×

Revista presei -- Data și ora publicării: 09.03.2023 11:51:35

REVISTA PRESEI / 9 mar 2023 /



Raport FreeEx despre controlul și cenzura comunicațiilor digitale / Care sunt principalele evenimente și acțiuni cu impact asupra libertății comunicațiilor digitale
TikTok spune că va investi 1,2 miliarde de euro în centre de date în Europa
Protecția Datelor va investiga dacă robotul ION și Ministerul Digitalizării respectă GDPR / Din 500.000 de mesaje către ION sunt publicate doar cele pozitive
Neil Cross, scenaristul filmului „Luther: Apus de soare”: „Netflix ne-a echipat cu uneltele de care aveam nevoie pentru a face povestea atât de vastă, tulburătoare şi complexă”
Retrospectivă Jean-Luc Godard la TIFF 2023
Şapte ani de Happy Channel. Ce audienţă are acum? Televiziunea dedicată femeilor, concurs lansat de 8 martie
Kanal D renunţă la dublajul pentru serialul Destăinuiri, după valul de critici, dar şi audienţe slabe
Weekend de Oscar cu filme de referință și zeci de premii la Warner TV
FLORIN CĂLINESCU, ADEVĂRUL DESPRE PLECAREA DE LA PRO TV
O firmă desprinsă din Siveco România va moderniza sistemul informatic al Registrului Electoral
FENOMEN PERICULOS: ÎN PRESĂ APAR LISTE NEGRE CU RADIOURI ȘI TELEVIZIUNI CARE TREBUIE ÎNCHISE DE CNA
Expoziţia ''Presa românească. Între tradiţie şi inovaţie'' - la Biblioteca Academiei




Raport FreeEx despre controlul și cenzura comunicațiilor digitale / Care sunt principalele evenimente și acțiuni cu impact asupra libertății comunicațiilor digitale

Legile siguranței naționale, dezvăluite de G4Media.ro, legile securității cibernetice, criticate de Asociația pentru Tehnologie și Internet, legea interceptării comunicațiilor electronice, blocarea arbitrară a unor site-uri de către guvern, cenzura exercitată de mari rețele de socializare (Facebook, Google) asupra unor pagini de internet ale unor instituții media dar și atacurile informatice lansate asupra unor site-uri de presă, între care și G4Media.ro, sunt principalele evenimente sau acțiuni inventariate de Active Watch în raportul FreeEX privind controlul și cenzura comunicațiilor digitale. FreeEx Digest este un proiect editorial al Asociației ActiveWatch, realizat de echipa ActiveWatch și colaboratorii săi și susținut financiar de Ambasada Regatului Țărilor de Jos. Asociația precizează că în următoarele luni vom produce periodic sinteze ale principalelor subiecte care pot influența negativ dreptul la informare corectă și libertatea de expresie în România. Autoritățile de la București au iscat puternice controverse publice în iunie 2022, după ce G4Media.ro a publicat informații despre un pachet de legi ale securității naționale, despre care se presupune că nu ar fi fost redactat în birourile Guvernului României, cum ar fi fost firesc, ci, mai degrabă, în cele ale serviciilor de informații. Principala problemă a acestui pachet de legi ale securității naționale era aceea că dădea puteri sporite pentru serviciile de informații, în timp ce controlul asupra acestor servicii era diminuat.
https://www.g4media.ro/raport-freeex-despre-controlul-si-cenzura-comunicatiilor-digitale-care-sunt-principalele-evenimente-si-actiuni-cu-impact-asupra-libertatii-comunicatiilor-digitale.html

TikTok spune că va investi 1,2 miliarde de euro în centre de date în Europa

TikTok spune că va investi 1,2 miliarde de euro în trei centre de date în Europa, pe care le va utiliza pentru stocarea datelor clienților europeni. ”Odată finalizate, cele trei centre de date vor reprezenta locația implicită de stocare a datelor utilizatorilor TikTok europeni, cu o investiție anuală de 1,2 miliarde de euro”, a anunțat compania. Pe lângă centrul său european de date din Dublin anunțat anul trecut, TikTok a confirmat alte două investiții în centre de date în Irlanda și Norvegia. Acest proiect, denumit Proiectul Clover, va crea ”o enclavă europeană sigură” pentru datele utilizatorilor TikTok din Marea Britanie și Spațiul Economic European. Pentru o mai bună supraveghere și verificări independente, TikTok a anunțat că va alege un partener european terț pentru securitatea datelor. Acesta va supraveghea și audita comenzile și protecția datelor, va monitoriza fluxurile de date, va oferi verificări independente și va raporta incidentele.
https://www.forbes.ro/tiktok-spune-ca-va-investi-12-miliarde-de-euro-in-centre-de-date-in-europa-318164

Protecția Datelor va investiga dacă robotul ION și Ministerul Digitalizării respectă GDPR / Din 500.000 de mesaje către ION sunt publicate doar cele pozitive

”Robotul Ion”, aplicația software bazată pe tehnologia de Inteligență Artificială și operatorul său, Ministerul Digitalizării, au obligația respectării Regulamentului UE privind protecția datelor personale, au declarat miercuri pentru HotNews.ro oficialii Autorității naționale pentru protecția datelor (ANSPDCP), care spun că „aceste aspecte vor fi analizate potrivit competențelor legale de control”. „Deși, în prezent, în România, nu există prevederi legale care să reglementeze inteligența artificială, în măsura în care se prelucrează date cu caracter personal în legătură cu proiectul menționat, sunt aplicabile principiile și regulile de prelucrare a datelor personale stabilite prin Regulamentul (UE) 2016/679 (RGPD).”, au transmis miercuri către HotNews.ro oficialii ANSPDCP.Într-un document de 2 pagini, Autoritatea națională pentru protecția datelor personale explică ce reguli ar trebui respectate din punctul de vedere al Regulamentului UE privind protecția datelor personale. Astfel, ”Robotul Ion”, aplicația software bazată pe tehnologie și inteligență artificială și operatorul său, au obligația respectării Regulamentului (UE) nr. 2016/679. În consecință, raportat la conținutul solicitărilor dumneavoastră, precizăm că Autoritatea Națională de Supraveghere a reținut aspectele semnalate cu privire la Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării („MCID”), entitatea care gestionează soluția bazată pe inteligență artificială denumită ”Robotul Ion” (”Soluția Ion”), acestea urmând a fi analizate potrivit competențelor legale de control.”, se arată în răspunsurile autorității.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26129350-protectia-datelor-investiga-daca-robotul-ion-ministerul-digitalizarii-respecta-gdpr-din-500-000-mesaje-catre-ion-sunt-publicate-doar-cele-pozitive.htm

Neil Cross, scenaristul filmului „Luther: Apus de soare”: „Netflix ne-a echipat cu uneltele de care aveam nevoie pentru a face povestea atât de vastă, tulburătoare şi complexă”

Neil Cross, creatorul şi scenaristul lungmetrajului „Luther: Apus de soare”, cu Idris Elba în rol principal, care va fi difuzat din 10 martie la nivel global pe Netflix, vorbeşte într-un interviu despre ce a inspirat intriga acestui film, pe ce s-a concentrat povestea şi ce a păstrat din serial. În „Luther: Apus de soare”, o continuare sub formă de lungmetraj a serialului de televiziune premiat, un criminal în serie terorizează Londra în timp ce detectivul John Luther (Idris Elba), acum căzut în dizgraţie, se află în spatele gratiilor. Urmărit de eşecul încercării de a-l prinde pe psihopatul cibernetic care îl tot provoacă, Luther decide să evadeze din închisoare pentru a-şi încheia misiunea cu orice preţ. Filmul îi mai are în distribuţie pe Cynthia Erivo, Andy Serkis şi Dermot Crowley, care revine în rolul lui Martin Schenk.
https://www.news.ro/entertainment/neil-cross-scenaristul-filmului-luther-apus-de-soare-netflix-ne-a-echipat-cu-uneltele-de-care-aveam-nevoie-pentru-a-face-povestea-atat-de-vasta-tulburatoare-si-complexa-video-1922403008102023031521048180

Retrospectivă Jean-Luc Godard la TIFF 2023

Fondator al Noului Val Francez, critic de film, teoretician şi intelectual radical, regizorul Jean-Luc Godard (1930 - 2022) va fi celebrat la cea de-a 22-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania. În perioada 9-18 iunie, opt dintre cele mai apreciate filme ale sale vor putea fi vizionate în cadrul secţiunii Close-up Jean-Luc Godard, organizată cu sprijinul Institutului Francez din România. Abonamentele pentru TIFF 2023 au fost puse în vânzare - https://tiff.eventbook.ro/. Interesul lui Jean-Luc Godard pentru film apare în tinereţe, când coagulează o echipă de critici entuziaşti în jurul revistei Cahiers du Cinéma, printre care Jacques Rivette, Claude Chabrol şi François Truffaut. În 1960 debutează cu ceea ce avea să devină un film-cult care a zguduit paradigmele existente în lumea cinematografiei. Capodoperă venerată de public şi critică deopotrivă, „À bout de souffle” (Cu sufletul la gură) portretizează viaţa unei tinere americane din Paris (eleganta Jean Seberg) şi povestea de iubire sortită eşecului pe care o are cu un delincvent (interpretat de un seducător Jean-Paul Belmondo, a cărui carieră fulminantă este lansată de acest film).
https://www.news.ro/entertainment/retrospectiva-jean-luc-godard-la-tiff-2023-foto-1922404808392023031421048157

Şapte ani de Happy Channel. Ce audienţă are acum? Televiziunea dedicată femeilor, concurs lansat de 8 martie

Postul Happy Channel, din grupul Intact, un canal dedicat femeilor, împlineşte şapte ani de când funcţionează cu acest nume. Denumirea Happy Channel a fost dată în 2016 de Ruxandra Ion, cea care a făcut şi conceptul staţiei. Postul a pregătit un concurs special care este lansat pe 8 martie. Detalii, în continuare: Pe 8 martie 2016, postul Euforia TV, care funcţiona de zece ani în grupul Intact, a fost rebranduit complet. Noul nume începând de atunci: Happy Channel. Responsabilă pentru transformarea staţiei de televiziune a fost Ruxandra Ion. După ani de experienţă ca director al postului Acasă TV şi coordonator al producţiilor de ficţiune ale grupului Pro (Inimă de ţigan, Pariu cu viaţa), Ruxandra Ion venea la noul post TV în calitate de "consultant pe zona de conţinut".Euforia TV avea să fie "fundamental transformată", odată cu rebrandingul în Happy Channel. Ruxandra Ion venea în Intact cu numele Happy Channel după ce obţinuse şi o licenţă de la CNA pentru un post cu această denumire, dar nu a fost finalizat "din lipsă de finanţare". "Am renuntat la licenta. Am cesionat marca Antenei Group, intre ei si firma mea existand un contract de colaborare", spunea la momentul respectiv Ruxandra Ion, într-un interviu acordat Paginademedia.ro. Ruxandra Ion este acum "Senior Advisor Happy Channel". În prezent, Happy Channel este în top 10 televiziuni. În luna februarie, de exemplu staţia a avut o medie în Prime-Time de 220.000 de telespectatori la nivel naţional. A fost pe locul şase, după România TV şi Antena 3, dar înainte de Digisport, Pro Cinema, Realitatea şi Prima TV.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/aniversare-happy-channel-21048300

Kanal D renunţă la dublajul pentru serialul Destăinuiri, după valul de critici, dar şi audienţe slabe

Serialul Destăinuiri a „rezistat” la Kanal D doar două episoade în varianta dublată. Fanii serialelor turceşti nu au primit bine noul serial de la Kanal D dublat. Asta s-a văzut şi în numeroasele comentarii din social media care au dezaprobat mutarea, dar şi în audienţele postului, care au fost sub cele obişnuite. Postul a revenit asupra deciziei, iar din această săptămână, serialul Destăinuiri, care a debutat vinerea trecută la postul TV, va fi subtitrat, la fel ca toate celelalte seriale turceşti pe care le difuzează, potrivit TVmania.ro. Kanal D a început să difuzeze deja pe post un promo al serialului, cu subtitrare.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/kana-d-destainuiri-subtitrat-21048132

Weekend de Oscar cu filme de referință și zeci de premii la Warner TV

Cincisprezece lungmetraje distinse cu cea mai râvnită statuetă din industria cinematografiei vor fi difuzate de Warner TV în avanpremiera celei de-a 95-a gale de decernare a Premiilor Academiei Americane de Film, iar postul va recompensa cinefilii cu zeci de premii. Producții ca „Top Gun”, „Shaft”, „Goodfellas” și „Dallas Buyers Club” vor putea fi urmărite pe 11 și 12 martie, de la ora 08:00 până după miezul nopții, la Warner TV. Maratonul Oscar va debuta, în dimineața de 11 martie, cu „Un american la Paris/ An American in Paris” (1951), regizat de Vincente Minnelli și premiat cu șase trofee, inclusiv pentru cel mai bun film. După cel de-al Doilea Război Mondial, în orașul artelor, Jerry Mulligan (interpretat de Gene Kelly) încearcă să-și descopere vocația de pictor. De fapt, el are certitudinea propriei valori, nefiind cu nimic vinovat de faptul că lumea este atât de reticentă și nu dorește deloc să se îmbunătățească, acceptându-i opera. În așteptarea unei recunoașteri unanime, are norocul de a fi descoperit.
https://jurnalul.ro/cultura/film/filme-oscar-warner-tv-925810.html

FLORIN CĂLINESCU, ADEVĂRUL DESPRE PLECAREA DE LA PRO TV

Florin Călinescu a renunțat la televiziune după ce emisiunea lui de la Prima TV, „Florin Călinescu Show”, nu a mai revenit în grila de programe. Într-un interviu recent, el a dezvăluit cu ce se ocupă acum, dar și care este adevărul motiv pentru care a plecat de la Pro TV. Florin Călinescu și-a dat demisia de la PRO TV în vara anului 2021. Apoi, el a avut propria emisiune la Prima TV, însă fără succes, pentru că show-ul a fost scos din grila de programe la câteva luni de la lansare. Acum câteva luni bune, Florin Călinescu mărturisea că „televiziunea a murit” și promitea atunci că va reveni cu un proiect în mediul online. Zis și făcut! Florin Călinescu are o emisiune online. Pe YouTube, are deja mai multe materiale din seria „OnliFanz”, filmate în București. „Nu e podcast, pentru că o să urmeze și unul adevărat… Asta este o nebunie, dacă vrei. Aşa am început şi la PRO TV cu „Ora 7, bună dimineață”. Atunci PRO TV era o stație pentru toată lumea, în care a avansat multă lume din ziua de astăzi din toate domeniile, nu numai artistice, ci și sunet, lumini, decoruri. Mă întorc, într-un fel, la începuturile activității mele în televiziune. Nu fac diferența că atunci eram în televiziune și acum pe două mese într-o cameră”, a explicat Florin Călinescu, pentru click.ro. „Stau de vorbă cu oamenii pe care nu îi bagă nimeni în seamă. Stăm de vorbă pe Calea Victoriei 91-93”, a mai spus acesta. Florin Călinescu este dedicat activității sale din online și nu-și mai dorește să apară în vreo emisiune la televizor, decât ca invitat sau ca actor. Despre plecarea de la „Românii au talent”, acesta a mărturisit că a simțit că libertatea îi este îngrădită, motiv pentru care „a rupt lanțul”.
https://www.tvmania.ro/florin-calinescu-plecarea-pro-tv-de-ce-a-renuntat-la-televiziune-cu-ce-se-ocupa-405968

O firmă desprinsă din Siveco România va moderniza sistemul informatic al Registrului Electoral

O firmă desprinsă din Siveco România, Software Imagination & Vision, a câștigat o licitație organizată de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) pentru modernizarea și actualizarea Sistemului Informatic Registrul Electoral (SIRE). Estimat la 17,65 milioane de lei, fără TVA, contractul a fost semnat pentru 16,22 milioane de lei, fără TVA. Proiectul se va încheia peste 14 luni, în martie 2024. Oferta Software Imagination&Vision, unică în cadrul procedurii, a fost depusă în asociere cu Net Brinel, subcontractant fiind Safetech Innovations. "În scopul modernizării acestui sistem informatic se dorește achiziționarea produselor informatice hardware (HW), software la nivel de sistem de operare și bază de date (SW-bază) și de securitate informatică în vederea înlocuirii produselor informatice similare existente în SIRE, precum și achiziționarea serviciilor specializate asociate, necesare asigurării continuității în funcționare a Registrului Electoral în conformitate cu legislația, reglementările, activitățile specifice, tendințele și bunele practici. Obiectivul principal AEP este realizarea unui sistem sigur, robust, actualizat, care să beneficieze de suportul producătorilor produselor componente și să asigure funcționalitățile necesare, existente, conform legislației și reglementărilor în vigoare precum și perspectivelor și tendințelor de informatizare în domeniul electoral", scrie în documentația procedurii.
https://www.profit.ro/stiri/o-firma-desprinsa-din-siveco-romania-va-moderniza-sistemul-informatic-al-registrului-electoral-21035399

FENOMEN PERICULOS: ÎN PRESĂ APAR LISTE NEGRE CU RADIOURI ȘI TELEVIZIUNI CARE TREBUIE ÎNCHISE DE CNA

”Clubul de Presă atrage atenția asupra faptului că atacurile împotriva libertății de expresie provin nu numai din direcția CNA sau a unor reprezentanți ai clasei politice ori a unor agenți de influență ai statului subteran. Spre profunda noastră îngrijorare, unele atacuri sunt generate chiar din interiorul unor redacții. Cea mai recentă agresiune de acest fel s-a produs la începutul acestei săptămâni, când în „Revista 22” a fost publicat un adevărat rechizitoriu, autor fiind, nu este nicio glumă, un profesor de dezinformare, împotriva postului de televiziune România TV. Motivul principal fiind faptul că, în cadrul unei dezbateri organizate de cunoscutul jurnalist Victor Ciutacu, și-a exprimat opiniile o anume Marina Tauber, șefa protestatarilor de la Chișinău, despre care redacția respectivă susține că ar fi agent al propagandei ruse. Consiliului Național al Audiovizualului i se solicită prin respectivul articol nici mai mult nici mai puțin decât să refuze să mai prelungească licența unuia dintre cele mai cunoscute și accesate televiziuni din România. În consecință, Clubul de Presă va monitoriza și acest tip de derapaje, informând opinia publică asupra pericolului pe care acestea îl prezintă din perspectiva unei informări corecte și complete a cetățeanului” se arată într-un comunicat al Clubului, semnat de fondatorul Sorin Roșca Stănescu.
https://inpolitics.ro/fenomen-periculos-in-presa-apar-liste-negre-cu-radiouri-si-televiziuni-care-trebuie-inchise-de-cna_1847972523.html

Expoziţia ''Presa românească. Între tradiţie şi inovaţie'' - la Biblioteca Academiei

Expoziţia "Presa românească. Între tradiţie şi inovaţie" se deschide joi, începând cu ora 11,00, în sala "Theodor Pallady" a Bibliotecii Academiei Române. La vernisaj, desfăşurat în prezenţa preşedintelui Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, vor lua cuvântul Marius Andruh, vicepreşedinte al Academiei Române şi directorul general al Bibliotecii Academiei Române, Nicolae Noica, membru de onoare al Academiei. Expoziţia va aduce în faţa publicului piese care ilustrează istoria presei noastre de la începuturile sale până în perioada modernă, unele dintre acestea unicat. Alături de celebrele 'Curierul românesc' şi 'Albina românească', care marchează prima jumătate a secolului al XIX-lea, va fi expusă o copie fotografică după 'Courier de Moldavie', primul periodic din Moldova, apărut la Iaşi în 1790. Un loc special va fi acordat "presei din Sărindar", reprezentată de ziarele 'Adevărul', cel mai longeviv ziar românesc (primul număr apărut la Bucureşti în 15 august 1888), şi 'Dimineaţa' (1900), expoziţia evidenţiind, pe spaţii ample, procesul de modernizare a presei româneşti de la sfârşitul secolului al XIX-lea şi efervescenţa jurnalistică din perioada interbelică. Expoziţia "Presa românească. Între tradiţie şi inovaţie" va fi deschisă în perioada 9 - 24 martie, de luni până vineri, în intervalul orar 9,00 - 15,00, şi sâmbăta, între orele 10,00 - 13,00. Intrarea este liberă.
https://www.agerpres.ro/cultura/2023/03/09/expozitia-presa-romaneasca-intre-traditie-si-inovatie-la-biblioteca-academiei--1072558

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL