×

Revista presei -- Data și ora publicării: 15.01.2025 12:37:39

REVISTA PRESEI /15 ian 2025 /



Exclusiv. Volumele de audiențe livrate de televiziunile de filme și seriale în anul 2024
Exclusiv. Topul radiourilor cu cele mai mari încasări de publicitate în anul 2024
CNA începe anul cu membri noi
CNA amenință presa
Festivalul Cerbul de Aur s-ar putea relua la Brașov / Viceprimarul Dan Ghiță: „Avem discuții cu TVR” / ”Face parte din istoria orașului nostru și ar fi păcat să-l pierdem”
Filmul Netflix cu peste 34 de milioane de ore vizionate. Oamenii din întreaga lume nu se mai satură de el
TikTok ar putea primi o extensie de funcţionare în Statele Unite
Disney dată în judecată. Este acuzată de plagiat pentru cele două filme „Vaiana”
Autoritatea de reglementare antitrust din Regatul Unit va investiga serviciile de căutare ale Google
Emisiunea Convieţuiri de la TVR 1 va fi prezentată de actriţa Adriana Irimescu
Noua televiziune Nostalgia TV intră şi la Vodafone. Mai multe posturi ale grupului Discovery ies de pe reţeaua de cablu
Televiziunea Profit News îşi schimbă cu totul numele şi profilul. Va fi un canal adresat Republicii Moldova
Paginadeseriale: AXN aduce sezonul patru din serialul Cum l-am prins pe criminal. Când e primul episod
O emisiune TV franceză retrasă după ridiculizarea unei femei care s-a îndrăgostit de un Brad Pitt fals
Ziua Culturii Naţionale - Povestea demolării Mânăstirii Văcăreşti şi istoria clădirii Teatrului Naţional, în documentare speciale la TVR
Industria IT reacționează față de eliminarea facilităților fiscale: ”Va afecta competitivitatea globală a României”
Meta concediază peste 3.000 de angajaţi cu „performanţe scăzute”. Compania-mamă a Facebook, Whatsapp şi Instagram anunţă că va face angajări pentru posturile rămase vacante
Premierele show-urilor Mireasa și Power Couple, audiențe lider


....



Exclusiv. Volumele de audiențe livrate de televiziunile de filme și seriale în anul 2024

Cele 13 televiziuni de filme și seriale, prezente în sistemul național de măsurare a audienței, au furnizat clienților publicitari un volum de audiență în creștere cu 24,5% față de anul 2023. În 2023, nișa televiziunilor de filme și seriale a livrat clienților publicitari un volum de audiență de 228.523 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani ABCD Național, conform monitorizărilor Kantar Media. Volumul este mai mare cu 24,5% față de anul 2023. Acesta reprezentă 10% din audiența furnizată de piața TV din România în anul 2024 (95 de televiziuni). Nota 1: Din analiza acestui segment au fost eliminate televiziunile DIVA, Acasă Gold și AXN White, care sunt considerate de Forbes România televiziuni pentru publicul feminin și ca atare au fost repartizate pe nișa TV de femei. Șapte televiziuni au înregistrat creșteri de audiență în 2024: Film Cafe (19%), Pro Cinema (16%), AMC (42,4%), AXN (41,4%), Cinemaraton (89,7%), TV1000 (24%) și AXN Black (150%). În 2024, au intrat pe această nișă televiziunile Film Mania și BBC First. Televiziuni care au suferit scăderi de audiență comparativ cu 2023: Warner TV (-22,3%), Comedy Central (-10,3%) și Bollywood Clasic (-16,8%).
https://www.forbes.ro/exclusiv-volumele-de-audiente-livrate-de-televiziunile-de-filme-si-seriale-in-anul-2024-426157

Exclusiv. Topul radiourilor cu cele mai mari încasări de publicitate în anul 2024

Bugetul de publicitate investit pe 14 rețele de radio a crescut în 2024 cu 18,3% față de anul anterior, conform monitorizărilor BRAT. Toate radiourile au înregistrat creșteri ale bugetelor de publicitate comercială (rate card) comparativ cu anul 2023. Investițiile de publicitate s-au ridicat la 448.883.357 de euro (rate card) în 2024, în creștere cu 18,3% față de 2023, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Cele trei mari rețele de radio – Radio ZU, Kiss FM și Europa FM – și-au conservat locurile fruntașe în topul publicității din anul anterior. Acestea dețin o cotă cumulată de piață de 54,5% din bugetul total de publicitate, calculat la tarifele-listă (rate card). Radio ZU, deținut de Intact Media Group, a difuzat 171.564 spoturi, în valoare de 108,4 milioane de euro (rate card), cel mai mare buget (calculat la tarifele-listă de publicitate comercială). Bugetul a avut o creștere de 22,2% față de 2023. Numărul de reclame comerciale a atins 171.564, mai mare cu 12% față de anul precedent. Kiss FM, licențiat de Antenna Entertainment (Grecia), a obținut o creștere a bugetului de publicitate comercială (rate card) de 7,6%, ajungând la 69,5 milioane de euro (rate card), iar numărul de spoturi a fost de 145.153.
https://www.forbes.ro/topul-radiourilor-cu-cele-mai-mari-incasari-de-publicitate-in-anul-2024-426121

CNA începe anul cu membri noi

Consiliul Naţional al Audiovizualului a avut astăzi prima şedinţă din acest an. Patru noi membri au intrat în componenţa forului care veghează forul audiovizual. Este vorba despre Daniela Bârsan, propusă de preşedinţie, Vasile Bănescu, propus de guvernul Marcel Ciolacu, Lucian Dindirică, propus de Senat, cu susţinerea PSD, şi Georgică Severin, propus de Senat, cu susţinerea PSD. Amintim că forul audioviual nu mai are preşedinte după ce la finele anului trecut mandatul Monicăi Gubernat a ajuns la final. Membrii CNA ar urma să propună un nume însă până în acest moment nu au anunţat vreo intenţie. Până la numirea unui nou preşedinte, şedinţele sunt convocate şi conduse de vicepreşedintele Valentin Jucan. Şedinţa de astăzi s-a desfăşurat în formulă completă cu toţi cei 11 membri ai CNA. În debutul şedinţei publice de astăzi, fiecare dintre membri cei noi au vorbit puţin despre rolul pe care îl vor avea în forul audiovizual. Daniela Bârsan: „Am fost consilier prezidenţial timp de 10 ani pe partea de comunicare, şi sper să am o activitate cât mai bună în cadrul CNA. Mulţumesc”. Lucian Dindirică: „Bună dimineaţa, la mulţi ani, sunt Lucian Dindirică. M-am întors cumva la prima dragoste, presa, mă rog, în partea cealaltă a presei. Am fost 10 ani de zile în presă, televiziune şi radio, iar următorii 10 am avut activităţi administrative la bibliotecă, muzeu şi primăria municipiului Craiova. Cam atât. sper să facem treabă bună aici.” Vasile Bănescu: „Bună ziua, la mulţi ani tuturor. Mă bucur foarte mult să am această onoare de a face parte din Consiliul Naţional al Audiovizualului. Prezentarea mea sigur că e una formală. Văd că ne urmăreşte pe noii veniţi cifra de 10 ani. Şi eu am fost aproape 10 ani purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, 15 ani consilier patriarhal şi această experienţă în relaţia cu presa este una dintre cele mai plăcute pe care le-am avut de-a lungul vieţii şi mă bucur foarte mult să pot aduce o contribuţie alături de noii mei colegi în infuzarea unei tip de ordine la care ţinem cu toţii foarte mult, o ordine fondată pe criterii foarte decente, de valoare, de decenţă, evident de onorabilitate, profesionalism. Toate aceste valori trebuie să se regăsească în relaţia dintre această onorabilă instituţie şi spaţiul mediatic din România. Voi face tot ce pot alături de colegii mei să aplicăm în literă şi în spirit legea audiovizualului în spaţiul public românesc”. Georgică Severin: „Mă numesc Georrgică Severin, voi avea în curând 65 de ani. Ca experienţă, în perioada 1999 - 2010 am deţinut un trust de presă local pe Valea Prahovei. Am colaborat cu unii dintre dvs din postura cealaltă la vremea respectivă. Între 2009 şi 2016 am fost senator, membru al Comisiei de cultură în ambele mandate. Din 2012 până în 2016 am fost preşedintele Comisiei de Cultură a Senatului. M-am ocupat îndeaproape în problemele CNA-ului. Din 2017 până în 2021 am fost preşedinte-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune, iar din 2021 până la sfârşitul anului trecut am fost membru în Consiliul de Administraţie al Televiziunii Române. Deci aş putea spune că am o experienţă unică în sensul în care am fost proprietar în zona privată şi realizator. Am fost parlamentar care s-a ocupat de legislaţia audiovizualului din România. Am condus cea mai mare structură radiofonică din România şi am făcut parte din conducerea postului public de televiziune. Această combinaţie sper să îmi dea posibilitatea ca în această postură pe care o voi avea în următorii ani să pot să emit să spunem opinii şi judecăţi pertinente. Sunt aici persoane cu care am colaborat şi cunosc destul de bine zona audiovizualului atât în ceea ce priveşte legislaţia cât mai ales problemele practice cu care se întâlneşte atât industria audiovizuală cât şi industria de publicitate. (...) Sincer, mă simt foarte bine în postura de apărător al interesului public.”
https://www.paginademedia.ro/cna/noi-membri-cna-21897105

CNA amenință presa

Vicepreședintele Valentin Jucan propune amenzi uriașe în scandalul „FCSB nu e Steaua”: „Ia, frate, câte 200.000!”. În ședința publică a CNA din data de 14 ianuarie, unul dintre subiectele abordate a fost „FCSB nu e Steaua”, după ce doi colaboratori ai televiziunii Digi Sport au atribuit numele „Steaua” echipei din Liga 1. Valentin Jucan, vicepreședintele CNA, amenință presa sportivă: „De la următoarele rapoarte, eu o să propun câte 200.000 de lei (n.r. - amendă), pentru că aici nu e vorba de greșeli și de scăpări”. Valentin Jucan îndeplinește în prezent funcția de vicepreședinte al Consiliului Național al Audiovizualului și vicepreședinte al EPRA – Platforma Europeană a Autorităților de Reglementare în Audiovizual, cu sediul la Strasbourg, potrivit cna.ro. În momentul în care s-a ajuns la subiectul FCSB vs. Steaua, cuvântul a fost luat de Jucan, care a spus că acest „subiect durează deja de o grămadă de ani” și a venit cu propunerea de a sancționa instituțiile de presă cu sute de mii de lei: amenzi pentru toți cei care folosesc numele „Steaua” pentru a face referire la clubul patronat de Gigi Becali.
https://golazo.ro/cna-amenintari-presa-sportiva-amenzi-fcsb-steaua-123015?utm_source=hotnews&utm_medium=referral&utm_campaign=cross-hp-ultima-ora

Festivalul Cerbul de Aur s-ar putea relua la Brașov / Viceprimarul Dan Ghiță: „Avem discuții cu TVR” / ”Face parte din istoria orașului nostru și ar fi păcat să-l pierdem”

Conducerea Primăriei Brașov poartă discuții cu conducerea Televiziunii Române pentru reluarea organizării Festivalului Cerbul de Aur, anunță Radio România Brașov. În perioada următoare vor avea loc noi discuții între municipalitate și conducerea TVR, pentru restabilirea termenilor de colaborare, potrivit viceprimarului Dan Ghiță. „Am avut o discuție la finalul anului trecut cu directorul Televiziunii Române apropo de Cerbul de Aur. Așteptăm o echipă de la Televiziunea Națională să vină la Brașov în perioada următoare. Au denumit-o ei vizită exploratorie. Vom avea discuții punctual pe Cerbul de Aur. Nu avem în momentul de față informații clare, apropo de organizarea acestui eveniment, un spectacol care cred că face parte din istoria orașului nostru și ar fi păcat să-l pierdem”, a declarat acesta pentru Radio România Brașov FM.
https://www.g4media.ro/festivalul-cerbul-de-aur-s-ar-putea-relua-la-brasov-viceprimarul-dan-ghita-avem-discutii-cu-tvr-face-parte-din-istoria-orasului-nostru-si-ar-fi-pacat-sa-l-pierdem.html

Filmul Netflix cu peste 34 de milioane de ore vizionate. Oamenii din întreaga lume nu se mai satură de el

Netflix a dat lovitura cu un thriller care se află pentru a patra săptămână consecutiv pe primul loc al celor mai vizionate producții de pe platforma de streaming. Are peste 17 milioane vizualizări și peste 34 milioane de ore vizionate și continuă să fascineze abonații din întreaga lume. „Carry-On”, cu Sofia Carson și Taron Egerton, a cucerit abonații Netflix încă de la lansare. Producția este atât de apreciată încât se află pentru a patra săptămână consecutivă pe primul loc al celor mai vizionate pelicule de pe platforma de streaming. Doar săptămâna aceasta a fost vizionat de 17 milioane ori și are este 34 de ore vizionate, aflându-se în top 10 în 93 de țări, printre care Argentina, Bolivia, Brazilia, Canada, Statele Unite, Elveția, Austria, Belgia, România, Serbia, Turcia, Hong Kong, Indonezia, Israel, Arabia Saudită, Thailanda, Vietnam și Australia.
https://www.unica.ro/divertisment/filmul-netflix-cu-peste-34-de-milioane-de-ore-vizionate-oamenii-din-intreaga-lume-nu-se-mai-satura-de-el-709071

TikTok ar putea primi o extensie de funcţionare în Statele Unite

Senatorul Ed Markey a anunţat că va propune prelungirea cu 270 de zile a termenului până la care TikTok trebuie să taie legăturile cu ByteDance pentru a scăpa de blocarea în Statele Unite, transmite News.ro. „TikTok are problemele ei. Însă, blocarea ar putea avea consecinţe serioase asupra a milioane de americani, care depind de aplicaţie pentru legături sociale sau susţinere economică” spune senatorul american. Propunerea legislativă nu va modifica legea iniţială, care prevede blocarea platformei sociale chineze în cazul în care divizia din SUA nu este vândută unei companii americane. În schimb, aceasta va prelungi perioada pe care TikTok o are la dispoziţie să pună în aplicare prevederile legii pentru a rămâne funcţională în Statele Unite. Curtea Supremă este aşteptată să se pronunţe în zilele următoare asupra constituţionalităţii legii prin care TikTok poate fi blocată în Statele Unite, însă, specialiştii cred că aceasta va menţine prevederile originale.
https://www.g4media.ro/tiktok-ar-putea-primi-o-extensie-de-functionare-in-statele-unite.html

Disney dată în judecată. Este acuzată de plagiat pentru cele două filme „Vaiana”

Scenaristul şi animatorul american Buck Woodall a depus, vineri, o plângere împotriva companiei Disney pentru „încălcarea drepturilor de autor” la un tribunal federal din California, potrivit Entertainment Weekly. Woodall acuză compania că a plagiat elemente ale unui scenariu pe care l-a scris iniţial pentru un film de animaţie numit „Bucky” pentru cele două filme „Vaiana”, transmite News.ro. Cele două filme, a căror acţiune se desfăşoară într-un vechi sat polinezian, urmăresc aventurile unei adolescente care îşi sfidează părinţii, pornind într-o călătorie periculoasă pentru a-şi salva teritoriul. Potrivit plângerii, scenariul lui Bucky includea şi alte elemente narative similare filmelor „Vaiana”, dintre care primul a fost lansat în 2016, cum ar fi prezenţa unui colier simbolic, un personaj principal care întâlneşte un semizeu cu un cârlig uriaş şi a cărui piele este acoperită de tatuaje şi prezenţa unei creaturi ascunse într-un munte.
https://www.g4media.ro/disney-data-in-judecata-este-acuzata-de-plagiat-pentru-cele-doua-filme-vaiana.html

Autoritatea de reglementare antitrust din Regatul Unit va investiga serviciile de căutare ale Google

Autoritatea de reglementare antitrust a Marii Britanii a declarat marți că va investiga căutarea Google (GOOGL.O) pentru a vedea cum afectează consumatorii și întreprinderile, inclusiv agenții de publicitate, editorii de știri și motoarele de căutare rivale, potrivit Reuters. Autoritatea pentru Concurență și Piețe, care a obținut noi puteri pentru a examina tehnologia mare, a declarat că căutarea a fost vitală pentru creșterea economică și a fost esențial ca concurența să funcționeze bine. „Milioane de oameni și întreprinderi se bazează pe serviciile de căutare și publicitate ale Google – 90% din căutări au loc pe platforma lor și peste 200.000 de întreprinderi din Regatul Unit își fac publicitate acolo”, a declarat șefa CMA, Sarah Cardell. „Este de datoria noastră să ne asigurăm că oamenii beneficiază pe deplin de alegerea și inovarea serviciilor de căutare și că obțin o înțelegere echitabilă”.
https://www.g4media.ro/autoritatea-de-reglementare-antitrust-din-regatul-unit-va-investiga-serviciile-de-cautare-ale-google.html

Emisiunea Convieţuiri de la TVR 1 va fi prezentată de actriţa Adriana Irimescu

Anul 2025 vine cu noutăţi la emisiunea Convieţuiri. Din 15 ianuarie, programul Convieţuiri este prezentat de actriţă Adriana Irimescu (care a jucat în producţii precum Ho Ho Ho, Excursie, Bani negri). Această emisiune de la postul public a fost găzduită înainte de George Lungoci. Emisiunea Convieţuiri, difuzată la TVR 1 miercurea, în direct, de la ora 15.00, aduce în prim-plan cele mai importante manifestări din viaţa minorităţilor naţionale, potrivit tvr1.ro. Boris Velimirovici, producător al emisiunii: „Ne bucurăm să o primim în echipa noastră pe Adriana. Suntem convinşi că vom lucra excelent împreună, că vom reuşi să prezentăm, pe înţelesul tuturor, actualitatea minorităţilor naţionale, cu tot ce presupune ea. De la evenimente culturale, sociale, religioase, până la cele care ţin de marile sărbători din calendarul popular”, mai spune el. Până de curând, Adriana Irimescu a călătorit prin ţară pentru a cunoaşte şi a arăta telespectatorilor TVR realizări ce au trecut proba timpului, ale comunităţilor etnice din România.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/emisiunea-convieturi-are-alta-gazda-tvr1-21898025

Noua televiziune Nostalgia TV intră şi la Vodafone. Mai multe posturi ale grupului Discovery ies de pe reţeaua de cablu

Schimbări în grilele unor reţelele de cablu la început de an. Orange şi Vodafone au informat Consiliul Naţional al Audioizualului cu privire la modificările pe care le-au făcut în grila de programe. Astfel, televiziunea Nostalgia TV, lansată de grupul Clever la sfârşitul anului trecut, este disponibilă în reţeaua Orange. Totodată, cablistul Vodafone anunţă intrarea a două noi canale în grila sa digitală naţională, Nostalgia TV şi HGTV. În schimb, au ieşit Animal Planet, ID Investigation, Travel Channel şi Eurosport 4K. În plus pe platforma OTT a Vodafone, Vodafone TV+, vor intra posturile HGTV, Discovery Channel, Eurosport 1 HD şi Eurosport 2 HD. Televiziunea Nostalgia TV a fost lansată oficial de grupul Clever la sfârşitul anului trecut, având în grilă seriale menite să trezească...nostalgia românilor, cum ar fi Caracatiţa sau Sclava Izaura.
https://www.paginademedia.ro/cna/vodafone-grila-nostalgia-21897200

Televiziunea Profit News îşi schimbă cu totul numele şi profilul. Va fi un canal adresat Republicii Moldova

Schimbare de profil. Final de drum pentru televiziunea de business Profit News lansată în anul 2018. Postul îşi va schimba cu totul profilul, numele, dar şi aria de difuzare. Clever Media, compania care deţine televiziunea, a solicitat şi a primit de la CNA transformarea televiziunii de business Profit News într-un post cu profil de sport, Prima Sport Moldova care se va adresa publicului din Republica Moldova. Din informaţiile Paginademedia.ro, televiziunea este estimată să fie lansată în vara acestui an, în pauza dintre sezoane. Modificarea denumirii Profit News/Profit News HD în Prima Sport Moldova/Prima Sport Moldova HD. Cedarea licenţei de emisie de la Clever Business Transilvania, la Clever Media Network. Modificarea zonei de difuzare din naţională şi internaţională, în internaţională (Republica Moldova). Modificarea formatului de principiu, din tematic - şiti şi informaţii, în tematic - sport. Modificarea structurii serviciului de programe cu 33% producţie proprie (faţă de 85%), respectiv, 67% producţii ale altor producători (de la 15%).
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/profit-news-devine-prima-sport-moldova-21896904

Paginadeseriale: AXN aduce sezonul patru din serialul Cum l-am prins pe criminal. Când e primul episod

AXN Spin anunţă premiera sezonului patru din Cum l-am prins pe criminal, care va începe luna aceasta. Sezonul cu numărul patru al serialul - documentar inspirat din fapte reale va începe pe 16 ianuarie. Primul episod este programat de la ora 20.00 şi va fi difuzat în fiecare zi a săptămânii la aceeaşi oră. Acest nou sezon vine cu 10 episoade pline de mister şi adrenalină, care vor prezenta cazuri criminalistice din întreaga lume. Fiecare dintre ele dezvăluie provocările unice cu care se confruntă detectivii, în timp ce pătrund în minţile ucigaşilor şi încearcă să descopere motivele din spatele faptelor lor, iar, în final, să îi aducă în faţa justiţiei.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cum-l-am-prins-pe-criminal-sezonul-patru-axn-21896936

O emisiune TV franceză retrasă după ridiculizarea unei femei care s-a îndrăgostit de un Brad Pitt fals

O femeie din Franţa care credea că are o relaţie amoroasă de lungă durată cu Brad Pitt şi care a fost înşelată să plătească 830.000 de euro (700.000 de lire sterline) pentru a-l ajuta cu tratamentul medical s-a confruntat cu un val de critici online atât de mare încât o emisiune TV despre ea a fost retrasă. Designerul de interioare pe nume Anne, în vârstă de 53 de ani, a fost vizată pe reţelele de socializare şi chiar a făcut obiectul unei scenete satirice în cadrul celei mai mari emisiuni radiofonice matinale din Franţa, după ce a acordat duminică un interviu despre acest caz emisiunii „Sept à huit” de pe canalul TF1. Vorbind despre ceea ce a crezut că este o relaţie online cu Pitt, care a durat mai mult de un an, Anne a spus că a crezut că se iubesc. Când i s-a spus că actorul avea nevoie de ajutor financiar pentru tratamentul cancerului, deoarece conturile sale fuseseră îngheţate în timpul procedurii de divorţ cu Angelina Jolie, ea a transferat banii.
https://www.news.ro/cultura-media/o-emisiune-tv-franceza-retrasa-dupa-ridiculizarea-unei-femei-care-s-a-indragostit-de-un-brad-pitt-fals-1922401715582025010921897895

Ziua Culturii Naţionale - Povestea demolării Mânăstirii Văcăreşti şi istoria clădirii Teatrului Naţional, în documentare speciale la TVR

Documentare, interviuri cu personalităţi marcante, spectacole, ediţii speciale şi evenimente vor fi difuzate, miercuri, de Ziua Culturii Naţionale, la posturile Televiziunii Române. Telespectatorii TVR Cultural pot urmări, miercuri, de la ora 19.00, o ediţie specială a emisiunii „Intrare liberă”, moderată de Mirela Nagâţ. „Supratema acestei ediţii pasionante, pe alocuri polemică, e „statuia" lui Eminescu. Vorbim, evident, despre mitul cultural şi comunitar crescut în jurul figurii lui Eminescu, despre felul în care a fost instrumentat în peisajul memorial: ne uităm la toponimie, la monumentele care i-au fost dedicate. Şi nu în ultimul rând, chestionăm felul în care ne raportăm la publicistica lui naţionalistă, care are şi texte antidemocrate”, a spus Mirela Nagâţ. „Cum este receptat Mihai Eminescu astăzi?", „Dincolo de mitul care îl învăluie, cum îl (mai) citim astăzi pe Mihai Eminescu?", „Cum a fost exploatat mitul Eminescu de diversele regimuri politice?" sau „Cum ar trebui predată în şcoli opera eminesciană?" sunt doar câteva dintre întrebările la care vor încerca să răspundă invitaţii Mirelei Nagâţ: Ioana Bot - profesor de literatură română la Universitatea „Babeş Bolyai" din Cluj-Napoca, Mihai Coman - profesor universitar emerit, fondatorul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării de la Universitatea Bucureşti, Bogdan Creţu - profesor la Facultatea de Litere a Universităţii „Al. I. Cuza" din Iaşi, Caius Dobrescu - profesor la Departamentul de Studii Literare, Universitatea Bucureşti şi Mihai S. Rusu - conferenţiar la Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Univesitatea „Lucian Blaga" din Sibiu. Ediţia specială „Intrarea liberă", poate fi urmărită şi la TVR 1 şi TVR Internaţional, de la ora 21:00.
https://www.news.ro/cultura-media/ziua-culturii-nationale-povestea-demolarii-manastirii-vacaresti-si-istoria-cladirii-teatrului-national-in-documentare-speciale-la-tvr-1922401015002025010721897415

Industria IT reacționează față de eliminarea facilităților fiscale: ”Va afecta competitivitatea globală a României”

Peste 80% dintre companiile din sectorul IT, membre ANIS, consideră că măsurile fiscale adoptate în 2023 au avut un impact negativ sau puternic negativ asupra rezultatelor financiare, iar schimbările anunțate la finalul lunii decembrie 2024, cu implementare de la 1 ianuarie 2025, au generat o incertitudine suplimentară, conform barometrului anual privind starea și perspectivele industriei de IT din România. Sondajul, derulat în decembrie 2024/ianuarie 2025 în rândul membrilor Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii, evidențiază o combinație de frustrare, nesiguranță și optimism moderat pentru anul 2025. ”Industria IT din România continuă să se confrunte cu provocări generate de măsurile fiscale adoptate la sfârșitul anului 2023 și accentuate de deciziile fiscale intempestive de la finalul lui 2024. Deși companiile anticipează oportunități moderate de creștere, impredictibilitatea fiscală influențează puternic planurile pentru 2025”, se arată într-un comunicat al ANIS.
https://www.economica.net/industria-it-reactioneaza-eliminarea-facilitatilor-fiscale-va-afecta-competitivitatea-globala-a-romaniei_802236.html

Meta concediază peste 3.000 de angajaţi cu „performanţe scăzute”. Compania-mamă a Facebook, Whatsapp şi Instagram anunţă că va face angajări pentru posturile rămase vacante

Meta Platforms Inc, firma-mamă a WhatsApp, Facebook şi Instagram, va renunţa la aproximativ 5% dintre angajaţii săi cu performanţe scăzute şi intenţionează să facă noi angajări pentru acele posturi, în 2025, conform unui memoriu intern trimis întregului personal, transmite Bloomberg. În septembrie 2024, Meta avea aproximativ 72.000 de angajaţi, deci o reducere de 5% ar afecta aproximativ 3.600 locuri de muncă, scrie Agerpres. „Am decis să ridicăm ştacheta în privinţa performanţei conducerii şi să renunţăm mai rapid la angajaţii cu performanţe scăzute”, a informat directorul general Mark Zuckerberg într-un comunicat intern văzut de Bloomberg News. Angajaţii care vor fi concediaţi în SUA ar urma să fie notificaţi în 10 februarie, iar cei din alte ţări vor fi informaţi ulterior. Sunt afectaţi doar angajaţii care sunt de suficient timp în companie pentru a se califica la o evaluare a performanţei, se arată în memoriu. Zuckerberg le-a spus angajaţilor că firma va acorda „plăţi compensatorii generoase”, aşa cum s-a întâmplat în trecut.
https://www.economica.net/meta-concediaza-peste-3-000-de-angajati-cu-performante-scazute-compania-mama-a-facebook-whatsapp-si-instagram-anunta-ca-va-face-angajari-pentru-posturile-ramase-vacante_802173.html

Premierele show-urilor Mireasa și Power Couple, audiențe lider

În această seară, provocările inspirate din viața cotidiană continuă, iar telespectatorii vor fi martorii unor momente pline de adrenalină, în care protagoniștii sunt gata să-și testeze limitele. După debutul impresionant al competiției, Antena 1 s-a impus ferm în preferințele publicului, conform unui comunicat remis către HD Satelit România. Nouă cupluri de vedete din România au intrat aseară într-o aventură spectaculoasă, determinându-se să demonstreze că, împreună, pot depăși orice provocare. Prima ediție a adus surprize neașteptate, iar susținătorii de acasă au urmărit cu emoție dacă partenerele reușesc să finalizeze prima misiune. Impactul a fost pe măsură: Antena 1 a ocupat primul loc în audiențe. Cu un premiu semnificativ, ce poate ajunge până la 100.000 de euro, și o miză suplimentară - obținerea unei „superputeri” de către cei care investesc cel mai mult și finalizează provocările - concurenții și-au început călătoria cu mult entuziasm. În acest sezon, partenerele au deschis competiția, impresionând prin curaj. Andra Stoica, de exemplu, a realizat un salt spectaculos, câștigând suma de 2000 de euro pentru investiția soțului său. Ce alte avantaje vor obține, rămâne de descoperit în următoarele episoade.
https://www.hdsatelit.com/2025/01/premiera-show-urilor-mireasa-si-power.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL