×


Revista presei -- Data și ora publicării: 24.11.2022 16:40:10

REVISTA PRESEI / 24 nov 2022 /



Cum fac unele televiziuni rating cinic cu speranțele pensionarilor. Trei exemple
Cine sunt telespectatorii TVR 1? (prime-time)
Cine sunt telespectatorii Realitatea Plus? (prime-time)
Cine sunt telespectatorii Digi24? (prime-time)
Cine sunt telespectatorii B1 TV? (prime-time)
Noul studio de jocuri din cadrul Netflix vrea să facă primul joc premium al companiei
Canalul de YouTube LOOLOO Kids, acum şi post TV clasic. Va fi extins în Ungaria şi Polonia
Începe quiz show-ul interactiv Primii câştigă prezentat de Cove şi Diana Bart. De când?
Emisiunea Sunt celebru, scoate-mă de aici ajunge la final în această seară
Serie de burse pentru jurnalişti - o mie de euro fiecare. Cum vă puteţi înscrie?
Serial Netflix filmat în România. Faţă în faţă, cadrele cu locurile în care s-a filmat Wednesday şi cum se văd în film
SRI își face un sistem prin care va interconecta centre de intervenție în caz de urgență din București și alte 11 orașe: Ce firme vor încasa peste 130 milioane de lei
Orange atacă piața de PrePay cu noua ofertă promoțională de iarnă
ULTIMELE EPISOADE DIN „CLANUL”. CÂND SE TERMINĂ SERIALUL DE LA PRO TV



Cum fac unele televiziuni rating cinic cu speranțele pensionarilor. Trei exemple

Majorarea pensiilor” a devenit, în ultimele luni torturate de inflație, subiectul favorit al televiziunilor de știri, cu precădere România TV, Antena 3 și Realitatea Plus. Nu cred că este o dovadă a „dragostei” pe care o poartă aceste televiziuni pentru „seniorii” României, pentru a fi corect informați, ci mai degrabă o manevră pragmatică, chiar cinică, de a face rating. Dezbaterile din prime-time pe acest subiect sunt niște mostre de populism combinate cu servicii de expunere pentru demnitarii politici, în special pentru cei de la PSD. De exemplu, Marius Budăi, ministrul muncii, pare că deține un abonament pentru aparițiile la România TV, mai scump decât unul la o sală de fitness. Un asemenea subiect, tocat în fiecare seară cu tenacitate, are urmări directe în sondajele de audiență: se consolidează fidelitatea telespectatorilor cu vârste ridicate, care devin prizonierii telecomenzii, deși aceștia nu află lucruri relevante în bulibășeala dezbaterilor. Pentru că, vreau să fie clar, nimeni cu contestă dreptul televiziunilor sau al pensionarilor de a informa/de a fi informați pe un asemenea subiect important.
https://www.libertatea.ro/opinii/cum-fac-unele-televiziuni-rating-cinic-cu-sperantele-pensionarilor-trei-exemple-4354421

Cine sunt telespectatorii TVR 1? (prime-time)

Profilul telespectatorilor care urmăresc programele televiziunii publice TVR 1 se situează între televiziunile de știri și marile stații comerciale. TVR 1 are un public mai tânăr decât televiziunile de știri dar mai în vârstă față de Pro TV și Antena 1. Problema aceste stații TV este ratingul. În perioada 1 octombrie – 14 noiembrie 2022, în prime-time (orele 19:00 – 24:00), TVR 1 a avut un rating mediu de 93.000 de telespectatori pe minut, conform măsurătorilor Kantar Media. Audiența televiziunii publice este mai mică de 12,7 ori față de cea înregistrată de Pro TV (1.189.000) și de 3,9 ori față de România TV (363.000), cea mai urmărită televiziune de știri. Are un rating la concurență cu Realitatea Plus (95.000 de telespectatori/minut). Principalul grup de telespectatori ai TVR 1 este format din persoane cu vârste de peste 65 de ani: 46,5%. Este un procent la mic decât la România TV (63,1%), Antena 3 CNN (58,3%) și Realitatea Plus (51,8%), dar mai mare decât la Pro TV (21%), Antena 1 (25,7%) și Kanal D (37,6%). Al doilea segment ca mărime este reprezentat de persoane cu vârste între 55 și 64 de ani: 23%. Astfel, telespectatorii cu vârste de peste 55 de ani sunt în proporție de 69,5%. Ponderea persoanelor cu studii superioare la TVR 1 este de 31%. Este a treia cifră procentuală dintre marile televiziuni analizate, după Digi24 (46%) și B1 TV (44,2%). Structura publicului în funcție de educație arată astfel: Studii superioare – 31%, Studii medii – 51%, Studii primare – 17,5%. Telespectatorii cu studii primare la TVR 1 au un procent mai mic decât la Pro TV (23%), Antena 1 (24%) și Kanal D (31,5%). Publicul feminin și masculin dețin ponderi aproape egale la TVR 1: 50,1%, respectiv 49,9%.
https://www.forbes.ro/cine-sunt-telespectatorii-tvr-1-prime-time-301017

Cine sunt telespectatorii Realitatea Plus? (prime-time)

Realitatea Plus, a patra televiziune de știri după indicele de audiență în prime-time, are un profil de telespectatori asemănător cu cel de la România TV sau Antena 3 CNN. Majoritari sunt telespectatorii cu vârste ridicate. Audiența medie a televiziunii Realitatea Plus, în prime-time (19:00 – 24:00), a fost de 95.000 de telespectatori pe minut, la nivel național, în perioada 1 octombrie – 14 noiembrie 2022, conform monitorizărilor Kantar Media. Este un rating ce amenință poziția Digi24 (101.000 telespectatori), dar departe România TV (363.000) și Antena 3 CNN (248.000). Totuși, ratingul Realitatea Plus concurează cu cel al televiziunii publice TVR 1 (93.000). Mai mult de jumătate din telespectatorii Realității Plus sunt persoane cu vârste de peste 65 de ani: 51,8%. Este a treia cifră procentuală ca mărime după România TV (63,1%) și Antena 3 CNN (58,3%). Un sfert din audiența acestei televiziuni este formată din persoane cu vârste între 55 și 64 de ani: 25,3%. Astfel, telespectatorii cu vârste de peste 55 de ani sunt în proporție de 77,1%, al doilea procent după România TV (80,8%). Pe segmentul 45 – 54 de ani, Realitatea Plus are al patrulea procent ca mărime dintre televiziunile de știri: 13,6%. Ponderea publicului feminin și a celui masculin este aceeași: 50%. Este singura televiziune la care femeile și bărbații sunt egali în fața micului ecran.
https://www.forbes.ro/cine-sunt-telespectatorii-realitatea-plus-prime-time-300811

Cine sunt telespectatorii Digi24? (prime-time)

Digi24 este a treia televiziune cu cea mai mare audiență de pe nișa știrilor TV. Are cel mai tânăr public și cel mai educat. Dar audiența sa generală se află la mare distanță de România TV și Antena 3 CNN. În perioada 1 octombrie – 14 noiembrie 2022, în prime-time (orele 19:00 – 24:00), audiența medie a televiziunii Digi24 a fost de 101.000 telespectatori pe minut la nivel național, potrivit măsurătorilor companiei Kantar Media. Este al treilea rating ca mărime după România TV (363.000) și Antena 3 CNN (248.000). Spre deosebire de concurență, Digi24 are un public mai tânăr. Și la această televiziune, nucleul dur de telespectatori este format din persoane cu vârste de peste 65 de ani, dar procentul este mult mai redus decât la celelalte stații: 37,6%. Pe segmentul de vârstă 35 – 48 de ani, Digi24 este lider detașat cu o cotă de 18,8% față de Antena 3 CNN (3,3%), România TV (4,1%) și Realitatea Plus (3,2%). Mai mult, procentul de public matur este mai mare decât la televiziunile comerciale Pro TV (17,7%) și Antena 1 (14,2%). Grupa de vârstă 18 – 24 de ani are o pondere de doar 0,6%, cea mai mică de pe nișa știrilor. Programele Digi24 sunt preferate de bărbați: 57,3%. Este cel mai mare procent al publicului masculin înregistrat pe nișa televiziunilor de știri.
https://www.forbes.ro/cine-sunt-telespectatorii-digi24-prime-time-300797

Cine sunt telespectatorii B1 TV? (prime-time)

Televiziunea B1 TV are cea mai mică audiență în prime-time, la nivel național, de pe nișa știrilor TV. Dar are un public cu educație înaltă și mai tânăr decât marile televiziuni de știri. În intervalul 1 octombrie – 14 noiembrie 2022, televiziunea B1 TV a avut un rating mediu de 40.000 de telespectatori pe minut, conform măsurătorilor Kantar Media, la nivel național, în prime-time (orele 19:00 – 24:00). Este cel mai mic rating de pe nișa știrilor, cu excepția Aleph News, TVR Info și Euronews România, televiziuni care nu contează încă în lupta pentru audiență. Și la această televiziune nucleul dur al audienței este format din persoane cu vârste de peste 65 de ani: 47%. Dar procentul este mult mai mic decât la România TV (63,1%), Antena 3 CNN (58,3%) și Realitatea Plus (51,8%). Un procent bun îl reprezintă publicul cu studii superioare: 44,2%, al doilea din piața marilor televiziuni (știri și divertisment) după Digi24 (46%).
https://www.forbes.ro/cine-sunt-telespectatorii-b1-tv-prime-time-301027

Noul studio de jocuri din cadrul Netflix vrea să facă primul joc premium al companiei

Netflix a postat mai multe anunţuri de angajare pentru posturi care să contribuie la dezvoltarea jocurilor AAA, anunţuri care oferă, pentru prima oară, informaţii despre planurile companiei. Compania americană vrea să angajeze un director pentru dezvoltarea unui „nou joc AAA” - clasificare folosită pentru jocurile importante, cu buget mare, dezvoltate de obicei de marile studiouri. Deşi există încă multe necunoscute legate de planurile companiei în ceea ce priveşte jocurile, conform experienţei cerute în cadrul anunţului, este vorba de un shooter la prima sau a treia persoană, care evoluează în timp. Candidaţii trebuie aibă cunoştinţe despre Unreal Engine, care cel mai probabil va sta la baza viitorului joc. De asemenea, aceştia trebuie să aibă în vedere atât activităţile individuale, cât şi cele de multiplayer. În cadrul anunţului se specifică foarte clar faptul că viitorul director nu va fi constrâns în dezvoltarea jocului de limitări privind proiectarea sau monetizarea acestuia.
https://www.news.ro/economic/noul-studio-de-jocuri-din-cadrul-netflix-vrea-sa-faca-primul-joc-premium-al-companiei-1922405624002022110620929339

Canalul de YouTube LOOLOO Kids, acum şi post TV clasic. Va fi extins în Ungaria şi Polonia

Un canal de YouTube va fi şi un post de televiziune clasic. Este vorba despre LOOLOO Kids, unul dintre cele mai populare canale de youtube, parte a Tralalala. Canalul de YouTube LOOLOO Kids - un proiect internaţional în limba engleză, pornit din România - a fost lansat în 2014. LOOLOO Kids este un program tematic pentru copii cu zonă naţională şi internaţională. Programul LOOLOO Kids va fi preluat în Bulgaria, Germania, Turcia. Prin numărul de canale de YouTube (în diferite limbi), LOOLOO Kids a ajuns la 80 de milioane de abonaţi din întreaga lume. LOOLOO Kids este dublat în 18 limbi străine, iar în ultimii ani a fost licenţiat pentru televiziuni din Polonia, Argentina, Filipine, India.
https://www.paginademedia.ro/cna/looloo-kids-copii-lansare-tv-20928791

Începe quiz show-ul interactiv Primii câştigă prezentat de Cove şi Diana Bart. De când?

Începe emisiunea Primii câştigă, un concurs de cultură generală din România. Emisiunea este prezentată de Gabriel Coveşeanu şi Diana Bart (co-prezentator), care va fi difuzată la Prima TV. Pasionaţii de quiz show-uri vor putea participa de pe telefon, tabletă, laptop, de oriunde s-ar afla, în faţa televizorului sau urmărind Prima TV de pe alt dispozitiv. Quiz show-ul Primii câştigă poate fi urmărit din 5 decembrie, 4 zile pe săptămână, de luni până joi, de la ora 19.15. Telespectatorii trebuie să descarce gratuit aplicaţia Primii câştigă din Apple Store şi Google Play şi să urmărească Prima TV. Ei vor răspunde la 10 întrebări de cultură generală care vor apărea doar pe micul ecran. Fiecare întrebare va avea 4 variante de răspuns, dintre care una singură este corectă. Participanţi vor avea la dispoziţie 10 secunde de la momentul afişării acestora pe ecranul device-ului, pentru a răspunde la întrebare, răspunsul este apoi transmis de către telespectatori de pe device-ul utilizat.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/quiz-show-cove-prima-tv-20928931

Emisiunea Sunt celebru, scoate-mă de aici ajunge la final în această seară

Reality-show-ul Sunt celebru, scoate-mă de aici prezentat de Cabral şi Adela Popescu ajunge la final. Emisiunea cu celebrităţi de la Pro TV se termină în această seară. Finala reality-show-ului este difuzată în direct din România. Giani Kirită, Anisia Gafton şi Sali Levent sunt concurenţii care au rămas în competiţie şi se luptă pentru obţinerea titlului de regină/regele jungelei, notează Libertatea. Ultima etapă a show-ului Sunt celebru, scoate-mă de aici are loc în această seară de la ora 21.30. Emisiunea a revenit la Pro TV în această toamnă după o pauză de 7 ani. Prezentatorii primului sezon au fost Cabral şi Mihai Bobonete, iar câştigătorul a fost Cătălin Moroşanu. Reality-show-ul Sunt celebru, scoate-mă de aici a avut un singur sezon pe Pro TV. Acesta a fost filmat în Africa de Sud şi fost difuzat în perioada februarie-martie 2015, având în total 21 de ediţii.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/finala-sunt-celebru-protv-20929700

Serie de burse pentru jurnalişti - o mie de euro fiecare. Cum vă puteţi înscrie?

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) cu sprijinul UNICEF oferă trei burse editoriale, în valoare de 1000 de euro fiecare, jurnaliştilor din presa locală şi centrală care sunt interesaţi să scrie despre refugiaţii ucraineni şi comunităţile gazdă, recesiunea economică sau ce va rămâne în România după coronavirus. Ziariştii care vor fi selectaţi în "semifinale" vor face un trainging cu jurnalista Mona Dîrţu pentru a-şi îmbunătăţi proiectele cu care intră în etapa finală, care desemnează câştigătorii. "Poate nu aduc cel mai mare trafic, dar au nevoie să fie cunoscute", spun cei de la CJI despre seria de burse, care se derulează sub genericul "O planetă în permacriză".
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/burse-jurnalisti-cji-20929611

Serial Netflix filmat în România. Faţă în faţă, cadrele cu locurile în care s-a filmat Wednesday şi cum se văd în film

Unde s-a filmat serialul Wednesday în România? Producţia, regizată de Tim Burton, care tocmai a intrat pe Netflix, a fost făcută la noi în ţară. Unde? Cum arată în film? Un clip cu imaginile faţă în faţă, în articol. Castelul Cantacuzino este chiar internatul Nevermore (locul principal al acţiunii), iar în multe cadre sunt imagini de la Universitatea Politehnică, de la Grădina Botanică sau de la Casa Monteoru. Imaginile în care Wednesday Addams îi pedepseşte pe hărţuitorii fratelui ei aruncându-le piranha în apă sunt filmate la bazinul de înot Dinamo. Cadrele exterioare, filmate în România sunt, în serial, Vermontul.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/locuri-filmare-romania-netflix-wednesday-20929732

SRI își face un sistem prin care va interconecta centre de intervenție în caz de urgență din București și alte 11 orașe: Ce firme vor încasa peste 130 milioane de lei

Serviciul Român de Informații (SRI) a primit o singură ofertă din partea unei asocieri de firme într-o licitație estimată inițial la 121,5 milioane de lei (fără TVA) pentru furnizarea unui sistem interoperabil de centre regionale de intervenţie multi-risc, arată datele din Sistemul Electronic de Achiziții Publice. În final, contractul a fost atribuit la o valoare mai mare decât cea estimată. Serviciul Român de Informații (SRI), prin Unitatea Militară 0929, a atribuit în data de 15 noiembrie 2022 un contract cu o valoare finală de peste 133,6 milioane de lei (fără TVA)pentru furnizarea unui sistem interoperabil de centre regionale de intervenţie multi-risc, arată datele din SEAP. Contractul este finanțat din fonduri UE și are o perioadă de implementare de 15 luni. În caietul de sarcini al licitației SRI se spune că proiectul îşi propune consolidarea şi dezvoltarea capacităţii de reacţie şi a mijloacelor şi metodelor utilizate de structurile care asigură prevenirea şi combaterea situaţiilor de criză, în vederea asigurării interoperabilităţii structurilor cu atribuţii în domeniul gestionării situaţiilor de urgenţă prin asigurarea unui răspuns eficient la nivel central şi regional. Sistemul va fi implementat în 11 centre regionale de intervenţii multi-risc şi a unui centru de back-up amplasate în sedii ale Serviciului Român de informaţii din: București, Baia Mare, Brașov, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Ploiești, Sibiu, Timișoara, Brăila, Constanța și Bacău.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-25923782-sri-isi-face-sistem-prin-care-interconecta-centre-interventie-caz-urgenta-din-bucuresti-alte-11-orase-firme-vor-incasa-peste-130-milioane-lei.htm

Orange atacă piața de PrePay cu noua ofertă promoțională de iarnă

Orange România, liderul pieței de telecom, atacă piața cu o campanie promoţională prin care vrea să atragă și să fidelizeze mai mulţi clienţi pe segmentul PrePay. Operatorul oferă clienților PrePay bonusuri de internet, precum și premii săptămânale în aplicație care constau în GB bonus, minute naționale sau minute internaționale și SMS-uri. Cu noua ofertă Orange Prepay, clienții sunt recompensați cu bonusuri săptămânale la alegere, GB bonus pentru fiecare 1 euro credit reîncărcat și beneficii duble pentru reîncărcările din My Orange. Campania se desfășoară în perioada 23 noiembrie 2022 – 31 ianuarie 2023, cu posibilitate de prelungire. ”Fie că au nevoie de cel mai rapid internet pentru școală, serviciu sau vacanță, cu Orange PrePay, clienții sunt recompensați cu un bonus valabil timp de 60 zile pentru fiecare reîncărcare. Astfel, la reîncărcarea cu credit sau cu o opțiune de 5 euro credit, aceștia primesc automat 50 GB bonus. Valoarea bonusurilor se dublează atunci când reîncărcările sunt realizate online, adică 100 GB bonus pentru reîncărcarea cu 5 euro credit”, arată compania într-un comunicat.
https://www.economica.net/orange-ataca-piata-de-prepay-cu-noua-oferta-promotionala-de-iarna_629708.html

ULTIMELE EPISOADE DIN „CLANUL”. CÂND SE TERMINĂ SERIALUL DE LA PRO TV

Vești importante pentru fanii „Clanul”. Pro TV a anunțat câte episoade mai sunt din serialul regizat de Anghel Damian. Când se termină sezonul 1 din „Clanul” și ce știm despre continuarea poveștii. Tudor. David. Costoiu. Bebe Măcelaru. Vera. Ilinca. Luminița. Numele care se află pe buzele tuturor celor care în fiecare luni seara, de la ora 20:30, lasă totul deoparte și urmăresc cu interes fiecare episod al serialului „Clanul”. Primul sezon a început să se scrie în urmă cu zece săptămâni, iar cu fiecare filă adăugată poveștii, a devenit tot mai clar că ascunzișul, minciunile și viețile duble sunt tot mai greu de trăit. Tudor. David. Costoiu. Bebe Măcelaru. Vera. Ilinca. Luminița. Numele care se află pe buzele tuturor celor care în fiecare luni seara, de la ora 20:30, lasă totul deoparte și urmăresc cu interes fiecare episod al serialului „Clanul”. Primul sezon a început să se scrie în urmă cu zece săptămâni, iar cu fiecare filă adăugată poveștii, a devenit tot mai clar că ascunzișul, minciunile și viețile duble sunt tot mai greu de trăit.
https://www.tvmania.ro/ultimele-episoade-din-clanul-cand-se-termina-serialul-de-la-pro-tv-386846

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2022-2023 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL