×



Revista presei -- Data și ora publicării: 29.06.2022 16:33:22

REVISTA PRESEI / 29 iun 2022 /



Orange a cumpărat produse și servicii de 2,2 milioane de euro de la start-up-urile românești
Digi: O lună de gratuitate la activarea extraopțiunii 4K
"Regele Mihai: Drumul către casă", cel mai bun scor din partea publicului la Festivalul Internațional de Film Transilvania 2022
Beata Javorcik, economista şefă a BERD: Deşi în general nivelul de digitalizare este în strânsă legătură cu nivelul veniturilor, digitalizarea României nu a ţinut pasul cu creşterea veniturilor
Filmul horror "Telefonul negru", cu Ethan Hawk, a dominat box office-ul românesc de weekend. "Elvis", debut pe trei
Record de spectatori la TIFF 2022: 102.000 de plătitori de bilete
Tivùsat își va extinde oferta HD
Vâlcea: Regizorul Cristian Mungiu va participa la proiecţia din Râmnic a celui mai nou film al său
Director AEP: „Nu cerem partidelor contractele cu presa. Nu putem publica informațiile"
Itsy Bitsy deschide o şcoala de vară de radio pentru copii. Cursurile sunt gratuite
Pro TV aduce un nou sezon al show-ului online despre vinuri. Însă degustările se fac peste Prut
O nouă poziţie în cazul hărţuirii Emiliei Şercan: „Autorităţile nu acordă acestei investigaţii un statut prioritar“
INSTANŢĂ. Jurnalist obligat să facă "precizări" legat de surse
Cloudul guvernamental și monitorizarea în masă
Noaptea mintii: PNL vrea sa schimbe prin lege modul de redactare a articolelor de presa
Disney a incurcat-o cu aur: Toy Story 5, acuzat de propaganda Lgbt in Romania
Istoria neromanțată a Cruciadelor, din 1 iulie la Viasat History
Filme Diva, iulie 2022. filmele de dragoste în premieră, duminica, de la ora 16.00
Ce filme și seriale apar pe Netflix în iulie 2022. premierele lunii
Ce spune un fost coleg de la Antena 1 despre Teo Trandafir, după ce emisiunea ei a fost scoasă de pe post. „Nu mai putea să facă audiență”
Să trăiț’, dom’ general. Cum a dat premierul Ciucă la Radio România cel mai lung interviu despre nimic




Orange a cumpărat produse și servicii de 2,2 milioane de euro de la start-up-urile românești

Orange România a achiziționat, în ultimii cinci ani, produse și servicii în valoare de 2,2 milioane de euro de la start-up-urile tehnologice incluse în programul Orange Fab, o platformă creată de compania franceză pentru colaborarea cu start-up-uri. În prezent, Orange Fab are colaborări cu 36 de start-up-uri, iar prin intermediul acestei platforme au fost derulate peste 90 de proiecte. „Continuăm să încurajăm creșterea de noi start-up-uri prin intermediul parteneriatelor cu programele educaționale și comunitățile locale,evaluăm anual sute de proiecte și ne bucurăm să vedem un flux continuu de antreprenori curajoși care construiesc produse cu ambiții globale”, a declarat Monica Obogeanu, Start-up Programs Manager la Orange România. Astfel, 14 start-up-uri au furnizat produse și servicii care au fost integrate în procesele interne ale companiei și 17 start-up-uri au ofertat soluțiile dezvoltate către clienții Orange, ca parte a rețelei de parteneri Orange Business Services. Totodată, compania a integrat soluții tehnologice dezvoltate de 4 start-up-uri în produse noi, lansate ulterior pe piață. Prin platforma Orange Fab, start-up-urile locale primesc acces la cele mai noi tehnologii și la numeroase oportunități de dezvoltare în zona de inovație, cercetare și networking. În ultimii 5 ani, Orange a investit în comunitățile tech din București, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Oradea, Piatra-Neamț, Sibiu și Timișoara peste 630.000 de euro.
https://www.forbes.ro/orange-a-cumparat-produse-si-servicii-de-22-milioane-de-euro-de-la-start-up-urile-romanesti-272729

Digi: O lună de gratuitate la activarea extraopțiunii 4K

- Toți clienții DIGI care aleg extraopțiunea 4K, în perioada 28 iunie - 10 iulie, vor beneficia de o lună de gratuitate pentru acest pachet; - Extraopțiunea 4K este disponibilă doar în grila de televiziune digitală prin cablu, alături de echipamentul CI+; - Oferta se activează exclusiv online, pe site-ul DIGI.ro. DIGI și Eurosport 4K desfășoară, în perioada 28 iunie - 10 iulie, o campanie dedicată pasionaților de tenis, prin intermediul căreia atât clienții noi, cât și cei existenți pot beneficia, odată cu activarea extraopțiunii 4K, de o lună de gratuitate pentru acest pachet, anunță compania printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Pentru a se bucura de promoția specială și de vizionarea Wimbledon, unul dintre cele patru turnee de Mare Șlem, considerat a fi și cel mai prestigios turneu la nivel mondial, clienții noi trebuie să contracteze serviciul de televiziune digitală prin cablu, alături de echipamentul CI+, pe o durată de 24 de luni, și să activeze extraopțiunea 4K în perioada campaniei. Clienții existenți care dețin deja serviciul de televiziune digitală prin cablu sau pachetul DIGI TV Popular, ambele alături de echipamentul CI+, trebuie doar să activeze extraopțiunea, fără modificarea perioadei contractuale, pentru a viziona conținutul acestui pachet.
https://www.hdsatelit.com/2022/06/digi-o-luna-de-gratuitate-la-activarea.html

"Regele Mihai: Drumul către casă", cel mai bun scor din partea publicului la Festivalul Internațional de Film Transilvania 2022

În urma votului general al spectatorilor de film de la Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) 2022, „Regele Mihai: Drumul către casă” a fost cel mai popular film dintr-o selecție largă de filme românești și internaționale. Documentarul de 55 de minute, care a avut premiera pe HISTORY Channel și prezintă povestea nespusă a exilului Regelui Mihai, a înregistrat cel mai bun scor din partea publicului din toate filmele proiectate la TIFF atât în competiție, cât și din afara competiției: 4,85 din 5. Rezultatele au fost înregistrate de la deținătorii de bilete pe toată durata festivalului și până la ceremonia de închidere a festivalului. Treizeci și opt de filme au fost în competiția deschisă pentru toate categoriile. La ceremonia de închidere, Tudor Giurgiu, directorul festivalului TIFF, a numit „Regele Mihai: Drumul către casă” „cel mai iubit film de public” în fața unui public de 2.500 de realizatori și cinefili adunați în Piața Unirii din Cluj. Giurgiu a adăugat că documentarul „a avut un mare succes la TIFF și va continua să aibă o carieră internațională remarcabilă pe platformele de streaming”. La categoria „Zilele Filmului Românesc”, premiul I la votul publicului a revenit filmului „Capra cu 3 Iezi”. La festivalul TIFF din 2019, „Regina Maria: Inima României” a ajuns pe prima poziție în votul publicului dintre toate filmele românești și pe locul al doilea din toate filmele proiectate la festival. Scenariul și regia ambelor filme aparțin lui Trevor Poots, iar producătorul executiv a fost John Florescu. Primul lor film, „Războiul Regelui” (2016), a avut premiera la ProTV, înregistrând mari audiențe, fiind apoi difuzate de HISTORY Channel în peste 40 de țări. Se estimează că aceste două filme au avut o audiență de peste 5 milioane de telespectatori.
https://www.hdsatelit.com/2022/06/regele-mihai-drumul-catre-casa-cel-mai.html

Beata Javorcik, economista şefă a BERD: Deşi în general nivelul de digitalizare este în strânsă legătură cu nivelul veniturilor, digitalizarea României nu a ţinut pasul cu creşterea veniturilor

Digitalizarea este în strânsă legătură cu nivelul de venituri, dar în România cei doi indicatori nu sunt foarte bine corelaţi. În ciuda faptului că veniturile au crescut considerabil în ultimii ani, nivelul de digitalizare din ţară nu a ţinut pasul cu creşterea veniturilor. „Digitalizarea este în strânsă legătură cu nivelul de venituri. Veţi vedea însă că România se descurcă mai puţin bine la digitalizare, raportat la nivelul veniturilor. Lumea nu stă pe loc şi ţările, chiar şi economiile avansate, au crescut nivelul de digitalizare. Ţările cu venituri medii au realizat cel mai mare progres la acest capitol între 2015 şi 2020”, a spus Beata Javorcik, economista şefă a Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), în cadrul unui eveniment organizat la Bucureşti de BERD şi Camera de Comerţ Română pentru Diversitate (Romanian Diversity Chamber of Commerce). Cumpărăturile online sunt un indicator bun pentru a arată competenţele digitale. Lipsa acestor competenţe a fost, în cele mai multe cazuri, mai importantă decât îngrijorările privind securitatea plăţilor online, a mai spus Beata Javorcik. „Este izbitoare diferenţa dintre gospodăriile cu venituri diferite în ceea ce priveşte frecvenţa cumpărăturilor online. Chiar dacă toată lumea cumpără din ce în ce mai mult online, oamenii mai săraci cumpără mai puţin. Ţările fac progrese în digitalizare, dar nu uniform.”
https://www.zf.ro/business-hi-tech/beata-javorcik-economista-sefa-a-berd-desi-in-general-nivelul-de-20959718

Filmul horror "Telefonul negru", cu Ethan Hawk, a dominat box office-ul românesc de weekend. "Elvis", debut pe trei

Filmul horror "Telefonul negru/ The Black Phone", în regia lui Scott Derrickson, cu Ethan Hawk, Jeremy Davies, Madeleine McGraw, Mason Thames în rolurile principale, a debutat pe primul loc în box office-ul românesc de weekend. Producţia a fost văzută în cinematografe de 17.184 de spectatori şi a adunat venituri de 400.959 de lei. Telefonul este mort. Dar sună... Finney Shaw, un băiat de 13 ani, timid, dar inteligent, este răpit de un ucigaş sadic şi închis într-un subsol izolat fonic, unde ţipetele nu-l ajută cu nimic. Când un telefon deconectat prins în perete începe să sune, Finney descoperă că poate auzi vocile victimelor anterioare ale ucigaşului. Şi acestea sunt gata să se asigure că ceea ce li s-a întâmplat lor nu i se va întâmpla lui Finney. "Jurassic World: Dominaţia", regizat de Colin Trevorrow, a coborât un loc, până pe doi, în al treilea weekend de la premieră. Filmul a avut încasări de 342.171 de lei, potrivit datelor cinemagia.ro. "Elvis", filmul biografic regizat de Baz Luhrmann, cu Tom Hanks şi Austin Butler, a debutat în clasamentul românesc pe poziţia a treia, după ce a fost văzut în săli de 12.337 de spectatori, generând venituri de 320.013 de lei. Povestea lui Elvis (Austin Butler) este văzută prin prisma relaţiei sale complicate cu managerul său enigmatic, colonelul Tom Parker (Tom Hanks). Povestit din perspectiva lui Parker, filmul se adânceşte în dinamica relaţiei complexe dintre cei doi, care se întinde pe o perioadă de peste 20 de ani, de la ascensiunea lui Presley la faimă, până la vedeta fără precedent care a schimbat cursul istoriei, pe fundalul peisajului cultural în evoluţie şi al pierderii inocenţei în America. În centrul acestei călătorii se află unul dintre oamenii importanţi şi influenţi din viaţa lui Elvis, Priscilla Presley (Olivia DeJonge).
https://www.news.ro/entertainment/filmul-horror-telefonul-negru-cu-ethan-hawk-a-dominat-box-office-ul-romanesc-de-weekend-elvis-debut-pe-trei-1922404928062022060920755708

Record de spectatori la TIFF 2022: 102.000 de plătitori de bilete

Cea de-a 21-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania s-a încheiat spectaculos duminică, marcând un nou record în istoria evenimentului. Cele 200 de filme sosite din 55 de ţări au adus în faţa ecranelor de cinema un număr de 102.000 de plătitori de bilete, cu 8% mai mult faţă de 2019, anul în care se stabilise recordul anterior, anunţă organizatorii. Evenimentele cu acces gratuit, printre care s-au numărat activităţile din programul TIFF în familie, întâlnirile organizate la TIFF Lounge, expoziţiile de la Muzeul de Artă, Ukrainian Street Food Day, dar şi proiecţiile şi concertele pentru care cetăţenii ucraineni au avut intrare liberă, au contribuit la bilanţul final, care indică peste 130.000 de participanţi la TIFF 2022. În topul celor mai vizionate filme ale ediţiei se află "Reţeaua Jane" (r. Phyllis Nagy), "Maigret" (r. Patrice Leconte), "Metronom" (r. Alexandru Belc), "Iluzii pierdute" (r. Xavier Giannoli) şi "Clubul şomerilor" (r. David Marqués). Cel mai popular eveniment din programul ediţiei a fost proiecţia specială din ultima seară de festival. "Competiţia oficială", noul film al duo-ului regizoral argentinian Mariano Cohn şi Gastón Duprat, a atras peste 3.200 de plătitori de bilete în Piaţa Unirii Open Air. Entuziasmul publicului s-a tradus şi la această ediţie prin zeci de evenimente sold out. Ca în fiecare an, biletele de acces la cinele inspirate de filmele din programul Film Food s-au epuizat cu rapiditate.
https://www.news.ro/entertainment/record-de-spectatori-la-tiff-2022-102-000-de-platitori-de-bilete-1922405429332022061020757055

Tivùsat își va extinde oferta HD

Operatorul Mediaset din Italia își va extinde oferta HD de pe platforma DTH Tivùsat, începând cu 17 iulie 2022. Pe lângă versiunile HD existente ale Canale 5, Rete 4, Italia 1 și 27, radiodifuzorul va adăuga încă opt televiziuni în HD: Iris, La5, Cine34, Focus, Top Crime, Tgcom24, Mediaset Extra și Italia2. Astfel, numărul total de televiziuni HD și UHD ale Tivùsat va ajunge la 77, inclusiv întreaga ofertă a radiodifuzorului public RAI (14 televiziuni, inclusiv una în 4K) și Discovery Italia (zece televiziuni). Telespectatorii care utilizează smartcardul Tivùsat gratuit și un decodor sau CAM compatibil pot recepționa de asemenea șapte televiziuni în 4K.
https://www.hdsatelit.com/2022/06/tivusat-isi-va-extinde-oferta-hd.html

Vâlcea: Regizorul Cristian Mungiu va participa la proiecţia din Râmnic a celui mai nou film al său

Cinefilii vâlceni sunt invitaţi vineri la o întâlnire cu regizorul Cristian Mungiu, care va fi prezent la Arenele Traian din municipiul reşedinţă, la o proiecţie specială a filmului R.M.N., prezentat în premieră mondială luna trecută la Festivalul de Film de la Cannes. Reprezentanţii Primăriei Râmnicului, organizatorul evenimentului, au transmis marţi că intrarea va fi liberă, cunoscutul cineast român urmând ca la finalul proiecţiei, ce va începe la ora 21:30, să răspundă şi la întrebările spectatorilor. Filmul R.M.N. a fost foarte bine primit la Cannes, fiind elogiat atât de critici, cât şi în presa internaţională de specialitate, motiv pentru care a fost achiziţionat spre difuzare în peste 40 de ţări chiar înainte ca festivalul să se încheie.
https://www.agerpres.ro/cultura/2022/06/28/valcea-regizorul-cristian-mungiu-va-participa-la-proiectia-din-ramnic-a-celui-mai-nou-film-al-sau--941859

Director AEP: „Nu cerem partidelor contractele cu presa. Nu putem publica informațiile"

Partidele au plătit, anul trecut, peste 60 de milioane de lei pentru promovarea în presă și propagandă, potrivit datelor oficiale. Beneficiar al banilor publici, PSD refuză să prezinte numele site-urilor cu care are contracte. Cititorul nu este informat că articolul este publicitate politică. Formațiunile politice parlamentare încasează anual zeci de milioane de lei de la bugetul de stat, peste 230 de milioane în 2021, iar aproape jumătate din suma cheltuită este utilizată pentru presă și propagandă. Deși mai multe site-uri difuzează materiale comandate de partide în baza unui contract, ele nu sunt marcate cu vreun semn distinct pentru ca un cititor să fie informat că materialul respectiv este plătit de un partid. Spre exemplu, conform dezvăluirilor Europa Liberă, PNL a plătit 1,3 milioane de euro site-ului Realitatea Plus, în 2021, prin intermediul firmei DBV Media House. PSD a cheltuit aproape 40 de milioane de lei pentru presă și propagandă. Niciodată nu a răspuns solicitărilor pentru a prezenta unde s-au dus banii publici. Marcel Ciolacu a dat ordin ca toate contractele cu presă să rămână secrete, spun surse din conducerea PSD. Schimbarea legii finanțării partidelor reprezintă o prioritate pentru Autoritatea Electorală Permanentă, susține directorul general, Constantin Rada, cel care se ocupă de controlul partidelor politice. Afirmația a fost făcută în cadrul unei dezbateri organizate de Expert Forum, la care Europa Liberă a fost invitată. Întrebat de Europa Liberă de ce autoritatea nu prezintă contractele încheiate de partide cu instituțiile media, directorul din AEP a răspuns că în timpul controalelor: „nu cerem contractele, în legislația actuală nu există absolut nicio prevedere ca aceste contracte să fie publicate”. Astfel, la finalul unui control efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă asupra finanțelor unui partid nu se prezintă un raport din care să reiasă ce instituții media au încasat bani de la partidele politice care beneficiază de subvenție de la bugetul de stat. Totul rămâne la secret.
https://romania.europalibera.org/a/directorul-aep-nu-cerem-contractele-cu-presa/31911933.html

Itsy Bitsy deschide o şcoala de vară de radio pentru copii. Cursurile sunt gratuite

Copiii pot învăţa gratuit jurnalism, vara aceasta, de la jurnaliştii de la Itsy Bitsy. Când au loc cursurile? Radio Boot Camp este o şcoala de vară de radio, ce cuprinde cursuri non-formale pentru copii de la 6 la 14 ani. Programul, realizat cu bani de la bugetul local, se desfăşoară în aer liber, în Parcul Al. Ioan Cuza din Bucureşti, în fiecare sâmbătă, între 25 iunie şi 27 august 2022, între orele 17:00 şi 20:00. Concret, ce vor învăţa cei mici? Căutarea de informaţii corecte pe o temă dată, elaborarea unor texte în mod coerent, capacitatea de a discerne între informaţii utile şi mai puţin utile. Mai mult decât atât, copiii vor face transmisiuni în direct din Radiomobilul Itsy Bitsy. Nadia Tătaru, iniţiatoarea Radio Boot Camp şi preşedinta Asociaţiei Părinţilor Isteţi. “Într-o lume digitală, în care copiii consumă şi creează foarte devreme conţinut media prin reţelele de socializare, e nevoie de cursuri de media pentru copii în care aceştia să înveţe noţiuni de bază de jurnalism, să capete gândire critică şi capacitatea de a alege, din noianul de informaţii, ce este corect şi benefic pentru ei. Aflând cum se creează emisiunile şi ştirile de radio ei vor deveni apoi consumatori mai conştienţi de conţinutul media, vor fi mai greu de manipulat şi vor aprecia conţinutul media mai valoros.”
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cursuri-copii-radio-boot-camp-itsy-bitsy-20757108

Pro TV aduce un nou sezon al show-ului online despre vinuri. Însă degustările se fac peste Prut

Pro TV a anunţat un nou sezon al emisiunii online Wine Trips from România. Noutatea este că acum filmările au loc în Republica Moldova. Wine Trips România revine cu sezonul 3, pe Voyo şi protvplus.ro. Dacă în primele două sezoane show-ul a arătat roadele viticultorilor din România, acum a trecut Prutul. Gazda celui de-al treilea sezon al emisiunii este somelierul Sergiu Nedelea. Acesta va oferi telespectatorilor ponturi despre consumul de vin, dar şi sugestii de asocieri culinare. Filmările pentru show-ul Wine Trips from România sunt în toi şi cuprind o serie de podgorii recunoscute şi unele dintre cele mai apreciate crame din Europa de Est, printre care se numără Vinăria Asconi, Chateau Vartely, Mileştii Mici, Chateau Cojusna, Vinăria din Vale, Vinuri de Comrat, Vinăria Sălcuţa, Chateau Purcari, Cricova şi Castel Mimi, potrivit protv.ro.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/pro-tv-wine-trips-from-romania-vinuri-20756206

O nouă poziţie în cazul hărţuirii Emiliei Şercan: „Autorităţile nu acordă acestei investigaţii un statut prioritar“

Reacţie în cazul pozelor furate ale Emiliei Şercan. Organizaţiile europene şi internaţionale care militează pentru libertatea presei semnalează o posibilă implicare a poliţiei în scurgerea de informaţii. La patru luni de la trimiterea primei scrisori, organizaţiile au trimis o nouă scrisoare deschisă autorităţilor române. Acestea au constatat că autorităţile „nu acordă acestei investigaţii un statut prioritar şi nici nu îi alocă resurse suficiente“. Mai mult decât atât, acestea „par să fi eşuat – conform informaţiilor disponibile – în a face progrese semnificative după ce Emilia Şercan a devenit ţinta hărţuirii şi a unei campanii de defăimare prin publicarea fotografiilor sale private şi prin presupusa scurgere de elemente cheie ale anchetei penale, amplificând expunerea pozelor sale private.“ Semnatarii scrisorii cer „garantarea unei investigaţii rapide şi independente pare cu atât mai necesară şi mai urgentă în lumina riscului de alterare a probelor şi a inaccesibilităţii probelor, cauzate de întârziere.“
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/emilia-sercan-ancheta-hartuire-scrisoare-deschisa-20756142

INSTANŢĂ. Jurnalist obligat să facă "precizări" legat de surse

Decizie neobişnuită într-o instanţă din Iaşi. Jurnalistului Gabriel Gachi i se cere să facă precizări cu privire la sursele folosite într-o investigaţie legată de Spitalul de Neurochirurgie Iaşi. Concret, Gabriel Gachi a publicat o serie de anchete în care semnalează numărul mare de ore pontate în gărzi de către medicul Tudor Ciuhodaru, care este şi europarlamentar. Jurnalistul şi publicaţia au fost daţi în judecată, iar marţi, 28 iunie, era aşteptată pronunţarea instanţei. În schimb, procesul a fost repus pe rol şi judecătoarea a făcut nişte solicitări suplimentare. Contactat de Paginademedia.ro, ziaristul Gabriel Gachi a precizat: „Sunt un număr foarte mare de gărzi, de norme, concentrate într-un număr mic de zile. Sunt norme inumane, supraomeneşti.“
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/gabriel-gachi-anchete-surse-spital-proces-iasi-20757273

Cloudul guvernamental și monitorizarea în masă

Cloudul guvernamental – indiferent daca va fi OUG (neconstitutional) sau proiect de lege, daca: – nu se modifica substanțial definițiile, – nu se vor exclud inregistrarile video, audio și audiovizuale din cloudul guvernamental, – nu se stabilesc în mod clar, expres și limitativ care autorități și instituții publice vor pune bazele de date în cloudul guvernamental și nu se va defini și limita COMPILARII acestora; – nu se vor defini în mod expres cine și cum poate solicita informații și date din cloudul guvernamental, și se va lăsa Guvernului posibilitatea ca prin hotărâri de Guvern să definească totul, CHINA SCRIE PE NOI. Public s-a spus mereu ca digitalizarea înseamna sa avem posibilitatea sa primim , la cerere mai multe informatii care ne privesc si ne intereseaza de la mai multe instituții și autoritati publice. Or, conform definitiei, in cloudul guvernamental se vor pune si înregistrari audio, video si audiovizuale care pot fi compilate cu restul datelor de la orice institutie si autoritate publica. Monitorizarea în masă și controlul vor fi ușor de introdus, prin compilarea de către Guvern a diverse norme din actele normative adoptate din 2020 încoace. În numeroase legi adoptate în perioada asta totul a fost legiferat imprecis, dând cec-uri în alb, putându-se adopta orice norme de Guvern.
https://flux24.ro/cloudul-guvernamental-si-monitorizarea-in-masa/

NOAPTEA MINTII: PNL VREA SA SCHIMBE PRIN LEGE MODUL DE REDACTARE A ARTICOLELOR DE PRESA

Trăsnaia momentului vine de la PNL: într-o interpelare parlamentară către ministrul liberal al Cercetării, Sebastian Burduja, deputatul Mugur Cozmanciuc îi cere să se implice în schimbarea modului în care presa redactează știrile, pentru ca ele să fie mai ușor de înțeles de către tineri. Și nu e singura idee trăsnită a deputatului. ”În urma studiului Digital News Report pentru acest an, care a fest elaborat de Reuters Institute, Universitatea Oxford, în parteneriat cu Facultatea de Jumalism și Științele Comunicării a Universității din București, s-a concluzionat că oamenii evită să citească știri care au un impact negativ asupra stării lor de spirit sau care au potențialul de a porni discuții pe care ei doresc să le ocolească, precum cele despre cazurile de COVID-19 sau Războiul din Ucraina” susține deputatul PNL. ”Aproximativ patru din zece (38%) respondenți recunosc că au evitat adesea sau uneori știrile, procentul fiind în creștere față de 29% în 2017. Din păcate, Studiul Digital News Report semnalează cea mai mare scădere a încrederii în știri în rândul românilor, comparativ cu tot eșantionul global (33%).
https://inpolitics.ro/noaptea-mintii-pnl-vrea-sa-schimbe-prin-lege-modul-de-redactare-a-articolelor-de-presa_1830348949.html

DISNEY A INCURCAT-O CU AUR: TOY STORY 5, ACUZAT DE PROPAGANDA LGBT IN ROMANIA

Ultimul film de animație al companiei Disney produce valuri politice la noi, ministrul Culturii fiind chestionat în legătură cu accesul liber al copiilor la o producție cu scene gay. Într-o interpelare parlamentară către Lucian Romașcanu, deputatul AUR Dan Tănasă cere explicații despre acest fapt. ”Cea mai recentă escapadă animată a celor de la Disney-Pixar este pe cale să ajungă pe ecranele cinematografelor noastre. Este povestea de origine a unuia dintre cele mai îndrăgite personaje – Buzz Lightyear din Toy Story. În perioada premergătoare lansării, speculațiile on line au crescut după ce s-a confirmat că Lightyear va include primul sărut între persoane de același sex. Producătorul filmului, Galyn Șușman, a declarat că personajul feminin Hawthorne, căruia îi dă voce Uzo Aduba, are o relație ”semnificativă” cu o altă femeie și că între ele are loc un sărut. Ca răspuns, mai multe țări – printre care Emiratele Arabe Unite, Malaezia, Egiptul și Indonezia – au anunțat recent că vor interzice Lightyear în cinematografe din cauza ,,încălcării standardului de conținut mediatic al țării lor” (pe scurt, includerea de teme LGBT). Centrul Național al Cinematografiei a considerat că filmul este potrivit pentru toate vârstele, acordandu-i calificativul de Audiență Generală (AG)” afirmă deputatul, care se întreabă cum a fost posibil acest lucru și adresează întrebări pe adresa ministerului Culturii și a CNC: ”Din ce cauză CNC se face părtaș la promovarea ideologiei LGBT în rândul copiilor vulnerabili, expunîndu-i, fără voia lor, printr-o încadrare greșită la conținut nepotrivit vârstei și dezvoltării lor? Care sunt măsurile pe care le veți lua cu privire la acest film de animație și cum veți preveni difuzarea acestuia către o categorie evident nepotrivită de audiență?”.
https://inpolitics.ro/disney-a-incurcat-o-cu-aur-toy-story-4-acuzat-de-propaganda-lgbt-in-romania_1830346672.html

ISTORIA NEROMANȚATĂ A CRUCIADELOR, DIN 1 IULIE LA VIASAT HISTORY

De vineri, 1 iulie, pe Viasat History începe seria documentară „Cruciadele”, o poveste romanțată despre istoria războiului de 200 de ani între creștini și musulmani pentru controlul Țării Sfinte. Sângeroase și crude, cruciadele ar fi trebuit să fie războaiele religioase care să pună capăt tuturor celorlalte războaie. Din păcate însă, nu au reușit, iar în epoca modernă, istoria lor a fost deturnată prin fervoare politică și religioasă, căci atât lumea occidentală, cât și cea islamică, înțeleg în mod eronat adevărul. Este o poveste romanțată și idealizată, despre fanatism religios și brutalitate nespusă, despre cavaleri medievali și războinici jihadi, castele și regi, eroism, trădare și sacrificiu. Însă istoricul și autorul britanic Dr. Thomas Asbridge prezintă o relatare revelatoare a cruciadelor, într-o serie documentară din trei părți, care are premiera pe Viasat History vineri, 1 iulie, la ora 22:00. Folosind dovezi noi, mărturii ale martorilor oculari și relatări contemporane – atât din lumea creștină, cât și din cea islamică – Asbridge reexaminează această poveste epică medievală.
https://www.tvmania.ro/istoria-neromantata-a-cruciadelor-din-1-iulie-la-viasat-history-361260

FILME DIVA, IULIE 2022. FILMELE DE DRAGOSTE ÎN PREMIERĂ, DUMINICA, DE LA ORA 16.00

Ca de obicei, duminica la DIVA este ziua dedicată romantismului și sunt difuzate filme romantice în premieră, de la ora 16:00. Pe 3 iulie este difuzat filmul Prieteni prin corespondență (Her Pen Pal, 2021). Organizatorul de evenimente Victoria (Mallory Jansen) abia așteaptă să participe și să planifice nunta celei mai bune prietene la Paris. Dar când află că fostul ei iubit anunță că va participa la eveniment cu o nouă parteneră, Victoria reia legătura cu prietenul ei francez din copilărie, Jacques (Joshua Sasse). Filmat în Paris, atmosfera acestui film asigură o extra doză de romantism.
10 iulie aduce Un mic serial TV (A Little Daytime Drama, 2021). Pentru a salva serialul de televiziune pentru care lucrează, difuzat în timpul zilei, scenarista Maggie (Jen Lilley) trebuie să-l convingă pe chipeșul Darin (Ryan Paevey), fostul ei iubit din viața reală, să se întoarcă în distribuție. Cum o să reușească să facă asta fără să își piardă mințile și inima pe parcurs?
https://www.tvmania.ro/filme-diva-iulie-2022-filmele-de-dragoste-in-premiera-duminica-de-la-ora-16-00-360848

CE FILME ȘI SERIALE APAR PE NETFLIX ÎN IULIE 2022. PREMIERELE LUNII

Line-up-ul lunii iulie anunță multe producții noi și captivante pe platforma de streaming Netflix. Iată ce filme și seriale apar pe Netflix în iulie 2022. Maeștri asasini, ecranizări ale unor cărți best-seller & mai mult Upside Down – așa se anunță line-up-ul lunii. Cu alte cuvinte, în iulie te poți întâlni cu: Stranger Things 4: Volumul 2, unde, într-o perioadă marcată de vulnerabilitate, apare o nouă și înspăimântătoare amenințare, iar dezlegarea misterului ar putea pune capăt, în sfârșit, ororilor din Lumea Răsturnată; Persuasion, o adaptare a romanului clasic omonim, semnat de Jane Austen, cu Dakota Johnson în rolul principal; The Gray Man, un film thriller de spionaj regizat de Anthony și Joe Russo, unde Ryan Gosling și Chris Evans devin inamici și pornesc într-o vânătoare cinematografică pe tot globul. Pe lângă acestea, ne mai întâlnim și cu: Alba, Alchemy of Souls, Bad Exorcist: Sezonul 2, Boo, Bitch, Capitani: Sezonul 2, Dream Home Makeover: Sezonul 3, For Jojo, Hello, Goodbye, and Everything in Between, Hurts Like Hell, Kung Fu Panda: The Dragon Knight, Purple Hearts, Rebelde: Sezonul 2, Resident Evil, Sintonia: Sezonul 3, The Longest Night, The Most Hated Man on the Internet, The Sea Beast, Uncoupled, Virgin River: Sezonul 4, Căutătorul de Vânt, Dark Waters, Flight, Lebensdorf, The 100: Sezonul 7 și multe altele.
https://www.tvmania.ro/ce-filme-si-seriale-apar-pe-netflix-in-iulie-2022-premierele-lunii-361215

Ce spune un fost coleg de la Antena 1 despre Teo Trandafir, după ce emisiunea ei a fost scoasă de pe post. „Nu mai putea să facă audiență”

În urmă cu doar câteva săptămâni, Teo Trandafir a rămas fără emisiunea la Kanal D. Până acum nu s-au aflat detalii despre ce urmează să facă aceasta din toamnă, însă fostul coleg de la Antena 1 și fost membru CNA și-a spus părerea cu privire la această schimbare. „Au scos-o pe Teo de pe post. Nu mai putea să facă audiență, ca atunci când era la PRO TV, asta e firesc. S-a și consumat Teo, are foarte mulți ani în spate, în televiziune. E fată deșteaptă, nu moare de foame, a câștigat cât să trăiască trei vieți liniștite. Nu ai cum să risipești banii așa repede. Eu cred că poate, că ea ar putea să se reinventeze. Eu mă uit și la italieni. La ei e un alt sistem. Vedetele TV nu sunt aruncate pe stradă, sunt păstrate până la capăt, am văzut mulți prezentatori TV care au știut să producă altceva, nu neapărat în alt stil, căci nu mai poți să faci mari schimbări. Poate că nici pentru ea să nu mai fie o provocare televiziunea. Dacă nici ea n-a făcut televiziune, atunci cine? A avut toți invitații, audiențe, glorie. Ar putea reveni și la radio, ea așa a debutat, făcea emisiunea de după-amiază, ar putea înființa și o firmă care să se ocupe de imaginea unor personalități, căci unele suferă foarte mult la acest capitol. Ca membru CNA, eu n-am amendat-o niciodată, pentru că emisiunea ei nu a avut niciodată reclamații”, a spus Radu Herjeu pentru Ego.ro. Radu Herjeu este surprins însă de faptul că nici Florin Călinescu nu mai face audiență, emisiunea lui de la Prima TV fiind scoasă din grila de programe. https://www.libertatea.ro/entertainment/ce-spune-un-fost-coleg-de-la-antena-1-despre-teo-trandafir-4193756

Să trăiț’, dom’ general. Cum a dat premierul Ciucă la Radio România cel mai lung interviu despre nimic

O culegere de afirmații generice și de vorbe de duh românești – așa a fost interviul pe care l-a acordat premierul Nicolae Ciucă postului public de radio, în plină perioadă de criză și incertitudine. Aproape la fel de invizibil în relația directă cu presa ca și președintele Iohannis, premierul Ciucă a făcut o excepție și a acceptat să le vorbească ascultătorilor Radio România Actualități, chiar dacă ora la care a început difuzarea interviului promovat ca fiind în direct a fost 00.05. Prim-ministrului nu i-a fost adresată nicio întrebare incomodă, care să pună partidul, pe domnia sa sau coaliția în postura de a da explicații, discuția despre războiul de la granițe a fost expeditivă, iar tonul general a fost unul de bine și optimism. În aceeași logică, realizatoarea a evitat să-l întrebe pe premier despre pensiile speciale, pensiile militare, despre reformele întârziate din Justiție sau despre acuzațiile de plagiat. A fost cel mai lung interviu acordat de Nicolae Ciucă de la preluarea mandatului, iar echipa domniei sale a simțit nevoia să-l promoveze inclusiv pe site-ul guvernului, cu script și galeria foto, ca orice altă oportunitate de imagine. Și postul public a considerat că interviul cu prim-ministrul Ciucă este o realizare, așa că l-a publicat integral la rându-i, text și video, pe site-ul instituției de presă. Dacă are vreun invitat de seamă pe timp de vară sau dacă se întâmplă ceva important în sezonul cald, Radio România vorbește tradițional de „o vară fierbinte, la propriu și mai ales la figurat”. Realizatoarea postului public Maria Țoghină, fostă președinte director general al instituției și o apropiată a PNL-ului, partidul care a nominalizat-o și susținut-o de-a lungul timpului, condimentează însă clișeul, atunci când își introduce invitatul: pe generalul Ciucă, premierul României. „Suntem la începutul unei veri care se anunță a fi foarte capricioasă la propriu, dar mai ales la figurat.” Și tot dacă are vreun invitat de seamă, mai ales un om politic, Radio România va face, la fel de tradițional, tot posibilul să fie o gazdă primitoare. Unde e însă granița între amabilitate, etichetă și presă de serviciu public? Și de ce o calcă postul public de radio cu bocancii, chiar și când afară „mercurul din termometre” urcă la fel de mult ca generalul Ciucă în cariera sa de politică? Nicolae Ciucă e în studioul pe care îl cunoaște oricum foarte bine, dinainte să ajungă așa celebru. La Radio România a găsit mereu un microfon disponibil și tot acolo anunța, în 2018, că nu va intra niciodată în politică. Declarația a fost ulterior ștearsă de pe site-ul instituției finanțate din bani publici, iar realizatorul de atunci a fost răsplătit, pe moment, cu un post de consilier al generalului, la MAPN. Speriată de presiunea publică, conducerea Radio România a cerut o anchetă penală.
https://pressone.ro/sa-trait-dom-general-cum-a-dat-premierul-ciuca-la-radio-romania-cel-mai-lung-interviu-despre-nimic

(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




IBC2022 advertising for the live event in Amsterdam Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL