×


Televiziune -- Data și ora publicării: 19.02.2021 17:31:05

Guvernul a publicat raportul final privind campania Covid-19 cu peste o lună întârziere și cu plăți de sub 50% din sumele angajate pentru difuzare



București (MEDIA EXPRES) / 19 feb 2021 / Guvernul a plătit până la 31 decembrie 2020 1,35 milioane de lei pentru creație și 86,4 milioane de lei pentru difuzarea la televiziune, radio, în presă, online și afișaj stradal pentru campania Covid-19, potrivit unui Raport privind sumele alocate furnizorilor în campania de informare publică apărut pe site-ul sgg.gov.ro fără precizarea datei la care anunțul a fost publicat.

Documentele PDF care pot fi descărcate din pagina sgg.gov.ro au fost însă create vineri, 19 februarie 2021, după ora 12.00, deci în lipsa altor indicii presupunem că informația a fost publicată vineri, 19 februarie.

Raportul se referă la aplicarea OUG nr. 63/2020 privind organizarea și desfășurarea unor campanii de informare publică în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, și cuprinde linkurile către două documente .pdf de tip tabel: „Situația angajamentelor si ordonanțărilor de plată la 31.12.2020 pentru contracte furnizare servicii de creație și producție materiale campanie” și „Situația angajamentelor si ordonanțărilor de plată la 31.12.2020 pentru contracte furnizare servicii mass-media campanie (programe de televiziune şi radiodifuziune/ ziare tipărite, reviste, publicaţii periodice/ online /publicitate prin mijloace de publicitate amplasate în localităţi)”.

Daca sumele angajate pentru creație au fost integral plătite, în cazul difuzării campaniei, din suma totală angajată, de 181,6 milioane de lei, au fost făcute plăți de 86,4 milioane lei, adică mai mult de jumătate - peste 95 de milioane de lei - fiind bani necheltuiți la 31 decembrie 2020.

Suma cea mai mare plătită de Guvern pentru producția materialelor de campanie a fost plătită către agenția LION COMMUNICATIONS SERVICES SA, care a primit în total peste 703.000 de lei, urmată de GMP ADVERTISING SRL care a primit în total 375.000 de lei și BV MCCANN ERICKSON SRL care a primit puțin peste 275.000 de lei.

Cele trei agenții sunt singurele care au fost contractate de Guvern pentru această campanie.

Raportul privind difuzarea campaniei media are 154 de pagini și este publicat într-un format care face dificilă sortarea informației pe topuri. Ca urmare, am selectat câteva nume importante: Antena 3 SA s-a angajat că difuzează campania în valoare de 6,3 milioane de lei dar a primit până la 31 decembrie 2020 puțin peste jumătatea sumei - 3,4 milioane de lei.

Antena TV Group SA a avut angajamente de 16,68 milioane de lei din care a primit doar 9,3 milioane.

Pro TV SRL a avut angajamente în campania Covid-19 de 19,1 milioane de lei dar a primit doar 9,2 milioane.

Dogan Media TV care operează Kanal D a avut angajamente de aproape 13.4 milioane de lei și a primit 7.58 de milioane.

RCS & RDS SA a avut angajamente de 6,4 milioane de lei și a primit 1,9 milioane, dar și prin Campus Media SRL pentru media online pe site-ul digi24.ro, care a avut angajamente de 3,1 milioane și a primit doar 1,1 milioane de lei.

Ridzone Computers SRL, prin care este operată televiziunea de știri România TV, a avut angajamente de 7.5 milioane de lei și a primit sub jumătate, aproape 3.5 milioane de lei până la 31 decembrie 2020.

Potrivit Art. 8 alin (6) din OUG 63/2020 Raportul trebuia publicat în termen de 15 zile de la împlinirea termenului prevăzut la art. 1 alin. (1), adică 31 decembrie 2020.

Actul normativ nu prevede sancțiuni pentru nerespectarea acestui termen.
(MEDIA EXPRES)

    Dacă ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

    Since you’re hereSubscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here



Da Vinci advertising for educational programs



Abonamentele la MEDIA EXPRES vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Noi ținem istoria audiovizualului. Dacă nu credeți, citiți aici prima știre online publicată de mediaexpres.ro: Click aici pentru prima nostră știre online când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la digital și web.
Pentru abonamente click aici














© 2001 -  Media Expres SRL