×

Comunicaţii -- Data și ora publicării: 20.12.2021 11:11:59

Cablul este încă rege în România și numărul conexiunilor continuă să crească



București (MEDIA EXPRES) / 20 dec 2021 / Cablul este încă rege în România și numărul conexiunilor continuă să crească, potrivit unui comentariu publicat de analistul media internațional Chris Dziadul la 17 decembrie, în Broadband TV News, realizat pe baza ultimelor date statistice ANCOM.

În primele șase luni ale anului cablul a crescut de la 5,36 milioane la 6,03 milioane de abonați, numărul de abonați DTH a scăzut de la 2,13 milioane la 1,63 milioane și în IPTV – în mod surprinzător, având în vedere popularitatea în creștere în alte părți, a scăzut de la 130.000 la 120.000.

Piața de televiziune cu plată din România a suferit mai multe schimbări interesante în ultimii doi ani, este titlul articolului care pleacă de la cel mai recent raport statistic publicat de autoritatea de reglementare ANCOM și care arată că numărul operatorilor activi a scăzut de la 147 în T2 2019 la 101 în același trimestru din acest an.

Cea mai mare reducere a fost înregistrată în sectorul cablului, numărul furnizorilor de servicii scăzând de la 144 la 97. Furnizorii DTH, în schimb, au rămas la fel, cinci, în timp ce furnizorii de IPTV au crescut de la trei la patru.

Între timp, numărul total de abonați la TV cu plată, în ceea ce era deja o piață saturată, a crescut de la 7,63 milioane la 7,79 milioane în doi ani. Poate că singura surpriză a fost o reducere de 0,1% în prima jumătate a anului 2021, deși aceasta s-ar putea dovedi a fi o anomalie, mai notează Dziadul.

În mod semnificativ, RCS&RDS (Digi) și-a consolidat poziția pe piața de televiziune cu plată în ansamblu, în perioada avută în vederea. Ponderea sa de abonați a crescut de la puțin peste jumătate (51,2%) în T2 2019 la aproape două treimi (63,3%) în T2 a acestui an. Pe locul doi, Telekom a înregistrat o scădere de la 18% la 13,7%, iar Vodafone pe locul trei, de la 11,9% la 11,3%.

Dominanța Digi a fost și mai evidentă în sectorul cablului, unde ponderea sa a crescut de la 63,2% la 74,4%, în timp ce Vodafone (16,9% la 14,6%) și Telekom (8,3% la 6,6%) au scăzut. RCS / Digi a crescut și ponderea în DTH, de la 24,3% la 27%, în timp ce liderul de piață Telekom a înregistrat o scădere de la 37,4% la 33,4%.

Alte statistici reținute de analistul citat au inclus faptul că, pe lângă creșterea numărului de abonați la cablu, procentul care utilizează servicii digitale a scăzut de la 49% la 48% în perioada de doi ani și cablul a reprezentat 62% din abonamentele digitale, DTH și IPTV având o pondere de 35% și, respectiv, 3%.

La chestionarea abonaților, studiul a constatat că satisfacția față de serviciul lor de cablu, DTH sau IPTV a scăzut de la 61% în 2019 la 49% în acest an.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL