×

Revista presei -- Data și ora publicării: 07.05.2024 17:14:31

REVISTA PRESEI / 7 mai 2024 /



Digi Communications va distribui 120 milioane lei în dividende pentru 2023
De ce au scăzut atât de mult audiențele televiziunilor în aprilie? Cine a pierdut cei mai mulți telespectatori
Pro TV pregăteşte un nou sezon Atletico Textila după şapte ani de pauză. Va fi difuzat pe Voyo. Andi Vasluianu se alătură distribuţiei
Programul de Paşte de la Prima TV şi Cinemaraton. Filme româneşti şi ediţie specială Exclusiv VIP, cu Brancu. Plus seria B.D şi Colierul de turcoaze la Cinemaraton
INTERVIU. Teo şi Ilinca Vandici, Kanal D2: „Revenirea la TV a fost un fel de reaşezare a mea în făgaşul obişnuit”
Samsung își informează executivii că vor lucra 6 zile pe săptămână
Mai puțini români pe social media în 2024. De la Facebook, TikTok până la X, care sunt platformele preferate
Bursele JTI pentru Jurnalişti lansează ediţia următoare a programului, corespunzătoare perioadei 2024-2025
Box office nord-american: "The Fall Guy" dă startul sezonului de filme de vară cu un debut dezamăgitor de 28 de milioane de dolari
Primul trailer al filmului-eveniment „Megalopolis” de Francis Ford Coppola, aflat în competiţia de la Cannes
Inteligenţa artificială va îmbunătăţi securitatea la Festivalul de Film de la Cannes: 884 de camere video, 462 de butoane de urgenţă, 400 de agenţi
...


Digi Communications va distribui 120 milioane lei în dividende pentru 2023

Digi Communications, unul dintre liderii la nivel european în domeniul telecomunicațiilor, listat la Bursa de Valori București, anunță că va propune acționarilor săi distribuirea de dividende în valoare de aproximativ 120 milioane lei pentru anul fiscal 2023. Propunerea companiei este un dividend de 1,25 lei pe acțiune, în creștere cu 25% comparativ cu anul 2022. Dividendul pentru anul fiscal 2022 a fost de 1 leu. Detaliile legate de plată, inclusiv data de înregistrare și data plății, vor fi stabilite în cadrul Adunării Generale Anuale a Acționarilor, care va avea loc în iunie 2024. Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „Digi Communications continuă să fie o poveste de creștere dinamică și ne bucurăm că suntem printre cei mai performanți emitenți de la Bursa de Valori București în acest an. Considerăm acest lucru ca fiind o recunoaștere a performanței noastre operaționale solide și a încrederii pieței în direcția noastră strategică. Suntem în fața unei oportunități excepționale de a construi un operator de telecomunicații de top în Europa, pornit din România. Piețele noastre principale, România și Spania, arată o creștere continuă și rapidă. În paralel, ne pregătim intens pentru lansările comerciale planificate în Portugalia și Belgia, spre finalul acestui an. În contextul acestor evoluții semnificative, care promit să stimuleze creșterea în anii următori, angajamentul nostru față de crearea de valoare pentru acționari este mai ferm ca niciodată.” Luând în considerare planurile de extindere a amprentei în piețele principale, România și Spania, precum și pregătirea lansării operațiunilor în Portugalia și Belgia, ambele estimate pentru 2024, Digi Communications a continuat să aloce un buget de CAPEX semnificativ pentru valorificarea oportunităților de creștere. În 2023, cheltuielile de capital ale Digi Communications s-au ridicat la 730 milioane de euro, acestea crescând și îmbunătățind capacitățile rețelei în toate piețele. Cu toate acestea, compania se concentrează în același timp și pe generarea de valoare pentru acționari, mărimea dividendului brut înregistrând o creștere anuală compusă de 24% în perioada 2017-2023.
https://www.economica.net/digi-communications-va-distribui-120-milioane-lei-in-dividende-pentru-2023_744697.html

De ce au scăzut atât de mult audiențele televiziunilor în aprilie? Cine a pierdut cei mai mulți telespectatori

Temperaturile ridicate din cursul lunii aprilie a.c. au influențat masiv consumul de televiziune liniară (pe telecomandă) din această perioadă. Mai mult, odată cu trecerea la ora de vară, zilele au devenit mai lungi decât nopțile și interesul pentru programele TV din prime-time a scăzut. Astfel, românii au stat mai puțin în fața micilor ecrane, preferând să profite de zilele cu temperaturi care au atins valorile specifice sezonului estival. Măsurătorile de audiență TV pentru aprilie s-au comportat precum un termometru, arătând o scădere importantă a ratingului față de luna martie. Legătura este directă: cresc temperaturile din termometre, scad audiențele TV în sondaje.
https://www.libertatea.ro/opinii/de-ce-au-scazut-atat-de-mult-audientele-televiziunilor-in-aprilie-vezi-cine-a-pierdut-cei-mai-multi-telespectatori-4878404

Pro TV pregăteşte un nou sezon Atletico Textila după şapte ani de pauză. Va fi difuzat pe Voyo. Andi Vasluianu se alătură distribuţiei

Pro TV reia producţia serialului de comedie Atletico Textila, care a fost difuzat cu mai mulţi ani în urmă. Postul de televiziune a anunţat filmările pentru cel de-al patrulea sezon al producţiei de comedie, ce urmează să fie difuzat exclusiv pe platforma de streaming Voyo. Printre actorii care au făcut parte din distribuţia primelor sezoane şi revin se află: Angel Popescu, Răzvan Oprea, Andrei Mateiu, Pavel Bârsan, Bogdan Cotleţ şi Andreea Mateiu.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/atletico-textila-serial-sezon-nou-21579249

Programul de Paşte de la Prima TV şi Cinemaraton. Filme româneşti şi ediţie specială Exclusiv VIP, cu Brancu. Plus seria B.D şi Colierul de turcoaze la Cinemaraton

Ce vedem de Paşte la Prima TV şi Cinemaraton? Cu ocazia sărbătorilor de Paşte, cele două posturi care fac parte din portofoliul grupului Clever au pregătit ediţii speciale a emisiunii Exclusiv VIP, moderată de Cristi Brancu şi o serie de producţii româneşti, atât la Prima TV cât şi la Cinemaraton. Prima TV aduce filmele Toate pânzele sus şi Cucoana Chiriţa, iar la Cinemaraton se vede seria B.D (B.D în acţiune, B.D în alertă, B.D la munte şi la mare) şi Colierul de turcoaze.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/program-paste-prima-tv-si-cinemaraton-21578468

INTERVIU. Teo şi Ilinca Vandici, Kanal D2: „Revenirea la TV a fost un fel de reaşezare a mea în făgaşul obişnuit”

INTERVIU. „Atunci când faci o meserie mulţi ani, te simţi confortabil făcând-o. Nu ascund, de asemenea, că pentru mine radioul reprezintă o mare pasiune, dar revenirea la TV a fost un fel de reaşezare a mea în făgaşul obişnuit”, povesteşte Teo Trandafir pentru Paginademedia. „Niciodată nu ne-am gândit cum ar fi să lucrăm împreună”, spune Ilinca Vandici. Teo şi Ilinca Vandici sunt prezentatoarele emisiunii Follow us de la Kanal D2. Follow us este o emisiunea magazin care a debutat la Kanal D2 pe 11 martie.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/teo-si-ilinca-vandici-kanal-d-interviu-21578485

Samsung își informează executivii că vor lucra 6 zile pe săptămână

În timp ce unele companii adoptă săptămâni de lucru de patru zile, grupul Samsung pare să meargă în direcția opusă – cel puțin pentru executivi. Compania implementează o săptămână de lucru de șase zile pentru executivii din toate diviziile sale, cu unele începând chiar săptămâna aceasta, conform unui nou raport al publicației The Korea Economic Daily. Mutarea bruscă a gigantului de afaceri din Coreea de Sud vine în contextul în care compania se confruntă cu dificultăți în afaceri – creșterea prețurilor la petrol, costuri ridicate de împrumut și deprecierea accentuată a wonului sud-coreean. Raportul citat de Business Insider a descris situația companiei ca fiind în “modul de urgență”. “Având în vedere că performanța principalelor noastre unități, inclusiv Samsung Electronics Co., a fost sub așteptări în 2023, introducem săptămâna de lucru de șase zile pentru executivi cu obiectivul de a injecta un sentiment de criză și de a depune eforturi depline pentru a depăși această criză”, a declarat un executiv al Grupului Samsung.
https://www.forbes.ro/samsung-isi-informeaza-executivii-ca-vor-lucra-6-zile-pe-saptamana-387105

Mai puțini români pe social media în 2024. De la Facebook, TikTok până la X, care sunt platformele preferate

În România, social media are 13,3 milioane de utilizatori dintr-un total de 18,06 milioane de utilizatori de internet la începutul anului 2024, când gradul de penetrare a internetului era de 91,6%, arată o analiză a DataReportal, care citează Kepios. Datele arată o scădere a numărului de utilizatori de internet din România cu 298.000 (-1,6%) între ianuarie 2023 și ianuarie 2024. Numărul de utilizatori de social media din România la începutul anului 2024 era echivalent cu 67,4% din populația totală, dar este important de subliniat faptul că utilizatorii de social media pot să nu reprezinte indivizi unici și un singur om să dețină mai multe conturi. Potrivit raportului, numărul de utilizatori de social media din România au scăzut cu 200.000 (-1,5%) între începutul anului 2023 și începutul anului 2024. În acest interval, 50,2% dintre utilizatorii de social media din România erau femei, în timp ce 49,8% erau bărbați. Pentru a înțelege mai bine aceste cifre, 1,67 de milioane de persoane din România nu foloseau internetul la începutul anului 2024, ceea ce sugerează că 8,4% din populație era offline la începutul anului.
https://www.economica.net/mai-putini-romani-pe-social-media-in-2024-de-la-facebook-tiktok-pana-la-x-care-sunt-platformele-preferate_743696.html

Bursele JTI pentru Jurnalişti lansează ediţia următoare a programului, corespunzătoare perioadei 2024-2025

Bursele JTI pentru Jurnalişti lansează vineri, de Ziua Mondială a Libertăţii Presei, ediţia următoare a programului, corespunzătoare perioadei 2024-2025. "La peste un sfert de secol de la prima sa ediţie, programul Bursele JTI pentru Jurnalişti este destinat tuturor ziariştilor care doresc să-şi consolideze experienţa profesională, încurajând pregătirea acestora în domeniul politicilor europene. Totodată, programul contribuie şi la înţelegerea modului în care temele europene sunt abordate de către mass-media internaţionale", se arată într-un comunicat transmis AGERPRES. Conform aceleiaşi surse, Bursele JTI pentru Jurnalişti se desfăşoară în trei etape, prima fiind un training specializat, susţinut în România de către experţi în problematici europene. La încheierea primei etape vor fi selectaţi jurnaliştii care vor continua programul. A doua etapă constă într-o călătorie de studii de o săptămână la Bruxelles, pe durata căreia ziariştii se vor întâlni formal şi informal cu oficiali ai Uniunii Europene. În a treia etapă sunt programate stagii de pregătire profesională, timp de patru săptămâni, la Bruxelles. "Programul Bursele JTI pentru Jurnalişti invită în ediţia 2024-2025 freelanceri şi ziarişti din presa scrisă, radio, TV şi on-line, specializaţi în domeniile economic, politic şi social, care trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: experienţă profesională de minimum doi ani; abilităţi de comunicare în limba engleză", se mai menţionează în comunicat.
https://www.agerpres.ro/cultura/2024/05/03/bursele-jti-pentru-jurnalisti-lanseaza-editia-urmatoare-a-programului-corespunzatoare-perioadei-2024-2025--1290265

Box office nord-american: "The Fall Guy" dă startul sezonului de filme de vară cu un debut dezamăgitor de 28 de milioane de dolari

"The Fall Guy", o comedie de acţiune cu Ryan Gosling şi Emily Blunt, a dat startul sezonului cinematografic de vară fără prea multă vervă. Filmul, susţinut de Universal şi regizat de David Leitch, a fost puţin sub aşteptări, cu 28,5 milioane de dolari din 4.002 săli nord-americane la debut, potrivit Variety. La începutul weekendului, era estimat ca "The Fall Guy" să obţină cel puţin 30 de milioane de dolari până la 40 de milioane de dolari. Producţia filmului a costat 140 de milioane de dolari, aşa că are nevoie şi de interes la box office-ul internaţional pentru a-şi recupera bugetul în timpul rulării în cinematografe. "The Fall Guy" s-a deschis cu 25,4 milioane de dolari în străinătate, ceea ce a dus totalul global la 65,4 milioane de dolari.
https://www.news.ro/entertainment/box-office-nord-american-the-fall-guy-da-startul-sezonului-de-filme-de-vara-cu-un-debut-dezamagitor-de-28-de-milioane-de-dolari-video-1922402406282024050821581928

Primul trailer al filmului-eveniment „Megalopolis” de Francis Ford Coppola, aflat în competiţia de la Cannes

Primul trailer al „Megalopolis”, filmul lui Francis Ford Coppola, fără a dezvălui cu adevărat nimic despre intrigă, prezintă o scenă spectaculoasă de două minute în care apare eroul acestui film futurist, interpretat de Adam Driver. Le pacte, compania responsabilă cu distribuţia în Franţa, a profitat de lansarea primului trailer al filmului „Megalopolis” pentru a dezvălui într-un comunicat de presă liniile generale ale scenariului a ceea ce ar putea face senzaţie pe Croazetă: „Megalopolis” este o epopee romană plasată într-o Americă modernă imaginară aflată în plină decadenţă. Oraşul Noua Romă trebuie neapărat să se schimbe, ceea ce creează un conflict major între Caesar Catiline, un artist genial cu puterea de a opri timpul, şi primarul arhiconservator Franklyn Cicero. Primul visează la un viitor utopic ideal, în timp ce al doilea rămâne ferm ataşat de un status quo regresiv care protejează lăcomia, privilegiile şi miliţiile private. Fiica primarului, Julia Cicero, îndrăgostită de Caesar Catilina, este împărţită între cei doi bărbaţi şi va trebui să descopere ce crede ea că este mai bine pentru viitorul omenirii".
https://www.news.ro/entertainment/primul-trailer-al-filmului-eveniment-megalopolis-de-francis-ford-coppola-aflat-in-competitia-de-la-cannes-video-1922403105002024050821581091

Inteligenţa artificială va îmbunătăţi securitatea la Festivalul de Film de la Cannes: 884 de camere video, 462 de butoane de urgenţă, 400 de agenţi

Securitatea la cea de-a 77-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes va fi una tehnologizată, cu dispozitive experimentale folosite într-un moment în care planul Vigipirate se află la cel mai înalt nivel, în preajma Jocurilor Olimpice de la Paris, potrivit AFP. Cu o sumedenie de vedete, mulţimea care încearcă să le zărească şi 4.500 de jurnalişti acreditaţi, ediţia din acest an a festivalului (14-25 mai) va fi supravegheată de 17 "camere de protecţie video care utilizează inteligenţa artificială (AI)", a anunţat primăria din Cannes. Aceste camere vor fi instalate "în mod experimental" în jurul Palais des Festivals, zona cea mai supravegheată, unde au loc proiecţiile şi unde sunt aşteptaţi, printre alţii, Francis Ford Coppola, George Lucas, Emma Stone, Selena Gomez, Catherine Deneuve şi Demi Moore. Tehnologia va permite Centrului de Protecţie Urbană (CPU) al oraşului să "depisteze evenimente sau comportamente considerate suspecte sau de risc" şi va ajuta la detectarea coletelor abandonate, a prezenţei armelor, a persoanelor pe jos sau a oricăror mişcări de mulţime, detaliază primăria.
https://www.news.ro/cultura-media/inteligenta-artificiala-va-imbunatati-securitatea-la-festivalul-de-film-de-la-cannes-884-de-camere-video-462-de-butoane-de-urgenta-400-de-agenti-1922404207232024050921582796

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL