×

Revista presei -- Data și ora publicării: 09.07.2019 15:13:40

REVISTA PRESEI / 9 iul 2019 /




Piața bancară a redus drastic consumul de publicitate pe televiziune în semestrul I 2019
Topul bugetelor de publicitate investite de supermarketuri și hipermarketuri în televiziune – semestrul I 2019
Pe valurile audienței radio
Emisiunea „Schimb de mame” și-a desemnat câștigătoarea sezonului 28. Cine a primit premiul de 2.000 de euro
Huawei a renunțat la contestarea rezultatelor licitației de peste 165 milioane lei pentru internet wireless în școli: Ce firme au rămas în cursă
Afacerea Microsoft: Corpul de control al premierului, sesizat de un secretar de stat mazilit / Sunt în joc 22 de milioane de euro
Cutremur în presa din România: Adrian Sârbu amenință doi jurnaliști cu puşcăria şi cere bani. Ce l-a scos din sărite pe mogulul media
„Stranger Things” 3 a devenit cel mai vizionat serial Netflix
"Spider-Man: Far From Home", pe primul loc în box office-ul românesc
Divan Festival Film din Dolj, anulat după distrugerea Gării Fluviale din Cetate
Buzău: Peste 3.000 de filme din 43 de ţări s-au înscris la Festivalul Internaţional BUZZ
Timiş: Filme în avanpremieră şi proiecţii speciale, la Festivalul ''Ceau, Cinema!''
Belgia, amendată cu 5.000 de euro pe zi pentru întârzieri în introducerea rețelelor broadband
Presa în limba maghiară din Transilvania este preluată de FIDESZ


Piața bancară a redus drastic consumul de publicitate pe televiziune în semestrul I 2019
Majoritatea băncilor și-au redus comunicarea pe televiziune în prima jumătate a acestui an. „Taxa pe lăcomie” a Guvernului Dăncilă a înghețat planurile de marketing ale băncilor. Doar Provident (instituție financiară nebancară), OTP Bank și Banca Transilvania și-au majorat consumul de publicitate TV.
Cele 13 bănci și o instituție financiară nebancară, monitorizate de „Forbes România”, au acumulat, în primele șase luni ale acestui an, un volum de audiență de 23.475 GRP’30 target comercial (urban, 18 – 49 de ani).
Dacă din acest buget se elimină consumul de publicitate al First Bank și Vista Bank (fosta Marfin Bank), branduri care nu figurau în prima parte a anului 2018 pe lista de monitorizare, rezultă un buget de audiență de 21.436 GRP’30 target comercial, mai mic cu 32,8% față de volumul înregistrat în prima parte a anului 2018. Așadar, consumul de publicitate TV s-a micșorat cu mai mult de o treime față de semestrul I 2018, cauza principală fiind așa-numita „taxă pe lăcomie”, care a complicat la începutul acestui an piața bancară.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune.
În fruntea topului se află BCR, cu un volum de audiență de 4.360 GRP’30 target comercial, în scădere cu 20% față de semestrul I 2019.
Provident, instituție financiară nebancară, ocupă locul doi, cu un buget de 3.642 puncte de audiență pe targetul comercial, în creștere cu 20%. Alte două bănci au înregistrat majorări ale consumului de publicitate TV: OTP Bank (88,2% – cea mai mare creștere de pe piața bancară) și Banca Transilvania (8,1%).
În afara acestora, ceilalți jucători au tăiat din consumul de publicitate TV, scăderile fiind, în unele cazuri, consistente: Raiffeisen Bank (-15,3%), ING Group (-52,6%), BRD Group (-46,3%), Unicredit Bank (-57%), Alpha Bank (-78%), CEC Bank (-63%), Libra Internet Bank (-59,7%) și Patria Bank (-70%).
Volumul de audiență TV obținut de reclamele pentru serviciile bancare, în prima jumătate a acestui an, reprezintă doar 2,2% din bugetul total furnizat de piața TV.
https://www.forbes.ro/piata-bancara-redus-drastic-consumul-de-publicitate-pe-televiziune-semestrul-
2019-142678

Topul bugetelor de publicitate investite de supermarketuri și hipermarketuri în televiziune – semestrul I 2019
În primele șase luni ale acestui an, cele opt rețele de supermarketuri, hipermarketuri și magazine cash&carry, monitorizate de „Forbes România”, au înregistrat un volum de audiență pentru reclamele difuzate cu 14,8% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.
Majorarea volumului de audiență pe nișa magazinelor de produse de larg consum a fost generată, în principal, de consumul rețelei de supermarketuri Kaufland, care a înregistrat o creștere a bugetului de audiență pentru reclamele comandate pe televiziune de 146,4% față de primul semestru 2018.
Reclamele difuzate de Kaufland pe micile ecrane au acumulat un volum de 16.680 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Rețeaua de supermarketuri Mega Image este cel de-al doilea jucător de pe acest segment care a consumat mai multă publicitate TV decât în prima jumătate a anului trecut: creștere de 51,2%.
Al treilea jucător cu creșteri ale volumului de audiență este rețeaua de magazine Profi: 18,5%.
Kaufland, Mega Image și Profi sunt cele trei rețele care și-au majorat bugetele de publicitate în perioada analizată.
Celelalte cinci rețele fie și-au menținut consumul de publicitate TV la nivelul anului 2018, fie și-au redus bugetele de audiență, un semn care poate fi interpretat drept o saturație a consumului: Lidl (-1,1%), REWE – Penny Market (-18,5%), Metro Cash&Carry (-0,3%), Carrefour (-3,5%) și Selgros Cash&Carry (-59,5%).
Cele opt rețele de magazine au obținut în total 62.223 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 14,8% față de prima jumătate a anului 2018. Bugetul reprezintă 5,7% din volumul de audiență furnizat de piața TV în primele șase luni ale acestui an.
https://www.forbes.ro/topul-bugetelor-de-publicitate-investite-de-supermarketuri-si-hipermarketuri-televiziune-semestrul-2019-142670

Pe valurile audienței radio
Ultimul sondaj de audiență radio, realizat de IMAS și Mercury Research, în intervalul 27 august – 16 decembrie 2018, arată că 11,7 milioane de români au ascultat un post de radio, la nivel național, în fiecare zi (daily reach).
Audiența zilnică din această perioadă este mai mare cu 17.600 față de cea înregistrată în aceeași perioadă a anului 2017.
Cele două companii de cercetare realizează măsurători, sub egida Asociației pentru Radio Audiență (ARA), de trei ori pe an, în trei valuri (perioade) succesive. Valul de toamnă (august – decembrie) reprezintă perioada din an când cresc cel mai mult audiențele radiourilor.
Cifrele de audiență din ultimii șapte ani arată că, începând din toamna anului 2014, numărul de ascultători de radio la nivel național a crescut.
În mediul urban, se constată o tendință descrescătoare a ascultătorilor de radio, pe fondul plecării multor români la muncă, în străinătate. Astfel, numărul orășenilor care au ascultat un post de radio a scăzut de la 7,2 milioane în toamna anului 2016 la
7,06 milioane în aceeași perioadă a anului 2018. Mai exact este vorba de o pierdere de 137.300 de persoane din mediul urban. Este o scădere considerabilă.
În București, locul în care se îngrămădesc cele mai multe stații de radio, numărul de ascultători în valul de toamnă 2018 a fost de 1,2 milioane (daily reach), în scădere cu 72.800 față de valul de toamnă 2017. Și în București scăderea este consistentă.
Potrivit acestui sondaj, radioul cu cel mai mare număr de ascultători la nivel național a fost Kiss FM, cu o medie zilnică de 2.511.500 de ascultători. În urban, lider a fost tot Kiss FM, cu un daily reach de 1.497.700 orășeni pe zi. Bucureștiul este dominat de Radio ZU cu 235.100 de ascultători pe zi.
https://www.forbes.ro/articles/pe-valurile-audientei-radio-142724

Emisiunea „Schimb de mame” și-a desemnat câștigătoarea sezonului 28. Cine a primit premiul de 2.000 de euro
În urma televotingului a fost desemnată câștigătoarea titlului de Prima Mamă a emisiunii Schimb de mame, difuzată duminica de la ora 20.00, la Prima TV. Claudia Fabian este cea care a fost votată drept Prima Mamă de către telespectatorii sezonului 28. Claudia Fabian, din Sovata, este câştigătoarea celui de-al 28 -lea sezon Schimb de mame. Titlul de Prima Mamă, câştigat de Claudia, i-a adus în cont 2.000 de euro. Ea a fost aleasă prin sistem televoting chiar de telespectatorii acestei emisiuni. Când a fost anunțată de premiul de 2.000 de euro, acordat de Prima TV, Claudia a fost surprinsă încât nu a avut timp să se gândească ce va face cu premiul pentru că nu s-a gândit vreodată că va câștiga. Bucuria ei cea mai mare a fost faptul că, în urma schimbului temporar de familii, a reușit să aducă armonia în casa care a fost găzduită timp de o săptămână. În vârstă de 28 de ani, căsătorită și cu o fetiță de 5 ani, Claudia lucrează ca manichiuristă și spune că a participat la emisiunea Schimb de mame pentru că își dorea o experiență diferită.
https://tvmania.ro/emisiunea-schimb-de-mame-si-a-desemnat-castigatoarea-sezonului-28-cine-a-primit-premiul-de-2-000-de-euro-260406.html

Huawei a renunțat la contestarea rezultatelor licitației de peste 165 milioane lei pentru internet wireless în școli: Ce firme au rămas în cursă
Filiala din România a grupului chinez Huawei a renunțat, în data de 28 iunie, la contestarea rezultatelor licitației de peste 165 milioane lei pentru internet wireless în 4.500 de școli, la 4 zile după ce s-a plâns la CNSC din cauză că oferta le-a fost descalificată, arată un document publicat în Sistemul electronic de achiziții publice (SICAP). Amintim că și consorțiul condus de Orange, al doilea ofertant, s-a retras din procedura de achiziție după o contestație fără succes, astfel încât în cursă a rămas un singur posibil câștigător. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a luat act în data de 1 iulie 2019 de renunțarea din partea Huawei Technologies la contestarea rezultatelor licitației de peste 165 milioane lei pentru internet wireless în 4.500 de școli. HotNews.ro a scris în premieră luna trecută despre contestația Huawei, care a acuzat că Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare (ARNIEC) i-ar fi descalificat în mod ilegal oferta.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23245410-huawei-renuntat-contestarea-rezultatelor-licitatiei-peste-165-milioane-lei-pentru-internet-wireless-scoli-firme-ramas-cursa.htm

Afacerea Microsoft: Corpul de control al premierului, sesizat de un secretar de stat mazilit / Sunt în joc 22 de milioane de euro
Secretarul de stat de la Ministerul Comunicațiilor, Manuela Catrina, a sesizat Corpul de control al premierului Viorica Dăncilă cu privire la afacerea Microsoft, cu câteva zile înainte să fie schimbată din funcție în luna mai și înlocuită cu fostul senator PSD de Prahova, Daniel Savu, un apropiat al lui Sebastian Ghiță, au declarat pentru G4Media.ro surse guvernamentale. Manuela Catrina arată în sesizare că avea delegate atribuțiile și dreptul de semnătură ale ministrului Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, pentru a face plățile în cadrul contracului subsecvent pentru furnizare de produse software Microsoft nr. 37/2013, parte a Acordului cadru de furnizare nr. 32/2009. În cadrul acestui contract a fost plătită deja tranșa I de peste 11 milioane de euro și mai trebuie achitate tranşele II şi III în valoare de peste 22 de milioane de euro către Asocierea D-CON.NET GmbH, Comsoft Direct AG, Bechtle Holding Schweitz AG și Synotech Global Services România, adică intermediarii afacerii Microsoft – Claudiu Florică și Dinu Pescariu. Între ciocan și nicovală. Problema este că – ar fi arătat fostul secretar de stat Manuela Catrina în sesizarea către premier – acest contract Microsoft face obiectul a două dosare DNA în care procurorii reclamă prejudicii de aproape 63 de milioane de euro la bugetul statului. E vorba de dosarul în care a fost trimis în judecată fostul ministru PDL al Comunicațiilor, Valerian Vreme, cu un prejudiciu de peste 11 milioane de euro și dosarul în care au fost deferiți Justiției fostul ministru PDL al Comunicațiilor, Gabriel Sandu, și intermediarii Claudiu Florică și Dinu Pescariu, cu un prejudiciu de peste 51 de milioane de euro. Decizie definitivă a instanței de contencios. Claudiu Florică și Dinu Pescariu au obținut însă în instanțele de contencios o decizie judecătorească în care se arată ca trebuie onorat contractul 37/2013 întrucât nu a fost invalidat printr-o decizie finală a instanțelor penale. E vorba de decizia Curții de Apel București, Secția Contencios Administrativ, cu numărul 3929 din iunie 2018. Prin urmare, ar trebui achitate tranșele II și III ale contractului în valoare de peste 22 de milioane de euro. De altfel, Ministerul Comunicațiilor are bugetată această plată în 2019. Nu au luat măsuri în instanță pentru suspendarea contractului. Fostul secretar de stat Manuela Catrina ar fi reclamat însă lipsa măsurilor luate în instanță de către funcționarii Comisiei Microsoft (de ducere la îndeplinire a contractului 37/2013) și de către ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, pentru suspendarea contractului Microsoft până la pronunțarea instanțelor penale în cele două dosare DNA și la o eventuală invalidare a contractului.
https://www.g4media.ro/afacerea-microsoft-corpul-de-control-al-premierului-sesizat-de-un-secretar-de-stat-mazilit-sunt-in-joc-22-de-milioane-de-euro.html

Cutremur în presa din România: Adrian Sârbu amenință doi jurnaliști cu puşcăria şi cere bani. Ce l-a scos din sărite pe mogulul media
Cutremur în presă din România! Mediafax, agenţie de presă patronată de mogulul Adrian Sârbu, a ameninţat, într-o notificare, jurnaliştii Răzvan Zamfir şi Radu Buzăianu cu puşcăria şi a cerut despăgubiri, pentru că în emisiunea "Bună, România" de pe B1TV au difuzat un fragment dintr-un interviu oferit de ministrul George Ciamba pentru Mediafax şi Gândul. Mai exact, în notificarea transmisă de Mediafax se invocă legea drepturilor de autor, deşi difuzarea materialul s-a făcut cu precizarea sursei, şi se transmite celor doi realizatori ai emisiunii că riscă între 6 luni şi 3 ani de închisoare pentru că au difuzat 8 minute de interviu, arată B1 Tv. Rolul transmiterii acestui material a fost de a arăta cum se descurcă ministrul delegat pentru Afaceri Europene când este în faţa unui "moderator ajutător", care pune întrebări în care i se sugerează deja un răspuns, faţă de un interviu acordat în urmă cu câteva luni la Europa FM când George Ciamba a avut reale probleme şi nu a putut să ofere răspunsuri clare şi pe subiect la întrebările primite, au arătat chiar realizatorii emisiunii.Şi dacă ministrul nu s-a supărat pentru că a fost ironizat în emisiune, în schimb Mediafax s-a supărat şi a trimis o notificare ameninţătoare în care se cer despăgubiri şi se ameninţă cu închisoare.
https://www.stiripesurse.ro/cutremur-in-presa-din-romania-adrian-sarbu-amenin-a-doi-jurnali-ti-cu-puscaria-si-cere-bani-ce-l-a-scos-din-sarite-pe-mogulul-media_1365490.html

„Stranger Things” 3 a devenit cel mai vizionat serial Netflix
Al treilea sezon din mult mediatizatul „Stranger Things” a doborât recordul de vizionări pentru primele patru zile din momentul lansării. Netflix a anunţat că 40,7 milioane de conturi s-au uitat la ce de-al treilea sezon din „Stranger Things”. În funcţie de câţi utilizatori intră pe un cont, cifra reală a telespectatorilor ar putea fi, în realitate, mult mai mare. Dintre cele peste 40 de milioane de conturi, 18,2 milioane au terminat deja de văzut sezonul al treilea. Cifrele sunt valabile pentru primele patru zile de la lansarea oficială care a avut loc pe 4 iulie şi sunt cele mai mari înregistrate vreodată de un serial pe Netflix. Compania americană, care nu a oferit şi date locale privind conturile care au văzut „Stranger Things” 3, contorizează ca vizionare atunci când se urmăreşte mai mult de 70% dintr-un episod sau film. Pentru a pune în perspectivă performanţa sezonului trei din „Stranger Things”, „Umbrella Academy”, unul dintre cele mai urmărite seriale originale la momentul lansării, a avut nevoie de o lună pentru a ajunge la 45 de milioane de conturi.
https://www.news.ro/cultura-media/stranger-things-3-a-devenit-cel-mai-vizionat-serial-netflix-1922401409002019070719055061

"Spider-Man: Far From Home", pe primul loc în box office-ul românesc
Lungmetrajul cu supereroi "Omul-Păianjen: Departe de casă/ Spider-Man: Far From Home" s-a situat pe primul loc în box office-ul românesc, cu încasări de 1.756.121 de lei în weekendul premierei, potrivit cinemagia.ro. Jon Watts regizează noua secvenţă din seria dedicată supereroului Marvel. Zendaya, Tom Holland, Samuel L. Jackson şi Jake Gyllenhaal pun umor şi acţiune în epopeea SF. Şi, deşi este film american, supereroul îşi face treaba în Europa de data aceasta, din Veneţia prin Praga, Berlin, până la Londra şi înapoi acasă la New York. Animaţia "Povestea jucăriilor 4/ Toy Story 4", de Josh Cooley, se menţine pe locul al doilea în box office-ul românesc, cu încasări de 196.587 de lei de vineri până duminică. A patra parte a francizei "Toy Story" beneficiază de vocile unor actori precum Joan Cusack, Tom Hanks, Patricia Arquette, Keegan-Michael Key şi Keanu Reeves şi prezintă povestea unei noi jucării, Forky, ce se alătură găştii lui Woody într-o nouă aventură. Liderul săptămânii trecute, "Bărbaţi în negru Internaţional/ Men in Black: International", de F. Gary Gray, a coborât pe locul al treilea, cu încasări de 169.042 de lei. Bărbaţii în negru s-au extins pe tot globul, dar la fel s-au răspândit şi răii din univers. Iar, pentru a proteja oamenii, apreciatul Agent H (Chris Hemsworth) şi începătoarea ambiţioasă M (Tessa Thompson) fac o echipă ce e drept cam ciudată, dar care până la urmă, ar putea să funcţioneze. Pentru a face faţă unei noi ameninţări extraterestre, care poate lua orice formă, inclusiv a unui agent al MIB, ei îşi vor uni forţele de-a lungul unei aventuri ce se petrece pe tot globul pentru a salva agenţia şi în final, omenirea.
https://www.mediafax.ro/life-inedit/spider-man-far-from-home-pe-primul-loc-in-box-office-ul-romanesc-18227720

Divan Festival Film din Dolj, anulat după distrugerea Gării Fluviale din Cetate
Festivalul Divan Film, care se organiza anual în august în comuna doljeană Cetate şi în Craiova, a fost anulat după furtuna din noaptea de duminică spre luni. Din cauza vântului puternic, un copac a căzut şi a distrus clădirea Gării Fluviale din Cetate, locul în care erau proiectate filmele. Festivalul Divan Film era programat anul acesta să aibă loc în perioada 9-18 august. Organizatorii au anunţat pe pagina de Facebook că ediţia din acest an va fi anulată. „Din păcate, nu am revenit cu veştile bune pe care le pregăteam. Pe malul Dunării a avut loc noaptea trecută o furtună care a distrus Gara Fluvială, spaţiul nostru principal de proiecţii şi dezbateri. Până ne regrupăm şi găsim alte soluţii, anunţăm cu părere de rău că Divan Festival Film nu va mai avea loc anul acesta la Craiova şi Cetate, în perioada 9-18 august, aşa cum anunţasem.Ne pare rău”, au anunţtat organizatorii festivalului. Divan Festival Film se organiza la Craiova şi Cetate de mai mulţi ani, fiind recunoscut pentru proiecţiile de film, dar şi prin demonstraţiile de artă culinară, susţinute de Mircea Dinescu şi invitaţii săi.
https://www.mediafax.ro/social/divan-festival-film-din-dolj-anulat-dupa-distrugerea-garii-fluviale-din-cetate-18226790

Buzău: Peste 3.000 de filme din 43 de ţări s-au înscris la Festivalul Internaţional BUZZ
Peste 3.000 de filme din 43 de ţări din Europa şi Israel s-au înscris la cea de-a patra ediţie a Festivalului Internaţional de Film Buzău - BUZZ, care se va desfăşura în perioada 7 şi 13 iulie. La ediţia din anul acesta Festivalul Internaţional de Film Buzău - BUZZ - devine un festival al filmului european, iar prima ţară invitată este Franţa, festivalul fiind inclus în cadrul Sezonului România-Franţa 2019. Potrivit unui comunicat de presă al organizatorilor "în competiţiile oficiale BUZZ IFF au fost înscrise peste 3.000 de filme din 43 de ţări din Europa şi Israel. Titlurile care vor concura în cadrul celor patru secţiuni competiţionale - lungmetraj, scurtmetraj, scurtmetraj studenţesc şi documentar - au fost selecţionate de o echipă alcătuită din criticii de film Cristi Mărculescu, George Mihalcea, Bogdan Beşliu şi Laurenţiu Paraschiv. "Şi în acest an, Buzăul este un oraş deschis celei de-a şaptea arte. Primăria municipiului Buzău susţine această iniţiativă pentru că Buzăul trebuie să îşi atingă viziunea de oraş magnet şi pe dimensiunea culturală. Invităm iubitori de film să ia parte o săptămână întreagă la proiecţii de excepţie", a declarat primarul municipiului Buzău, Constatin Toma. Potrivit organizatorilor, 28 de filme din 16 ţări europene vor concura pentru trofeele BUZZ în 2019, iar proiectele câştigătoare vor fi alese de jurii alcătuite din profesionişti ai industriei cinematografice din România şi alte câteva ţări europene, în timp ce publicul va fi invitat să îşi voteze filmul preferat, care va fi premiat cu trofeul Pop BUZZ. "Din juriile BUZZ IFF 2019 fac parte: Irina Margareta Nistor, actriţa Georgia Tsangaraki, Massimiliano Nardulli (secţiunea lungmetraj), actriţa Diana Cavallioti, regizorul Doru Niţescu şi Vasiliki Maltasoglou (scurtmetraj şi film studenţesc) şi regizorul Marius Şopterean, producătorul George Kalomenopoulos şi profesorul buzoian Dan Solcan (documentar)", a mai declarat sursa citată. În competiţia de lungmetraj vor participa 6 filme: "Să nu ucizi", un film de Gabi Virginia Şarga şi Cătălin Rotaru, bazat pe o poveste adevărată, drama rusească "Ambivalenţă", în regia Valeriei Motorueva, dramedia franceză "Dreptate pentru Marchal", în regia lui Robert Ly, thriller-ul "Werner Gruber", realizat de regizorul moldovean Igor Sadovski, un thriller portughez - "Carga" - regizat de Bruno Gascon şi drama "Holy Boom", în regia grecoaicăi Maria Lafi. În competiţia de documentar a BUZZ IFF 2019 au fost selecţionate filmele: ReGeneration (Bosnia şi Herţegovina), în regia lui Emir Kapetanovic, la a doua participare la BUZZ, "Primăvara Dragonilor" (Polonia), regizat de Jaroslaw Wszedybyl, "La fel ca ceilalţi" (Franţa), regizat de Phillipe Dinh, precum şi două filme româneşti: "Omul Roşu" în regia lui Mugur Vărzariu şi "Emigrant Blues", realizat de Claudiu Mitcu şi Mihai Mincan. Totodată, competiţiile de scurtmetraj şi scurtmetraj studenţesc aduc la Buzău 17 filme din 13 ţări precum România ("Havana, CUBA", de Andrei Huţuleac, "Te distrezi?", de Flavia Negoescu şi Cătălin Moise), Franţa, Federaţia Rusă, Ungaria, Belgia, Estonia, Finlanda. Filmele din festival vor fi proiectate în locaţii centrale din oraşul Buzău: sala Teatrului George Ciprian, Sala Amfiteatru a Centrului Judeţean de Cultură şi Artă Buzău şi curtea Muzeului Judeţean Buzău, intrarea fiind liberă. "În cadrul secţiunii dedicată Franţei, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze patru filme din portofoliul îndrăgitului actor şi regizor Louis Garrel, printre care, în premieră, ultimul său film Un bărbat fidel / L'homme fidele (2019)", a precizat Mihaela Constantinescu, reprezentant al organizatorilor.
https://www.agerpres.ro/cultura/2019/07/03/buzau-peste-3-000-de-filme-din-43-de-tari-s-au-inscris-la-festivalul-international-buzz--336071

Timiş: Filme în avanpremieră şi proiecţii speciale, la Festivalul ''Ceau, Cinema!''
Proiecţii speciale, dar şi filme în avanpremieră vor putea fi vizionate la cea de-a şasea ediţie a Festivalului ''Ceau, Cinema!'', care se va desfăşura, săptămâna viitoare, la Timişoara. Potrivit unui comunicat de presă remis, luni, de către organizatori, festivalul se va deschide cu drama de epocă austriaco-germană "Domnişoara Paradis", în prezenţa actriţei germane de origine română Maria Drăguş, şi se va încheia cu comedia poliţistă franceză "Ancheta", de Quentin Dupieux. "Arest", aşteptatul film al lui Andrei Cohn, şi "Superhombre", documentarul despre cunoscutul alpinist timişorean Horia Colibăşanu, vor putea fi văzute în avanpremieră, iar actorul Vlad Ivanov va discuta cu publicul după o proiecţie specială a filmului maghiar "Apusul" (r. Laszlo Nemes), unde interpretează rolul principal masculin. De proiecţii speciale vor avea parte şi filmele româneşti "Bacalaureat" (2016, r. Cristian Mungiu), în prezenţa actorilor Maria Drăguş, Mălina Manovici şi Vlad Ivanov, cei trei membri ai juriului, şi "Lemonade" (2018, r. Ioan Uricaru), care va fi proiectat în cinematograful modernizat din comuna Gottlob. Secţiunea "DOC-minică", dedicată în acest an documentarelor-portret regizate de femei, este completată cu "Distanţa dintre mine şi mine" (2018), filmul cu şi despre Nina Cassian, realizat de Mona Nicoară şi Dana Bunescu, după o idee a producătoarei Ada Solomon. Festivalul se va desfăşura în perioada 18 - 21 iulie, iar programul integral este disponibil pe site-ul ceaucinema.ro, precum şi pe pagina de Facebook a festivalului.
https://www.agerpres.ro/cultura/2019/07/08/timis-filme-in-avanpremiera-si-proiectii-speciale-la-festivalul-ceau-cinema--337899

Belgia, amendată cu 5.000 de euro pe zi pentru întârzieri în introducerea rețelelor broadband
Curtea de Justiție a Uniunii Europene a condamnat luni Belgia la plata unei amenzi zilnice de 5.000 de euro pentru încetinirea cu care introduce rețele de Internet în bandă largă în capitala Bruxelles, locul unde își au sediul o serie de importante instituții europene precum Comisia Europeană și Parlamentul European, informează Reuters. În anul 2014, Parlamentul European și Consiliul au adoptat o directivă a UE care viza facilitarea și încurajarea dezvoltării de rețele de comunicații electronice în bandă largă. Statele membre trebuia să transpună directiva în legislația lor națională până la data de 1 ianuarie 2016, scrie Agerpres. Comisia Europeană consideră Internetul în bandă largă drept un instrument pentru a stimula creșterea economică și a permite UE să recupereze decalajul care o separă de SUA și Asia.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/belgia-amendata-cu-5-000-de-euro-pe-zi-pentru-intarzieri-in-introducerea-retelelor-broadband-19055048

Presa în limba maghiară din Transilvania este preluată de FIDESZ
Odorheiul Secuiesc, primăvara lui 2018. O mână de turiști israelieni, aflați în trecere prin zonă, sunt opriți și legitimați de polițiști în timp ce se plimbă alene pe stradă. Ce se întâmplase? Oamenii de ordine fuseseră sesizați de mai mulți localnici îngrijorați, care i-au văzut pe cei 14 israelieni pe stradă și pe care i-a neliniștit ideea că niște necunoscuți cu bagaje, în grup compact, trec pe drum. Ziarul 444.hu scrie, de exemplu, că odorheienii au devenit suspicioși din cauza culorii pielii vizitatorilor. Care aveau, pe de-asupra, și un comportament suspect. Mai pe scurt, localnicii îi luaseră pe turiști drept un grup de migranți ajunși în Secuime și chitiți, probabil, să ridice moschei și să suprime credința creștină, așa cum spune discursul oficial al premierului maghiar Viktor Orbán. Localnicii sună, deci, la Poliție. Chiar dacă are iz de anecdotă, incidentul are implicații mult mai adânci. Și are de-a face cu faptul că, în ultimii ani, Guvernul Ungariei a devenit unul din cei mai mari jucători pe piața media din Transilvania, prin intermediul unui ONG care a cumpărat sau finanțează un număr însemnat de publicații locale din Secuime. Analiștii fenomenului avertizează că este vorba despre o preluare în bloc a mijloacelor de informare în limba maghiară destinate maghiarilor din afara granițelor Ungariei. Criteriile de alocare a fondurilor sunt netransparente și tributare politicii partidului aflat la guvernare în Ungaria, FIDESZ, spun observatorii independenți ai fenomenului din țara vecină. Un studiu lansat anul trecut arată o creștere a consumului de presă în limba maghiară al etnicilor unguri din Transilvania grație “încorporării” în spațiul media din Ungaria. Este un efect al strategiei transnaționale dezvoltate de guvernul maghiar. Cel mai puternic nou jucător de pe piața media din Transilvania, dar și mediator al banilor puși la dispoziție de guvernul de la Budapesta, este un ONG: Asociația Pentru Spațiul Media Transilvan - ASMT (Erdélyi Médiatér Egyesület). Asociația a fost înregistrată în 2013 în comuna Salard, satul Salard, județul Bihor. Grație unui proiect depus de aceasta pe lângă Ministerul Resurselor Umane din Ungaria, guvernul a decis finanțarea ASMT cu 1,9 miliarde de forinți, aproximativ 6 milioane de euro. Banii au fost alocați în martie 2019 și vin după ce, în 2017, o altă tranșă de 1,45 miliarde de forinți (4,5 milioane de euro) a fost, din nou, virată către România. De atunci, ASMT a început să intre în acționariatul diverselor firme, edituri, radio-uri sau a deținătorilor de licențe de televiziune locală. Practic, presa maghiară din Transilvania este, acum, dependentă de banii trimiși de Viktor Orbán pentru a supraviețui. Proiectul care a “convins” guvernul maghiar se numește Transilvania 3.0. Nu este foarte clar la ce se referă acest concept, dar el a fost vehiculat de un anumit Szilárd Demeter, care deține funcția de director a Muzeului de Literatură “Petőfi” din Budapesta. Szilárd Demeter nu deține nicio funcție în cadrul asociației, dar el este cel care le-a prezentat cititorilor de limbă maghiară viziunea guvernului maghiar asupra noii prese.
https://pressone.ro/presa-de-limba-maghiara-din-transilvania-este-preluata-de-fidesz/
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL