×



Revista presei -- Data și ora publicării: 14.07.2022 16:21:00

Cele mai importante știri despre media, TV, comunicații, cinema și conținut online apărute joi, 14 iulie 2022



...
Scrisoare deschisă către președintele Iohannis: 20 de ONG-uri îi cer să nu promulge Legea privind protecția avertizorilor de integritate //
Guvernul vrea să obţină 693 milioane de euro din licitaţia 5G. ANCOM a prezentat documentația pentru licitația 5G //
Analiză Deloitte: „Taxa Netflix”, un nou impozit în România / Obligația de a plăti această taxă există, dar procedura de declarare și plată încă nu a fost pusă la dispoziția contribuabililor //
Topul agențiilor de publicitate digitală și marketing în anul 2021 //
România, inclusă în grupa de mare risc privind libertatea presei în UE, alături de Bulgaria și Ungaria, în raportul Comisiei Europene privind respectarea statului de drept
Orange România schimbă contractele
Orange Romania și alte trei firme vor să furnizeze 5.000 de licențe antivirus Poștei Române
Familia Săcărin, părinții adoptivi ai fetiței din Baia de Aramă, au dat-o în judecată pe Sorina Matei. Scandalul ”traficul de organe”, în fața judecătorilor
Livrările de PC-uri și de tablete vor scădea cu 9% în acest an
„Operațiunea de kompromat la adresa Emiliei Șercan duce către grupul Realitatea Plus” – Pressone. Analiza unui grup de experți suedezi contrazice concluziile Poliției Române 7
Schimbări la Antena 1. Ce se întâmplă cu emisiunea „Stand-Up Revolution”. „Noi suntem în concurs unul împotriva celuilalt”
Netflix anunță un parteneriat cu Microsoft, pentru a oferi un plan de abonament mai ieftin, susținut de reclame
Grupul german Deutsche Telekom vinde pachetul majoritar din divizia sa de turnuri de telefonie mobilă
Majoritatea companiilor din UE sunt preocupate de atacurile cibernetice, dar doar 30% au planuri clare de protecție
Alba Iulia pierde statutul de cel mai ”smart” oraș din România
Cursa pentru servicii de bandă largă continuă: documentația licitației, în consultare publică
Satelitul Viasat-3 EMEA (dedicat și Europei) va avea o capacitate de transmisie 1 terabit pe secundă
Peste 3,6 milioane de numere portate în rețeaua Digi Mobil
Monica Obogeanu, startup programs manager, Orange România: Start-up-urile se mişcă foarte repede, iar prin colaborarea cu ele facem un schimb de experienţă între noi
Presa din SUA: strania poveste privind planul lui Elon Musk de a cumpăra Twitter ar putea constitui o acoperire pentru o serie de vânzări de acţiuni Tesla de 8,5 mld. Dolari
Documentația pentru licitația 5G. Care sunt propunerile privind taxa minimă de licență
Reclamele din cadrul viitorului plan Netflix, care ar urma să fie mai ieftin, vor fi gestionate şi vândute de Microsoft
Android 13 va fi lansat „în câteva săptămâni”
Instagram și TikTok „fură” utilizatori de la Google Maps și Google Search
Deutsche Telekom vinde pachetul majoritar din acțiunile diviziei sale de turnuri de telefonie mobilă către un consorțiu canadiano-american
DOCUMENT Taxă nouă pentru publicitatea la jocuri de noroc și majorări ale taxelor existente aplicate operatorilor de jocuri de noroc. Guvernul vrea suplimentar peste 500 de milioane lei în 2022 și 2023
Samsung inaugurează la Oradea primul centru educațional dotat cu echipamente de ultimă generație
Se pregătește un regulament de publicitate vizuală pentru București. Schimbarea va începe din sectorul 6

CINEMA
Documentarul ''Regele Mihai: Drumul către casă'', prezentat în secţiunea ''Istorie şi Cinema'', la BIFF
Primetime Emmy 2022 – “Succession” şi “Ted Lasso” au cele mai multe nominalizări. Lista nominalizărilor la principalele categorii
Astra Film Festival 2022 - Start la înscrieri pentru echipa de voluntari. Care e profilul voluntarului Astra Film

...
Scrisoare deschisă către președintele Iohannis: 20 de ONG-uri îi cer să nu promulge Legea privind protecția avertizorilor de integritate

20 de organizații neguvernamentale, alături de avertizori de integritate, îi cer președintelui Klaus Iohannis printr-o scrisoare deschisă să ceară Parlamentului reexaminarea Legii privind protecţia avertizorilor în interes public. ONG-urile arată că legea votată de Parlament chiar în timpul vizitei comisarului european Vera Jourrova diminuează mecanismele de protecție a avertizorilor de integritate, iar România riscă să intre în procedură de infringement pentru transpunerea selectivă a Directivei europene în materie. Scrisoarea deschisă vine la o zi după ce Curtea Constituțională a respins o sesizare depusă de USR. Potrivit semnatarilor scrisorii, legea adoptată nu satisface criteriile de aderare a României la Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE). La rândul său, în Raportul privind Statul de Drept, publicat ieri, 13 iulie, Comisia Europeană exprimă preocupare față de faptul că în România ”lipsește în continuare o protecție cuprinzătoare a avertizorilor de integritate”. Stimate domnule Președinte, Organizațiile și avertizorii semnatari ai prezentei scrisori vă solicită să cereți Parlamentului reexaminarea Legii privind protecţia avertizorilor în interes public. Sesizarea de neconstituționalitate a fost respinsă de către Curtea Constituțională a României, ieri, 13 iulie. Prin urmare, ultimul resort pentru reintroducerea și rediscutarea acestei legi în Parlament, rămâneți Dumneavoastră, domnule Președinte. Reamintim că, în forma adoptată de Parlament, legea diminuează mecanismele de protecție a avertizorilor de integritate, iar România riscă să intre în procedură de infringement pentru transpunerea selectivă a Directivei europene în materie. De exemplu, legea adoptată nu a transpus articolele din Directivă care vizează: protejarea avertizorului de răspundere pentru încălcarea confidențialității (art. 13, lit. g), protejarea avertizorilor anonimi, care sunt ulterior identificați (art. 6, alin. 3), protejarea de defăimare, încălcarea drepturilor de autor, încălcarea secretului profesional, încălcarea normelor de protecție a datelor, divulgarea secretelor comerciale (art. 21, alin. 7), prevederea măsurilor reparatorii și a compensațiilor integrale pentru prejudicii (art. 21, alin. 8). Aceste probleme au fost explicate pe larg, de către organizațiile semnatare ale prezentei scrisori, într-o poziție publică emisă la adoptarea legii în Parlament, comunicată și către Administrația Prezidențială. De asemenea, au fost explicate de către multe alte organizații, inclusiv de către avertizori înșiși, oamenii aflați în prima linie a dezvăluirii încălcărilor legii. Semnatari: ActiveWatch, Asociația pentru Cooperare și Dezvoltare Durabilă, Asociația Română pentru Transparență I Transparency International Romania, European Ethics & Compliance Association, Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind, Federația Sindicală Hermes, Federatia Sindicatelor din Societatea Română de Radiodifuziune, Asociația Kompatibil, Asociația Miliția Spirituală, Asociația Respiro, Asociația Parcul Natural Văcărești, Centrul FILIA, Asociația Mediawise Society, Átlátszó Erdély/Transilvania Transparentă, Centrul pentru Jurnalism Independent, APADOR-CH, Asociația pentru Tehnologie și Internet, Frontline Club Bucharest, CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică, Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.

https://www.g4media.ro/scrisoare-deschisa-catre-presedintele-iohannis-20-de-ong-uri-ii-cer-sa-nu-promulge-legea-privind-protectia-avertizorilor-de-integritate.html

Guvernul vrea să obţină 693 milioane de euro din licitaţia 5G. ANCOM a prezentat documentația pentru licitația 5G

ANCOM a lansat în consultare publică caietul de sarcini, proiectul de hotărâre de Guvern care stabilește taxa minima de licență, decizia referitoare la tariful de utilizare a spectrului și decizia de organizare a procedurii de selecție competitivă pentru alocarea spectrului radio disponibil în benzile de frecvențe de 700 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz și 3400-3800 MHz. Conform documentatiei de licitatie, Autoritatea propune ca operatorii castigatori sa acopere cu servicii de banda larga majoritatea zonelor urbane, autostrazile existente, aeroporturile internationale si caile ferate modernizate, precum si un numar de 600 de localitati identificate ca neacoperite sau slab acoperite cu servicii de comunicatii mobile. In urma analizei mai multor factori, Autoritatea a propus si preturile de pornire in licitatie, valoarea totala a acestora fiind de 693 de milioane euro. Taxa de licenta se stabileste prin hotarare a Guvernului in urma consultarii cu industria. Totodata, ANCOM propune si o reducere semnificativa a tarifului de utilizare a spectrului radio. „O conditie esentiala pentru ca serviciile de comunicatii electronice moderne, bazate pe noile tehnologii sa fie disponibile pe scara larga, la nivel national, este aceea ca operatorii sa-si mareasca si sa-si diversifice semnificativ portofoliile de frecvente radio detinute in prezent. Consideram ca prin reglementarile si conditiile propuse de ANCOM in documentatia de licitatie se doreste asigurarea unui echilibru intre nevoile operatorilor, interesele utilizatorilor si nevoia de valorificare a spectrului radio, o resursa limitata a statului roman”, a declarat Vlad Stoica, presedintele ANCOM.

https://www.economica.net/guvernul-vrea-sa-obtina-693-milioane-de-euro-din-licitatia-5g-ancom-a-prezentat-documentatia-pentru-licitatia-5g_598945.html

Analiză Deloitte: „Taxa Netflix”, un nou impozit în România / Obligația de a plăti această taxă există, dar procedura de declarare și plată încă nu a fost pusă la dispoziția contribuabililor

Furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere, cum ar fi Netflix, HBO GO, Amazon Prime Video, Voyo, sunt obligați, începând cu luna iulie 2022, să plătească o taxă pentru veniturile obținute de la utilizatorii români pentru vizionarea de filme online, cunoscută drept „taxa Netflix”. Legea care instituie această obligație a fost adoptată recent de Parlamentul României și a intrat în vigoare în data de 3 iulie. Taxa a fost menținută la nivelul din proiectul inițial, respectiv 4% din veniturile menționate, deși în urma dezbaterilor din Senat, prima cameră sesizată, fusese redusă la 2%. Dar, deși primul termen de declarare și plată ar trebui să fie 25 august 2022, mai sunt anumite aspecte tehnice încă neclare pentru contribuabilii vizați. Proiectul de lege a fost elaborat în cursul anului trecut, inițiatorii susținând necesitatea taxei în contextul încasărilor în scădere la Fondul cinematografic, din cauza restricțiilor legate de pandemie, inclusiv închiderea sălilor de cinematograf, în timp ce piața platformelor de filme online a fost în plină ascensiune. Taxa se va achita la Centrul Național al Cinematografiei, iar o parte din fondurile astfel colectate (40%) pot merge către finanțarea directă a producției cinematografice locale.

https://www.g4media.ro/analiza-deloitte-taxa-netflix-un-nou-impozit-in-romania-obligatia-de-a-plati-aceasta-taxa-exista-dar-procedura-de-declarare-si-plata-inca-nu-a-fost-pusa-la-dispozitia-contribuab.html

Topul agențiilor de publicitate digitală și marketing în anul 2021

2021 este cel mai bun an de până acum al pieței agențiilor de marketing digital din România. Piața digitală a înregistrată o creștere substanțială de 32% față de anul 2020. Majorarea confirmă că digitalul este la putere. În 2021, majoritatea agențiilor de marketing digital și-au consolidat afacerile, cererea de astfel de servicii fiind în creștere, după anul de groază 2020. Clienții au căpătat încredere și s-au convins că fără digital… vor dispărea. Drept dovadă, multe afaceri ale agențiilor de marketing în digital au crescut, pe alocuri, fabulos, conform bilanțurilor financiare recent apărute pe site-ul Ministerului Finanțelor. În 2021, cele 70 de agenții de publicitate digitală și marketing, monitorizate de „Forbes România”, au avut afaceri totale de 125,2 milioane de euro, în creștere cu 31,7%, față de anul precedent. Este o majorare spectaculoasă, singulară ca dinamică în afacerile de comunicare din România. Profitul net cumulat a fost de 15.093.397 euro, mai mare cu 15,6% față de 2020. (Au fost comparate aceleași 70 de companii din 2020.) Rata profitului a fost de 12% pe întreaga piață. În topul digital „Forbes România” nu sunt incluse agențiile deținute de grupul Publicis România, pentru că acestea sunt divizii fără personalitate juridică și care activează sub „umbrela” companiilor Lion Communication și Publicis Groupe Media Bucharest. Dacă bilanțurile financiare ale afacerilor digitale ale grupului Publicis ar fi disponibile, atunci piața din România ar putea fi evaluată la adevărata sa dimensiune. Până la ora redactării acestui articol, bilanțurile agențiilor Silkweb și Champaigns nu sunt publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor. Numărul angajaților celor 70 de companii a fost de 1.443, potrivit datelor de bilanț depuse la Ministerul Finanțelor Publice, față de 1.283 în 2020. Așadar, marketingul digital a reușit să atragă forță de muncă, deși și acest domeniu se confruntă cu o criză de specialiști.

https://www.forbes.ro/topul-agentiilor-de-publicitate-digitala-si-marketing-in-anul-2021-276284

România, inclusă în grupa de mare risc privind libertatea presei în UE, alături de Bulgaria și Ungaria, în raportul Comisiei Europene privind respectarea statului de drept
Crește numărul de amenințări la adresa ziariștilor / Partidele plătesc conținut la TV

Presa din România e în cea mai mare categorie de risc privind libertatea de exprimare, potrivit raportului privind respectarea statului de drept în UE făcut public miercuri de Comisiei Eurropeană. Astfel, pentru prima dată, Media Pluralism Monitor a introdus un clasament general al statelor membre grupate în cinci niveluri de risc, în care Bulgaria, Grecia, Ungaria, Malta, Polonia, România și Slovenia sunt considerate țări cu risc ridicat, potrivit raportului citat. Alte constatări ale raportului: Nu există suficientă transparență în ceea ce privește difuzarea de conținut plătit de partidele politice în afara campaniilor electorale, iar accesul jurnaliștilor la informații rămâne deficitar. Cazurile de amenințare, hărțuire și violență fizică împotriva jurnaliștilor sunt mai îngrijorătoare decât anul trecut. Transparența proprietății mass-media ar putea fi consolidată. Modificările frecvente ale legislației, utilizarea regulată a ordonanțelor de urgență și practica limitată a consultărilor publice continuă să ridice motive de îngrijorare. Secția de investigare a infracțiunilor din sistemul judiciar (SIIJ) a fost desființată, dar unele preocupări legate de investigarea și urmărirea penală a infracțiunilor din sistemul judiciar persistă. Procesul de numire a „procurorilor desemnați” (care să investigheze corupția în magistratură) nu prevede o procedură competitivă bazată pe criterii meritocratice și nu implică secția pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii (CSM). Acest lucru este contrar recomandărilor Comisiei de la Veneția. Îngrijorările privind funcționarea și bugetul Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) persistă. România nu a transpus încă Directiva privind serviciile media audiovizuale, astfel cum a fost revizuită prin Directiva 2018/1808, iar acest lucru a întârziat modificări importante necesare pentru a îmbunătăți funcționarea și eficacitatea autorității de reglementare în domeniul mass-media. La un an de la alegerea membrilor CNA, autoritatea de reglementare nu are încă un președinte. Lipsește în continuare o protecție cuprinzătoare a avertizorilor de integritate. Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în aprilie 2022 și de Camera Deputaților cu amendamente în iunie 2022. Unele amendamente au stârnit îngrijorări, în special din partea procurorului-șef european, iar guvernul și-a exprimat intenția de a ajusta proiectul de lege, întrucât procesul legislativ este încă în curs de desfășurare. Transparența finanțării partidelor politice și punerea în aplicare a normelor aferente sunt limitate. Nu există suficientă transparență în ceea ce privește mass-media audiovizuale și alegerile. Deși concurenții politici au acces garantat și echitabil la timpii de antenă în mass-media audiovizuale în timpul campaniilor electorale, canalele de televiziune nu sunt obligate să explice în mod clar distincția dintre diferitele tipuri de conținut produse în timpul campaniilor – în special între conținutul editorial propriu și timpii de antenă cumpărați de partide – și să semnaleze cine plătește pentru conținut. În plus, nu există suficientă transparență cu privire la sumele plătite de diverse partide către ce canale și pentru ce conținut. Încercările jurnaliștilor de a investiga modul în care aceste fonduri au fost utilizate de mass-media pentru a difuza conținut politic s-au confruntat cu rezistența unor partide politice. CNA este competentă să monitorizeze conținutul difuzat.

https://www.g4media.ro/breaking-romania-inclusa-in-grupa-de-mare-risc-privind-libertatea-presei-in-ue-alaturi-de-bulgaria-si-ungaria-in-raportul-comisiei-europene-privind-respectarea-statului-de-drept.html

Orange România schimbă contractele

Orange România, liderul local al pieței de telecomunicații, și-a notificat clienții că, urmare a unor schimbări legislative, a modificat contractele de abonament și că, cu excepția parametrilor tehnici aflati deja in contracte (rata apelurilor GSM intrerupte in timpul unei convorbiri si procentul din suprafața țării acoperit de Serviciul de Voce GSM), nu garantează atingerea altor indicatori de calitate ai Serviciilor de voce mobilă. Compania spune că va depune toate eforturile rezonabile pentru oferirea Serviciilor de Voce mobilă în baza următorilor parametri de calitate: timpul de stabilire a convorbirii – sub 2 secunde și probabilitatea de eșec la inițierea apelurilor – sub 0,2%, ca și pentru oferirea Serviciilor de Voce fixă în baza următorilor parametri de calitate: timpul de stabilire a convorbirii – sub 6 secunde și probabilitatea de eșec la inițierea apelurilor – sub 0,1%. Acești parametri au caracter orientativ și nu dau dreptul Clientului să solicite rezilierea Contractului privind Serviciile de Voce mobile sau fixă.

https://www.profit.ro/stiri/orange-romania-schimba-contractele-20774341

Orange Romania și alte trei firme vor să furnizeze 5.000 de licențe antivirus Poștei Române

Mida Soft Business, IT About IT, I.O.S. Software Solutions și Orange România, liderul pieței locale de telecomunicații, s-au înscris la licitația organizată de Poșta Română pentru achiziționarea a 5.000 de licențe antivirus, contract estimat la aproape 500.000 lei, fără TVA. "Poșta Română își propune să achiziționeze reinnoire a 3.350 bucăți + 30 bucăți și achiziție a 1.650 bucăți licențe antivirus necesare pentru niveluri de protecție antimalware, atât la nivel de rețea (firewall-uri), cât și la nivel individual pentru fiecare stație/server în parte. Se impune necesitatea achiziției unui singur pachet de 5.000 bucăți care să conțină atât licențele care trebuie reînnoite cât și noi licențe, având în vedere faptul că toate licențele vor fi administrate din consola Gravity Zone pe care compania o are o deja instalată și funcțională în rețeaua CNPR", se arată în anunțul de participare. Licențele vor fi livrate în termen de 12 luni de la data atribuirii contractului.

https://www.profit.ro/stiri/orange-romania-si-alte-trei-firme-vor-sa-furnizeze-5-000-de-licente-antivirus-postei-romane-20757416

Familia Săcărin, părinții adoptivi ai fetiței din Baia de Aramă, au dat-o în judecată pe Sorina Matei. Scandalul ”traficul de organe”, în fața judecătorilor

Ramona și Gabriel Săcărin, părinți adoptivi ai Sorinei, fetița din Baia de Aramă, au dat-o în judecată pe jurnalista Sorina Matei, ca urmare a poziției pe care aceasta a avut-o în contextului scandalului din 2019. La doi ani de la scandalul provocat de adopția Sorinei, fetița crescută de o familie de asistenți maternali din Baia de Aramă, soții Săcărin au pornit, din America, o serie de procese împotriva unor instituții și a unor jurnaliști care au avut o poziție considerată ostilă la adresa lor. Ramona și Gabriela Săcărin, românii stabiliți în Statele Unite care au adoptat-o pe fetița din Baia de Aramă, au acționat-o recent în judecată pe jurnalista Sorina Matei, după ce aceasta a adus în discuție traficul de organe, în timpul unei emisiuni de televiziune. Afirmațiile Sorinei Matei au adus, deja postului B1TV o amendă de 10.000 de lei de la CNA. De altfel, și canalul de televiziune este citat în procesul deschis de soții Săcărin, care are ca obiect ”acțiune în răspundere delictuală”. Din transcrierile luate în discuție de Consiliul Național al Audiovizualului rezultă că Sorina Matei a făcut o serie de declarații despre un posibil caz de trafic de persoane în spatele adopției fetiței din Baia de Aramă. https://www.fanatik.ro/scandalul-traficul-de-organe-in-fata-judecatorilor-familia-sacarin-parintii-adoptivi-ai-fetitei-din-baia-de-arama-au-dat-o-in-judecata-pe-sorina-matei-20088136

Livrările de PC-uri și de tablete vor scădea cu 9% în acest an

Livrările de PC-uri la nivel mondial sunt pe cale să scadă cu 9,5% în 2022, potrivit celor mai recente previziuni ale Gartner. Se așteaptă ca piața PC-urilor să înregistreze cel mai abrupt declin dintre toate segmentele de dispozitive în acest an. Estimările sunt că anul acesta se vor livra 1,45 miliarde smartphone-uri, 310 milioane PC-uri și 142 de milioane de tablete. "O furtună totală de tulburări geopolitice, inflație ridicată, fluctuații valutare și perturbări ale lanțului de aprovizionare au redus cererea de dispozitive din întreaga lume, atât din partea companiilor, cât și a consumatorilor, și va avea cel mai puternic impact asupra pieței PC-urilor în 2022", spune Ranjit Atwal, analist senior director la Gartner. "Cererea de PC-uri de consum este pe cale să scadă cu 13,1% în 2022 și se va prăbuși mult mai rapid decât cererea de PC-uri de afaceri, care se așteaptă să scadă cu 7,2% de la an la an.". Dintr-o perspectivă regională, piața PC-urilor din EMEA este prognozată să înregistreze un declin de 14% în 2022, determinat de lipsa cererii de PC-uri de consum. Invazia rusă din Ucraina, creșterile de prețuri și indisponibilitatea produselor din cauza blocării în China au un impact semnificativ asupra cererii de consum în regiune. În general, livrările totale de dispozitive la nivel global (PC-uri, tablete și telefoane mobile) sunt pe cale să scadă cu 7,6% în 2022, spun cei de la Gartner.

https://economie.hotnews.ro/stiri-it-25676014-livrarile-uri-tablete-vor-scadea-9-acest.htm

„Operațiunea de kompromat la adresa Emiliei Șercan duce către grupul Realitatea Plus” – Pressone. Analiza unui grup de experți suedezi contrazice concluziile Poliției Române

Jurnalista Emilia Șercan dezvăluie într-un articol apărut în Pressone, noi date despre acțiunea de kompromat împotriva sa, obținute în urma unei analize a unei echipe de specialiști suedezi în cyber security. Potrivit rezultatelor verificărilor, site-ul indicat de Poliția Română ca prima sursă care a publicat imaginile care i-au fost furate și captura de ecran oferită poliției ca dovadă este un site fantomă, folosit pentru a masca faptul că „sursa zero” este un site deținut de fugarul Cristian Rizea și care are legătură cu grupul media Realitatea Plus. Pe 17 februarie 2022, Emilia Șercan a predat poliției o captură de ecran a unui mesaj pe care îl primise pe Facebook de la o persoană necunoscută care i-a trimis cinci fotografii personale, vechi de 20 de ani. Fotografiile furate au apărut la câteva ore pe site-uri pentru adulți, iar captura devenită probă a fost publicată pe un site din Republica Moldova. Qurium, o fundație non-profit suedeză, care „militează pentru libertatea de exprimare, drepturile omului și ale jurnaliștilor”, a analizat site-urile care au publicat captura de ecran pe care Emilia Șercan a dat-o autorităților, iar în zece zile au venit cu un raport de expertiză și concluziile verificărilor, „ceea ce organele de anchetă ale statului român nu au făcut în 146 de zile”, scrie jurnalista. După analiza datelor, experții suedezi au concluzionat că patrianoastra[.]com, site-ul indicat de Poliția Română drept «sursa zero» a kompromatului, este un site-fantomă care a antedatat materialul, editorul făcând «un efort deosebit […] pentru a include manual o oră de publicare pentru fiecare articol» ulterior datei de 17 februarie 2022. Emilia Șercan: Unitatea Centrală de Analiză a Informaţiilor din Poliția Română susținea că imaginile au fost încărcate pe patrianoastra[.]com pe 17 februarie, însă experții suedezi au ajuns la concluzia că acestea au fost publicate pe site o zi mai târziu, pe 18 februarie. Site-ul patrianoastra.com, care a fost între timp dezactivat, a fost folosit astfel pentru a masca faptul că imaginile furate Emiliei Șercan și captura de ecran devenită probă într-un dosar penal, au apărut prima dată pe „realitateadinmoldova.md, un site deținut de fugarul Cristian Rizea, condamnat în 2019 și nici până astăzi extrădat din Republica Moldova”, precizează jurnalista de investigații. Ulterior, pe 20 iunie, imaginile au fost republicate pe portalul realitateadinmoldova.net. Specialiștii suedezi au constatat că domeniul site-ului este deținut de o firmă care îi aparține Alexandrei Păcuraru, iar serverul este deținut de o altă firmă, a lui Cosmin Sorin Păcuraru. Cei doi sunt copiii omului de afaceri Maricel Păcuraru, „proprietarul din umbră al postului de televiziune Realitatea Plus”, menționează Emilia Șercan.

https://www.libertatea.ro/stiri/operatiunea-de-kompromat-la-adresa-emiliei-sercan-duce-catre-grupul-realitatea-plus-pressone-analiza-unui-grup-de-experti-suedezi-contrazice-concluziile-politiei-romane-4209058

Schimbări la Antena 1. Ce se întâmplă cu emisiunea „Stand-Up Revolution”. „Noi suntem în concurs unul împotriva celuilalt”

Stand-Up Revolution, show-ul în care greii stand-up-ului romanesc, Teo, Vio, Costel si Dan Badea, caută viitoarea mare senzație în domeniu, vine de săptămâna aceasta în porție dublă la Antena 1! Telespectatorii vor putea urmări de acum singura emisiune de stand-up din România de două ori pe săptămână: sâmbătă și duminică, de la ora 20:00. Noutatea vine odată cu încheierea etapei audițiilor pentru formarea echipelor celor patru jurați și debutul battle-urilor – confruntările eliminatorii între concurenții fiecărei echipe. Ultima etapă a audițiilor la Stand-Up Revolution poate fi urmărită sâmbăta aceasta, de la 20:00. Emoțiile cresc, întrucât fiecare dintre cei patru jurați, Teo, Vio, Costel și Dan Badea, mai are un singur loc în echipa sa și își dorește să facă cea mai bună alegere. Iar tensiunea atinge cote maxime atunci când Teo, Vio și Dan Badea reușesc să-și completeze echipele, iar Costel rămâne cel din urmă jurat care mai are nevoie de un concurent: „Să nu uitați – dacă mor repede, de la asta mi se trage. Am o tensiune acum…”.

https://www.libertatea.ro/entertainment/schimbari-la-antena-1-ce-se-intampla-cu-emisiunea-stand-up-revolution-4210225

Netflix anunță un parteneriat cu Microsoft, pentru a oferi un plan de abonament mai ieftin, susținut de reclame

Netflix a anunțat că a încheiat un parteneriat cu Microsoft, pentru a oferi clienților platformei un plan de abonament mai ieftin, care va afișa reclame. Platforma menționează că serviciul se va adăuga planurilor de abonament deja disponibile, care nu includ reclame. În aprilie, acțiunile Netflix au scăzut după ce a raportat prima pierdere de abonați în mai bine de un deceniu, potrivit BBC. Luna trecută, co-directorul executiv Ted Sarandos anunțase că firma este în discuții cu alte companii pentru a găsi modalități de atragere a publicului sensibil la preț. „Microsoft are capacitatea dovedită de a susține toate nevoile noastre de publicitate în timp ce lucrăm împreună pentru a construi o nouă ofertă, susținută de reclame”, a declarat directorul operațional al Netflix, Greg Peters, într-un comunicat. „Mai important, Microsoft a oferit flexibilitatea de a inova de-a lungul timpului, atât din punct de vedere tehnologic, cât și din punct de vedere al vânzărilor, precum și protecție puternică a confidențialității membrilor noștri”, a adăugat el. Netflix nu a dezvăluit încă prețul pe care îl vor plăti clienții pentru noul serviciu.

https://www.forbes.ro/netflix-anunta-un-parteneriat-cu-microsoft-pentru-a-oferi-un-plan-de-abonament-mai-ieftin-sustinut-de-reclame-276150

Grupul german Deutsche Telekom vinde pachetul majoritar din divizia sa de turnuri de telefonie mobilă

Grupul german Deutsche Telekom a anunțat că a ajuns la un acord pentru vânzarea unui pachet de 51% din acțiunile diviziei sale de turnuri de telefonie mobilă către un consorțiu canadiano-american. Potrivit Reuters, cumpărătorii sunt fondul canadian Brookfield Asset Management și fondul american Digital Bridge, iar valoarea tranzacției se ridică la 17,5 miliarde de euro. Deutsche Telekom, care este prezent cu operațiuni și pe piața românească, va păstra restul de 49% din acțiunile diviziei sale GD Towers. Tranzacția urmează să fie finalizată la sfârșitul anului și va reduce datoriile grupului german cu 10,7 miliarde de euro. De asemenea, în prezent, Deutsche Telekom vrea să preia o participație majoritară la subsidiara sa americană T-Mobile U.S. “Am consolidat valoarea activelor noastre din domeniul turnurilor, creând astfel valoare pentru acționarii noștri”, a declarat directorul general de la Deutsche Telekom, Tim Hottges, potrivit Reuters, Grupul Deutsche Telekom este prezent în România din 2014, după rebrandingul comun al Romtelecom și Cosmote România.

https://www.forbes.ro/grupul-german-deutsche-telekom-vinde-pachetul-majoritar-din-divizia-sa-de-turnuri-de-telefonie-mobila-276311

Majoritatea companiilor din UE sunt preocupate de atacurile cibernetice, dar doar 30% au planuri clare de protecție

Aproximativ 85% dintre companiile europene consideră amenințările cibernetice o preocupare semnificativă pentru evoluția afacerilor lor, însă doar 30% dintre acestea au o strategie complexă de protecție, deși majoritatea dețin sau operează informații critice sau sensibile, a căror compromitere ar pune în pericol desfășurarea activităților. „Suntem încurajați să depunem eforturi pentru obținerea mai multor specializări avansate în protecția amenințărilor, astfel încât să existe o poziționare mai bună, pentru a răspunde nevoilor în continuă evoluție ale clienților în materie de securitate cibernetică” a declarat Mădălina Manon Stratulat, Sales Manager, Dedicated Solutions Business Unit, Asseco SEE (ASEE). Compania a obținut recent certificarea Microsoft Threat Protection Certification, una din certificările în domeniul Advanced specializations – Security, care îi permite să pună la dispoziția companiilor soluții certificate Microsoft ATP (Advanced Thread Protection), precum Microsoft Office 365 Advanced Threat Protection, Microsoft Azure Advanced Threat Protection, sau Windows Defender Advanced Threat Protection.

https://www.forbes.ro/majoritatea-companiilor-din-ue-sunt-preocupate-de-atacurile-cibernetice-dar-doar-30-au-planuri-clare-de-protectie-276298

Alba Iulia pierde statutul de cel mai ”smart” oraș din România

Alba Iulia a pierdut statutul de cel mai ”inteligent” oraș din România, locul său fiind luat de Cluj-Napoca, care are cel mai mare număr de proiecte de dezvoltare tehnologică și ecologică incluse în conceptul smart city. Lipsa de personal calificat în rândul autorităților locale la nivel național împiedică însă dezvoltarea mai rapidă a proiectelor smart city. ”Cumulat, primăriile de sector și primăria generală a Capitalei ocupă detașat primul loc la nivel național, cu 115 proiecte. Tratând defalcat primăriile Capitalei, Cluj-Napoca devine orașul din România cu cel mai mare număr de proiecte – 63 și urcă pe prima poziție în top 10 Smart City, urmat de Iași cu 56 de proiecte, București (la nivel de primărie generală) cu 54 de proiecte”, se arată într-un srudiu realizat de integratorul de soluții inteligente la cheie Vegacomp Consulting. Raportul inventariază 1.001 de iniţiative smart city aflate în diverse stadii de derulate în 144 de orașe din țară. În România, până în prezent au fost finalizate 470 de proiecte smart city. Alba Iulia, care în ultimii ani a dominat primele poziții, a coboarât anul acesta pe locul 4, cu 49 de proiecte, urmat de Sibiu și Sectorul 4 din București, cu câte 35 de proiecte fiecare.

https://www.forbes.ro/alba-iulia-pierde-statutul-de-cel-mai-smart-oras-din-romania-276281

Cursa pentru servicii de bandă largă continuă: documentația licitației, în consultare publică

ANCOM a lansat în consultare publică caietul de sarcini, proiectul de hotărâre de Guvern prin care se stabilește taxa minimă de licență, decizia referitoare la tariful de utilizare a spectrului și decizia de organizare a procedurii de selecție competitivă pentru alocarea spectrului radio disponibil în benzile de frecvențe de 700 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz și 3400-3800 MHz, anunță ANCOM printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Conform documentaţiei de licitaţie, Autoritatea propune ca operatorii câștigători să acopere cu servicii de bandă largă majoritatea zonelor urbane, autostrăzile existente, aeroporturile internaționale și căile ferate modernizate, precum și un număr de 600 de localități identificate ca neacoperite sau slab acoperite cu servicii de comunicații mobile. În urma analizei mai multor factori, Autoritatea a propus și preţurile de pornire în licitație, valoarea totală a acestora fiind de 693 de milioane euro. Taxa de licență se stabilește prin hotărâre a Guvernului în urma consultării cu industria. Totodată, ANCOM propune și o reducere semnificativă a tarifului de utilizare a spectrului radio.

https://www.hdsatelit.com/2022/07/cursa-pentru-servicii-de-banda-larga.html

Satelitul Viasat-3 EMEA (dedicat și Europei) va avea o capacitate de transmisie 1 terabit pe secundă

Compania Viasat a anunțat noi progrese în pregătirea pentru lansarea de anul viitor a unui alt satelit din clasa Viasat-3, dedicat si pentru Europa. Chiar Viasat a participat la fabricarea componentelor de bază ale capacitații de transmisie, care au fost livrate către Boeing pentru integrare într-un satelit bazat pe platforma Boeing 702. Acest al doilea satelit din clasa ViaSat-3 va oferi servicii de bandă largă în Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), începând cu anul 2023. Modulul de sarcină utilă a sateliților, proiectat și construit intern, include componente electronice de ultimă generație pentru recepția, transmiterea și procesarea datelor de internet în bandă largă către și de la satelit, la viteze așteptate mai mari de 1 terabit pe secundă (1.000 gigabiți pe secundă), deci de trei ori mai rapid decât versiunea anterioară ViaSat-2, cel mai rapid satelit de comunicații care funcționează în prezent. „Livrarea celui de-al doilea modul de sarcină utilă marchează o etapă majoră în pentru cel de-al doilea satelit din constelația noastră de sateliți din generația ViaSat-3. Este viitorul serviciilor de bandă largă prin satelit la prețuri accesibile, practic oriunde pe glob”, a precizat Dave Ryan, președinte al Space & Commercial Networks la Viasat. Se așteaptă ca generația de sateliți ViaSat-3 în bandă Ka să ofere cel mai avantajos tarif pentru lățimea de bandă din industria sateliților, cu o flexibilitate incredibilă de a muta și concentra această capacitate practic oriunde există cerere, indiferent dacă este pe uscat, ocean sau în aer. Primii doi sateliți sunt planificați să se concentreze pe Americi și, respectiv, pe EMEA. Al treilea satelit ViaSat-3 este în curs de integrare și testare finală și se va concentra pe regiunea Asia Pacific, completând acoperirea globală a serviciilor Viasat.

https://www.hdsatelit.com/2022/07/satelitul-viasat-3-emea-dedicat-si.html

Peste 3,6 milioane de numere portate în rețeaua Digi Mobil

DIGI anunță printr-un comunicat remis către HD Satelit România că rămâne, în continuare, prima opțiune a clienților care doresc să schimbe operatorul de telefonie, depășind pragul de 3,6 milioane de numere portate, de la înființarea serviciului de portabilitate și până în prezent. În primele 6 luni ale anului, DIGI a înregistrat peste 362 500 de numere portate în rețeaua mobilă și fixă. În al doilea trimestru al anului, peste 181 500 de numere au fost portate în rețeaua mobilă și fixă. Compania deține, în al doilea trimestru, 61% din totalul numerelor portate în rețeaua mobilă, cu o medie lunară de peste 60 500 de numere. "Serviciile de calitate superioară și prețurile avantajoase oferite clienților, au menținut compania în topul portabilității, cu peste 181 500 de numere atrase în al doilea trimestru al anului. Potrivit statisticilor comunicate de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) și prelucrate de companie, DIGI își menține, de peste 13 ani, poziția de lider în rândul operatorilor de telecomunicații, în ceea ce privește portabilitatea mobilă și fixă, depășind 3,6 milioane de numere portate la finalul celui de-al doilea trimestru. În prima jumătate a anului, DIGI a înregistrat peste 362 500 de numere de telefonie mobilă și fixă portate, iar dintre acestea, mai mult de 181 500 de numere în lunile aprilie, mai și iunie. Datorită ofertelor comerciale lansate, dar și a calității rețelelor de telefonie mobilă și fixă, compania a rămas un partener de încredere pentru clienții din România și în cel de-al doilea trimestru din 2002. Peste 174 600 de utilizatori au ales telefonia mobilă de la DIGI, iar 7 147 pe cea fixă. Media lunară de portări în rețeaua mobilă, aferentă celui de-al doilea trimestru, a fost de peste 60 500. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021 (aprilie-iunie), DIGI a atras cu 29% mai multe numere de telefonie mobilă și fixă și cu 31% mai multe numere mobile.

https://www.hdsatelit.com/2022/07/peste-36-milioane-de-numere-portate-in.html

Monica Obogeanu, startup programs manager, Orange România: Start-up-urile se mişcă foarte repede, iar prin colaborarea cu ele facem un schimb de experienţă între noi
, ca oameni din corporaţii, dar şi între fondatorii de start-up-uri. Orange Fab înregistrează 36 de start-up-uri alături de care a implementat peste 90 de proiecte. „Câteva start-up-uri din Orange Fab sunt în contact cu colegii de la Orange Ventures.” Colaborarea între companiile mari, corporaţii, şi start-up-uri este benefică pentru ambele părţi deoarece reprezintă un schimb de experienţă între angajaţii care fac parte din cele două sectoare de business, consideră Monica Obogeanu, startup programs manager în cadrul Orange România. „Start-up-urile se mişcă mult mai repede decât putem noi, corporaţiile mari, să ne mişcăm, iar colaborarea cu acestea reprezintă un schimb de experienţă util şi între noi ca oameni din corporaţii, dar şi între fondatorii de start-up-uri”, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Monica Obogeanu.

https://www.zf.ro/business-hi-tech/zf-live-monica-obogeanu-startup-programs-manager-orange-romania-20996663

Presa din SUA: strania poveste privind planul lui Elon Musk de a cumpăra Twitter ar putea constitui o acoperire pentru o serie de vânzări de acţiuni Tesla de 8,5 mld. Dolari

Acţiunile grupului de social media Twitter se depreciau cu 7% la începutul primei şedinţe de tranzacţionare a săptămânii după ce Elon Musk a anunţat vinerea trecută că va renunţa la planul de achiziţie a Twitter în valoare de 44 de miliarde de dolari, dând vina pe presupusa lipsă de transparenţă a reţelei de socializare privind numărul de conturi false şi boţi. Capitalizarea Twitter scădea astfel cu aproape 2 miliarde de dolari faţă de nivelul atins în urma sesiunii de trading de vineri 8 iulie. Acţiunile Tesla coborau cu 2%, arată datele CNBC. În timp ce ambele părţi se pregătesc pentru o luptă îndelungată în instanţă, unii influenceri de pe Twitter oferă o teorie alternativă care ar sta la baza deciziei CEO-ului: boţii reţelei de socializare nu ar fi reprezentat niciodată o problemă, ci mai degrabă o modalitate prin care Musk îşi poate vinde o serie de opţiuni (stock options) Tesla care erau pe cale de a expira.

https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/presa-din-sua-strania-poveste-privind-planul-lui-elon-musk-de-a-20993325

Documentația pentru licitația 5G. Care sunt propunerile privind taxa minimă de licență

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a lansat documentele privind licitația pentru licențele necesare furnizării de servicii din generația a cincea (5G). "A fost publicat recent decretul privind promulgarea mult-așteptatei Legi Codul Comunicațiilor. ANCOM va pune în consultare publică tot pachetul de documente tehnico-economice pentru organizarea licitației de spectru necesar inclusiv pt 5G. Licitația va avea loc în toamna acestui an", a afirmat anterior Eduard Lovin, vicepreședinte ANCOM. Potrivit proiectului de HG, cuantumul minim al taxei de licență pentru drepturile de utilizare a frecvențelor radio disponibile este echivalentul în lei a 55 milioane de euro, pentru un bloc pereche cu lărgimea de bandă de 2x5 MHz, situat în subbenzile de frecvențe radio 703-733 MHz/758-788 MHz și pentru o durată de valabilitate cuprinsă între 1 ianuarie 2023 și 31 decembrie 2042. Pentru un bloc nepereche cu lărgimea de bandă de 5 MHz, situat în subbanda de frecvențe radio 738-753 MHz, cuantumul minim al taxei de licență este echivalentului în lei a 14 milioane de euro pentru o durată de valabilitate cuprinsăîntre 1 ianuarie 2023 și 31 decembrie 2042. Pentru un bloc nepereche cu lărgimea de bandă de 5 MHz, situat în subbanda de frecvențe radio 1452-1492 MHz, cuantumul minim al taxei de licență este echivalentului în lei a 6 milioane de euro pentru o durată de valabilitate cuprinsă între 1 ianuarie 2023 și 31 decembrie 2042.

https://www.profit.ro/stiri/documentatia-pentru-licitatia-5g-care-sunt-propunerile-privind-taxa-minima-de-licenta-20773714

Reclamele din cadrul viitorului plan Netflix, care ar urma să fie mai ieftin, vor fi gestionate şi vândute de Microsoft

Contrar zvonurilor de până acum, reclamele din cadrul viitorul plan Netflix, care ar urma să fie mai ieftin, vor fi gestionate şi vândute de Microsoft. În urmă cu două săptămâni, The Wall Street Journal scria că Google şi Comcast sunt principalii candidaţi pentru a se ocupa de reclamele pe care Netflix vrea să le afişeze într-un viitor plan cu un abonament mai accesibil. Acum, Netflix a anunţat oficial că de implementarea, gestionarea şi vânzarea reclamelor se va ocupa Microsoft, demontând complet informaţia vehiculată anterior de prestigioasa publicaţie americană. Înţelegerea este un pas important pentru ambele companii. Pe de o parte, Netflix este un pas mai aproape de viitorul plan cu reclame, care ar putea însemna redresarea sau, din contră „canibalizarea” planurilor premium (dacă utilizatorii aleg să renunţe la abonamentele mai scumpe pentru a folosi versiunea cu reclame). Pe de altă parte, Microsoft „pune mâna” pe o audienţă de peste 221 de milioane de abonaţi şi datele acestora. Anul trecut, Microsoft a avut venituri de 10 miliarde de dolari din reclame. Mai aproape decât Netflix de lansarea unei versiuni cu reclame este Disney+, care lucrează în acest scop cu Trade Desk. De remarcat că Google, care domină piaţa reclamelor digitale împreună cu Facebook, nu a fost preferat de niciuna de cele două mari platforme de video streaming.

https://www.g4media.ro/reclamele-din-cadrul-viitorul-plan-netflix-care-ar-urma-sa-fie-mai-ieftin-vor-fi-gestionate-si-vandute-de-microsoft.html

Android 13 va fi lansat „în câteva săptămâni”

Google a lansat ultima versiune beta pentru Android 13 și spune că versiunea finală este doar la câteva săptămâni distanță. A patra și ultima versiune beta a sistemului de operare dezvoltat de Google este disponibilă pentru a fi testată de dezvoltatori și de utilizatorii care se încumetă și au un smartphone compatibil. Nu sunt noutăți față de beta-ul anterior, după ce în iunie s-a atins pragul numit „platform stability”, după care nu mai sunt adăugate alte funcții. În schimb, au fost reparate și optimizate diverse module.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/android-13-va-fi-lansat-in-cateva-saptamani-20774451

Instagram și TikTok „fură” utilizatori de la Google Maps și Google Search

Șefii Google spun că tinerii caută restaurante mai degrabă pe TikTok și Instagram, decât să o facă prin motorul de căutare al companiei sau aplicația Maps. Vicepreședintele Google Prabhakar Raghavan, care conduce divizia Knowledge & Information, a vorbit în cadrul conferinței Brainstorm Tech despre viitorul produselor companiei americane și implementarea inteligenței artificiale în cadrul acestora. Dincolo de aspectele tehnice ale discuției, Raghavan spune că a observat la tineri o mentalitate diferită față de cea care era de așteptat sau pe care o au persoanele mature.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/instagram-si-tiktok-fura-utilizatori-de-la-google-maps-si-google-search-20774493

Deutsche Telekom vinde pachetul majoritar din acțiunile diviziei sale de turnuri de telefonie mobilă către un consorțiu canadiano-american

Grupul german Deutsche Telekom a anunțat că a ajuns la un acord pentru vânzarea unui pachet de 51% din acțiunile diviziei sale de turnuri de telefonie mobilă către un consorțiu format din fondul canadian Brookfield Asset Management și fondul american Digital Bridge, pentru 17,5 miliarde de euro, informează agenția Reuters. Deutsche Telekom va păstra restul de 49% din acțiunile diviziei sale GD Towers, scrie Agerpres. Această tranzacție, care ar urma să fie finalizată la sfârșitul anului, va reduce datoriile Deutsche Telekom cu 10,7 miliarde de euro, a precizat grupul german care în prezent vrea să preia o participație majoritară la subsidiara sa americană T-Mobile U.S. “Am consolidat valoarea activelor noastre din domeniul turnurilor, creând astfel valoare pentru acționarii noștri”, a declarat directorul general de la Deutsche Telekom, Tim Hottges.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/deutsche-telekom-vinde-pachetul-majoritar-din-actiunile-diviziei-sale-de-turnuri-de-telefonie-mobila-catre-un-consortiu-canadiano-american-20774703

DOCUMENT Taxă nouă pentru publicitatea la jocuri de noroc și majorări ale taxelor existente aplicate operatorilor de jocuri de noroc. Guvernul vrea suplimentar peste 500 de milioane lei în 2022 și 2023

Taxarea operatorilor de jocuri de noroc va crește semnificativ, iar Guvernul așteaptă la buget suplimentar peste 500 de milioane de lei pentru restul anului 2022 și anul 2023, prevede un proiect de ordonanță pregătit de către Ministerul Finanțelor. Potrivit Finanțelor, veniturile la buget din taxare ar crește cu până la 40%, în contextul majorării taxelor de licențiere și a taxelor speciale, dar și a introducerii unei taxe noi, taxa de publicitate, despre care reprezentanți ai industriei afirmă că va afecta și veniturile din publicitate ale posturilor TV și firmelor de publicitate outdoor. Potrivit informațiilor Profit.ro, taxarea mai mare a fost acceptată de operatorii de jocuri de noroc pentru a obține din partea Guvernului o impozitare a jucătorilor mai puțin agresivă decât intenționa într-o primă fază executivul. O taxare mult mai puternică a jucătorilor i-ar fi descurajat pe aceștia.

https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/document-taxa-publicitatea-jocuri-noroc-majorari-taxelor-existente-aplicate-operatorilor-jocuri-noroc-guvernul-vrea-suplimentar-peste-500-milioane-lei-2022-2023-20773902

Samsung inaugurează la Oradea primul centru educațional dotat cu echipamente de ultimă generație

Elevii de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea se vor putea bucura de o experiență de învățare interactivă și facilă, odată cu deschiderea primului centru educațional din cadrul programului Samsung Ecosystem for Education Development. Acesta este primul din cele patru astfel de centre educaționale pe care compania urmează să le deschidă în România în această vară. Pentru a marca inagurarea centrului, liceul a susținut joi o primă lecție de fizică folosind tehnologia interactivă Samsung. Programul Samsung Ecosystem for Education Development este creat cu scopul de a pune bazele dezvoltării unui mecanism facil de colaborare între Samsung și mediul educațional din România, care să ofere deopotrivă profesorilor și elevilor infrastructura și instrumentele de lucru de care au nevoie. Prin aceste demersuri, Samsung își propune să le ofere acestora șansa de a descoperi și interacționa direct cu tehnologiile sale.

https://www.economica.net/samsung-inaugureaza-la-oradea-primul-centru-educational-dotat-cu-echipamente-de-ultima-generatie_598821.html

Se pregătește un regulament de publicitate vizuală pentru București. Schimbarea va începe din sectorul 6

Ghidul de publicitate comercială al Sectorului 6 a fost supus dezbaterii marți, într-un eveniment organizat de către primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, și viceprimarul General al Bucureștiului, Stelian Bujduveanu. La dezbatere au participat reprezentanți ai PNL și USR, dar și membri Ordinului Arhitecților din România (OAR), designeri graficieni, consilieri generali de la Comisia de Urbanism și Amenajare ale PMB și afaceriști din domeniul Horeca. Proiectul a fost redactat de către mai mulți arhitecți aduce soluții pentru modul în care sunt promovate firmele în Capitală și completează Regulamentul de Publicitate, Reclamă și Afișaj. Se adresează comercianților sau designerilor care creează materiale publicitare. Scopul este de a-i susține în a crea firme de calitate, care să creeze o imagine unitară a Bucureștiului. Dezbaterea a început cu propunerea lui Ciprian Ciucu de a crea un regulament dintr-un astfel de proiect. Primarul a făcut o scurtă introducere în care a spus că e nevoie să se rezolve „harababura imagistică” din Capitală, iar mai apoi a dat cuvântul celor care au lucrat la redactarea ghidului.

https://buletin.de/bucuresti/se-pregateste-un-regulament-de-publicitate-vizuala-pentru-bucuresti-schimbare-va-incepe-din-sectorul-6/


CINEMA
Documentarul ''Regele Mihai: Drumul către casă'', prezentat în secţiunea ''Istorie şi Cinema'', la BIFF

Filmul documentar "Regele Mihai: Drumul către casă", cu regia şi scenariul semnate de Trevor Poots, va fi prezentat la secţiunea "Istorie şi Cinema" din cadrul Bucharest International Film Festival 2022, informează organizatorii într-un comunicat transmis AGERPRES. Documentarul "Regele Mihai: Drumul către casă" prezintă povestea nespusă a curajosului Rege Mihai al României, care, la doar 23 de ani, îşi risca viaţa sfidându-l pe Hitler în al Doilea Război Mondial, pentru a fi ulterior exilat din patria sa de comuniştii impuşi de Kremlin. Pelicula preia povestea dramatică a exilului după anul 1948 a unui tânăr adesea solitar, ţinut în marele joc de şah dintre Vest şi Rusia Sovietică. A fost prins în încercările CIA de a înfiinţa o rezistenţă armată în România, iar mai târziu a fost spionat în exil de agenţii temutei Securităţi a lui Ceauşescu. Filmat şi produs în România, Marea Britanie şi Elveţia, documentarul este o continuare a mult apreciatei producţii "Războiul regelui" (titlu internaţional "Regele care l-a păcălit pe Hitler"), se arată în comunicat.

https://www.agerpres.ro/cultura/2022/07/14/documentarul-regele-mihai-drumul-catre-casa-prezentat-in-sectiunea-istorie-si-cinema-la-biff--949461

Primetime Emmy 2022 – “Succession” şi “Ted Lasso” au cele mai multe nominalizări. Lista nominalizărilor la principalele categorii

Serialele Succession” şi “Ted Lasso” au cele mai multe nominalizări pentru cea de-a 74-a ediţie a Premiilor Emmy, gală care va avea loc la 12 septembrie. Conform anunţului de marţi, “Succession” are 25 de nominalizări, iar “Tes Lasso” are 20. Lista nominalizărilor la principalele categorii: Serial – dramă: "Better Call Saul", "Euphoria", "Ozark", "Severance", "Squid Game", "Stranger Things", "Succession", "Yellowjackets". Serial – comedie: "Abbott Elementary", "Barry", "Curb Your Enthusiasm", "Hacks", "The Marvelous Mrs. Maisel", "Only Murders in the Building", "Ted Lasso", "What We Do in the Shadows". Miniserie: "Dopesick", "The Dropout", "Inventing Anna", "Pam & Tommy", "The White Lotus". Actor în rol principal într-un serial-dramă: Brian Cox, "Succession", Lee Jung-jae, "Squid Game", Bob Odenkirk, "Better Call Saul", Adam Scott, "Severance", Jeremy Strong, "Succession". Actriţă în rol principal într-un serial-dramă: Jodie Comer, "Killing Eve", Laura Linney, "Ozark", Melanie Lynskey, "Yellowjackets", Sandra Oh, "Killing Eve", Reese Witherspoon, "The Morning Show", Zendaya, "Euphoria". Actor în rol secundar într-un serial-dramă: Nicholas Braun, "Succession", Billy Crudup, "The Morning Show", Kieran Culkin, "Succession", Park Hae-soo, "Squid Game", Matthew Macfadyen, "Succession", John Turturro, "Severance", Christopher Walken, "Severance", Oh Yeong-su, "Squid Game".

https://www.news.ro/entertainment/primetime-emmy-2022-succession-si-ted-lasso-au-cele-mai-multe-nominalizari-lista-nominalizarilor-la-principalele-categorii-1922401212002022072020772699

Astra Film Festival 2022 - Start la înscrieri pentru echipa de voluntari. Care e profilul voluntarului Astra Film

Astra Film Festival deschide înscrierile pentru echipa de voluntari a celei de a 29-a ediţii, care va avea loc la Sibiu în perioada 10-16 octombrie. Cei care doresc să devină voluntari Astra Film se pot înscrie pe site-ul festivalului până pe 25 septembrie,Voluntarii Astra Film trebuie să fie tineri responsabili, motivaţi şi determinaţi, deschişi cu cei din jur şi politicoşi. Trebuie să cunoască bine o limbă străină de circulaţie internaţională (de preferinţă, limba engleză). E un plus dacă socializează uşor şi ştiu să lucreze într-o echipă. ”Ocazie pentru tineri din toată ţara, care îşi doresc o experienţă de voluntariat la cel mai important festival de film documentar din Europa Centrală şi de Est: Astra Film Festival deschide înscrierile pentru echipa de voluntari a celei de a 29-a ediţii, care va avea loc la Sibiu în perioada 10-16 octombrie. După o pauză de doi ani, Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Sibiu va include şi Astra Film Junior, cel mai complet program de educaţie cinematografică din România. Organizatorii anunţă şi o surpriză: ediţia din acest an debutează cu un Warm Up, în aer liber, în perioada 2-4 septembrie”, anunţă organizatorii. Cei care doresc să devină voluntari Astra Film o pot face pe site-ul festivalului (https://www.astrafilm.ro/ro/voluntari), până pe 25 septembrie, după completarea unui formular. Programul de voluntariat din cadrul Astra Film Festival este deschis tuturor tinerilor din România. La finalul festivalului, fiecare participant va primi o diplomă de participare, pe care o pot adăuga CV-ului şi o pot folosi ulterior ca referinţă pentru viitoare oportunităţi. Experienţa de voluntar Astra Film contribuie la dobândirea unor skill-uri precum capacitate organizatorică sau abilitatea de a oferi soluţii spontane, bune, în faţa unor situaţii neprevăzute.

https://www.news.ro/cultura-media/astra-film-festival-2022-start-la-inscrieri-pentru-echipa-de-voluntari-care-e-profilul-voluntarului-astra-film-1922401513512022072120774173
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




IBC2022 advertising for the live event in Amsterdam Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL