×


ONLINE / VOD / OTT -- Data și ora publicării: 09.02.2021 13:38:36

EXCLUSIV / NETFLIX are în România aproximativ 500.000 de abonați și a încasat în 2020 peste 48 de milioane de euro din abonamente



București (MEDIA EXPRES) / 9 feb 2021 / Un studiu European Audiovisual Observatory care folosește date furnizate de Ampere Analysis arată că Netflix deține supremația în România în categoria serviciilor SVOD (video online la cerere cu abonament), cu 40% din numărul de abonați în anul pandemiei 2020, urmat de Voyo (Pro TV) – 38% și Amazon (PrimeVideo) – 21%, la un total național de 1,16 milioane de abonați.

Cele trei servicii au deținut cumulat 99% din piața de abonați la serviciile de conținut online cu plată din România în 2020, potrivit studiului publicat la 9 februarie.

Explicațiile nu acoperă detaliat metodologia folosită la strângerea datelor, dar probabil că ține cont doar de abonamentele plătite direct online pentru serviciile de conținut, nefiind de exemplu inclusi abonații la serviciile de cablu care accesează HBO GO sau DigiOnline cu plata prin furnizorul clasic de televiziune.

Pe baza informațiilor din studiul EAO, Media Expres a calculat că Netflix ar fi putut încasa din România anul trecut între 3,7 și 5,5 milioane de Euro pe lună, prima cifră fiind obținută înmulțind numărul de abonați la abonamentul minim de 7,99 euro, iar cifra maximă dacă toți abonații din România ar avea abonamentul Premium de la Netflix, care costă 11,99 de euro pe lună.

Atât Voyo cât și PrimeVideo au un abonament lunar de aproximativ 3 euro, ceea ce ar duce piața de conținut online cu plată din România la aproximativ 6 milioane de euro pe lună, adică peste 70 de milioane de euro pe an.

De menționat este că atât Netflix cât și ceilalți furnizori de conținut online precum Voyo, PrimeVideo, AntenaPlay, Eurosport Player, HBO GO, dar și furnizorii de televiziuni prin cablu și satelit de tipul Discovery, National Geographic, History, AMC, AXN etc. nu furnizează cifre de piață locală, precum numărul de abonați și veniturile obținute din România.

Studiul Observatorului European al Audiovizualului, realizat la nivel european pe baza cifrelor furnizate de Ampere Analysis notează că furnizorii americani domină piețele naționale ale UE de conținut online cu plată prin internet. Creșterea veniturilor SVOD de la 12 milioane EUR în 2010 la EUR 9,7 miliarde în 2020 a fost determinată de lansări multiple de servicii în ultimii 10 ani și adaptarea rapidă a consumatorilor în Europa, abonamentele OTT SVOD crescând de la 300.000 în 2010 la peste 140 de milioane în 2020.

Raportul Observatorului European al Audiovizualului se concentrează pe evoluția piețelor Video-on-Demand cu abonament (SVOD), a cumpărării de filme online (TVOD) și a serviciilor finanțate de publicitate de Video-on-Demand (AVOD / BVOD) din Uniunea Europeană (UE28) și impactul acestora asupra piețelor audiovizuale tradiționale. Rapoartele OEA pot fi descărcate gratuit la adresa https://www.obs.coe.int/en/web/observatoire/industry.
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Da Vinci advertising for educational programs



Abonamentele la MEDIA EXPRES vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Noi ținem istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la digital și web.
Pentru abonamente click aici














© 2001 -  Media Expres SRL