Primul site de știri despre
cablu și televiziune din România.
Despre audiovizual din anul 2001.
Advertisement
  Login    Creează cont

Data:15.11.2019
Data ultimei ştiri: 14.11.2019 15:51:10
Cine suntem | Abonamente | Publicitate in MEDIA EXPRES | Confidenţialitate | Contactaţi-ne

Index ştiri
__Editorial____
__Televiziune
_Comunicaţii
_Legislaţie
Autorităţi
Cinema
Externe
ONG
Profil
Publicitate
Radio
Revista presei
Timp liber
VOD / OTT / MOBILE



Căutare avansată



Glosar

 __Televiziune 07.11.2019 16:16:21
TELEKOM-VENITURI-BILANȚ / Telekom Romania a încasat mai mult din distribuția TV deși numărul de abonați a scăzut
București (MEDIA EXPRES) / 7 nov 2019 / Veniturile din serviciile fixe în trimestrul al treilea 2019 au fost de 56,4 milioane euro, în scădere cu 6% faţă de perioada similară a anului trecut, în special ca urmare a veniturilor mai mici din voce fixă, care au fost compensate parţial de creşterea cu 2,1% a veniturilor din serviciile TV, potrivit bilanțului trimestrial publicat de Telekom Romania.

Telekom România a înregistrat o creştere a ARPU (venitul mediu pe abonat) de peste 5% de la un an la altul, ceea ce a compensat scăderea uşoară a bazei de clienţi pentru aceste servicii, care a ajuns la 1,35 milioane de utilizatori în trimestrul al treilea 2019, potrivit bilanțului publicat de companie.

Evoluţia uşor negativă a numărului de utilizatori pentru serviciile broadband, care a ajuns la 1,07 milioane în T3 2019, a fost compensată de un ARPU mai mare aferent perioadei de raportare, ceea ce a dus la venituri stabile din serviciile broadband de la un an la altul. Telekom Romania a lansat recent serviciul Smart WiFi, care oferă clienţilor o modalitate extrem de practică şi la îndemână de a beneficia de servicii broadband acasă. Cererea clienţilor pentru acest serviciu este încurajatoare şi estimăm un impact pozitiv asupra numărului de clienţi pentru serviciile broadband în următoarele trimestre.

În acelaşi timp, segmentul strategic al serviciilor convergente fix-mobil a continuat să crească, cu un avans de 32,4% al veniturilor aferente, în T3 2019, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acesta este rezultatul creşterii continue a numărului de clienţi pentru acest segment, cu 25,5% de la un an la altul, până la 822.647 de utilizatori. ARPU aferent a crescut, de asemenea, pentru al doilea trimestru consecutiv. Oferta de servicii convergente rămâne un pilon strategic al Telekom Romania, cu o contribuţie semnificativă la loializarea şi creşterea satisfacţiei clienţilor, aşa cum indică o serie de studii interne.

Veniturile din servicii mobile au continuat să crească, pentru al treilea trimestru consecutiv, ajungând la 79,8 milioane euro. Acesta este cu precădere un indicator al rezultatelor pozitive după corecţiile de la finalul anului 2018.

La 30 septembrie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,2 milioane, în scădere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în special ca urmare a corecţiilor de la sfârşitul anului 2018. Cu toate acestea, ponderea segmentului postpaid în baza totală de clienţi ai serviciilor mobile a crescut până la 36,5%, ceea ce a dus la creşterea ARPU. Pe portabilitate Telekom Romania a reuşit să atragă un număr mai mare de clienţi, cu 4%, în T3 2019, faţă de acelaşi trimestru al anului 2018.

Rezultatele de vânzări pozitive pe segmentul postpaid au fost accelerate şi de lansarea Cartelei Mobil Nelimitat, un produs introdus în premieră pe piaţa românească, în iulie 2019, şi care a adus utilizatorilor un parcurs complet digital şi un proces simplificat de migrare de la servicii prepaid la abonament, pe lângă o reţea de comercializare extinsă, ce include şi magazine ale retailerilor.

Veniturile din servicii wholesale au continuat să crească în cel de-al treilea trimestru al acestui an, cu 67,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Grupul de companii a continuat să înregistreze, de asemenea, o îmbunătăţire semnificativă a fluxului de numerar operaţional de la un an la altul, asigurând mai multe fonduri pentru investiţii care să susţină creşterea. Acesta este rezultatul direct al programului de gestionare riguroasă a fluxului de numerar, începând din cel de-al treilea trimestru al anului 2018, precum şi al succesului programelor de transformare care vizează costurile şi care generează o îmbunătăţire continuă a eficienţei operaţionale. Grupul de companii a reuşit să reducă baza de costuri cu 3,8% faţă de acelaşi trimestru al anului 2018. Vom continua să îmbunătăţim baza de costuri pentru a putea asigura finanţarea viitoarelor investiţii. În acest sens, grupul de companii are un plan clar pe care va continua să-l execute în mod riguros, în toate ariile. Aşa cum a comunicat în luna iulie, Telekom Romania a demarat, totodată, un proces de restructurare, menit să susţină programele de transformare.

“În cel de-al treilea trimestru al anului, am continuat să generăm rezultate în creştere în ceea ce priveşte EBITDA, înregistrând totodată fluxuri de numerar în creştere, în ciuda condiţiilor de piaţă dificile. Aceste rezultate arată că avem capabilitatea de a ne concentra pe cele două direcţii în paralel: derularea cu succes a programelor interne de transformare a costurilor, precum si îmbunătăţirea veniturilor aferente segmentelor strategice. Performanţa din cel de-al treilea trimestru reflectă faptul că suntem pe drumul cel bun în ceea ce priveşte controlul riguros al costurilor şi al fluxului de numerar.
Ne bucurăm că am reuşit să aducem în continuare pe piaţă oferte unice, precum Cartela Mobil Nelimitat şi Smart WiFi, care s-au dovedit extrem de atractive pe segmentele noastre cheie, mobil şi broadband, aspect confirmat de satisfacţia clienţilor în ceea ce priveşte noile servicii, precum şi de rezultatele comerciale din acest trimestru. Continuăm să aducem clienţilor oferte atractive cu internet mobil nelimitat, sub umbrelele #netliberare şi #businessliber. Acestea sunt oferte pe care clienţii noştri le apreciază şi, ca urmare, vedem cum creşte constant consumul de date mobile.
Ca şi în perioada anterioară, avem în continuare o poziţie bună în ceea ce priveşte percepţia de brand, fiind brandul numărul doi în preferinţele clienţilor pe toate segmentele de servicii – mobil, servicii integrate, TV şi broadband. În continuare avem lucruri de făcut, dar rezultatele arată că suntem pe drumul cel bun”, a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

EBITDA ajustată înainte de IFRS 16 a crescut pentru al treilea trimestru consecutiv, ajungând la 36,1 milioane euro, ceea ce reprezintă un avans de 21,1% faţă de trimestrul anterior. Din cauza efectelor punctuale din T3 2018, comparaţia de la an la an arată o scădere de 12,4%, determinată în special de impactul financiar excepţional al unei tranzacţii imobiliare semnificative care a avut loc anul trecut. Acest rezultat a fost înregistrat în ciuda competiţiei puternice de pe piaţă.

Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în T3 2019 au continuat tendinţa de creştere care a debutat în trimestrul anterior, ajungând la 243,5 milioane euro, ceea ce reprezintă un avans de 7,4% faţă de perioada similară a anului trecut.

Utilizatorii serviciilor de voce fixă (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la sfârşitul celui de-al treilea trimestru din 2019, în scădere cu 0,9% faţă de perioada similară a anului trecut, ca urmare a declinului continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă.
(MEDIA EXPRES)


Dacă ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Since you’re hereSubscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here



MEDIA EXPRES
pe Web, Android și IOS




Răsfoiește Anuarul 2018
de la pag. 10 necesită cont și parolă


Click aici pentru comenzi online




www.e-Ziare.ro


© 2001 - 2019    Media Expres S.R.L.