×

Revista presei -- Data și ora publicării: 06.06.2023 15:54:00

REVISTA PRESEI / 6 iun 2023 /



Bilanțurile financiare ale principalelor televiziuni în anul 2022
Topul agențiilor de media din România – anul 2022
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – MAI 2023
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – MAI 2023
Conținutul generat de IA ar trebui să fie etichetat, spune comisarul UE Jourova
Fiica lui Liviu Dragnea plonjează în cinematografie: A fost antrenată să devină asasina perfectă
Fox News vrea să vină în România: Prima lovitură, Denise Rifai
Săptămâna verde Europeană: Filme disponibile gratuit
O nouă intoxicare anti-profesori la Digi 24
Ce filme nu trebuie să ratezi în luna iunie pe platformele de streaming
Oracle România a avut anul trecut afaceri de 1,42 miliarde de lei și peste 4.500 de angajați
Loredana Groza se alătură serialului Camera 609, produs de Ruxandra Ion
TVR pune condiții pentru realizarea show-ului „Big Brother”: Vrea să aleagă vedetele și să aibă controlul editorial al programului
Încep filmările pentru Cravata galbenă la Bucureşti. John Malkovich, în rolul lui Sergiu Celibidache
În iunie, Pro Cinema aduce animaţii în fiecare joi. Vor fi producţii precum Ursul Yogi şi Hotel Transilvania
Bătălia lui Firicel din Las Fierbinți contra CREDIDAM, intrată în al 7-lea an, se va relua abia la toamnă
ANAF pierde un proces de 3 milioane de euro cu editorul publicațiilor Ziarul Financiar și Business Magazin
Centrul de tehnologie al Deutsche Bank din Bucureşti a raportat afaceri de 529 mil. lei în 2022, mai mari cu 41%
Motorola atacă segmentul smartphone-urilor care se pliază pe verticală: Vrem să vindem peste 5.000 de telefoane razr 40 şi 40 ultra anul acesta în România. Piaţa pe acest segment s-a situat la 20.000 de unităţi în 2022
Inspecţia Muncii: Orange (fostul Romtelecom) a notificat pe 25 mai intenţia de a desfiinţa 551 de posturi ocupate şi 31 de posturi vacante. Datele de la Finanţe arată că Orange Communications a avut în 2022 o pierdere netă de 187 mil. lei, în scădere cu 48%

....


Bilanțurile financiare ale principalelor televiziuni în anul 2022

Companiile care operează cele mai mari televiziuni din România – Pro TV SRL, Antena TV Group și Dogan Media International – au încheiat anul 2022 cu vânzări și profituri substanțiale, dar n-au înregistrat creșteri spectaculoase față de anul precedent. Anul 2022 a fost dificil pentru marile televiziuni (ca de altfel și pentru toți telespectatorii acestora), care au reușit, totuși, să-și conserve afacerile într-un an cu crize suprapuse și inflație, dar și cu creșteri de prețuri ale timpilor de publicitate TV, scăderi de audiență și cereri tot mai mari ale investitorilor publicitari care au ținut să-și promoveze brandurile. Compania Pro TV SRL, care operează licențele televiziunilor Pro TV, Pro Cinema, Acasă, Acasă Gold și Pro Arena, a raportat o cifră de afaceri de 192,8 milioane de euro, în creștere cu 3,4% față de anul 2021, conform bilanțului de la Ministerul Finanțelor și calculat la cursul mediu de 4,93 lei pentru un euro aferent anului 2022. Profitul net al Pro TV SRL, companie deținută de grupul financiar PPF (Cehia), a fost de 45,5 milioane de euro în 2022, mai mare cu 12,6% față de anul precedent. Rata profitului pentru anul 2022 a fost de 23,6%. Antena TV Group, care deține televiziunile Antena 1, Happy Chanel, Antena Stars și ZU TV, a obținut un profit de 27,8 milioane de euro, în scădere cu 24% față de anul precedent. Afacerile grupului deținut de familia Dan Voiculescu au fost de 120,7 milioane de euro, mai mari cu 3,6% față de anul 2021. Rata profitului pentru Antena TV Group a fost de 23%. Dogan Media International, companie deținută de grupul Dogan (Turcia), care operează televiziunile Kanal D, Kanal D2 și radioul Impuls, a încheiat anul 2022 cu un profit net de 12,6 milioane de euro, în scădere cu 16% față de cel din anul anterior, și afaceri de 49,9 milioane de euro, mai mici cu 7,8% față de 2021. Rata profitului s-a ridicat la 25,2%. Firma Campus Media, care operează televiziunea de știri Digi24 și radiourile Digi FM, Pro FM și Dance FM, controlată de gigantul Digi Communications, grup fondat de miliardarul Zoltan Teszari, a avut o cifră de afaceri de 20,5 milioane de euro, în creștere cu 24% față de 2021. Profitul net a fost de 4 milioane de euro, mai mare cu 9,7% comparativ cu anul precedent.
https://www.forbes.ro/bilanturile-financiare-ale-principalelor-televiziuni-in-anul-2022-333460

Topul agențiilor de media din România – anul 2022

Afacerile celor mai mari 15 agenții de media din România au crescut în anul 2022 cu 6,6% față de anul precedent, ajungând la 590,6 milioane de euro. Profitul cumulat al celor 15 companii a fost de 21,5 milioane de euro. Bilanțurile financiare ale agențiilor de media în anul 2022, recent apărute la Ministerul Finanțelor, arată că majoritatea cifrelor de afaceri au crescut cu două cifre procentuale față de anul anterior. De asemenea, toate cele 15 companii monitorizate de „Forbes România” au raportat profituri la sfârșitul anului 2022. Rata profitului la nivelul acestor companii de a fost de 3,7%. Agențiile de media administrează bugetele de publicitate și marketing ale companiilor care investesc în publicitatea din România (televiziune, online, radio), dar unele au început să presteze și servicii de creație. Instabilitatea economică din 2022 – inflația prețurilor de media (mai ales în televiziune), reducerea unor bugete de marketing, efectele războiului din Ucraina, scăderea consumului de produse și servicii la nivelul populației – n-au afectat afacerile acestor agenții, care reprezintă interfața dintre investitorii în publicitate și media. În 2022, cele 15 mari agenții de media din România au avut o cifră totală de afaceri de 590,6 milioane de euro, cu 6,6% mai mare decât în anul 2021. Este o creștere notabilă ținând cont de turbulențele din economia autohtonă. Precizare: Din topul Forbes România lipsește agenția Dentsu România care, până la ora redactării acestui articol, nu avea bilanțul actualizat pentru anul 2022. Pe primul loc în topul cifrelor de afaceri se află agenția MMS Comunications, parte a grupului internațional Publicis, cu afaceri de 76,5 milioane de euro, în crește cu 9,2% față de 2021. Surpriza anului 2022 o reprezentă agenția EssenceMediaCom România, parte a GroupM (WPP), care a înregistrat o creștere de 15,5% față de 2021, raportând o cifră de afaceri de 64,4 milioane de euro. EssenceMediaCom (fosta MediaCom) a urcat pe locul secund în top, devansând compania Publicis Groupe Media, care ocupa de mai mulți ani această poziție. O altă surpriză este agenția Optimum Media Direction Plan & Buy (OMD), care ocupă locul 3, cu o cifră de afaceri de 63,4 milioane de euro, mai mare cu 17,3% față de anul 2021. Asociatul unic la agenția OMD este Omnicom Media Group (OMG). Asociați la OMG sunt companiile TBWA București (35%), DDB Bucharest (35%) și The Group Of Communication Agencies (30%). Această firmă din urmă este deținută de Zoltan Szigeti și Mihaela Nicola, doi pionierii ai publicității din România și fondatorii holdingului The Group.
https://www.forbes.ro/topul-agentiilor-de-media-din-romania-anul-2022-333537

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – MAI 2023

În topul 15 cele mai urmărite televiziuni la nivel urban se află patru televiziuni de știri, trei de filme și seriale și o televiziune de sport. Acestea au reprezentat o parte din oferta de programe TV pe care orășenii au consumat-o în ultima lună a primăverii. La nivel urban, consumul de televiziune liniară (pe telecomandă) a scăzut ușor în luna mai comparativ cu luna precedentă. În top 15 televiziuni cu cele mai mari ratinguri și-au făcut loc și trei stații de filme și seriale, fapt ce vorbește despre preferințele orășenilor: Film Cafe, Pro Cinema și DIVA. Deși au înregistrat pierderi minore de audiență în mai, cele trei stații au avut mai mulți telespectatori decât unele televiziuni cu pretenții: B1 TV, Prima TV și TVR 2. Kanal D2, cea mai nouă televiziune de pe piața TV, membră a grupului Dogan, a avut o audiență medie de 9.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), ocupând locul 28 în topul audienței urbane. Cele cinci mari televiziuni din fruntea topului – Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3 CNN – au avut o cotă cumulată de piață de 53,6%, conform măsurătorilor Kantar Media. Adică, mai mult de jumătate dintre persoanele din mediul urban, care au deschis televizorul în luna mai, au urmărit unul dintre cele cinci programe. DigiSport 1, cu un rating de 46.000 de telespectatori pe minut, este liderul incontestabil al nișei televiziunilor de sport. Ocupă locul 6 în clasamentul audienței urbane. În luna mai, au fost 12 televiziuni cu ratinguri generale mai mici de 2.000 de telespectatori pe minut. Printre acestea se numără: Aleph News, TVR Cultural, Metropola TV, Rock TV, E! Entertainment și Magic TV. Doar Antena 3 CNN și Happy Channel au crescut în audiență față de luna aprilie. Antena 3 CNN a câștigat 2.000 de persoane, în timp ce Happy Channel, 3.000.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-urban-mai-2023-333379

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – MAI 2023

În luna mai s-a înregistrat o scădere spectaculoasă a audiențelor principalelor televiziuni, pe fondul încălzirii vremii și încheierii sezoanelor unor emisiuni populare. Doar Antena 3 CNN și Happy Channel au reușit să-și conserve audiențele din aprilie. În ultima lună a primăverii, audiența generală a televiziunii Pro TV a scăzut cu 93.000 de telespectatori față de aprilie, la nivel național. Această pierdere, care nu-i pune în pericol poziția de lider, se explică prin reducerea timpului acordat de români consumului de televiziune într-o lună cu temperaturi ridicate și prin încheierea sezoanelor „Românii au talent” și „Survivor România”. Pro TV a înregistrat un rating de 537.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform Kantar Media. Antena 1 și Kanal D, televiziunile care ocupă locurile 2 și 3 în topul audienței naționale, au pierdut 30.000, respectiv 37.000 de telespectatori față de aprilie. Doar Antena 3 CNN și Happy Channel au reușit să evite pierderile de telespectatori, câștigând fiecare câte 3.000 de persoane la nivel național. Câți telespectatori au pierdut principalele televiziuni față de aprilie: România TV (-9.000 persoane), Antena Stars (-19.000), DigiSport 1 (-12.000), Digi 24 (-5.000), Film Cafe (-10.000), Realitatea Plus (-10.000), Pro Cinema (-11.000), TVR 1 (-3.000), Național TV (-7.000) și Prima TV (-12.000). Televiziune de știri B1 TV a ajuns la nivel național cu un rating de 18.000 de telespectatori pe minut, ocupând locul 27 în topul național. Televiziunea de știri TVR Info, deținută de Televiziunea Română, a avut o medie de 6.000 de telespectatori pe minut, la nivelul lunii aprilie.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-national-mai-2023-333357

Conținutul generat de IA ar trebui să fie etichetat, spune comisarul UE Jourova

Companiile care implementează instrumente de inteligență artificială generativă, precum ChatGPT și Bard, ar trebui să eticheteze acest conținut ca parte a eforturilor de a combate știrile false, a declarat, luni, șeful adjunct al Comisiei Europene, Vera Jourova. „Cei care integrează IA generativă în serviciile lor, cum ar fi Bing pentru Microsoft sau Bard pentru Google, ar trebui să includă garanțiile necesare pentru ca aceste servicii să nu poată fi folosite de actori rău intenționați pentru a genera dezinformare”, a declarat Jourova într-o conferință de presă. ChatGPT a devenit aplicația de consum cu cea mai rapidă creștere din istorie și a declanșat o cursă între companiile de tehnologie pentru a aduce pe piață produse AI generative, scrie Reuters. Cu toate acestea, cresc îngrijorările cu privire la potențialul abuz al tehnologiei și la posibilitatea ca actori malevolenți și chiar guverne să o folosească pentru a produce și mai multă dezinformare decât înainte. „Semnatarii care au servicii cu potențialul de a disemina dezinformarea generată de inteligența artificială ar trebui, la rândul lor, să pună în aplicare tehnologie pentru a recunoaște un astfel de conținut și să eticheteze clar acest lucru pentru utilizatori”, a spus ea.
https://www.forbes.ro/continutul-generat-de-ia-ar-trebui-sa-fie-etichetat-spune-comisarul-ue-jourova-333565

Fiica lui Liviu Dragnea plonjează în cinematografie: A fost antrenată să devină asasina perfectă

Fiica lui Liviu Dragnea din căsnicia cu Bombonica Dragnea debutează în lumea cinematografiei. Alexandra are 28 de ani și a obținut un rol principal într-un scurtmetraj în care o „fetiță răpită de un criminal feroce este trimisă să-și ucidă propria mamă”. Fiica lui Liviu Dragnea a făcut studii de actorie în SUA. Producția, intitulată „Magdalena”, spune povestea unei fete răpite de un lord al crimei și antrenată să devină un „asasin perfect”. După 12 ani, departe de familie, copila este trimisă să își asasineze propria mamă, ceea ce duce la o reîntâlnire cu fratele ei pierdut de mult timp, care fusese luat de „tatăl” lor adoptiv, scrie Gândul.ro. Fiica lui Dragnea mărturisește că de mică era pasionată de actorie. „Întotdeauna am fost pasionată de actorie. De foarte mică mi-am dorit să fiu actriță și toată lumea din jurul meu știa de acest vis al meu. În timpul școlii, am participat la diverse programe de actorie, cursuri de teatru și ateliere. Dar după ce am absolvit Institutul Lee Strasberg din Los Angeles, pot spune că am început să mă concentrez pe construirea unei cariere în acest domeniu”, a declarat Alexandra Dragnea într-un interviu acordat pentru fanatik.ro.
https://www.stiripesurse.ro/fiica-lui-liviu-dragnea-plonjeaza-in-cinematografie-joaca-rolul-unei-asasine_2943680.html

Fox News vrea să vină în România: Prima lovitură, Denise Rifai

De la un timp încoace, reprezentanții Fox News - faimoasa televiziune americană care a avut-o în centrul atenției pe Tucker Carlson și care are drept proprietar pe Rupert Murdoch, un miliardar în vârstă nonagenar care a fost remarcat și în urma unei căsătorii ratate în ultimul moment, au testat piața media din România în căutarea unui parteneriat cu o stație locală. Odată cu intrarea CNN în România prin intermediul "brelocului" Antena 3 și apariția mai discretă a Euronews Romania TV, Fox News a văzut și ei o oportunitate în piața media românească, mai ales că anul 2024 se anunță ca un moment propice pentru un eveniment de lansare, având în vedere că vor avea loc toate alegerile electorale: prezidențiale, europarlamentare, parlamentare și locale, conform ZiuaNews. Reprezentanții lui Murdoch au purtat discuții cu mai multe trusturi media, precum Romania TV, Prima TV și chiar Antenele lui Voiculescu (se pare că Star ar fi primit o propunere concretă), au lăsat mesaje indirecte și la Metropola lui Pandele/Firea sau la B1tv, fie reale, fie false - prin intermediari care au pretins că sunt în contact cu americanii - și apoi au început "tatonări" cu vedetele locale din mass-media. Am fost informat de la mai multe surse că, în cele din urmă, s-au hotărât să înființeze de la zero o stație sub titulatura de Fox News Romania, după ce au aflat că începând cu 2024 - dacă se comportă cum trebuie și respectă normele jocurilor video din Războiul cu Ucraina - Antena 3-CNN urmează să-și schimbe denumirea în CNN Romania. În acest context, am aflat că americanii de la "Vulpe" s-au concentrat asupra Denisei Rifai, o cunoscută prezentatoare de la Kanal D, pentru a deveni emblema noii stații, discuțiile în acest sens fiind destul de avansate. Am încercat să luăm legătura cu Denise Rifai, dar nu am putut obține prea multe informații oficiale. "Sunt în continuare sub contract cu Kanal D și toate declarațiile pe care le pot face trebuie să le transmit prin intermediul departamentului de relații publice al Kanal D. Nu pot comenta în niciun fel toate aceste informații", ne-a răspuns frumoasa moderatoare, care a captat atenția Fox. Dacă propunerea se va materializa, Denise Rifai ar urma să fie a doua vedetă de la Realitatea care preia conducerea unei televiziuni de prestigiu, după ce Andra Miron a preluat Euronews Romania.
https://www.stiripesurse.ro/fox-news-vrea-sa-vina-in-romania-prima-lovitura-denise-rifai_2943760.html

Săptămâna verde Europeană: Filme disponibile gratuit

EU Youth Cinema: Anul acesta, Green Deal trimite filme austriece în jurul lumii. Sub egida Săptămânii Verzi Europene, care are loc în perioada 3 - 11 iunie 2023, pasionații de film se pot bucura de producții remarcabile realizate și coproduse în Austria. Acestea pot fi vizionate gratuit de către toate școlile înregistrate în program atât la cinematografele partenere, cât și la clasă, prin intermediul platformei www.euyc.green. Dintre toate aceste filme, o parte vor fi disponibile gratuit și pentru restul spectatorilor din întreaga lume, pe durata Săptămânii Verzi Europene. Proiectul finanțat de UE, EU Youth Cinema: Green Deal, se angajează încă o dată să promoveze o Europă durabilă, prezentând obiectivele relevante ale Acordului Verde European într-un context cinematografic. Nu este o coincidență faptul că noua temă GREEN FILMS @AUSTRIA este lansată în timpul Săptămânii Verzi Europene - acest eveniment anual fiind o oportunitate excelentă de a prezenta evoluțiile actuale ale politicilor de mediu ale UE. Mai mult, la sugestia președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, anul 2023 a fost declarat Anul European al Competențelor.
https://www.stiripesurse.ro/saptamana-verde-europeana-filme-disponibile-gratuit_2943615.html

O nouă intoxicare anti-profesori la Digi 24

Deși e mini-vacanța de Rusalii, e tot grevă în educație. Am „răsfoit” puțin presa să văd ce se mai scrie pe tema asta și m-am enervat. Iată trei motive. În primul rând, foarte buna intervenție a scriitorului sibian Radu Vancu pe Facebook, după incalificabila reacție venită de la Iohannis, după așa-zisa mediere făcută de președinte între profesorii greviști și guvern: „Sunt sigur că fiecare dintre voi cunoaște cel puțin un astfel de profesor. Așa că vă rog să nu uitați: la Cotroceni nu locuiește nici un profesor. Acolo locuiește cineva care, după ce a ratat totul ca președinte, a ținut să rateze totul și ca profesor. Și a devenit cel mai îndârjit inamic al unei Românii cu adevărat educate. Îmi e rușine, cum ziceam, că o astfel de formă fără fond se poate recomanda drept profesor român. Să nu-l credeți nici o secundă: n-are nimic de-a face cu demnitatea meseriei de profesor. N-o va înțelege vreodată.” Digi24 își continuă misiunea de goarnă prezidențială anti-profesori. Iată un material despre sindicate de unde scoate un titlu precum ”în grupurile de profesori ar putea fi infiltrate ”incitatori” motivați politic”.
https://www.libertatea.ro/opinii/o-noua-intoxicare-anti-profesori-la-digi-24-si-gandurile-unui-scriitor-despre-un-profesor-care-s-a-ratat-ca-presedinte-si-viceversa-4565059

Ce filme nu trebuie să ratezi în luna iunie pe platformele de streaming

În timp ce cinematografele au început să programeze premiere lejere, de vară, platformele plusează cu titluri profitabile, vedete de primă mărime și povești spectaculoase. Avatar: Calea apei Considerat de unele voci filmul anului trecut, „Avatar: calea apei” / „Avatar: The Way of Water” a obținut până în prezent încasări de peste 2,3 miliarde de dolari la nivel global, a câștigat un Oscar pentru efecte vizuale și a fost nominalizat la încă trei categorii, având și două nominalizări la Globul de Aur. Continuarea așteptată treisprezece ani a poveștii populației Na’vi ni-i arată pe Neytiri (Zoe Saldana) și pe Jake Sully (Sam Worthington), care trăiesc fericiți în noua lor familie. Alături de ei o revedem pe Sigourney Weaver, care nu mai e dr. Grace Augustine, ci joacă rolul drăgălașei Kiri, fiica adoptivă adolescentă a lui Neytiri și Jake Sully. Kate Winslet joacă rolul lui Ronal, „un personaj esențial în povestea în curs”, care este o scufundătoare liberă din Metkayina și soția lui Tonowari (Cliff Curtis), Bailey Bass e fiica lor, Tsireya, iar Edie Falco are rolul generalului Frances Ardmore.
https://www.libertatea.ro/tvmania/ce-filme-nu-trebuie-sa-ratezi-in-luna-iunie-pe-platformele-de-streaming-4567822

Oracle România a avut anul trecut afaceri de 1,42 miliarde de lei și peste 4.500 de angajați

Gigantul american Oracle, producător mondial de software, a înregistrat în 2022, prin cele două subsidiare din România, o cifră de afaceri cumulată de 1,42 miliarde de lei, un avans de 21,4% față de 2021, când a avut un business de 1,17 miliarde de lei. Defalcat, Oracle România a raportat anul trecut o cifră de afaceri netă de 805,83 milioane de lei, un plus de 16,2% față de nivelul din 2021, potrivit bilanțului depus la Ministerul de Finanțe. În același interval, profitul a crescut de peste 4 ori, de la 6,47 milioane de lei, la 30,1 milioane de lei. Înființată în 2019, Oracle Global Services România SRL a încheiat anul 2022 cu un rulaj de 615,61 milioane de lei, un plus de 28% față de nivelul din 2021, de 479,8 milioane de lei. În 2019, compania a avut afaceri de 253,31 milioane de lei.
https://www.economica.net/oracle-romania-a-avut-anul-trecut-afaceri-de-142-miliarde-de-lei-si-peste-4-500-de-angajati_672649.html

Loredana Groza se alătură serialului Camera 609, produs de Ruxandra Ion

Loredana Groza se alătură distribuţiei serialului Lasă-mă, îmi place! Camera 609, produs de Ruxandra Ion pentru Antena 1. Loredana a mai jucat în seriale precum Inimă de ţigan, Regina, Aniela, difuzate la postul Acasa TV. Alături de Loredana Groza va luat parte la acest proiect şi actriţa Gabriela Voicu. În proiectul de la Antena 1, Loredana o va interpreta pe Felicia Soare, mama Dianei, logodnica lui Victor (Matei Negrescu), o cântăreaţă nonconformistă, care cânta într-un bar înainte de Revoluţie. După ce a pus mâna pe un politician înstărit, a uitat de unde a plecat şi nu s-a sfiit să îşi înşele bărbatul. Deşi a făcut parte din toate matrapazlâcurile soţului, atunci când acesta dă de necaz, alege să pozeze în victimă. Persoană cu un caracter fals, Felicia se dă drept prietena mamei lui Victor, însă în realitate i-a fost amantă soţului acesteia.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/loredana-groza-serial-camera-609-antena-1-21219253

TVR pune condiții pentru realizarea show-ului „Big Brother”: Vrea să aleagă vedetele și să aibă controlul editorial al programului

După ce Comitetul Director al postului public de televiziune a dat undă verde pentru începerea negocierilor în vederea organizării reality show-ului „Big Brother”, difuzat prima dată în România în urmă cu 20 ani, Consiliul de Administrație a cerut detalii suplimentare despre proiect. Libertatea anunța în exclusivitate în luna aprilie că Televiziunea Română vrea să dea lovitura pe piața media prin organizarea și găzduirea unuia dintre cele mai de succes reality show-uri, formatul internațional „Big Brother”, dar cu vedete, persoane cunoscute publicului. Pe scurt, formatul presupune locuirea în aceeași casă a concurenților, toată activitatea lor fiind înregistrată 24 de ore din 24, cu camere normale, dar și ascunse. Propunerea realizării acestui format nu a aparținut TVR, ci a fost propus Direcției de Programe de către compania Mediacast, la începutul lunii martie.
https://www.libertatea.ro/entertainment/tvr-pune-conditii-pentru-realizarea-show-ului-big-brother-vrea-sa-aleaga-vedetele-si-sa-aiba-controlul-editorial-al-programului-4566616

Încep filmările pentru Cravata galbenă la Bucureşti. John Malkovich, în rolul lui Sergiu Celibidache

Încep filmările pentru Cravata galbenă (The Yellow Tie), o producţie care va prezenta viaţa legendarului dirijor de muzică clasică Sergiu Celibidache. Filmările vor începe luna aceasta la Bucureşti. Cravata galbenă este regizată de fiul dirijorului, Serge Ioan Celebidachi, după un scenariu co-scris împreună cu James Oliver. Ben Schnetzer va avea rol principal şi îl va interpreta pe dirijorul Sergiu Celibidache în anii tinereţii, iar John Malkovich îl va pune în scenă în ultima parte a vieţii. În locul lui Ben Schnetzer trebuia să joace actorul Rupert Friend.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/incep-filmarile-pentru-cravata-galbena-21216515

În iunie, Pro Cinema aduce animaţii în fiecare joi. Vor fi producţii precum Ursul Yogi şi Hotel Transilvania

Pro Cinema a pregătit pentru luna iunie mai multe animaţii, care vor fi difuzate în fiecare seară de joi, de la 20.30, notează protv.ro. Seria de animaţii a început pe 1 iunie, de ziua copiilor, cu The Boss Baby: Cine-i şef acasă? Ce animaţii vor fi la tv? Săptămâna viitoare pe 8 iunie va fi difuzat Ursul Yogi (2010). O altă animaţie va fi programată pe 15 iunie şi este vorba despre Hotel Transilvania (2012). Pe 22 iunie va fi partea a doua din Hotel Transilvania (2015). Iar în ultima joi din luna iunie, pe 29 iunie, este programat Hotel Transilvania 3: Monştrii în vacanţă (2018). În weekend, pe 3 iunie, postul a programat comedia S-a furat mireasa, de la 20.30. Din distribuţie fac parte Gheorghe Ifrim (Las Fierbinţi), Cătălina Grama - Jojo (Clanul) , Sergiu Costcahe (Clanul).
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/pro-cinema-animatii-in-fiecare-joi-in-luna-iunie-21216443

Bătălia lui Firicel din Las Fierbinți contra CREDIDAM, intrată în al 7-lea an, se va relua abia la toamnă

În ultima zi a lunii mai 2023, la Curtea de Apel București s-a desfășurat o nouă etapă din războiul din justiție purtat de actorul Cuzin Toma, alias Firicel din Las Fierbinți, împotriva Centrului Român pentru Administrarea Drepturilor Artiștilor Interpreți(CREDIDAM). Completul însărcinat cu judecarea apelului din dosarul 18666/3/2016 a decis să amâne procesul pentru 6 septembrie 2023, pentru efectuarea raportului de expertiză. În aprilie 2021, instanța a admis realizarea unei expertize contabile, cu următoarele obiective: I. Stabilirea sumelor cuvenite reclamantului cu titlu de remuneraţii pentru difuzarea prestaţiilor artistice audiovizuale fixate, pe fiecare dintre următoarele surse de colectare interne: cablu, TV, internet, ambiental, cinematografe, cu evidenţierea distinctă pe fiecare sursă de colectare şi pentru fiecare dintre perioadele următoare: -01.03.2012 – 14.05.2013. -15.05.2013 – 18.05.2013. Va fi exclusă din perioada de referinţă remuneraţia cuvenită reclamantului pentru perioada 01.03-31.03.2013 pentru serialul Las Fierbinţi şi pentru serialul Tanti Florica, pentru care reclamantul a arătat că face obiectul dosarului nr. 10134/3/2014 al TB; -18.05.2013 – 18.09.2015 -19.09.2015- 18.05.2016 Pentru perioadele în discuţie vor fi realizate două variante ale expertizei : O variantă în care remuneraţia va fi calculată în raport de criteriul utilizării reale a repertoriului reclamantului, respectiv de toate prestaţiile artistice pentru care reclamantul are calitatea de titular de drepturi, rezultate a fi utilizate din play-listele comunicate de utilizatori, pentru care apelanta pârâtă a realizat colectarea; O variantă în care remuneraţia va fi calculată diferenţiat după natura gestiunii obligatorii sau facultative, respectiv în raport de toate prestaţiile artistice ale reclamantului pe sursa cablu (gestiune obligatorie) şi în raport de prestaţiile artistice ale reclamantului, declarate la CREDIDAM, conform declaraţiilor de repertoriu, pentru celelalte surse de colectare (gestiune facultativă). II. Stabilirea sumelor cuvenite reclamantului cu titlu de remuneraţii pentru difuzarea prestaţiilor artistice audiovizuale fixate pe sursele de colectare externe, pentru perioadele menţionate.
https://justnews.ro/batalia-lui-firicel-din-las-fierbinti-contra-credidam-intrata-in-al-7-lea-an-se-va-relua-abia-la-toamna/

ANAF pierde un proces de 3 milioane de euro cu editorul publicațiilor Ziarul Financiar și Business Magazin

După 4 ani de judecată, Mediafax Group, editorul publicațiilor Ziarul Financiar și Business Magazin, a câștigat la sfârșitul lunii trecute procesul pe fond de la Curtea de Apel București cu ANAF – Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili și Direcția Generală de Soluționare a Contestațiilor, într-un litigiu cu miză de peste 3 milioane de euro, în care a contestat raportul de inspecție fiscală 572/27.11.2018: Solutia pe scurt: Admite acţiunea. Anulează parţial actele administrative fiscale contestate în privinţa obligaţiilor fiscale suplimentare de plată reprezentate de TVA în cuantum de 9.820.008 lei şi TVA în cuantum de 6.525.452 lei, precum şi în privinţa obligaţiilor fiscale accesorii aferente TVA în cuantum de 9.820.008 lei şi TVA în cuantum de 6.525.452 lei (dobânzi/majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere), cu consecinţa exonerării reclamantei de la plata acestor obligaţii fiscale. Admite cererea expertului judiciar de majorare a onorariului de la suma de 15.000 lei la suma de 28.450 lei. Obligă reclamanta la plata către expertul judiciar Calangiu Lucia a sumei de 13.450 lei, reprezentând diferenţa de onorariu. Cu recurs în 15 zile de la comunicare, recursul depunându-se la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată cu aplicarea art. 396 alin. 2 Cod proc. civ., azi, 31.05.2023. Mediafax Group, companie distinctă de Mediafax SA, care deține agenția de presă Mediafax, este controlată în prezent de omul de afaceri Dan Șucu. Patron al Mobexpert, Dan Șucu controlează compania MediaMex Investments, care a semnat o convenție de preluare a datoriilor de la ING, care devenise principalul creditor al Mediafax Group, menționează infofinanciar.ro.
https://justnews.ro/anaf-lovit-la-punga-de-editorul-publicatiilor-ziarul-financiar-si-business-magazin/

Centrul de tehnologie al Deutsche Bank din Bucureşti a raportat afaceri de 529 mil. lei în 2022, mai mari cu 41%

DB Global Technology, centrul de tehnologie al Deutsche Bank de la Bucureşti, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 528,7 mil. lei, mai mare cu 41,1% faţă de anul anterior, conform datelor din bilanţul depus de companie la Ministerul Finanţelor Publice. Profitul net al societăţii a fost de 36,7 mil. lei, mai mare cu 31%, conform aceleiaşi surse. Numărul mediu de angajaţi al companiei a fost de 1.153 în 2022, mai mare cu aproape 300 de persoane faţă de anul 2021. Creşterea vine în contextul în care gigantul german are planuri mari cu centrul din România. Într-un interviu acordat ZF la finele anului trecut, Bernd Leukert, head of technology, data and innovation în cadrul Deutsche Bank, spunea că despre centrul din România că ar putea deveni „inima“ eforturilor de dezvoltare a serviciilor financiare inovative ale gigantului german la nivel global.
https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/centrul-de-tehnologie-al-deutsche-bank-din-bucuresti-a-raportat-21922855

Motorola atacă segmentul smartphone-urilor care se pliază pe verticală: Vrem să vindem peste 5.000 de telefoane razr 40 şi 40 ultra anul acesta în România. Piaţa pe acest segment s-a situat la 20.000 de unităţi în 2022

Motorola s-a situat pe locul trei pe piaţa locală de smartphone-uri în luna aprilie 2023 ca număr de unităţi, a doua oară anul acesta. Segmentul de smartphone-uri pliabile pe verticală (clamshell/flip), asemănătoare celor cu clapetă de acum 20 de ani, este estimat să ajungă anul acesta la circa 30.000 de unităţi, în creştere cu 50% faţă de 2022, în condiţiile în care în prezent pe această nişă nu mai este pre­zent doar un singur producător de tele­foa­ne inteligente. Motorola Mobility, producă­torul de telefoane mobile parte a gigantului chi­nez Lenovo, a lansat vineri pe piaţa din Ro­mânia noile modele din gama sa razr - razr 40 şi razr 40 ultra, ambele fiind smartphone-uri pliabile pe verticală. „Estimăm că segmentul de smartphone-uri clamshell din România s-a situat la circa 20.000 de unităţi în 2022, iar anul acesta va creşte cu circa 10.000 de unităţi. Noi ne-am propus să vindem circa 5.000 - 6.000 bucăţi din noile modele pliabile razr 40 şi razr 40 ultra. Avem şi varianta mid-range - razr 40 - şi varianta high-end - razr 40 ultra, iar mo­delul razr 40 va fi la un preţ pro­moţional de 2.999 lei în perioada de precoman­dă. Es­te cel mai mic preţ pentru un smart­phone plia­bil“, a decla­rat pentru ZF Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/motorola-ataca-segmentul-smartphone-urilor-pliaza-verticala-vrem-21920774

Inspecţia Muncii: Orange (fostul Romtelecom) a notificat pe 25 mai intenţia de a desfiinţa 551 de posturi ocupate şi 31 de posturi vacante. Datele de la Finanţe arată că Orange Communications a avut în 2022 o pierdere netă de 187 mil. lei, în scădere cu 48%

Societatea a devenit mai „suplă“ şi anul trecut: 240 de oameni au plecat şi în 2022. Orange, către Inspecţia Muncii: Schema de personal este supraîncărcată, generează costuri suplimentare nejustificate. Compania de comunicaţii fixe Orange Communications - fostul Telekom Fix (Romte­lecom), operator controlat în prezent de francezii de la Orange, a notificat Inspecţia Muncii pe 25 mai privind intenţia de a realiza concedieri co­lective, numărul total de posturi ce ur­mea­ză a fi desfiinţate fiind de aproape 600. „În data de 25.05.2023 Orange Româ­nia Communications a comunicat Inspecto­ratului Teritorial de Muncă Bucureşti o no­tificare privind intenţia de concediere colectivă. Prin această notificare, societatea menţionează că «a fost identificată necesi­tatea desfiinţării unor posturi din mai multe arii (Divizia Marketing B2C, Divizia B2C Vânzări & Distribuţie, Divizia Operaţiuni Clienţi şi Direcţia Executivă Business to Business), respectiv 551 de pos­turi ocupate şi 31 vacante»“, a transmis Inspecţia Muncii, răspunzând unei solicitări transmise de Ziarul Finan­ciar. Informaţia privind des­fiinţarea a 31 de pos­turi care nu sunt ocupate nu a fost prezentată anterior în spaţiul public. Reamintim, ZF a fost prima publicaţie care a scris despre restructurarea de la Orange, în data de 26 mai.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/inspectia-muncii-orange-fostul-romtelecom-notificat-25-intentia-21920773

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL