval Noah Harari, istoricul, filosoful şi autorul cu succes la vânzări de carte, a acordat un interviu, în exclusivitate, Televiziunii Române. Realizatorul interviului, Cătălin Ştefănescu, ne invită să-l urmărim duminică, 9 iunie, de la ora 23.00, la Garantat 100%, de la TVR 1.
https://tvmania.ro/unul-dintre-autorii-cu-cel-mai-mare-succes-la-vanzari-de-carte-este-invitatul-emisiunii-garantat-100-259058.html
 
Semnificaţia titlurilor alese de HBO pentru episoadele din „Cernobîl“
 
Miniseria HBO „Cernobîl“, o ecranizare a dezastrului nuclear din 1986, este catalogată drept una dintre cele mai bune producţii de televiziune din istorie. Inclusiv titlul fiecărui episod are o semnificaţie aparte pentru poveste. Începând cu explozia Reactorului 4 de la centrală nucleară de la Cernobîl, din aprilie 1986, producţia HBO prezintă evenimentele care au condus la tragedie, accidental în sine, dar şi gestionarea crizei ce a urmat.    Cel mai apreciat aspect al miniseriei „Cernobîl“ este faptul că prezintă evenimentele exact aşa cum s-au petrecut, fără prea multe intervenţii artistice, iar detaliile sunt un punct-cheie, inclusiv cele strecurate în titlurile celor cinci episoade, potrivit screenrant.com. Fiecare episod din „Cernobîl“ are un titlu care reprezintă într-un mod unic un aspect al poveştii. Titlul primului episod al miniseriei HBO se referă direct la accident, în timp ce restul titlurilor sunt ceva mai spirituale. În timp ce titlurile episoadelor 3 şi 5 sunt preluate din diverse ritualuri şi ceremonii de înmormântare specifice Bisericii Ortodoxe, titlul episodului 2 vine direct din anunţul de evacuare, în timp ce titlul episodului 4 reprezintă „preţul minciunilor“ prezentat în ultimul episod din „Cernobîl“.  
https://adevarul.ro/entertainment/tv/semnificatia-titlurilor-alese-hbo-episoadele-cernobil-1_5cf89cf9445219c57e7c9f58/index.html
 
Actorul Alec Baldwin va fi ţinta glumelor în cadrul unui program al Comedy Central
 
Actorul Alec Baldwin, nominalizat la Oscar pentru rolul din „The Cooler” şi premiat cu trei Globuri de Aur pentru interpretarea din serialul „30 Rock”, va fi ţinta glumelor în cadrul unui program al Comedy Central. Postul de televiziune a dezvăluit că Baldwin va fi „victima” roast-ului de anul acesta. „The Comedy Central Roast of Alec Baldwin” va avea loc la New York, iar data la care va fi difuzat urmează să fie anunţată. Cunoscut şi pentru modul în care îl imită pe preşedinele american din emisiunea „Saturday Night Live”, el va urma lui Donald Trump, Justin Bieber, Bruce Willis şi James Franco, între alţii, în acest tip de show. „Roast-ul” este un tip de spectacol de comedie în care o persoană este ţinta mai multor glume, cu intenţia de a amuza publicul. Spectacolele de acest tip au scopul de a onora invitaţii într-un mod unic. Invitatul pe seama căruia sunt făcute glumele trebuie să aibă capacitatea de a le privi cu umor, fără să le considere insulte.
https://www.news.ro/entertainment/actorul-alec-baldwin-va-fi-tinta-glumelor-in-cadrul-unui-program-al-comedy-central-1922404306182019060819025547
 
Adrian Sârbu și Marius Tucă, într-un nou proiect TV. Televiziunea Smart TV a primit licență de la CAN
 
Vom avea încă o televiziune românească. Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat acordarea unei licențe pentru Smart TV (plus varianta Smart TV HD), o televiziune generalistă, administrată de Adrian Sârbu, fondatorul Pro TV, și de jurnalistul Marius Tucă. În cadrul proiectului se vor regăsi emisiuni precum Marius Tucă Show, Gândurile lui Cristoiu, un format atipic de jurnal de știri sau Comedy Mall - serie de emisiuni-pamflet lansate deja în online. În plus, Smart TV va avea și o serie de producții noi, printre care menționăm „Spune-mi, doctore”, „Vrum, vrum” sau „Te crezi smart?” (un quiz-show produs de „creatorii formatului Știi și câștigi”, menționează proiectul depus la CNA). Televiziunea se va lansa spre sfârșitul acestui an, după cum le-a declarat Adrian Sârbu, administrator al postului, membrilor CNA.  Alături de Sârbu, în ședința de astăzi, au mai fost Marius Tucă, administrator și acționar în noul proiect, Adrian Păpureanu, reprezedntantul postului în relația cu CNA, și Lucian Dimitriu, director tehnic. Forul audiovizual a analizat în ședința publică de astăzi o solicitare a Smart TV Management pentru acordarea unor licențe prin satelit și prin cablu pentru Smart TV și Smart TV HD. În urma audierii și analizării proiectului, CNA a decis cu unanimitate acordarea licențelor (prin cablu și satelit). Adrian Sârbu, despre proiect, la CNA: „Istoria acestei inițiative vine dintr-o constatare reciprocă sau comună a unui fapt care aparține realității de azi: nivelul cultural al televiziunii din România a scăzut. Nu numai că a scăzut, dar și spectrul demografic căruia televiziunea din România se adresează s-a restrâns. Dacă ne uităm puțin mai atent, populația până în 30 de ani, cu excepția copiilor care mai consumă ceva televiziune, este într-un procent foarte mic și în scădere în fața televizoarelor.” Am constat că publicul urban cu o anumită suficiență materială și cu o educație superioară e din ce în ce mai puțin prezent în fața televizorului. El este foarte prezent în fața ecranelor smart. Noi am plecat de la această constatare. De asemenea, am plecat de la constatarea că TVR care ar fi trebuit să umple acest gol nu o face. „Faptul că, pe de o parte, există un public în așteptarea unui conținut de alt fel și faptul că există o nevoie și în lumea pe care o reprezentăm, cea a jurnalismului, de a ne exprima și altfel ne-a dus la această inițiativă, aparent păguboasă, aparent dificil de a fi de succes, de a crea un canal de jurnalism și cultură urbană. Se numește Smart TV.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/cna-smart-tv-marius-tuca-adrian-sarbu
 
AUDIENȚE FILME. Pro TV i-a pus la bătaie pe Jet Li, Jason Statham și Bruce Willis și a câștigat. Postul a dat cele mai urmărite filme ale lunii mai
 
AUDIENȚE FILME. Pro TV a trimis la luptă „băieții grei” în luna mai și a câștigat toate locurile din top 20 cele mai urmărite filme. Sărutul Dragonului, un film cu Jet Li în rolul principal, a fost cea mai urmărită producție cinematografică a lunii mai, pe toate targeturile de audiență. Pe locurile doi și trei s-au situat alte filme de acțiune. Greu de ucis 4, Kingsman și Curierul 3 au fost alte filme cu audiențe mari din luna mai. De notat faptul că Antena 1 nu a dat niciun titlu în top 20. În lune trecute, postul prindea clasamentul cu filme Disney, ca Albă ca Zăpada, Cenușăreasa sau Vaiana. NAȚIONAL. Filmul de acțiune Sărutul dragonului a ocupat primul loc, cu o medie de 1.792.000 de telespectatori, urmat de Greu de ucis 4. Bruce Willis a adus postului o medie de 1.395.000 de urmăritori. Locul trei s-a dus la Jason Statham. Curierul 3 a numărat 1.263.000 de telespectatori. URBAN. Sărutul dragonului a fost preferat și de mediul urban, unde a obținut media de 886.000 de urmăritori. Filmul de tipul Agentul 007, Kingsman: Serviciul Secret, a fost urmărit de o medie de 699.000 de persoane. Greu de ucis a prins locul trei la orașe, cu 698.000 de telespectatori.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/audiente-filme-mai-2019
 
NUMIRE. Alexandra Iordăchescu preia o nouă funcție în Starcom România
 
Avansare. Agenția de media Starcom România are din această lună un nou Brand Lead la Starcom România. Este vorba despre Alexandra Iordăchescu, care până recent  a condus departamentul de Digital Media al Starcom România, supervizând proiectele de digital media ale tuturor clienților agenției. Alexandra a preluat poziția de Brand Lead al Starcom Media ca urmare a promovării Alexandrei Dimitriu în poziția de Chief Media Officer al Publicis Groupe România, anunță compania. De-a lungul unei cariere care a început acum 11 ani, Alexandra a ocupat poziții în toate departamentele unei agenții de media, de la TV Planning la Digital Planning, Account Management sau, recent, Communications Planning, Digital Strategy și Business Development. În ultimii ani, ea a coordonat departamentul de Digital Media al Starcom România, unde, alături de echipa ei, a implementat proiecte pentru clienți precum Heineken, Ferrero, Strauss, Hochland, P&G sau Rewe.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/numire-alexandra-iordachescu-preia-o-noua-functie-in-cadrul-starcom-romania
 
Telekom a solicitat CNA retragerea licențelor Telekom Sport 5 și Telekom Sport 6. Ce spun reprezentanții companiei
 
UPDATE. CNA a aprobat, în ședința publică din 6 iunie, solicitarea Telekom de retragere a licențelor Telekom Sport 5 și Telekom Sport 6. Știrea inițială. Posturile Telekom Sport 5 și Telekom Sport 6, care și-au întrerupt emisia în luna martie, pe o perioadă de 90 de zile, urmează să se închidă. Compania Telekom, care operează cele două televiziuni, a cerut Consiliului Național al Audiovizualului retragerea celor două licențe, iar solicitarea este pe ordinea de zi a ședinței publice de joi, 6 iunie. Amintim că Telekom a cerut pe 4 martie întreruperea emisiei pe o perioadă de 90 de zile, lucru permis de Legea Audiovizuală. La momentul respectiv, reprezentanții Telekom declarau pentru Paginademedia.ro că întreruperea se face „din motive tehnice”.  Paginademedia.ro a solicitat din nou un punct de vedere Telekom, legat de motivele care au dus la această decizia de a închide canalele.  Telekom a ocolit întrebarea. Iată ce au declarat reprezentanții companiei: „Tot continutul sportiv Telekom Sport se va concentra pe cele 4 canale (Telekom Sport 1,2,3 si 4). Clientii nu vor fi afectati de aceste modificari, beneficiind in continuare de intreaga oferta de programe Telekom Sport.” Telekom avea cele două licențe din 2016, pe vremea când posturile se numeau Dolce Sport 4 și Dolce Sport 5. Posturile aveau în mare reluări, scopul lor fiind difuzarea programelor sportive, în direct, atunci când erau mai multe evenimente simultan.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/telekom-sport-5-si-telekom-sport-6-se-vor-inchide-cna-va-discuta-retragerea-licentelor
 
AUDIENȚE MAI, în prime-time. Creșteri pentru posturile de știri, pe fondul alegerilor și a evenimentelor politice. Pro TV, pe plus la orașe și pe publicul commercial
 
AUDIENȚE. Posturile TV, în prime-time, în luna mai. A fost o lună mai plină pentru televiziuni. Generaliste au pus punct mai multor emisiuni din grila de primăvară, iar scena politică a dat subiecte din plin televiziunilor de știri. După ce în luna aprilie s-a încheiat Asia Express, unul dintre show-urile de forță ale Antenei 1, postul a pierdut, în medie, un punct de audiență pe toate cele trei targeturi, național, urban, comercial.  A crescut, în schimb, Pro TV la orașe și pe publicul comercial, în mai față de aprilie. O situație atipică, dat fiind că, de obicei, în lunile călduroase audiențele încep să scadă.  Amintim că în cazul Pro TV, în luna mai, s-au încheiat toate programele din grila de primăvară, iar toate au fost lider de audiență: Vlad s-a terminat cu cele mai bune cifre din sezon, Ferma a fost lider, la fel și Las Fierbinți și Românii au talent. Pe fondul campaniei electorale și a numeroaselor evenimente de pe scena politică (inclusiv condamnarea lui Liviu Dragnea), televiziunile de știri au avut numai de câștigat. Toate cele cinci televiziuni de știri au fost „pe plus”, în prime-time, în luna mai față de aprilie. NAȚIONAL. Pro TV rămâne fără drept de apel cel mai urmărit post de televiziune, în prime-time, cu aproape 1,6 milioane de telespectatori din întreaga țară, în fiecare seară. Cifrele din mai sunt în ușoară scădere față de luna aprilie, un trend natural ce ține de sezonalitate. Pe fondul scăderii Antenei 1 (a pierdut un punct de uadiență în mai față de aprilie), Kanal D a redevenit a doua cea mai urmărită televiziune în prime-time, cu o medie de 880.000 de telespectatori pe seară. Scădere a fost și la Kanal D în mai versus aprilie, dar mai mică decât în cazul Antenei 1.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/audiente-prime-time-mai-2019
 
NEW MEDIA...OTT...
Cum a explodat traficul site-urilor de știri în luna mai. Digi24.ro și Știrileprotv.ro, creșteri spectaculoase. „Pe plus” cu 20 de milioane de afișări, fiecare
 
Explozie de trafic pentru site-urile de știri în luna mai. Au înregistrat creșteri considerabile luna trecută, grație evenimentelor importante de acum o lună. Platforme precum digi 24.ro sau știrileprotv.ro au avut salturi uriașe, cu peste 20 de milioane de afisări, mai mult decât în luna aprilie, conform datelor Studiului de Audiență și Trafic Internet (SATI). Situația a fost asemănătoare și pentru alte site-uri, precum: gsp.ro, sport.ro, cancan.ro sau hotnews.ro. Situația este asemănătoare și când vine vorba de Unici. Digi24.ro, adevărul.ro și libertatea.ro au strâns cei mai mulți clienți unici, existând diferențe considerabile față de luna aprilie, potrivit datelor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).
https://www.paginademedia.ro/2019/06/trafic-site-uri-mai-2019
 
Studiu: Piața europeană de publicitate în medii digitale - cea mai rapidă creștere din ultimii opt ani / A depășit 55 miliarde euro în 2018
 
Piața europeană de publicitate în medii digitale a crescut în 2018 cu 13,9%, până la 55,1 miliarde de euro - cea mai rapidă creștere din 2011 încoace, potrivit studiului AdEx Benchmark dat publicității de organizația IAB Europe. Aceasta arată că piața s-a dublat, astfel, față de nivelul din 2012, principalele motoare de creștere fiind segmentele de video, mobil și social media. Potrivit studiului citat, segmentul video a crescut cu 30,9%, atingând 7,6 miliarde de euro (33% din totalul pieței de display). Categoria cea mai mare rămâne publicitatea prin intermediul motoarelor de căutare, cu o creștere de 12,5% până la o valoare a pieței de 25 miliarde de dolari. Iar publicitatea prin social media a crescut cu 33,7% față de anul precedent, atingând 49% din totalul pieței de display. Cheltuielile de publicitate prin platforme mobile au crescut cu 31,4% până la 22,8 miliarde de dolari, reprezentând 41% din totalul cheltuielilor de publicitate în medii digitale, în Europa. Studiul IAB Europe arată că, anul trecut, creșterile cele mai mari au fost înregistrate în țări din Europa Centrală și de Est - Ucraina (26,9%), Rusia (24,9%), Belarus (23,6%), Republica Cehă (20,9%) și Serbia (20,1%). Cele mai mari piețe rămân cele occidentale: Marea Britanie (18,4 miliarde de euro), Germania (7,2 miliarde de euro), Franța (5,2 miliarde de Euro).
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23187280-studiu-piata-europeana-publicitate-medii-digitale-cea-mai-rapida-crestere-din-ultimii-opt-ani-depasit-55-miliarde-euro-2018.htm
 
YouTube va elimina videourile care neagă Holocaustul şi îndeamnă la ură
 
YouTube va elimina videourile care neagă Holocaustul şi alte ”evenimente violente bine documentate”, aceasta fiind o inversare majoră a politicii companiei, care respinge criticile că oferă o platformă pentru promovarea urii şi a hărţuirii, transmite Reuters. Serviciul de streaming care este deţinut de Google, parte a grupului Alphabet, a mai anunţat că va elimina videourile care glorifică ideologia nazistă sau care promoveaază grupuri care se consideră superioare altora, pentru a justifica mai multe forme de discriminare. În plus, vor fi închise conturile creatorilor de videouri care critică îm mod repetat politicile YouTube referitoare la discursurile care răspândesc ura, chiar şi fără să le încalce, a spus un purtător de cuvânt. YouTube a recunoscut într-o postare pe blog că noile politici i-ar putea afecta pe cei care caută videouri ”pentru a înţelege ura în scopul combaterii acesteia”.
https://www.news.ro/externe/youtube-va-elimina-videourile-care-neaga-holocaustul-si-indeamna-la-ura-1922402206002019060819025366
 
Pe ce mai dă bani Compania Națională de Drumuri: 10.000 de euro lui Chirieac pentru știri positive
 
Narcis Neaga, directorul general al CNAIR, a plătit 43.000 lei firmei DC News, controlată de Bogdan Chirieac, pentru a beneficia de o imagine favorabilă și știri pozitive. Contractul a fost atribuit direct în prima jumătate a lunii decembrie a lui 2018. Analistul Bogdan Chirieac s-a aflat și pe ștatul de plată al PSD, de la care a încasat nu mai puțin de 1.157.149 lei pe firma Press Media Electronic SRL. Pe 7 decembrie 2018, CNAIR a cumpărat direct "servicii consultanță pe comunicare și implementarea strategiei la nivel CNAIR SA", deși CNAIR are propria Direcție de Comunicare în care lucrează aproximativ 15 oameni. Contractul a fost atribuit firmei DC News, controlată de fostul jurnalist și analist Bogdan Chirieac. Două zile mai târziu, Narcis Neaga s-a dus în studoiul DC News unde a acordat un interviu de o oră, un minut și zece secunde. "Avem 100 de km de autostradă construiți", se lăuda Neaga. Ulterior, Institutul Național de Statistică a publicat datele oficiale care arătau că în 2018 au fost finalizați doar 60 de kilometri de autostradă. Unul dintre consilierii personali ai lui Neaga a spus, sub protecția anonimatului, că acel contract a fost atribuit mai mult pentru ca șeful drumurilor românești să se bucure de o imagine pozitivă. "Dacă se dădeau banii la o televiziune, urlau celelalte. Așa că s-a optat pentru dcnews.ro pentru că acolo este și profesorul Val Vâlcu. Din câte îmi aduc aminte, a lucrat și el la strategia de comunicare. S-a făcut! Dacă vă uitați pe site-ul DC News, o să vedeți doar știri pozitive despre Neaga, deși toată lumea urlă că nu avem drumuri." De la data semnării contractului au fost publicate cel puțin șapte știri pozitive care l-au avut în rol principal pe Narcis Neaga. Alte 20 de știri pozitive au fost despre CNAIR. Dar nici una negativă. Narcis Neaga nu a vrut să răspundă solicitării Newsweek România de a-și prezenta punctul de vedere.
https://newsweek.ro/investigatii/pe-ce-mai-da-bani-compania-nationala-de-drumuri-10000-de-euro-lui-chirieac-pentru-stiri-pozitive

CINEMA...
TIFF a lansat o platformă de streaming cu filme de autor, independente şi premiate
 
Festivalul Internaţional de Film Transilvania a lansat joi platforma de streaming TIFF Unlimited, care permite abonaţilor accesul la filme din selecţia festivalului, precum şi la filme de autor, independente şi premiate indisponibile pe alte canale. Pe unlimited.tiff.ro, cinefilii vor putea viziona filme din selecţia TIFF 2019, din selecţii din anii anteriori, precum şi filme premiate care fac parte din portofoliul companiilor de distribuţie din România. „Ne dorim de multă vreme să continuăm experienţa TIFF în mediul online, fiindcă publicul şi-a dorit să revadă filme din festival sau să vadă filme pe care le-a ratat, iar TIFF Unlimited este vehiculul care le aduce tuturor cinefililor, indiferent dacă au ajuns sau nu la TIFF, propriul festival de film acasă”, a transmis Tudor Giurgiu, directorul Festivalului Internaţional de Film Transilvania, într-un comunicat. Directorul artistic al festivalului, Mihai Chirilov, a adăugat: „TIFF Unlimited propune publicului lungmetraje premiate în marile festivaluri ale lumii, filme străine şi româneşti apreciate de jurii şi de public, deopotrivă, filme curajoase, radicale sau controversate din genuri şi contexte socio-politice diferite, dar şi poveşti intime şi speciale ca acelea din competiţia acestui an. Platforma de streaming va include filme noi în fiecare lună, astfel încât experienţa festivalului continuă, de fapt, pe tot parcursul anului”. Preţul unui abonament la serviciul TIFF Unlimited este de 5 Euro + TVA/lună. Până pe  9 iunie, utilizatorii pot opta pentru unul dintre abonamentele disponibile la un preţ promoţional - 10 Euro (3 luni), 25 Euro (6 luni), 50 Euro (1 an). Toţi abonaţii TIFF Unlimited vor beneficia de gratuitate timp de o săptămână, după ce şi-au făcut un cont pe site-ul unlimited.tiff.ro. În plus, orice abonament activat, dintre cele trei scoase la ofertă, oferă acces gratuit timp de o lună la toate filmele de pe platformă, începând cu 6 iunie. Din 10 iunie, costul abonamentelor se va modifica astfel: 17 Euro ( 3 luni), 35 Euro (6 luni), 65 Euro (1 an). TIFF Unlimited, primul serviciu de streaming (SVoD) lansat de un festival de film din România şi singurul produs de acest gen din Europa Centrală şi de Est, este un proiect dezvoltat cu ajutorul PitechPlus, furnizor de aplicaţii software. Între filmele disponibile se numără: „Melancholia” (r. Lars von Trier), „Son of Saul” (r. László Nemes), „La isla mínima” (r. Alberto Rodríguez), „The Tribe” (r. Miroslav Slaboshpitsky), „A Separation” (r. Asghar Farhadi), „Blue is The Warmest Color” (r. Abdellatif Kechiche), „Relatos salvajes” (r. Damián Szifron), „Enter The Void” (r. Gaspar Noé), „Rams” (r. Grímur Hákonarson), „Undeva la Palilula” (r. Silviu Purcărete), „Despre oameni şi melci” (r. Tudor Giurgiu), „Câinele japonez” (r. Tudor Cristian Jurgiu), „Woman at War” (r. Benedikt Erlingsson) şi „Tarde Para Morir Joven” (r. Dominga Sotomayor Castillo). TIFF Unlimited este un proiect sprijinit de Centrul Naţional al Cinematografiei şi de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
https://www.news.ro/cultura-media/tiff-a-lansat-o-platforma-de-streaming-cu-filme-de-autor-independente-si-premiate-1922403006002019061319025877
 
CNC alocă 20 de milioane de lei pentru producţia de filme şi dezvoltare de proiecte cinematografice
 
Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) a anunţat organizarea primei sesiuni pe 2019 a concursului de selecţie a proiectelor cinematografice în vederea acordării de credite financiare directe pentru producţia de filme şi dezvoltare de proiecte cinematografice. Data limită de depunere a dosarelor de concurs este 4 iulie, ora 14.00, iar rezultatele vor fi publicate pe 23 septembrie, potrivit cnc.gov.ro. La sesiunea I/ 2019 a concursului de proiecte cinematografice, tematica stabilită de Consiliul de Administraţie al CNC prin hotărârea nr. 380/12.12.2018 pentru secţiunea filmelor de ficţiune de lung sau scurt metraj tematice este „Comedia”. Totalul fondului alocat pentru această sesiune este de 20.000.000 de lei. Cea mai mare pondere o are lungmetrajul de ficţiune, secţiune căreia îi este alocată suma de 8,8 milioane de lei. Totalul va fi distribuit astfel: 15 % - 3.000.000 de lei pentru filmele de ficţiune de lungmetraj de debut; 5% - 1.000.000 de lei pentru filmele de ficţiune de scurtmetraj; 15% - 3.000.000 de lei pentru filmele de ficţiune de lung şi scurt metraj tematice; 10% - 2.000.000 de lei pentru filmele documentare; 10% - 2.000.000 de lei pentru filmele de animaţie; 44% - 8.800.000 de lei pentru filmele de ficţiune de lungmetraj; 1% - 200.000 de lei pentru dezvoltarea proiectelor de filme de lungmetraj ficţiune, documentare şi de animaţie, din care 150.000 de lei vor reveni proiectelor de ficţiune, 25.000 de lei - documentar şi 25.000 lei - animaţie.
https://www.news.ro/cultura-media/cnc-aloca-20-de-milioane-de-lei-pentru-productia-de-filme-si-dezvoltare-de-proiecte-cinematografice-1922402105012019061619025132
 
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL