×



Revista presei -- Data și ora publicării: 15.09.2022 14:57:48

REVISTA PRESEI / 15 sep 2022 /



National Geographic prezintă România în cel de-al patrulea sezon al emisiunii „Europa văzută de sus”
Oana Cociașu (Medic One): „Ne concentrăm din ce în ce mai mult pe prevenție pentru că ne asigură un viitor mai sănătos”
Google pierde recursul împotriva deciziei antitrust a UE
Documentarul „Donald Trump: Fără precedent”, cu interviuri exclusive şi imagini nemaivăzute cu familia fostului preşedinte american, duminică la Discovery
Lungmetrajul „Om Câine”, primul regizat de Ştefan Constantinescu, filmat în România şi Suedia, de vineri în cinematografe
Un nou sezon cu extravaganta "Morgane, genul investigaţiilor", din 19 septembrie la Diva
Filme multipremiate, prezentate în premieră la Bucureşti, la BIFF 2022
VIDEO. Generalul SRI Anton Rog, directorul Centrului Naţional Cyberint, declaraţie la un eveniment Microsoft: Am identificat malware de la toate cele trei servicii secrete din Rusia în infrastructurile de IT ale Guvernului României
Prețul tăcerii. O investigație în contabilitatea presei de partid
Investigaţie Recorder: Cum cumpără partidele politice presa, cu bani de la bugetul de stat
Întrebat ce face Digi TV pentru banii primiți de la partide, Mihai Dinei, șeful postului, a spus: „Sunt în concediu”. Ce a răspuns Mihai Gâdea
Mogulii din umbră. Un ambasador comunist, garantat de Predoiu de la SIE - omul din spatele Recorder
Cosmin Seleşi a bătut palma pentru un nou show TV. Cu ce televiziune
Meta a lansat în România noi funcționalități prin care părinții pot vedea ce fac copiii pe Instagram
Prețurile de pornire în licitația 5G au fost adoptate de Guvern: Cum vrea statul să atragă aproape 700 milioane de euro la buget
România își echipează închisorile cu tehnologie de cameră portabilă. Înțelegere cu gigantul Motorola
IULIA VÂNTUR, NOUL JURAT SURPRIZĂ DE LA IUMOR, SEZONUL 13




National Geographic prezintă România în cel de-al patrulea sezon al emisiunii „Europa văzută de sus”

Televiziunea National Geographic aduce în fața publicului noi imagini aeriene spectaculoase ale continentului – începând cu o călătorie deasupra României pe parcursul celor patru anotimpuri – în cel de-al patrulea sezon al seriei de documentare „Europa văzută de sus”. Seria are premiera marți, 20 septembrie, de la ora 22:00, noi episoase urmând a fi difuzate în exclusivitate pe National Geographic în fiecare marți la aceeași oră. Noul sezon ce cuprinde șase episoade oferă, de asemenea, vederi spectaculoase ale celor mai frumoase repere culturale și geografice din Danemarca, Serbia, Belgia, Bulgaria și Scoția, folosind tehnologia de ultimă generație a dronelor pentru a-i conduce pe telespectatori într-o călătorie vizuală uimitoare în fiecare dintre aceste locații. Noul sezon al seriei documentare „Europa văzută de sus” va debuta cu episodul dedicat României, în cadrul căruia telespectatorii vor fi purtați într-o aventură uimitoare deasupra unora dintre cele mai importante simboluri și zone din Transilvania, precum Castelul Bran sau Castelul Corvinilor, urmate de o incursiune în nordul României, într-o plimbare cu Mocănița, ultimul tren forestier cu aburi din Europa, situat în Vișeu de Sus, Maramureș. Urmărim și ambițiosul proiect ingineresc al podului de la Brăila, care la finalizare va deveni cel mai lung pod suspendat ce traversează Delta Dunării și al doilea cel mai lung pod din Europa Continentală și asistăm o echipă de voluntari care a refăcut cea mai mare parte a acoperişului lăcașului medieval „Arhanghelul Mihail”, folosind șindrilă din stejar realizată manual, prin cioplire.
https://www.forbes.ro/national-geographic-prezinta-romania-in-cel-de-al-patrulea-sezon-al-emisiunii-europa-vazuta-de-sus%ef%bf%bc-288050

Oana Cociașu (Medic One): „Ne concentrăm din ce în ce mai mult pe prevenție pentru că ne asigură un viitor mai sănătos”

Oana Cociașu, Managing Partner Medic One și președintele Consiliului Român pentru Publicitate, descrie cum s-a schimbat publicul consumator de medicamente (OTC) și suplimente în perioada post-pandemie și care sunt mizele comunicării medicale. Forbes: Care sunt principalele schimbări pe care le-ați constatat în comunicarea brandurilor din domeniul medical, în perioada post-pandemie, în Romania? Oana Cociașu:În comunicarea medicală, la nivel de pandemie, ne-am adaptat cu mesajele pe sistemul pandemic și pe nevoile care existau atunci. Totuși, dacă este să te uiți la comunicarea de brand, practic, nu s-a schimbat acest format clasic, respectiv: „soluția problemei” și la sfârșit o mică povestioară sau nu, în care încropeam „glorificarea” produsului care, desigur, te scapă de răceală, de gripă, de dureri de cap… Mai mult, nu s-a modificat nimic nici la nivel de top ca advertising, pentru că industria farmaceutică a rămas, în continuare, după mulți ani de zile, deja, numărul 1 la nivel de investiții în publicitatea din România. Cred că suntem în al cincilea sau al șaselea an în care această poziție de vârf este menținută de industria pharma. Când spun pharma nu mă refer doar la OTC-uri, mă refer și la suplimente, la retailul farmaceutic, serviciile medicale și dispozitivele medicale, la tot ce intră în sfera sănătății. Ca să vă răspund la întrebare: da, înainte de pandemie, publicitatea pentru industria pharma mergea bine, în pandemie a mers și mai bine, cu ușoare modificări generate de mesajele specifice pandemiei, iar acum, post-pandemie, pot să spun că am revenit la formatele anterioare comunicării de brand care, de fapt, au fost menținute în pandemie. Industria pharma își păstrează statutul de top advertiser în industria publicității din România.
https://www.forbes.ro/oana-cociasu-medic-one-ne-concentram-din-ce-in-ce-mai-mult-pe-preventie-pentru-ca-ne-asigura-un-viitor-mai-sanatos-287949

Google pierde recursul împotriva deciziei antitrust a UE

Google a suferit ieri una dintre cele mai mari înfrângeri, când o Curte europeană a confirmat o decizie anterioară potrivit căreia compania a încălcat regulile competiției și a primit o amendă record de 4.1 miliarde de euro, într-o mișcare care încurajează și alte organisme reglementatoare să pună presiune asupra gigantului din SUA, potrivit Reuters. Divizia din SUA a gigantului de tehnologie Alphabet a făcut un recurs cu privire la o decizie antitrust a UE, însă această din urmă decizie a fost susținută de Curtea Generală a Europei, iar amenda aferentă a fost scăzută modic, de la inițiala sumă de 4.34 miliarde de euro la 4.125 miliarde de euro. Chiar și cu această reducere, această amendă este un record al încălcărilor antitrust. În total, organismul de supraveghere antitrust al UE a amendat gigantul motor de căutare cu 8.25miliarde de euro, în trei investigații care au avut loc în ultimii 10 ani. Decizia va intra în efect anul viitor. “Curtea Generală confirmă în mare parte decizia Comisiei potrivit căreia Google a impus restricții ilegale asupra producătorilor de aparate Android și asupra operatorilor de rețele cu scopul de a-și consolida poziția dominantă,” a spus Curtea. “Pentru a reflecta și mai bine gravitatea și durata încălcării, Curtea Generală consideră necesar să impună o amendă de 4.125 miliarde de euro asupra Google,” au spus judecătorii. Google poate face apel pe acest subiect la cel mai înalt nivel european – la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.
https://www.forbes.ro/google-pierde-recursul-impotriva-deciziei-antitrust-a-ue-288163

Documentarul „Donald Trump: Fără precedent”, cu interviuri exclusive şi imagini nemaivăzute cu familia fostului preşedinte american, duminică la Discovery

Documentarul „Donald Trump: Fără precedent” este difuzat în premieră la Discovery duminică, 18 septembrie, începând cu ora 22.00. Seria de trei episoade cuprinde interviuri exclusive şi imagini nemaivăzute cu familia Trump din timpul campaniei electorale din 2020. "Donald Trump: Fără precedent" este documentarul mult aşteptat produs de AJH Films şi Alex Holder, care dezvăluie imagini nemaivăzute cu Donald J. Trump şi familia sa. Cele trei episoade urmăresc acţiunea ultimelor şase săptămâni ale campaniei prezidenţiale din 2020 şi reacţiile care au avut loc la anunţul rezultatelor alegerilor din Statele Unite ale Americii. Documentarul include interviuri 1 la 1 necenzurate cu preşedintele Trump şi membrii familiei sale, fiica Ivanka Trump, ginerele Jared Kushner, fiii Donald Trump Jr. şi Eric Trump, dar şi perspectivele jurnaliştilor care au acoperit evenimentele acelei perioade.
https://www.news.ro/cultura-media/documentarul-donald-trump-fara-precedent-cu-interviuri-exclusive-si-imagini-nemaivazute-cu-familia-fostului-presedinte-american-duminica-la-discovery-1922401115362022091220859793

Lungmetrajul „Om Câine”, primul regizat de Ştefan Constantinescu, filmat în România şi Suedia, de vineri în cinematografe

„Om Câine/ Man and Dog”, primul lungmetraj regizat de Ştefan Constantinescu, cu Bogdan Dumitrache şi Ofelia Popii în rolurile principale, intră în cinematografe din 16 septembrie, distribuit pe marile ecrane de microMULTILATERAL. Lungmetrajul este o poveste despre dragoste şi exil, scrisă de Andrei Epure, Ştefan Constantinescu şi Jörgen Andersson, structurată sub forma unui film noir, în care se întrepătrund senzaţiile de paranoia, alienare, umorul absurd şi sentimentul unei iminente catastrofe. Acţiunea filmului are loc în apogeul crizei sanitare provocate de coronavirus când personajul principal, Doru, decide să revină în România, abandonându-şi locul de muncă din Suedia. El susţine că trebuie să asiste la botezul fiului celui mai bun prieten, dar în realitate are un alt plan. Alături de câinele mamei lui, Doru urmăreşte să îşi confirme bănuielile legate de infidelitatea soţiei. Timpul este scurt, Europa se pregăteşte să îşi închidă graniţele, iar superiorii îi cer să se întoarcă de urgenţă în Suedia.
https://www.news.ro/entertainment/lungmetrajul-om-caine-primul-regizat-de-stefan-constantinescu-filmat-in-romania-si-suedia-de-vineri-in-cinematografe-
video-1922404115202022090820859533

Un nou sezon cu extravaganta "Morgane, genul investigaţiilor", din 19 septembrie la Diva

"Morgane, geniul investigaţiilor" ("HPI: Haut Potentiel Intellectuel/High Intellectual Potential", 2022) revine la Diva cu noi episoade, difuzate din 19 septembrie, lunea, de la 21.00. Sezonul doi al apreciatului serial franţuzesc de investigaţii propune aceeaşi combinaţie unică de comedie şi anchete criminalistice, difuzate în premieră în România. Morgane Alvaro (Audrey Fleurot), o femeie de 38 de ani, mamă singură a trei copii, cu un IQ de geniu, de peste 160 de puncte, se implică în anchetele poliţiei şi aduce culoare cu extravaganţa ei, lipsa de diplomaţie şi personalitatea debordantă. În noule episoade Morgane investighează moartea unei vânzătoare de pantofi, este nevoită să se mute cu cei trei copii la Gilles (Bruno Sanches), după ce tavanul din locuinţa lor se prăbuşeşte şi este anunţată că nu mai poate ajuta echipa, deoarece este obiectul unei investigaţii.
https://www.news.ro/entertainment/un-nou-sezon-cu-extravaganta-morgane-genul-investigatiilor-din-19-septembrie-la-diva-video-1922400815472022091120859687

Filme multipremiate, prezentate în premieră la Bucureşti, la BIFF 2022

Filme recente care au obţinut premii importante în competiţii internaţionale vor fi difuzate în premieră la Bucureşti, în secţiunea Panorama a celei de-a XVIII-a ediţii a Bucharest International Film Festival, care va avea loc în perioada 29 septembrie - 9 octombrie, informează un comunicat transmis AGERPRES. "Am reuşit, pentru cea de a 18-a ediţie a BIFF, să adunăm în secţiunea Panorama filme multipremiate, realizate în anii 2021 - 2022, ani complicaţi şi tulburi, aşa cum veţi vedea şi din producţiile secţiunii Panorama. Toate titlurile acestei secţiuni sunt 'premiere în România'. Anul acesta este pentru prima dată când BIFF alege filme care nu au fost prezentate la alte festivaluri autohtone şi nu sunt avanpremiere", a declarat Dana Dimitriu, co-organizator şi director al festivalului BIFF. În cadrul secţiunii Panorama spectatorii vor putea să vadă pe marele ecran actori ca Anthony Hopkins şi Anne Hathaway. "Evolution", film produs de celebrul Martin Scorsese, este drama ce urmăreşte povestea unei familii pe parcursul a trei generaţii, începând din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, până în vremurile moderne din Berlin, dar care nu reuşeşte să depăşească durerea trecutului.
https://www.agerpres.ro/cultura/2022/09/15/filme-multipremiate-prezentate-in-premiera-la-bucuresti-la-biff-2022--979375

VIDEO. Generalul SRI Anton Rog, directorul Centrului Naţional Cyberint, declaraţie la un eveniment Microsoft: Am identificat malware de la toate cele trei servicii secrete din Rusia în infrastructurile de IT ale Guvernului României

Toate cele trei servicii secrete din Rusia au atacat infrastructurile de IT guvernamentale din România prin aplicaţii software de tip malware, a declarat generalul SRI Anton Rog, directorul centrului naţional Cyberint în cadrul unui eveniment dedicat securităţii cibernetice, care a fost organizat de Microsoft. “Din Rusia toate cele trei servicii sunt prezente în România cu malware împotriva unor instituţii din Guvernul României”, a afirmat Rog. El a precizat că instituţia pe care o conduce a reuşit să atribuie din punct de vedere tehnic programele de tip malware către diferite unităţi ale serviciilor secrete din Rusia. Rog a adăugat că atacurile au precedat declanşarea războiului împotriva Ucrainei. “Chiar cu câteva luni înainte să înceapă războiul am avut nişte semnale împotriva Ucrainei dar şi împotriva României pentru că (ruşii - n. red.) aşa cum v-am spus nu sunt foarte precişi în acţiunile lor. De când a început războiul am resimţit tot felul de ameninţări, dintre care una sigur o cunoaşteţi, este vorba de atacurile de tip DDos îndreptate împotriva site-urilor guvernamentale, unor companii, instituţii financiare şi aşa mai departe.”
https://www.zf.ro/business-hi-tech/video-generalul-sri-anton-rog-directorul-centrului-national-cyberint-21164699

Prețul tăcerii. O investigație în contabilitatea presei de partid

Controlul presei a fost mereu o temă controversată în România, însă ceea ce trăim în ultimii ani este diferit: de la presa dependentă de banii unor moguli conectați politic și împărțită în tabere în funcție de interesele patronilor, am trecut într-o paradigmă nouă. Partidele politice au inventat un sistem prin care cumpără presa cu bani de la bugetul de stat, trecuți prin conturile unor intermediari și livrați apoi către trusturile media. Este un pact între jurnaliști și politicieni, în care presa s-a grupat într-o singură tabără și stă cu capul plecat în fața partidelor care s-au grupat și ele într-o singură coaliție. Un monolit de putere pe care nu mai are cine să-l conteste și despre derapajele căruia află tot mai puțină lume, pentru că informația este atent controlată. Prețul plătit de partide pentru ca presă să tacă și să se uite în altă parte se ridică la zeci de milioane de euro, iar contractele pe baza cărora se livrează aceste sume sunt ținute la secret și protejate cu clauze de confidențialitate. Într-o investigație pornită de la un mail anonim care ne-a furnizat o serie de documente, Recorder a pătruns în interiorul acestui sistem care a devenit o amenințare pentru democrația din România. La capătul a câteva luni de documentare, am decriptat circuitul banilor și am cerut explicații de la trusturile de presă și de la politicienii care le finanțează. Am încercat să explicăm unul dintre cele mai grave fenomene cu care se confruntă societatea românească: cum au ajuns partidele să cumpere presa cu banii noștri.
https://recorder.ro/pretul-tacerii-o-investigatie-in-contabilitatea-presei-de-partid/

Investigaţie Recorder: Cum cumpără partidele politice presa, cu bani de la bugetul de stat

„Partidele politice au inventat un sistem prin care cumpără presa cu bani de la bugetul de stat, trecuţi prin conturile unor intermediari şi livraţi apoi către trusturile media. Este un pact între jurnalişti şi politicieni, în care presa s-a grupat într-o singură tabără şi stă cu capul plecat în faţa partidelor care s-au grupat şi ele într-o singură coaliţie”, arată o investigaţie marca Recorder.ro, semnată de jurnaliştii Victor Ilie, Mihai Voinea şi Cristian Delcea. Site-ul Recorder a publicat o investigaţie în care arată cum sunt cheltuiţi milioane de euro, de alianţa PNL - PSD, pentru presă. Antena 3, Romania TV, Realitatea TV, B1 TV, dar şi publicaţiile Gandul, Adevarul, Evenimentul zilei, Capital, DC News, Newsweek, PS News. Care este sistemul. Două firme, Vertigo Events şi All Media, iau banii de la PSD şi PNL şicumpără mai departe către organizaţiile de presă. Vertigo, companie cu 2 angajaţi, a facturat în numele PSD publicitate la mai multe posturi TV: Antena 3 şi Antena Group - 3,1 milioane de euro, RTV - 3 milioane de euro, B1 TV - 850.000 de euro, DBV Media House pentru Realitatea TV - 830.000 de euro, Outsmart Media, pentru Aleph TV - 470.000 de euro, Digi24 - 230.000 de euro. În presa online: Gandul - 540.000 de euro, Adevarul - 540.000 de euro, Evenimentul - 395.000 de euro, DC News - 375.000 de euro, Stiripesurse - 350.000 de euro. Recorder vorbeste şi despre publicaţii care primesc bani de la Vertigo Events, lună de lună: Newsweek - 3.000 de euro lunar, Cotidianul - 2.000 de euro pe lună, Lumea Justiţiei - 1.500 de euro pe lună, PSNews - 5.000 de euro pe lună. Investigaţia recorder vine în continuarea dezvăluirilor jurnalistului Cristian Andrei, de la Europa Liberă, care de mai bine de un an scrie despre banii pe care partidele îi cheltuie pentru presă. Jurnalistul s-a lovit de-a lungul timpului de refuzul constant al reprezentaţilor partidelor politice de a dezvălui sumele şi instituţiile de presă. „Avem nişte lideri de partid în România care se transformă în nişte investitori privaţi în mass-media, fără să ne spună acest lucru direct, pentru a obţine cel mai important lucrur pentru ei: controlul informaţiei.”
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/investigatie-recorder-bani-presa-20859866

Întrebat ce face Digi TV pentru banii primiți de la partide, Mihai Dinei, șeful postului, a spus: „Sunt în concediu”. Ce a răspuns Mihai Gâdea

Într-un film de 50 de minute publicat joi seara, site-ul Recorder a folosit cifre provenind dintr-o scurgere de documente pentru a pune întrebări acelor televiziuni care iau, cumulat, zeci de milioane de euro de la partidele de guvernământ: PNL și PSD. Conform legii din România, este permis ca, în anumite condiții, partidele să-și facă publicitate. Dar același cadru legal interzice expres ca televiziunile să vândă știri sau conținut editorial nemarcat ca publicitate. Interdicția este valabilă indiferent cine este potențialul cumpărător: companii, partide, primării, ministere sau orice persoane fizice sau juridice. Vânzarea de știri echivalează cu „ingerința” unui factor politic sau economic în conținutul jurnalistic, lucru nepermis prin Legea Audiovizualului. În articolul 6 al Legii Audiovizualului, elaborată încă de acum 20 de ani, apar următoarele: Cenzura de orice fel asupra comunicării audiovizuale este interzisă. Independența editorială a furnizorilor de servicii media audiovizuale este recunoscută și garantată de prezenta lege. Sunt interzise ingerințe de orice fel în conținutul, forma sau modalitățile de prezentare a elementelor serviciilor media audiovizuale, din partea autorităților publice sau a oricăror persoane fizice sau juridice, române ori străine. Încă din anul 2009, contracte publicate de Gazeta Sporturilor au arătat că Ministerul Tineretului și Sporturilor cumpăra știri la televiziuni, pe listă fiind Antena 1, PRO TV, Antena 3, MTV și Realitatea TV. Ministrul de atunci, Monica Iacob Ridzi, a fost condamnat în acest dosar, însă nu pentru cumpărarea de știri, ci pentru coruperea procesului de achiziție a acelor evenimente plătite cu 600.000 de euro din bani publici. Recorder a contactat și șefii televiziunilor de pe lista partidelor. Ziariștii l-au sunat pe Mihai Dinei, administratorul companiei care deține Digi 24 și membru în conducerea postului, conform propriului anunț al canalului. „Sunt în vacanță, vă rog frumos să mă lăsați în pace”, a spus Mihai Dinei, când jurnalistul i-a spus că documentează un subiect despre banii contractați de partide. „Cu cine să vorbim din partea postului?”, a întrebat jurnalistul. „Nu știu, da?”, a spus șeful Digi 24 și a închis telefonul. Recorder a încercat să discute și cu Mihai Gâdea, directorul Antenei 3. Televiziunea a răspuns prin e-mail. Din captura de ecran a investigației Recorder rezultă că Antena 3 recunoaște că are contract cu una dintre firmele intermediare, Vertigo, dar afirmă că suma e mai mică decât cea avansată de ziarist: 3,1 milioane de euro.
https://www.libertatea.ro/opinii/digi-tv-antena-3-bani-primiti-de-la-partide-4277828

Mogulii din umbră. Un ambasador comunist, garantat de Predoiu de la SIE - omul din spatele Recorder

Departe de lumina reflectoarelor, un grup de investitori discreți finanțează mai multe publicații online ca Recorder și, mai nou, Hotnews. Patronul din acte este un prosper producător de filme. Cel din umbră este tatăl său, intrat în diplomație pe vremea dictaturii ceaușiste. Deși se laudă că au cea mai transparentă redacție și publică periodic rapoarte despre veniturile Asociației Recorder Community, jurnaliștii publicației omonime omit să spună cine se află de fapt în spatele proiectului lor de investigații video. În afară de ONG-ul amintit, în numele căruia solicită donații de la cititori – persoane fizice sau juridice. În realitate, după cum scrie într-un colț mic al secțiunii “Despre noi”, brandul Recorder este deținut de o firmă obscură cu denumire bizară – Harfa Online Publishing SRL. Firma, care asigură și editarea publicației, adică administrează întreaga afacere, a fost înființată în 2017. Aproape jumătate din acțiuni, mai precis 49,5%, erau deținute de Dragoș Vîlcu Management SRL. La rândul său, această firmă era deținută de producătorul de filme cu același nume și de tatăl lui, Gheorghe Vîlcu, fost ambasador al României, astăzi pensionar.
https://newsweek.ro/investigatii/mogulii-din-umbra-un-ambasador-comunist-garantat-de-predoiu-de-la-sie-omul-din-spatele-recorder

Cosmin Seleşi a bătut palma pentru un nou show TV. Cu ce televiziune

Cosmin Seleşi a bătut palma pentru „Batem palma?” Realizatorul TV, care a colaborat mai bine de un deceniu cu Antena 1, se alătură Pro TV pentru o nouă emisiune. Este vorba despre emisiunea-concurs Batem Palma? pe care Pro TV o are în pregătire. Emisiunea are la bază formatul internaţional Deal or no deal, distribuit de Banijay – Creative Networks şi creat de Endemol Shine. Cosmin Seleşi: „Am tot primit întrebarea - Când revin în televiziune? Iar astăzi e oficial - De acum! Şi vă spun asta direct de pe platoul de filmare de care mi-a fost atât de dor! Mă bucur atât de mult să revin alături de cei din echipa Pro TV pe care-i cunosc şi în care am încredere, dar şi mai tare sunt fericit de faptul că urmează să fiu iar aproape de cei de acasă, să le dau din energia mea şi să mă hrănesc cu părerea lor. Atât le transmit: să nu rateze nicio ediţie deoarece le garantez că va fi un show cum n-au mai văzut, că se vor distra, vor trăi la intensitate mare momentele în care concurenţii câştigă sume mai mici sau mai mari... şi la finalul cărora, vor spune cu siguranţă: Batem Palma!”.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/comsin-selesi-pro-tv-20858992

Meta a lansat în România noi funcționalități prin care părinții pot vedea ce fac copiii pe Instagram

Meta a anunțat lansarea în România a unor noi instrumente și resurse concepute pentru a sprijini părinții, tutorii și adolescenții pe Instagram. Această suită de instrumente permite părinților și tutorilor să: Trimită adolescentului o invitație pentru a-i putea supraveghea contul sau să accepte o invitație de la adolescent. Să vadă cât timp petrece adolescentul pe Instagram în fiecare zi – și să stabilească limite zilnice. Să programeze pauze la anumite ore în timpul zilei. Să vadă pe cine urmărește adolescentul și, de asemenea, cine îl urmărește pe el. Să primească o notificare atunci când adolescentul alege să distribuie o postare, raportează un cont sau o postare, inclusiv persoana care a fost raportată și tipul de conținut. Lansarea Centrului pentru Familie: Părinții din România și din întreaga lume vor putea vizita Centrul pentru familie, ce conține materiale concepute de experți pentru a-i ajuta pe adolescenți și părinți să navigheze în lumea digitală.
https://www.economica.net/meta-a-lansat-in-romania-noi-functionalitati-prin-care-parintii-pot-vedea-ce-fac-copiii-pe-instagram_612002.html

Prețurile de pornire în licitația 5G au fost adoptate de Guvern: Cum vrea statul să atragă aproape 700 milioane de euro la buget

Guvernul va adopta miercuri prețurile de pornire și condițiile de plată ale taxelor de licență în așa numita licitație 5G, care ar urma să fie organizată în acest an, procedură din care statul speră să obțină aproape 700 milioane de euro. Licențele vor fi acordate pe 25 de ani, nu pe 20 de ani cum s-a propus inițial, iar tariful anual de utilizare a spectrului radio va fi redus cu 30%, concesii făcute operatorilor în perioada de consultare publică. Guvernul a adoptat miercuri acest proiect de act normativ. Proiectul de hotărâre este necesar a fi adoptat cât mai repede de Guvern pentru ca Arbitrul telecom (ANCOM) să demareze așa numita licitație 5G, procedură care este destul de întârziată. Licențele ar fi trebuit să fie deja acordate până la finele acestei luni, conform unui jalon asumat de România în PNRR. Proiectul de act normativ stabilește prețurile minime de la care se pleacă în procedura de selecție competitivă pentru acordarea unor drepturi de utilizare a frecvenţelor radio disponibile în benzile 700 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz şi 3400-3800 MHz, precum şi a condiţiilor de plată a taxei de licenţă.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-25789529-preturile-pornire-licitatia-5g-agenda-guvernului-cum-vrea-statul-atraga-aproape-700-milioane-euro-buget.htm

România își echipează închisorile cu tehnologie de cameră portabilă. Înțelegere cu gigantul Motorola

Serviciul Național al Penitenciarelor a semnat un contract cu gigantul american Motorola Solutions pentru a introduce 2.100 de camere, purtate pe corp,, care ar urma să crească siguranța și securitatea în toate închisorile din țară. Noile camere vor fi folosite de personalul penitenciarului în timpul activităților de escortă și al transportului deținuților, inclusiv pentru a colecta imagini video în caz de conflicte sau urgențe. Motorola este unul dintre cei mai mari contractori ai autorităților publice din România din ultimii 25 de ani, furnizându-le acestora în principal soluții radio digitale TETRA (Terrestrial Trunked Radio). Compania americană Motorola a deschis biroul din România în anul 1994.
https://www.profit.ro/insider/actualitate/romania-isi-echipeaza-inchisorile-cu-tehnologie-de-camera-portabila-intelegere-cu-gigantul-motorola-20858558

IULIA VÂNTUR, NOUL JURAT SURPRIZĂ DE LA IUMOR, SEZONUL 13

Seria juraţilor-surpriză iUmor continuă vineri la Antena 1. Iulia Vântur li se va alătura Deliei, lui Mihai Bendeac şi lui Cheloo în căutarea celui mai amuzant concurent al sezonului. Vedeta nu va scăpa nici ea de binecunoscutul „tratament” al show-ului – momentele de roast, venite din partea unor persoane la care s-ar fi aşteptat cât mai puţin. iUmor, sezonul 13, continuă cu cea treia ediţie de audiţii, vineri, de la 20:30, la Antena 1, iar juratul -surpriză care se va alătura mesei juriului este Iulia Vântur. Actriţa abia aşteaptă să se lase surprinsă de momentele de pe scena iUmor. Mă bucur să fiu aici, am auzit foarte multe lucruri bune despre emisiune! Am venit cu mult entuziasm să-i văd și eu pe concurenți. Pentru că din ce am văzut eu până acum, unii dintre ei mi s-au părut senzaționali!
https://www.tvmania.ro/iulia-vantur-jurat-la-iumor-sezonul-13-374094

(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




IBC2022 advertising for the live event in Amsterdam Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL