×



Comunicaţii -- Data și ora publicării: 10.09.2022 15:10:30

IBC 2022: Tehnologia Open CPE abordează dilema 10G și pregătește NSP-urile pentru mai multe opțiuni de acces în bandă largă



Amsterdam (MEDIA EXPRES) / 10 sept 2022 / Furnizorii de servicii de rețea (Network Service Providers, NSP) — inclusiv furnizorii de cablu, companiile de telecomunicații și operatorii de servicii multiple (Multiple Service Operators, MSO) — au în prezent cele mai multe opțiuni pentru conexiunile de mare viteză oferite abonaților, arată Mercedes Pastor, Senior Vice President, Global Customer Unit, VANTIVA (brandul care va înlocui denumirea corporativă Technicolor la sfârșitul lunii septembrie), într-o comunicare tehnică prilejuită de participarea la IBC 2022.

S-au făcut progrese uriașe în ceea ce privește cablul cu DOCSIS 3.1, deoarece descoperiri majore sunt anunțate aproape zilnic în ceea ce privește rețeaua optică pasivă gigabit (GPON) și accesul wireless fix 5G (FWA). Întrebarea cheie în faţa industriei este, totuşi, cum se vor combina aceste tehnologii în mediul de acasă conectat pentru a oferi consumatorilor din întreaga lume o experienţă perfectă, de înaltă performanţă.

Varietatea alternativelor pentru operatori a introdus un nou nivel de complexitate care va trebui gestionat dintr-o perspectivă strategică, operațională și tehnologică.

„Acest lucru este valabil mai ales pentru numărul tot mai mare de NSP-uri care combină și potrivesc mai multe tehnologii ultrabroadband pentru a satisface nevoile abonaților care se află în medii geografice și topografice diferite, fapt care creează o dilemă interesantă: cum și când liderii NSP ar trebui să aleagă cele mai bune tehnologii de bandă largă?”, spune Pastor.

În timp ce piața generală eurasiatică are o acoperire extinsă de 1G – iar conectivitatea 2.5G începe să câștige teren – obiectivul final al 10G va necesita mai multe tehnologii și mai multe oferte care să coexiste împreună pentru a acoperi piețele rezidențiale, întreprinderi și angro.

„În ultimii ani, în special în timpul pandemiei, industria a demonstrat un nivel ridicat de creativitate în selectarea unei game largi de tehnologii de acces de mare viteză pentru a răspunde așteptărilor unei societăți dependente de digital. Nu cu mult timp în urmă serviciile de acces în bandă largă oferite abonaților erau conduse de categoria de furnizori de servicii de la care erau livrate serviciile”, își amintește Pastor.

Operatorii de cablu au oferit servicii coaxiale care au evoluat conform standardelor DOCSIS. Companiile de telecomunicații au oferit linie digitală de abonat (XDSL) sau fibră până la domiciliu, în funcție de infrastructura disponibilă. Operatorii care trimiteau semnalele prin antene au oferit conectivitate prin satelit.

„Astăzi, liniile de distincție care determină ce tehnologii de acces în bandă largă sunt oferite de diferitele segmente ale comunității furnizorilor se estompează. Operatorii de cablu explorează potențialul GPON, în timp ce comunitatea standardelor din RDK-B extinde funcționalitatea standardului lor dincolo de operatorii de cablu. Și toată lumea este în măsură să folosească 5G FWA pentru a umple golurile care nu pot fi abordate eficient de rețelele terestre convenționale, fapt ce obligă NSP-urile să dezvolte un set mai larg de competențe”, spune Pastor.

Există câteva motive pentru aceasta.

Primul este comportamentul consumatorului. Blocarea pandemiei a dus la o schimbare uriașă cu munca de acasă. Acest lucru a avut un impact extraordinar asupra modului în care NSP-urile își stabilesc strategia și își gestionează obiectivele de afaceri.

„În 2020, am văzut consumul de bandă largă în casă crescând cu 60% pe persoană față de perioada pre-pandemică. Rapoarte mai recente sugerează că acesta a ajuns în 2022 la 71% per persoană față de perioada dinaintea pandemiei. Acest lucru confirmă că trăim în noua normalitate și că NSP-urile vor trebui să continue să furnizeze conectivitate foarte fiabilă de mare viteză la domiciliu”, notează Pastor.

Al doilea factor, costul. Acum, deoarece toate tehnologiile majore de bandă largă (cablu, fibră și 5G FWA) sunt pe masă pentru toate clasele de furnizori de servicii, fiecare NSP va trebui să se angajeze într-o analiză atentă a tehnologiilor care se potrivesc cel mai bine - din perspectiva costurilor și performanței - într-un complex ce include și condițiile dinamice ale pieței.

„Acest lucru schimbă modul în care sunt planificate și implementate investițiile pentru a moderniza rețelele NSP care trebuie să facă față cerințelor viitoare 10G (sau cel puțin de mare viteză),” explică Pastor.

Câteva idei despre prioritizarea conectivitatii 10G. Deși nu există un singur răspuns care să fie potrivit pentru toți operatorii, demografia pieței, densitățile populației și terenul vor ajuta la dictarea multor decizii. Acestea fiind spuse, mulți operatori vor urma în cele din urmă o cale hibridă către 10G.

Acest lucru se datorează faptului că tehnologiile de acces multiple pot oferi consumatorilor viteze de bandă ultra-largă. Operatorii de cablu, de exemplu, vor implementa DOCSIS 4.0, în timp ce companiile de televiziune continuă să facă progrese cu tehnologiile GPON.

„Atât NSP-urile de cablu, cât și cele de telecomunicații încep să îmbrățișeze 5G FWA pentru a-și completa rețelele existente și pentru a se extinde rapid pe noi piețe. Cu toate acestea, 5G FWA deschide, de asemenea, ușa pentru noi jucători disruptivi care intră pe piața internă conectată în bandă largă – chiar dacă le lipsește o infrastructură extinsă de fibră sau cablu”, spune Pastor.

Se desfășoară o muncă interesantă pentru a integra accesul terestru în bandă largă cu 5G FWA pentru a oferi consumatorilor experiențe îmbunătățite, super-rapide. Această combinație de tehnologii va accelera și maximiza cu adevărat piața adresabilă pentru aplicațiile cu lățime de bandă intensivă - cum ar fi asistența medicală, jocurile, realitatea augmentată și educația imersivă.

„Ne așteptăm ca 5G să fie complementar cu implementările de fibră în zonele rurale cu densitate scăzută din toată Europa și Asia”, afirmă Pastor.

„La VANTIVA, vom continua să construim pe moștenirea de excelență care a fost stabilită sub brandul Technicolor Connected Home. Livrăm următoarea generație de CPE pentru a sprijini noua generație de servicii cu lățime de bandă intensivă acasă, indiferent de modul în care NSP-urile trebuie să combine și să potrivească utilizarea tehnologiilor de acces în bandă largă (DOCSIS, GPON, 5G etc.). Nu a existat niciodată un moment mai interesant pentru a fi în afacerea caselor conectate”, conchide Pastor.
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




IBC2022 advertising for the live event in Amsterdam Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL