×


Revista presei -- Data și ora publicării: 16.01.2023 15:00:26

REVISTA PRESEI / 16 ian 2023 /



Piața de televiziune din România a livrat audiențe mai mici pentru reclamele difuzate în 2022. Cu tot cu Mondialul, TVR 1 e sub DIVA
European Broadcasting Union și Warner Bros. Discovery au câștigat drepturile de difuzare a Jocurilor Olimpice 2026 – 2032 în Europa
Volumele de audiențe livrate de televiziunile de filme și seriale în anul 2022
ANCOM a publicat pentru consultare proiectul de revizuire a legii de autorizare a serviciilor de comunicații
Reclamă la vaccin! Câți bani dă Ministerul Sănătății?
Un post TV la un pas de fi închis după mai bine de 20 de ani de emisie. ANAF-ul a pus poprire pe conturi, iar vedetele televiziunii, date afară
EXCLUSIV: Topul firmelor farmaceutice și de retail de medicamente cu cele mai mari audiențe pentru reclamele TV în anul 2022
mediaTRUST: Vizibilitatea partidelor politice generată de miniștrii cabinetului Ciucă în anul 2022 (presă scrisă, presă online și social media)
Lungmetrajul „Proștii” va fi lansat în cinematografele din România la începutul lunii martie
Record de numere de telefon portate în 2022: Ce operatori au câștigat cele mai multe numere din rețele rivale
Utilizatorii de internet continuă să folosească parole simple, uşor detectabile de către hackeri (raport)
Gerard Butler revine la box office după o pauză notabilă cu un film care i-a încântat pe fani
CNN se schimbă. Un comediant ar putea fi gazda emisiunii din prime-time
Seriale premiate la nivel internaţional, „Deadwood”, „Soţia perfectă”, „Familia Borgia”, de luni la TVR 1 şi TVR 2
YouTube va schimba regulile privind filmările care conţin înjurături
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică, ghid cu recomandări esenţiale pentru asigurarea protecţiei în mediul online
Critics‘ Choice Awards 2023 - "Everything Everywhere All at Once", "Abbott Elementary" şi "Better Call Saul" au câştigat principalele premii
"Avatar 2" continuă să domine box office-ul nord-american pentru a cincea săptămână consecutiv
Romaşcanu, după ce a văzut Teambuilding: Este, probabil, o comedie de succesul lui ”Nea Mărin miliardar” al generaţiei de astăzi / Avem foarte multe filme de artă, premiate, dar sunt o nişă. Un film cu succes la public se face după altă reţetă
Serialul Clanul, produs de Pro TV, difuzat în străinătate
Clanul - serialul despre mafie şi poliţie este difuzat în străinătate. Producţia care a început anul trecut, se vede în Bulgaria, pe postul bTV, în prime-time notează protv.ro. Primul sezon s-a încheiat în decembrie anul trecut, însă acum se filmează pentru cel de-al doilea sezon. Serialul Clanul este realizat după formula turcească Içerde (Intrusul), difuzat la noi pe Happy Channel, în 2017.
Dronele şi războiul. Ce drone au americanii şi ce tehnologie folosesc? Documentar dat în exclusivitate la B1. Duminică
Filmul ”Mirciulică” va fi difuzat pe Netflix / Va putea fi vizionat din 1 februarie
Spy / Master, producția Max Original, primul serial românesc nominalizat la Festivalul Internațional de Film de la Berlin
Un nou acord Hellas Sat - Orange România pentru televiziunea prin satelit (DTH)
România TV va emite și în HD. Licența a fost cedată de Ridzone Computers către RTV HD SRL
Grupul Vodafone ar putea renunţa la câteva sute de oameni din sediul central din Londra pentru a-şi reduce costurile
Centrul Național al Cinematografiei caută un consilier juridic cu experiență minimă de 1 an
Slăbiciunile presei românești. Cum vor politicienii să dreseze câinele de pază al democrației și cu ce efecte
Echipa de la „Vorbește Lumea” este vizată de schimbări majore





Piața de televiziune din România a livrat audiențe mai mici pentru reclamele difuzate în 2022. Cu tot cu Mondialul, TVR 1 e sub DIVA

În 2022, piața TV din România a furnizat un volum de audiență pentru reclamele difuzate mai mic cu 10,4% față de anul precedent. Marile televiziuni comerciale au compensat acest recul, la care s-a adăugat și creșterea costurilor de producție, prin majorarea prețurilor la publicitate. Studiul Media Fact Book, realizat de agenția Initiative România, estimează investițiile din 2022 în publicitatea TV la 350 de milioane de euro, la nivelul anului 2021. Televiziunile cu audiență mare au și prețuri mari. E o observație comună, care însă definește o piață unde se cheltuiesc un milion de euro în fiecare zi. Posturile care au vândut clienților publicitari cele mai mari volume de puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) au fost, la fel ca și în anii precedenți, PRO TV, Antena 1 și Kanal D. Numai că cei trei „titani” ai pieței TV au dat semne de oboseală și au pierdut audiență față de anul 2021. Precizare 1: Punctele de audiență (Gross Rating Point – GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți. Rapoarte de monitorizare TV ale companiei Kantar Media arată că, în 2022, PRO TV a livrat pentru reclamele comandate de clienții publicitari un volum de audiență 633.316 GRP30 pe targetul de populație All 21 – 54 de ani Național, grade ESOMAR ABCD, în scădere cu 7% față de anul 2021. Precizare 2: Această analiză utilizează targetul comercial Național 21 – 54 de ani, grade ESOMAR ABCD, pentru că, în 2022, multe televiziuni au renunțat la vânzarea pe targetul comercial tradițional: 18 – 49 de ani, urban.
https://www.libertatea.ro/opinii/piata-de-televiziune-din-romania-a-livrat-audiente-mai-mici-pentru-reclamele-difuzate-in-2022-cu-tot-cu-mondialul-tvr-1-e-sub-diva-4411127

European Broadcasting Union și Warner Bros. Discovery au câștigat drepturile de difuzare a Jocurilor Olimpice 2026 – 2032 în Europa

Comitetul Olimpic Internațional (IOC) a anunțat că toate drepturile de difuzare în Europa a celor patru ediții ale Jocurilor Olimpice din perioada 2026-2032 au fost câștigate de Uniunea Europeană de Radio și Televiziune (European Broadcasting Union – EBU) și Warner Bros. Discovery. În urma licitației organizate de IOC, EBU și Warner Bros. Discovery au prezentat o ofertă comună și au câștigat drepturile de difuzare în 49 de teritorii din Europa* pentru a XXV-a ediție a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Milano Cortina din 2026, a XXXIV-lea ediție a Jocurilor Olimpice de la Los Angeles din 2028, a XXVI-a ediție a Jocurilor Olimpice de Iarnă din 2030 și a XXXV-a ediție a Jocurilor Olimpice de la Brisbane din 2032, precum și pentru Jocurile Olimpice de Tineret din acea perioadă. Thomas Bach, președintele Comitetului Olimpic Internațional: „Suntem încântați de acest parteneriat pe termen lung cu două dintre cele mai importante companii media din lume. EBU și membrii săi ofera o acoperire fara egal și o expertiză extraordinara in Europa, iar recenta fuziune dintre Warner Media și Discovery a creat una dintre cele mari companii media și de divertisment din lume, acoperind toate genurile și platformele de vizionare. Interesul publicului pentru Jocurilor Olimpice în Europa continuă să crească. IOC redistribuie 90% din veniturile pe care le generează, iar acest parteneriat pe termen lung oferă o stabilitate financiară esențială sportului și chiar pentru sportivi.” Acest nou parteneriat asigură acces free-to-air la Jocurile Olimpice prin rețeaua EBU de televiziuni naționale. Cele mai multe dintre acestea au difuzat Jocurile Olimpice pe parcursul ultimelor trei ediții, în parteneriat cu IOC și Warner Bros. Discovery. Warner Bros. Discovery continuă să fie „Gazda Jocurilor Olimpice în Europa”, cu o audiență record si cu un numar de vizualizări în digital în creștere pe parcursul ultimelor trei Jocuri Olimpice, următoarea ediție fiind cea din Paris din 2024. Warner Bros. Discovery va prezenta fiecare moment al Jocurilor Olimpice pe platformele sale de streaming și digitale. De asemenea, Warner Bros. Discovery deține în totalitate drepturile de difuzare pay-TV, inclusiv pentru posturile Eurosport.
https://www.forbes.ro/european-broadcasting-union-si-warner-bros-discovery-au-castigat-drepturile-de-difuzare-a-jocurilor-olimpice-2026-2032-in-europa-309359

Volumele de audiențe livrate de televiziunile de filme și seriale în anul 2022

Cele 14 televiziuni de filme și seriale, aflate în sistemul național de măsurare a audienței, au furnizat clienților publicitari un volum de audiență în scădere cu 4,6% față de anul 2021. Marile televiziuni ale nișei, Pro Cinema și DIVA, au crescut, iar Film Cafe a devenit un jucător important în lupta pentru publicitate. În 2022, nișa televiziunilor de filme și seriale a livrat clienților publicitari un volum de audiență de 234.582 GRP’30 pe targetul All 21 – 54 de ani ABCD Național, conform măsurătorilor Kantar Media. Volumul este mai mic cu 4,6% față de anul 2021. Acesta reprezentă 10% din audiența furnizată de piața TV din România în anul 2022. Șase televiziuni de pe această nișă și-au majorat volumele de audiență față de anul anterior. Pro Cinema a livrat un volum de audiență pentru reclamele difuzate de 46.176 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani, ABCD Național, în creștere cu 4% față de 2021. Pro Cinema s-a plasat pe locul 9 în topul audienței naționale (din 83 de televiziuni). Notă: Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți. Un punct de audiență GRP pe targetul All 21 – 54 de ani, ABCD Național, reprezintă 65.000 de persoane. Audiența furnizată de televiziunea DIVA a crescut cu 2% față de anul precedent. Televiziunea Film Cafe, deținută de AMC Networks International, a livrat un volum de audiență mai mare cu 20,6% față de anul 2021, ajungând pe locul 3 pe nișa de filme. Dar cea mai mare creștere procentuală a înregistrat Acasă Gold, televiziune deținută de grupul Pro TV: 42%. De asemenea, televiziunea AMC a obținut o majorare a audienței de 5,7%. Televiziuni care au suferit scăderi de audiență comparativ cu 2021: AXN (-22,4%), Warner TV (-23,6%), Comedy Central (-26%), TV1000 (-7,3%), Bollywood TV (-45,2%), AXN White (-36,6%) și AXN Black (-41%). Televiziunea Cinemaraton a livrat 574 GRP’30 față de 11 puncte de audiență în 2021.
https://www.forbes.ro/volumele-de-audiente-pentru-reclamele-livrate-de-televiziunile-de-filme-si-seriale-in-anul-2022-309309

ANCOM a publicat pentru consultare proiectul de revizuire a legii de autorizare a serviciilor de comunicații

ANCOM a publicat spre consultare proiectul de decizie privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea rețelelor și a serviciilor de comunicații electronice. Proiectul de decizie urmărește adoptarea unui nou cadru de reglementare și abrogarea deciziei actuale, în vederea armonizării prevederilor legislației secundare cu dispozițiile cadrului legal primar. Pentru a pune în acord cu prevederile Legii nr. 198/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice, prin care a fost transpusă în legislația naționala Directiva (UE) 2018/1972 de instituire a Codului european al comunicațiilor electronice, ANCOM a revizuit legislația secundară privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea rețelelor și a serviciilor de comunicații electronice. Ca urmare a adoptării la nivel european a modelului unic al formularului de notificare a intenției de furnizare de rețele publice sau servicii de comunicații electronice destinate publicului, proiectul de decizie propune un nou formular-tip, care va conține informații necesare în vederea identificării solicitantului și asigurării unei comunicări facile între acesta și Autoritate, dar și noua clasificare a rețelelor și a serviciilor de comunicații electronice, împreună cu setul de informații necesare realizării unei descrieri succinte a rețelei sau serviciului pentru care se solicită autorizarea. Totodată, proiectul de decizie propune simplificarea procedurii de autorizare generală. Astfel, notificarea intenției de furnizare de rețele publice de comunicații electronice sau servicii de comunicații electronice destinate publicului se va limita la o notificare cu titlu declarativ, dobândirea acestui drept nefiind condiționată de transmiterea unei notificări complete. Însă, acest fapt nu exonerează respectivul furnizor de obligația de a comunica, în mod complet și corect, toate informațiile solicitate prin intermediul formularului-tip al notificării.
https://www.puterea.ro/ancom-a-publicat-pentru-consultare-proiectul-de-revizuire-a-legii-de-autorizare-a-serviciilor-de-comunicatii/

Reclamă la vaccin! Câți bani dă Ministerul Sănătății?

Ministerul Sănătății a deschis licitația pentru serviciile de organizare a unei campanii de conştientizare asupra importanţei vaccinării, inclusiv în mediul audiovizual. Pentru această campanie, Ministerul Sănătății a primit o finanțare de aproximativ 1.8 milioane de euro. Contractul este împărțit pe două loturi. Primul lot presupune derularea unor campanii prin instrumente audiovizuale, precum și la organizarea de reuniuni de informare și educare. Valoarea acestui lot ajunge la peste 1,7 milioane de euro. Al doilea lot vizează servicii de realizare a unor seturi de obiecte promoţionale cu informaţii generale privind Strategia Naţională de Vaccinare. Valoarea seriviciilor ajunge la peste 83 de mii de euro. Serviciile solicitate în cadrul contractului presupun: – Promovarea campaniei la televizor, la radio, cât și prin mijloacele online. – Realizarea unui mesaj și a unui slogan pentru întregul proiect. – Crearea, producția și difuzarea a 5 spoturi TV de aproximativ 30 de secunde, difuzate pe 3 posturi de televiziune naționale de știri. Difuzarea spoturilor se va face într-o perioadă de minimum 20 săptămâni, fiecare spot va fi rulat cel puțin 4 săptămâni. Se vor asigura apariții de minim 2 ori/zi. – Crearea, producția și difuzarea la radio a 5 spoturi de aproximativ 30 de secunde, difuzate pe 2 posturi de radio naționale, difuzate în orele de audiență maxima, de regulă dimineața în intervalul 07-11. Se vor asigura minimum 2 apariții/zi.
https://lumeapolitica.ro/anchete/reclama-la-vaccin-cati-bani-da-ministerul-sanatatii/

Un post TV la un pas de fi închis după mai bine de 20 de ani de emisie. ANAF-ul a pus poprire pe conturi, iar vedetele televiziunii, date afară

Încă din vara anului trecut mai multe persoane din conducerea televiziunii, dar și mulți dintre angajați, și-au dat demisiile. Totul din cauza problemelor financiare ale televiziunii. Încă din luna mai fuseseră anunțate restructurări. La doar câteva luni de la transformarea în post generalist de știri, Etno TV, cunoscut mai mult pentru emisiunile de folclor, a rămas fără angajați, demisiile au mers pe bandă rulandă. Chiar și multe persoane din conducere au decis să părăsească postul de televiziune. Totul a pornit, se pare, de la problemele financiare pe care le are compania. Încă din luna mai a anului trecut postul anunțase că a început să facă restructurări, mai ales după ce unele programe nu au avut audiență. Etno TV a pătruns în casele oamenilor într-o zi de decembrie 2001. Antreprenorul Silviu Prigoană a fost cel care a lansat primul canal de televiziune dedicat 100% folclorului românesc. Și a fost un succes, pentru că încă din primii ani, canalul s-a bucurat de o audiență ridicată. Însă, după mai bine de 20 de ani, Etno este în pragul colapsului!
https://evz.ro/un-post-tv-la-un-pas-de-fi-inchis-dupa-mai-bine-de-20-de-ani-de-emisie-anaf-ul-a-pus-poprire-pe-conturi-iar-vedetele-televiziunii-date-afara.html

EXCLUSIV: Topul firmelor farmaceutice și de retail de medicamente cu cele mai mari audiențe pentru reclamele TV în anul 2022

În 2022, producătorii, distribuitorii și lanțurile de retail farmaceutic au obținut un volum de audiență TV pentru reclamele comandate la nivelul anului precedent (scădere de 0,5%). Totuși, sectorul farmaceutic continuă să fie cel mai mare investitor în publicitatea TV din România. Volumul de audiență obținut de campaniile de promovare ale celor 47 de companii din domeniul farmaceutic (producție, distribuție și retail), monitorizate de Forbes România, au acumulat un volum de audiență TV de 666.035 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani ABCD Național, în scădere cu 0,5% față de 2021, conform rapoartelor Kantar Media. Volumul de audiență TV obținut de sectorul farmaceutic (OTC, suplimente alimentare și dispozitive medicale) reprezentă 28,4% din bugetul total livrat de piața TV către clienții publicitari. Cu alte cuvinte, mai mult de un sfert din audiența TV pentru reclame a fost realizată de brandurile de medicamente și suplimente alimentare. Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, a ocupat și în 2022 primul loc în topul comunicării farmaceutice, cu un volum de 151.809 GRP’30 target All 21 – 54 de ani ABCD Național, în creștere cu 6,6% față de 2021. Zdrovit domină autoritar comunicarea din acest domeniu. Pe locul secund în top s-a menținut NaturPharma Products, distribuitorul de medicamente și suplimente al companiei Farma-Derma Italia, cu un volum de audiență de 77.368 GRP’30, în scădere cu 8,3% față de anul precedent. NaturPharma Products distribuie, printre altele, brandurile Urimil, Cicatridina, Proxel, Stomachon, Livuron și Femovita.
https://www.forbes.ro/exclusiv-topul-firmelor-farmaceutice-si-de-retail-de-medicamente-cu-cele-mai-mari-audiente-pentru-reclamele-tv-in-anul-2022-309275

mediaTRUST: Vizibilitatea partidelor politice generată de miniștrii cabinetului Ciucă în anul 2022 (presă scrisă, presă online și social media)

Compania mediaTRUST a realizat cea mai amplă analiză a mediatizării partidelor politice la guvernare, în presa scrisă, presa online și social media în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2022. În studiul realizat de mediaTRUST, miniștrii cabinetului Ciucă sunt citați în peste 660.000 de materiale, din presa scrisă, online și social media. Referințele îi citează în calitate de miniștri ai cabinetului Ciucă. Miniștrii PSD ocupă prima poziție ca număr total de menționări în materialele jurnalistice din România în 2022. La nivelul echipelor de miniștri la guvernare, PSD a fost partidul cel mai vizibil în presa scrisă, presa online și social media. Miniștrii PSD au fost menționați în peste 326.003 materiale jurnalistice de-a lungul anului 2022. Miniștrii PNL ocupă poziția a doua, menționați în peste 260.150 materiale în presa scrisă, online și social media din România în 2022. Echipa de miniștrii UDMR se remarcă cu 75.961 materiale în care au fost menționați în 2022.
https://www.forbes.ro/mediatrust-vizibilitatea-partidelor-politice-generata-de-ministrii-cabinetului-ciuca-in-anul-2022-presa-scrisa-presa-online-si-social-media-309029

Lungmetrajul „Proștii” va fi lansat în cinematografele din România la începutul lunii martie

Filmul „Proștii/ Fools”, producție cu participare românească, va fi lansat în cinematografele din România pe 3 martie 2023, fiind distribuit de microMULTILATERAL. Lungmetrajul, scris și regizat de Tomasz Wasilewski, relatează relația dificilă dintre o mamă și fiul ei și cum alegerile pe care le fac au consecințe dramatice. „Proștii” (producție Polonia, România, Germania) a avut premiera mondială la Festivalul Internațional de Film de la Karlovy Vary 2022, în secțiunea Proxima. Distribuția este alcătuită din Dorota Kolak, Łukasz Simlat, Tomasz Tyndyk, Katarzyna Herman și Marta Nieradkiewicz. Filmul este produs de Ewa Puszczyńska, cunoscută pentru „Ida”, premiat cu Oscar în 2015, iar co-producători sunt Ada Solomon și Jamila Wanske. Director de imagine este Oleg Mutu (“4 luni, 3 săptămâni și 2 zile”, “Moartea domnului Lăzărescu”, “Donbass”), editor – Beata Walentowska, de design vizual s-au ocupat Katarzyna Sobańska și Marcel Sławiński, iar de designul de sunet – Maciej Pawłowski și Ilja Koster. „Proștii” este o producție Extreme Emotions, în colaborare cu microFILM și Achtung Panda!. Co-producători sunt TVN, EC1 ŁÓDŹ – City of Culture, The Mazovia and Warsaw Film Fund, Opus Film, Di Factory. Cu sprijinul financiar al Institutului de Film Polonez, Eurimages, Centrului Național al Cinematografiei, Medienboard Berlin Brandenburg, Mitteldeutsche Medienforderung și al Televiziunii Române.
https://www.forbes.ro/lungmetrajul-prostii-va-fi-lansat-in-cinematografele-din-romania-la-inceputul-lunii-martie-309246

Record de numere de telefon portate în 2022: Ce operatori au câștigat cele mai multe numere din rețele rivale

Românii și-au portat peste 1,3 milioane de numere de telefonie fixă și mobilă anul trecut, un număr record de la lansarea, în 2008, a serviciului de portabilitate, care permite utilizatorilor să-și păstreze numărul de telefon atunci când decid să-și schimbe furnizorul, a anunțat luni Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM). Astfel, anul trecut, 1.336.982 de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul. Din totalul numerelor portate, 94%, adică 1.255.962, sunt numere de telefonie mobilă. Recorduri au fost înregistrate și în ceea ce privește numărul mediu de portări, acesta atingând valoarea de 111.415. Cele mai multe portări, de peste 140 de mii, au fost realizate în lunile noiembrie și decembrie 2022. În procesele de portare desfășurate în 2022 au fost implicați 35 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă. Din totalul portărilor aferente anului trecut, 84% au fost realizate de către utilizatori – persoane fizice și 16% de către persoane juridice. De la introducerea serviciului de portabilitate în România, care a avut loc în octombrie 2008, peste 9,7 milioane de numere au fost transferate între rețele. Dintre acestea, 8,7 milioane sunt numere de telefonie mobilă (89%) și 1 milion de numere sunt de telefonie fixă.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26023224-record-telefon-mobil-fix-portabilitate-2022-rcs-rds-orange-vodafone-telekom.htm

Utilizatorii de internet continuă să folosească parole simple, uşor detectabile de către hackeri (raport)

Un număr de 24 de miliarde de combinaţii de nume de utilizator şi parole circulau, în 2021, pe pieţele infracţionale online, în creştere cu 65% faţă de cifrele din 2020, însă cu toate acestea mulţi utilizatori de Internet continuă să le facă viaţa mai uşoară infractorilor cibernetici, prin alegerea unor parole simple, reiese dintr-un raport publicat pe blogul din România al companiei de securitate informatică, Eset. "Datele de conectare în conturi, precum numele de utilizator şi parola, reprezintă cheile de acces în viaţa noastră online. În ziua de astăzi, amprenta noastră digitală poate cuprinde de la informaţii de conectare la servicii de streaming, servicii bancare online sau de mesagerie şi până la servicii de ridesharing şi conturi de social media. Adesea, în aceste conturi sunt stocate detalii ale cardurilor, pe lângă datele personale. Tocmai de aceea sunt atât de populare în mediul infracţional cibernetic. Un raport din iunie a dezvăluit că 24 de miliarde de combinaţii de nume de utilizator şi parole circulă pe pieţele infracţionale online - creştere de 65% faţă de cifrele din 2020", susţine Phil Muncaster, expert Eset, într-un articol de specialitate, citează Agerpres. Potrivit sursei citate, o listă a celor mai slabe parole folosite în 2022, întocmită de către NordPass, arată că, în 30 de ţări, cea mai populară parolă a continuat să fie "password", cu aproape cinci milioane de înregistrări. Pe locul al doilea s-a situat "123456", urmată de varianta sa un pic mai lungă: "123456789"....
https://economie.hotnews.ro/stiri-it-26021941-utilizatorii-internet-continua-foloseasca-parole-simple-usor-detectabile-catre-hackeri-raport.htm

Gerard Butler revine la box office după o pauză notabilă cu un film care i-a încântat pe fani

Filmul „Avatar: The Way of Water”, în regia lui James Cameron, a continuat să domine box office-ul nord-american într-un weekend în care mulți fani au salutat revenirea actorului scoțian Gerald Butler în top, relatează AFP și Agerpres. În fruntea clasamentului box office pentru a cincea săptămână consecutivă, The Way of Water a obținut încasări de 31 de milioane de dolari în acest weekend, potrivit cifrelor preliminare furnizate duminică de firma de specialitate Exhibitor Relations. Mult aşteptata continuare a superproducţiei SF din 2009, care se petrece la mai bine de un deceniu după evenimentele din primul film şi într-un spaţiu acvatic, a obţinut încasări de peste 1,7 miliarde de dolari la nivel mondial. Pe locul al doilea regăsim filmul de groază M3GAN, care îşi menţine locul secund în a doua săptămână de prezenţă în cinematografe, cu încasări de aproape 18 milioane de dolari, după un start mult peste aşteptările analiştilor. M3GAN spune povestea unui robot-păpuşă, programat să fie cel mai bun însoţitor al unei fetiţe rămase orfane, dar care începe să capete o viaţă proprie.
https://www.hotnews.ro/stiri-film-26023216-gerard-butler-revine-box-office-dupa-pauza-notabila-film-care-incantat-fani.htm

CNN se schimbă. Un comediant ar putea fi gazda emisiunii din prime-time

Jurnalismul este în continuă schimbare, iar cerințele consumatorilor se modifică în funcție de vremuri. Așadar, vestea că CNN își schimbă programele nu este un șoc în mod special, dar planurile sale pot avea un impact asupra posturilor TV din întreaga lume. Săptămâna trecută, a fost relatat că directorii CNN analizează posibilitatea de a face schimbări în programul postului. Se pare acum că aceste schimbări ar putea include adăugarea unui element de divertisment în programul de seară de știri. Potrivit surselor Semafor, un comediant ar putea fi angajat pentru a prezenta una dintre emisiunile CNN din prime-time, de la ora 21.00 la 23.00. Printre numele menționate de sursele familiare cu subiectul se numără Bill Maher, Trevor Noah, Arsenio Hall și Jon Stewart. Cu toate acestea, unele nume par mai realiste decât altele: de exemplu, șefii companiei spun că Hall nu este o perspectivă serioasă pentru o emisiune în prime-time. Și, deși președintele CNN, Chris Licht, a lăsat să se înțeleagă dorința sa de a semna cu Stewart, într-un interviu acordat anul trecut ziarului New York Times, Jon Stewart s-ar putea să nu fie disponibil pentru a încheia un acord cu CNN, deoarece are contract cu Apple. Dintre toți comedianții ale căror nume au fost puse pe masă, Bill Maher pare a fi o perspectivă mai realistă. De asemenea, el a semnat cu Warner Bros. Discovery, compania-mamă a CNN, ceea ce ar facilita situația pentru ambele părți. „Ei caută versiunea proprie de John Oliver”, a declarat pentru Semafor un insider din domeniul știrilor de televiziune familiarizat cu căutarea. Mai mult, Variety relatează că CNN ia în considerare posibilitatea de a lucra cu talente din cadrul companiei-mamă, Warner Bros. Discovery, care ar putea contribui cu segmente, proiecte digitale, seriale sau documentare, potrivit unei persoane familiarizate cu acest subiect.
https://mediastandard.ro/cnn-se-schimba-un-comediant-ar-putea-fi-gazda-emisiunii-din-prime-time/

Seriale premiate la nivel internaţional, „Deadwood”, „Soţia perfectă”, „Familia Borgia”, de luni la TVR 1 şi TVR 2

Serialele „Shakespeare şi Hathaway: detectivi particulari", „Soţia perfectă" şi „Deadwood" sunt difuzate de luni la TVR 1, iar la TVR 2 vor fi programate producţiile „Familia Borgia" şi „Comisarul Ricciardi". Serialul poliţist cu accente de comedie, filmat chiar în oraşul unde s-a născut Shakespeare, producţie BBC 2018 - „Shakespeare şi Hathaway: detectivi particulari" începe luni, de la ora 18.00, la TVR 1. Tot de luni, de la 23.00, ne aşteaptă „Soţia perfectă", o dramă difuzată în premieră, inspirată din scandaluri sexuale celebre în lumea politică americană. Iar în weekend, fanii filmelor western se vor bucura să urmărească la TVR 1 una dintre cele mai apreciate producţii de televiziune ale tuturor timpurilor, „Deadwood". TVR 2 începe anul cu seriale apreciate atât de publicul cinefil, cât şi de critica de specialitate. Tot de luni, 16 ianuarie, vedem „Familia Borgia". Difuzată de luni până vineri, de la ora 22.00, seria semnată de regizorul Neil Jordan, cu Jeremy Irons în rolul principal, este câştigătoare a unor premii la mari festivaluri de gen. Deja de tradiţie, seara de sâmbătă, de la ora 22.00, aparţine serialului italian. Pentru iubitorii genului, din 21 ianuarie, TVR 2 programează o producţie a anului 2021: „Comisarul Ricciardi".
https://www.news.ro/cultura-media/seriale-premiate-la-nivel-international-deadwood-sotia-perfecta-familia-borgia-de-luni-la-tvr-1-si-tvr-2-1922400716482023011120983875

YouTube va schimba regulile privind filmările care conţin înjurături

Ca urmare a reacţiei creatorilor de conţinut ce s-au trezit cu monetizarea oprită, YouTube promite că va modifica, din nou, politica privind înjurăturile. În noiembrie, YouTube anunţa o serie de măsuri împotriva creatorilor de conţinut care înjură. Erau vizate atunci în special clipurile în care se auzeau înjurături în primele 15 secunde. Împotriva acestora, YouTube decidea, de la caz la caz, limitarea reclamelor afişate sau demonetizarea completă, ceea ce punea autorul filmării în imposibilitatea de a mai câştiga bani de pe urma filmării în cauză. Decizia YouTube a atras furia unui număr important de creatori, care au considerat-o nedreaptă mai ales pentru faptul că aceasta era aplicată retroactiv - erau penalizate inclusiv filmări vechi, postate înainte să intre noua regulă în vigoare. Unii din creatorii de conţinut au protestat postând exact genul de filmări pe care YouTube a decis să le penalizeze, doar că înjurăturile, de această dată, erau îndreptate chiar spre şefii platformei.
https://www.news.ro/economic/youtube-va-schimba-regulile-privind-filmarile-care-contin-injuraturi-1922404616522023010720983616

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică, ghid cu recomandări esenţiale pentru asigurarea protecţiei în mediul online

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică publică, joi, un ghid cu recomandări esenţiale pentru asigurarea protecţiei în mediul online. Recomandările specialiştilor fac referire la informaţiile care sunt publicate, la analizarea consecinţelor, dar şi la sporirea atenţiei în legătură cu persoanele cu care se comunică. ”Conectându-vă la internet, puteţi păstra legătura cu familia şi prietenii, sunteţi la curent cu ştirile, aveţi acces la conţinut educaţional online, iar acestea sunt numai câteva din numeroasele posibilităţi disponibile. Este indicat totuşi să nu pierdeţi niciodată din vedere securitatea şi există numeroase idei pe care le puteţi pune în practică pentru a vă asigura protecţia online”, au transmis, vineri, reprezentanţii Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică.
https://www.news.ro/cultura-media/directoratul-national-de-securitate-cibernetica-ghid-cu-recomandari-esentiale-pentru-asigurarea-protectiei-in-mediul-online-1922402513242023011820981218

Critics‘ Choice Awards 2023 - "Everything Everywhere All at Once", "Abbott Elementary" şi "Better Call Saul" au câştigat principalele premii

Cea de-a 28-a ediţie a premiilor Critics‘ Choice a avut loc duminică seara la hotelul Fairmont Century Plaza din Los Angeles. Au fost premiate filmele "Everything Everywhere All at Once", producţie A24, care a avut 14 nominalizări, şi "Abbott Elementary" de la ABC, care a avut şase selecţii, potrivit Variety. Chelsea Handler a fost gazda transmisiunii, preluând ştafeta de la actorul Taye Diggs, care a prezentat ceremonia în ultimii patru ani. Premii speciale au fost acordate actriţei Janelle Monáe, care a primit premiul #SeeHer, în timp ce Jeff Bridges a fost onorat cu Premiul pentru întreaga carieră. Lista câştigătorilor: Best Picture: “Everything Everywhere All at Once” (A24), Best Actress: Cate Blanchett – “Tár”, Best Actor: Brendan Fraser – “The Whale” (A24), Best Director: Daniel Kwan and Daniel Scheinert – “Everything Everywhere All at Once” (A24), Best Limited Series: “The Dropout” (Hulu), Best Drama Series: “Better Call Saul” (AMC), Best Young Actor/Actress: Gabriel LaBelle - “The Fabelmans” (Universal Pictures), Best Comedy: “Glass Onion: A Knives Out Mystery” (Netflix).
https://www.news.ro/entertainment/critics-choice-awards-2023-everything-everywhere-all-at-once-abbott-elementary-si-better-call-saul-au-castigat-principalele-premii-1922402316552023010920983721

"Avatar 2" continuă să domine box office-ul nord-american pentru a cincea săptămână consecutiv

"Avatar: The Way of Water", în regia lui James Cameron, continuă în fruntea box office-ului nord-american pentru a cincea săptămână consecutiv, cu încasări de 31 de milioane de dolari, potrivit cifrelor boxofficemojo.com. Continuarea blockbusterului SF din 2009, a cărui acţiune are loc la mai mutl de un deceniu de la evenimentele din primul film şi într-un spaţiu acvatic, a acumulat venituri de mai mult de 1,3 miliarde de dolari la nivel mondial. Este urmat de un film de groază care se menţine pe locul doi pentru a doua săptămână în săli: thrillerul "M3GAN" care a câştigat 17,9 milioane de dolari după o lansare sub aşteptările analiştilor. "M3GAN" spune povestea unui robot humanoid conceput pentru a ţine companie unei tinere orfane. "Puss in Boots: The Last Wish" se plasează pe locul trei pe podium cu 13,4 milioane de dolari pentru al patrulea weekend în săli. În acest film pentru copii din universul "Shrek", felina se lansează în aventura uluitoare pentru a-şi recăpăta cele nouă vieţi.
https://www.news.ro/entertainment/avatar-2-continua-sa-domine-box-office-ul-nord-american-pentru-a-cincea-saptamana-consecutiv-1922405416572023010820983664

Romaşcanu, după ce a văzut Teambuilding: Este, probabil, o comedie de succesul lui ”Nea Mărin miliardar” al generaţiei de astăzi / Avem foarte multe filme de artă, premiate, dar sunt o nişă. Un film cu succes la public se face după altă reţetă

Ministrul Culturii Lucian Romaşcanu declară că a văzut controversata comedie româneacă Teambuilding, despre care afirmă că este, probabil, o comedie de succesul lui ”Nea Mărin miliardar” al generaţiei de astăzi, argumentând că avem foarte multe filme de artă, suntem multiplu premiaţi la marile festivaluri internaţionale, dar ”sunt o nişă”, ân timp ce un film cu succes la public ”se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj care, iată, şi-a găsit un exponent în Teambuilding”. Referindu-se la filmele româneşti comerciale, El spune că respectă părerea celor care aleg să meargă la aceste filme, el arătând că nici în America nu se fac decât foarte rar filme de artă. ”Dacă nu se duc mai mulţi să vadă filme de Cannes, poate să fie undeva o lacună a creşterii, a educaţiei, a culturii. Dar, în acelaşi timp, masa înseamnă tipul ăsta de mesaj şi nu trebuie să judeci pe nimeni”, afirmă Romaşcanu. Ministrul Culturii a mărturisit, sâmbătă, în emisiunea Insider Politic, că a văzut comedia românească Teambuilding, despre care spune că „este, probabil o comedie de succesul lui «Nea Mărin miliardar» al generaţiei de astăzi”. El declară se fereşte să se pronunţe despre film, dacă acesta este bun sau rău, spunând că fiecare judecă acest aspect. „Există două filtre pentru un act artistic. Este filtrul popular, şi anume cât de mulţi oameni cumpără un bilet, pentru că nu s-a dat gratis nicăieri, cineva a băgat mâna în buzunar să vadă acel film. Deci succesul de public şi ceea ce spun criticii. Din punct de vedere al industriei, cinematografia este făcută să producă profit. Ne uităm la cei care au inventat cinematograful comercial - nu scoate film de artă America decât din când în când. Noi probabil că aveam nevoie de o comedie după «Nea Mărin miliardar» care să ne scoată din casă şi să mergem la film. Sunt exagerări de limbaj, sunt poate exagerări privind viaţa din corporaţie, dar este un film al tinerilor pentru tineri şi nu trebuie să ne ascundem după deget. Din punctul meu de vedere, cine porneşte această discuţie o porneşte – cred şi vreau să fiu scuzat dacă exagerez – pentru faptul că e un mesaj pe care te poţi urca. E un film ca oricare altul, la care, dacă vrei să dai bani, dai, dacă nu vrei să dai bani nu dai. Noi avem foarte multe filme de artă, foarte multe şi suntem multiplu premiaţi la marile festivaluri internaţionale, dar sunt o nişă. Un film cu succes la public se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj care, iată, şi-a găsit un exponent în Teambuilding. A mai fost şi Miami Bici, au mai fost şi altele”, a declarat Lucian Romaşcanu sâmbătă, la Prima Tv, în emisiunea Insider Politic.
https://www.news.ro/entertainment/romascanu-dupa-vazut-teambuilding-probabil-comedie-succesul-nea-marin-miliardar-generatiei-astazi-avem-foarte-multe-filme-arta-premiate-nisa-film-succes-public-face-dupa-reteta-1922402514002023011220981832

Serialul Clanul, produs de Pro TV, difuzat în străinătate

Clanul - serialul despre mafie şi poliţie este difuzat în străinătate. Producţia care a început anul trecut, se vede în Bulgaria, pe postul bTV, în prime-time notează protv.ro. Primul sezon s-a încheiat în decembrie anul trecut, însă acum se filmează pentru cel de-al doilea sezon. Serialul Clanul este realizat după formula turcească Içerde (Intrusul), difuzat la noi pe Happy Channel, în 2017.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/clanul-difuzat-strainatate-20983960
Dronele şi războiul. Ce drone au americanii şi ce tehnologie folosesc?
Documentar dat în exclusivitate la B1. Duminică

Documentar despre drone şi cum au influenţat războiul, în această duminică. ”Dronele, noua faţă a războiului” este titlul producţiei făcute de postului american PBS. Filmul prezintă principalele drone care fac parte din flota aeriană a Statelor Unite (Predator, Reaper, Global Hawk, etc.), modul în care sunt pregătiţi piloţii de drone, dar şi tipul de operaţiuni pentru care sunt utilizate. De asemenea, filmul prezintă şi ce fel de tehnologie folosesc aceste drone militare. Experţii consideră dronele a fi inovaţia cu cel mai mare impact asupra domeniului militar, din ultimele decenii. Aşa cum s-a demonstrat în Ucraina, Afganistan sau Irak, dronele reprezintă un mare avantaj strategic, atât la nivelul culegerii de informaţii, cât şi ca mijloc de atac aerian, de precizie ridicată, spun cei de la B1 despre documentar.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/documentar-drone-b1-20982053

Filmul ”Mirciulică” va fi difuzat pe Netflix / Va putea fi vizionat din 1 februarie

Filmul „Mirciulică”, avându-l în rol principal pe Mircea Bravo, va putea fi vizionat din 1 februarie și pe Netflix, anunță Cluj24. „3 dăți în care bunica are mereu dreptate: 1. Pune ceva la șale că te trage curentu’. 2.Cunoști familia, cunoști și omu’. 3. Mirciulică, din 1 februarie pe Netflix. No, Doamne ajută!”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a platformei de streaming. „Mirciulică” este o comedie românească apărută în 2022, scrisă și regizată de Cristi Ilișuan. Rolurile principale au fost interpretate de actorii Mircea Bravo, Elena Ivanca și Elena Moldovan.
https://www.g4media.ro/filmul-mirciulica-va-fi-difuzat-pe-netflix-va-putea-fi-vizionat-din-1-februarie.html

Spy / Master, producția Max Original, primul serial românesc nominalizat la Festivalul Internațional de Film de la Berlin

Producția originală Max Original Spy / Master este primul serial românesc nominalizat la Festivalul Internațional de Film de la Berlin. Filmat în București și Budapesta și co-produs cu Warner TV Serie (Germania), serialul va avea premiera mondială în cadrul Berlinale Series, anunță Warner Bros. Discovery printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Începând cu ediția din 2023, Festivalul Internațional de Film de la Berlin, în cooperare cu Deadline, propune un nou premiu în cadrul categoriei Berlinale Series, care prezintă seriale remarcabile din întreaga lume. Premiul introdus la Berlinale de la ediția aceasta reprezintă recunoașterea noilor obiceiuri de vizionare ale publicului și celebrează serialele ambițioase și inovatoare. Acțiunea din Spy/Master este plasată la apogeul Războiului Rece și prezintă o săptămână din viața lui Victor Godeanu (Alec Secăreanu, God's Own Country), mâna dreaptă a lui Nicolae Ceaușescu și cel mai important consilier al acestuia. Totuși, Godeanu are un secret. Este agent dublu și trebuie să fugă din România și să scape de Ceaușescu înainte ca acoperirea lui să fie compromisă. Având doar o șansă pentru a rămâne în viață, el se folosește de o călătorie diplomatică în Germania pentru a fugi în Statele Unite ale Americii. Ajutat de o agentă Stasi sub acoperire și fostă iubită (Svenja Jung, Deutschland ’89), dar și de un agent CIA (Parker Sawyers, Southside with You), Godeanu trebuie să evite agenții KGB și spionii propriei țări (Ana Ularu, Siberia, și Laurențiu Bănescu, Umbre), pe deplin conștient că dezertarea îi pune soția (Andreea Vasile, Umbre) și fiica (Alexandra Bob, The Gymnasts) în pericol de moarte.
https://www.hdsatelit.com/2023/01/spy-master-productia-max-original.html

Un nou acord Hellas Sat - Orange România pentru televiziunea prin satelit (DTH)

Hellas Sat și Orange România, împreună cu Orange România Communications, și-au consolidat cooperarea strategică printr-un acord multianual pentru a finaliza fuziunea pachetelor si ofertelor tv DTH dintre Orange România și Orange România Communications (fostul Telekom Romania Communications). Anterior, operatorul a anunțat că din 1 mai 2023 serviciul DTH Orange va fi disponibil numai prin Hellasat, la 39 grade Est. "Noul parteneriat va permite grupului Orange România să ofere în continuare o soluție tehnică integrată, care se traduce prin mai multe beneficii pentru toți clienții săi, servicii similare, precum și o experiență unificată pentru clienți (atât pentru clienții Orange România, cât și pentru clienții Orange România Communications), sprijinită și de acoperirea extinsă cu semnal a Hellas Sat. Performanța și disponibilitatea celor doi sateliți Hellas Sat, care se află în aceeași poziție orbitală, împreună cu o abordare tehnică și comercială unică, au jucat un rol important în câștigarea procedurii de licitație. Astfel, parteneriatul cu Hellas Sat a fost o alegere firească pentru Orange România Group, deoarece compania continuă să se concentreze pe furnizarea pentru clienții săi de servicii de înaltă calitate, cu scopul de a deveni prima opțiune pentru servicii convergente din România. Prin acest nou parteneriat, Hellas Sat devine primă alegere ca poziția orbitală pentru distribuția de canale tv DTH în România și se consolidează poziția de lider a operatorului de satelit în Europa de Sud-Est", se arată în comunicatul de presă al Hellas Sat. „Este o onoare să colaborăm cu Orange România și Orange România Communications, continuând și extinzându-ne serviciile în România. Suntem mândri să colaborăm cu Orange România pentru a oferi abonaților săi cea mai bună experiență de utilizare a serviciilor DTH, cu servicii și tehnologie îmbunătățite. Acest nou acord demonstrează în mod clar angajamentul pe termen lung al Hellas Sat față de operatori și radiodifuzori, de a deservi România, precum și țările din Europa de Sud-Est în general, cu unul dintre cele mai puternice sisteme de satelit din regiune, ajungând la peste 1,5 milioane de antene orientate la 39 de grade est”, a concluzionat Christodoulos Protopapas, CEO Hellas Sat.
https://www.hdsatelit.com/2023/01/un-nou-acord-hellas-sat-orange-romania.html

România TV va emite și în HD. Licența a fost cedată de Ridzone Computers către RTV HD SRL

S.C. RIDZONE COMPUTERS SRL Ploiești a solicitat cedarea licenței audiovizuale către S.C. RTV HD SRL Ploiești pentru serviciul de programe România TV din București, cu difuzarea acestuia în SD și HD. Solicitarea a fost aprobată în unanimitate, prin votul membrilor CNA din ședința de astăzi, 10 ianuarie 2023. Televiziunea Romania Tv este printre ultimele posturi tv ce au audiențe de top în România, dar care încă emit în SD 4:3. Însă decizia CNA de astăzi deschide calea pentru tranziția acestui post tv românesc la rezoluția High Definition (și desigur la un raport de aspect 16:9). Nu a fost precizată data exactă când va fi disponibilă în HD televiziunea România Tv. Nu va fi înscris acronimul HD în denumirea postului tv. Asociatul ambelor societăți comerciale (RIDZONE COMPUTERS SRL Ploiești și S.C. RTV HD SRL Ploiești) este aceeași persoană, respectiv Gheorghe Catrinel Maria. Conform certificatului de atestare fiscală din 22 decembrie 2022, RIDZONE COMPUTERS SRL nu are obligații fiscale curente la bugetul de stat, cu decizie de eșalonare la plată a unor obligații fiscale. Niciuna dintre cele doua societăți nu deține alte licențe audiovizuale. Roxana Niculescu, reprezentanta televiziunii România Tv la CNA, a precizat: "Aceasta este o primă etapă dintr-o serie de schimbări pe care noi le preconizăm. Avem dosarele gata, avem actele gata. Ne mutăm din Casa Presei într-o altă locație. Trecem la HD (s-a făcut investiția pentru trecerea la HD). Cu aceasta ocazie, am decis să modificăm și denumirea societății deținătoare a licenței, pentru că oricum, în public, noi suntem RTV. Acum vrem să fim RTV HD, casă nouă, firmă nouă, studio nou și... noi, aceeași. Nu am început sa emitem nici HD, nici din altă locație, până nu avem toate acordurile și documentele în regulă".
www.hdsatelit.com/2023/01/romania-tv-va-emite-si-in-hd-licenta.html

Grupul Vodafone ar putea renunţa la câteva sute de oameni din sediul central din Londra pentru a-şi reduce costurile

Grupul britanic Vodafone, unul dintre cei mai mari jucători globali de pe piaţa de telecom, cu operaţiuni şi în România, ar putea concedia câteva sute de oameni de la sediul său central din Londra, ca parte a unui efort de reducere a costurilor, a scris Financial Times, citând mai multe surse apropiate companiei. Grupul are în plan să taie costurile cu un miliard de dolari, iar în acest moment în vizor ar fi angajaţii din sediul central, conform sursei citate.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/grupul-vodafone-ar-putea-renunta-la-cateva-sute-de-oameni-din-sediul-21505634

Centrul Național al Cinematografiei caută un consilier juridic cu experiență minimă de 1 an

Centrul Național al Cinematografiei, cu sediul în Str. Dem.I.Dobrescu, nr. 4-6, Sector 1, București, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuţie vacante, în baza Art. unic din OUG 80/2022 – alin. (2) lit. a), de consilier juridic, cls I, grad profesional asistent, la Compartimentul Juridic. Perioada de depunere a dosarelor este cuprinsă între 12.01.2023 – 31.01.2023. Dosarele se depun la sediul CNC. Data de sustinere a probei scrise este 14.02.2023, ora 10:00. Condiții specifice de participare: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în Ştiinţe juridice (Ramura de ştiinţă), Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 1 an.
https://justnews.ro/centrul-national-al-cinematografiei-cauta-un-consilier-juridic-cu-experinta-minima-de-1-an/

Slăbiciunile presei românești. Cum vor politicienii să dreseze câinele de pază al democrației și cu ce efecte

Principala problemă referitoare la mass-media din România, sesizată chiar de către profesioniștii din domeniu, este cea a finanțării, directe sau ascunse, de către politicieni. La rândul său, aceasta problemă majoră cauzează alte metehne. Cititorii site-ului de știri ziaristii.com nu au știut, cel puțin în anul 2021, că atunci când citeau informații despre Partidul Național Liberal, acestea erau, de fapt, articole plătite printr-un contract generos, în valoare de 30.000 de euro, a dezvăluit Libertatea. Este cel mai recent caz al finanțării ascunse de către partide, un fenomen care în ultimii ani a căpătat o amploare imensă. Ca urmare a dezbaterii publice generate în ultimii ani pe marginea acestui subiect, susținute prin dezvăluirile publicate pe această temă de Europa Liberă, Autoritatea Electorală Permanentă a elaborat un proiect de lege care prevede ca partidele care primesc subvenție de la stat să nu poată cheltui mai mult de 30% din sumă pentru presă și propagandă. Proiectul a ajuns la finalul anului trecut la Guvern și se află în analiză. Site-ul ziaristii.com a fost lansat în 2018 de Grigore Cartianu și Laurențiu Ciocăzanu, acesta din urmă fiind în prezent șeful Știrilor TVR. El a recunoscut că, în 2021, a scris articole prevăzute prin contract cu PNL pentru site-ul ziaristii.com, iar materialele au fost publicate fără a fi marcate ca publicitate politică. În discuția cu ziarul Libertatea, Laurențiu Ciocăzanu a susținut că nu este lipsit de etică ca un ziarist să redacteze articole plătite de un partid politic și, în plus, nu vede vreo problemă în faptul că ele nu au fost etichetate ca fiind „publicitate”. În schimb, organizația Active Watch a solicitat demiterea jurnalistului de la postul public de televiziune, deoarece Laurențiu Ciocăzanu „a încălcat deliberat şi asumat cele mai elementare norme ale deontologiei jurnalistice”. Ca răspuns, conducerea TVR a afirmat că activitatea vizată a avut loc înainte ca jurnalistul să se alăture redacției și că „nu există argumente pentru a-l suspecta de lipsă de obiectivitate sau de partizanat în exercitarea atribuţiilor de serviciu”, conform Pagina de Media. De altfel, Petrișor Obae, cel care conduce site-ul cu informații despre media și comunicare, spune că răspunsul lui Ciocăzanu este tocmai definiția publicității: distribuirea de mesaje comerciale, politice, sociale ori de altă natură contra cost. El descrie plastic situația: „Dacă tu ești chelner și servești mâncarea clientului, că asta e treaba ta oricum, iar clientul îți dă și ție ceva bani, deși nu trebuie să-ți dea, cum se numește asta, nu bacșiș?” „Iar dacă clientul îți dă bacșiș, nu-i așa că nu-i mai scuipi în farfurie? Te uiți zâmbind la el”, spune Obae, într-o discuție cu Europa Liberă. Pentru Mircea Toma, membru al Consiliului Național al Audiovizualului, principala problemă cu care se confruntă mass media din România o reprezintă „finanțările oculte din banii publici de către partide”. Problema finanțării o identifică și Adrian Mihălțianu, coordonatorul PressOne. În acest sens, el atrage atenția cu privire la subfinanțarea cronică, adăugând pe listă finanțarea din surse netransparente și dependența presei locale de finanțările de la stat și de la partide. Doar în ultimii doi ani, PSD și PNL au plătit din banii alocați de la buget peste 125 de milioane de lei, conform investigațiilor Europa Liberă. Astfel, între 1 ianuarie 2021 și 30 septembrie 2022, ani fără campanii electorale, PSD a plătit 75 milioane de lei, iar PNL aproape 50 milioane de lei.
https://romania.europalibera.org/a/presa-romaneasca-finantare-independenta/32220320.html

Echipa de la „Vorbește Lumea” este vizată de schimbări majore

Emisiunea „Vorbește Lumea” ar urma să aibă parte de modificări importante! Proiectului difuzat pe PRO TV și prezentat de Lili Sandu, Shurubel și Bogdan Ciudoiu ar urma să i se schimbe producția! La fel ar urma să se întâmple și cu întreaga echipă din spatele camerelor de filmat. Dar și din față, căci nu se știe dacă prezentatorii vor rămâne în aceeași formulă. CANCAN.RO are toate detaliile exclusive! Matinalul care este prezent la PRO TV în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la ora 10:30, ar urma să aibă parte de schimbări majore în ceea ce privește echipa de producție. Conform surselor CANCAN.RO, de ceva vreme, se tot poartă discuții pe această temă în birourile din Pache Protopopescu.
https://ziarulmonden.ro/lifestyle/echipa-de-la-vorbeste-lumea-este-vizata-de-schimbari-majore/

(MEDIA EXPRES)

Vă mulțumim că ați citit până aici. Acum vă învățăm un mic secret: Abonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2022-2023 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL