×


Publicitate -- Data și ora publicării: 08.10.2020 13:35:49

PUBLICITATE-EXCEDENT-IAA-CERERE (contine UPDATE în prima frază și la final) / IAA a cerut la CNA mai multă publicitate pe oră la TV în timpul zilei



București (MEDIA EXPRES) / 8 oct 2020 / Victor Dobre, directorul IAA, a susținut la 8 octombrie în ședința publică a CNA o cerere de (UPDATE:) creștere a timpului legal de publicitate la 15 minute pe oră pentru stațiile private și 10 minute pentru stațiile publice (sfârșit UPDATE) sau redistribuire a minutelor de noapte peste zi, fără afectarea totalului de minute de publicitate pe zi, conform legislației, vorbind despre existența unui excedent de bani în piață care nu poate fi acoperit de oferta curentă de minute a televiziunilor.

“Cererea de publicitate depășește cu 50 până la 100% puterea de difuzare existentă în piață în prezent, este un fenomen pe care nu l-am mai întâlnit niciodată și credem că este din cauza pandemiei când publicitatea a fost redusă și apoi a relocării bugetelor din primăvară, coroborate cu perioada verii când consumul a fost mai mic”.

IAA cere CNA o soluție legală pentru ca publicitatea de noapte, care nu poate fi folosită, să fie redistribuită peste zi, a explicat Dobre.

Alexandru Kocsis, membru CNA, a spus că excedentul de bani poate fi cheltuit dacă prețul pe GRP ar crește.

Monica Gubernat, președinta CNA, cu o atitudine favorabilă cererii IAA, a spus că poate fi urmat modelul francez de implementare a Directivei, tratând separat noile prevederi legate de audiovizual și separat online-ul, care a ridicat mai multe probleme de implementare în toate țările. „Putem să propunem Guvernului modelul francez, ca modificările pe audiovizual să fie trecute prin Ordonanță de Urgență, așa scăpăm și de infringement, pentru că termenul de implementare era 19 septembrie”.

Radu Herjeu, membru CNA, a spus că autoritatea din audiovizual nu poate decide modificarea procentului de 20%.

„Putem trimite o solicitare către Guvern, a mai spus Gubernat. Facem ceva să ajutăm piața”.

Dorina Rusu, membru CNA, a întrebat de ce IAA nu s-a dus direct la Guvern cu cererea, pentru că CNA nu poate decide.

Victor Dobre a răspuns că „vom merge și către Guvern și Ministerul Culturii pentru urgentarea implementării Directivei, dar CNA este mai aproape de noi și susținerea dvs. de implementare în pași este foarte importantă”.

Monica Gubernat a cerut apoi opinia televiziunilor.

Rareș Anița de la B1 TV a spus că ei nu au fost întrebați despre această inițiativă. „Înțeleg acum că propunerea este să existe totalul pe zi și nu pe ore, radiodifuzorii să aibă libertatea de a aloca publicitatea peste zi. Este o presiune suplimentară pe televiziuni, noi credem că este o discuție comercială care nu își are locul în CNA. Noi nu suntem prea entuziaști”.

Nicoleta Popa, directoarea Național TV, a spus la rândul său că nu știa nici ea de inițiativă înaintea discuției din CNA. „Directorul de vânzări de la Național TV a fost abordat de agenții, dar ne-a spus că ne-ar fi imposibil să modificăm timingul emisiunilor realizate deja până la finalul anului. Vrem să mărim prețul, dacă piața vrea să ne ajute. Dacă sunt bugete mai mari, trebuie să crească prețul, dar după cum știți prețurile au scăzut din cauza pandemiei”.

Victor Dobre a spus că prețurile au fost negociate anul trecut și la începutul anului, „nu se mai poate interveni pe preț iar IAA nu poate negocia prețul, asociația doar îi reprezintă pe membrii săi în relația cu autoritățile”.

Radu Herjeu a reacționat după aceste replici spunând: „Adică poate să intervină CNA și Guvernul, dar agențiile nu pot renegocia prețul?!? O decizie legislativă ar obliga televiziunile să difuzeze mai mult”!

Roxana Niculescu, directoarea România TV, a spus că înțelege că IAA cerere monitorizarea minutelor de publicitate pe zi și nu pe ore. „Este prima oară când aud de această inițiativă. În perioada stării de urgență puteai duce minutele de publicitate în alte ore, așa se cere și acum”.

Roxana Popescu, reprezentanta Pro TV la CNA, a spus la rândul său că Pro TV nu a discutat intern această propunere și nu are o opinie formulată. Victor Dobre a susținut că ar fi vorbit cu „dl. Turcilă” de la Pro TV. „O să luăm legătura cu ARCA și cu televiziunile și revenim cu un punct comun”, a conchis Dobre.

Discuția a fost închisă de Monica Gubernat, președintele CNA, cu propunerea de informare a televiziunilor și apoi revenirea la CNA cu o opinie comună.

(UPDATE) Scrisoarea către CNA a fost semnată de IAA și Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), președinte Ștefan Iordache și solicitarea a vizat explicit faptul ca CNA să aprobe ca stațiile TV să poată depăși minutajul legal cu max. 20% (i.e. maxim 15 minute/oră pentru stațiile comerciale și maxim 10 minute/oră pentru stația publică), prevederi valabile doar până la finalul anului 2020 sau, ca variantă, realocarea minutelor disponibile noaptea în intervalul 02:00-6:59 pentru intervalul 7:00-01:59 cu păstrarea numărului de minute permise la nivelul întregii zile, facilitate care ar fi permisă în Directiva Serviciilor Media Audiovizuale (noua directivă, neimplementată încă în România deși termenul a fost 19 septembrie 2020, n.red. Media Expres)
(sfârșit UPDATE)
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Da Vinci advertising for educational programs



Abonamentele la MEDIA EXPRES va oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale dar interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici














© 2001 -  Media Expres SRL