×

Revista presei -- Data și ora publicării: 07.06.2019 15:01:18

REVISTA PRESEI / 7 iun 2019 /




Topul agențiilor de media din România – anul 2018
Marius Tucă şi Adrian Sârbu vor lansa un nou post TV: „Nivelul cultural al televiziunii din România a scăzut“. Ce programe va conţine
Alexandru Sassu, schimbat din funcția de producător general al TVR
CNA - pe cale să scutească TVR de sancțiune și pentru a doua emisiune Viața Satului cu Liviu Dragnea
Câți utilizatori de Netflix și Spotify sunt în România? Cifrele propuse de Media Fact Book
TVR deschide înscrierile pentru concursul Festivalului Internațional Cerbul de Aur 2019
Ei sunt protagoniștii noului serial românesc „Sacrificiul”, din toamnă la Antena 1
Acces Direct și Xtra Night Show, amendate de CNA, pentru imixtiuni în viața unor personae
Yuval Noah Harari, autorul Sapiens și Homo Deus, vine la emisiunea Garantat 100%
Suceava: Număr record de participanţi la Festivalul Internaţional Video ART 2019
Cluj: Filmele TIFF pot fi vizionate pe platforma TIFF Unlimited
Poveşti despre identitate, migraţie şi radicalism în festivalul 'Lumi comuniste pe ecran: Dincolo de alb şi negru', la Cinema Union
Fiecare film va fi prezentat în prealabil de un invitat special.
Finanțele nu vor să dea banii promiși la rectificare pentru Agerpres. O restructurare ciudată propusă de apropiata ministrului Carmen Dan
Piața publicității online din SUA, dominată de Google și Facebook, va atinge 160 de miliarde de dolari în 2023
Serialul „Lucifer” se va încheia odată cu al cincilea sezon
Cerbul de Aur 2019 - Înscrieri, până pe 6 iulie. Premii în valoare de 55.000 de euro



Topul agențiilor de media din România – anul 2018
Cele 18 agenții de media, monitorizate de „Forbes România”, au înregistrat în 2018 o cifră totală de afaceri de 450 milioane de euro, conform bilanțurilor financiare raportate la Ministerul Finanțelor Publice. Grupul Publicis, prezent în top cu firmele MMS Comunications și Publicis Groupe Media, deține 25,8% din afacerile de media din România.
Afacerile agențiilor de media au crescut și în 2018, o dovadă că bugetele pentru achiziția spațiilor de publicitate (TV, online, radio, outdoor) s-au majorat, încurajate de creșterea consumului populației.
Astfel, cifra totală de afaceri a celor mai importante 18 agenții de media din România s-a situat, în 2018, la 450.026.442 euro, în creștere cu 14% față de anul 2017. (În 2017, creșterea a fost de 13,1%.)
Profitul net total al agențiilor monitorizate a fost de 12,35 milioane de euro. O singură agenție a raportat pierderi (Media Today), celelalte 17 firme au avut profituri.
în 2018, numărul angajaților celor 18 companii a fost de 661, față de 632 în anul 2017.
Din cele 18 agenții de media prezente în top, doar trei au suferit scăderi ale cifrele de afaceri față de 2017, iar o firmă, Media Investment, și-a menținut afacerile la nivelul anului precedent (-1%).
Agenția de media MMS Comunications – noul nume al firmei Zenith Media Communications – a înregistrat o cifră de afaceri de 58,7 milioane de euro, în creștere cu 7,7% față de anul 2017. MMS Comunications, parte a grupului internațional Publicis în România, a avut cea mai mare cifră de afaceri în 2018. Profitul net al companiei a fost de 1,01 milioane de euro.
Cifrele au fost calculate la cursul mediu 2018 BNR de 4,65 lei/euro.
Pe locul secund s-a plasat firma Publicis Groupe Media, parte a aceluiași grup Publicis, cu o cifră de afaceri de 57,5 milioane euro, în creștere cu 10,4% față de 2017. Publicis Groupe Media reunește agențiile Starcom, Spark Foundry și toate diviziile lor, inclusiv cea de performance. Acestea nu sunt entități juridice, ci divizii în cadrul structurii organizatorice a grupului Publicis în România.
Publicis Groupe Media a raportat un profit net de 2,3 milioane de euro, cel mai mare de pe piața agențiilor de media.
De remarcat că MMS Comunications și Publicis Groupe Media, deținute de grupul internațional Publicis, au avut o cifră cumulată de 116,3 milioane de euro, reprezentând o cotă de piață de 25,8%.
Pe locul 3 în top a urcat agenția B.V. McCann-Erickson, care deține o divizie puternică de media, Universal McCann, cu o cifră de afaceri de 50,1 milioane de euro (creștere de 11,7%).
McCann-Erickson a depășit în 2018 agenția Media Investment (scădere de 1%), aceasta din urmă fiind liderul acestui top în anii precedenți, înante de reorganizarea și ofensiva grupului Publicis în România.
O altă surpriză este ascensiunea agenției MediaCom, parte a GroupM, care a urcat pe locul 5, înaintea agenției Initiative. MediaCom a raportat afaceri de 38,06 milioane de euro, în creștere cu 14,4%.
Initiative, parte a grupului grupul de comunicare Lowe România, a avut o cifră de afaceri de 37,8 milioane de euro, mai mare cu 3% față de 2017, și un profit net de 1,01 milioane de euro.
Agenții care și-au crescut cifra de afaceri față de 2017: OMD (9%), Wavemaker România (30%), Mindshare Media (44,6%), United Media Services (33,2%), Dentsu Aegis Network România (137%), Havas Media (22%), House of Media (31%), Omnicom Media Group (11%) și Straton Media (20,3%).
Se constată că aproape toate agențiile de media (cu o excepție – OMD) au înregistrat creșteri ale afacerilor de două cifre procentuale. Dentsu Aegis Network a avut cea mai mare creștere a cifrei de afaceri de pe piață: 137%.
Agențiile care și-au diminuat cifrele de afaceri: Carat România (-3%), BPN România (-41,2%) și Media Today (-84,7%).
https://www.forbes.ro/topul-agentiilor-de-media-din-romania-anul-2018-140725

Marius Tucă şi Adrian Sârbu vor lansa un nou post TV: „Nivelul cultural al televiziunii din România a scăzut“. Ce programe va conţine
 
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a aprobat acordarea unei licenţe pentru Smart TV (plus varianta Smart TV HD), o televiziune generalistă, administrată de Adrian Sârbu, fondatorul Pro TV, şi de jurnalistul Marius Tucă, potrivit Pagina de Media. Noua televiziune va avea în grilă emisiuni precum „Marius Tucă Show“, „Gândurile lui Cristoiu“, un format atipic de jurnal de ştiri sau „Comedy Mall“, o serie de emisiuni-pamflet lansate deja în online.    În plus, Smart TV va avea şi o serie de producţii noi, printre care „Spune-mi, doctore“, „Vrum, vrum“ sau „Te crezi smart?“ (un quiz-show produs de creatorii formatului «Ştii şi câştigi»), menţionează proiectul depus la CNA, potrivit Pagina de Media. Televiziunea se va lansa la sfârşitul acestui an.    Vorbind despre noul proiect, Adrian Sârbu a declarat că Smart TV a luat naştere din nevoia de a creşte nivelul cultural al televiziunii din România.    „Istoria acestei iniţiative vine dintr-o constatare reciprocă sau comună a unui fapt care aparţine realităţii de azi: nivelul cultural al televiziunii din România a scăzut (…). Publicul urban cu o anumită suficienţă materială şi cu o educaţie superioară e din ce în ce mai puţin prezent în faţa televizorului şi din ce în ce mai mult în faţa ecranelor smart. Noi am plecat de la această constatare. De asemenea, am plecat de la constatarea că TVR care ar fi trebuit să umple acest gol nu o face“, a declarat Adrian Sârbu, administratorul Smart TV.    De asemenea, în şedinţa din cadrul CNA, Marius Tucă a declarat că „România, în ultimii ani, suferă foarte tare la capitolul jurnalism independent, adevărat, iar Smart TV îşi propune să readucă ideea de jurnalism veritabil“. De asemenea, jurnalistul mărturiseşte că noua televiziune îşi propune „să facă vedete oamenii de valoare“ prin programele sale, fiind de părere că, în prezent, „marile vedete sunt participanţii la diferite concursuri“.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/marius-tuca-adrian-sarbu-vor-lansa-nou-post-tv-nivelul-cultural-televiziunii-romania-scazut-programe-contine-1_5cf927bc445219c57e807641/index.html
 
Alexandru Sassu, schimbat din funcția de producător general al TVR
 
Schimbare la vârful TVR. Opt luni a rezistat Alexandru Sassu ca producător general al TVR, acesta fiind schimbat din funcție, din această lună, după ce i-a expirat mandatul interimar de producător general, anunță Paginademedia.ro. Potrivit unei note interne a TVR, intrată în posesia Paginademedia.ro, locul lui Alexandru Sassu a fost luat de Cristian Văileanu, cel care a mai fost producător general înainte de venirea lui Sassu. Potrivit aceleiași note, Văileanu va sta pe această funcție doar în perioada 1 - 30 iunie. Chestionată asupra acestui subiect, Televiziunea Română a precizat, pentru HotNews.ro, că „Alexandru Sassu lucrează în continuare în TVR” dar „din motive personale, nu poate exercita funcţia de Producător General”. Alexandru Sassu, fost președinte TVR, a fost numit în funcția de producător general al televiziunii publice în octombrie 2018, de către actualul președinte-director general Doina Gradea. Sassu a condus TVR în perioada 2007-2010, iar numele lui e legat de cea mai scumpă achiziție TVR - drepturile pentru Liga Campionilor. A părăsit TVR după ce a fost demis de Parlament, în martie 2010, după mai multe dispute cu angajații.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23190206-paginademedia-alexandru-sassu-schimbat-din-functia-producator-general-tvr.htm
 
CNA - pe cale să scutească TVR de sancțiune și pentru a doua emisiune Viața Satului cu Liviu Dragnea
 
CNA a eșuat să dea o sancțiune Televiziunii publice și în cazul celei de-a doua emisiuni "Viața satului" cu Liviu Dragnea în campania electorală, după același tipar prin care prima dintre cele două ediții cu fostul lider PSD a scăpat nesancționată. A doua ediție ar urma să fie, totuși, rediscutată, la cererea unuia dintre membrii forului audiovizual. În campania pentru alegerile din 26 mai, Liviu Dragnea a apărut la Viața Satului de două ori, cu mesaje electorale, fără ca emisiunea să fie încadrată ca atare.
Prima emisiune a ajuns pe masa CNA la finele lunii trecute, dar fără rezultat: membrii Consiliului nu s-au înțeles asupra sancțiunii cuvenite. Marți, CNA a votat, dar nu a reușit să adopte vreuna dintre cele două propuneri de sancțiuni - somație, respectiv amendă de 15.000 de lei - pentru a doua emisiune Viața satului cu Liviu Dragnea, difuzată în campania pentru europarlamentare. Votul a fost reluat joi, când propunerea de somație, făcută de membrul CNA Radu Herjeu, a întrunit 4 voturi, iar propunerea de amendă, făcută de membrul CNA Cristina Pocora, a atras un vot, după cum a precizat pentru HotNews.ro aceasta din urmă. Pentru ca o sancțiune să treacă, e nevoie ca ea să fie votată de cel puțin 6 membri CNA. În aceste condiții, emisiunea a scăpat nesancționată, la fel cum s-a întâmplat și în cazul primei ediții din campanie, asupra căreia CNA a votat la finele lunii trecute.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23190099-cna-cale-scuteasca-tvr-sanctiune-pentru-doua-emisiune-viata-satului-liviu-dragnea.htm
 
Câți utilizatori de Netflix și Spotify sunt în România? Cifrele propuse de Media Fact Book
 
Serviciile internaționale de streaming Netflix și Spotify evită să publice date exacte privind numărul lor de utilizatori pe piața din România. Există însă diverse estimări, iar cele mai recente, aferente anului 2018, vin de la agenția Initiative, prin intermediul raportului său anual privind cheltuielile de publicitate, Media Fact Book. Dat publicității săptămâna aceasta, raportul citează un studiu al rețelei internaționale IPG MediaBrands, Wave 9, potrivit căruia, în România, 2,6 milioane de oameni ar fi folosit Netflix, anul trecut. Potrivit aceluiași studiu, circa 14% din utilizatorii zilnici de Internet, din mediul urban, ar folosi Netflix zilnic (peste 600.000 de utilizatori în medie pe zi, pe segmentul menționat). Documentul face estimări și pentru Spotify, dar folosește un limbaj ambiguu pentru a avansa un număr care, potrivit informațiilor HotNews.ro, ar fi departe de realitate: "Același studiu (Wave 9 al IPG) sugerează spre 1,7 milioane de utilizatori Spotify, dintre care aproape jumate ar folosi serviciul săptămânal sau mai des". Pe de altă parte, raportat la categoria de public urban, 14-54 de ani, utilizatori de Internet, studiul Wave 9 menționează circa 276.000 de utilizatori Spotify în medie pe zi. Referindu-se la datele pentru Netflix, raportul citat notează: "Deși nu putem fi siguri în privința numărului de abonați plătitori, este evident că aceasta nu este o nișă. De fapt, o vedem drept un standard emergent". Media Fact Book scrie, la capitolul special "Content Streaming": Streaming-ul, plătit sau gratuit, devine calea automată de interacțiune cu un conținut. Dar nu cu reclame. Pentru spectatori, este o pauză binevenită de la expunerea largă la reclame, pe posturile TV comerciale. Pentru branduri și agenții, este o chestiune serioasă care este de așteptat să crească."
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23189751-cati-utilizatori-netflix-spotify-sunt-romania-cifrele-propuse-media-fact-book.htm
 
TVR deschide înscrierile pentru concursul Festivalului Internațional Cerbul de Aur 2019
 
Artiştii se pot înscrie până în data de 6 iulie 2019. 12 finaliști vor cânta pe scena festivalului pentru premii în valoare de peste 55 de mii de euro. Începând de astăzi, ediția cu numărul 19 a Festivalului Internațional Cerbul de Aur își așteaptă concurenții. Joi, 6 iunie, organizatorii au deschis înscrierile pentru Concursul internaţional de interpretare. Evenimentul va avea loc în a doua parte a lunii august, spectacolele urmând să se desfășoare pe parcursul a trei seri.
https://tvmania.ro/tvr-deschide-inscrierile-pentru-concursul-festivalului-international-cerbul-de-aur-2019-259095.html
 
Ei sunt protagoniștii noului serial românesc „Sacrificiul”, din toamnă la Antena 1
 
Denis Hanganu, Oana Cârmaciu și Daniel Nuță sunt trei tineri actori ce vor da viață protagoniștilor serialului „Sacrificiul', produs de Ruxandra Ion și difuzat începând din această toamnă la Antena 1. Cu un aer fresh, cei trei promit sa spună o poveste care va cuceri publicul încă de la prima difuzare. Absolventă a U.N.A.T.C., Oana Cârmaciu nu este la prima întâlnire cu platourile de filmare. A făcut parte din distribuţia producţiilor „Umbre', „Tudo' și „Atletico Textila'. De asemenea, ea este personajul principal din ultimele videoclipuri ale lui Carlas Dreams. „Ioana, personajul căruia îi dau viață este o fată bună, sufletistă, educată și muncitoare. Este tenace, săritoare și se oferă de fiecare dată să ajute pe toată lumea. În urma a trei zile de casting am aflat că voi interpreta acest rol. Chiar dacă am mai jucat în alte producții, este primul serial de acest gen și sunt bucuroasă că voi face parte din această poveste. Am avut mari emoții în prima zi de filmare însă echipa a fost lângă mine de fiecare dată și am reușit să scap de ele destul de repede', a povestit Oana Cârmaciu.
https://tvmania.ro/galerie-foto-denis-hanganu-oana-carmaciu-si-daniel-nuta-sunt-protagonistii-serialului-sacrificiul-259089.html
 
Acces Direct și Xtra Night Show, amendate de CNA, pentru imixtiuni în viața unor personae
 
Acces Direct și Xtra Night Show au adus o amendă de 20.000 de lei Antenei 1, în ședința CNA de joi. E vorba despre o ediție Acces Direct, din 20 mai, prezentată de Cristina Cioran, și o ediție Xtra Night Show, din 14 mai. În ambele cazuri, membrii CNA au considerat că a fost încălcată legislația privind dreptul la viață privată al persoanelor la care s-a făcut referire în emisiuni.  Ediția Acces Direct, care a cântărit cel mai greu în cuantumul amenzii, a prezentat povestea unui bărbat care ar fi avut relații cu o tănără și, mai apoi, cu mama acestei. Cu aceasta din urmă, bărbatul ar fi avut și un copil. Bărbatul a apărut la Acces Direct, unde a făcut și o serie de acuzații că fiul său ar fi fost abuzat de mamă. Cazul a fost analizat ca urmare a unei plângeri venite din partea femeii: „Din dorința de subiecte bomba, postul de televiziune Antena 1, mi-a încălcat dreptul fundamental la viață privată, prin folosirea numelui meu și al fiicei mele, cât și funcția domiciliu (localitatea) in cadrul emisiunii Acces Direct, invențiile acestui domn, care nu se poate numi nici măcar tată. Am fost abuzata psihic și fizic de către acesta dovada stand însuși ordinul de protecție dat”, se menționează în reclamație.  Norina Ionescu, reprezentantul Antena Group, prezentă în fața CNA, a spus că moderatoarea și-a făcut treaba și a intervenit de fiecare dată când a fost cazul, cerând probe. În plus, imaginile prezentate pe post au fost blurate.  „Materialele date pe post au fost puse la dispoziție de tată care are partea lui de subiect și partea lui de dreptate. Singura chestiune este de cenzură, de a nu apărea acest subeict la televizor, altfel consider că a fost tratat respectându-se prevederile legale. Au fost blurate imaginile prezentat”, le-a spus Norina Ionescu membrilor CNA. 
https://www.paginademedia.ro/2019/06/acces-direct-si-xtra-night-show-amendat-de-cna
 
Yuval Noah Harari, autorul Sapiens și Homo Deus, vine la emisiunea Garantat 100%
 
Yuval Noah Harari, autorul cărților „Sapiens”, „Homo Deus” și „21 de lecţii pentru secolul XXI”, va fi invitatul special al emisiunii Garantat 100%. Discuția dintre Harari și Cătălin Ștefănescu va avea loc duminică, 9 iunie, de la ora 23:00, la TVR 1. Autorul cărților va vorbi despre despre felul în care vede viitorul lumii în care trăim, despre meserii care dispar, despre înlocuirea oamenilor cu maşini, prelungirea duratei de viaţă a fiinţei umane, relaţia între naţiuni şi guverne, ascensiunea populismului, schimbările de sistem, revoluţia tehnologică. Cătălin Ștefănescu: Invitatul nostru vorbeşte despre presiunea imensă pusă de obsesia „schimbării”, a „reinventării”, a „adecvării la vremurile pe care le trăim”, presiune care se exercită asupra psihicului fiecăruia dintre noi. Profesorul Harari atrage atenţia şi asupra necesităţii de a elabora, pe plan mondial, o legislație cât se poate de clară în privinţa armelor inteligente. Despre Yuval Noah Harari - În prezent, Harari este conferenţiar la Departamentul de Istorie al Universităţii din Ierusalim, iar în ultimii ani a avut întâlniri cu preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, cancelarul Germaniei - Angela Merkel, preşedintele Argentinei - Mauricio Macri, preşedintele Germaniei - Frank-Walter Steinmeier, premierul din Shanhai - Ying Yong. În 2019, Yuval a participat la dialoguri publice cu cancelarul Austriei, Sebastian Kurz (pe tema viitorului Europei), precum şi cu fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg (despre societate şi viitorul inteligenţei artificiale).
https://www.paginademedia.ro/2019/06/yuval-noah-harari-autorul-sapiens-si-homo-deus-vine-la-emisiunea-garantat-100
 
Suceava: Număr record de participanţi la Festivalul Internaţional Video ART 2019
 
Câteva zeci de filme din România şi din alte şapte ţări vor fi prezentate în cadrul celei de a XI-a ediţii a Festivalului Internaţional Video ART, ce debutează joi, la Suceava, şi se va derula pe parcursul a patru zile, participarea din acest an la eveniment fiind una record. Organizatori ai evenimentului sunt Colegiul Naţional "Petru Rareş" şi Asociaţia cultural-educativă Clubul Video ART a elevilor din cadrul liceului. Preşedinte al Asociaţiei cultural-educativă Clubul Video ART, prof. Viorel Ieremie, a spus că, printre noutăţile acestei ediţii se numără includerea unei secţiuni dedicată studenţilor până în 20 de ani, care studiază la alte facultăţi, decât cele cu profil cinematografic, iar secţiunea internaţională, dedicată tinerilor din alte ţări, a suferit unele modificări, pentru a permite participarea la festival şi a celor care nu pot veni pe perioada festivalului la Suceava. Ediţia din acest an înregistrează cea mai numeroasă participare, în primul rând a filmelor din străinătate. Dacă în 2027 au participat patru ţări cu cinci filme, în 2018 cinci ţări cu 15 filme, la această ediţie s-au înscris în competiţie 27 filme din Austria, Belgia, Luxemburg, Macedonia, Rusia, Spania, şi Ucraina, la care se adaugă peste 30 de filme din România. În urma nominalizării, participă un număr de 20 de echipaje, la secţiunile Film de scurtmetraj şi Spot publicitar cu impact social. Festivalul internaţional Video ART este singurul festival din România acreditat internaţional de către Uniunea Internaţională a Cinematografiei de Amatori (UNICA), organizaţie mondială aflată sub jurisdicţia UNESCO, şi atrage, an de an, tot mai mulţi competitori, datorită formatul original, unic în Europa, pe care îl are, respectiv, impunerea unei etape finale, de tip competiţie, în cadrul căreia tinerii participanţi trebuie să-şi demonstreze calităţile de cineast, în contextul realizării unui scurtmetraj la faţa locului, pe o temă dată de juriul festivalului.
https://www.agerpres.ro/cultura/2019/06/06/suceava-numar-record-de-participanti-la-festivalul-international-video-art-2019--321982
 
Cluj: Filmele TIFF pot fi vizionate pe platforma TIFF Unlimited
 
Filmele prezentate la TIFF vor putea să fie vizionate, de joi, pe unlimited.tiff.ro, o platformă unică în România şi în Europa Centrală şi de Est.
 
"TIFF marchează cea de-a 18-a ediţie cu o veste inedită pentru cinefili: lansarea platformei de streaming TIFF Unlimited, care continuă online experienţa de festival. (...) TIFF Unlimited, produs unic atât în România, cât şi în rândul festivalurilor din Europa Centrală şi de Est, dezvoltat cu sprijinul companiei clujene PitechPlus, furnizor de aplicaţii software, se arată într-o informare a organizatorilor.
Preşedintele Festivalului Internaţional de Film Transilvania, Tudor Giurgiu, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că platforma oferă posibilitatea prelungirii experienţei vizionării de filme de calitate. "TIFF Unlimited oferă şansa prelungirii experienţei de a viziona filme excelente în festival, pentru că mulţi spectatori ne-au scris că au ratat fie filme din TIFF-urile din ani trecuţi, fie au ratat filme bune care au apărut la cinema dinn oferta distribuitorilor care aduc filme diferite de blockbuster-ele americane, aşa că e ocazie unică de a fi abonat la acest serviciu şi de a putea să vezi acasă filme deja, cumva care au o ştampilă de calitate, ştampila TIFF-ului şi garanţia faptului că sunt filme bune şi filme pe care iubitorii de film n-ar trebui să le rateze. În această perioadă, până la finalul festivalului, derulăm o campanie promoţională în care invităm publicul să se aboneze la preţuri foarte bune şi speciale pentru abonamentele de trei luni, şase luni sau pentru un an întreg, în ideea în care ne dorim să avem cât mai mulţi abonaţi care să se bucure de filme la un preţ scăzut", a declarat, joi, Tudor Giurgiu. Preţurile promoţionale sunt de 10 euro (trei luni), 25 de euro (şase luni), 50 de euro (un an), în care este inclusă şi o lună gratuită. După 10 iunie, preţurile abonamentelor vor fi de 17, 35 şi 65 de euro.
https://www.agerpres.ro/cultura/2019/06/06/cluj-filmele-tiff-pot-fi-vizionate-pe-platforma-tiff-unlimited--321797
 
Poveşti despre identitate, migraţie şi radicalism în festivalul 'Lumi comuniste pe ecran: Dincolo de alb şi negru', la Cinema Union
 
Poveşti despre identitate şi înstrăinare, migraţie şi radicalism din Cuba, Angola, Kârgâzstan, Mauritania şi fosta Iugoslavie vor fi prezentate la festivalul "Lumi comuniste pe ecran: Dincolo de alb şi negru", în perioada 24-27 iunie, la Cinema Union, informează un comunicat transmis AGERPRES. "Istoria internaţionalismului a fost uitată rapid odată cu prăbuşirea regimurilor comuniste în Europa de Est. A revenit însă în atenţia publică, fascinând o nouă generaţie care re-evaluează trecutul în contextul conflictelor generate de popoare şi culturi în mişcare datorită globalizării. Festivalul prezintă o serie de filme originale şi inovative care abordează idei precum cele de revoluţie, eliberare naţională şi solidaritate între Europa de Est şi Sudul Global, aşa-zisa lume a treia. (...) Festivalului pune în lumină dilemele şi sensul internaţionalismului şi solidarităţii în trecut şi prezent", se arată în comunicat. În prima zi a festivalului vor fi prezentate peliculele "Învăţătorul" (El Brigadista) regizat de Octavio Cortazar, şi "Primul învăţător" (Pervyy uchitel), în regia lui Andrey Konchalovsky. În festival vor mai putea fi văzute "Paznicul frontierei" (Varuh meje) regia Maja Weiss, "Octombrie" (Octobre) regia Abderrahmane Sissako, "Rostov-Luanda" regia Abderrahmane Sissako, Monangambe" regia Sarah Maldoror, şi "Cuba, o odisee africană" regia Jihan El Tahri".
 
Fiecare film va fi prezentat în prealabil de un invitat special.
https://www.agerpres.ro/cultura/2019/06/05/povesti-despre-identitate-migratie-si-radicalism-in-festivalul-lumi-comuniste-pe-ecran-dincolo-de-alb-si-negru-la-cinema-union--321358
 
Finanțele nu vor să dea banii promiși la rectificare pentru Agerpres. O restructurare ciudată propusă de apropiata ministrului Carmen Dan
 
Situația financiară a Agenției Naționale de Presă – AGERPRES nu este bună. Ministerul Finanțelor Publice a informat conducerea instituției că trebuie să reducă cheltuielile pentru a se încadra în buget. Astfel, decizia pare că a fost o comasare a unor redacții interne, dar acest lucru nu a rezolvat problema, pentru că s-a cam păstrat numărul de șefi. Problema nu se rezolvă atât de ușor. E vorba de un deficit de 2,4 milioane lei. S-a ajuns aici pentru că li s-a promis, la crearea bugetului, că vor primi bani la rectificare. Acum au fost informați că nu se va întâmpla. Trebuie luat în considerare că la Agerpres sunt anumite departamente formate dintr-un om care este șef. La restructurarea propusă de conducerea instituției, unii au devenit mai privilegiați decât alții. Practic, propunerile Consiliului Director privind reorganizarea nu vizează niciun post de director general adjunct, nu transformă toate direcțiile în servicii, toate serviciile în birouri și nu comasează birourile. Mai mult, numărul de directori rămâne același, în condițiile în care printre ei se află, potrivit MediaSind, o persoană care are studii în masaj şi kinetoterapie, referindu-se la Cristian Dan Durleci-Mateescu, o persoană care a ajuns în conducere odată cu venirea lui Alexandru Giboi, fiind prieteni vechi. Acum Alexandru Giboi nu mai este la conducere, în locul său aflându-se Claudia Victoria Nicolae, o apropiată a ministrului de Interne Carmen Dan. I-a fost consilieră. Soția lui Durleci este șefa serviciului juridic, departament cu un singur om. Postul ei, la fel, a rămas neatins de restructurare.  Biroul de comunicare, creat de Alexandru Giboi, în care a angajat, printre alte persoane, o persoană care ulterior a devenit soția lui, a rămas neatins. Mai mult, potrivit surselor noastre, soția sa este singura din birou care face telemuncă - într-un birou care nu-și prea are rostul (ea nu ia sporul de 15% pentru că lucrează de acasă). Astea sunt doar câteva exemple. Soluția pare a fi, potrivit zvonurilor din instituție, renunțarea la sporul pentru condiții vătămătoare de muncă introdus anul trecut (de 15% la salariu). Acest bonus se dădea, de fapt, pentru că mulți reporteri lucrează peste program, uneori până târziu în noapte. De asemenea, la Agerpres se lucrează în weekend ca în zilele normale, dar acele ore, la fel, nu sunt plătite: un weekend pe lună de redactor, în unele redacții. Bineînțeles, la Agerpres nu lucrează numai reporteri, așa că nu toată lumea lucrează în weekend și seara. În luna ianuarie nu s-a dat acest spor, iar acum ar putea să fie eliminat complet.  Potrivit sindicatului, propunerile Consiliului Director nu respectă principiile discutate în ședința Comisiei Paritare din data de 27 mai 2019, și anume: SRJ MediaSind – Filiala AGERPRES consideră că nu angajații sunt vinovați de lipsa resurselor financiare. Din acest motiv, considerăm că neplata sporului pentru condiții vătămătoare de muncă sau a altor drepturi salariale nu este o soluție corectă, întrucât aceste sume sunt folosite pentru sănătatea angajaților. Atât timp cât angajatorul nu are la dispoziție fonduri pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă, nu se poate pune în discuție eliminarea acestor drepturi financiare. Considerăm că la o eventuală reorganizare, în primul rând ar trebui să fie afectate funcțiile de conducere și nu cele de execuție. În acest sens propunem restructurarea unui post de director general adjunct, transformarea direcțiilor în servicii, a serviciilor în birouri și eliminarea birourilor. Susținem ferm că reorganizarea/restructurarea trebuie să se facă de sus în jos și nu invers, fără să fie afectată activitatea redacțională. Cum arată, de fapt, propunerea Consiliului Director: Redacția Știri Interne se comasează cu Redacția Documentare-Arhivă - 1 Redactor Șef și 4 redactori Șefi adjuncți; Redacția Știri Externe se comasează cu Redacția Știri pentru Străinătate - 1 Redactor șef și 2 redactori șefi adjuncți; Redactia Video se comasează cu Redactia Foto și formează Redactia Foto - Video -Multimedia – 1 Redactor șef si 2 redactori șefi adjuncți; Redactia Online rămâne cu un Redactor șef; Redactia Știri Sportive rămâne cu un Redactor șef; Redacția Economic rămâne cu un Redactor șef; Redactia Monitorizare rămâne cu un redactor șef și un adjunct; Directia Marketing se transformă în Serviciu; Serviciul Ombudsman se transformă în Birou; Serviciul Imprimare-Expediție se transformă în Birou; Biroul Comunicare, Biroul Comercial și Serviciul juridic rămân în aceeași formulă.
https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-23191055-finantele-nu-vor-dea-banii-promisi-rectificare-pentru-agerpres-restructurare-ciudata-propusa-apropiata-ministrului-carmen-dan.htm
 
Piața publicității online din SUA, dominată de Google și Facebook, va atinge 160 de miliarde de dolari în 2023
 
Piața publicității online din Statele Unite, dominată de Google ți Facebook, va atinge 160 de miliarde de dolari în 2023, față de 107 miliarde de dolari în 2018, susținută de categorii cu ritm rapid de creștere, cum sunt videourile pentru dispozitive mobile, potrivit unui raport realizat de firma de consultanță PwC, transmite Reuters. Google și Facebook controlau în 2018 aproape 60% din piața americană a publicității pe internet, potrivit raportului, în creștere cu 3% față de anul precedent, scrie News.ro. YouTube, deținută de Google, domină piața videourilor online, în timp ce Facebook a extins un produs video numit Watch și adaugă opțiune de publicitate.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/piata-publicitatii-online-din-sua-dominata-de-google-si-facebook-va-atinge-160-de-miliarde-de-dolari-in-2023-19025581
 
Serialul „Lucifer” se va încheia odată cu al cincilea sezon
 
Serialul „Lucifer” va avea un al cincilea sezon, care va fi şi ultimul al producţiei difuzate de Netflix, potrivit Variety. Primele trei sezoane ale serialului au fost difuzate de Fox, apoi Netflix a preluat producţia şi a lansat episodul al patrulea în luna mai a acestui an. Serialul îl are în centru pe Lucifer Morningstar, un manager de club din Los Angeles care îşi foloseşte expertiza „diavolească” pentru a ajuta departamentul de poliţie din oraş să rezolve crime. Din distribuţie fac parte Tom Ellis, în rol principal, Lauren German, Kevin Alejandro, D.B. Woodside, Lesley-Ann Brandt, Aimee Garcia şi Rachael Harris. „Lucifer” este produs de Warner Bros. Television în asociere cu Jerry Bruckheimer Television, pe baza personajelor create de Neil Gaiman, Sam Kieth şi Mike Dringenberg pentru Vertigo al DC Entertainment. Tom Kapinos a dezvoltat „Lucifer” pentru televiziune.
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-lucifer-se-va-incheia-odata-cu-al-cincilea-sezon-1922402107282019061119026667
 
Cerbul de Aur 2019 - Înscrieri, până pe 6 iulie. Premii în valoare de 55.000 de euro
 
Înscrierile pentru participarea la concursul internaţional de interpretare din cadrul ediţiei de anul acesta a festivalului Cerbul de Aur au început şi pot fi făcute până pe 6 iulie, a anunţat joi Televiziunea Română, care a precizat că premiile sunt în valoare de 55.000 de euro. Ediţia cu numărul 19 a festivalului internaţional Cerbul de Aur va avea loc în a doua jumătate a lunii august, la Braşov, spectacolele urmând să se desfăşoare pe parcursul a trei seri. Artiştii care doresc să participe la concurs se pot înscrie până în data de 6 iulie, pe site-ul oficial al evenimentului, cerbuldeaur.ro, unde este publicat şi regulamentul de concurs. La finalul perioadei de înscrieri, juriul selecţiei va decide artiştii care vor intra în competiţie. Dintre aceştia, doar 12 concurenţi rămân în concurs şi vor avea şansa de a câştiga unul dintre cele patru premii ale festivalului, în valoare totală de 55.000 de euro, sau unul dintre premiile speciale. Festivalul internaţional Cerbul de Aur, lansat în urmă cu 51 de ani, a fost reluat în 2018, după o întrerupere de 9 ani. Aproximativ 6 milioane de lei din bugetul Societăţii Române de Televiziune pe 2019 au fost alocaţi pentru ediţia de anul acesta a festivalului Cerbul de Aur, potrivit unui răspuns oferit de Televiziunea Română la solicitarea News.ro. Echipa TVR a pregătit un format inedit, cu două zile de concurs, o gală de premiere şi evenimente adiacente. Festivalul se va încheia cu un spectacol folcloric care va reuni muzica populară tradiţională românească şi prelucrări. Evenimentul va fi transmis în direct şi în exclusivitate de Televiziunea Română. Anul trecut, interpreta Iniz Neziri din Albania a câştigat marele trofeu al Festivalului internaţional Cerbul de Aur, în valoare de 25.000 de euro.
https://www.news.ro/entertainment/cerbul-de-aur-2019-inscrieri-pana-pe-6-iulie-premii-in-valoare-de-55-000-de-euro-1922405006002019061519026112
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL