×

ONLINE VOD OTT -- Data și ora publicării: 03.12.2019 12:03:18

GOOGLE-STUDIU DE IMPACT / Impactul Google în România: cifre de afaceri de 4,5 miliarde de lei



București (MEDIA EXPRES) / 3 dec 2019 / Utilizarea serviciilor și produselor Google aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde lei, cifră bazată în cea mai mare parte pe beneficiile generate de utilizarea Google Search și Google Ads, potrivit estimărilor First Data publicate de Google în raportul „Impactul Google în România”, realizat de compania britanică Public First.

În ultimii cinci ani, activitatea economică sprijinită de Google Search și Google Ads a crescut mai mult decât dublu în termeni nominali, se adaugă în raport. 

Pentru fiecare utilizator de internet din România, valoarea medie aferentă utilizării produselor Google Search, Maps și YouTube este estimată la 130 de lei pe lună. Suma a fost calculată folosind estimări privind timpul economisit, facilitarea accesului la informații, conexiunile create, precum și date din sondaje privind suma minimă cu care consumatorii cred că ar trebui să fie despăgubiți dacă ar pierde accesul la fiecare dintre produse. Utilizarea produselor Search și Maps înseamnă și economie de timp pentru oameni. Potrivit studiului, românii economisesc cel puțin 23 de ore anual folosind Google Search și 3 ore pe an prin Google Maps. 

Google Search este folosit de oameni de toate vârstele pentru a învăța lucruri noi. Majoritatea românilor, indiferent de vârstă, folosesc Search pentru a găsi informații. Potrivit raportului Public First, 93% dintre utilizatorii de Google Search caută pe Google informații despre un anumit subiect cel puțin odată pe lună. 59% dintre utilizatorii de Google Search de peste 65 de ani spun că îl folosesc în mod regulat pentru a învăța lucruri noi.  

Pentru companiile din România, utilizarea produselor și serviciile Google este văzută ca un sprijin pentru dezvoltare și inovare. Căutarea online reprezintă acum modalitatea cea mai importantă prin care clienții ajung la companii, se arată în concluziile studiului. Potrivit calculelor estimative ale Public First pentru România,  în medie, fiecare leu cheltuit în Google Ads generează companiilor câștiguri de 8 lei. 

Pentru angajați, utilizarea de  produse precum G Suite sau Search duce la creșterea productivității, deprinderea de noi competențe și îi ajută în dezvoltarea carierei. Estimările Public First privind beneficiile obținute de firmele din România din economia de timp și creșterea productivității, generate de utilizarea Google Search and G Suite, se ridică la cel puțin 14 miliarde anual. În ceea ce privește cariera, 74% dintre utilizatorii de Search din România cu vârsta între 18-24 ani spun că folosesc Google pentru a găsi un loc de muncă, iar 63% îl folosesc pentru a găsi sfaturi cu privire la CV-ul lor.

“În ultimii ani, Google a oferit utilizatorilor săi produse utile în viața de zi cu zi - de la motorul de căutare, hărți și traducere la instrumente pentru companii, precum Global Market Finder lansat recent, dar și cursuri de competenţe digitale, sub umbrela Atelierului Digital. Raportul lansat astăzi dă o masura a impactului nostru în activitățile cotidiene și în economie, și totodată ne ajută să lansăm mai multe inițiative și proiecte viitoare în România”, declara Elisabeta Moraru, Country Manager Google România. 
Raportul „Impactul Google în România” poate fi consultat la această adresă: http://goo.gle/ROimpact
Metodologia raportului

Raportul Public First „Impactul Google în România” a fost realizat de compania britanică Public First, la solicitarea Google, utilizând o serie de metode pentru a cuantifica impactul economic și beneficiile pe care le aduc Google Search, YouTube, Android și alte produse Google. Pentru început, au fost utilizate metode tradiționale de modelare economică, dezvoltate plecând de la estimări ale pieței Google din România, valori potențiale ale indicatorului ROI (Return on Investment) și estimări ale creșterilor de productivitate pentru a evalua activitatea economică generată de Google Search, Google Ads, AdSense, YouTube, Android și Google Cloud.

Pentru a contura o imagine mai amplă a beneficiilor, Public First a derulat sondaje publice la nivelul persoanelor fizice și companiilor care utilizează produsele Google. A fost utilizat un eșantion reprezentativ la nivel național de 1000 de persoane adulte și 200 de manageri din companii mici, mijlocii și mari din România. De asemenea, au fost analizate 25 de studii de caz despre cum companii și persoanele din diferite regiuni și industrii ale României utilizează produsele Google în afacerile lor. 
Deși Google a comandat realizarea acestui raport, compania nu a furnizat Public First informații financiare suplimentare, iar toate estimările au la bază informații publice, proprii sau din surse externe. Public First este o companie britanică, membră a British Polling Council. 

Larry Page și Sergey Brin au fondat Google în 1998. De atunci, compania a crescut la peste 50.000 de angajați la nivel global, oferind o gamă largă de produse și platforme populare precum Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome și YouTube. În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL