×

ONLINE VOD OTT -- Data și ora publicării: 29.01.2023 14:00:53

Românii sunt mari amatori de publicitate online: 80% dintre consumatori permit utilizarea datelor personale în scopuri publicitare



București (MEDIA EXPRES) / 29 ian 2023 / Potrivit unui sondaj citat de InfoCons de Ziua Europeană a protecției datelor 80% dintre consumatorii români acceptă folosirea datelor lor personale în scopuri publicitare, doar bulgarii fiind mai permisivi, în proporție de 90%.

Cele mai recente date din Studiul privind utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor (TIC) în gospodării și de către indivizi la nivel european, arată că 1 din 2 persoane cu vârste cuprinse între 16-74 de ani a refuzat să permită utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare atunci când utilizează internetul în scopuri private în perioada precedentă de trei luni.

În plus, 46% au raportat că au permis accesul restricționat doar la locația lor geografică sau au refuzat accesul complet la aceste informații.

Mai puțini (40%) cetățeni UE citesc declarațiile politicii de confidențialitate înainte de a furniza date cu caracter personal.

În mod similar, 40% a limitat accesul la profilurile sau conținutul site-ului lor de socializare sau la stocarea online partajată.

Între timp, 33% au verificat că site-ul pe care și-au furnizat datele personale este sigur.

Ponderea persoanelor care refuză să permită utilizarea datelor lor personale pentru publicitate a variat între statele membre ale UE.

Cele mai mari ponderi au fost observate în

- Olanda (73%);

- Finlanda (70%);

- Danemarca și Germania (ambele 63%) ;

- Spania (62%).

În schimb, cele mai mici ponderi s-au înregistrat în

- Bulgaria (10%);

- România (20%);

- Grecia (29%);

- Slovacia (30%) ;

- Letonia (32%).

Pe de altă parte, dintr-un studiu realizat de InfoCons la nivel național cu privire la furtul de identitate, a reieșit că: 32.6% dintre intervievați au primit informații despre furtul de identitate de pe internet, în timp ce 9,7% au aflat despre acest subiect de la o asociație de consumatori, 30.6% dintre cetățenii care au raspuns chestionarului au primit informații despre furtul de identitate din partea băncilor sau instituțiilor financiar-bancare, în timp ce 33,5% au primit aceste informații din partea rudelor și prietenilor.

Cu privire la tipurile de furt de identitate cunoscute, din studiu a reieșit faptul că cel mai cunoscut tip de furt de identitate este skimming-ul – clonarea cardului la utilizare, în procent de 64.2%.

Alte tipuri cunoscute de furt de identitate sunt:

- phishing-ul (57%);

- spam(57.5%);

- furtul prin intermediul retelelor de socializare (46,8%).

Categoria cea mai putin cunoscuta de furt de identitate este cea prin intermediul materialelor printate care au fost aruncate, fără a fi distruse și care conțin date personale și bancare – trashing (25,8%).

Intervievații au declarat că au fost victime ale diverselor tipuri de furturi de identitate după cum urmează:

- 45.3%, prin solicitarea de informatii personale in timpul navigarii pe internet;

- 42.9%, prin phishing- furt de date via e-mail;

- 38,5%, spam;

- 38%, prin telefon de la persoane necunoscute.

Studiul a fost realizat in cadrul Proiectul European - SYstem for Prevention and Combat Identity Theft – SYPCIT - Directorate General Home Affaire desfasurat de Asociatia InfoCons, in parteneriat cu Adiconsum, Expert System, Kaspersky lab IT si UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI ROMA TOR VERGATA.

În fiecare an la 28 ianuarie este Ziua Europeană a Protecției Datelor, în 2023 împlinindu-se 42 de ani de la adoptarea Convenției 108 pentru protecția persoanelor referitoare la prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal, primul instrument juridic de acest fel adoptat de către Consiliul Europei.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL