×

Revista presei -- Data și ora publicării: 15.07.2020 14:12:59

REVISTA PRESEI / 15 iul 2020 /




Legea privind campanii de informare în media, online şi în formă scrisă pentru combaterea ambroziei, promulgate
Topul companiilor cu cele mai mari bugete de publicitate RADIO în semestrul I 2020
Schimbări în Ordonanța bani pentru presă: campania este prelungită și se alocă mai mulți bani. Lista modificărilor
DNA i-a cerut Centrului National al Cinematografiei sa se constituie parte civila cu 47 milioane lei intr-un dosar vizandu-l pe ex-directorul CNC Eugen Serbanescu (titlu modificat de Media Expres)
15% din plângerile primite de ANCOM vizează fake news de pandemie
Legătura lui „Garcea” cu PSD: el și Cristoiu, soldățeii ambițiilor politice ale lui Adrian Sârbu
DENISE RIFAI se alătură Kanal D (titlu modificat de Media Expres)
Memorandumul cu SUA bochează licitația pentru 5G în România
Televiziunile poartă mască pentru a-și proteja profiturile. Numărul de cazuri crește, campania publicitară a Guvernului toacă și mai mulți bani!
Documentarul „Totul nu va fi bine” va avea premiera mondială la TIFF
Maraton nocturn din „Fear The Walking Dead”, la AMC. Postul va difuza și sezonul 5 din „Better Call Saul”
„Curiosul George”, „Bebe Șef” și „Talking Tom” însoțesc serile de vacanță ale copiilor la Minimax
Antena 1 readuce pe micile ecrane emisiunea „Burlacul”. Cine va prezenta al șaselea sezon
Denise Rifai revine în televiziune. Jurnalista se alătură echipei Kanal D: „Va fi un produs unic pe piaţa media din România”
Nicio ședință fără Nașu'. CNA, o nouă amendă pentru Radu Moraru. Ceva mai blândă. Moraru, la TV: „Vor să mute CNP-ul, da, de pe buletin, să-l mute în organism”
OPINIE. Când tăcerea creează gălăgia
COMUNICAT. Alegeri PROI Worldwide pentru EMEA: Eliza Rogalski devine noul Vicepreședinte al regiunii în care sunt incluse cele mai creative agenții independente de PR
Amendă. Antena 1, sancțiune pentru două momente la iUmor: „Mă întreb, unde-i umorul în toată chestia asta?”, s-a întrebat vicepreședintele CNA
Serialul „Kidding“, cu Jim Carrey în rol principal, anulat după al doilea sezon
Tinerii din România sunt pe ultimul loc în UE la competențele digitale
Autoritatea din Comunicații: Numărul reclamațiilor a crescut în prima parte a anului cu 64% față de 2019
Documentarul „Totul nu va fi bine”, despre impactul accidentului de la Cernobîl asupra unei generaţii, premiera mondială la TIFF 2020
Serialul „Kidding”, cu Jim Carrey în rol principal, anulat după al doilea sezon
Autoritatea din Comunicaţii: Numărul reclamaţiilor a crescut în prima parte a anului cu 64% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. 15% din reclamaţii au fost legate de ştirile false despre Covid-19
Stagiune teatrală în curtea Televiziunii Române, din 21 iulie


Legea privind campanii de informare în media, online şi în formă scrisă pentru combaterea ambroziei, promulgate
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, marţi, legea care prevede că autorităţile publice locale şi ministerele de resort desfăşoară anual campanii de informare în media, online şi în formă scrisă pentru combaterea ambroziei. Legea vizează, potrivit expunerii de motive, creşterea gradului de informare şi conştientizare a populaţiei cu privire la pericolul pe care îl reprezintă această plantă pentru sănătate, în scopul îmbunătăţirii soluţiilor legislative actuale. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor stabilesc şi actualizează, ori de câte ori este necesar, procedura de distrugere a buruienii ambrozia, măsurile ce se impun pentru limitarea ariei de extindere a acestei specii invazive şi metodele de îndepărtare şi eradicare a acestei plante. În vederea promovării soluţiilor corespunzătoare pentru combaterea ambroziei, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Ministerul Sănătăţii şi autorităţile administraţiei publice locale desfăşoară anual, în special în perioada de vegetaţie a buruienii ambrozia, campanii de informare şi conştientizare în media, online şi în formă scrisă, se arată în actul normativ. Legea mai prevede majorarea sancţiunilor minime în cazul nerespectării prevederilor legate de combaterea acestei buruieni.
https://wwwb.agerpres.ro/politica/2020/07/14/legea-privind-campanii-de-informare-in-media-online-si-in-forma-scrisa-pentru-combaterea-ambroziei-promulgata--540168

Topul companiilor cu cele mai mari bugete de publicitate RADIO în semestrul I 2020
Criza medicală COVID-19 a afectat investițiile publicitare în piața radio. În prima jumătate a acestui an, bugetul de publicitate (rate card) consumat pe piața radio este mai mic cu 18% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform studiului realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Numărul de reclame difuzate pe radio s-a micșorat, de asemenea, cu 18% față de semestrul I 2019. În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2020, bugetul brut de publicitate (rate card) investit pe piața radio s-a ridicat la 100,14 milioane de euro, în scădere cu 18% față de același interval de timp din 2019, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR), realizat de BRAT. Important: Bugetul nu include spoturile din cadrul campaniei publice de informare derulată de Guvern, „Poartă mască!” și a fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori. Numărul de spoturi difuzate pe piața radio, monitorizate de BRAT, a fost de 272.865, mai mic cu 18% față de cel din semestrul I 2019. Scăderile sunt rezultatul efectului negativ al crizei medicale asupra economiei, mulți clienți publicitari reducându-și bugetele după 15 martie sau oprindu-și campaniile. Consumul programelor de radio a scăzut din cauza restricțiilor de circulație din starea de urgență, fiind cunoscut faptul în mașini se ascultă radio. Totuși, în top 20 clienți publicitari pe radio, se constată că majoritatea provin din sectorul retail și magazine (supermarketuri și hipermarketuri). Această categorie, cea mai activă în primele două luni ale pandemiei, a consumat un buget de 28,5 milioane de euro (rate card) în primul semestru, reprezentând 28,5% din totalul bugetului de publicitate pe radio. Dar acest buget (rate card) este mai mic cu 25,7% față de aceeași perioadă a anului 2019. Este o scădere semnificativă. Cea de-a doua categorie cu o pondere însemnată în consumul de publicitate radio este reprezentată de operatorii din sănătate/farmacie. Categoria a înregistrat un consum de 22,9 milioane de euro (rate card), având o cotă de piață de 23% din bugetul total. Este singura categorie care și-a menținut nivelul bugetului din semestrul I 2019 (creștere ușoară de 0,5%). O altă categorie activă a fost cea a companiilor de comenzi (explicabil prin starea de izolare), care a avut investiții publicitare în valoare de 7,2 milioane de euro (rate card). Sectorul divertisment & media/timp liber a înregistrat un volum de 6,37 milioane de euro, în scădere cu 25,6% față de semestrul I 2019.
https://www.forbes.ro/topul-companiilor-cu-cele-mai-mari-bugete-de-publicitate-radio-semestrul-2020-174473

Schimbări în Ordonanța bani pentru presă: campania este prelungită și se alocă mai mulți bani. Lista modificărilor
Schimbări majore în Ordonanța bani pentru presă, adoptată azi de Parlament. Bugetul a fost mărit cu 10 milioane de euro, iar pe durata campaniei, instituțiile media nu au voie să concedieze angajați, potrivit Pagina de Media. Posturile TV, dar și site-urile vor încasa mai mulți bani după noile modificări aduse la Ordonanța bani pentru presă. Campania se prelungește până pe 31 decembrie 2020, astfel că plafonul maxim de 40 de milioane de euro (bani fără TVA) va fi mai ușor de atins (până acum, nici jumătate din bani nu se cheltuiau). Astfel, prețul pentru difuzările TV și pentru online va fi mai mare dacă angajează oameni noi. La online, prețul diferă și în funcție de numărul de angajați, potrivit Pagina de Media. De asemenea, instituțiile media se pot înscrie în campanie și de acum înainte, până pe 31 octombrie.
https://www.libertatea.ro/stiri/schimbari-majore-in-ordonanta-bani-pentru-bugetul-marit-guvern-3066398

DNA i-a cerut Centrului National al Cinematografiei sa se constituie parte civila cu 47 milioane lei intr-un dosar vizandu-l pe ex-directorul CNC Eugen Serbanescu (titlu modificat de Media Expres)
Actuala directoare Anca Mitran a acceptat fara sa cracneasca, promitand ca se va constitui cu oricat va cere DNA. Asa-zisul prejudiciu sunt de fapt intarzieri la plata unor filme, lucru la ordinea zilei in cinematografie. TMB i-a ridicat sechestrul lui Serbanescu (Documente)
Frica de DNA naste monstri. Lumea Justitiei va prezinta felul in care directoarea unei institutii publice nu doar ca a dispus ca entitatea pe care o conduce sa se constituie parte civila intr-un dosar al Directiei Nationale Anticoruptie, dar i-a si promis parchetului ca va accepta fara sa cracneasca orice cuantum al asa-zisului prejudiciu, oricat de mult va vrea DNA sa-l mareasca. Vorbim despre Centrul National al Cinematografiei (CNC), condus din 2014 incoace de catre Anca Mitran (foto 1), profesoara la UNATC si fosta directoare a Arhivei Nationale de Filme. Aberantul dosar a fost deschis de catre DNA impotriva dramaturgului Eugen Serbanescu (foto 2), cel care a stat in fruntea CNC in perioada 2006-2013, pentru presupuse fapte de abuz in serviciu cu un pretins prejudiciu pe care DNA l-a calculat la nivelul de peste 46,78 milioane lei. In realitate, aceasta suma reprezinta intarzieri la plata, un fapt la ordinea zilei in lumea productiei de filme, dupa cum a explicat Serbanescu pentru Lumea Justitiei. De altminteri, o parte a acestor datorii au fost stinse intre timp, altele neajungand inca la termenul de plata, a adaugat dramaturgul pentru Luju.ro. Totul a inceput in 2014, cand premierul din acel moment, Victor Ponta, si-a trimis Corpul de Control la Centrul National al Cinematografiei, care, in urma actiunii, a sesizat Directia Nationala Anticoruptie. La randul ei, procuroarea DNA Ramona Valina Calarasu a deschis in 2015 dosarul nr. 374/P/2015. La 24 noiembrie 2017, parchetul a trimis o adresa catre Ministerul Culturii, procuroarea Calarasu „apreciind” ca CNC are calitatea de persoana vatamata. „Avand in vedere activitatile de urmarire penala desfasurate in dosarul cu nr. de mai sus, apreciem ca Centrul National al Cinematografiei are calitatea de persoana vatamata, urmare a comiterii infractiunilor de abuz in serviciu si abuz in serviciu cu consecinte deosebit de grave ce au produs institutiei o paguba la bugetul sau in valoare totala de 46.785.781,14 lei. (...) In acest sens, va rugam sa ne precizati, pana la data de 15 decembrie 2017, pozitia dumneavoastra procesuala in vederea recuperarii prejudiciului constatat”.
https://www.luju.ro/ordinele-dna-se-executa-nu-se-discuta-stupefiant-dna-i-a-cerut-centrului-national-al-cinematografiei-sa-se-constituie-parte-civila-cu-47-milioane-lei-intr-un-dosar-vizandu-l-pe-ex-directorul-cnc-eugen-serbanescu-actuala-directoare-anca-mitran-a-acceptat-f

15% din plângerile primite de ANCOM vizează fake news de pandemie
Nu mai puțin de 15% din plângerile primite de Autoritatea de Reglementare în Comunicații (ANCOM), în primele șase luni ale anului, vizează știri false despre pandemia cu noul coronavirus. Peste 360 de reclamații privind știri false despre pandemia de COVID-19 au fost transmise către autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) în primele șase luni din acest an, în contextul atribuțiilor pe care le-a avut instituția condusă de Sorin Grindeanu pe perioada stării de urgență. Practic, după analiza Grupului de Comunicare Strategică și la solicitarea Ministerului Afacerilor Interne (MAI), președintele ANCOM emitea o decizie prin care obliga furnizorii de internet să blocheze site-urile acuzate că ar răspândi dezinformări și fake news despre coronavirus. În primele 6 luni din 2020 Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit peste 2.400 de reclamaţii de la utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale din România, în creștere cu 64% față de perioada similară a anului trecut. „Tot mai mulţi utilizatori cunosc rolul ANCOM şi ni se adresează pentru soluţionarea problemelor pe care le întâmpină în utilizarea serviciilor de comunicaţii. Atât dezvoltarea sectorului, cât şi perioada atipică în care ne aflăm au făcut ca numărul petiţiilor transmise către ANCOM să crească cu 64%. De exemplu, amploarea pe care a căpătat-o serviciul de livrare colete în această perioadă s-a văzut şi în numărul de reclamaţii primite de noi, mai multe cu 59% faţă de anul trecut”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
https://newsweek.ro/actualitate/15-din-plangerile-primite-de-ancom-vizeaza-fake-news-de-pandemie

Legătura lui „Garcea” cu PSD: el și Cristoiu, soldățeii ambițiilor politice ale lui Adrian Sârbu
Prins în anchete penale și riscând ani grei de pușcărie, fostul mogul al Pro TV, Adrian Sârbu, se reinventează. Acesta intenționează să construiască un nou imperiu media. Cei mai notorii colaboratori, însă, arată că Sârbu are o agendă apropiată de cea a PSD. În aprilie a.c., în stare de urgență, Adrian Sârbu îndemna, într-un text publicat de Ziarul Financiar, la acțiune: "Deșteptarea! Trebuie să repornim România!" Teza principală a mogulului cu mustață era și este că economia trebuie să funcționeze, cu orice risc. Cu alte cuvinte, izolarea și carantina nu sunt soluțiile de care e nevoie. Deloc întâmplător, cam aceleași mesaje sunt date de către "maestrul" Ion Cristoiu, care are o rubrică proprie pe Mediafax (instituție media care, ca și ZF, este deținută de Sârbu), intitulată "Gândurile lui Cristoiu". Toate aceste teme sunt exact cele promovate și de către PSD, intens, în această perioadă. Nici recentele ieșiri ale lui Mugur Mihăescu "Garcea" (un fost turnător la Securitate) nu par a fi independente de agenda lui Sârbu. Acesta din urmă, ca administrator al Aleph Media SRL, este asociat cu Mugur Mihăescu și Radu Pietreanu (partenerul lui "Garcea" din "Vacanța Mare") într-o firmă care se numește Radu & Mugur Comedy SRL. Despre Aleph Media SRL, Mediafax a scris acum un an că a solicitat mai multe licențe de la CNA pentru canale TV tematice. Sârbu este cercetat în dosarul "Mineriada" pentru că ar fi vrut să-i arunce în aer pe manifestanții din Piața Universității. În alt dosar, fostul mogul al Pro TV este cercetat pentru evaziune fiscală și spălare de bani.
https://newsweek.ro/politica/legatura-lui-garcea-cu-psd-el-si-cristoiu-soldateii-ambitiilor-politice-ale-lui-adrian-sarbu

DENISE RIFAI se alătură Kanal D (titlu modificat de Media Expres)
Fosta prezentatoare de la Realitatea Plus, Denise Rifai, va modera o nouă emisiune. Jurnalista a surprins total cu noua sa alegere, pentru că nu e vorba tot de un post de știri, ci de o adevărată provocare. “Decizia de a ma alatura echipei Kanal D a venit imediat ce am descoperit formatul emisiunii pe care o voi realiza. Am spus Da! cu tot sufletul si asta pentru ca eu cred foarte mult in proiectul in care voi fi implicata. Va fi un produs unic pe piata media din Romania. In momentul acesta, nu va pot oferi mai multe detalii despre emisiune, dar pot sa va spun ca eu voi ramane aceeasi Denise Rifai”, a declarat jurnalista. La Kanal D, ea va prezenta un format cu totul special, o surpriza pentru telespectatorii din Romania. În perioada urmatoare se vor afla mai multe detalii despre emisiunea ce va fi prezentata de noua vedeta a postului.
https://www.puterea.ro/dezvaluiri/mutare-surprinzatoare-pe-piata-media-cu-ce-televiziune-a-semnat-denise-rifai-si-ce-emisiune-va-pezenta-197193.html

Memorandumul cu SUA bochează licitația pentru 5G în România
Cristin Popa, director executiv Monitorizare şi Control în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a afirmat marți că tarifele de pornire pentru licitaţia 5G sunt impedimentele care stau înaintea licitației pentru 5G. "ANCOM trebuie să ofere suficient spectru pentru a avea o dezvoltare sănătoasă a noii tehnologii 5G. În al doilea rând, partea de autorizare a infrastructurii trebuie cu mult simplificată faţă de cum este acum. Vom scoate la licitaţie benzi de frecvenţă de 700 MHz, o bandă nouă destinată pentru comunicaţii mobile, 800 MHz ce a rămas neatribuit din licitaţiile anterioare, 1500 MHz - o bandă nou destinată comunicaţiilor mobile, 2600 MHz porţiuni de spectru nealocat şi 3400 MHz - 3800 MHz unde au rămas benzi nealocate. Noi considerăm că aici va fi principala dezvoltare masivă a tehnologiei 5G. Ca şi calendar, până la a demara procedura de licitaţie, ANCOM a consultat public Caietul de sarcini, urmând a fi aprobat într-un Consiliu Consultativ, probabil în acelaşi mediu online în care ne aflăm şi acum. Mai lucrăm la a definitiva partea de tarife de pornire a licitaţiei, care vor fi transpuse printr-o Hotărâre de Guvern, şi sunt discuţii avansate pentru transpunerea Memorandumului cu Statele Unite. Acestea sunt impedimentele care ne fac să nu pornim mâine procedura de licitaţie. Licitaţia este planificată imediat ce avem cele două elemente clarificate care ţin de o colaborare între instituţii", a declarat Popa, potrivit Agerpres.
https://newsweek.ro/actualitate/ancom-licitatia-pentru-5g-e-blocata-de-tarifele-de-pornire-si-memorandumul-cu-sua

Televiziunile poartă mască pentru a-și proteja profiturile. Numărul de cazuri crește, campania publicitară a Guvernului toacă și mai mulți bani!
Campania de informare publică „Poartă mască, arată că îți pasă!”, finanțată de Guvernul Orban, este un eșec, pe românește spus: o frecție la picior de lemn. Obiectivul declarat al finanțatorului este „informarea corectă a populației privind metodele de prevenire a infectării cu noul COVID-19”. DISCLAIMER: Ringier România, grupul care editează și Libertatea, a aplicat și el la campania publicitară, urmând să încaseze, cu mai multe ziare și reviste, aproximativ o zecime din banii unei televiziuni, cu tot cu site-urile sale. Decizia comercială nu oprește însă redacția Libertatea sau pe orice jurnalist al trustului să aibă propriile opinii, liber exprimate, critice la adresa campaniei, așa cum este aceasta și au fost și altele. Întrebarea firească în campania publicitară este: care sunt efectele de până acum ale campaniei „Poartă mască!”? Dacă ne uităm la cifrele crescute ale infectărilor din ultima săptămână, la refuzul multor români de a purta mască și la bulibășeala care există în societatea românească, atunci îți vine să plângi după banii promiși de guvern pentru „informarea corectă a populației”, circa 40 de milioane de euro, alocați presei românești pentru o perioadă de patru luni.
https://www.libertatea.ro/opinii/petre-barbu-televiziuni-profituri-campanie-publicitara-guvern-3066385

Documentarul „Totul nu va fi bine” va avea premiera mondială la TIFF
Documentarul de debut „Totul nu va fi bine”, în regia lui Adrian Pîrvu și Helena Maksyom, va avea premiera mondială în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, în secțiunea „Zilele Filmului Românesc”. Evenimentul, ajuns la cea de-a XIX-a ediție, va avea loc anul acesta între 31 iulie – 9 august, la Cluj-Napoca. „Totul nu va fi bine”, un road-movie în care un regizor pe jumătate nevăzător încearcă să descopere efectele Cernobîlului asupra sa, va fi lansat în cinematografele în aer liber din 7 august 2020, filmul fiind distribuit de microFILM. În călătoria lor, Adrian și Helena cunosc oameni afectați de dezastrul nuclear petrecut în 1986, iar pe măsură ce descoperă impactul Cernobîlului asupra unei întregi generații, problemele lor de sănătate se agravează și le complică planurile.
https://www.forbes.ro/documentarul-totul-nu-va-fi-bine-va-avea-premiera-mondiala-la-tiff-174460

Maraton nocturn din „Fear The Walking Dead”, la AMC. Postul va difuza și sezonul 5 din „Better Call Saul”
În iulie, AMC programează maratoane cu cele mai noi sezoane din Fear the Walking Dead, 4 și 5. Așadar, nopțile de luni, începând cu ora 22.00, până la 3.45 dimineața sunt dedicate apocalipsei zombie. Totodată, serile de joi aduc la AMC câte un nou episod din sezonul 5 al serialului Better Call Saul. Alycia Debnam-Carey as Alicia Clark, Lennie James as Morgan Jones – Fear the Walking Dead _ Season 5, Episode 1 – Photo Credit: Ryan Green/AMC. Fear The Walking Dead înregistra un important crossover în sezonul 4 cu celebrul serial The Walking Dead. Lumea protagonistei Madison Clark (Kim Dickens) și a familiei acesteia este văzută cu alți ochi… cei ai lui Morgan Jones (Lennie James), care se alătură poveștii direct din universul serialului original, „The Walking Dead'. James are un rol principal în sezonul 4, alături de veteranii Kim Dickens, Frank Dillane, Alycia Debnam-Carey, Colman Domingo și Danay Garcia, dar și de nou-veniții Maggie Grace, Garret Dillahunt și Jenna Elfman. Pe măsură ce personajele din povestea cu zombi se confruntă cu un prezent incert, plin de lupte, descoperiri, prieteni, dușmani și amenințări vechi și noi, acestea fac alianțe, se luptă între ele și dau piept cu o legiune a morților-vii. Scopul final este o viață cât de cât normală. Sezonul 4 din Fear The Walking Dead, episoadele 9-16, se difuzează la AMC în noaptea de luni, 13 iulie, începând cu ora 22:00.
https://tvmania.ro/maraton-nocturn-din-fear-the-walking-dead-la-amc-postul-va-difuza-sezonul-5-din-better-call-saul-273863.html

„Curiosul George”, „Bebe Șef” și „Talking Tom” însoțesc serile de vacanță ale copiilor la Minimax
„Talking Tom și prietenii lui', serialul animat ce îi introduce pe micii telespectatori Minimax în lumea invențiilor, a gadgeturilor și aplicațiilor, revine cu noi episoade, de la orele 16:00 și 20:00. Totodată, Curiosul George, Bebe șef și Talking Tom își dau întâlnire cu telespectatorii în fiecare seară, de la orele 19:00 (Curious George), 19:30 (Boss Baby: Back In Business), respectiv ora 20:00 (Talking Tom & Friends). Curiosul George este o maimuţică isteaţă care prezintă micilor telespectatori o serie de informaţii utile din lumea ştiinţelor naturii, matematicii şi tehnicii. Datorită curiozităţii nesătule a lui George, până la sfârşitul serialului, telespectatorii vor deveni mii oameni de ştiinţă!
https://tvmania.ro/curiosul-george-bebe-sef-si-talking-tom-insotesc-serile-de-vacanta-ale-copiilor-la-minimax-273867.html

Antena 1 readuce pe micile ecrane emisiunea „Burlacul”. Cine va prezenta al șaselea sezon
Cel de-al șaselea sezon al emisiunii Burlacul îl va regăsi pe artistul Răzvan Fodor în ipostaza de prezentator, în curând, la Antena 1. Un burlac cu care s-a împrietenit repede și gândul că îl va putea ajuta pe acesta să își găsească soția l-au convins pe Răzvan Fodor să accepte rolul de prezentator în noul sezon al emisiunii. „Mi-a plăcut și mi se pare potrivit faptul că nu se vrea o emisiune la care prezentatorul trebuie să anunțe ce se întâmplă, ci mă pot implica să îl trag de mână pe , să îl ghidez. Am înțeles că se vrea altceva, că noi, membrii echipei, putem să îi fim prieteni, să îl ajutăm pe băiatul acesta să se căsătorească, pentru că își dorește foarte tare o familie. Îmi doresc foarte tare ca dacă îi dau un sfat să fie pertinent, iar dacă el va ține cont și trage lozul norocos înseamnă că mi-am făcut treaba', a spus Răzvan Fodor.
https://tvmania.ro/antena-1-readuce-pe-micile-ecrane-emisiunea-burlacul-cine-va-prezenta-al-saselea-sezon-273892.html

Denise Rifai revine în televiziune. Jurnalista se alătură echipei Kanal D: „Va fi un produs unic pe piaţa media din România”
După ce a plecat de la Realitatea Plus, jurnalista Denise Rifai a decis să revină în televiziune și va face parte, începând din această toamnă, din echipa Kanal D. Cu o experiență bogată în media, Denise Rifai a fost prezentator de radio, reporter, apoi prezentator, moderator și realizator de emisiune de știri și talk-show. Timp de aproape 9 ani a fost unul dintre cei mai vocali jurnaliști și moderatori de la Realitatea TV. „Decizia de a mă alătura echipei Kanal D a venit imediat ce am descoperit formatul emisiunii pe care o voi realiza. Am spus Da! cu tot sufletul și asta pentru că eu cred foarte mult în proiectul în care voi fi implicată. Va fi un produs unic pe piața media din România. În momentul acesta, nu vă pot oferi mai multe detalii despre emisiune, dar pot să vă spun că eu voi rămâne aceeași Denise Rifai', a declarat jurnalista. La Kanal D, Denise Rifai va prezenta un format cu totul special, o surpriză pentru telespectatorii din România. Postul a anunțat prin intermediul unui comunicat că în perioada următoare va oferi mai multe detalii despre noul format.
https://tvmania.ro/denise-rifai-revine-in-televiziune-jurnalista-se-alatura-echipei-kanal-d-va-fi-un-produs-unic-pe-piata-media-din-romania-273897.html

Nicio ședință fără Nașu'. CNA, o nouă amendă pentru Radu Moraru. Ceva mai blândă. Moraru, la TV: „Vor să mute CNP-ul, da, de pe buletin, să-l mute în organism”
De la CNA pentru Nașu'. Nașul TV a fost amendat din nou de Consiliul Național al Audiovizualului. Este cincea amendă, dar și cea mai blândă, încasată de postul de telviziune în ultimele două luni. De această dată trebuie să plătească doar 5.000 de lei. Forul a ținut cont de faptul că Radu Moraru nu a mai făcut atât de multe acuzații, ca dățile trecute în care a fost amendat. Totuși, a continuat cu teorii ale conspirației, pe care le-a împroșcat pe post. Palmaresul televiziunii Nașul TV a ajuns, astfel, la un total 55.000 de lei din cinci amenzi. Toate sancțiunile s-au bazat pe aproape aceleași lucruri: acuzații și conspirații. Televiziunea, deși are o audiență foarte mică, este în lista must carry - care trebuie preluate obligatoriu de toți cabliștii.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/cna-amenda-radu-moraru/

OPINIE. Când tăcerea creează gălăgia
OPINIE. “Andreea Esca”. “Umilire publică”. “Demolare”. “Empatie”. Cuvinte care apar într-un material care a fost share-uit de multă lume, inclusiv de influencerițele care au fost la petrecere cu Andreea Esca. Evident, hate-ul nu are nicio justificare, indiferent că vorbim de o vedetă sau de un om obișnuit. Absolut niciuna! Acest caz este însă special. Foarte. Ca orice alt caz, și acesta a generat tabere opuse: hate sau empatie. Încerc aici o abordare care nu se înscrie în niciuna dintre aceste extreme.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/opinie-cand-tacerea-creeaza-galagia/

COMUNICAT. Alegeri PROI Worldwide pentru EMEA: Eliza Rogalski devine noul Vicepreședinte al regiunii în care sunt incluse cele mai creative agenții independente de PR
COMUNICAT. Eliza Rogalski, Managing Partner & Strategy Leader Rogalski Damaschin Public Relations, preia mandatul de Vicepreședinte pentru regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) al rețelei PROI Worldwide (Public Relations Organisation International), cea mai mare rețea globală de agenții de comunicare independente începând din luna iulie, poziția fiind ocupată pe bază de voluntariat și fără întreruperea rolului pe care îl îndeplinește în Romania în calitate de consultant pentru clienții agenției sale de PR. Eliza Rogalski, unul dintre cei mai apreciați și creativi specialiști de relații publice din România, a fost votată de fondatorii și partenerii agențiilor membre PROI Worldwide din regiunea EMEA în calitate de co-VP al regiunii, poziție pe care o va ocupa statutar alături de Rania Azab, fondatoarea agenției 4PR, Kaija Pohjala, fondatoarea agenției Cocomms și sub coordonarea directă a Președintelui organizației la nivel global, Ciro Dias dos Reis, care conduce agenția Imagem Corporativa.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/comunicat-proi-worldwide-eliza-rogalski-vicepresedinte/

Amendă. Antena 1, sancțiune pentru două momente la iUmor: „Mă întreb, unde-i umorul în toată chestia asta?”, s-a întrebat vicepreședintele CNA
CNA. „Mă întreb, unde-i umorul în toată chestia asta?”, a spus vicepreședintele CNA, Nicolaie Bălașa, în ședința de astăzi a forului. La finalul discuțiilor, Antena 1 s-a ales cu o amendă pentru două momente din emisiunea iUmor. Postul de televiziune trebuie să plătească 5.000 de lei, după cum a stabilit Consiliul. Pentru ce? Au fost vizionate mai multe momente de la iUmor, iar două dintre acestea au încălcat și legea: O tânără a făcut un număr de stand-up comedy, costumată în măicuță, în care a folosit „limbaj trivial”, potrivit deciziei de sancționare. Printre altele aceasta a spus: - La mânăstire nu mă poate obliga nimeni să fac sex, doar nu sunt un copil. - Așa e la mânăstire. De multe ori trebuie s-o iei de jos. - Ce mult aș fi vrut ca Iisus să fie și el român. Da’ el n-avea cum să se nască în România pentru că aici dintotdeauna a fost foarte greu să găsești o virgină. Un alt concurent și-a cusut gura în emisiune, iar pe post au fost difuzate imagini (captură, mai jos). Momentul a fost sancționat pentru că legea interzice difuzarea la televizor a unor momente de „mutilare sau automutilare” (în afară de ficțiune sau documentare).
https://www.paginademedia.ro/2020/07/amenda-iumor-standup-maicuta/

Serialul „Kidding“, cu Jim Carrey în rol principal, anulat după al doilea sezon
Serialul „Glumeam!/ Kidding“, creat de Dave Holstein, cu Jim Carrey în rol principal, a fost anulat de Showtime după al doilea sezon, potrivit news.ro. Personajul principal al serialui „Kidding“ este Jeff Pickles (Carrey), realizator al unor emisiuni pentru copii foarte populare, un om plin de bunătate, înţelepciune şi inspiraţie pentru cei care au crescut cu personajul său. Dar când începe să aibă mari probleme în familie, Jeff descoperă că nicio poveste nu-l va ajuta să treacă prin criza care avansează mai rapid decât poate suporta. „După două sezoane, «Kidding» şi-a încheiat parcursul la Showtime“, a anunţat reţeaua într-un comunicat citat de Variety. „Suntem foarte mândri că am difuzat acest serial inventiv, aclamat de critici şi plin de satisfacţii“.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/serialul-kidding-jim-carrey-rol-principal-anulat-doilea-sezon-1_5f0ebf485163ec427101c4be/index.html

Tinerii din România sunt pe ultimul loc în UE la competențele digitale
Patru din cinci (80%) tineri cu vârsta între 16 și 24 de ani din Uniunea Europeană aveau în 2019 competențe digitale de bază sau peste nivelul de bază, însă tinerii din România sunt pe ultimul loc în UE la acest capitol, doar 56% dintre ei având competențe digitale de bază sau peste nivelul de bază, arată datele publicate miercuri de Eurostat. În contrast, în Croația ponderea tinerilor care au competențe digitale de bază sau peste nivelul de bază este de 97%, în Estonia, Lituania și Olanda este de 93% iar în Grecia de 92%, scrie Agerpres.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/tinerii-din-romania-sunt-pe-ultimul-loc-in-ue-la-competentele-digitale-19421423

Autoritatea din Comunicații: Numărul reclamațiilor a crescut în prima parte a anului cu 64% față de 2019
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit în prima parte a anului peste 2.400 de reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale din România, în creștere cu 64% față de perioada similară din 2019. ”În primele șase luni din 2020 Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit peste 2.400 de reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale din România”, anunță autoritatea. Un factor care a determinat creșterea numărului de reclamații îl reprezintă atribuțiile pe care ANCOM le-a avut pe perioada stării de urgență privind știrile false despre Covid-19. În această perioadă au fost înregistrate 367 de reclamații cu acest subiect, reprezentând 15% din numărul total al reclamațiilor, scrie News.ro
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/autoritatea-din-comunicatii-numarul-reclamatiilor-a-crescut-in-prima-parte-a-anului-cu-64-fata-de-2019-19421373

Documentarul „Totul nu va fi bine”, despre impactul accidentului de la Cernobîl asupra unei generaţii, premiera mondială la TIFF 2020
Documentarul „Totul nu va fi bine”, regizat de Adrian Pîrvu şi Helena Maksyom, va avea premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF), în secţiunea „Zilele Filmului Românesc”. Evenimentul, ajuns la a 19-a ediţie, va avea loc anul acesta între 31 iulie şi 9 august, la Cluj-Napoca. „Totul nu va fi bine”, un road-movie în care un regizor pe jumătate nevăzător încearcă să descopere efectele Cernobîlului asupra sa, va fi lansat în cinematografele în aer liber pe 7 august 2020, fiind distribuit de microFILM, potrivit unui comunicat remis News.ro. În călătoria lor, Adrian şi Helena cunosc oameni afectaţi de dezastrul nuclear petrecut în 1986, iar pe măsură ce descoperă impactul lui asupra unei întregi generaţii, problemele lor de sănătate se agravează şi le complică planurile.
https://www.news.ro/entertainment/documentarul-totul-nu-va-fi-bine-despre-impactul-accidentului-de-la-cernobil-asupra-unei-generatii-premiera-mondiala-la-tiff-2020-1922404515042020071019421534

Serialul „Kidding”, cu Jim Carrey în rol principal, anulat după al doilea sezon
Serialul „Glumeam!/ Kidding”, creat de Dave Holstein, cu Jim Carrey în rol principal, a fost anulat de Showtime după al doilea sezon. Personajul principal al serialui „Kidding” este Jeff Pickles (Carrey), realizator al unor emisiuni pentru copii foarte populare, un om plin de bunătate, înţelepciune şi inspiraţie pentru cei care au crescut cu personajul său. Dar când începe să aibă mari probleme în familie, Jeff descoperă că nicio poveste nu-l va ajuta să treacă prin criza care avansează mai rapid decât poate suporta.
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-kidding-cu-jim-carrey-in-rol-principal-anulat-dupa-al-doilea-sezon-1922403015002020070819421400

Autoritatea din Comunicaţii: Numărul reclamaţiilor a crescut în prima parte a anului cu 64% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. 15% din reclamaţii au fost legate de ştirile false despre Covid-19
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit în prima parte a anului peste 2.400 de reclamaţii de la utilizatorii de comunicaţii electronice şi servicii poştale din România, în creştere cu 64% faţă de perioada similară din 2019. ”În primele şase luni din 2020 Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit peste 2.400 de reclamaţii de la utilizatorii de comunicaţii electronice şi servicii poştale din România”, anunţă autoritatea. Un factor care a determinat creşterea numărului de reclamaţii îl reprezintă atribuţiile pe care ANCOM le-a avut pe perioada stării de urgenţă privind ştirile false despre Covid-19. În această perioadă au fost înregistrate 367 de reclamaţii cu acest subiect, reprezentând 15% din numărul total al reclamaţiilor. ”Tot mai mulţi utilizatori cunosc rolul ANCOM şi ni se adresează pentru soluţionarea problemelor pe care le întâmpină în utilizarea serviciilor de comunicaţii. Atât dezvoltarea sectorului, cât şi perioada atipică în care ne aflăm au făcut ca numărul petiţiilor transmise către ANCOM să crească cu 64%. De exemplu, amploarea pe care a căpătat-o serviciul de livrare colete în această perioadă s-a văzut şi în numărul de reclamaţii primite de noi, mai multe cu 59% faţă de anul trecut” , a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.
https://www.news.ro/economic/autoritatea-din-comunicatii-numarul-reclamatiilor-a-crescut-in-prima-parte-a-anului-cu-64-fata-de-aceeasi-perioada-a-anului-trecut-15-din-reclamatii-au-fost-legate-de-stirile-false-despre-covid-19-1922405514502020071719421079

Stagiune teatrală în curtea Televiziunii Române, din 21 iulie
Grădina sediului Televiziunii Române va găzdui începând din 21 iulie, timp de opt săptămâni, spectacole de teatru susţinute de trupe din Bucureşti şi din ţară. Debutul stagiunii este marcat de spectacolul „Zadarnicele chinuri ale dragostei”, după William Shakespeare, susţinut de actorii Teatrului „Lucia Sturdza Bulandra”. Tot ei vor juca, pe 22 iulie, spectacolul „Treapta a noua”, de Tom Ziegler. Următoarele două spectacole vor fi susţinute pe scena din curtea TVR de actorii Teatrului Nottara - „Despre olteni, cu dragoste”, după Marin Sorescu, şi „Repetiţia vieţii mele”, de Claudiu Sfirschi-Lăudat. Fiecare dintre spectacolele stagiunii va avea mai multe reprezentaţii, astfel încât spectatorii să îşi poată alege data la care doresc să vină în zona special amenajată din curtea TVR.
https://www.news.ro/cultura-media/stagiune-teatrala-in-curtea-televiziunii-romane-din-21-iulie-1922401314002020071619420955
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL