×

Revista presei -- Data și ora publicării: 25.02.2020 18:15:09

REVISTA PRESEI / 25 feb 2020 /




INTERVIU. Nicolas Mahler, directorul financiar al Telekom România: Dublăm din nou numărul de roboţi software în 2020.
Cu un număr record de clienţi în 2019, Digi Communications ajunge la afaceri de 1,2 mld. euro, un profit operaţional de 446 mil. euro şi un profit net de 42 mil. euro: "2019 a fost un an remarcabil pentru compania noastră"
Cine se uită la Digi24 în prime-time? (profilul telespectatorilor)
Cine se uită la B1 TV în prime-time? (profilul telespectatorilor)
Cine se uită la TVR 1 în prime-time? (profilul telespectatorilor)
„Copacul dorințelor”, film regizat de Matei Dima, este primul lungmetraj caritabil din România
Televiziunea Minimax va difuza un nou serial animat: „Bebe Șef: Înapoi la treabă”
Anghel Constantin este câștigătorul primei ediții „iUmor”
Noutățile lunii martie la Disney Channel și Disney Junior
TVR şi Global Records au lansat cele cinci piese care intră în Selecția Națională „Eurovision” 2020
CNA intră TARE peste televiziunile care au GENERAT PANICĂ din cauza coronavirusului
Eurovision România - Scenă circulară şi un ecran LED de peste 300 de metri pătraţi, la Buzău
CNA: Radiodifuzorii au obligaţia de a trata cu responsabilitate orice subiect legat de coronavirus
Câţi români s-au uitat la primul episod din noul sezon „Vlad“, care a fost la bătaie cu „Asia Express“
TVR, cheltuieli de 1,3 milioane de euro pentru servicii juridice externe, contrar unei OUG a Guvernului. Cum se apără postul public
Serialul „Hunters“, cu Al Pacino, criticat dur de Memorialul Auschwitz: „O prostie periculoasă, o caricatură“. Cum se apără creatorul
Câţi bani primesc actorii din Friends pentru a se reuni în proiectul HBO Max
B1 TV, amendat pentru afirmaţiile făcute de Radu Banciu şi Traian Băsescu în cazul Ditrău
Cineplexx România își întărește echipa cu un nou Director de Marketing și Vânzări
Industria cinematografică, la un pas de venituri mai mari din jocurile de noroc. "Filmele locale s-au bucurat în ultimii ani de succese notabile, românii au revenit la cinema!"
Telekom vrea, din nou, contul ROMATSA
Bursele europene continuă declinul. Circa 1,7 trilioane de dolari s-au "evaporat" ieri la nivel global. Giganții Facebook, Apple, Amazon, Microsoft și Alphabet au pierdut masiv
Nume nou la microfonul Virgin Radio. A trecut și pe la matinalele Pro FM și Smart FM
Prințul din Bel-Air, din nou pe TV. Va fi, din martie, pe Comedy Central


INTERVIU. Nicolas Mahler, directorul financiar al Telekom România: Dublăm din nou numărul de roboţi software în 2020.
„Roboţii sunt ca nişte copii, care au nevoie de ajutor uneori pentru a merge în direcţia bună, dar ei lucrează 24 de ore pe zi timp de 7 zile pe săptămână, şi nu există nicio variaţie a calităţii, ei lucrează întotdeauna la fel.“
Telekom România, format din fostele companii Cosmote şi Romtelecom, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţa locală, cu afaceri de aproape 1 mld. euro în 2019, va dubla din nou numărul de roboţi software din cadrul companiei în acest an, ca parte a strategiei de digitalizare şi simplificare a activităţii. „Am dublat numărul de roboţi software din vara lui 2018 până la sfârşitul anului 2018 şi i-am dublat din nou în 2019. Planificăm să dublăm din nou numărul de proiecte de tip RPA (Robotic Process Automation) în 2020. Este o ţintă ambiţioasă şi nu la fel de uşoară. Dar avem această ţintă“, a declarat într-un interviu exclusiv cu ZF Nicolas Mahler, directorul financiar al grupului Telekom România. Conform datelor furnizate de reprezentantul Telekom, grupul avea la finele anului 2019 în total 82 de roboţi software activi, faţă de 41 cu un an în urmă. Evoluţia spectaculoasă a tehnologiei prin care companiile pot învăţa roboţii software să preia de la oameni realizarea unor activităţi de rutină permite Telekom să îi folosească drept „pansamente“ pentru diferite „probleme structurale“ pe care le are compania, a explicat el.

https://www.zf.ro/business-hi-tech/interviu-nicolas-mahler-directorul-financiar-telekom-romania-dublam-numarul-roboti-software-2020-robotii-niste-copii-au-nevoie-ajutor-uneori-merge-directia-buna-lucreaza-24-ore-zi-timp-7-zile-18885376

Cu un număr record de clienţi în 2019, Digi Communications ajunge la afaceri de 1,2 mld. euro, un profit operaţional de 446 mil. euro şi un profit net de 42 mil. euro: "2019 a fost un an remarcabil pentru compania noastră"
Digi Communications (DIGI), operator de telecomunicaţii listat la Bursa de la Bucureşti şi ale cărei acţiuni sunt incluse în structura indicelui principal BET, încheie anul 2019 cu venituri de circa 1,2 mld.euro (5,6 mld. lei), plus 14% faţă de anul precedent, în timp ce profitul net urcă cu 132%, la aproximativ 42 mil. euro (197 mil. lei), arată datele publicate vineri la bursă. Astfel pe fondul majorării numărului de unităţi generatoare de venituri (RGU), adică contul unui client asociat unui serviciu pentru o anumită perioadă de timp, cu aproximativ 1,2 milioane, în mare parte provenind din Spania şi din România, Digi Communications a reuşit să-şi îmbunătăţească profitabilitatea substanţial pe parcursul anului 2019. Numărul total al RGU s-a majorat cu 8% la 16,1 milioane unităţi şi a ajuns la un maxim istoric.

https://www.zf.ro/zf-24/numar-record-clienti-2019-digi-communications-ajunge-afaceri-1-2-mld-euro-profit-operational-446-mil-euro-profit-net-42-mil-euro-2019-an-remarcabil-compania-noastra-18876598

Cine se uită la Digi24 în prime-time? (profilul telespectatorilor)
Digi24 a avut o audiență medie de 93.000 de telespectatori pe minut, în prime-time, la nivel național, în perioada 1 ianuarie – 17 februarie 2020. Este a patra televiziune de pe nișa știrilor TV, după România TV (547.000), Antena 3 (365.000) și B1 TV (104.000), dar înaintea canalului Realitatea Plus (70.000). În perioada 1 ianuarie – 17 februarie 2020, audiența medie a televiziunii Digi24 (93.000 de telespectatori pe minut, la nivel național) a fost mai mare cu 16.000 de persoane față de cea din aceeași perioadă a anului 2019, conform măsurătorilor Kantar Media. În funcție de vârstă, profilul telespectatorilor la Digi24 este mai tânăr decât la televiziunile concurente. Cea mai mare pondere din audiență este deținută de persoanele cu vârste de peste 65 de ani: 31%. Este cea mai mică cifră procentuală de pe segmentul știrilor: România TV (54,5%), Antena 3 (55,8%), Realitatea Plus (51,6%) și B1 TV (47,3%). Grupa de vârstă 55 – 64 de ani deține o cotă de 26%, cea mai mare de pe nișa știrilor TV. (Antena 3 are 25,1%, România TV are 23,2% și B1 TV, 23,7%). Astfel, persoanele cu vârste de peste 55 de ani sunt în proporție de 57%, față de 77,7% la România TV și 81% la Antena 3. Targetul 35 – 44 de ani are la Digi24 o cotă de 13,6%, cea mai mare de pe nișa știrilor TV. De asemenea, segmentul 25 – 34 de ani este în proporție de 5,4%, cea mai mare cifră procentuală de pe nișa știrilor. Telespectatorii cu studii superioare sunt prezenți în proporție de 43,6%, cea mai mare cifră procentuală de pe segmentul știrilor. Persoanele cu studii medii dețin o cotă de 43%, cea mai redusă de pe segmentul analizat.
https://www.forbes.ro/cine-se-uita-la-digi24-prime-time-profilul-telespectatorilor-154227

Cine se uită la B1 TV în prime-time? (profilul telespectatorilor)
În perioada 1 ianuarie – 17 februarie 2020, audiența medie a televiziunii de știri B1 TV a fost de 104.000 de telespectatori pe minut în prime-time (orele 19:00 – 24:00), la nivel național. Este a treia audiență medie de pe nișa canalelor de știri, după România TV, Antena 3, dar înaintea televiziunilor Digi24 și Realitatea Plus. Audiența medie a canalului B1 TV (104.000 de persoane pe minut), în perioada analizată, este la nivelul ratingului înregistrat în același interval de timp din anul 2019, cu o creștere ușoară de 3.000 de persoane la nivel național, conform măsurătorilor Kantar Media. Astfel, B1 TV este a treia televiziune de știri în prime-time, după România TV (547.000) și Antena 3 (365.000). Cei mai mulți telespectatori ai televiziunii B1 TV, în prime-time, au vârste de peste 65 de ani: 47,3%. Este o cifră procentuală inferioară televiziunilor concurente Antena 3 (55,8%), România TV (54,5%) și Realitatea Plus (51,6%), dar mult mai mare decât la Digi24 (31%). Grupa de vârstă 55 – 64 de ani deține o pondere de 23,7%, a treia cifră procentuală de pe nișa știrilor TV, după Digi24 (26%) și Antena 3 (25,1%). Telespectatorii cu vârste între 45 și 54 de ani sunt în proporție de 17,3%, a doua cifră procentuală după Digi24 (19,7%). Publicul cu vârste între 18 și 34 de ani este prezent la B1 TV cu o cotă de 2,2%, mai mică decât la România TV (4,5%), Digi24 (7,5%) și Realitatea Plus (3,4%). Peste o treime din telespectatorii B1 TV au studii superioare: 34,5%. Este a treia cifră procentuală de pe segmentul știrilor, după Digi24 (43,6%) și Realitatea Plus (36,1%). Studiile medii sunt prezente în proporție de 50,3%. Ponderea bărbaților este mai mare decât cea a femeilor la B1 TV: 53%, respectiv 47%.
https://www.forbes.ro/cine-se-uita-la-b1-tv-prime-time-profilul-telespectatorilor-154177

Cine se uită la TVR 1 în prime-time? (profilul telespectatorilor)
În perioada 1 ianuarie – 17 februarie 2020, televiziunea publică TVR 1 a avut o audiență medie de 154.000 de telespectatori pe minut în intervalul orar 19:00 – 24:00, la nivel național. Este un rating mai mic decât la România TV, Antena 3 și foarte departe de Pro TV, Kanal D și Antena 1. Audiența medie realizată de TVR 1 la nivel național – 154.000 de telespectatori pe minut, în perioada 1 ianuarie – 17 februarie 2020, în prime-time, este mai mare cu 7.000 de persoane față de cea din aceeași perioadă a anului 2019, conform măsurătorilor Kantar Media. Cei mai mulți telespectatori ai TVR 1 în prime-time au vârste de peste 65 de ani: 39,5%. Este o cifră procentuală mult mai redusă decât la canalele de știri Antena 3 (55,8%), România TV (54,5%), Realitatea Plus (51,6%) și B1 TV (47,3%), dar mai mare decât la Digi24 (31%). Comparativ cu televiziunile comerciale generaliste – Pro TV (15,5%), Antena 1 (16,3%), Kanal D (26,2%), procentul publicului de peste 65 de ani la TVR 1 este mai mare. Grupa de vârstă 55 – 64 de ani deține la TVR 1 o pondere de 21% din audiența în prime-time. Circa 60,5% din audiența canalului public este formată din persoane cu vârste de peste 55 de ani. TVR 1 are un public mai tânăr decât canalele de știri, dar mai în vârstă decât televiziunile comerciale generaliste. Segmentul 18 – 24 de ani are o pondere de 2,2% din audiența în prime-time, cifră procentuală mai mare decât la televiziunile de știri, dar inferioară celor trei televiziunile comerciale.
https://www.forbes.ro/cine-se-uita-la-tvr-1-prime-time-profilul-telespectatorilor-154166

„Copacul dorințelor”, film regizat de Matei Dima, este primul lungmetraj caritabil din România
„Copacul dorințelor“ va fi primul lungmetraj caritabil din România, inspirat din realitatea dură a copiilor care înfruntă un diagnostic incurabil. Filmul este regizat de Matei Dima (BRomania), care s-a implicat pro bono în acest proiect, iar încasările se vor îndrepta în totalitate către HOSPICE Casa Speranței și către îngrijirea gratuită a micilor pacienți. Scenariul filmului este scris de Mihai Mănescu (manager comunicare & brand HOSPICE Casa Speranței) și de Matei Dima și are ca punct de plecare poveștile adevărate ale mai multor copii pacienți ai fundației. Filmul caritabil este totodată un apel la solidaritate și la implicare și subliniază câte se mai pot face pentru copiii care aud un rece și descuranjant „nu se mai poate face nimic“. Deși inspirat dintr-o realitate dureroasă, „Copacul Dorințelor“ își propune să transmită un mesaj despre speranță, fiind totodată o incursiune în lumea fantastică a uneia dintre cele mai importante opere literare pentru copii, „Amintiri din copilărie“ a lui Ion Creangă. Misiunea filmului este aceea de a transforma un subiect dificil şi delicat într-un film care poate fi vizionat de toţi membrii unei familii, indiferent de vârstă, fiind totodată o metaforă pentru speranţă şi iubire.
https://www.forbes.ro/copacul-dorintelor-film-regizat-de-matei-dima-este-primul-lungmetraj-caritabil-din-romania-154254

Televiziunea Minimax va difuza un nou serial animat: „Bebe Șef: Înapoi la treabă”
Sezonul 1 al serialului DreamWorks „Bebe Șef: Înapoi la treabă' (2018) va avea premiera luni, 2 martie, de la ora 19:30, pe Minimax. Serialul continuă aventurile din lungmetrajul de animație nominalizat la Oscar și Globurile de Aur în 2018, 'Bebe Șef: Cine-i șef acasă?', fiind un omagiu plin de dragoste adus ideii de fraternitate. Bebe Șef îi invată pe micii telespectatori niște lecții valoroase despre ceea ce este cu adevărat important într-o familie, iar prezentarea evenimentelor din perspectiva fratelui cel mare, aduce multă emoție poveștii. Cu acțiunea plasată după evenimentele din film, în „Bebe Șef: Înapoi la treabă' cei doi frați vor avea parte de noi provocări. O aventură nebunească ia naștere când cei doi parteneri se pregătesc să contracareze o adevărată intrigă ce implică o bătălie memorabilă între pisici și bebeluși, ambele tabere luptând pentru dragostea adulților. Micii telespectatori vor fi cu totul absorbiți într-o misiune secretă care implică giumbușlucurile spionului de elită, iar părinții vor fi mișcați de eforturile echipei lui Bebe Șef de a împiedica acțiunile pisicilor în a se insinua în sânul familiilor, pentru a le câștiga dragostea. În primul sezon al serialului, Boss Baby mai are un adversar de temut – în persoana lui Mega Fat CEO Baby-care vrea să îl facă pe eroul nostru să își piardă slujba din cadrul organizației Baby Corp.
https://tvmania.ro/televiziunea-minimax-va-difuza-un-nou-serial-animat-bebe-sef-inapoi-la-treaba-267591.html

Anghel Constantin este câștigătorul primei ediții „iUmor”
Anghel Constantin a fost favoritul publicului în prima ediție a sezonului cu numărul opt iUmor și este primul concurent care merge în finală. Constantin este tehnician la anvelope de utilaje industriale, iar în timpul liber este luptător MMA, jiu jitsu, grappling, dar și decorează torturi. Concurentul a câștigat medalia de bronz la campionatul european de grappling, iar la campionatul național al Angliei a fost medaliat cu argint. A venit la iUmor cu o poezie sub formă de roast la adresa celor care se dau ceea ce nu sunt. A obținut cele trei Like-uri și l-a impresionat până și pe Cheloo: Cu puțin efort ar putea să pună această poezie pe ritm de rap. Ceea ce a scris este foarte sincer, foarte bine, dă dovadă de observație fină, știu că dacă mai lucrează în această direcție chiar o să scrie foarte bine peste mulți ani. Umorul extrem este umorul pe care îl apreciez cel mai mult'.
https://tvmania.ro/anghel-constantin-este-castigatorul-primei-editii-iumor-267587.html

Noutățile lunii martie la Disney Channel și Disney Junior
În martie, Disney Channel și Disney Junior prilejuiesc reîntâlnirea cu BIA și gașca, adolescenții puși pe șotii din Tabăra cu peripeții, cu Gigantozaurul și micii săi prieteni, cu cea mai vestită fetiță vampir – Vampirina, dar și cu angajații serviciului de livrare de bebeluși din T.O.T.S. BIA spune povestea unui grup de tineri creatori de conținut, care își descoperă și își exersează talentele la „Fundom”, un hub al influențatorilor încărcat de creativitate în care se întâlnesc, se distrează și creează. Printre ei se află și Bia, o adolescentă visătoare căreia îi place să deseneze și împărtășește o pasiune comună cu sora sa dispărută, aceea pentru muzică. Misterul, romantismul și pasiunile adolescentine revin la Disney Channel în noi episoade din BIA, din 9 martie, de la ora 18.00, în fiecare zi de luni până vineri.
https://tvmania.ro/noutatile-lunii-martie-la-disney-channel-si-disney-junior-267580.html

TVR şi Global Records au lansat cele cinci piese care intră în Selecția Națională „Eurovision” 2020
Vineri, 21 februarie, de la ora 20.00, au fost lansate cele cinci piese pe care Roxen le va cânta în Finala Națională Eurovision. Ele sunt Alcohol You, Beautiful Disaster, Cherry Red, Colors și Storm şi pot fi ascultate atât pe canalul Youtube al TVR, pe site-ul http://eurovision.tvr.ro/, cât şi pe canalul YouTube al artistei. Fiecare piesă este prezentată ca lyric video. Echipa de creativi din spatele celor cinci lyric videos lansate pentru piesele interpretate de Roxen este formată din Mihai Sighinaș și NGM Creative. NGM, duo-ul format din Bogdan Păun – regizor – și Alexandru Mureșan – D.O.P. – au coordonat întreg departamentul vizual. Filmarile au durat trei zile, iar artista a avut alături o echipă compusă din stiliști, make-up, hair stylists, graficieni, coregraf, dar și un coach. De rezultatul final al acestei aventuri vizuale ne vom putea bucura la începutul săptămânii viitoare. Câteva imagini din aceste filmări au fost incluse și în cele cinci lyric videos ce însoțesc lansarea oficială a pieselor înscrise în cursa pentru Rotterdam.
https://tvmania.ro/tvr-si-global-records-au-lansat-cele-cinci-piese-care-intra-in-selectia-nationala-eurovision-2020-267520.html
CNA intră TARE peste televiziunile care au GENERAT PANICĂ din cauza coronavirusului
Avertisment de ultimă oră lansat de CNA. Consiliul Naţional al Audiovizualului a transmis radiodifuzorilor, printr-un comunicat de presă, să trateze cu rigoare şi responsabilitate ştirile despre coronavirus. "În urma apariţiilor la unele posturi de televiziune a unor informaţii alarmiste şi insuficient verificate în legătură cu epidemia de coronavirus, Consiliul Naţional al Audiovizualului, întrunit în şedinţa publică din data de 25.02.2020, reaminteşte radiodifuzorilor că au obligaţia de a trata cu rigoare şi responsabilitate ştirile şi dezbaterile ce au legătură cu acest subiect", se arată în comunicat. Potrivit CNA, "trebuie să aibă prioritate poziţiile oficiale comunicate de autorităţile române care gestionează această situaţie, scopul tuturor celor implicaţi fiind acela de a minimiza răspândirea acestui virus". CNA, în calitatea sa de garant al interesului public, va monitoriza programele audiovizuale pentru modul în care vor fi transmise informaţiile pe aceasta temă, abordarea bazată pe comunicări oficiale fiind singura în măsură să ajute cu adevărat populaţia în astfel de cazuri.
https://www.stiripesurse.ro/cna-intra-tare-peste-televiziunile-care-au-generat-panica-din-cauza-coronavirusului_1434396.html

Eurovision România - Scenă circulară şi un ecran LED de peste 300 de metri pătraţi, la Buzău
O scenă circulară şi un ecran LED de peste 300 de metri pătraţi vor fi amplasate în Sala Sporturilor din Buzău pentru finala naţională Eurovision, care va avea loc pe 1 martie. Televiziunea Română a transmis marţi că pregătirile pentru finala naţională Eurovision au început deja la Buzău. „Cea mai intensă activitate este cea de montare a scenei şi a fundalului, un perete de imagine LED de peste 300 metri pătraţi. La distanţă de circa 12 metri de acest perete, va fi amplasată o mare scenă circulară”, se arată într-un comunicat remis News.ro. Conceptul regizoral al întregului spectacol şi al celor cinci show-uri care intră în concursul de selecţie naţională este realizat de Dan Manoliu şi Bogdan Păun. Televiziunea Română a lansat vineri cele cinci melodii pe care Roxen le va cânta în finala naţională Eurovision 2020. Acestea sunt: „Alcohol You", „Beautiful Disaster", „Cherry Red", „Colors" şi „Storm". Ele pot fi ascultate atât pe canalul YouTube al TVR, pe site-ul eurovision.tvr.ro, cât şi pe canalul YouTube al artistei.
https://www.news.ro/cultura-media/eurovision-romania-scena-circulara-si-un-ecran-led-de-peste-300-de-metri-patrati-la-buzau-1922405225002020021019277893

CNA: Radiodifuzorii au obligaţia de a trata cu responsabilitate orice subiect legat de coronavirus
Consiliul Naţional al Audiovizualului a transmis radiodifuzorilor, printr-un comunicat de presă, să trateze cu rigoare şi responsabilitate ştirile despre coronavirus. "În urma apariţiilor la unele posturi de televiziune a unor informaţii alarmiste şi insuficient verificate în legătură cu epidemia de coronavirus, Consiliul Naţional al Audiovizualului, întrunit în şedinţa publică din data de 25.02.2020, reaminteşte radiodifuzorilor că au obligaţia de a trata cu rigoare şi responsabilitate ştirile şi dezbaterile ce au legătură cu acest subiect", se arată în comunicat.
https://www.news.ro/cultura-media/cna-radiodifuzorii-au-obligatia-de-a-trata-cu-responsabilitate-orice-subiect-legat-de-coronavirus-1922405725282020021319278203

Câţi români s-au uitat la primul episod din noul sezon „Vlad“, care a fost la bătaie cu „Asia Express“
La nivel naţional, debutul noului sezon „Vlad“ a depăşit în audienţe reality show-ul de la Antena 1 „Asia Express“. Luni, 24 februarie, când a fost debutul celui de-al treilea sezon al serialului „Vlad“, Pro TV şi Antena 1, care difuza „Asia Express“, şi-au împărţit publicurile. Mai exact, „Asia Express“ a acaparat publicul tânăr, în timp ce „Vlad“ a fost preferat de publicul de la oraşe şi de cel din întreaga ţară, potrivit Paginademedia.ro. La nivel naţional, „Vlad“ a ţinut în faţa televizoarelor 1.364.000 de români, în timp ce show-ul „Asia Express“ a fost urmărit de 1.293.000 de oameni. Pe poziţia a treia în topul audienţelor a urmat Kanal D, cu 1.210.000 de telespectatori pe intervalul 20.30-22.25).
https://adevarul.ro/entertainment/tv/cati-romani-s-au-uitat-episod-noul-sezon-vlad-fost-bataie-asia-express-1_5e551d955163ec42716dda7a/index.html

TVR, cheltuieli de 1,3 milioane de euro pentru servicii juridice externe, contrar unei OUG a Guvernului. Cum se apără postul public
Televiziunea Publică a cheltuit aproape 1,3 milioane de euro pe servicii externe de consultanţă jurdică în decurs de opt ani, în condiţiile în care instituţia avea deja un departament jurdic intern. Pentru departamentul jurdic intern, TVR a mai cheltuit încă 1,5 milioane de euro, tot în opt ani, arată Sindicatul Român al Jurnaliştilor Media Sind. MediaSind susţine că o ordonanţă de urgenţă a Guvernului interzice instituţiilor publice, care deja au departament juridic propriu să cumpere servicii juridice de consultanţă din exterior. Într-o declaraţie pentru Pagina de Media, oficialii TVR contrazic Sindicatul Jurnaliştilor şi spun că instituţia are dreptul să lucreze şi cu avocaţi externi, întrucât Ordonanţa la care face referire MediaSind nu se aplică Televiziunii Publice. „Dispoziţiile OUG nr. 26/2012 la care faceţi referire nu sunt aplicabile SRTv, ci doar autorităţior şi instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi regiilor autonome“, se arată în mesajul transmis.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/tvr-cheltuieli-13-milioane-euro-servicii-juridice-externe-contrar-oug-guvernului-apara-postul-public-1_5e55038f5163ec42716d28f8/index.html

Serialul „Hunters“, cu Al Pacino, criticat dur de Memorialul Auschwitz: „O prostie periculoasă, o caricatură“. Cum se apără creatorul
Platforma de streaming Amazon Prime este aspru criticată de Memorialul Auschwitz din cauza serialului „Hunters“, cu Al Pacino în rol principal, fiind acuzată că prezintă evenimentele într-o manieră prostească şi periculoasă. Serialul „Hunters“, cu Al Pacino în unul dintre rolurile principale, a avut premiera pe 21 februarie şi spune povestea unui grup din New York-ul anilor '70 care vânează nazişti integraţi în societatea americană. O scenă în particular a atras furia reprezentanţilor Memorialului Auschwitz, care gestionează muzeul deschis în locul în care a funcţionat fostul lagăr nazist din Polonia. Este vorba despre un joc de şah dintr-un lagăr nazist în care în locul pieselor sunt folosiţi deţinuţi, iar aceştia sunt forţaţi să se ucidă pe măsură ce sunt eliminaţi din joc, notează CNN. „La Auschwitz a fost multă suferinţă şi durere, după cum a reieşit din mărturiile supravieţuitorilor. Inventarea unui joc de şah cu oameni pe post de pioni nu numai că este o prostie periculoasă şi o caricatură, ci îi invită pe cei din viitor să nege ce s-a întâmplat. Cinstim victimele păstrând acurateţea faptelor“, au scris reprezentanţii muzeului pe Twitter.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/serialul-hunters-pacino-criticat-dur-memorialul-auschwitz-o-prostie-periculoasa-caricatura-apara-creatorul-1_5e53eb595163ec4271663ff6/index.html

Câţi bani primesc actorii din Friends pentru a se reuni în proiectul HBO Max
Jennifer Aniston, Courteney Cox, Lisa Kudrow, Matt LeBlanc, Matthew Perry şi David Schwimmer, actorii din serialul „Friends“, au primit onorarii consistente pentru a accepta să realizeze un program special pentru platforma HBO Max. La mai bine de 15 ani de la difuzarea ultimului episod „Friends/ Prietenii tăi“ pe NBC, cei şase actori se vor reuni pentru un proiect special ce va fi disponibil exclusiv pe platform HBO Max. Potrivit unor surse citate de „Variety“, fiecare dintre ei va primi cel puţin 2,5 milioane de dolari. Momentan, actorii au semnat contractul doar pentru episodul-pilot, însă HBO Max are în plan o serie de 12 episoade. Se pare că se lucrează deja de 18 luni la acest proiect, iar cel mai greu de convins au fost Jennifer Aniston şi Matthew Perry. Reuniunea a fost subiectul speculaţiilor în ultima jumătate de an, după ce platforma WarnerMedia – care va fi lansată în luna mai – a cumpărat drepturile pentru streaming-ul serialului „Friends“ de la Netflix.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/cati-bani-primesc-actorii-friends-reuni-proiectul-hbo-max-1_5e53c9355163ec4271652213/index.html

B1 TV, amendat pentru afirmaţiile făcute de Radu Banciu şi Traian Băsescu în cazul Ditrău
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a amendat un singur post de televiziune pentru modul în care a reflectat cazul Ditrău. Este vorba de B1 TV, care a fost sancţionat din cauza unor ediţii ale emisiunilor „Lumea lui Banciu“ şi „Dosar de politician“. CNA a analizat recent modul în care televiziunile au prezentat cazul în care comunitatea maghiară din Ditrău a protestat faţă de angajarea unor muncitori din Sri Lanka la brutăria din sat. B1 TV s-a ales cu o amendă de 10.000 de lei pentru atacurile fostului preşedinte Traian Băsescu la adresa UDMR şi pentru cele ale realizatorului Radu Banciu la minoritatea maghiară, potrivit Paginademedia.ro. CNA a constatat că cel mai grav derapaj de la B1 TV a fost lipsa de reacţie a moderatorului Silviu Mănăstire în faţa unor afirmaţii făcute de Traian Băsescu în emisiunea „Dosar de politician“.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/b1-tv-amendat-afirmatiile-facute-radu-banciu-traian-basescu-cazul-ditrau-1_5e53b6565163ec427164a918/index.html

Cineplexx România își întărește echipa cu un nou Director de Marketing și Vânzări
Lanțul de cinematografe austriac Cineplexx, care a pătruns pe piața din România în toamna 2018, prin centrul comercial Shopping City Satu Mare, operațiune anunțată de Profit.ro, a instalat-o pe Raluca Moroianu în poziția de Head of Marketing, Communication and Sales. Raluca Moroianu are o experiență de peste 20 de ani în marketing, industria cinematografică, media și advertising. În cadrul Cineplexx, Raluca Moroianu va coordona întreaga activitate de marketing și comunicare la nivel național, dar și departamentul de vânzări al companiei. Lider de piață în Austria, Cineplexx este una dintre cele mai importante rețele de cinematografe din Europa Centrală și de Est, cu o experiență în domeniu de peste 50 de ani. Compania deține în prezent peste 60 de cinematografe în 12 țări: Austria, Slovenia, Croația, Bosnia și Herțegovina, Serbia, Muntenegru, Kosovo, Albania, Macedonia, Grecia, Italia și România, având planuri de expansiune și în alte tari. În primăvara anului trecut, Profit.ro a anunțat că Cineplexx a preluat cinematograful din complexul comercial Băneasa Shopping City de la omul de afaceri Gabriel Popoviciu, aflat la Londra. Ulterior, Cineplexx a preluat și cinematograful multiplex din Iris Titan Shopping Center, din București. La acest moment, compania pregătește deschiderea unor noi cinematografe, în Sibiu și Târgu Mureș.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/cineplexx-romania-isi-intareste-echipa-cu-un-nou-director-de-marketing-si-vanzari-19276742

Industria cinematografică, la un pas de venituri mai mari din jocurile de noroc. "Filmele locale s-au bucurat în ultimii ani de succese notabile, românii au revenit la cinema!"
Comisia parlamentară de cultură a acceptat majorarea de la 2% la 4% a procentului alocat cinematografiei din sumele colectate la buget de la operatorii jocurilor de noroc. După votul final din Camera Deputaților, proiectul mai trebuie doar promulgat de șeful statului pentru a intra în vigoare. De ce este important: Legislația actuală prevede că un procent de 2% din sumele colectate la bugetul de stat de la operatorii economici care desfășoară activități în domeniul jocurilor de noroc este direcționat anual către Fondul cinematografic pentru încurajarea și susținerea industriei cinematografice. Suma este virată fondului menționat până la data de 31 mai a anului în curs pentru anul precedent. Majorarea la 4% a sumelor colectate la buget din taxele operatorilor de jocuri de noroc este argumentată de fostul ministru liberal al Culturii, deputatul Gigel-Sorinel Știrbu, prin faptul că industria cinematografică locală s-a bucurat în ultimii ani de succese notabile, care i-au readus pe români în sălile de cinema, în fața unor producții românești de care s-au bucurat cu adevărat. ”Majoritatea acestor producții cinematografice au fost realizate cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, organ de specialitate al administrației publice centrale în domeniul cinematografiei, aflat în subordinea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național care, în conformitate cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, cu modificările și completările ulterioare, acordă credite directe pentru producția de film și dezvoltarea de proiecte precum și sprijin financiar nerambursabil pentru susținerea unor programe de cultură și educație cinematografică, pentru distribuirea și exploatarea fllmelor românești în țară și în străinătate, precum și pentru cinematografial de artă”, arată inițiatorul.
https://www.profit.ro/stiri/life/industria-cinematografica-la-un-pas-de-venituri-mai-mari-din-jocurile-de-noroc-filmele-locale-s-au-bucurat-in-ultimii-ani-de-succese-notabile-romanii-au-revenit-la-cinema-19273563

Telekom vrea, din nou, contul ROMATSA
Telekom România Communications a depus, la o licitație organizată de Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA), singura ofertă pentru furnizarea de servicii de telecomunicatii de voce și date, contract estimat la 2,87 milioane de euro, fără TVA, pentru o perioadă de 4 ani. În prezent, furnizorul ROMATSA de servicii telecomunicații este Telekom Romania Communications, conform unui contract de 10,9 milioane de lei, fără TVA, atribuit în toamna anului 2016. Aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, ROMATSA a fost înființată în 1991 și activează în domeniul serviciilor de trafic aerian, furnizate aeronavelor civile care survolează spațiul aerian al României și numără 1.500 de angajați, din care peste 600 sunt controlori de trafic. Telekom România Communications este parte a grupului Telekom România, controlat indirect de grupul Deutsche Telekom (Germania). Acționarii direcți sunt grupul elen OTE – 54,01% și statul, prin Ministerul Transporturilor – 45,99%.
https://www.profit.ro/insider/telekom-vrea-din-nou-contul-romatsa-19276944

Bursele europene continuă declinul. Circa 1,7 trilioane de dolari s-au "evaporat" ieri la nivel global. Giganții Facebook, Apple, Amazon, Microsoft și Alphabet au pierdut masiv
Optimismul nu a revent nici marți pe bursele europene, după ce, luni, acestea au înregsitrat cel mai abrupt declin din 2016, pe fondul numărului în creștere de îmbolnăviri provocate de noul coronavirus și al temerilor privind impactul epidemiei asupra economiei globale. Indicele paneuropean Stoxx 600 scade, la jumătatea zilei, cu 0,8%. Indicele DAX (Frankfurt) scade cu 0,4%, CAC 40 (Paris) coboară cu 0,53%, iar FTSE 100 (Londra), cu 0,67%. Bursa de la Shanghai a închis în scădere cu 0,6%, iar indicele Nikkei 225 de la Tokyo a pierdut 3,34%. Contractele futures pentru S&P 500 și Dow Jones sunt însă în creștere cu circa 0,3%, semnalând că bursele americane ar putea deschide în creștere ședința de marți. În total, circa 1,7 trilioane de dolari s-au "evaporat" de pe bursele globale în ședința luni, potrivit CNBC.
https://www.profit.ro/insider/it-c/bursele-europene-continua-declinul-circa-1-7-trilioane-de-dolari-s-au-evaporat-ieri-la-nivel-global-gigantii-facebook-apple-amazon-microsoft-si-alphabet-au-pierdut-masiv-19278134

Nume nou la microfonul Virgin Radio. A trecut și pe la matinalele Pro FM și Smart FM
Un nume nou se alătură echipei de la Virgin Radio. Este vorba despre Ramona Dumitrescu, cea care a trecut și pe la matinalul Pro FM, dar și pe la Smart FM. La Virgin va avea emisiune după-amiază. Ramona Dumitrescu se va auzi de luni până vineri, de la ora 13:00 până la ora 16:00. Ea o va înlocui pe Camelia Chenciu, care a trecut la Europa FM (radio din același grup), unde va face programul Primele Știri cu Andrei Paleu. A intrat în radio la Pro FM, în anul 2017. Acolo a făcut echipă, la Dimineața blană, cu Sebastian Coțofană și Radu Țibulcă (acum la Radio Impuls). A părăsit stația din portofoliul RCS în urmă cu aproximativ doi ani. În septembrie 2018, matinalul revenea din vacanță fără Ramona Dumitrescu. A trecut și pe la microfonul Smart FM în 2019, unde s-a ocupat de matinal cu Vlad Craioveanu.
https://www.paginademedia.ro/2020/02/ramona-dumitrescu-virgin-radio

Prințul din Bel-Air, din nou pe TV. Va fi, din martie, pe Comedy Central
Serialul prințul din Bel-Air, sitcom-ul copilăriei, revine pe TV. Televiziunea Comedy Central aduce din luna martie serialul de comedie care l-a lansat pe actorul Will Smith. Producția va fi lansată din 2 martie, în fiecare zi de luni până vineri, de la ora 20.00, câte două episoade, anunță postul de televiziune. „Fresh Prince of Bel-Air”, difuzat în anii 90 de Tele7 abc, sub numele „Prințul din Bel-Air”, a fost produs între 1990 și 1996, a avut șase sezoane și un total de 148 de episoade.
https://www.paginademedia.ro/2020/02/printul-din-bel-air-comedy-central
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL