×


Radio -- Data și ora publicării: 20.01.2021 09:38:17

RADIO-PUBLICITATE-MONITORIZARE / Doar Digi FM și Smart Radio și-au majorat volumele de publicitate la rate card față de anul 2019



București (MEDIA EXPRES) / 20 ian 2021 / Forbes.ro a publicat sub semnătura lui Petre Barbu o monitorizare a publicității la radio pe anul trecut, constatând că cele 13 rețele de radio monitorizate de BRAT au atras, în 2020, un buget total brut de publicitate comercială în valoare de 250,8 milioane de euro și au difuzat 661.240 de spoturi (fără campania publică de informare „Poartă mască!”). Doar Digi FM și Smart Radio și-au majorat volumele de publicitate față de anul 2019.

În articol se arată că în lunile martie – aprilie criza COVID-19 a afectat businessul publicitar al radiourilor, restricțiile din lockdown conducând la limitarea traficului auto, iar consumul de radio a înregistrat scăderi importante, având în vedere că audiențele radio provin în mare parte din traficul auto.

Volumul total de publicitate, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de BRAT, a scăzut în 2020 cu 9,4% față de 2019.

Rețeaua Radio ZU a difuzat 108.363 de spoturi, în valoare brută de 47,3 milioane de euro (rate card), cel mai mare buget (calculat la tarifele-listă de publicitate). Acest buget este mai mic cu 15% față de cel din 2019. Numărul de reclame comerciale a scăzut cu 16%.

Europa FM a atras publicitate în valoare de 47,08 milioane de euro (rate card), reprezentând 96.247 de difuzări. Bugetul brut de publicitate a scăzut ușor cu 3% față de anul precedent, iar numărul de spoturi s-a micșorat cu 9%.

Kiss FM a suferit o reducere a bugetului de publicitate (rate card) de 15,2%, iar volumul de spoturi a suferit o contracție de 16,7%.

Din cele 13 rețele monitorizate, doar Digi FM (+8,3%) și Smart Radio (+521% !!!) au reușit să-și crească bugetele de publicitate (rate card) față de anul 2021. Smart Radio a difuzat 9.624 de spoturi în valoarea brută (rate card) de 2,39 milioane de euro.

Radiourile care au suferit scăderi ale bugetelor de publicitate (calculate la rate card) față de anul 2019:

Magic FM: -16,6%
Radio România Actualități: -14,4%
ProFM: -3%
Radio Guerrilla: -8%
Rock FM: -5%
Virgin Radio: – 28,3%
Romantic FM: – 2,8%
Dance FM: – 23,7%

Scăderile volumelor de reclamele comerciale difuzate în 2020 versus 2019 se prezintă astfel:
Magic FM: -16,2%
Radio România Actualități: -18,4%
ProFM: -0,8%
Radio Guerrilla: -6,6%
Rock FM: -3,8%
Virgin Radio: – 33,8%
Dance FM: – 23,3%

Bugetul brut al campaniei de informare publică „Poartă mască”, derulată de Guvern, a avut 29.994 difuzări de spoturi în valoare de 11,7 milioane de euro (rate card).

Bugetele nu includ spoturile din cadrul campaniei publice de informare derulată de Guvern, „Poartă mască!” și au fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Da Vinci advertising for educational programs

NEW EUROPE MARKET Dubrovnik 6-9 SEPTEMBER 2021 JOIN LIVE EVENt



Abonamentele la MEDIA EXPRES vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Noi ținem istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la digital și web.
Pentru abonamente click aici














© 2001 -  Media Expres SRL