×



Revista presei -- Data și ora publicării: 03.08.2022 11:12:41

REVISTA PRESEI / 2 - 3 aug 2022 /



Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – IULIE 2022
Televiziunile cu cele mai mici ratinguri la nivel național – iulie 2022
Grupul RCS & RDS (Digi) a contractat un împrumut de 128 mil. euro pentru investiții
Cât au cheltuit PNL și PSD din subvențiile de la stat pentru presă și propagandă, în primele șase luni ale anului
Filme romantice din seria "Vara iubirii", în august, la DIVA
Ce faci când începe pauza de publicitate la televizior? Ia-ți o bere și stai pe net!
Franța, Italia și Spania pun presiuni pe companiile Big Tech pentru a finanța infrastructura de telecomunicații a UE
Interviu ZF. Achilleas Kanaris, CEO al Vodafone România: Nu suntem deloc imuni la presiunile inflaţioniste. Furnizorii noştri au crescut preţurile cu 10-30%, iar la energie avem acelaşi consum ca în 2019, dar plătim de 3 ori mai mult
RCS & RDS şi subsidiara DIGI Spain Telecom au suplimentat cu 128 mil.euro o facilitate de credit din 2021, pentru a finanţa cheltuielile de pe piaţa spaniolă. Companiile au fost asistate de echipa de avocaţi Filip & Company
„La Oraş”, primul serial produs exclusiv pentru platforma online VOYO, difuzat din 17 august
"Gaşca Animăluţelor DC" a debutat pe primul loc la box office-ul românesc de weekend. Alte două debuturi în top
Premiere, cine-concerte şi invitaţi de marcă la cea de-a cincea ediţie TIFF Oradea, între 2 şi 4 septembrie
Calificările pentru EuroVolley 2023 se văd la TVR 3
Samsung își lansează programul de reparaţii pe cont propriu pentru telefoane şi tablete/ Utilizatorii își pot cumpăra instrumente şi componente, apoi își pot repara singuri gadgeturile
Dacă China ar invada Taiwanul, atunci cea mai avansată fabrică de cipuri din lume, TSMC, ar deveni inoperabilă, a declarat preşedintele acesteia
Filmul Mariupolis 2 va fi proiectat la Festivalul Anonimul 2022. Ce alte producții despre războiul din Ucraina mai pot fi văzute la Sfântu Gheorghe
Marile firme din tehnologie ar trebui să suporte o parte din investiţiile în infrastructura de reţea din UE (proiect)
România, campioană mondială la Microsoft Office Specialist World Championship 2022
AUDIENŢE în prime-time. Creşteri de audienţe pentru Pro TV, Kanal D, Romania TV şi Digi Sport în cea mai fierbinte dintre luni
Petre Daea, vedeta Guvernului! E cel mai vizibil ministru pe TV, online şi presă. Doar pe radio i-a "luat faţa" alt ministru
Antena 1 va da meciul Dunajska Streda-FCSB
DIANA MUNTEANU O ÎNLOCUIEȘTE PE RAMONA OLARU LA „SPLASH! VEDETE LA APĂ” 2022. MOTIVUL
LIANA STANCIU, INFOTAINMENT CU GUST DE LIMONADĂ: „CHIAR ŞI ACRITURILE POT AVEA EFECTE CURATIVE”
Cosmin Seleşi negociază plecarea de la Antena 1 pentru o nouă emisiune la ProTV
Radio România Muzical se va auzi şi în Moldova. Ce frecvenţă a primit de la CNA şi pentru ce oraş
2000 de oficiali din 191 de țări vin pentru 3 săptămâni în București, dar Primăria Capitalei nu are bani de promovare: Ce sumă va primi din Fondul de rezervă
Freelancerii îşi fac calculele după noile modificări fiscale. Cum este mai bine să fii plătit dacă eşti IT-ist sau livrator: pe PFA sau pe micro?
Premier League debutează vineri la Prima Sport cu o super echipă de comentatori și moderatori
Oracle a început să concedieze angajați în Statele Unite, în cadrul unui plan de restructurare la nivel global pentru reducerea cheltuielilor



Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – IULIE 2022

În iulie, audiențele televiziunilor la nivel urban au suferit scăderi mai mici decât în targetul național, comparativ cu luna precedentă. Publicul urban cu vârste ridicate n-a plecat în vacanțe, fiind legat în continuare de micul ecran și telecomandă. În top 15 televiziuni cu cele mai mari audiențe doar patru au reușit să-și crească audiențele față de luna iunie: Kanal D (+3.000 de persoane), România TV (+6.000), DigiSport 1 (+14.000 – cea mai mare creștere de pe piață) și TVR 2 (+1.000). Pro TV, liderul pieței, a suferit o scădere nesemnificativă a audienței în urban (-1.000 de orășeni), în timp ce Antena 1, televiziune aflată pe locul secund, a pierdut 16.000 de persoane față de iunie.Televiziunea Prima TV a înregistrat o pierdere importantă de 10.000 de orășeni, aflându-se pe locul 15 în topul audienței urbane, cu un rating mediu de 20.000 de persoane pe minut, fiind depășită de televiziunea publică TVR 2 (22.000). Televiziunea publică TVR 1 se află pe locul 11 în sondajul urban, pierzând 9.000 de orășeni față de iunie. Televiziuni care au pierdut audiență în luna iulie față de iunie: Antena 3 (-4.000 de persoane), Happy Channel (-9.000), Digi 24 (-2.000), Antena Stars (-7.000), Realitatea Plus (-1.000), Național TV (-2.000), DIVA (-3.000). În iulie, lună cu unul dintre cele mai reduse consumuri de televiziune liniară (pe telecomandă) din cursul anului, 52 de televiziuni au înregistrat audiențe mai mici de 10.000 de telespectatori dintr-un total de 79 de stații. Cele 52 de televiziuni au totalizat o cotă de piață (de vizionare) de 12,2% mai redusă de cota Pro TV (16,24%), dar mai mare decât cota Antenei 1 (10,97%).
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-urban-iulie-2022-279903

Televiziunile cu cele mai mici ratinguri la nivel național – iulie 2022
Din cele 79 de televiziuni monitorizate de compania Kantar Media, jumătate dintre acestea (39) au înregistrat audiențe generale mai mici de 10.000 de telespectatori pe minut la nivel național, în luna iulie. Cam cât populația orașului Hârșova (județul Constanța) sau Titu (județul Dâmbovița).
Topul celor 39 de televiziuni cu audiențe de sub 10.000 de telespectatori este format în majoritate covârșitoare din televiziuni de nișă (filme, sport, pentru copii, muzicale, de documentare). În coada clasamentului se află televiziunile generaliste Metropola TV (1.000 de telespectatori pe minut), A7 TV (1.000) și Canal 33 (sub 1.000 de persoane).
Cota de piață a celor 39 de televiziuni la nivel național, în luna iulie, a fost de 5,35%, apropiată de cota televiziunii de știri Antena 3 (5,77%). Asta înseamnă că doar 5,35% dintre românii care s-au uitat la televizor (pe telecomandă), în cursul lunii iulie, au urmărit una dintre cele 39 de televiziuni.
Într-adevăr, iulie este o lună de vacanțe și concedii, consumul de televiziune liniară (pe telecomandă) atingând cote minime, dar chiar și în aceste condiții, ratingurile televiziunilor de nișă nu scad atât de tare precum cele ale marilor televiziuni generaliste (Pro TV, Antena 1, Kanal D).
Aceste televiziuni cu ratinguri foarte mici își mențin public fidel în cursul unui an întreg, variațiile de audiență fiind rare și foarte reduse.
În iulie 2022, au fost cinci televiziuni care au avut 1.000 de telespectatori pe minut (toată ziua): H!t Music, E! Entertainment, A7 TV, Metropola TV și NCN.
Alte trei televiziuni au obținut sub 1.000 de persoane: Rock TV, Orange Sport 3 și Canal 33.
https://www.forbes.ro/televiziunile-cu-cele-mai-mici-ratinguri-la-nivel-national-iulie-2022-280188

Grupul RCS & RDS (Digi) a contractat un împrumut de 128 mil. euro pentru investiții

Casa de avocatură Filip & Company a asistat RCS & RDS S.A. și subsidiara DIGI Spain Telecom S.L.U la contractarea unui împrumut la termen, cu o valoare de 128 milioane de euro, pe o durată de cinci ani, în scopul realizării de investiții. Împrumutul este o suplimentare a contractului de facilitate, încheiat în iulie 2021, inițial în valoare de 132 de milioane de euro. Agentul băncilor creditoare este Banco Santander din Spania. “Digi continuă să investească în tehnologie de ultimă generație și are permanent proiecte de extindere și modernizare a rețelelor. Este una dintre companiile cu capital românesc care investește mult și în dezvoltarea subsidiarelor din afara țării. Suntem bucuroși că am avut din nou ocazia să lucrăm în echipă și le mulțumim pentru încredere”, a declarat Alexandru Bîrsan, partener și coordonatorul departamentului de Fuziuni, achiziții și piețe de capital al Filip & Company.
https://www.forbes.ro/grupul-rcs-rds-digi-a-contractat-un-imprumut-de-128-mil-euro-pentru-investitii-279714

Cât au cheltuit PNL și PSD din subvențiile de la stat pentru presă și propagandă, în primele șase luni ale anului

PSD a direcționat din banii primiți ca subvenție de la stat nu mai puțin de 5,3 milioane de euro pentru presă și propagandă, în perioada ianuarie-iunie 2022, iar PNL a cheltuit în jur de 3,6 milioane de euro în același scop, potrivit datelor publicate luni de Autoritatea Electorală Permanentă, scrie Hotnews. 25 de milioane de euro au cheltuit în total partidele politice în primele şase luni din 2022, potrivit datelor furnizate luni de Autoritatea Electorală Permanentă. PSD a primit în jur de 48 de milioane de lei, din care a cheltuit peste 36,3 milioane. Din acești bani, 73,85%, adică peste 26,8 milioane, au reprezentat cheltuielile pentru presă și propagandă. PNL a primit subvenție de la stat în jur de 40,7 milioane de lei, din care a cheltuit peste 24,7 milioane. Peste 18,2 milioane de lei, adică 73,80% din banii cheltuiți, au fost direcționați pentru presă și propagandă. În același timp, Partidul Mișcarea Populară a înregistrat cheltuieli pentru presă și propagandă în procent de 25,15% din totalul cheltuielilor efectuate. Partidul Pro România nu a cheltuit deloc cu presa și propaganda, în schimb, cheltuielile cu personalul și cu onorariile avocaților, executorilor și experților au reprezentat 44,01% fiecare. Și Uniunea Salvați România a avut cheltuieli cu personalul de 34,19% din total, dar nu a virat din subvenții către presă și propagandă. AUR nu a cheltuit nimic din subvenția primită, mai arată AEP.
https://www.libertatea.ro/stiri/pnl-si-psd-au-dat-sume-uriase-din-subventiile-de-la-stat-pentru-presa-si-propaganda-4229834

Filme romantice din seria "Vara iubirii", în august, la DIVA

În luna august, duminica este ziua dedicată romantismului la DIVA şi vor fi difuzate filme din seria "Vara Iubirii", difuzate de la ora 16.00. Pe 7 august va fi difuzat "Golful scoicilor" ("Sand Dollar Cove", 2021). Managerul unui proiect de dezvoltare imobiliară, Elli (Aly Michalka), este trimisă de compania pentru care lucrează în oraşul Sand Dollar Cove, localizat pe malul mării în Connecticut, pentru a achiziţiona o propietate ce urmează să fie centrul unui mare proiect. Brody (Chad Michael Murray), fermecătorul localnic care deţine proprietatea, vrea să se asigure că debarcaderul oraşului rămâne intact. Elli şi Brody petrec timp împreună în timp ce ea încearcă să găsească o modalitate prin care pot ajunge la o înţelegere, iar legătura dintre ei devine din ce în ce mai puternică. Pe 14 august, este programat filmul "Ferma de nuci pecan" ("Sweet Pecan Summer", 2021). După un insucces profesional, proiectul ei inovativ fiind respins în favoarea unei idei mai sigure, Amanda (Christine Ko) crede că este un moment bun să ia o vacanţă şi acceptă oferta mătuşii sale de a o vizita la ferma de nuci pecan din Pecan Hill, Georgia. Ajunsă în localitatea în care a crescut, Amanda află că mătuşa sa intenţionează să vândă ferma. Iar mătuşa Carol l-a desemnat tocmai pe iubitul de liceu al Amandei, J.P. Milligan (Wes Brown), ca broker imobiliar pentru a se ocupa de vânzare. Soarta fermei va decide şi finalul poveştii dintre cei doi.
https://www.news.ro/cultura-media/filme-romantice-din-seria-vara-iubirii-in-august-la-diva-1922402202572022081020800737

Ce faci când începe pauza de publicitate la televizior? Ia-ți o bere și stai pe net!

Întrebați ce fac în timpul pauzei publicitare de la televizor, 89% dintre românii din mediul urban declară că utilizează smartphone-ul, 73% schimbă canalul pentru a viziona un altul unde nu sunt reclame, 68% fac alte treburi prin casă, 58% mănâncă sau fumează, 55% utilizează calculatorul/laptopul, iar 34% afirmă că se uită la reclame pe alte posturi unde au schimbat, arată un studiu al companiei iSense Solutions. Dintre cei 9 din 10 români din mediul urban care afirmă că utilizează smartphone-ul în timpul reclamelor, 60% accesează rețelele de socializare, 46% folosesc emailul, 43% vorbesc la telefon, 31% se joacă, 46% vorbesc pe chat sau messenger. În ce privește produsele văzute în reclame, 19% declară că se informează despre produsele văzute la televizor, iar 13% cumpară produsele pe care le-au vazut la TV. Dintre cei 55% care declară că utlizează calculatorul/laptopul în timpul pauzei publicitare, 47% accesează rețelele de socializare, 50% folosesc emailul, 39% vorbesc pe chat sau messenger, 32% se joacă, iar 25% declară că se informează despre produsele văzute la televizor și 21% cumpară produsele respective.
https://www.forbes.ro/ce-faci-cand-incepe-pauza-de-publicitate-la-televizior-ia-ti-o-bere-si-stai-pe-net-279250

Franța, Italia și Spania pun presiuni pe companiile Big Tech pentru a finanța infrastructura de telecomunicații a UE

Franța, Italia și Spania fac presiuni la Comisia Europeană să pregătească o legislație care să impună companiilor Big Tech să finanțeze parțial infrastructura de telecomunicații din blocul european, potrivit unui document la care Reuters a avut acces recent. Este pentru prima dată când aceste trei guverne își exprimă o poziție comună pe acest subiect. Responsabilii din UE au spus deja în luna mai că au în analiză întrebarea dacă giganți cum sunt Google (al Alphabet), Meta și Netflix ar trebui să contribuie cu acoperirea unor costuri pentru modernizarea rețelelor telecom. Într-o scrisoare pe care au pregătit-o împreună, la care a avut acces Reuters, cele trei guverne au spus că șase dintre companiile care oferă servicii de conținut și social media reprezintă 55% din traficul de internet.” Aceasta generează costuri specifice pentru operatorii de telecom din Europa în termeni de capacitate, la un moment la care deja investesc bugete uriașe în cele mai costisitoare zone din modernizarea rețelelor – mai ales 5G și fibre,” a notat documentul în cauză. “Cerem o propunere legislativă … care să asigure că toți jucătorii din piață contribuie la costurile infrastructurii digitale,” a fost scris în document. Potrivit unui studiu făcut public în acest an de grupul de lobby telecom ETNO, o contribuție anuală de 20 de miliarde de euro pentru costurile rețelelor din partea giganților din tehnologie ar putea da economiei UE posibilitatea să facă un salt de 72 de miliarde de euro. Cu toate acestea, activiștii pentru drepturile digitale au avertizat că a face companiile Big Tech să plătească pentru rețelele de telecom ar putea amenința neutralitatea regulilor de trafic de internet ale UE.
https://www.forbes.ro/franta-italia-si-spania-pun-presiuni-pe-companiile-big-tech-pentru-a-finanta-infrastructura-de-telecomunicatii-a-ue-280068

Interviu ZF. Achilleas Kanaris, CEO al Vodafone România: Nu suntem deloc imuni la presiunile inflaţioniste. Furnizorii noştri au crescut preţurile cu 10-30%, iar la energie avem acelaşi consum ca în 2019, dar plătim de 3 ori mai mult

Autorităţile ar trebui să ia în calcul presiunea uriaşă asupra marjelor de profit din telecom când iau o decizie privind preţurile cerute la licitaţia 5G din acest an.
https://www.zfcorporate.ro/business-hi-tech/interviu-zf-achilleas-kanaris-ceo-vodafone-romania-deloc-imuni-21054318

RCS & RDS şi subsidiara DIGI Spain Telecom au suplimentat cu 128 mil.euro o facilitate de credit din 2021, pentru a finanţa cheltuielile de pe piaţa spaniolă. Companiile au fost asistate de echipa de avocaţi Filip & Company

RCS & RDS şi subsidiara DIGI Spain Telecom S.L.U au luat un împrumut de 128 milioane euro, pe o perioadă de cinci ani, pentru finanţarea cheltuielilor de pe piaţa spaniolă, contractul fiind o suplimentare a unui contractul de facilitate încheiat de companie în iulie 2021, iniţial în valoare de 132 de milioane de euro. ING Bank a acţionat în calitate de aranjor principal mandatat. Potrivit unui anunţ publicat la BVB, suma aferenta noului imprumut la termen va fi folosită pentru finanţarea cheltuielilor de capital în Spania şi costuri asociate cu personalul. RCS & RDS şi subsidiara DIGI Spain Telecom au fost asistate de echipa de avocaţi Filip & Company, formată din Alexandru Bîrsan (partener), Rebecca Marina (senior associate) şi Smaranda Văcaru (senior associate). “Digi continuă să investească în tehnologie de ultimă generaţie şi are permanent proiecte de extindere şi modernizare a reţelelor. Este una dintre companiile cu capital românesc care investeşte mult şi în dezvoltarea subsidiarelor din afara ţării. Suntem bucuroşi că am avut din nou ocazia să lucrăm în echipă şi le mulţumim pentru încredere”, a declarat Alexandru Bîrsan, partener şi coordonatorul departamentului de Fuziuni, achiziţii şi pieţe de capital al Filip & Company. Agentul băncilor creditoare este Banco Santander din Spania.
https://www.zf.ro/companii/rcs-rds-subsidiara-digi-spain-telecom-au-suplimentat-128-mil-euro-21049377

„La Oraş”, primul serial produs exclusiv pentru platforma online VOYO, difuzat din 17 august

Serialul românesc „La Oraş” va putea fi urmărit, în exclusivitate, pe platforma VOYO, din 17 august. Scenariul va surprinde într-o manieră comică, dar extrem de realistă, ce se întâmplă cu personajul principal, Doru, ajuns la oraş pentru a-şi schimba viaţa, lăsându-l în urmă pe Auraş, bunul lui prieten, dar şi cu ce alte personaje va ajunge să interacţioneze în aventurile lui. Gabriel Radu, Bogdan Marinescu, Eva Todică şi Ioana Bogdana sunt cei care au scris scenariul, în timp ce Eva, Ioana şi Horia Călugăreanu l-au produs. Gabriel Radu este cel care-şi trece numele şi în dreptul regiei, iar Bogdan Marinescu a fost responsabil de imaginea serialului.
https://www.news.ro/cultura-media/la-oras-primul-serial-produs-exclusiv-pentru-platforma-online-voyo-difuzat-din-17-august-1922405002572022081320801030

"Gaşca Animăluţelor DC" a debutat pe primul loc la box office-ul românesc de weekend. Alte două debuturi în top

Animaţia "DC League of Super-Pets/ Gaşca Animăluţelor DC", pentru care şi-au împrumutat vocile Keanu Reeves, Kevin Hart, Dwayne Johnson, Kate McKinnon, John Krasinski, a debutat pe primul loc la box office-ul românesc de weekend. Nedespărţiti, Krypto Super-Câinele şi Superman sunt doi buni prieteni care împărtăşesc aceleaşi superputeri şi luptă împotriva criminalităţii în Metropolis. Când Superman şi restul Ligii Justiţiei sunt răpiţi, Krypto trebuie să convingă un grup de animale fără stăpân, Ace câinele, PB porcul cu burtă, Merton ţestoasa şi Chip veveriţa - să-şi stăpânească puterile recent descoperite şi să-l ajute să-i salveze pe supereroi. Filmul, regizat de Jared Stern, Sam Levine, a fost văzut de 36.217 de spectatori şi a generat venituri de 800.407 de lei.
https://www.news.ro/entertainment/gasca-animalutelor-dc-a-debutat-pe-primul-loc-la-box-office-ul-romanesc-de-weekend-alte-doua-debuturi-in-top-1922400102432022081120800757

Premiere, cine-concerte şi invitaţi de marcă la cea de-a cincea ediţie TIFF Oradea, între 2 şi 4 septembrie

Între 2 şi 4 septembrie, ediţia cu numărul 5 a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF) va aduce în Oradea o amplă selecţie de filme multi-premiate, premiere de filme româneşti şi maghiare alături de invitaţii lor, filme şi ateliere media pentru copii, dar şi o selecţie eclectică de cine-concerte. Printre evenimentele deja confirmate la această ediţie se numără Cine-concertul "Nosferatu" - capodopera horror lansată în urmă cu 100 de ani, readusă la viaţă pe muzica interpretată de Filarmonica de Stat din Oradea. Biletele pentru Cine-concertul Nosferatu au fost puse în vânzare pe: https://tiff.eventbook.ro. Bazat pe romanul "Dracula", scris de Bram Stoker,
Nosferatu poartă semnătura legendarului regizor F.W. Murnau şi reprezintă una dintre operele de referinţă ale expresionismului german. Lansarea filmului pe marele ecran, în 1922, a revoluţionat lumea cinematografiei, definind genul horror, dar a generat şi valuri de controverse. La scurt timp după lansare, o instanţă judecătorească a decis distrugerea tuturor copiilor, dar filmul a reuşit să supravieţuiască până astăzi.
https://www.news.ro/entertainment/premiere-cine-concerte-si-invitati-de-marca-la-cea-de-a-cincea-editie-tiff-oradea-intre-2-si-4-septembrie-1922403802032022080820800625

Calificările pentru EuroVolley 2023 se văd la TVR 3

De miercuri, TVR 3 va transmite în direct meciurile de acasă ale echipelor naţionalei la Cmpionatul EuroVolley 2023. Partidele vor fi comentate de Narcis Şelaru. Meciurile de pe teren propriu vor fi jucate de echipa naţională de volei masculin a României la Galaţi, Sala Sporturilor ”Dunărea”, iar naţionala de volei feminin va juca la Piatra Neamţ. „În calificările pentru Campionatul European la seniori, băieţii sunt primii. Echipa a ratat ultima calificare la Europene, aşa că, dacă ne-am califica ne-am duce după o pauză de patru ani. Înainte de ultima calificare, avusesem o pauză de 25 de ani. Avem o grupă de patru, în care prima echipă se califică direct la Europene, iar pentru cea de-a doua echipă se va face un clasament dintre toate echipele clasate pe locul al doilea în cele şapte grupe. Doar primele cinci merg mai departe. Ar trebui să învingem în toate meciurile acasă şi, dacă se poate, în alte două meciuri în deplasare, ca să ne calificăm. Cred că cel mai periculos adversar este Elveţia”, a spus Narcis Şelaru, comentator TVR.
https://www.news.ro/cultura-media/calificarile-pentru-eurovolley-2023-se-vad-la-tvr-3-1922400603522022080920802172

Samsung își lansează programul de reparaţii pe cont propriu pentru telefoane şi tablete/ Utilizatorii își pot cumpăra instrumente şi componente, apoi își pot repara singuri gadgeturile

Programul „self repair” pentru dispozitivele mobile Galaxy a fost lansat oficial, însă există numeroase limitări, atât în ceea ce priveşte produsele care pot fi reparate, cât şi reparaţiile efective care pot fi făcute. Aşa cum a promis în martie, Samsung şi-a lansat oficial programul prin care utilizatorii pot încerca să-şi repare singuri telefoanele sau tabletele, cumpărând componentele şi instrumentele necesare. Producătorul coreean derulează acest program în colaborare cu iFixit şi le vinde utilizatorilor instrumente şi componente pentru ecrane, sticlă pentru spatele dispozitivului şi porturi pentru alimentare. Componentele şi instrumentele necesare pot ficumpărate fie de la iFixit, fie direct de la Samsung, iar vechile componente pot fi trimise prin poştă la reciclat.
https://www.g4media.ro/samsung-isi-lanseaza-programul-de-reparatii-pe-cont-propriu-pentru-telefoane-si-tablete-utilizatorii-isi-pot-cumpara-instrumente-si-componente-apoi-isi-pot-repara-singuri-gadgeturile.html

Dacă China ar invada Taiwanul, atunci cea mai avansată fabrică de cipuri din lume, TSMC, ar deveni inoperabilă, a declarat preşedintele acesteia

Dacă China ar invada Taiwanul, atunci cea mai avansată fabrică de cipuri din lume, TSMC, ar deveni inoperabilă, a declarat preşedintele acesteia, Mark Liu, într-un interviu în limba engleză acordat CNN săptămâna aceasta, relatează CNBC. În interviul nedatat, Liu a spus că, dacă Taiwanul ar fi invadat de China, fabrica producătorului de cipuri nu ar putea funcţiona, deoarece se bazează pe lanţurile globale de aprovizionare. ”Nimeni nu poate controla TSMC prin forţă. Dacă luaţi o forţă militară sau o invazie, veţi face fabrica TSMC neoperabilă. Deoarece aceasta este o unitate de producţie atât de sofisticată, depinde de conexiunea în timp real cu lumea exterioară, cu Europa, cu Japonia, cu SUA, de la materiale la produse chimice, la piese de schimb, la software de inginerie şi diagnosticare”, a spus Liu. TSMC este cel mai avansat producător de cipuri din lume, care fabrică procesoare pentru companii americane, între care se află şi Apple şi Qualcomm. TSMC produce cipurile Apple din seria A şi seria M şi deţine peste 50% din piaţa mondială de semiconductori.
https://www.g4media.ro/daca-china-ar-invada-taiwanul-atunci-cea-mai-avansata-fabrica-de-cipuri-din-lume-tsmc-ar-deveni-inoperabila-a-declarat-presedintele-acesteia.html

Filmul Mariupolis 2 va fi proiectat la Festivalul Anonimul 2022. Ce alte producții despre războiul din Ucraina mai pot fi văzute la Sfântu Gheorghe

Mariupolis 2 este ultimul film al regizorului lituanian Mantas Kvedaravičius, care a fost capturat de armata rusă și ucis în regiunea Mariupol, în Ucraina, la finalul lunii martie. Filmul va deschide cea de-a 19-a ediție a Festivalului Anonimul 2022, ce va avea loc în perioada 8-14 august la Sfântu Gheorghe. Regizorul de filme documentare Mantas Kvedaravicius s-a întors în Mariupol, la câteva zile de la invazia Rusiei în Ucraina. Lituanianul documentase încă din 2015 viața oamenilor din orașul-port, tot sub asaltul bombelor și al gloanțelor. Filmul său de atunci s-a numit „Mariupolis” și reprezintă unul dintre cele trei lungmetraje regizate de cineastul de 45 de ani, care a fost ucis de soldații ruși.
https://www.libertatea.ro/entertainment/filmul-mariupolis-2-va-fi-proiectat-la-festivalul-anonimul-2022-alte-filme-din-ucraina-in-delta-4230459

Marile firme din tehnologie ar trebui să suporte o parte din investiţiile în infrastructura de reţea din UE (proiect)

Franţa, Italia şi Spania şi-au sporit presiunile la adresa Comisiei Europene pentru ca executivul comunitar să vină cu un act legislativ care să oblige marile firme din tehnologie să suporte o parte din investiţiile în reţelele de telecomunicaţii ale blocului comunitar, arată un document consultat luni de Reuters. Este pentru prima dată când guvernele celor trei state membre au exprimat o poziţie comună cu privire la acest subiect. În luna mai a acestui an, organismele europene de reglementare au anunţat că analizează posibilitatea ca giganţii din tehnologie precum Alphabet (Google), Meta (Facebook) şi Netflix să suporte o parte din costurile necesare pentru modernizarea reţelelor de telecomunicaţii. Într-un document comun, consultat de Reuters, cele trei guverne au susţinut că primii şase mari furnizori de conţinut sunt responsabili împreună pentru 55% din traficul pe internet. „Asta generează costuri specifice pentru operatorii europeni de telecomunicaţii în termeni de capacitate, într-un moment în care fac deja investiţii mari în cele mai costisitoare părţi ale reţelelor cu 5G şi Fiber-To-The-Home (o fibră optică concepută special pentru conectarea la internet a locuinţelor sau a birourilor – n.r.)”, se menţionează în document.
https://www.economica.net/marile-firme-din-tehnologie-ar-trebui-sa-suporte-o-parte-din-investitiile-in-infrastructura-de-retea-din-ue-proiect_603072.html

România, campioană mondială la Microsoft Office Specialist World Championship 2022

Cel mai bun utilizator Microsoft Word 2019 din lume este un elev din România. Gabriel Stanciu, de la Colegiul Naţional ”Ion Luca Caragiale” din Ploiești, a fost desemnat campion mondial absolut la categoria Microsoft Word 2019 în cadrul Campionatului Mondial Microsoft Office Specialist 2022, singura competiție globală recunoscută de Microsoft în care elevi și studenți din întreaga lume își pot testa abilitățile în aplicațiile Office. În cadrul etapei globale a acestei competiții, desfășurată la Anaheim (SUA), în perioada 24-27 iulie, România a fost reprezentată de trei elevi: Emilia Slavu (Colegiul Național de Informatică ”Carmen Sylva” din Petroșani), la secțiunea Microsoft Excel 2019, Ștefania Potop (Liceul ”Simion Mehedinți” din Vidra), la Microsoft PowerPoint 2019, și Gabriel Stanciu (Colegiul Național ”Ion Luca Caragiale” din Ploiești), la categoria Microsoft Word 2019.
https://www.economica.net/romania-campioana-mondiala-la-microsoft-office-specialist-world-championship-2022_603073.html

AUDIENŢE în prime-time. Creşteri de audienţe pentru Pro TV, Kanal D, Romania TV şi Digi Sport în cea mai fierbinte dintre luni

AUDIENŢE IULIE PRIME-TIME. Creşteri de audienţe pentru mai multe posturi TV într-o lună în care, în mod tradiţional, cifrele erau în scădere. Pro TV, Kanal D, Romania TV şi Digi Sport 1 sunt câteva dintre posturile care au ieşit „pe plus” în audienţe în luna iulie, faţă de iunie, în prime-time, intervalul de maximă audienţă. Nicio surpriză în ceea ce priveşte liderul. Pro TV a fost cea mai urmărită televiziune, cu o medie de un milion de telespectatori pe seară. Televiziunea Kanal D, şi ea pe plus, a avut locul doi (peste Antena 1), la nivel naţional şi la oraşe. Pe publicul comercial a fost pe poziţia a treia, şi aici cu cifre în creştere. Naţional. Pro TV a dominat audienţa în prime-time. Postul a avut peste un milion de telespectatori, media în prime-time, la nivelul întregii ţări. Locul secund i-a revenit şi în această lună postului Kanal D, care s-a situat peste Antena 1. Postul turcesc de televiziune a avut aproape 830.000 de telespectatori, în prime-time. Kanal D s-a situat la o distanţă confortabilă de locul trei, ocupat de Antena 1, care a reuşit în iulie aproape 570.000 de telespectatori. A patra cea mai urmărită televiziune a fost Romania TV, cu o medie de aproape 360.000 de telespectatori. Antena 3 a fost în urma Romania TV, la 100.000 de telespectatori distanţă. Poziţie bună pentru televiziunea Happy Channel. Postul grupului Intact a fost pe şase, cu o medie de 220.000 de telespectatori în prime-time. Creştere importantă pentru Digi Sport 1. Televiziunea care în luna iunie era pe poziţia 15 cu o medie de 77.000 de telespectatori, a ajuns în luna iulie pe şapte, cu cifre duble. TVR 1 reuşeşte să se menţină în top zece audienţe, cu o medie naţională de 114.000 de telespectatori.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/sinteze-lunare/audiente-televiziuni-prime-time-iulie-20801699

Petre Daea, vedeta Guvernului! E cel mai vizibil ministru pe TV, online şi presă. Doar pe radio i-a "luat faţa" alt ministru

Petre Daea a fost vedeta Guvernului în luna iulie. A avut cele mai multe apariţii pe TV, pe online, şi în presa scrisă. Doar pe radio a fost un ministru care s-a auzit mai mult decât oficialul de la agricultură. În online şi social media au curs materialele cu Daea: aproape 8.000 într-o lună, articole şi postări care au general aproape 17 milioane de afişări. Detalii, dar şi studiul complet, în continuare: Pe partide, cele mai multe menţiuni le-au avut în presă miniştri PSD (aproape 35.000 într-o lună), în timp ce oficialii PNL din Executiv au avut 22.200 de prezenţe în materiale, iar cei de la UDM - aproape 11.000. Rezultatele vin în urma unei monitorizări MediaTrust. Compania a urmărit vizibilitatea partidelor politice şi miniştrilor din cabinetul Ciucă în perioada 1-31 iulie.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/petre-daea-ministru-vizibil-20801195

Antena 1 va da meciul Dunajska Streda-FCSB

Meci cu FCSB la Antena 1. Postul de televiziune va difuza confruntarea Dunajska Streda – FCSB, prima manşă din turul trei preliminar al UEFA Europa Conference League. Partida va avea loc miercuri, 3 august, de la ora 21.30. Meciul se va disputa pe Mol Arena, din Dunajka Streda. Dunajska Strada a terminat pe locul patru în Slovacia în stagiunea precedentă şi are un lot cotat la 11.7 milioane de Euro. Cel mai valoros jucătorul din lotul formaţiei este mijlocaşul central maghiar Zsolt Kalmar, în vârstă de 27 de ani, cotat la 800.000 de Euro. Dacă va trece de Dunajska Streda, FCSB se va duela în Play Off-ul pentru grupele UEFA Conference League cu învingătoarea dintre Viking (Norvegia) şi Sligo Rovers (Irlanda). Partidele sunt programate pentru 18, respectiv 25 august. România atacă turul 3 din Conference League cu 4 echipe.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/fcsb-dunajska-la-antena-1-20801298

DIANA MUNTEANU O ÎNLOCUIEȘTE PE RAMONA OLARU LA „SPLASH! VEDETE LA APĂ” 2022. MOTIVUL

Filmările pentru prima ediție a emisiunii „Splash! Vedete la apă“ au coincis cu ziua de naștere a Ramonei Olaru. Din acest motiv, prezentatoarea a absentat motivat de la bazinul Olimpic de la Bacău, iar rolul ei a fost preluat de Diana Munteanu, care s-a bucurat să facă echipă cu Monica Bîrlădeanu şi Răzvan Fodor. Deși nu a fost prezentă când s-au înregistrat primele cadre ale celui mai răcoritor show al verii, Ramona Olaru a fost cu gândul la colegii săi, cărora le-a transmis un mesaj emoționant în timp ce se afla pe o plajă de la malul Mării Negre.
https://www.tvmania.ro/diana-munteanu-o-inlocuieste-pe-ramona-olaru-la-splash-vedete-la-apa-2022-367026

LIANA STANCIU, INFOTAINMENT CU GUST DE LIMONADĂ: „CHIAR ŞI ACRITURILE POT AVEA EFECTE CURATIVE”

După ce pandemia a dat peste cap lucrurile, Liana Stanciu a revenit la TVR 2 cu formatul „În direct cu viața” și îi invită pe telespectatori să evadeze din agitația cotidiană și să urmărească un program de infotainment „aromat” cu o altfel de limonadă. Vocea inconfudabilă de la Magic FM mizează pe dorința telespectatorilor de a urmări pe tronsonul orar 17.00 – 18.00 și altceva, dincolo de specificul programelor de știri. Iar acasă, alături de soțul Mihai Georgescu, solistul trupei Bere Gratis, și fiica lor, Teodora, fiecare are telecomanda lui… Mai multe detalii, imediat! Formatul „În direct cu viața” e cel pe care l-am înterupt din cauze obiective şi independente de voinţa globală, a venit pandemia. Am ales să I reluăm în acest sezon, sub formă de „Jurnal de vacanţă”, un fel de trecere în revistă a temelor, subiectelor, evenimentelor care ne interesează, că nu toată lumea pleca în Bali, sunt unii care îşi fac vacanţă în sufragerie, aşa că iată-mă la televizor.
https://www.tvmania.ro/liana-stanciu-366897

Cosmin Seleşi negociază plecarea de la Antena 1 pentru o nouă emisiune la ProTV

Cosmin Seleşi de la „Te cunosc de undeva” a dat Antena 1 pe Pro TV. Actorul a mers la negocieri cu vecinii, care i-au făcut şi o ofertă de nerefuzat. Emisiunea pe care prezentatorul TV ar urma să o prezinte din toamnă se numeşte chiar „Batem palma?“. După mulţi ani plecat de la PRO TV, Cosmin Seleşi negociază revenirea în locul în care şi-a început cariera în TV, scrie Click.ro Actorul ar putea reveni din toamnă în calitate de prezentator al emisiunii concurs „Batem palma", care va fi în locul show-ului de succes „Ce spun românii", prezentat de Cabral. „Acum sunt acasă, analizez ofertele. Da, am prezentat în locul lui Cătălin Măruţă, dar momentan nu ştiu nimic sigur despre ce voi face în televiziune. Sigur este că am început să am concerte cu Cosmin Seleşi Band şi că abordăm un repertoriu interesant de muzică românească, piese pe care nu s-a gândit nimeni să le folosească în concerte şi să le readucă la viaţă.În plus, am început să facem filme cu Alin Panc şi Văru Săndel, aşa că avem multe proiecte la care vom lucra. Este important că avem treabă. Mă vedeţi deocamdată pe Netflix, în „Pup-o, mă, 2″ şi la teatru.”, a declarat Cosmin Şeleşi, în exclusivitate pentru Click!.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/cosmin-selesi-negociaza-plecarea-antena-1-noua-emisiune-locul-celei-prezentate-cabral-1_62dee31f5163ec4271fa830f/index.html

Radio România Muzical se va auzi şi în Moldova. Ce frecvenţă a primit de la CNA şi pentru ce oraş

Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat solicitarea de acordare a unor frecvenţe pentru Societatea Română de Radiodifuziune (SRR). Potrivit CNA, au fost acordate, cu unanimitate de voturi, frecvenţele 95,4 MHz, zona de difuzare - Iaşi, pentru Radio România Muzical George Enescu, precum şi 89,6 MHz, zona de difuzare - Zalău, pentru Radio Cluj (minorităţi), potrivit Agerpres. De asemenea, CNA a decis să aprobe solicitarea societăţii Antena 3 S.A. de acordare a licenţei audiovizuale pentru difuzarea serviciului de programe Antena 3/ Antena 3 HD din Alexandria.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/radio-romania-muzical-auzi-moldova-frecventa-primit-cna-oras-1_62d961c95163ec4271d82b1b/index.html
2000 de oficiali din 191 de țări vin pentru 3 săptămâni în București, dar
Primăria Capitalei nu are bani de promovare: Ce sumă va primi din Fondul de rezervă

Mai sunt 54 de zile până când 2000 de oficiali din 191 de țări vor veni timp de 3 săptămâni în București, la Palatul Parlamentului, pentru a alege noua conducere a ITU, agenția ONU care face regulile la nivel global în domeniul telecom. Primăria Capitalei ar trebui să organizeze anumite evenimente de promovare economică, culturală și turistică a Bucureștiului, dar nu are bani, așa că va interveni Guvernul. Executivul are pe agenda ședinței de miercuri adoptarea unei Hotărâri privind alocarea sumei de 820.000 de lei din Fondul de rezervă bugetară pentru Primăria Municipiului București în scopul achizițiilor și cheltuielilor necesare cu organizarea acestui eveniment. Conferința ITU este cea mai mare reuniune, din punctul de vedere al statelor prezente, al numărului de participanți și al duratei, organizată în România de la admiterea sa ca stat membru al Organizaţiei Naţiunilor Unite, în 1955, iar ANCOM - autoritatea de reglementare în comunicații este insituția care va coordona organizarea acestui eveniment. Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență prin care se iau 88 de milioane de lei din excedentul ANCOM pentru organizarea acestui eveniment. Totuși, în eveniment sunt implicate și alte instituții, inclusiv primăria București.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-25713506-primaria-capitalei-condusa-nicusor-dan-nu-are-bani-pentru-conferinta-itu-din-aceasta-toamna-suma-primi-din-fondul-rezerva.htm

Freelancerii îşi fac calculele după noile modificări fiscale. Cum este mai bine să fii plătit dacă eşti IT-ist sau livrator: pe PFA sau pe micro?

Freelancerii care lucrează în IT sau cei care livrează mâncare vor avea venituri mai mici din 2023 dacă au SRL-uri şi din 2024 dacă au PFA-uri. Un IT-ist care câştigă astăzi 25.000 de lei net pe lună din activităţi de freelancing va plăti mai mulţi bani la stat abia din 2024, dacă are contract de tip PFA (persoană fizică autori­za­tă), arată calculele realizate de platfor­ma SOLO, aplicaţie digitală de înfiinţare şi administrare a PFA-urilor. „Un consultant IT care câştigă, în medie, 25.000 de lei pe lună şi care astăzi îşi încasează banii printr-un PFA va plăti pentru veniturile din 2023 aceleaşi taxe ca şi pentru 2022 (presupunând, desigur, că nu există modificări ale salariului minim sau ale normei de venit). Reducerea normei de la 100.000 de euro la 25.000 de euro îl va afecta abia din 2024, când îi vor creşte taxele de 3,5 ori. Freelancerii care îşi încasează banii printr-un SRL vor scoate mai mulţi bani din buzunar încă din 2023“, a explicat Annemarie Fabian, co-fondator al SOLO, platformă lansată în toamna anului trecut. Un freelancer care încasează bani printr-un PFA trebuie să se încadreze într-una dintre cele două forme de organizare a acestei activităţi: PFA cu normă de venit sau PFA în sistem real. Dacă la impozitarea pe bază de normă de venit taxele şi impozitele sunt stabilite de autorităţi pe baza activităţii desfăşurate (indiferent de valoarea veniturilor dintr-un an), în cazul impozitării în sistem real taxele se plătesc la venitul net efectiv al freelancer-ului.
https://www.zf.ro/eveniment/freelancerii-isi-fac-calculele-dupa-noile-modificari-fiscale-cum-21054478

Premier League debutează vineri la Prima Sport cu o super echipă de comentatori și moderatori

Cel mai puternic campionat conform coeficienților UEFA se va vedea timp de 3 ani pe canalele tv Prima Sport, dar și pe platforma online a Grupului Clever, PrimaPlay.ro. Nume mari ale presei sportive românești vor aduce telespectatorilor comentarii și analize de calitate. Vineri, 5 august, meciul Crystal Palace – Arsenal deschide regalul Premier League pe canalele Prima Sport. Comentatorii Cristi Petre și Bogdan Nevel, binecunoscuți iubitorilor fotbalului englez, vor fi primii care vor transmite microbiștilor spectacolul din teren. Va fi începutul unui demers la care vor lua parte și alți comentatori apreciați: Costi Mocanu, Emil Grădinescu și redactorul șef al Eurosport.ro, Ion Alexandru. Prin câștigarea drepturilor pentru Premier League, Grupul Clever are în portofoliu primele 6 campionate de fotbal conform coeficienților UEFA, campionatul din Anglia alăturându-se celor din Spania, Italia, Germania, Franța și Portugalia. Toate acestea pot fi urmărite pe canalele Prima Sport și pe PrimaPlay.ro, de oriunde de pe teritoriul României, de pe orice device. Lansată pe 15 iulie 2021, platforma online PrimaPlay.ro pune la dispoziția utilizatorilor toate competițiile transmise de canalele Prima Sport, știrile și show-urile canalului generalist Prima TV, precum și celelalte canale tv ale Grupului Clever: Profit News TV, Agro TV, Cinemaraton, Comedy Est. PrimaPlay.ro este singura platformă unde SuperLiga poate fi văzut în condiții sigure și legale oriunde în lume.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/premier-league-debuteaza-vineri-la-prima-sport-cu-o-super-echipa-de-comentatori-si-moderatori-20801232

Oracle a început să concedieze angajați în Statele Unite, în cadrul unui plan de restructurare la nivel global pentru reducerea cheltuielilor

Oracle a început să concedieze angajați în Statele Unite, a anunțat The Information, citând o persoană care are informații directe în acest caz, transmite Reuters. Publicația a relatat în iulie că Oracle se gândește să elimine mii de locuri de muncă la nivel global, vizând reduceri de costuri de până la 1 miliard de dolari, scrie News.ro. La 31 mai, compania avea aproximativ 143.000 de angajați cu normă întreagă, potrivit ultimului său raport anual.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/oracle-a-inceput-sa-concedieze-angajati-in-statele-unite-in-cadrul-unui-plan-de-restructurare-la-nivel-global-pentru-reducerea-cheltuielilor-20800591

(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




IBC2022 advertising for the live event in Amsterdam Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL