×



Revista presei -- Data și ora publicării: 11.07.2022 12:44:03

Cele mai importante știri despre media, TV, comunicații, cinema și conținut online apărute luni, 11 iulie 2022



...
Discovery Channel prezintă o serie de emisiuni despre rechini în Shark Week 2022 //
Comisia Europeană lansează o cerere de propuneri în valoare de 9 milioane euro pentru conţinut media online destinat tinerilor europeni //
ANCOM va prezenta, în această săptămână, documentația pentru licitația 5G //
Schimbări majore: după 20 de ani, TVR poate întrerupe programele cu reclame. Modificări importante în publicitate şi la posturile private //
Industria aplicațiilor mobile. Utilizatorii au cheltuit 65 de miliarde de dolari în primul semestru al anului în App Store și Google Play //
Centrul ucrainean pentru Combaterea Dezinformării: Presa de propagandă a Kremlinului încearcă să prezinte o scindare a Occidentului în ceea ce priveşte susţinerea Ucrainei //
Elon Musk renunţă la cumpărarea Twitter //
„Potemkiniştii”, în regia lui Radu Jude, în competiţia oficială la Festivalul “Curtas Vila do Conde”. Este cea de-a patra selecţie a lui Jude în acest festival //
Continuă Caravana Filmelor TIFF Unlimited 2022 //
FilmBox - recomandări din programele pentru sezonul estival //
Minutul Paginademedia despre media. De vorbă cu… Daniel Osmanovici, prezentatorul matinalului de la Prima TV //
EMI ȘI CUZA AU CÂȘTIGAT „TE CUNOSC DE UNDEVA!” 2022 //
SHARK WEEK 2022 ÎNCEPE LA DISCOVERY. DOCUMENTARELE ÎN PREMIERĂ //
La Telekom Mobile, cât vezi, atât plătești, cu o singură condiție: nelimitat se referă doar la benificii, nu și la preț //
Uber Files - O anchetă uriașă arată cum a crescut compania în primii ani, folosind metode ilegale, lobby puternic și relații apropiate cu politicienii //
Referiri la România, în mega-scandalul care arată că șefii Uber au acționat fără scrupule pentru a se extinde //
Conflict de interese la TVR: Costin Deșliu prezintă știri despre ministrul Novak, apoi îl consiliază! Reacție oficială: „E conform regulamentului. Plus că el doar citește știri, nu e jurnalist” //

...
Discovery Channel prezintă o serie de emisiuni despre rechini în Shark Week 2022

Tradiționala săptămână dedicată rechinilor revine pe Discovery Channel începând din acest weekend, ediția a 34-a aducând noi emisiuni pe micile ecrane din România, în fiecare zi, la miezul nopții, timp de o săptămână. Shark Week este seria specială TV cea mai longevivă la nivel mondial. Prima ediție Shark Week a avut loc în vara anului 1988 în Statele Unite, ulterior aceasta fiind o prezență constantă pe micile ecrane, anual, informează Media Expres. Emisiunile care pot fi urmărite în următoarea săptămână, la miezul nopții. Cinci lucruri pe care nu le știai despre rechini: Rechinii omoară aproximativ 6 oameni anual, în timp ce oamenii ucid 100 de milioane de rechini în același interval de timp. Rechinii se află în oceane de peste 400 de milioane de ani. Aceștia există pe Pământ dinaintea dinozaurilor. Anumite specii de rechini, precum marele alb, se pot îneca în cazul în care nu se mai mișcă. Acești rechini continuă să înoate chiar și atunci când dorm. Rechinii nu se nasc „știind” cum să vâneze. Ei învață din experiențele avute, iar unii rechini pot ajunge la o rată de succes de până la 48% atunci când vânează.

https://www.forbes.ro/discovery-channel-prezinta-o-serie-de-emisiuni-despre-rechini-in-shark-week-2022-275186

Comisia Europeană lansează o cerere de propuneri în valoare de 9 milioane euro pentru conţinut media online destinat tinerilor europeni

Comisia Europeană a publicat, vineri, o cerere de proiecte în valoare de 9 milioane euro pentru a sprijini producţia de ştiri din întreaga Europă pe teme de actualitate, cu un accent deosebit pe tinerii europeni. După două cereri de propuneri pilot în 2020 şi 2021, această a treia cerere sporeşte în mod semnificativ sprijinul pe care UE îl acordă jurnalismului transfrontalier şi solicită propuneri din partea unor consorţii care să reunească minimum cinci organizaţii din cel puţin cinci state membre ale UE, cu scopul de a le oferi tinerilor europeni posibilitatea de a compara perspective din întreaga Europă, de a-i implica printr-un conţinut atractiv, din perspective multiple, în diferite limbi europene, precum şi de a spori participarea democratică a tinerilor din diferite grupe sociale, lingvistice şi de vârstă, arată un comunicat de presă al Comisiei Europene. Demersul face parte din eforturile depuse în vederea sporirii şi a diversificării surselor de finanţare la nivel european pentru a sprijini jurnalismul transfrontalier şi a dezvolta noi formate inovatoare, cu respectarea deplină a independenţei editoriale.

https://www.news.ro/cultura-media/comisia-europeana-lanseaza-o-cerere-de-propuneri-in-valoare-de-9-milioane-euro-pentru-continut-media-online-destinat-tinerilor-europeni-1922400008152022071820768027

ANCOM va prezenta, în această săptămână, documentația pentru licitația 5G

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) va prezenta spre consultare publică, în această săptămână, documentele privind licitația pentru licențele necesare furnizării de servicii din generația a cincea (5G), a declarat Eduard Lovin, vicepreședinte al instituției. „A fost publicat recent decretul privind promulgarea mult-așteptatei Legi Codul Comunicațiilor. ANCOM va pune în consultare publică tot pachetul de documente tehnico-economice pentru organizarea licitației de spectru necesar inclusiv pt 5G. Licitația va avea loc în toamna acestui an”, a afirmat Lovin, citat de profit.ro. În decembrie 2021, ANCOM a avansat trimestrul 3 ca termen pentru această procedură. Recent, în Monitorul Oficial a fost publicatp Legea nr. 198/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice. Statul speră ca licitația 5G să aducă la buget 600 milioane de euro.

https://psnews.ro/ancom-va-prezenta-in-aceasta-saptamana-documentatia-pentru-licitatia-5g-681129/

Schimbări majore: după 20 de ani, TVR poate întrerupe programele cu reclame. Modificări importante în publicitate şi la posturile private

Schimbări majore legate de publicitate în noua Lege a audiovizualului, care a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis. Pentru prima dată după 20 de ani, TVR va putea întrerupe emisiunile cu reclamele. Va putea difuza şi mai mult de opt minute pe oră, cât avea până acum. O altă modificare importantă ţine de durata calupurilor: nu mai e limitată pe oră, ci pe interval din zi. Pauzele de publicitate de la posturile TV pot fi mult mai lungi decât până acum, în anumite condiţii. Legea vine şi cu norme mai clare legate de plasarea de produse, dar şi cu publicitatea la ţigări şi produse conexe, cum ar fi ţigările electronice şi aromele pentru acestea, scrie paginademedia.ro. În noua Lege a audivizualului, articolul care interzicea publicitatea în interiorul programelor de la TVR a fost abrogat. Schimbarea vine după 20 de ani în care canalele TVR aveau voie să dea publicitate doar între programe (de aici, soluţii prin care multe emisiuni erau difuzate pe părţi). Televiziunea publică are dreptul, cu noua lege, la mai multă publicitate. Timp de 20 de ani, TVR putea da cel mult opt minute de publicitate pe oră (şi acelea doar între programe). Legea de acum vorbeşte de 16,7% publicitate pe oră. Adică zece minute de publicitate, faţă de opt până acum. În urmă cu 20 de ani, când a fost restricţionată publicitatea pe TVR, canalele publice erau un jucător important atât pe piaţa programelor, cât şi pe piaţa publicităţii. Cu emisiuni realizate de Valeriu Lazarov (Surprize, Surprize, Ploaia de stele sau Iartă-mă) TVR scotea audienţe bune, iar încasăile de publicitate se duceau, anual, la 10-15 milioane de euro. După măsura de restricţionare a publicităţii şi de plasare doar între emisiuni, încasările au scăzut treptat. Corelat cu scăderea audienţelor, în 2021 TVR atrăgea din publicitate în jur de patru milioane de euro. Cea mai importantă schimbare legată de publicitate ţine de lungimea pauzelor de publicitate, care nu vor fi limitate la cel mult 12 minute pe oră (la posturile comerciale) şi 10 minute (la TVR). Există totuşi un calcul, pe intervale orare: – în intervalul orar 6.00-18.00, numărul minutelor de publicitate nu poate depăşi 20% din timpul total de reclamă. Practic, posturile pot da, în total, la fel de multă publicitate ca până acum, însă o pot împărţi diferit pe tot intervalul, nu doar într-o oră. – al doilea interval pentru care se aplică aceleaşi reguli este zona de Prime-Time: 18.00-24.00. Numărul de minute de reclame se calculează pe tot intervalul, nu pe oră: pot fi 24 de minute de reclame într-o oră şi niciuna în ora următoare.

https://psnews.ro/schimbari-majore-dupa-20-de-ani-tvr-poate-intrerupe-programele-cu-reclame-modificari-importante-in-publicitate-si-la-posturile-private-681180/

Industria aplicațiilor mobile. Utilizatorii au cheltuit 65 de miliarde de dolari în primul semestru al anului în App Store și Google Play

65 de miliarde de dolari au cheltuit utilizatorii globali în App Store și Google Play în primele șase luni din 2022, în creștere cu 1% față de aceeași perioadă a anului precedent, când au fost cheltuiți 64,4 miliarde de dolari, potrivit datelor preliminare publicate de Sensor Tower. App Store al Apple a generat aproximativ 43,7 miliarde de dolari din achiziții în aplicații, abonamente și jocuri premium în primul semestru al acestui an, în creștere cu 5,6% față de 41,4 miliarde de dolari, în primele șase luni ale anului trecut. În schimb, magazinul Google a înregistrat o scădere a cheltuielilor cu 7,4% în ritm anual, generând 21,3 miliarde de dolari față de 23 de miliarde de dolari în primul semestru din 2021. Aceasta este o inversare a poziților din prima jumătate a anului 2021, când Google Play a înregistrat o creștere mai mare de la an la an. Cheltuielile globale ale consumatorilor din acest magazin au urcat cu 30% în 1H21, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, în timp ce App Store a înregistrat o creștere de 22,1%. TikTok și-a păstrat locul 1, cu cele mai mari încasare la nivel mondial, atât în App Store, cât și în Google Play, inclusiv Douyin pe iOS în China. În prima jumătate a anului, consumatorii au cheltuit 1,7 miliarde de dolari în aplicație, în creștere cu 85% față de 920,7 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut. TikTok a ajuns acum la aproximativ 5,5 miliarde de dolari în venituri totale pe durata de viață. YouTube s-a menținut pe locul al doilea în topul celor mai mari încasări din aplicațiile non-jocuri, cu 693,6 milioane de dolari. Aplicația similară din portofoliul Alphabet, Google One, s-a clasat pe locul al treilea, cu aproape 614 milioane de dolari. Tinder și Disney+, platforma de streaming a Disney, au completat topul cinci, pe locurile 4 și, respectiv, 5. Deși cheltuielile de consum au continuat să crească anual, adoptarea aplicațiilor s-a răcit față de creșterea astronomică înregistrată anterior. În prima jumătate a anului, s-au înregistrat 71,2 miliarde de instalări din App Store și Google Play, în scădere cu 1,5% față de 72,3 miliarde în S121. Ambele piețe au înregistrat un declin de la an la an, magazinul Apple înregistrând o scădere mai mare. App Store a înregistrat 15,9 miliarde de descărcări la nivel mondial, în scădere cu 2,5% de la 16,3 miliarde în prima jumătate a anului trecut.

https://www.economica.net/industria-aplicatiilor-mobile-utilizatorii-au-cheltuit-65-de-miliarde-de-dolari-in-primul-semestru-al-anului_597427.html

Centrul ucrainean pentru Combaterea Dezinformării: Presa de propagandă a Kremlinului încearcă să prezinte o scindare a Occidentului în ceea ce priveşte susţinerea Ucrainei

Centrul ucrainean pentru Combaterea Dezinformării transmite că, în ultima săptămână, propaganda rusă a încercat să prezinte o presupusă scindare a societății occidentale din cauza sprijinului pentru Ucraina. Într-un raport publicat duminică pe Telegram, Centrul explică cine a promovat narativele Kremlinului în mass-media străine. Astfel, Rusia a distribuit materiale „Daily Banner” şi „BB-CNTV”, care, pretinzând că citează „The Sunday Times”, au scris că în rândul țărilor NATO există o „divizare în raport cu războiul din Ucraina”. Analistul militar american Scott Ritter, loial Moscovei, a numit summitul NATO, la care Rusia a fost recunoscută drept cea mai mare amenințare la adresa securității Occidentului, ca fiind o „încercare a Alianței de a aminti că există”. „The American Conservative” a publicat un articol în care scrie că președintele american, Joe Biden, „a rămas singur în războiul” cu Rusia. Presa Kremlinului, referindu-se la o declarație a europarlamentarului Thierry Mariani, a scris despre „inutilitatea cheltuielilor” pentru reconstrucția postbelică a Ucrainei, iar cercetătorul american Doug Bandow a continuat să insiste că întreruperea furnizării de arme către Kiev este singura cale către pace. Ukrinform aminteşte că mass-media ruse acuză Ucraina că a provocat criza alimentară globală și că a dus la o creștere a numărului de oameni înfometați. În toate aceste materiale de propagandă, presa rusă scrie că citează date ale Organizatiei Națiunilor Unite.

https://www.g4media.ro/centrul-ucrainean-pentru-combaterea-dezinformarii-presa-de-propaganda-a-kremlinului-incearca-sa-prezinte-o-scindare-a-occidentului-in-ceea-ce-priveste-sustinerea-ucrainei.html

Elon Musk renunţă la cumpărarea Twitter

Elon Musk şi-a retras oferta de 44 de miliarde de dolari pentru achiziţia Twitter după câteva săptămâni dramatice de speculaţii că afacerea ar putea cădea, relatează The Guardian. „Domnul Musk reziliază acordul de fuziune deoarece Twitter a încălcat în mod semnificativ mai multe prevederi ale acordului respectiv, pare să fi făcut declaraţii false şi înşelătoare pe care s-a bazat dl Musk atunci când a încheiat acordul”, au scris avocaţii lui Musk către Twitter, referindu-se în principal la informaţiile solicitate cu privire la numărul de conturi neautentice şi de spam de pe platformă.. Dar renunţarea la înţelegere nu va fi simplă. Conform acordului de achiziţie de 95 de pagini depus la Comisia pentru Valori Mobiliare şi Burse din SUA, Musk va trebui să dovedească că Twitter a încălcat acordul iniţial sau riscă să fie dat în judecată pentru o taxă de reziliere de 1 miliard de dolari. „Consiliul de administraţie Twitter se angajează să încheie tranzacţia la preţul şi condiţiile convenite cu domnul Musk”, a afirmat Bret Taylor, preşedintele consiliului de administraţie al Twitter, într-un tweet.

https://www.news.ro/economic/elon-musk-renunta-la-cumpararea-twitter-1922404409002022070620768491

„Potemkiniştii”, în regia lui Radu Jude, în competiţia oficială la Festivalul “Curtas Vila do Conde”. Este cea de-a patra selecţie a lui Jude în acest festival

Scurtmetrajul „Potemkiniştii”, regizat de Radu Jude,a fost inclus în competiţia oficială a celui mai important festival din Portugalia dedicat producţiilor de scurtmetraj – “Curtas Vila do Conde International Film Festival”. Cea de-a 30 ediţie a evenimentului se desfăşoară în perioada 9-17 iulie 2022, iar proiecţia filmului regizat de Radu Jude va avea loc pe 11 iulie la Teatro Municipal. „Potemkiniştii” va rula în prezenţa regizorului Radu Jude, participarea scurtmetrajului în cadrul festivalului fiind susţinută de Institutul Cultural Român şi Centrul Naţional al Cinematografiei. Este cea de-a patra selecţie a lui Jude în competiţia “Curtas Vila do Conde” după:“Alexandra” (2007), “Trece şi prin perete” (2014), “Cele două execuţii ale Mareşalului” (2018). „Potemkiniştii”a avut premiera mondială în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Cannes, în programul Quinzaine des Réalisateurs. Filmul scris şi regizat de Radu Jude porneşte de la gestul de sfidare la adresa Rusiei făcut în 1905 de marinarii de pe Crucişătorul Potemkin, care au primit azil politic în România. În 2021, un sculptor (interpretat de Alexandru Dabija) încearcă să facă o lucrare inspirată de acest eveniment.

https://www.news.ro/entertainment/potemkinistii-in-regia-lui-radu-jude-in-competitia-oficiala-la-festivalul-curtas-vila-do-conde-este-cea-de-a-patra-selectie-a-lui-jude-in-acest-festival-1922404111502022071020770734

Continuă Caravana Filmelor TIFF Unlimited 2022

Cea de-a XIII-a ediţie a Caravanei Filmelor TIFF Unlimited îşi reîncepe traseul prin ţară, după ce în iunie a debutat cu succes la Târgu Lăpuş, cu două seri apreciate de public. Primul oraş care va găzdui în această lună serile de film în aer liber propuse este Satu Mare (8 - 10 iulie), urmat de Carei şi satul Breb din Maramureş (15 - 17 iulie) şi Timişoara (21 - 24 iulie, 26 - 31 iulie). Traseul caravanei va continua la Tâşnad (5 - 6 august), Mediaş (5 - 7 august), Zabola (9 - 10 august), Galaţi (12 - 14 august) şi Deva (9 - 11 septembrie), au anunţat, vineri, organizatorii celui mai mare festival de film din ţară, printr-un comunicat de presă. În programul propus anul acesta se regăsesc filme multi-premiate, multe nelansate încă în cinema, precum "Casa noastră/Utama", câştigătorul marelui trofeu de anul acesta la TIFF; "Metronom", distins la Cannes cu Un certain regard; "Pentru mine tu eşti Ceauşescu", laureat cu trofeul pentru Cel mai bun documentar la TIFF; "Miracol", câştigătorul competiţiei Zilele Filmului Românesc la TIFF; "Alcarras", premiat cu Ursul de Aur la Berlinale. Selecţia este completată de pelicule deja lansate şi apreciate de publicul din ţară şi nu numai, între care "România Sălbatică" (Premiul Publicului la TIFF 2021, trei premii GOPO în 2022), "Dineu cu vecinii de sus" (cinci nominalizări şi un trofeu la Premiile Goya), "Neidentificat" (două premii la Varşovia IFF, Premiul FIPRESCI la TIFF 2021, două premii GOPO în 2022).

https://www.agerpres.ro/cultura/2022/07/08/continua-caravana-filmelor-tiff-unlimited-2022--946935

FilmBox - recomandări din programele pentru sezonul estival

“Zi după zi”, “21 Jump Street – o adresă de pomină” și “Lars și fata reală” sunt doar câteva din producțiile speciale pe care FilmBox le-a inclus în programele sale pentru sezonul estival, anunță compania printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Așa cum și-a obișnuit telespectatorii din România, FilmBox a pregătit o selecție specială de filme vară atât pentru canalele clasice TV FilmBox, cât și pentru aplicația de streaming FilmBox+, lansată de curând în țara noastră. Campania estivală e intitulată „O vară cu parfum de filme, pe FilmBox!” și e adresată celor care caută producții cinematografice menite să-i inspire și încarce cu energie bună. „Zi după zi”, producție americană din 2018, este programat vineri, 8 iulie, de la ora 19:20, pe FilmBox Premium și spune povestea unei fete tare sfioasă care se îndrăgostește de… un spirit. Toate bune, numai că spiritul are nevoie și de un trup, așa că în fiecare zi, fata e nevoită să accepte un nou corp alături de ea! În rolul principal, tânăra actriță australiană în vârstă de 21 de ani, Angourie Rice, propulsată de pelicule precum „Spider-Man: departe de casă” și serialul SF de mare succes „Black Mirror”.

https://www.hdsatelit.com/2022/07/filmbox-recomandari-din-programele.html

Minutul Paginademedia despre media. De vorbă cu… Daniel Osmanovici, prezentatorul matinalului de la Prima TV

Media sau… social media? TV sau… YouTube? Facebook sau Instagram? Ştiri sau emisiuni? Suntem curioşi ce media consumă… oamenii de media. Primul pe care l-am luat la întrebări este Daniel Osmanovici. Unde îl vezi? În fiecare dimineaţă la Prima TV, prezintă matinalului Focus la prima oră împreună cu Irina Gologan, ex Pro TV. Şi ce media consumă? Cum? Cât? Când? Afli din interviul care urmează, o altfel de conversaţie cu omul de televiziune Daniel Osmanovici. TV sau… YouTube? TV pentru că deocamdată YouTube nu m-a prins. Sau poate e vârsta :) Radio sau podcast? Podcast. Deşi îmi place radio. Podcast pentru că îţi poţi alege o mai mare varietate de subiecte, nu că la radio n-ar fi, dar specializarea e mai mare şi eu unul simt nevoia de specializare pe anumite subiecte. Sunt podcasturi care nu sunt acoperite de radio, despre cooking, sport, gadgeturi în legătură cu sportul, dezvoltare personală. Le întâlneşti la discuţiile de la TED, nu prea le găseşti la radio.

https://www.paginademedia.ro/stiri-media/daniel-osmanovici-minutul-paginademedia-20766937

EMI ȘI CUZA AU CÂȘTIGAT „TE CUNOSC DE UNDEVA!” 2022

Show-ul „Te cunosc de undeva!” 2022 și-a desemnat aseară câștigătorii celui de-al 17-lea sezon al transformărilor: Emi şi Cuza. Băieţii de la Noaptea Târziu au obţinut cel mai mare punctaj al serii cu o transformare de senzaţie în Robbie Williams. Încă de la începutul emisiunii, telespectatorii au avut parte de surprize. La masa juriului, alături de Ozana Barabancea, Cristi Iacob și Aurelian Temișan, în calitate de jurat special, s-a aflat Mihai Petre, juratul Dancing on Ice. Cele patru cupluri de concurenți, care au ajuns în marea finală au fost: Emi & Cuza, Carmen Chindriș & Romică Țociu, Ilona Brezoianu & Florin Ristei și Alexia Țalavutis & Dima Trofim. Punctajul lor a început de la 0, iar cele patru echipe de finaliști au primit puncte de la jurații Te cunosc de undeva!, de la echipele care nu au intrat în marea finală și de la publicul prezent în sală. Toate cele opt echipe de concurenți au pregătit însă câte un moment pentru finală. Seara a debutat cu un moment ca un show de artificii, cu echipa formată din Anisia Gafton și Ionuț Rusu, care deși nu s-au numărat printre finaliști, au interpretat cu mai puțină emoție și mai multă bucurie hit-ul lui PSY – Gangnam Style. Prima echipă finalistă, care a intrat pe scenă a fost cea formată din Ilona Brezoianu și Florin Ristei, pentru care presiunea și adrenalina au atins cote maxime. Cei doi au interpretat The Prayer – Celine Dione și Andrea Bocelli.

https://www.tvmania.ro/emi-si-cuza-au-castigat-te-cunosc-de-undeva-2022-363419

SHARK WEEK 2022 ÎNCEPE LA DISCOVERY. DOCUMENTARELE ÎN PREMIERĂ

Tradiționala săptămână dedicată rechinilor revine pe Discovery Channel începând din acest weekend. Ediția a 34-a a Shark Week aduce noi emisiuni pe micile ecrane din România, în fiecare zi, la miezul nopții, timp de o săptămână. Discovery Channel lansează la apă Shark Week 2022. De la faimoșii mari albi la temuții rechini mako, mai multe specii vor fi puse sub lupă timp de opt zile în emisiuni speciale. Programele din acest an explorează și impactul rechinilor în cultura populară, iar Vânătorii de Mituri, Adam Savage și Jamie Hyneman, caută să confirme sau să infirme mituri din celebrul film „Fălci”. Emisiuni precum Shark Island, Rechinii din umbră sau Rechinii ninja sunt prezentate în premieră pentru România. Discovery Channel lansează la apă Shark Week 2022. De la faimoșii mari albi la temuții rechini mako, mai multe specii vor fi puse sub lupă timp de opt zile în emisiuni speciale. Programele din acest an explorează și impactul rechinilor în cultura populară, iar Vânătorii de Mituri, Adam Savage și Jamie Hyneman, caută să confirme sau să infirme mituri din celebrul film „Fălci”. Emisiuni precum Shark Island, Rechinii din umbră sau Rechinii ninja sunt prezentate în premieră pentru România. Shark Week este seria specială TV cea mai longevivă la nivel mondial. Prima ediție Shark Week a avut loc în vara anului 1988 în Statele Unite, ulterior aceasta fiind o prezență constantă pe micile ecrane, anual. Zilele trecute, și postul National Geographic Wild a anunțat că, în iulie, găzduiește un bloc de programe dedicate rechinilor, Sharkfest.

https://www.tvmania.ro/shark-week-2022-incepe-la-discovery-documentarele-in-premiera-363387

La Telekom Mobile, cât vezi, atât plătești, cu o singură condiție: nelimitat se referă doar la benificii, nu și la preț

A venit vara și clienții noilor abonamente „NELIMITAT” de la Telekom Mobile pot face planuri pentru a se bucura de comunicare și libertate fără limite în vacanță, fără grija roamingului când călătoresc. Noile planuri tarifare oferă acces de la bun început la serviciul de roaming în Spațiul Economic European (SEE), fără a fi necesară nicio cerere sau activare specială. Dacă ai unul dintre noile abonamente NELIMITAT, disponibile începând de la 7 euro/luna, ești liber să vorbești nelimitat în roaming și să trimiți SMS nelimitate, fără să plătești nimic în plus, și ai și trafic de internet inclus, care variază între 4,7 GB și 12 GB, în funcție de planul tarifar ales, fără costuri suplimentare pentru serviciul de roaming. Deci cu abonamentul tău din țară, te poți bucura de libertate de comunicare atât în țară, cât și afară, oricând călătorești în SEE, fără grija costurilor și fără surprize neplăcute la factură. Aceste beneficii sunt aplicabile numai în țările Spațiului Economic European (SEE), conform politicii de utilizare a serviciilor de roaming din contract. Mai mult decât atât, dacă vrei să te bucuri de vară și de vacanță cu un telefon nou, Telekom Mobile a pregătit cele mai HOȚ oferte cu beneficii naționale nelimitate (minute, SMS, internet, toate nelimitate), acces roaming SEE inclus, dar și smartphone-uri de top, fie incluse (Samsung Galaxy A22 5G inclus în abonamentul Nelimitat 14, la 14 euro/lună, sau Samsung Galaxy A33 5G inclus în planul tarifar Nelimitat 18, la 18 euro/lună), fie disponibile în rate la preţuri speciale împreună cu noile abonamente.

https://economie.hotnews.ro/stiri-consumator-25672099-telekom-mobile-cat-vezi-atat-platesti-singura-conditie-nelimitat-refera-doar-benificii-nu-pret.htm

Uber Files - O anchetă uriașă arată cum a crescut compania în primii ani, folosind metode ilegale, lobby puternic și relații apropiate cu politicienii

Compania Uber este în centrul unei uriașe controverse, după ce o anchetă de proporții descrie metode ilegale folosite de ea pentru a-și crește prezența în lume, între 2013 și 2017. Fostul șef al Uber era pentru proteste violente ale șoferilor, iar compania a avut relații privilegiate chiar și cu Emmanuel Macron, când acesta era ministru al economiei în Franța. Vasta ancheta a fost realizată în urma a 124.000 de documente din perioada 2013 - 2017, documente obținute de The Guardian, fiind vorba și de e-mail-uri, dar și de mesaje, facturi, diverse note și prezentări. Trebuie spus că în 2013 Uber era la începuturile expansiunii sale în lume și era dispusă să folosească orice metode, fie ele ilegale sau care să implice și un anumit grad de violență. La conducere era Travis Kalanick, un om dispus să facă orice pentru ca Uber să crească rapid în lume. Uber s-a lansat în 2014 în Franța, iar protestele taximetriștilor au fost puternice. Travis Kalanick, în mesajele în care era avertizat că s-ar putea ajunge la violență, a spus că violența ar garanta succesul și a încurajat șoferii de la Uber să participe la manifestații în număr cât mai mare. Mai mult, șeful Uber a avut o relație privilegiată cu Emmanuel Macron, ministrul francez al economiei, care a promis susținere pentru Uber, considerând că intrarea aplicației ar crea locuri de muncă. Kalanick și Macron erau „la per tu” și își dădeau direct mesaje, iar Franța ar fi relaxat o lege de licențiere care era în favoarea Uber.

https://economie.hotnews.ro/stiri-it-25671943-uber-files-ancheta-uriasa-arata-cum-crescut-compania-primii-ani-folosind-metode-ilegale-lobby-puternic-relatii-apropiate-politicienii.htm

Referiri la România, în mega-scandalul care arată că șefii Uber au acționat fără scrupule pentru a se extinde

Fişiere confidenţiale obţinute de The Guardian au dezvăluit povestea secretă a modului în care gigantul tehnologic Uber a încălcat legile, a păcălit poliţia, a exploatat violenţa împotriva şoferilor şi a făcut lobby în secret pe lângă guverne în timpul expansiunii sale globale agresive. Fișierele fac referire și la România. Scurgerea fără precedent către The Guardian a peste 124.000 de documente, cunoscute sub denumirea de fişiere Uber, scoate la iveală practicile discutabile din punct de vedere etic care au alimentat transformarea companiei într-una dintre cele mai faimoase afaceri provenită din Silicon Valley. Documentele care se referă la o perioadă de cinci ani, în care Uber a fost condusă de co-fondatorul său Travis Kalanick, care a încercat să extindă serviciul de transport de taxi în oraşe din întreaga lume, chiar dacă asta a însemnat încălcarea legilor şi a reglementărilor privind taxiurile. În timpul reacţiei negative la nivel global, datele arată cum Uber a încercat să atragă sprijin prin atragerea discretă a prim-miniştrilor, preşedinţilor, miliardarilor, oligarhilor şi baronilor mass-media.

https://ziare.com/uber/scurgere-de-informatii-uber-the-guardian-romania-perchezitii-1750602

Conflict de interese la TVR: Costin Deșliu prezintă știri despre ministrul Novak, apoi îl consiliază! Reacție oficială: „E conform regulamentului. Plus că el doar citește știri, nu e jurnalist”

Costin Deșliu, prezentatorul rubricii sport de la televiziunea publică, este din luna mai consilierul personal pe probleme de comunicare al ministrului Eduard Novak. Joi seară, la TVR, Costin a prezentat știri despre șeful său, vorbind despre ordinul de ministru emis în cursul dimineții. Deșliu are acceptul Consiliului Director care încalcă articolul 3 din „Statutul ziaristului din Societatea Română de Televiziune”. Postul public de televiziune permite situații ciudate, care pot produce un adevărat conflict de interese. În cazul de față vorbim despre meseria de jurnalist și cea de consilier al unui politician. Mai exact despre Costin Deșliu, jurnalist și prezentator al Televiziunii Române, și Eduard Novak, membru al Guvernului Nicolae Ciucă și ministru al sportului. După ce a schimbat mai mulți consilieri, Novak s-a oprit la Costin Deșliu, cel care prezintă jurnalele de sport de la TVR. Acesta a semnat, din informațiile GSP, în luna mai cu Ministerul Sportului, iar din acel moment în consiliază pe Novak în toate problemele care au legătură cu presa din România. Angajat cu jumătate de normă la Ministerul Sportului, Deșliu nu a renunțat la postul de jurnalist al TVR! Deși „Statutul ziaristului din Societatea Română de Televiziune” îi interzice acest lucru. Articolul 3, aliniatul b al Statutului publicat pe siteul tvr.ro stipulează clar că „nu pot face parte din rândul ziariștilor din televiziunea publică persoanele care sunt salariate sau fac parte din organismele de decizie ale statului sau din alte instituții direct dependente de puterile publice". Chiar dacă este angajatul unei instituții cu puteri publice, Costin continuă să apară la televizor, să prezinte știri, inclusiv despre șeful său, Eduard Novak, pe care-l consiliază! Ultima situație, la principalul jurnal de sport al postului public, difuzat joi seară.

https://www.gsp.ro/gsp-special/media/prezinta-stiri-la-tvr-despre-eduard-novak-apoi-il-consiliaza-668588.html
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




IBC2022 advertising for the live event in Amsterdam Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL