×


Revista presei -- Data și ora publicării: 12.05.2022 15:51:46

Cele mai importante știri despre media, TV, cinema și conținut online apărute joi, 12 mai 2022



...
Telekom România a încheiat primul trimestru cu venituri în creștere la 78,4 mil. euro. Baza totală de clienți a vansat cu peste 7% //
Rise Project: Cum a ajuns TVR să promoveze interesele companiilor sancţionate sau anchetate penal pentru comerţ cu lemn furat //
Echipa Digi24, reţinută în Transnistria de separatiştii proruşi. Jurnaliştii, eliberaţi după şase ore //
Google plăteşte peste 300 de publicaţii din Uniunea Europeană pentru conţinutul de ştiri: ‘Anunţăm acum lansarea unui nou instrument pentru a face oferte unor mii de alţi editori 3
Bomba momentului în televiziune! Jurnalistul Silviu Mănăstire pleacă de la B1TV. Cum s-a ajuns aici 3
Reprezentantul României, wrs, intră joi în competiția Eurovision 4
Eurovision: Audienţă în creştere în Italia, după prima sa victorie din ultimii 30 de ani 4
România are Roast, dar audienţă, mai puţin. Ce a făcut Antena 1 cu premiera noului show de comedie prezentat de Micutzu 5
Idee. Promo-ul TV din pauza de publicitate, ca un stand-up. Cătălin Neamţu, în "demo" 5
AUDIENŢE. Câţi români s-au uitat la eliminarea lui Doru Răduţă din Survivor 5
Schimbare de grilă la Kanal D! Ce se întâmplă cu serialul “Mă numesc Zuleyha” 6
CINEMA... 6
TIFF 2022 - Programul „Drama Room” dedicat creatorilor români de seriale, parteneriat cu Netflix 6
Festivalul Filmului Francez - între 1 şi 12 iunie; proiecţii în cinematografe şi în aer liber 6
Când are loc premiera mondială a filmului R.M.N., ultima proiecție a lui Cristian Mungiu, și când poate fi văzut în România 7
Festivalul Filmului Francez va avea loc între 1 şi 12 iunie 7
IT...ONLINE...MOBILE... 8
ULTIMA ORĂ După respingerea Nokia, motiv de proces, statul refuză cererea unei noi companii pentru 5G 8
DECIZIE ”Internet pentru toată România” 8
Google lucrează la o pereche de ochelari cu funcţii de AR şi subtitrare/traducere în timp real a vorbirii / În timpul unei discuții, utilizatorului îi este afişată subtitrarea 9
Mark Zuckerberg declară că Meta va testa obiectele de colecție digitale pe Instagram începând cu această săptămână 9
Huawei susține pasiunea pentru sport și inovație la Bucharest Half Marathon 9
Apple a pierdut după doi ani titlul de cea mai valoroasă companie din lume. Care este capitalizarea noului lider 10
Reacția Kaspersky față de planul Guvernului de a interzice soluțiile antivirus rusești în instituțiile publice: Suntem deschiși să răspundem oricăror preocupări 10
Siemens se retrage din Rusia: Ne alăturăm comunităţii internaţionale în condamnarea războiului din Ucraina 11
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică: Utilizatori din România continuă să fie vizaţi de mesaje cu oferte false de angajare, special create de infractorii cibernetici 11
INFOGRAFICE Veniturile Telekom Romania Mobile au crescut 11
Microsoft introduce o nouă linie de servicii 12

...
Telekom România a încheiat primul trimestru cu venituri în creștere la 78,4 mil. euro. Baza totală de clienți a vansat cu peste 7%

Veniturile Telekom au crescut cu 1,6% de la an la an în primul trimestru din 2022, la 78,4 milioane de euro, luând în considerare referința de raportare fără impactul operațiunilor wholesale și alte venituri legate de operațiunile fixe. Veniturile din servicii au fost afectate de scăderile drastice ale tarifelor de terminare a apelurilor mobile, care au fost reduse cu 8% la 1 iulie 2021 și cu încă 21% la începutul anului 2022. Cea mai mare realizare este însă creșterea majoră a EBITDA în primul trimestru al anului, la 11,7 milioane de euro, sub aceeași referință de raportare, alimentată de două realizări: pe de o parte, creșterea bazei totale de clienți și, pe de altă parte, de reducerea consistentă a costurilor directe cu 28,6%. Baza totală de clienți a Telekom Mobile a crescut cu 7,6% în T1 2022 față de T1 2021, până la 3,82 milioane. Din acest total, 1,75 milioane au fost abonați (în creștere cu 5,1% de la an la an, al optulea trimestru consecutiv) și 2,07 milioane au fost utilizatori prepaid (în creștere cu 9,8% de la an la an, pentru al treilea trimestru consecutiv).
https://www.economica.net/telekom-romania-a-incheiat-primul-trimestru-cu-venituri-in-crestere-la-784-mil-euro-baza-totala-de-clienti-a-vansat-cu-peste-7_583106.html

Rise Project: Cum a ajuns TVR să promoveze interesele companiilor sancţionate sau anchetate penal pentru comerţ cu lemn furat

„Iubesc pădurea şi sunt îndrăgostit de lemn”. Sub acest titlu, TVR 2, televiziune finanţată cu bani publici, difuzează de câteva luni, în fiecare sâmbătă, o rubrică de reportaje despre industria lemnului, scrie platforma de investigaţii Rise Project. Sunt 10 minute de emisie în care reprezentanţii companiilor de prelucrare a lemnului îşi fac reclamă şi discută despre cum sprijină comunităţile cu sute de angajaţi şi cât de eficientă este utilizarea lemnului de către ei, notează sursa citată. Rolul de reporter e asumat deseori de Cătălin Tobescu, preşedintele Prolemn, organizaţie neguvernamentală finanţată de marii procesatori de lemn – unii acuzaţi sau sancţionaţi chiar pentru comerţ cu lemn tăiat ilegal. Tobescu apare alături de intervievaţi discutând despre chestiuni tehnice şi plusvaloarea pe care companiile respective o aduc economiei naţionale.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/rise-project-tvr-rubrica-iubesc-lemnul-20703712

Echipa Digi24, reţinută în Transnistria de separatiştii proruşi. Jurnaliştii, eliberaţi după şase ore

Jurnaliştii Digi24 Alexandru Rotaru şi Cristian Petrescu au fost reţinuţi marţi seară de forţele de securitate proruse din Transnistria, anunţă Digi24. Echipa Digi24 se afla în regiunea separatistă de unde a relatat despre ultimele provocări din zona controlată de forţe proruse. Cei doi jurnalişti au transmis din Tighina şi Tiraspol pe parcursul zilei de marţi, iar în timp ce se aflau în aşa-zisa capitală a Transnistriei au fost reţinuţi fără a li se aduce vreo acuzaţie. Echipa Digi24 a fost eliberată după aproximativ şase ore, timp în care cei doi jurnalişti au fost interogaţi, după intervenţia Ministerului de Externe al României şi a autorităţilor de la Chişinău. „În seara zilei de 10 mai 2022, MAE a fost informat cu privire la faptul că doi jurnalişti români, prezenţi în interes profesional în regiunea transnistreană a Republicii Moldova, nu mai pot fi contactaţi de către redacţie, aceştia fiind - aşa cum s-a aflat ulterior - reţinuţi de forţele de securitate ale aşa-ziselor „autorităţi” transnistrene. Ca urmare a dispoziţiei ministrului afacerilor externe Bogdan Aurescu, Ambasada României la Chişinău a întreprins în regim de urgenţă demersuri pe multiple canale, inclusiv pe lângă autorităţile competente ale Republicii Moldova şi Misiunea în Republica Moldova a Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa, fiind obţinută, după doar câteva ore, eliberarea celor doi jurnalişti. Aceştia au fost însoţiţi, în condiţii de securitate, spre capitala Chişinău unde se află în siguranţă, urmând să se întoarcă în România în perioada următoare”, se arată în comunicatul Ministerului de Externe.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/jurnalisti-digi24-retinuti-transnistria-20703074

Google plăteşte peste 300 de publicaţii din Uniunea Europeană pentru conţinutul de ştiri: ‘Anunţăm acum lansarea unui nou instrument pentru a face oferte unor mii de alţi editori

Google, divizie a companiei Alphabet, a încheiat contracte prin care plăteşte peste 300 de publicaţii din Germania, Franţa şi alte patru ţări din Uniunea Europeană pentru conţinutul lor de presă şi va implementa un instrument care va facilita înscrierea şi a altor editori, a declarat compania pentru Reuters. Demersul, care va fi anunţat public în a doua parte a zilei de miercuri, urmează după adoptarea unor reguli esenţiale în domeniul drepturilor de autor de Uniunea Europeană în urmă cu trei ani şi care impun Google şi altor platforme online să plătească muzicienii, artiştii, editorii de ştiri şi jurnaliştii pentru folosirea conţinutului lor. Editori din domeniul presei, printre cei mai aprigi critici ai Google, au cerut de multă vreme guvernelor să garanteze că platformele online plătesc un preţ corect pentru conţinutul oferit de aceştia. Anul trecut, Australia a instituit obligativitatea unor astfel de plăţi, iar Canada a introdus o legislaţie similară luna trecută. ”Până în prezent, avem acorduri care vizează peste 300 de publicaţii de ştiri naţionale, locale şi de specialitate din Germania, Ungaria, Franţa, Austria, Ţările de Jos şi Irlanda, cu multe altele existând discuţii în desfăşurare”, a declarat Sulina Connal, director pentru parteneriatele de ştiri şi editoriale, într-o postare de blog la care Reuters a avut acces şi care urmează să fie publicată miercuri după-amiază. Articolul de pe blog nu precizează care este numărul de editori plătiţi.
https://www.g4media.ro/google-plateste-peste-300-de-publicatii-din-uniunea-europeana-pentru-continutul-de-stiri-anuntam-acum-lansarea-unui-nou-instrument-pentru-a-face-oferte-unor-mii-de-alti-editori.html

Bomba momentului în televiziune! Jurnalistul Silviu Mănăstire pleacă de la B1TV. Cum s-a ajuns aici

Silviu Mănăstire a confirmat zvonurile cu privire la plecarea sa de la postul B1TV. Jurnalistul a explicat de ce a recurs la această mișcarea spunând că „te saturi de oameni, de locuri, alții la rândul lor se satură poate de tine”, dar fără a da prea multe detalii despre această demisie surprinzătoare venită după șapte ani de colaborare cu acest post de televiziune. Jurnalistul Silviu Mănăstire și-a anunțat demisia de la postul de televiziune B1TV după șapte ani de colaborare. Motivul acestei decizii, spune jurnalistul, ar fi rutina zilnică: „La un moment dat, te saturi de oameni, de locuri, alții la rândul lor se satura poate de tine. Se numește rutina. Uneori e buna, de cele mai multe ori nu.” În mesajul sau, jurnalistul spune că este adevărat zvonul cu privire la plecarea sa după 7 ani de la postul B1TV, mulțumind totodată celor care l-au urmărit, dar în special producătorului său Alexandru Chiritoi. Silviu Mănăstire: „O mulțime de binevoitori în sensul propriu al cuvântului dar și mulți alti binevoitori cu ghilimelele de rigoare mă întreabă direct sau prin intermediari dacă am plecat de la B1TV. Răspunsul este DA. Colaborarea mea cu această televiziune s-a încheiat după șapte ani. Înainte de a pleca am avut un binemeritat concediu în care am rezolvat multe lucruri personale. Trebuie sa le mulțumesc încă o data aici și acum oamenilor minunați, telespectatorilor mei, care au fost alături de mine în această aventură. Fără pile, fără cunoștințe si relații am construit un brand cu voi alături. În breasla asta au fost vremuri în care șefi din SRI hotărau cine moderează emisiuni la tv. Emisiunea vă aparține. Știu ca veți fi alături de mine, așa cum am spus la finalul ultimului dosar: în vremuri mai bune, în locuri mai bune.
https://evz.ro/bomba-momentului-in-televiziune-jurnalistul-silviu-manastire-pleaca-de-la-b1tv-cum-s-a-ajuns-aici.html

Reprezentantul României, wrs, intră joi în competiția Eurovision

Reprezentantul României la Eurovision, wrs, va evolua, joi, în semifinala a doua a concursului cântecului european, organizat la Sala Pala Olimpico din Torino, transmite Agerpres. Artistul va intra în concurs al treisprezecelea, cu piesa „Llámame”. În semifinala a doua mai urcă pe scenă reprezentanţii Australiei, Georgiei, Ciprului, Serbiei, Finlandei, Azerbaidjanului, din San Marino, Israel, Malta, Muntenegru, Cehia, Polonia, Belgia, Macedonia de Nord, Suedia, Estonia, Irlanda. Fanii din ţările semifinaliste (cu excepţia celor care locuiesc în România) plus cei din Germania, Marea Britanie şi Italia pot vota piesa „Llámame” prin SMS sau prin aplicaţia de pe site-ul oficial al concursului. Tot ce au de făcut cei care vor să susţină România este ca, în perioada alocată, ce se va deschide imediat după încheierea prezentării celor 18 piese, să voteze 13 – numărul alocat României.
https://www.g4media.ro/reprezentantul-romaniei-wrs-intra-joi-in-competitia-eurovision.html

Eurovision: Audienţă în creştere în Italia, după prima sa victorie din ultimii 30 de ani

În urmă cu câţiva ani, concursul Eurovision avea o audienţă scăzută la televiziunea italiană, însă succesele din ultimul deceniu, cu reprezentanţi clasaţi de opt ori în Top 10 şi o victorie, au reactivat interesul publicului local faţă de acest spectacol într-o ţară care, anul acesta, are onoarea de a fi gazda evenimentului, relatează miercuri EFE. Idilicul oraş Torino din nordul ţării găzduieşte cea de-a 66-a ediţie a European Song Contest, iar galele concursului - două semifinale şi finala de sâmbătă - vor beneficia de prezenţa unor artişti din 40 de ţări, cu excepţia Rusiei, exclusă după invazia din Ucraina, potrivit Agerpres.ro. Un lucru surprinzător pentru italieni este fervoarea cu care acest concurs este urmărit în alte ţări, precum Spania, având în vedere că pentru telespectatorii din Italia este mai important Festivalul Sanremo. Totuşi, ceva s-a schimbat după succesul planetar al trupei rock italiene Maneskin, care a câştigat anul trecut ediţia organizată la Rotterdam. Participarea Italiei la Eurovision are suişuri şi coborâşuri, având în vedere că de la prima sa ediţie din 1956 italienii au câştigat de trei ori: în 1964 cu "Non ho l'eta" de Gigliola Cinquetti, în 1990 cu "Insieme: 1992" de Toto Cutugno şi în 2021 cu "Zitti e buoni" de Maneskin. Însă marele public nu s-a interesat prea mult de acest concurs, iar în 1998 Italia s-a retras de la Eurovision pentru o perioadă de 12 ani, fără ca postul public RAI să precizeze motivele (se speculează că din motive financiare sau din cauza unui sistem deficitar de realizare a selecţiei naţionale).
https://www.stiripesurse.ro/eurovision-audienta-in-crestere-in-italia-dupa-prima-sa-victorie-din-ultimii-30-de-ani_2378995.html

România are Roast, dar audienţă, mai puţin. Ce a făcut Antena 1 cu premiera noului show de comedie prezentat de Micutzu

România are Roast, o combinaţie de show de umor, emisiune de travel şi reality, a debutat miercuri seara pe Antena 1, pe poziţiile doi şi trei în audienţe. Emisiunea, care s-a întins pe patru ore, a fost urmărită de 650.000 de persoane, la nivel naţional. Antena 1 a fost pe locurile trei, la nivel naţional şi în mediul urban, şi pe doi pe publicul comercial urban, al celor cu vârste între 21 şi 54 de ani. Antena 1 a venit miercuri seara cu un nou format de emisiune, care are în centru momente de umor. Două echipe moderate de Micutzu se luptă pentru a cuceri regiunile României şi pentru premiul de 10.000 de lei al fiecărei ediţii. Muzica ce va uni toate regiunile va fi asigurată de Loredana şi invitaţii ei.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-premiera-romania-are-roast-11-mai-20703839

Idee. Promo-ul TV din pauza de publicitate, ca un stand-up. Cătălin Neamţu, în "demo"

Propunere pentru posturile TV de la echipa proiectului de satiră Bravos Naţiune: promo-uri ca nişte mini-scenete de stand-up, în locul celor clasice. Mai exact, în locul clasicelor promo-uri care anunţă programele, de obicei la finalul calupurilor de publicitate, echipa propune mici filmuleţe de stand-up, care să includă şi mesajul de promovat. De ce această propunere, denumită "Smart-Promo"? Şi cine este "în spate"? O scenetă în locul promo-ului clasic ar duce, spun ei, la "Creşterea audienţei pe break-urile, calupurile sau pauzele de promo şi publicitate". Dar şi la "Crearea unei experienţe mai bune, mai plăcute, pentru telespectator (utilizator, consumator) şi pentru brand-urile, produsele difuzate, din secţiunile comerciale, pe durata break-urilor de promo şi publicitate".
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/promo-tv-stand-up-20703076

AUDIENŢE. Câţi români s-au uitat la eliminarea lui Doru Răduţă din Survivor

Survivor îşi păstrează un public de 1,3 milioane de români şi este în continuare lider de audienţă pe toate targeturile. Pe de altă parte, Insula iubirii are cifre la jumate, poziţionându-se pe locul trei, după serialul turcesc Fiica Ambasadorului. Astfel, show-ul Antenei 1 a fost urmărit, în medie, de 600.000 de români din întreaga ţară, în timp ce la serialul turcesc de la Kanal D s-au uitat mai bine de un milion de români. Naţional. Survivor a fost cel mai urmărit program TV de marţi seara. Ediţia în care Doru Răduţă a fost eliminat a avut 1.322.000 de privitori, cifre similare cu ediţiile anterioare, însă la jumătate faţă de debutul emisiunii. Doru Răduţă, despre experienţa Survivor pentru protv.ro: "S-au strâns rândurile. Îmi pare rău că sunt cel care pleacă, mă bucur că am trecut prin toate etapele, că am crescut. Am demonstrat că sunt un jucător puternic". Locul doi în clasamentul audienţelor a fost ocupat de Kanal D care a difuzat noi episoade din serialul turcesc Fiica Ambasadorului. Puţin peste un milion de fani s-au uitat la serialul tucesc, un public în uşoară scădere, dar pe care producţia reuşeşte să-l menţină. Insula iubirii, care a avut premiera săptămâna trecută, pe 2 mai, a strâns în faţa televizoarelor 600.000 de români, poziţionând Antena 1 pe locul trei. Locurile patru şi cinci au fost ocupate de două televiziuni de ştiri. De data aceasta Antena 3 a luat-o înaintea rivalei România TV, având cu aproape 100.000 de telespectatori mai mulţi. Antena 3: 407.000 privitori. România TV: 310.000 privitori
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/survivor-audiente-10-mai-insula-iubirii-20702767

Schimbare de grilă la Kanal D! Ce se întâmplă cu serialul “Mă numesc Zuleyha”

Kanal D a anunțat joi, 12 mai, că grila sa va trece prin câteva modificări. Schimbările apar în contextul în care serialul „Fiica ambasadorului” se apropie de final. Când vor afla fanii producției deznodământul poveștii. Ce e nou în grila Kanal D la mijlocul lunii mai. Povestea incredibilă a protagoniștilor din serialul turcesc de succes “Fiica ambasadorului”, difuzat de Kanal D, se apropie de final. Impresionanta poveste de dragoste dintre Mavi (Tuba Büyüküstün) și Sancar (Engin Akyürek) își va dezvălui deznodământul, marți, 17 mai, de la ora 20:00.
https://www.tvmania.ro/schimbare-de-grila-la-kanal-d-ce-se-intampla-cu-serialul-ma-numesc-zuleyha-352326

CINEMA...
TIFF 2022 - Programul „Drama Room” dedicat creatorilor români de seriale, parteneriat cu Netflix

Scenariştii şi producătorii români care au un proiect de serial sau mini-serie în dezvoltare sunt aşteptaţi să îşi înscrie proiectele în programul „Drama Room”, la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (17 - 26 iunie). A doua ediţie „Drama Room” este organizată în parteneriat cu Netflix România, iar deadline-ul pentru înscrieri este 3 iunie. „Drama Room” este conceput special pentru a-i ajuta pe creatori să-şi perfecţioneze abilităţile de producţie a serialelor şi să înţeleagă dinamica pieţei internaţionale. Programul de trei zile se va desfăşura în timpul festivalului şi va consta în paneluri conduse de experţi de top din industria cinematografică, inclusiv din partea Netflix, dar şi în sesiuni de feedback aplicat. Vor fi selectate cinci proiecte. Tutorele principal al „Drama Room” 2022 va fi producătorul de film Eilon Ratzkovsky. Cu o carieră de peste 25 de ani, Ratzkovsky a produs lungmetraje şi seriale TV în Israel şi întreaga lume. În ultimii doi ani, a fost tutore pentru TorinoFilmLab şi Biennale College Cinema. Este şeful QUIDDITY, o companie de conţinut specializată în dezvoltarea de drame TV de înaltă calitate pentru reţele europene şi şef de studii pentru TFL Extended. Numele tuturor experţilor care se vor întâlni cu realizatorii români la Cluj-Napoca, dar şi programul complet „Drama Room”, vor fi anunţate curând.
https://www.news.ro/entertainment/tiff-2022-programul-drama-room-dedicat-creatorilor-romani-de-seriale-parteneriat-cu-netflix-1922405012322022051320704035

Festivalul Filmului Francez - între 1 şi 12 iunie; proiecţii în cinematografe şi în aer liber

Cele mai recente filme franceze vor fi proiectate în cinematografe şi în aer liber, în Bucureşti şi alte zece oraşe din ţară, în cadrul celei de-a 26-a ediţii a Festivalului Filmului Francez în România, care va avea loc între 1 şi 12 iunie. Potrivit unui comunicat al organizatorilor transmis AGERPRES, proiecţiile din cadrul festivalului vor avea loc în Cluj-Napoca (2 - 5 iunie - Cinema Victoria - Curtea Institutului Francez) , Iaşi (2 - 6 iunie - Institutul Francez - Sala Fondane; Cinema Ateneu; Curtea Institutului Francez), Timişoara (2 - 5 iunie - Cinema Victoria - Curtea Institutului Francez), Brăila (3 - 5 iunie - Cinema Cinefeel), Braşov (10 - 12 iunie - Cinema Astra), Constanţa (2 - 5 iunie - Cinema Jean Constantin), Sfântu Gheorghe (9 - 12 iunie - Cinema Arta by Cityplex), Sibiu (3 - 5 iunie - Fabrica de Cultură, Sala Lulu), Suceava (9 - 12 iunie - Universitatea "Ştefan cel Mare"), Târgu Mureş (9 - 12 iunie - Teatrul de vară) şi în Capitală (1-12 iunie la Cinema Elvire Popesco; Unteatru - Open-Air). "Nos yeux grand ouverts"/ "Ochii noştri larg deschişi", este tema aleasă pentru ediţia din acest an.
https://www.agerpres.ro/cultura/2022/05/12/festivalul-filmului-francez-intre-1-si-12-iunie-proiectii-in-cinematografe-si-in-aer-liber--916608

Când are loc premiera mondială a filmului R.M.N., ultima proiecție a lui Cristian Mungiu, și când poate fi văzut în România

R.M.N. spune o poveste despre resorturile profunde ale comportamentului uman în fața realităților care îl suprind, despre relația cu celălalt și despre felul în care ne raportăm cu toții astăzi la un viitor neliniștitor. R.M.N., cel mai recent film al regizorului Cristian Mungiu va avea premiera mondială pe 21 mai la ora 21:30. Proiecția pentru presă va avea loc în dimineața aceleași zile, iar conferința de presă și photo-call-ul oficial vor avea loc pe 22 mai. Filmul este selectat în competiția festivalului de film de la Cannes, locul în care au premiera în fiecare an cele mai așteptate, originale și valoroase filme de lungmetraj din întreaga lume. Selecția cuprinde doar 21 de filme (alese din cele peste 3000 de înscrise), iar distincția care recompensează cel mai bun film este Palme d’Or (Palmierul de aur). Din respect, cutuma este ca filmul care este recompensat cu Palme d’Or să nu mai participe apoi în competiția niciunui alt festival de premieră.
https://ziare.com/rmn/film-mungiu-rmn-premiera-mondiala-1740580

Festivalul Filmului Francez va avea loc între 1 şi 12 iunie

Festivalul Filmului Francez, ediţia a 26-a, are loc între 1 şi 12 iunie 2022, la Bucureşti şi în alte 10 oraşe din ţară - Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Brăila, Braşov, Constanţa, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Suceava şi Târgu Mureş. Proiecţiile vor avea loc în cinematografe şi în aer liber. „Nos yeux grand ouverts”/ „Ochii noştri larg deschişi” este tema aleasă pentru ediţia din acest an. Potrivit organizatorilor, competiţia Tinerelor Talente - Lungmetraj pune în lumină, ca în fiecare an, vocile noi ale cinematografiei franceze, prin cinci remarcabile lungmetraje de debut care vor concura pentru Premiul Publicului: o bursă de 1.000 euro oferită de Institutul Francez realizatoarei sau realizatorului filmului câştigător, precum şi suport financiar acordat de TV5 Monde distribuitorului român care va alege să aducă filmul pe ecranele din cinematografele autohtone. Printre premierele naţionale confirmate în această secţiune se numără două filme selecţionate la Semaine de la Critique/ Săptămâna criticii de la Cannes:„ Bruno Reidal” de Vincent Le Port, un film îndrăzneţ atât din punct de vedere al formei, cât şi al subiectului, şi „Les Amours d'Anaïs/ Iubirile lui Anaïs” de Charline Bourgeois-Tacquet, o comedie uşoară şi melancolică care urmăreşte aventurile amoroase ale unei femei de 30 de ani care traversează o perioadă de incertitudine.
https://www.stiripesurse.ro/festivalul-filmului-francez-va-avea-loc-intre-1-si-12-iunie_2379365.html

IT...ONLINE...MOBILE...
ULTIMA ORĂ După respingerea Nokia, motiv de proces, statul refuză cererea unei noi companii pentru 5G

Autorităile au respins cererea formulată de Metaminds, companie locală specializată în integrarea soluțiilor de securitate cibernetică și a arhitecturilor complexe din domeniul IT, de autorizare privind utilizarea echipamentelor de infrastructură 5G, relevă date analizate de Profit.ro. Un refuz similar a fost și în cazul a două firme Nokia, decizia fiind contestată ulterior în instanță. Până în prezent, CSAT a autorizat companiile Starc4Sys, Compania de Pază R.O și Concept Electronics, Juniper Networks Romania, Ericsson Telecommunications Romania, Ericsson Antenna Technology Romania, Ericsson Estonia și Ericsson AB. Potrivit legii, echipamentele și programele unui producător 5G care nu obține avizul CSAT mai pot fi utilizate doar 5 ani în nucleul rețelelor telecom, iar restul echipamentelor, 7 ani. Contactată de Profit.ro, Metaminds nu a transmis un punct de vedere până la acest moment. Compania a fost înființată în anul 2015 și desfășoară activități de comerț cu ridicata al calculatoarelor, echipamentelor periferice și software- ului (cod CAEN 4651), fiind controlată de Servicebridge Partners - 40%, Metacapital Holding - 35%, Andrei Cruceru - 20% și Giorgia Bordușanu - 5%, potrivit datelor termene.ro. Acționarii Servicebridge Partners sunt Andrei Cruceru - 25%, Marius Ionuț Marinescu - 25%, Silviu Gabriel Nicolaescu - 25% și Metacapital Holding - 25%. Metacapital Holding este proprietatea lui Andrei Cruceru - 95% și Giorgia Bordușanu - 5%.
https://www.profit.ro/stiri/ultima-ora-dupa-respingerea-nokia-motiv-de-proces-statul-refuza-cererea-unei-noi-companii-pentru-5g-20702811

DECIZIE ”Internet pentru toată România”

Toate autoritățile administrației publice locale și centrale vor fi obligate ca, în termen de 3 ani, să conecteze la internet toate clădirile pe care le dețin și care au ca destinație furnizarea de servicii publice. De asemenea, autoritățile administrației publice vor fi obligate să dezvolte infrastructură care să permită instalarea de rețele publice de internet, prevede un proiect de lege adoptat de Parlament, prin votul final al Senatului. Măsura ar urma să asigure accesul tuturor persoanelor la cel puțin un serviciu funcțional de internet în bandă largă, la punct fix. Proiectul legislativ, prezentat la momentul inițierii de Profit.ro și adoptat de deputați în luna martie, a fost susținut de parlamentari de la toate partidele sub motto-ul ”Internet pentru toată România”. Proiectul instiuie dreptul persoanelor fizice de acces la cel puțin un serviciu funcțional de internet în bandă largă, prin intermediul unei conexiuni la punct fix. În termen de 3 ani de la data intrării în vigoare a noii legi, instituțiile și autoritățile publice, indiferent de modalitatea de finanțare, vor fi obligate să aibă conectate ”la o rețea publică de comunicații electronice în măsură să furnizeze servicii de internet, la viteze de transfer a datelor și alte condiții de calitate adaptate nevoilor specifice, toate clădirile pe care le dețin în proprietate ori le au în administrare și care au ca destinație principală furnizarea de servicii publice, dacă aceste cladiri se află în aria de disponibilitate a cel puțin unei rețele în măsură sa furnizeze serviciile de internet necesare”.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/decizie-internet-pentru-toata-romania-20702765

Google lucrează la o pereche de ochelari cu funcţii de AR şi subtitrare/traducere în timp real a vorbirii / În timpul unei discuții, utilizatorului îi este afişată subtitrarea

Un urmaş spiritual al ochelarilor Glass ar putea fi lansat cândva în anii viitori de Google, care lucrează la un astfel de proiect, aflat acum în primele faze ale dezvoltării, informează News.ro. La Google I/O, gigantul american a difuzat o scurtă filmare în care este prezentată o pereche de ochelari care foloseşte funcţii de realitate augmentată pentru a afişa informaţii şi a ajuta utilizatorul în diverse situaţii. Filmarea a insistat asupra unui singur aspect – subtitrarea şi traducerea în timp real a vorbirii. În timp ce discută cu un interlocutor, utilizatorului îi este afişată într-o parte subtitrarea a ceea ce spune acesta. Subtitrarea ar fi de ajutor, în primul rând, celor cu probleme de auz, mai alea că, aşa cum se arată în prezentarea video, aceasta este făcută în timp real. Sigur, întreaga teorie se bazează pe faptul că AI-ul va înţelege corect ce spune interlocutorul şi va realiza o subtitrare corectă.
https://www.g4media.ro/google-lucreaza-la-o-pereche-de-ochelari-cu-functii-de-ar-si-subtitrare-traducere-in-timp-real-a-vorbirii-in-timpul-unei-discutii-utilizatorului-ii-este-afisata-subtitrarea.html

Mark Zuckerberg declară că Meta va testa obiectele de colecție digitale pe Instagram începând cu această săptămână

Mark Zuckerberg, CEO al companiei-mamă a Facebook, Meta, a declarat că compania începe să testeze în această săptămână obiecte digitale de colecție pe platforma de partajare a fotografiilor și videoclipurilor Instagram, semnalând o mișcare către adăugarea de token-uri nefungibile sau NFT, conform cointelegraph.com. Într-un interviu cu Tom Bilyeu, de la Impact Theory, publicat luni pe Facebook, Zuckerberg a spus că mișcarea de a testa obiectele digitale de colecție pe Instagram a fost primul pas către a permite creatorilor și colecționarilor să afișeze NFT-uri pe alte aplicații aflate sub controlul Meta: WhatsApp, Facebook Messenger și Facebook. Potrivit CEO-ului, Meta plănuia să „aducă în curând funcționalități similare pe Facebook” și să lucreze la „NFT-uri cu realitate augmentată” și pentru Instagram. Mișcarea se pare că ar permite utilizatorilor Instagram să afișeze NFT-uri ca profiluri de profil, așa cum Twitter a anunțat pentru prima dată în septembrie 2021 că utilizatorii săi vor putea face și apoi, lansând suport iOS pentru avatarele hexagonale NFT în ianuarie. Reddit a declarat la scurt timp după lansarea NFT de către Twitter că testează jetoanele ca imagini de profil pe platforma sa, în timp ce aplicația de serviciu de abonare a conținutului OnlyFans – pe care mulți o folosesc pentru a promova conținutul pentru adulți – a oferit imagini de profil NFT din decembrie 2021.
https://www.stiripesurse.ro/mark-zuckerberg-declara-ca-meta-va-testa-obiectele-de-colectie-digitale-pe-instagram-incepand-cu-aceasta-saptamana_2375445.html

Huawei susține pasiunea pentru sport și inovație la Bucharest Half Marathon

Huawei Consumer Business Group a fost prezent la semi-maratonul din weekend-ul 7-8 mai cu cele mai noi gadget-uri și a oferit vouchere cu reduceri de 20% valabile pe huaweistore.ro și premii surpriză pentru pasionații de sport și inovație. Sub umbrela sloganului #RunYourWayToTheTop, Huawei îi încurajează pe cei care vor să-și ducă pasiunea la următorul nivel și prelungește cursa pentru câștigarea celui mai recent model de ceas din gama wearable, HUAWEI WATCH GT Runner. Maratonul a adus împreună peste 10.000 de oameni pasionați de alergat, iar Huawei le-a sărit în ajutor cu inovatoarele smartwatch-uri din seria GT. La eveniment au fost expuse trei modele din gamă: GT 2 Pro, GT 3 și GT Runner, cel mai recent model de la Huawei. Pentru pasionații de gadget-uri și sport, cursa pentru câștigarea celui mai nou smartwatch din seria GT nu se încheie, iar Huawei prelungește competiția #RunYourWayToTheTop. Cei care doresc să își depașească limitele și să obțină noi recorduri persoanale sunt în continuare invitați să participe, făcându-și eforturile vizibile printr-un comentariu la postarea următoare:
https://www.puterea.ro/huawei-sustine-pasiunea-pentru-sport-si-inovatie-la-bucharest-half-marathon/

Apple a pierdut după doi ani titlul de cea mai valoroasă companie din lume. Care este capitalizarea noului lider

Apple devenea în ianuarie prima companie care depășea 3.000 de miliarde dolari capitalizare de piață, dar acțiunile au scăzut de atunci cu 20%, iar Apple a pierdut poziția de lider. A revenit pe primul loc gigantul Saudi Aramco din domeniul energiei, companie deținută de Arabia Saudită și listată la Riad. Miercuri, capitalizarea Saudi Aramco a ajuns la 2.426 miliarde dolari, iar cea a Apple a fost de 2.415 miliarde dolari. Diferența dintre cele două a fost de 11 miliarde dolari. Saudi Aramco a beneficiat de pe urma creșterii prețurilor la petrol și la gaze, iar anul trecut veniturile nete sale s-au dublat față de 2020, la 110 miliarde dolari. rețul petrolului a atins în martie maximul ultimilor 14 ani, 139 dolari/baril, iar acțiunile Saudi Aramco au crescut cu 28% de la începutul anului.
https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-25551306-apple-pierdut-dupa-doi-ani-titlul-cea-mai-valoroasa-companie-din-lume-care-este-capitalizarea-noului-lider.htm

Reacția Kaspersky față de planul Guvernului de a interzice soluțiile antivirus rusești în instituțiile publice: Suntem deschiși să răspundem oricăror preocupări

Compania rusă Kaspersky Lab, unul dintre liderii mondiali ai pieței de produse antivirus, a reacționat miercuri față de proiectul de lege prezentat în premieră de HotNews.ro prin care Guvernul vrea să interzică soluțiile antivirus rusești din toate instituțiile publice. Compania spune că este dispusă să răspundă oricăror preocupări legate de operațiunile și produsele sale, inclusiv prin Centrele de transparență Kaspersky care operează în Europa. „Kaspersky este la curent cu proiectul de lege care indică planurile Guvernului de a interzice utilizarea produselor de securitate cibernetică din Rusia sau deținute direct sau indirect de ruși în sectorul public și solicitarea înlocuirii acestora într-un interval de timp foarte scurt. Regretăm profund că noi, în calitate de companie privată de securitate cibernetică, suntem afectați de interdicție, care urmează să rămână în vigoare până la încheierea unui acord de pace sau a unui acord de armistițiu permanent. Ca întotdeauna, suntem deschiși să răspundem oricăror preocupări pe care autoritățile de reglementare și clienții le-ar putea avea cu privire la operațiunile și produsele noastre într-o manieră complet transparentă, deschisă și obiectivă, inclusiv prin Centrele de transparență Kaspersky care operează în Europa.”, au precizat miercuri pentru HotNews.ro oficialii Kaspersky Lab.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-25550345-reactia-kaspersky-fata-planul-guvernului-interzice-solutiile-antivirus-rusesti-institutiile-publice-suntem-deschisi-raspundem-oricaror-preocupari.htm

Siemens se retrage din Rusia: Ne alăturăm comunităţii internaţionale în condamnarea războiului din Ucraina

Siemens a anunţat joi că se retrage de pe piaţa rusă din cauza războiului din Ucraina, transmite Reuters, citată de Agerpres. „Ne alăturăm comunităţii internaţionale în condamnarea războiului din Ucraina şi ne concentrăm pe sprijinirea angajaţilor noştri şi furnizarea de ajutor umanitar. Am anunţat joi decizia noastră de a efectua un proces ordonat de lichidare a activităţilor noastre industriale din Rusia”, a spus directorul general al companiei germane, Roland Busch. Siemens are aproximativ 3.000 de angajaţi în Rusia, iar anterior anunţase că a decis să nu ia parte la noi proiecte după invazie. De asemenea, compania germană a informat joi că s-a confruntat cu dificultăţi financiare în primul trimestru din 2022, din cauza pierderile la divizia care produce trenuri.
https://www.g4media.ro/siemens-se-retrage-din-rusia-ne-alaturam-comunitatii-internationale-in-condamnarea-razboiului-din-ucraina.html

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică: Utilizatori din România continuă să fie vizaţi de mesaje cu oferte false de angajare, special create de infractorii cibernetici
/ Noile mesaje, distribuite în special pe Telegram

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează, miercuri, că utilizatori din România continuă să fie vizaţi de mesaje cu oferte false de angajare, special create de infractorii cibernetici. Specialiştii Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică avertizează, miercuri, că infractorii cibernetici continuă să vizeze utilizatori din România. ”Obiectivul principal pentru propagarea unor astfel de mesaje este să provoace curiozitatea utilizatorului pentru a intra în conversaţie pe aplicaţii de mesagerie. Dacă la începutul lunii martie numeroşi utilizatori din România raportau către Directorat mesaje care redirecţionau potenţialele victime către o conversaţie pe WhatsApp, în ultimele zile aplicaţia de mesagerie preferată de atacatori este Telegram”, au transmis specialiştii. Aceştia au precia postării de pe Facebook şi fotografii ale modului în care arată mesajele.
https://www.news.ro/social/directoratul-national-securitate-cibernetica-utilizatori-romania-continua-fie-vizati-mesaje-oferte-false-angajare-special-create-infractorii-cibernetici-noile-mesaje-distribuite-special-telegram-1922403711312022051820703066

INFOGRAFICE Veniturile Telekom Romania Mobile au crescut

Veniturile totale ale Telekom Romania Mobile au crescut cu 1,6% de la an la an, în primul trimestru din 2022, până la 78,4 milioane de euro, luând în considerare referința de raportare fără impactul operațiunilor wholesale (MVNO) și alte venituri legate de operațiunile fixe. Veniturile din servicii au fost afectate de scăderile drastice ale tarifelor de terminare a apelurilor mobile, care au fost reduse cu 8% la 1 iulie 2021 și cu încă 21% la începutul anului 2022. EBITDA a urcat până la 11,7 milioane de euro, sub aceeași referință de raportare, alimentată, pe de o parte, de creșterea bazei totale de clienți și, pe de altă parte, de reducerea costurilor directe, cu 28,6%.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/infografice-veniturile-telekom-romania-mobile-au-crescut-20703730

Microsoft introduce o nouă linie de servicii

Microsoft a creat o nouă categorie de servicii - Microsoft Security Experts, pentru a furniza organizațiilor și partenerilor acestora soluții de securitate ce combină tehnologia gestionată de experți cu servicii oferite de oameni, pentru un nivel ridicat de protecție în fața amenințărilor actuale. Noile servicii sunt disponibile în domeniile securității, complianței, identității, managementului și confidențialității. Cele trei noi servicii gestionate, create cu sprijinul ecosistemului de parteneri Microsoft, permit organizațiilor scalarea echipei de experți în securitate, fără provocările care survin în procesul de angajare și formare a acestora. Serviciul Microsoft Defender Experts for Hunting se adresează clienților care au un centru de operațiuni de securitate puternic, dar doresc să urmărească proactiv amenințările prin intermediul portofoliului de securitate Microsoft Defender. În cadrul acestui serviciu, experții de securitate Microsoft analizează orice semnal și transmit alerte și instrucțiuni de remediere, astfel încât răspunsul să fie unul rapid. Organizațiile primesc, de asemenea, recomandări specifice pentru a înțelege și îmbunătăți sistemul de securitate.
https://www.economica.net/microsoft-introduce-o-noua-linie-de-servicii_582930.html
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL