×


Comunicaţii -- Data și ora publicării: 01.03.2022 12:34:54

SES a crescut cu 1% numărul de televiziuni distribuite, potrivit bilanțului anual pe 2021



București (MEDIA EXPRES) / 1 mar 2022 / SES distribuie aproape 8.400 de televiziuni, dintre care 3.105 HD, către 355 de milioane de gospodării din întreaga lume, potrivit bilanțului pe anul 2021, publicat de companie la 1 martie.

Performanța solidă a stat la baza veniturilor de 1,782 de miliarde de euro și EBITDA ajustată de 1,091 miliarde de euro la finalul anului: zona de video și-a îmbunătățit trendul (-4,6% YOY în 2021 vs. -8% în 2020), performanță optimistă pe segmentul Rețele, +0,5% YOY, într-un mediu dificil, afectat de pandemia COVID-19, profit net ajustat în creștere cu 69%, la 323 de milioane de euro și dividende propuse pentru 2021, care vor fi plătite în 2022, de 0,5 euro pe acțiune clasa A, reprezentând o creștere cu 25% YOY.

Rezultatele sunt în grafic pentru a furniza un venit și EBITDA robuste în 2022 și pentru a genera valoare pe termen lung prin creșteri din investiții variate: Aproximativ 85% din veniturile grupului în 2022 (1,750 - 1,810 miliarde de euro) au fost deja contractate; Prognoza pentru EBITDA ajustată în 2022 (1,030 - 1,070 miliarde de euro) reflectă o profitabilitate robustă, în ciuda costurilor cu extinderea zonei de Rețele; Peste 900 de milioane de dolari din comenzi angajate pentru SES-17 (ce va intra în funcțiune la jumătatea lui 2022) și O3b mPOWER (în funcțiune la finalul lui 2022).

Steve Collar, CEO al SES, a declarat: „2021 a fost un an solid pentru SES, cu venituri și EBITDA ajustată în linie cu obiectivele, cu contracte noi și reînnoite de peste 1,2 miliarde de euro și o creștere a profitului net ajustat, care reflectă focusul către toate liniile de cost, iar raportul datorii nete - EBITDA a ajuns la minimum ultimilor 6 ani.

Sectorul nostru Video și-a îmbunătățit trendul de evoluție, pe fondul unor reînnoiri importante de contracte, cu radiodifuzori care ne sunt parteneri pe termen lung, creșterea numărului de televiziuni HD și expansiunea ofertei HD+ în Germania. Afacerile din segmentul Rețele au performat bine într-un mediu afectat de restricțiile anti-COVID; revenirea zonei Mobilitate a contribuit la creșterea pozitivă din H2 2021 și ne așteptăm să accelereze în 2022.

Privind către 2022, vom lansa pe piață rețelele noastre de viitor: SES-17 va intra în serviciu comercial în iulie, iar primele servicii O3b mPOWER vor fi disponibile înainte de finalul anului. Relațiile cu clienții noștri se dezvoltă bine, având miliarde de dolari din comenzi angajate contractual, ce includ 6 mari companii de croaziere maritime, Microsoft, Marlink și parteneriatul „joint venture” cu Reliance Jio. De asemenea, ne bucură progresul pe care Comisia Europeană l-a făcut în definirea arhitecturii europene spațiale multiorbită, care se aliniază cu viziunea și infrastructura noastră. 

Mai mult, am generat acționarilor noștri 275 milioane de euro în cash, subliniind angajamentul nostru pentru randamente susținute și atractive. Creșterea dividendului de bază pentru 2021 cu 25% reflectă încrederea noastră în fundamentele creșterii pe termen lung și capacitatea de crearea de valoare a SES”.

SES distribuie 8.386 de televiziuni (în creștere cu 1% față de anul precedent) către mai mult de 355 de milioane de gospodării cu TV la nivel global, conform datelor SES la 31 decembrie 2021. Dintre acestea, 3.105 sunt HD, al căror număr a crescut cu 6% comparativ cu 2020, iar 71% dintre televiziunile distribuite prin rețeaua SES sunt transmise în standardul MPEG-4. 

Impactul adaptării clienților din piețele mature (Europa de Vest și Statele Unite), reducerea vânzărilor în Statele Unite și decizia de a reduce expunerile pe serviciile cu marjă redusă au dus la o reducere a venitului YOY în 2021, deși cu un ritm mult mai scăzut decât în 2020 și 2019. 

Avantajul inițial al creșterii costului reînnoirii abonamentului pe 12 luni, aplicat în martie 2021, și creșterea continuă a numărului mediu de abonați plătitori a determinat o creștere anuală a HD+ în Germania. În viitor, contribuția creșterii prețului și lansarea de noi soluții bazate pe protocol de internet, precum HD+ ToGo (octombrie 2021) și HD+ IP (februarie 2022), vor susține creșterea afacerilor. 

De asemenea, venitul de pe piețele internaționale a rămas la același nivel YOY, în timp ce venitul din zona sporturi și evenimente a continuat revenirea, arătând o performanță mai bună ca în 2020, când a fost afectat de anulări sau amânări pe fondul pandemiei COVID. 

Rețele: 41% din venitul grupului

În zona afacerilor dedicate guvernelor, contribuția pozitivă a noii rețelei MEO și GEO și a soluțiilor instituționale pentru Statele Unite și clienții globali a generat o creștere anualizată a venitului. Aceasta a fost parțial afectată în Q3 2021 de anularea serviciilor în urma retragerii Statelor Unite din Afganistan. 

Pentru zona de Date Fixe, veniturile au scăzut într-un ritm de o singură cifră comparativ cu 2020, în condițiile în care reducerea din zona Pacific și afacerile din Africa nu au fost echilibrate de creșterile generate de business-ul nou cu operatori de rețele mobile, în special în regiuni din cele două Americi și Asia, precum și de venitul nou din segmentul global de cloud. 

În segmentul Mobilității, efectele pandemiei COVID-19 asupra clienților din aviația civilă și croaziere au determinat venituri mai reduse comparativ cu 2020. Acest trend a fost parțial compensat de o performanță pozitivă în zona veniturilor din transportul comercial. Fundamentele pe termen lung rămân solide, cu o îmbunătățire progresivă a veniturilor în a doua jumătate a lui 2021, reflectând redresarea în segmentul Croaziere - pe măsură ce navele revin în serviciu - și noi afaceri din oferirea de capacitate suplimentară clienților aviației comerciale.

Lansările viitoare de sateliți 

În octombrie 2021, SES-17 a fost lansat cu succes de la Arianespace. SES-17 va intra în serviciu comercial la jumătatea lui 2022 și va distribui conectivitate broadband în cele două Americi, zona Caraibiană și Oceanul Atlantic. Thales Avionics este clientul principal și va utiliza SES-17 pentru a oferi soluții de conectivitate către clienții din aviația comercială din America de Nord. 

În noiembrie 2021, SES a comandat doi sateliți geostaționari în bandă Ku pentru poziția sa orbitală de la 19,2 grade est pentru a menține serviciile premium pe care le oferă clienților săi video europeni și pentru a exploata noi oportunități în regiune.

Acești doi sateliți de înlocuire (ASTRA 1P și ASTRA 1Q) este de așteptat să înlocuiască cei patru sateliți (ASTRA 1KR, ASTRA 1L, ASTRA 1M și ASTRA 1N) care deservesc, în prezent, clienții de la această poziție orbitală, aducând un plus semnificativ de eficiență prin reducerea cu mai mult de 50% a nevoilor de cheltuieli de capital pentru poziția 19,2 grade Est.

SES operează singura constelație multiorbită de sateliți, oferind acoperire globală și performanță înaltă, inclusiv sistemul de latență joasă O3b, pe orbită medie. Prin utilizarea unui rețele extinse și inteligente, pregătită pentru soluții cloud, compania SES este capabilă să ofere soluții de conectivitate de înaltă calitate oriunde la sol, pe apă și în aer, fiind partener de încredere al celor mai importante companii de telecomunicații din lume, operatori de telefonie mobilă, guverne, furnizori de conectivitate și servicii cloud, platforme video și deținători de conținut.

Rețeaua video a SES transmite peste 8.400 de televiziuni și acoperă peste 355 de milioane de gospodării, oferind servicii media administrate pentru conținut liniar și nonliniar. Compania este listată la bursele de la Paris și Luxembourg (Semn: SESG). Mai multe informații sunt disponibile la: www.ses.com.
C (MEDIA EXPRES)




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL