Primul site de știri despre
cablu și televiziune din România.
Despre audiovizual din anul 2001.
Advertisement
  Login    Creează cont

Data:24.10.2020
Data ultimei ştiri: 22.10.2020 17:36:31
Cine suntem | Abonamente | Publicitate in MEDIA EXPRES | Confidenţialitate | Contactaţi-ne

Index ştiri
__Editorial____
__Televiziune
_Comunicaţii
_Legislaţie
Autorităţi
Cinema
Externe
ONG
ONLINE / VOD / OTT
Profil
Publicitate
Radio
Revista presei
Timp liber



Căutare avansată




 Radio 16.07.2020 14:56:51
REVISTA PRESEI / 16 iul 2020 /
...
Topul radiourilor cu cele mai mari încasări de publicitate în semestrul I 2020
Topul companiilor cu cele mai mari bugete de publicitate RADIO în semestrul I 2020
Google va investi 10 miliarde de dolari în India
Apple scapă de taxe de 15 miliarde dolari
PRO TV lansează show-ul „Falsez pentru tine“, anunţat încă din 2018. Cum se va desfăşura prima ediţie
George Piștereanu și PRO TV lansează online filmul „Aventurile lui Tibor”, povestea personajului interpretat de actor în „Vlad”
Kanal D a anunțat premiera sezonului 3 a reality show-ului matrimonial „Puterea dragostei”
Cannes Classics: 25 de lungmetraje de ficţiune şi şapte documentare, prezentate la Lyon şi Rencontres Cinématographiques
Filmele din seria „Star Wars”, disponibile pe platforma HBO GO
Apple lansează ştirile audio pentru News+ şi o funcţie prin care telefonul poate fi folosit pentru a deschide maşina
Guvernul grec, acuzat că a alocat 20 de milioane de euro în campania de informare privind Covid-19 unor entităţi media obscure şi a exclus presa critică
STUDIU IAB. În România: Piața de publicitate online a trecut de 80 de milioane de euro, dar suntem departe „scorurile” din Europa

...
Topul radiourilor cu cele mai mari încasări de publicitate în semestrul I 2020
Cele 13 rețele de radio monitorizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) au atras un buget total brut de 100,1 milioane de euro (rate card) și au difuzat 272.865 de reclame comerciale (au fost excluse spoturile din campania publică de informare a guvernului, „Poartă mască!”). Criza medicală COVID-19 a afectat business-ul publicitar al radiourilor. Volumul total de publicitate, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de BRAT, a scăzut cu 18% față de primele 6 luni ale anului 2019. Rețeaua Europa FM a difuzat 42.666 de spoturi, în valoare brută de 21,1 milioane de euro (rate card), cel mai mare buget (calculat la tarifele-listă de publicitate). Acest buget este mai mare cu 3,9% față de cel din aceeași perioadă a anului 2019. Numărul de reclame difuzate a fost de 42.666, în scădere cu 5,2%. Important: Bugetele nu include spoturile din cadrul campaniei publice de informare derulată de Guvern, „Poartă mască!” și au fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori. Radio ZU a atras publicitate în valoare de 18,7 milioane de euro (rate card), reprezentând 43.678 de difuzări, cel mai mare număr de reclame difuzate din piața de radio. Volumul brut de publicitate a scăzut cu 25,6% față de cel din semestrul I 2019, iar numărul de spoturi s-a micșorat cu 25,9%. Kiss Fm a suferit o reducere a bugetului de publicitate (rate card) de 28,7%, iar volumul de spoturi a suferit o contracție de 27,3%. Radio Guerrilla și-a conservat bugetul de publicitate, având o creștere ușoară de 2,1%, iar numărul de difuzări s-a menținut la nivelul semestrului I 2019 (+0,5%).
https://www.forbes.ro/topul-radiourilor-cu-cele-mai-mari-incasari-de-publicitate-semestrul-2020-174626

Topul companiilor cu cele mai mari bugete de publicitate RADIO în semestrul I 2020
Criza medicală COVID-19 a afectat investițiile publicitare în piața radio. În prima jumătate a acestui an, bugetul de publicitate (rate card) consumat pe piața radio este mai mic cu 18% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform studiului realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Numărul de reclame difuzate pe radio s-a micșorat, de asemenea, cu 18% față de semestrul I 2019. În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2020, bugetul brut de publicitate (rate card) investit pe piața radio s-a ridicat la 100,14 milioane de euro, în scădere cu 18% față de același interval de timp din 2019, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR), realizat de BRAT. Important: Bugetul nu include spoturile din cadrul campaniei publice de informare derulată de Guvern, „Poartă mască!” și a fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori. Numărul de spoturi difuzate pe piața radio, monitorizate de BRAT, a fost de 272.865, mai mic cu 18% față de cel din semestrul I 2019. Scăderile sunt rezultatul efectului negativ al crizei medicale asupra economiei, mulți clienți publicitari reducându-și bugetele după 15 martie sau oprindu-și campaniile. Consumul programelor de radio a scăzut din cauza restricțiilor de circulație din starea de urgență, fiind cunoscut faptul în mașini se ascultă radio. Totuși, în top 20 clienți publicitari pe radio, se constată că majoritatea provin din sectorul retail și magazine (supermarketuri și hipermarketuri). Această categorie, cea mai activă în primele două luni ale pandemiei, a consumat un buget de 28,5 milioane de euro (rate card) în primul semestru, reprezentând 28,5% din totalul bugetului de publicitate pe radio. Dar acest buget (rate card) este mai mic cu 25,7% față de aceeași perioadă a anului 2019. Este o scădere semnificativă.
https://www.forbes.ro/topul-companiilor-cu-cele-mai-mari-bugete-de-publicitate-radio-semestrul-2020-174473

Google va investi 10 miliarde de dolari în India
Google a anunțat că în următorii 7 ani va investi 10 miliarde de dolari în India, ca parte a planurilor sale de a contribui la digitalizarea țării. „Călătoria digitală a Indiei este departe de a fi finalizată. Mai sunt multe de făcut pentru a face internetul accesibil și util pentru un miliard de indieni, de la îmbunătățirea serviciilor digitale în toate dialectele vorbite în India, la sprijinirea noii generații de antreprenori “, a spus CEO-ul Google, Sundar Pichai, citat de Reuters. India are cea mai rapidă creștere a pieței de Internet din lume, cu aproape 700 de milioane de utilizatori în prezent și alte 700 care vor urma. Țara a atras miliarde de dolari investiții în ultimii 15 ani de la companii tehnologice și media, precum Google, Facebook, Netflix și Twitter. China domină piața de smartphone-uri din India, iar giganții tehnologici Alibaba și Tencent sunt investitori majori în unele dintre cele mai valoroase startup-uri ale țării. Tensiunile dintre India și China au crescut în ultima perioadă, după ce India a interzis mai multe aplicații chineze, inclusiv TikTok, susținând că acestea reprezintă o amenințare pentru securitatea națională.
https://www.forbes.ro/google-va-investi-10-miliarde-de-dolari-india-174592

Apple scapă de taxe de 15 miliarde dolari
Apple a câștigat miercuri lupta împotriva ordinului de a plati taxe in valoare de 15 miliarde dolari, în condițiile în care cea de-a doua instanță din Europa a respins un ordin din partea UE de plată a acestei sume. Apple a câștigat miercuri lupta împotriva ordinului de a plati taxe in valoare de 15 miliarde dolari, în condițiile în care cea de-a doua instanță din Europa a respins un ordin din partea UE de plată a acestei sume. Apple trebuia să plătească această sumă ca impozite in Irlandw. Victoria companiei a reprezentat o lovitura la adresa blocului european, relatează Reuters. Comisia Europeană declarase că Apple a beneficiat de ajutor de la stat în mod ilegal prin intermediul a două decizii fiscale irlandeze care i-au redus artificial sarcina fiscală timp de două decenii, ajugând la 0,005% în 2014. Judecătorii au declarat “Tribunalul anulează decizia atacată deoarece Comisia nu a reușit să demonstreze că există un avantaj al articolului 107 alineatul (1) TFUE1”. Aceștia au mai adăugat că executivul UE a greșit când a a declarat că cele două filiale irlandeze ale Apple au primit ajutor economic selectiv.
https://www.forbes.ro/apple-scapa-de-taxe-de-15-miliarde-dolari-174563

PRO TV lansează show-ul „Falsez pentru tine“, anunţat încă din 2018. Cum se va desfăşura prima ediţie
Pro TV lansează „Falsez pentru tine“, un show de muzică şi mister prezentat de actorul şi comediantul Mihai Bobonete. PRO TV invită unii dintre cei mai cunoscuţi artişti să îşi testeze intuiţia la „Falsez pentru tine“, un show de muzică şi mister prezentat de Mihai Bobonete. Emisiunea va fi difuzată în fiecare sâmbătă, începând cu 18 iulie, de la ora 22:45. Show-ul „Falsez pentru tine“ a fost anunţat de Pro TV încă din toamna anului 2018, însă lansarea acestuia a fost amânată până în 2020, din motive nedivulgate de televiziune. Săptămâna aceasta, Damian Drăghici este cel care va trebui să analizeze ca un adevărat detectiv opt concurenţi aflaţi pe scenă, pentru a descoperi cine are voce şi cine falsează, însă fără ca aceştia să cânte.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/pro-tv-lanseaza-show-ul-falsez-tine-anuntat-inca-2018-desfasura-editie-foto-1_5f102a805163ec42710aec0f/index.html

George Piștereanu și PRO TV lansează online filmul „Aventurile lui Tibor”, povestea personajului interpretat de actor în „Vlad”
George Piștereanu și PRO TV au pregătit un cadou pentru fanii serialului VLAD. Aceștia pot urmări pe platforma PRO TV PLUS Aventurile lui Tibor, un film din două părți care spune povestea lui Tibor, unul dintre cele mai îndrăgite personaje din serial. „Având în vedere că am stat o bună perioadă în casă, izolat, mi-au venit foarte multe idei. Eu nu am timp să mă plictisesc, cred că nu am mai avut acest sentiment de multă vreme. Acum, că am avut mai mult timp la dispoziție, am pus în aplicare mai multe idei. La filmul Aventurile lui Tibor mă gândeam de ceva vreme, îmi doream să iau din fiecare sezon scenele importante pentru dezvoltarea personajului Tibor și a acțiunii și să le montez. Este un montaj la care țin, la care am lucrat foarte mult, pentru că nu am mai făcut asta niciodată. Subtitrarea, de exemplu, nu a fost ușor de realizat. Nu am realizat niciodată câte fraze poți spune în două, trei secunde. Am descoperit lucruri noi odată cu acest proiect. Am vrut să fac asta pentru că oamenii, la fel ca mine, au apreciat extrem de mult acest personaj. Faptul că am primit atât de multe mesaje legate de personajul meu din VLAD, Tibor, m-a făcut să duc la capăt acest film. Am spus că ar fi extraordinar dacă am face un montaj din scenele VLAD din perspectiva acestui îndrăgit personaj, că ar fi un cadou frumos pentru fani. Vă doresc vizionare plăcută!' Declară George Piștereanu
https://tvmania.ro/george-pistereanu-si-pro-tv-lanseaza-online-filmul-aventurile-lui-tibor-povestea-personajului-interpretat-de-actor-in-vlad-273959.html

Kanal D a anunțat premiera sezonului 3 a reality show-ului matrimonial „Puterea dragostei”
La doar o zi după marea finală a sezonului în curs „Puterea dragostei', pe 27 iulie, va începe cel de-al treilea sezon al reality-show-ului matrimonial. Concurenti noi vor intra în casa „Puterea Dragostei', iar Cristina Mihaela Dorobanțu este noua prezentatoare a emisiunii, care le va fi acestora alături în călătoria menită să le găsească sufletul pereche. „Merg cu inima deschisă în Turcia, abia aștept să îi cunosc pe concurenți și pe membrii echipei. Le doresc tuturor concurenților mult noroc în această experiență și cred că cel mai important pentru ei va fi să fie buni unii cu ceilalți și să își asculte inima. Sunt entuziasmată și fericită; îi invit pe telespectatori să urmărească în continuare acest show extraordinar. Puterea dragostei este uriașă!', a spus Cristina Mihaela Dorobanțu.
https://tvmania.ro/kanal-d-a-anuntat-premiera-sezonului-3-puterea-dragostei-273950.html

Cannes Classics: 25 de lungmetraje de ficţiune şi şapte documentare, prezentate la Lyon şi Rencontres Cinématographiques
Programul de anul acesta al Cannes Classics cuprinde 25 de lungmetraje de ficţiune şi şapte documentare, care vor fi prezentate de festivalurile Lyon, programat pentru 10 - 18 octombrie 2020, şi Rencontres Cinématographiques de Cannes, programat pentru 23 - 26 noiembrie 2020. Cannes Classic, parte a festivalului de pe Croazetă, anulat anul acesta, a ajuns la a 17-a ediţie. Pe lângă proiecţiile filmelor restaurate, vor avea loc mai multe evenimente speciale. Va fi marcată a 20-a aniversare a lungmetrajului „In the Mood for love” al lui Wong Kar-wai. Prezentat în competiţia din 2000 de la Cannes, filmul cineastului din Hong Kong i-a adus actorului principal, Tony Leung, premiul pentru interpretare, şi a fost recompensat cu marele premiu din partea Comisiei Tehnice Superioare. „À Bout de souffle” (r. Jean-Luc Godard) şi „L’Avventura” (r. Michelangelo Antonioni) împlinesc 60 de ani, cineaşti ca Wim Wenders, Federico Fellini, Bertrand Blier, Pier Paolo Pasolini, Glauber Rocha şi Lino Brocka sunt prezenţi în program, precum şi imagini de la ediţiile Festivalului de la Cannes din ‘60, ‘68, ‘73 şi ’81.
https://www.news.ro/entertainment/cannes-classics-25-de-lungmetraje-de-fictiune-si-sapte-documentare-prezentate-la-lyon-si-rencontres-cin-matographiques-1922400516492020070919422499

Filmele din seria „Star Wars”, disponibile pe platforma HBO GO
Toate filmele din seria „Războiul stelelor/ Star Wars”, creată de George Lucas, vor fi disponibile pe platforma HBO GO începând cu 17 iulie, a anunţat joi reţeaua de televiziune. Pe 17 iulie, va fi încărcată pe platformă trilogia de prequel-uri - primele trei episoade din saga - şi „Solo: A Star Wars Story/ Solo: O poveste Star Wars”, care prezintă aventurile tânărui Han Solo, înainte ca el să devină un erou al Rebeliunii. Filmul animat „Star Wars: The Clone Wars/ Star Wars: Războiul clonelor” va putea fi urmărit alături de primele cinci sezoane ale serialului cu acelaşi nume, deja disponibile pe HBO GO. Toate aceste filme au acţiunea plasată înainte ca Alianţa Rebelilor să fie înfiinţată. Pe 24 iulie, HBO GO va face disponibilă trilogia originală de filme din anii ‘70 şi ‘80, dar şi „Rogue One: A Star Wars Story/ Rogue One: O poveste Star Wars”, care are acţiunea plasată înainte de evenimentele din „Star Wars: A New Hope/ Războiul stelelor - Episodul IV: O nouă speranţă” (1977). Pe 31 iulie, primele două filme din trilogia recentă de sequel-uri vor deveni şi ele disponibile: „Star Wars: The Force Awakens/ Războiul stelelor - Episodul VII: Trezirea Forţei” şi „Star Wars: The Last Jedi/ Star Wars: Ultimii Jedi”.
https://www.news.ro/entertainment/filmele-din-seria-star-wars-disponibile-pe-platforma-hbo-go-1922405316002020071319422869

Apple lansează ştirile audio pentru News+ şi o funcţie prin care telefonul poate fi folosit pentru a deschide maşina
Un nou update de iOS, care poartă indicatorul 13.6, este disponibil pentru utilizatorii dispozitivelor mobile Apple şi vine cu câteva noutăţi importante. Serviciul de ştiri News+, care costă 10 dolari pe lună, primeşte acum o componentă audio, prin care utilizatorii pot asculta cele mai noi ştiri ca la radio. Disponibilă, pentru început, doar în Statele Unite, această funcţie grupează într-un tab nou ştiri audio produse de Apple cu acordul publicaţiilor. Noua facilitate seamănă mult cu modul în care funcţionează podcast-urile. Utilizatorul are acces la o listă de articole audio care pot fi redate unul după altul, precul un playlist muzical. O altă noutate importantă este Car Key, o funcţie care se doreşte a fi o cheie digitală pentru maşină. Folosind conexiunea NFC, aceasta poate să deblocheze şi să pornească o maşină compatibilă.
https://www.news.ro/economic/apple-lanseaza-stirile-audio-pentru-news-si-o-functie-prin-care-telefonul-poate-fi-folosit-pentru-a-deschide-masina-1922400316102020070819422481

Guvernul grec, acuzat că a alocat 20 de milioane de euro în campania de informare privind Covid-19 unor entităţi media obscure şi a exclus presa critică

Mai multe organizaţii, între care International Press Institute (IPI) şi Media Freedom Rapid Response (MFRR), au transmis o scrisoare deschisă Guvernului grec prin care cer o mai mare transparenţă şi obiectivitate în distribuirea fondurilor publice din campania de informare privind Covid-19, potrivit keeptalkinggreece.com. O analiză recentă a arătat că fondurile alocate în campania de sănătate publică legată de Covid-19, 20 de milioane de euro, nu au fost distribuite echitabil. Entităţile media critice la adresa guvernului, între care Documento, au primit mai puţini bani sau chiar au fost excluse din schemă. Scrisoarea critică distribuirea advertorialelor administrată de o companie privată şi cere Guvernului să ofere lămuriri privind criteriile de selecţie a entităţilor media şi de atribuire a sumelor. Peste 1.230 de entităţi au primit ajutor financiar, între care mai mult de 200 de site-uri care nu sunt listate în Online Media Register, care sunt inactive ori chiar inexistente, bloguri obscure sau care au un număr redus de cititori, se arată în scrisoare.
https://www.news.ro/cultura-media/guvernul-grec-acuzat-ca-a-alocat-20-de-milioane-de-euro-in-campania-de-informare-privind-covid-19-unor-entitati-media-obscure-si-a-exclus-presa-critica-1922401415002020071719422033

STUDIU IAB. În România: Piața de publicitate online a trecut de 80 de milioane de euro, dar suntem departe „scorurile” din Europa
STUDIU. Valoarea pieței de publicitate online din țara noastră a sărit de 80 de milioane de euro, dar e totuși departe de „scorurile” înregistrate de țările din Occident. Piața de publicitate online din Europa, în 2019, a sărit de cifra de 64,8 de miliarde de euro. Piața românească de digital s-a plasat (ca rată de creștere) printre primele zece țări europene cu o creștere susținută, peste medie, arată un studiu publicat derulat de de IAB Romania si PWC. Valoarea pieței de publicitate online din România a depășit, în 2019, 80 de milioane de euro (420 de milioane de lei), spune studiul IAB. Cifra a crescut de zece ori, comparativ cu anul 2007, când valora 42 de milioane (Vezi în graficul de mai jos evoluția din 2017, în 2019). Dacă IAB a estimat piața digitală la 80 de milioane de euro în 2019, o altă estimare, făcută de Mediafact Book.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/piata-publicitate-online-2019-80-mil-euro/
(MEDIA EXPRES)


Dacă ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Since you’re hereSubscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here



MEDIA EXPRES
pe Web, Android și IOS

Latest issue Media Expres 1st Cover


Răsfoiește Anuarul 2018
de la pag. 10 necesită cont și parolă


Click aici pentru comenzi online




www.e-Ziare.ro


© 2001 - 2020    Media Expres S.R.L.