×



Revista presei -- Data și ora publicării: 14.09.2022 12:36:45

REVISTA PRESEI / 14 sep 2022 /



Agenția confidențială. Fost lider PNL: „Am plătit promovarea pe site-urile Antenelor, Digi24, Realitatea, B1, RTV, Hotnews”
Google se confruntă cu un proces în valoare de 25 de miliarde de euro în Marea Britanie și UE din cauza publicității digitale
Legea care interzice antivirusul Kaspersky și alte soluții IT din Rusia în instituțiile publice, pe masa Guvernului. SRI și STS, exceptate de la obligații
National Geographic prezintă România în imagini spectaculoase filmate cu drona, în noul sezon "Europa văzută de sus"
Filme de aventuri, în octombrie la Warner TV
C&W Echinox: Piața cinematografelor își revine, dar cifrele nu se mai ridică la nivelul anilor 2016-2019
Meta anunţă Community Chats, o nouă funcţie de comunicare pentru Facebook şi Messenger, cu discuții organizate pe categorii
Acord SUA-Google pentru producerea de cipuri destinate cercetării în domeniul dispozitivelor nanotehnologice şi semiconductoare
Schimbări neașteptate la PRO TV. Ce se întâmplă cu show-ul „Sunt celebru, scoate-mă de aici!”
Când începe „Clanul”, serialul de la PRO TV: „O distribuție de mare calibru, cum rar vezi în proiectele românești”
Schimbări pe Pro TV la doar o săptămână de la lansarea grilei de toamnă. Emisiunea Sunt celebru, mutată în grilă. Serialul Clanul, anunţat pentru ziua de joi, are o altă zi de difuzare
Tehnologia 5G în România. Cât costă să scăpăm de chinezi
INTERVIU | Ștefan Constantinescu, regizorul lungmetrajului „Om Câine”: „Am vrut să fac un film viu, să se nască pe platou. Căutam onestitatea expunerii unui asemenea subiect”
Iuliana Tudor: „Mulți m-au acuzat că am greșit promovând folclorul prin tineri ca Smiley, Delia sau Andra“
CONFESIUNILE LUI FLORIN DUMITRESCU: „ÎN TOATĂ ISTORIA CHEFI LA CUȚITE, CEL MAI TARE M-AM ENERVAT ÎN SEZONUL 10”. EXCLUSIV
MODIFICĂRI MAJORE ÎN GRILA DE TOAMNĂ 2022 DE LA PRO TV. NOUL PROGRAM AL MARILOR SHOW-URI
MAJDA ABOULUMOSHA A REVENIT LA „VORBEȘTE LUMEA”. CE RUBRICĂ A PRIMIT ÎN EMISIUNEA DE LA PRO TV



Agenția confidențială. Fost lider PNL: „Am plătit promovarea pe site-urile Antenelor, Digi24, Realitatea, B1, RTV, Hotnews”

Site-urile antena3.ro, digi24.ro, realitateaplus.ro, rtv.ro, b1tv.ro, hotnews.ro, dcnews.ro, stiripesurse.ro, newsweek.ro au încasat bani publici de la PNL sau PSD, potrivit informațiilor Europa Liberă. Plățile s-au făcut, uneori, prin intermediul unor agenții, iar contractele sunt confidențiale. PSD și PNL au aruncat în piață peste 10 milioane de euro pentru presă și propagandă, în primele șapte luni din 2022, potrivit datelor consultate de Europa Liberă. Banii vin direct de la bugetul de stat, iar marile partide îi folosesc pentru a cumpăra articole pozitive. Conducerile ambelor formațiuni refuză, în mod oficial, să dezvăluie spre ce site-uri se duc banii publici. Europa Liberă reface traseul banilor publici plătiți de partide către diferite site-uri pentru a-și promova imaginea. Conform datelor, sumele au crescut de la an la an, iar fenomenul devine unul periculos pentru democrație, avertizează experții consultați de Europa Liberă. Publicul nu este informat dacă citește o știre plătită de partid sau un produs jurnalistic. În primul pas, partidele votează anual Legea bugetului de stat. Subvenția încasată de partide face parte din lege, iar ea se menține în ultimii ani la aproximativ 50 de milioane de euro. Sumele mari ajung la PSD și PNL, partidele care au cei mai mulți parlamentari și aleși locali. Banii publici sunt apoi direcționați de partide către diferite site-uri. Conform legii, formațiunile politice nu au voie să cumpere spațiu editorial la televiziuni în afara campaniilor electorale. PNL și PSD au contracte, însă, cu site-urile televiziunilor. Partidele alocă aproape 50% din bugetul utilizat pentru presă și propagandă. În 2021, suma a fost de aproape 60 de milioane de lei. PSD a utilizat aproape 40 de milioane de lei (8 milioane de euro), PNL aproape 19 milioane de lei (3.8 milioane de euro), iar USR 1 milion de lei (200.000 de euro). Contractele nu sunt încheiate întotdeauna direct între conducerea PSD și PNL cu firma care deține respectivul site. În afacere, ca intermediar, apare o Agenție de publicitate. Procedura nu este ilegală și nu ar exista vreo problemă, dacă partidele nu s-ar ascunde în spatele acestor contracte cu agențiile. Marcel Ciolacu a declarat de mai multe ori că nu poate oferi informațiile despre contractele cu presa, deoarece există o clauză de confidențialitate. Cu agenția. Clauză a fost introdusă chiar de partide, potrivit surselor Europa Liberă din conducerea PNL și PSD. Noua conducere a PNL a început să preia modelul PSD. Dacă Robert Sighiartău și Dan Vîlceanu au oferit în trecut, în calitate de secretari generali ai PNL, toate datele legate de contracte cu presa, Lucian Bode - actualul secretar general al formațiunii și ministru de Interne - a oferit un răspuns parțial, în care a indicat doar sumele plătite către agențiile de publicitate. Un al patrulea partid parlamentar, Alianța pentru Unirea Românilor (AUR), nu folosește banii din subvenție. Europa Liberă nu a cerut date publice de la UDMR, care nu primește subvenție, ci bani ca organizație a minorităților naționale. Întrebarea Europa Liberă: Precizați valoarea fiecărui contract încheiat direct sau indirect (prin intermediul Agenției) de PNL/PSD/USR pentru promovare în presă și propagandă, firma de care aparține site-ul și ce a trebuit să presteze firma care a primit banii publici (publicare materiale online/ difuzare știri, preluare conferințe de presă etc.). Singurul partid care s-a încadrat în termenele legale de oferire a unui răspuns a fost USR. Biroul de presă al Uniunii a comunicat în 10 zile că răspunsul necesită o documentare de 30 de zile. Europa Liberă a primit răspunsul final în a 30-a zi. PNL a trimis răspunsul său, incomplet, pe 2 septembrie, după 39 de zile. Primul termen legal care trebuia respectat era de 10 zile, iar al doilea de 30 de zile. Niciunul nu a fost respectat. PSD nu a răspuns la solicitarea Europa Liberă până pe 13 septembrie. Deși liderii din Kiseleff susțin că nu au nimic de ascuns, nu au oferit în ultimii doi ani și jumătate, de când Marcel Ciolacu este președintele PSD, vreo informație despre contractele cu presa. Agenția reprezintă un intermediar între partide și site-uri. Ea este folosită ca pretext de PSD, dar și de noua conducere a PNL, pentru a nu divulga numele publicațiilor online / site-urilor asociate unor instituții de presă care primesc bani de la partide. Marcel Ciolacu susține că doar Agenția și consultanții știu site-urile unde se promovează PSD. Noul secretar general al PNL, Lucian Bode, a răspuns solicitării Europa Liberă indicând doar numele agențiilor cu care lucrează, nu și pe cel al site-urile care au încasat sume indirect de la PNL, adică bani publici. Clauzele de confidențialitate, atât de invocate de cele două mari partide, nu ar putea apărea în contracte fără voința expresă a liderilor PSD și PNL. O recunosc chiar specialiștii din domeniu. Un contract este semnat cu acordul ambelor părți, nu poate să fie impus de o agenție de publicitate partidului. Partidul primește bani de la bugetul de stat, îi transmite mai departe agenției, care plătește presa în numele partidului. La final, agenția raportează conducerii PSD și PNL numele site-urilor, data la care a fost publicat articolul și câte materiale au fost publicate. Deși dețin aceste informații, liderii PSD și PNL refuză să prezinte informațiile, dar folosesc în continuare banii publici. PNL a indicat trei agenții cu care lucrează pentru promovare, subliniind că toate au ca obiect de activitate media buying și media planning. Agențiile PNL sunt: Inventus Strategy Design SRL, All Media Company SRL și V PR COMM Agency SRL. „Toate cele trei agenții desfășoară exclusiv activitatea de media planning si media buying, în conformitate cu strategia și nevoile de comunicare transmise de către Partidul Național Liberal. Menționăm că obiectul contractelor este promovarea mesajelor PNL exclusiv în mediul online, astfel: preluarea mesajelor principalilor comunicatori ai PNL, preluarea conținutului diseminat prin intermediul comunicatelor de presă/postărilor din social media și promovarea activității partidului și membrilor acestuia”, se arată în răspunsul oferit de PNL pentru Europa Liberă. Suma cheltuită de PNL în perioada 1 ianuarie – 31 iulie pentru promovare în media a fost de 17.678.953 de lei, fără TVA. Inventus Strategy Design SRL: 14.087.197,89 RON(fără TVA), All Media SRL: 2.939.756,85 RON(fără TVA), V PR COMM Agency SRL: 652.300 RON(fără TVA). Contractul cu Inventus Strategy Design SRL a fost semnat de fostul secretar general al PNL, Dan Vîlceanu. El este continuat și de actuala conducere PNL: Nicolae Ciucă - președinte, Lucian Bode - secretar general. „Contractul a început la 1 ianuarie 2022 și are o perioadă determinată de un an, dar poate fi rezilitat de oricare dintre părți în orice moment, fără penalități”, a precizat Cosmin Ivănuș, acționar unic la Inventus Strategy Design SRL. Fostul secretar general al PNL, Dan Vîlceanu, a dezvăluit pentru Europa Liberă că primele două agenții se ocupau de contractarea mesajelor din presa centrală, iar ultima, care are contractul mai mic, din presa locală. Dan Vîlceanu a precizat ce site-uri au avut direct sau indirect, prin intermediul agențiilor, contract cu PNL. „Sunt site-urile televiziunilor centrale: B1, Realitatea, Digi24, Antena3, RTV - cu ei o perioadă ne-am oprit și am reluat apoi. Cu Hotnews nu am avut niciodată contract direct, se ocupa domnul Ivănuș. Nu am avut niciodată contract direct cu Hotnews și nici cu Digi, dar am avut prin intermediul Agenției. Cu știripesurse era un contract mic. DC News, Evenimentul Zilei și Capital sunt și ele pe listă”, a declarat fostul secretar general al PNL, Dan Vîlceanu pentru Europa Liberă. El a demisionat în aprilie 2022 din funcția obținută la Congresul din 25 septembrie 2021. Prin All Media Company erau încheiate contractele cu Antenele și DC News, spune deputatul PNL. G4Media precizează la finalul fiecărui articol că nu primește bani de la partide în afara campaniei electorale. La începutul anului, Europa Liberă a prezentat în exclusivitate lista contractelor PNL cu presa. Datele reprezintă contractele directe între partid și site-uri, nu pe cele prin intermediul unei agenții. Dan Vîlceanu subliniază că toate contractele mari au fost continuate și în 2022, cât timp a fost secretar general al partidului. Adaugă că au fost reziliate doar câteva contracte mici, dar au apărut noi contracte prin intermediul Agenției. Fostul lider PNL explică apariția Agenției ca intermediar deoarece partidul nu avea capacitatea de a se ocupa de toate contractele cu presa. El spune că a dorit să evite riscul confiscării unor sume de bani după controlul Autorității Electorale Permanente și al Curții de Conturi.
https://romania.europalibera.org/a/lider-pnl-am-platit-site-urile-antene-digi24-realitatea-b1-rtv-hotnews-/32031503.html

Google se confruntă cu un proces în valoare de 25 de miliarde de euro în Marea Britanie și UE din cauza publicității digitale

Google se confruntă cu un proces în valoare de 25 de miliarde de euro în Marea Britanie și în UE, care acuză firma de tehnologie de comportament anticoncurențial pe piața publicității digitale, relatează The Guardian. Compania, care este un actor-cheie pe piața publicității online și o forță dominantă în domeniul căutărilor, este acuzată că a abuzat de puterea sa pe piața tehnologiei publicitare, care coordonează vânzarea de spații publicitare online între editori și agenții de publicitate. „Editorii, inclusiv presa locală și națională care joacă un rol vital în societatea noastră, au fost prejudiciați de mult timp de comportamentul anticoncurențial al Google”, a declarat Damien Geradin, de la firma de avocatură belgiană Geradin Partners, care este implicată în cazul UE. „Este timpul ca Google să își asume responsabilitățile și să plătească daunele pe care le-a provocat acestei importante industrii. Acesta este motivul pentru care anunțăm astăzi aceste acțiuni în două jurisdicții pentru a obține despăgubiri pentru editorii din UE și din Regatul Unit.”
https://www.g4media.ro/google-se-confrunta-cu-un-proces-in-valoare-de-25-de-miliarde-de-euro-in-marea-britanie-si-ue-din-cauza-publicitatii-digitale.html

Legea care interzice antivirusul Kaspersky și alte soluții IT din Rusia în instituțiile publice, pe masa Guvernului. SRI și STS, exceptate de la obligații

Guvernul vrea să adopte miercuri proiectul de lege care va interzice folosirea și achiziția de produse și servicii de tip antivirus de la entități provenind din Rusia sau aflate sub controlul acestei țări, pe motiv că, în contextul războiului din Ucraina, Rusia ar putea exploata aceste soft-uri într-un atac cibernetic. În nota de fundamentare sunt date ca exemplu companiile rusești Kaspersky și Group-IB. În nota de fundamentare a proiectului de lege se arată că în contextul războiului de agresiune asupra Ucrainei, tot mai multe state membre ale Uniunii Europene au emis recomandări sau acte normative cu caracter imperativ prin care au impus propriilor lor autorități și instituții publice să schimbe soluțiile antivirus dacă le folosesc pe cele de la Kaspersky Lab, deoarece există riscul ca Rusia să exploateze aceste soft-uri într-un atac cibernetic. „Spre exemplu, Autoritatea germană BSI (Federal Office for Information Security) avertizează că riscul poate fi mai mare pentru companiile din domeniul infrastructurilor esențiale. BSI susține că ar fi bine ca toate companiile germane care folosesc soluții AV sau alte tipuri de soft-uri de la Kaspersky să renunțe la ele și să folosească programe de la alte companii. BSI explică faptul că soluțiile antivirus mențin o legătură permanentă, criptată și imposibil de verificat cu serverele vendor-ului, pentru o actualizare permanentă a definițiilor virușilor. Teama este că fișiere sensibile ar putea fi extrase de pe computerele care folosesc soluțiile companiei, pentru a fi trimise pe serverele Kaspersky și ale altor companii rusești. În Italia, Franco Gabrielli, secretar de stat la preşedinţia Consiliului de miniştri, a declarat în Senat că Guvernul de la Roma lucrează la un set de reguli care ar permite entităţilor de stat să înlăture programele software dezvoltate de firma rusă Kaspersky2. Între timp, reglementările au fost adoptate.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-25788668-legea-care-interzice-antivirusul-kasperky-alte-solutii-din-rusia-institutiile-publice-masa-guvernului-sri-sts-exceptate-obligatii.htm

National Geographic prezintă România în imagini spectaculoase filmate cu drona, în noul sezon "Europa văzută de sus"

National Geographic prezintă România pe parcursul celor patru anotimpuri, în cel de-al patrulea sezon al popularei serii de documentare „Europa văzută de sus”. Seria are premiera marţi, de la ora 22.00. Noi episoase vor fi difuzate în exclusivitate pe National Geographic în fiecare marţi la aceeaşi oră. Noul sezon ce cuprinde şase episoade oferă, de asemenea, vederi spectaculoase ale celor mai frumoase repere culturale şi geografice din Danemarca, Serbia, Belgia, Bulgaria şi Scoţia, folosind tehnologia de ultimă generaţie a dronelor pentru a-i conduce pe telespectatori într-o călătorie vizuală uimitoare în fiecare dintre aceste locaţii. Aceste imagini aeriene uluitoare oferă o perspectivă unică asupra modului în care tradiţia, ingineria şi minunile naturale au modelat continentul, ajutând la realizarea unui portret dinamic al regiunii şi al oamenilor care o menţin în viaţă. Cu fiecare episod axat pe o ţară europeană distinctă, această călătorie vizuală remarcabilă evidenţiază şi celebrează atât creaţiile naturii, cât şi poveştile şi tehnologia care contribuie la conturarea acestor mari naţiuni moderne.
https://www.news.ro/cultura-media/national-geographic-prezinta-romania-in-imagini-spectaculoase-filmate-cu-drona-in-noul-sezon-europa-vazuta-de-sus-1922403814592022091120858662

Filme de aventuri, în octombrie la Warner TV

Lungmetrajele americane „Călătoria 2: Insula misterioasă” şi „Tarzan, omul-maimuţă” fac parte din programul „Aventura continuă” pregătit de Warner TV pentru luna octombrie. Startul va fi dat de „Călătoria 2: Insula misterioasă/ Journey 2: The Mysterious Island” (2012), lungmetrajul fiind programat spre difuzare pe 1 octombrie, la ora 20:00. Regizat de Brad Peyton, filmul fantasy îi are în distribuţie pe Josh Hutcherson, Dwayne Johnson, Michael Caine, Luis Guzman, Vanessa Hudgens şi Kristin Davis. Continuare a lungmetrajului „Călătorie spre centrul Pământului” (2008), producţia este bazată pe romanul „Insula misterioasă” (1875) al lui Jules Verne. Josh Hutcherson este Sean Anderson şi, de această dată, împreună cu soţul mamei lui, porneşte într-o misiune pentru a-l găsi pe bunicul său despre care este crezut că s-a pierdut într-un tărâm mitic.
https://www.news.ro/entertainment/filme-de-aventuri-in-octombrie-la-warner-tv-1922402714302022090820858438

C&W Echinox: Piața cinematografelor își revine, dar cifrele nu se mai ridică la nivelul anilor 2016-2019

Piața cinematografelor din România a început să recupereze scăderile pe care le-a înregistrat în perioada pandemiei, însă este încă departe de cifrele consemnate în perioada 2016-2019, arată un studiu realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. Cinematografele au avut 7,9 milioane de spectatori cumulat în anii 2020 și 2021, reprezentând 60% din media anuală înregistrată în perioada 2016-2019, de circa 13 milioane de spectatori, așa cum reiese din datele Centrului Naţional al Cinematografiei, analizate de C&W Echinox. Din 2016 și până în 2019, cinematografele au înregistrat o medie de circa 13 milioane de spectatori, ceea ce înseamnă că, în medie, în fiecare lună mai mult de un milion de români au mers la cinema. În 2020, primul an de pandemie, numărul persoanelor care au vizionat producţii cinematografice a totalizat 3,3 milioane, iar 2021, când restricțiile legate de COVID-19 au fost ridicate parțial, numărul acestora a crescut la aproape 4,7 milioane, un total ce corespunde unei medii lunare de 391.000 de spectatori.
https://www.forbes.ro/cw-echinox-piata-cinematografelor-isi-revine-dar-cifrele-nu-se-mai-ridica-la-nivelul-anilor-2016-2019-287928

Meta anunţă Community Chats, o nouă funcţie de comunicare pentru Facebook şi Messenger, cu discuții organizate pe categorii

Grupurile de Facebook şi cele de discuţii de pe Messenger vor avea la dispoziţie un nou tip de comunicare, ce împrumută principiile de funcţionare de la alte aplicaţii, transmite News.ro. Mark Zuckerberg anunţă o nouă facilitate pentru grupurile de discuţii. Numită Community Chats, aceasta copiază mai multe elemente de la Discord şi alte aplicaţii de comunicare. Discuţiile din grupurile de discuţii pot fi organizate pe categorii. Categoriile pot fi stabilite în funcţie de conţinut sau de interesul participanţilor, iar utilizatorii comunică între ei pe marginea temelor alese, fără să fie neapărat prieteni virtuali. Această abordare aduce un plus de ordine şi control pentru marile grupuri care au un număr important de membrii şi unde, în mod normal, nu există o organizare a conţinutului, iar informaţia este mai greu de găsit. Categoriile pot fi create mai mult sau mai puţin nişate. De exemplu, o categorie ar putea fi „Părinţi de fete care joacă tenis”. Într-o astfel de categoriei de discuţii, părinţii pot discuta strict pe acest subiect.
https://www.g4media.ro/meta-anunta-community-chats-o-noua-functie-de-comunicare-pentru-facebook-si-messenger-cu-discutii-organizate-pe-categorii.html

Acord SUA-Google pentru producerea de cipuri destinate cercetării în domeniul dispozitivelor nanotehnologice şi semiconductoare

Departamentul pentru Comerţ al Statelor Unite a declarat că a ajuns la un acord de cooperare pentru cercetare şi dezvoltare cu Google, parte a grupului Alphabet, pentru a produce cipuri pe care cercetătorii le pot folosi la dezvoltarea de noi dispozitive nanotehnologice şi semiconductoare, transmite Reuters. Acordul a fost semnat între Institutul Naţional de Standarde şi Tehnologie (NIST) al Departamentului Comerţului şi Google, scrie News.ro. Cipurile vor fi produse de compania de semiconductori SkyWater Technology, la fabrica de semiconductori din Bloomington, Minnesota, a anunţat marţi departamentul. Google va plăti costul iniţial al instalării producţiei şi va subvenţiona prima serie de producţie, conform acordului. NIST, împreună cu universităţi partenere, va proiecta circuitele pentru cipuri, scrie News.ro.
https://www.economica.net/acord-sua-google-pentru-producerea-de-cipuri-destinate-cercetarii-in-domeniul-dispozitivelor-nanotehnologice-si-semiconductoare_611532.html

Schimbări neașteptate la PRO TV. Ce se întâmplă cu show-ul „Sunt celebru, scoate-mă de aici!”

Toamna aceasta, spectacolul continuă la PRO TV. S-au anunțat schimbări în grila de programe a postului de televiziune. Show-ul „Sunt celebru, scoate-mă de aici!” își schimbă zilele de difuzare. Surprizele continuă pentru telespectatorii PRO TV. Începând de săptămâna viitoare, comedia mărește miza într-o porție triplă de „Las Fierbinți”, serialul „Clanul” îmbină scenele de aventură cu cele de emoție puternică, celebritățile își împing limitele în reality-show-ul – „Sunt celebru, scoate-mă de aici!”, iar cele mai puternice voci întorc scaune și fac istorie la „Vocea României”. Cu o distribuție uimitoare, în care telespectatorii îi vor descoperi pe unii dintre cei mai iubiți actori și vor face cunoștință cu unii dintre cei mai talentați din tânăra generație, serialul „Clanul” începe luni, 19 septembrie, de la ora 20.30. În fiecare săptămână, serialul le va oferi telespectatorilor cea mai neașteptată experiență care combină calitatea cinematografică și scenele incredibile de acțiune, nemaivăzute până acum în România.
https://www.libertatea.ro/entertainment/sunt-celebru-scoate-ma-de-aici-schimbare-zile-de-difuzare-4276374

Când începe „Clanul”, serialul de la PRO TV: „O distribuție de mare calibru, cum rar vezi în proiectele românești”

Așteptarea a luat sfârșit, iar cei de la PRO TV au anunțat printr-un comunicat oficial când începe serialul „Clanul”. Theo Rose, Carmen Tănase, Denis Hanganu, George Mihăiță, Codin Maticiuc și Vladimir Drăghia fac parte din distribuție. O acțiune ce nu trebuie ratată. O distribuție ce va ridica fiecare scenă la cel mai înalt nivel. O poveste încărcată de intrigi și momente neașteptate. CLANUL, cel mai așteptat serial al toamnei, vine la PRO TV în fiecare luni, de la ora 20.30, din data de 19 septembrie! Bazat pe formatul Insider, CLANUL reprezintă o adaptare în care telespectatorii vor avea ocazia să descopere lupta clasică dintre Poliție și mafie. În rolurile principale, cei de acasă îi vor descoperi pe Denis Hanganu, care-l va juca pe Tudor Achim, un ofițer intrat în dizgrație și Marian Olteanu, David Pribeag, mâna dreaptă a comisarului Costoiu.
https://www.libertatea.ro/entertainment/cand-incepe-clanul-serial-pro-tv-4276321

Schimbări pe Pro TV la doar o săptămână de la lansarea grilei de toamnă. Emisiunea Sunt celebru, mutată în grilă. Serialul Clanul, anunţat pentru ziua de joi, are o altă zi de difuzare

Nu s-a lansat bine, că se şi schimbă. Grila de toamnă a Pro TV trece prin schimbări majore. Emisiunea Sunt celebru, scoate-mă de aici, care a avut un start slab în audienţă, la concurenţa cu Chefi la cuţite, este prima vizată de aceste modificări. Va rămâne doar cu două ediţii, în loc de trei şi va fi difuzată după Las Fierbinţi. Duminica, una dintre zilele în care era difuzat Sunt celebru, va deveni seară de film. Serialul Clanul, anunţat iniţial pentru serile de joi, va avea o altă zi de difuzare, deşi nu s-a lansat încă. Mai exact, serialul va debuta luni, 19 septembrie. Paginademedia.ro prezintă în continuare principalele schimbări din grila Pro TV, anunţate de postul TV: Serialul Clanul, o producţie românească adaptată după un serial turcesc va deuta pe 19 septembrie şi va fi difuzat în fiecare luni de la 20.30. Iniţial, serialul fusese programat joia, de la 21.30, după Las Fierbinţi. Mai mult Las Fierbinţi. Serialul de comedie va avea trei difuzări pe săptămână, în loc de două câte au fost anunţate iniţial. Astfel, Las Fierbinţi va fi marţi, miercuri şi joi, de la 20.30. Sunt celebru, scoate-mă de aici, reality show-ul pe care miza Pro TV în lupta cu Chefi la cuţite, trece şi el prin schimbări. În loc de trei difuzări, duminica, luni şi marţi de la 20.30, emisiunea rămâne doar cu două, marţi şi joi, de la 21.30, după Las Fierbinţi.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/emisiunea-sunt-celebru-mutata-20858279

Tehnologia 5G în România. Cât costă să scăpăm de chinezi

Saga licitației frecvențelor 5G în țara noastră a intrat în cel de-al patrulea an. După ce licitația pentru frecvențele de 700 MHz, 1500 MHz și 3400-3800 MHz a fost amânată atât în 2019, 2020, cât și în 2021, ani în care încasările de pe urma ei au fost stipulate în bugetul de stat, realizarea ei în 2022 este sub semnul întrebării din cel puțin două motive. Pe acestea o să le detaliem pe larg, dar până atunci hai să explicăm un pic ce face această tehnologie și de ce este ea atât de importantă. 5G este numele celei de-a cincea generații de tehnologie pentru rețelele celulare fără fir. Capacitatea de date și viteza de transmisie a acestora este mult mai mare în comparație cu rețelele 3G și 4G, dar nu acesta este cel mai important lucru pe care îl putem spune despre această tehnologie, ci faptul că va reuși să creeze o rețea masivă de dispozitive interconectate.
https://jurnalul.ro/it/tehnologia-5g-in-romania-cat-costa-sa-scapam-de-chinezi-909207.html

INTERVIU | Ștefan Constantinescu, regizorul lungmetrajului „Om Câine”: „Am vrut să fac un film viu, să se nască pe platou. Căutam onestitatea expunerii unui asemenea subiect”

Ștefan Constantinescu este Absolvent al Institutului de arte Plastice „Nicolae Tonitza” și are un masterat la Royal Institute of Art din Stockholm. Dincolo de numeroasele expoziții personale și de grup pe care le-a avut de-a lungul anilor, este și regizor.Debutul în lungmetraj al lui Ștefan Constantinescu, „Om Câine”, este o poveste despre dragoste şi exil, scrisă de Andrei Epure, Ștefan Constantinescu și Jörgen Andersson, structurată sub forma unui film noir, care îi are în rolurile principale pe Bogdan Dumitrache şi Ofelia Popii. Acţiunea filmului are loc în apogeul crizei sanitare provocate de coronavirus, când personajul principal, Doru, decide să revină în România, abandonându-şi locul de muncă din Suedia. El susține că trebuie să asiste la botezul fiului celui mai bun prieten, dar în realitate are un alt plan. Alături de câinele mamei lui, Doru urmărește să își confirme bănuielile legate de infidelitatea soției. Pentru că lungmetrajul său „Om Câine” are premiera în cinematografele din România pe 16 septembrie, am vrut să știm mai multe despre film, despre cum este trecerea de la pictură la regie și despre cartea sa „Noah’s Ark. An Improbable Space Survival Kit”, în care mituri, utopii, știință și tehnologie par să se întâlnească în același punct, cu răspunsuri aparent ireconciliabile, dar născute din aceleași întrebări.
https://www.gandul.ro/cultura/interviu-stefan-constantinescu-regizorul-lungmetrajului-om-caine-am-vrut-sa-fac-un-film-viu-sa-se-nasca-pe-platou-cautam-onestitatea-expunerii-unui-asemenea-subiect-19839464

Iuliana Tudor: „Mulți m-au acuzat că am greșit promovând folclorul prin tineri ca Smiley, Delia sau Andra“

Vedeta TVR crede că publicul tânăr poate fi atras spre zona de muzica populară, dacă aceasta este promovată inteligent, iar folclorul autentic poate ajunge la noile generații chiar și pe TikTok. Iuliana Tudor (45 de ani) promovează folclorul de 23 de ani și spune că nu vrea să se reinventeze în altă parte decât la TVR. De altfel, să păstreze linia consacrată, dar să aducă mereu ceva nou, e cel mai dificil, după cum mărturisește. Între misiuni umanitare pentru refugiații din Ucraina, ca ambasador al Cruceii Roșii, și munca în televiziune, Iuliana Tudor se dedică familiei și se „pregătește sufletește“ pentru adolescența fiului său, Tudor. Când revii la TV și ce pregătești în acest sezon? În octombrie, vom reveni pe micul ecran. Am pregătit o surpriză pentru public și sper să răspundă multor așteptări. În curând vom anunța despre ce este vorba, dar acum pot spune doar că va fi un spectacol de televiziune cu muzică bună și mult umor. Unii dintre colegii tăi de breaslă au făcut schimbări radicale în ultimii ani, s-au reorientat spre cu totul alt gen de formate și spre alt public.Tu simți nevoia unei reinventări? Am avut și am provocări puternice din partea TVR, astfel încât să fiu dedicată acestor proiecte în totalitate. „Vedeta populară“ a fost si este un proiect major, o premieră în rândul talent-show-urilor de la noi și original în conținut. Este ceea îmi place la fiecare program pe care îl semnez. De aceea și implicarea mea acolo este 100%. Și publicul ne-a urmat, ba chiar pot spune că am câștigat un segment important în rândul publicului din urbanul mare pe care nu l-am avut până acum. Deci, deocamdată, reinventăm la TVR și răspundem astfel așteptărilor publicului. Atât timp cât ne vor urma și susține prin audiențele înregistrate, drumul meu continuă aici! Mă interesează mult și mediul online. Este o zonă pentru care nu am investit timp, pentru că nu l-am avut. Dar va veni și momentul pentru asta.
https://adevarul.ro/showbiz/vedete/iuliana-tudor-multi-m-au-acuzat-ca-am-gresit-2204250.html

CONFESIUNILE LUI FLORIN DUMITRESCU: „ÎN TOATĂ ISTORIA CHEFI LA CUȚITE, CEL MAI TARE M-AM ENERVAT ÎN SEZONUL 10”. EXCLUSIV

Fără sare și piper mâncare nu are gust, iar fără scântei... „Chefi la cuțite” n-ar mai avea succes. Pentru că rivalitățile și replicile picante dintre cei trei chefi de la Antena 1 fac deliciul telespectatorilor, mai ales în sezonul cu numărul 10 care a rulează în prezent pe post. Chef Florin Dumitrescu ne lămurește mai bine. Noul sezon „Chefi la cuțite” marchează 10 ani de la lansarea trio-ului de succes format de Sorin Bontea, Cătălin Scărlătescu și Florin Dumitrescu printr-o rețetă unică, la care se adaugă provocări surprinzătoare în desfășurarea competiției, dar și un platou de filmare cu noi decoruri. Iată ce ne povestește Florin Dumitrescu despre ce se întâmplă dincolo de camerele de filmat… „Chefi la cuțite” a ajuns deja la sezonul 10. Felicitări, în primul rând! Mai aveți emoții după atât de mult timp? Mulțumim, emoțiile sunt prezente și după 10 sezoane de „Chefi la cuțite” și după 10 ani de televiziune, iar unul dintre elementele surpriză din acest sezon este platoul nou, ceea ce ne-a dat tocmai acele emoții ale unui noi început. Apoi sunt jocurile din culise, care ne-au surprins și pe noi și ne-au ambiționat și mai tare, pentru că de data asta au o miză importantă. Deci emoțiile și surprizele se regăsesc din plin în acest sezon.
https://www.tvmania.ro/florin-dumitrescu-in-toata-istoria-chefi-la-cutite-cel-mai-tare-m-am-enervat-in-sezonul-10-373833

MODIFICĂRI MAJORE ÎN GRILA DE TOAMNĂ 2022 DE LA PRO TV. NOUL PROGRAM AL MARILOR SHOW-URI

Pro TV a schimbat grila de programe din această toamnă, cel mai afectat de noile modificări fiind show-ul „Sunt celebru, scoate-mă de aici!”. La sfârșitul lunii august Pro TV anunțase noua grilă a toamnei 2022, reprezentanții televiziunii dezvăluind programul marilor show-uri. Iată care sunt modificările majore. Cu o distribuție uimitoare, în care telespectatorii îi vor descoperi pe unii dintre cei mai iubiți actori și vor face cunoștință cu unii dintre cei mai talentați din tânăra generație, serialul Clanul începe luni, 19 septembrie, de la ora 20:30. În fiecare săptămână, serialul le va oferi telespectatorilor cea mai neașteptată experiență care combină calitatea cinematografică și scenele incredibile de acțiune, nemaivăzute până acum în România. Cel mai iubit serial românesc duce comedia la un alt nivel! Las Fierbinți vine în porție triplă de umor în fiecare marți, miercuri și joi, de la ora 20:30. Viața în cel mai cunoscut sat din România merge mai departe, iar Bobiță, Giani, Dorel, Aspirina, Celentano și toate celelalte personaje îndrăgite continuă aventura fierbințeană în ritmul deja cunoscut.
https://www.tvmania.ro/modificari-majore-in-grila-de-toamna-2022-de-la-pro-tv-noul-program-al-marilor-show-uri-373879

MAJDA ABOULUMOSHA A REVENIT LA „VORBEȘTE LUMEA”. CE RUBRICĂ A PRIMIT ÎN EMISIUNEA DE LA PRO TV

Majda Aboulumosha este una dintre cele mai apreciate prezentatoare TV de la noi. Până de curând, ea a prezentat „Vorbește lumea”, alături de Emily Burghelea și Cosmina Păsărin. Apoi, în locul celor trei au venit Shurubel, Bogdan Ciudoiu și Lili Sandu. Dar Majda rămâne în echipa emisiunii: a primit o rubrică nouă. Iată despre ce este vorba. Majda Aboulumosha le-a făcut o surpriză fanilor ei: a anunțat că se întoarce la „Vorbește lumea”. Ea va apărea în emisiunea de la Pro TV în fiecare luni și miercuri. Potrivit ego.ro, Majda o să propună rețete delicioase și o să gătească preparate inedite. “Întotdeauna am spus că drumul te duce acolo unde e nevoie de tine. În cazul meu așa a fost… și mereu am îmbrățișat lucrurile care s-au întâmplat în viața mea atât timp cât mă definesc și pot să inspir. Aici simt că pot să fac asta.
https://www.tvmania.ro/majda-aboulumosha-a-revenit-la-vorbeste-lumea-ce-rubrica-a-primit-in-emisiunea-de-la-pro-tv-373765

(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




IBC2022 advertising for the live event in Amsterdam Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL