= Media Expres

Primul site de știri despre
cablu și televiziune din România.
Despre audiovizual din anul 2001.
Advertisement
  Login    Creează cont

Data:06.07.2020
Data ultimei ştiri: 03.07.2020 15:47:52
Cine suntem | Abonamente | Publicitate in MEDIA EXPRES | Confidenţialitate | Contactaţi-ne

Index ştiri
__Editorial____
__Televiziune
_Comunicaţii
_Legislaţie
Autorităţi
Cinema
Externe
ONG
ONLINE / VOD / OTT
Profil
Publicitate
Radio
Revista presei
Timp liber



Căutare avansată



Glosar

 __Televiziune 29.06.2020 12:31:05
GRADEA-MEDIASIND-RĂZBOIUL COMUNICATELOR / Războiul dintre Doina Gradea și SRJ MediaSind a ajuns în faza de acuzațiilor reciproce cu minciuna și dezinformarea
// de Mihai Pavelescu //

București (MEDIA EXPRES) / 29 iun 2020 / Războiul dintre președintele director general al Televiziunii Publice Doina Gradea și Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind a căpătat noi dimensiuni vineri, 26 iunie și luni, 29 iunie prin publicarea unor comunicate de presă în care ambele părți se acuză reciproc cu minciuna și dezinformarea. Nu este greu de bănuit cine are statistic vorbind mai multă dreptate, căci dreptatea absolută nu există decât (poate) la Judecata de Apoi.

Conducerea Societății Române de Televiziune a transmis vineri, 26 iunie 2020, un comunicat de presă de înfierare a sindicatului, în care face mai multe afirmații pe care cei vizați le consideră false și denigratoare. Principala teză a comunicatului televiziunii publice este că organizația sindicală nu ar fi legitimă în TVR.

“Nu este prima dată când șefa TVR, Doina Gradea, prin Serviciul Comunicare, Relații Publice și Protocol, răspândește în spațiul public minciuni, cu scopul de a acoperi o situație dezastruoasă în cea mai mare instituție de presă a statului, generată de un șir lung de ilegalități și acte de corupție”, se arată în replica dată de sindicat într-un comunicat difuzat luni, 29 iunie.

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind continuă comunicatul cu o demonstrație extinsă privind legitimitatea sa de reprezentare a unui număr de 600 de ziariști din televiziunea publică, arătând că:
1. organizația are personalitate juridică prin Sentinta nr.2782 din data de 12.04.2001, având membri în Televiziunea Română, Radio România, AGERPRES și mai multe instituții de media;
2. sindicatul a fost constituit în baza Legii sindicatelor nr. 54/1991 ca sindicat național, format din mai mulți jurnaliști de la redacțiile bucureștene și din țară, sub denumirea Sindicatul Jurnaliștilor Profesioniști – SJP;
3. în data de 13.04.2017 prin sentinta nr. 3486/2017 rămasă definitivă, a fuzionat prin absorbție cu Sindicatul din Televiziunea Națională, TVR SIND, preluând și calitatea de sindicat de unitate la nivel de SRTv;
4. toate acestea au fost confirmate de sentințe judecătorești în mai multe procese pierdute de TVR;
5. Ministerul Muncii în adresa nr. 105/IM/07.08.2019 a consfințit dreptul MediaSind de a-și reprezenta cei aproximativ 600 de membri din Televiziunea Națională;
6. ITM București a recunoscut și înregistrat actul adițional la contractul colectiv de muncă din SRTV, încheiat în baza mandatului acordat Federației FAIR-MediaSind de același Sindicat Român al Jurnaliștilor MediaSind și de Sindicatul TVR Craiova;
7. mandatul a fost semnat inclusiv de Doina Gradea;

Comunicatul de presă difuzat de TVR vineri, 26 iunie, semnat de Departamentul de Comunicare din SRTV și pe care SRJ MediaSind îl atribuie Doinei Gradea are ca act declanșator acțiunea sindicatului de a reclama plata din bani publici, “în mod abuziv”, a unei case de avocatură „pentru a convinge o instanță să oprească o organizatie sindicală să se mai exprime liber și să-și reprezinte membrii de sindicat din TVR”.

SRJ Media Sind susține că „aceasta denotă iresponsabilitatea și disperarea unui manager care a pierdut de mult simțul realității. Nicio instanță din lume nu va putea să dea vreo hotârâre judecătorească care să încalce libertatea de exprimare, libera afiliere și dreptul organizațiilor sindicale de a-și reprezenta membrii”.

În comunicatul din 26 iunie care reflectă opinia conducerii TVR, se mai spune că organizația sindicală „acţionează, în mod repetat, abuziv, subminând, în fapt, activitatea SRTv.” „Prin propagarea constantă de informaţii false, neverificate, prin ameninţări, instigare la ură şi revoltă, MediaSind afectează grav imaginea serviciului public de televiziune, inducând în eroare angajaţii instituţie şi opinia publică;”

MediaSind susține că această frază se referă la de fapt la „asumarea, de către organizația noastră, a rolului de avertizor public, reclamarea abuzurilor și ilegalităților, a risipirii discreționare a fondurilor publice, fapte extrem de reale, dovedite prin decizii ale Curtii de Conturi sau în instanțe de judecată”.

„Din păcate, prestigiul acestei instituții este știrbit de managementul dezastruos al actualei administrații. Este bine știut că cine are probleme cu legea, apelează la avocați. Și este normal să fie așa într-o democrație. Nu înțelegem însă de ce trebuie să plătim noi, poporul roman, onorariul!”, se mai arată în comunicatul MediaSind de luni, 29 iunie.

MediaSind mai susține în comunicatul său că în componența echipei de patru avocați angajați de TVR s-ar afla și o rudă a ministrului justiției, “socrul ministrului justiției, Cătălin Predoiu”.

MediaSind precizează că Televiziunea Română nu mai este finanțată prin taxa radio tv ci direct de la bugetul statului, motiv pentru care consideră că îi sunt aplicabile prevederile Ordonantei nr. 26/2012, prin care instituțiilor publice li se interzice să angajeze servicii juridice dacă au în componență compartimente juridice.

Escaladarea conflictului pe tema avocaților a început când MediaSind a solicitat conducerii SRTV, în baza Legii nr. 544, să facă public contractul încheiat cu Casa de avocatură Zamfirescu - Racoți – Vasile & Parteners, pentru a afla suma achitată pentru cei patru avocați desemnați prin Împuternicirea nr. 5078480 să se “ocupe” de MediaSind.

MediaSind susține faptul că onorariul unui avocat al acestei case de avocatură, în care se află socrul ministrului justiției, Cătălin Predoiu, este de 90 de euro plus TVA pe oră, conform https://m.luju.ro//dezvaluiri/anchete/scump-dom-le-scump-lumeajustitiei-ro-prezinta-in-premiera-contractul-dintre-ministerul-mediului-si-sca-zamfirescu-racoti-predoiu-ministerul-plateste-90-euro-plus-tva-pe-ora-de-avocat-contractul.

În finalul comunicatului de luni, 29 iunie, MediaSind menționează că va face apel la toate organizațiile în care este membru sau cu care are contacte, inclusiv Federația FAIR-MediaSind, CNSLR-Frăția, Federația Internațională a Jurnaliștilor, Federația Europeană a Jurnaliștilor, EBU, Organizația Internațională a Muncii, Consiliul Europei, Comisia Europeană și Parlamentul European, pentru ca drepturile angajaților să fie respectate și în cea mai mare instituție de presă a statului român –Televiziunea națională.

De asemenea, MediaSind declară că va sesiza în zilele următoare DIICOT, „pentru a verifica aceste contracte încheiate fără aprobarea Consiliului Director și a Consiliului de Administrație, precum și pentru a ancheta activitatea tuturor celor care au produs un adevărat jaf instituționalizat în Televiziunea Română, fapt confirmat și de mai multe controale ale Curții de Conturi”.

MediaSind încheie comunicatul său de presă cu o listă de articole care demască neregulile din TVR, printre care contractele suspecte încheiate de şefa TVR cu un fost partener de afaceri și consilier personal, cheltuirea a aproximativ 1,3 milioane de euro pentru contracte de asistenţă juridică, negocierea diminuării unr drepturi ale angajaților cu “sindicatul de casă”, ascunderea rezultatului măsurătorilor de radiaţii din Televiziunea Naţională, angajări preferențiale, impunerea unei proceduri „ilegale” şi “imorale” pentru a concedia angajații incomozi, existența unei liste secrete de colaboratori pentru care a plătit peste trei milioane de euro, lipsa măsurătorilor de noxe pentru toți factorii de risc din Televiziunea Națională, nereguli la adoptarea unui document privind conduita etică în TVR, secretizarea cheltuielilor publice din perioada stării de urgență, cheltuirea a peste un million de euro pentru plata orelor suplimentare, propunerea de concediere a angajaților TVR dacă încalcă Procedura privind conduita etică și declararea ca secrete de serviciu a cheltuielilor în timpul stării de urgență.

În diferite ocazii, Confederația CNSLR-Frăția, Federația Internațională a Jurnaliștilor, UNI Global Union și Federația Europeană a Jurnaliștilor reclamat public sau prin scrisori adresate Consiliului Europei abuzurile din Televiziunea Română semnalate de SJR MediaSind.

SJR MediaSind este o organizație sindicală afiliată la Federaţia Cultură şi Mass-Media FAIR-MediaSind, este organizaţie membră a Federaţiei Europene a Jurnaliştilor şi a Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor.
(MEDIA EXPRES)


Dacă ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Since you’re hereSubscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here



MEDIA EXPRES
pe Web, Android și IOS




Răsfoiește Anuarul 2018
de la pag. 10 necesită cont și parolă


Click aici pentru comenzi online




www.e-Ziare.ro


© 2001 - 2020    Media Expres S.R.L.