×


Televiziune -- Data și ora publicării: 27.06.2019 12:27:27

INTERVIU-EXCLUSIV / Andrey Stoychev, Discovery: „Purtăm discuții cu partenerii noștri pentru a aduce în România Eurosport 4K”



București (MEDIA EXPRES) / 27 iun 2019 / Andrey Stoychev, Vicepreședinte Business Development, Distribution, Sports and Commercial Operations pentru Discovery în Europa Centrală și de Est, Țările Mediterane și Asia Centrală (CEEMCA) a acordat în luna iunie un interviu în exclusivitate pentru Media Expres răspunzând la mai multe întrebări legate de evoluția distribuției de conținut în România și regiune, 5G, bilnațul companiei în 2018 dar și despre... plecarea din primăvara anului trecut a directoarei de la Discovery România, Ada Roseti (Alexandra Țigănaș).

Reporter: Care sunt provocările distribuirii portofoliului Discovery odată cu apariția OTT (Netflix, HBO Go…) și a erei dispozitivelor mobile conectate?
Andrey Stoychev: Cred că portofoliul Discovery se diferențiază categoric chiar și pe o piață aglomerată, pentru că suntem dețînătorii unei biblioteci de peste 300.000 de ore de conținut care alimentează pasiunile oamenilor. Tot ceea ce facem pornește de la pasiunile oamenilor și asta ne motivează să găsim cele mai bune căi pentru a adresa nevoile în permanentă schimbare ale consumatorului și ale peisajului media – fie că vorbim de liniar, digital, despre relația cu partenerii noștri de business sau relația directă cu telespectatorii. Din acest motiv abordăm mai multe verticale – canalele noastre acoperă o plajă largă de conținut, de la cel inspirat din realitate și până la sport, lifestyle, satisfăcând toate gusturile și pasiunile fanilor.


Vizavi de cum facem asta – obiectivul nostru este să maximizăm business-ul linear, să amplificăm conținutul digital și să căutăm metode de a spori valoarea adăugată atât pentru consumatori, cât și pentru partenerii noștri. Provocarea principală este găsirea echilibrului între aceste priorități; din fericire, avem peste 30 de ani de experiență în industria media & divertisment, am văzut multe schimbări și chiar le-am inițiat pe câteva dintre ele (de ex., am fost primii care au lansat un post HD 24/7 Statele Unite, suntem lideri în furnizarea de conținut VR etc.). În plus, avem experiență unui grup puternic în spate, care a trecut de la reprezentarea Discovery Channel la reprezentarea multor alte branduri emblematice, precum Eurosport, Jocurile Olimpice, Scripps.

Rep.: Care este cea mai avansată piață din regiune, din punct de vedere al noilor metode de distribuire a programelor Discovery- ex. OTT, VOD etc. (în ceea ce privește numărul de abonați sau utilizatori)?
A.S.: Abordarea noastră este echilibrată în regiune: în general, portofoliul beneficiază de o distribuție completă pe platformele partenerilor noștri, atât linear, cât și VOD, unde se aplică. În plus, suntem prezenți în regiune cu propria platforma de streaming, Eurosport Player, care are o importantă strategică în contextul Jocurilor Olimpice de la Tokyo din 2020. Nu în ultimul rând, pregătim dezvoltarea propriului nostru produs digital, care le va oferi utilizatorilor acces la conținut video la cerere, acoperind toate categoriile noastre de conținut. Frumusețea regiunii noastre este că avem multe oportunități de a testa și a învață împreună în cele 32 de teritorii, că mai departe să putem oferi piețelor produse relevante pentru a alimenta pasiunile oamenilor.

Rep.: Cum credeți că vor influență rețelele 5G distribuția conținutului în regiune, și când?
A.S.: Cred că tehnologia 5G va îmbunătăți experiență consumatorului și va crește standardele industriei în căutarea unui conținut mai bun, la o calitate superioară, pentru a menține clienții cât mai conectați și satisfăcuți. Sunt convins că tehnologia 5G va aduce multe oportunități în viitor, deși s-ar putea să mai treacă un timp. Până atunci, ne concentrăm atenția pe dezvoltarea unor produse și parteneriate noi în România și în regiune, care vor îmbunătăți experiență utilizatorilor și le vor alimenta pasiunile din domenii diverse.
Rep.: Care sunt cele mai noi schimbări și/sau inovații legate atât de distribuția lineară cât și de cea non-lineară în regiunea noastră? Specific în România? Ce va urmă?
A.S.: Nevoia de a fi cât mai valoroși pentru consumatori este în creștere, într-un context în care toate companiile vor să aibă o propunere unică, distinctă, pentru aceștia. Conținutul este încă rege și, mai ales, conținutul premium face diferența. Suntem poziționați extrem de bine în această privința, deoarece portofoliul nostru satisface o gama largă de preferințe, de la aventură și supraviețuire, sporturi, gătit, călătorii, casă și decorațiuni etc. În România, dorim să îmbunatatim experiență fanilor prin transmisii HDR&4K, și să continuăm investițiile în proiecte inovatoare. De exemplu, în acest moment purtăm discuții cu partenerii noștri pentru a aduce în România produse de top, cum ar fi Eurosport 4K sau conținut din zona de non-ficțiune disponibil în 4K. De asemenea, am reușit să facem competițiile pentru care există drepturi locale disponibile în HD pe Eurosport – ceea ce înseamnă că fanii vor putea urmări Premier League pe canalele noastre, la cele mai înalte standarde de calitete. România este o piață privilegiată din punctul de vedere al inovației, parțial și datorită investițiilor pe care partenerii noștri le-au făcut pentru a asigura o legătură strânsă cu consumatorii. Astfel, furnizorii de cablu pot capitaliza mai rapid în România produsele inovatoare dezvoltate împreună cu noi, comparativ cu alte țări, care au rămas în urmă din acest punct de vedere.

Rep.: Ați observat vreodată diferențe între țările slave din Europa de Sud-Est, România și Ungaria legate de atitudinea în distribuție, dar și de programe, atunci când vine vorba de portofoliul Discovery?
A.S.: Fiecare țară are particularitățile sale și observăm destul de multe asemănări în modul în care este asimilat conținutul. Acoperirea hub-ului nostru este vastă, din România până în Cehia sau Kazahstan, și vedem un fir roșu clar atunci când vine vorba de preferințele consumatorilor și cererea de conținut global premium.

Rep.: De ce compania nu a vorbit despre plecarea Adei Roșeți în primăvara anului 2018? Cine și-a asumat rolul atât la nivel local, cât și regional? Cine a preluat funcția de Director de Programe?
A.S.: Decizia de a comunica schimbările în echipă aparține atât companiei, cât și persoanele implicate. Avem în continuare o echipă specializată de Program Planneri și de Research în România, care lucrează îndeaproape cu echipa de conținut din Amsterdam (pentru stațiile de non-ficțiune) sau Paris (pentru Eurosport). Victoria Davies este Directorul General pentru regiune, coordonând și echipa din România.

Rep.: Cum s-a încheiat anul 2018 pentru Discovery România în ceea ce privește distribuția, veniturile și audiența? Care sunt tendințele în 2019, până acum?
A.S.: Am încheiat anul 2018 în creștere: portofoliul nostru s-a extins, prin adăugarea canalelor Scripps – Travel Channel, Food Network și Fine Living; acum avem 20 de canale pe piață, cea mai mare ofertă în ceea ce privește divertismentul de calitate, inspirat din realitate. De asemenea, anul trecut am dat startul Jocurilor Olimpice de Iarnă, o experiență care ne-a pregătit pentru viitoarele jocuri olimpice de vară, Tokyo 2020.
Discovery Channel a încheiat cu o creștere de 20% a audienței, 2018 vs. 2017. Echipa noastră a crescut, iar biroul din România, unul dintre cele mai importante ale grupului Discovery din regiune, a ajuns acum la un număr de 35 de oameni. Per total, peste 80 persoane acoperă un hub de 32 de piețe din Europa Centrală și de Est, Marea Mediterană și Asia Centrală.
În 2019, vom continuă să ne dezvoltăm oferta prin noi produse, cum ar fi Eurosport 4K, un produs digital pentru canalele cu conținut factual, dar și ducând experiența Premier League pe Eurosport la nivelul următor. Avem în plan și să dezvoltăm conținutul pentru casă și grădinărit printr-un canal dedicat (HGTV), în timp ce ne pregătim intens pentru Jocurile Olimpice de Vară Tokyo 2020.

(Interviu realizat de Mihai Pavelescu).

Informații suplimentare despre Andrey Stoychev: este responsabil cu dezvoltarea strategică a zonei de distribuție în 31 de piețe din regiune (cu excepția Turciei), precum și cu identificarea altor oportunități comerciale pentru portofoliul integrat Discovery. Printre prioritățile sale se numără maximizarea business-ului linear, dezvoltând în același timp produse digitale dedicate, care să genereze valoare adăugată atât pentru partenerii de business, cât și pentru fani. Andrey gestionează și strategia de achiziție de drepturi sportive, cu scopul de a aduce pe piață drepturi relevante local. În timpul mandatului său, Eurosport a extins drepturile pentru Premier League și a achiziționat drepturi precum FĂ Cup sau Copa America. A fost numit în această funcție în ianuarie 2018. Anterior, a fost Distribution & Commercial Development Director, iar înainte de asta a ocupat diverse poziții în zona de distribuție pentru Discovery în regiunea Europa de Est, inclusiv în România, Bulgaria și alte țări.
(MEDIA EXPRES)

    Dacă ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

    Since you’re hereSubscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here



Da Vinci advertising for educational programs



Abonamentele la MEDIA EXPRES vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Noi ținem istoria audiovizualului. Dacă nu credeți, citiți aici prima știre online publicată de mediaexpres.ro: Click aici pentru prima nostră știre online când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la digital și web.
Pentru abonamente click aici














© 2001 -  Media Expres SRL