×

Revista presei -- Data și ora publicării: 09.04.2025 14:38:54

REVISTA PRESEI / 9 apr 2025 /



Preluarea Telekom de către Digi și Vodafone ar putea fi aprobată după Paște. Ce a semnalat Orange și ce condiții poate impune Consiliul Concurenței
8000 de euro/MINUT. Opt mii de euro pe minut! OPT MII DE EURO/MINUT…
Cât costă campania electorală. Cel mai mare preţ: 12.000 de euro pentru 30 de secunde. Pro TV şi Kanal D nu se bagă. Antenele, cu aproape toate staţiile
Noutățile lunii aprilie în aplicația Focus Sat
Televiziunea Travel Channel România a fost închisă
ANCOM face precizări în legătură cu depunerea și soluționarea plângerilor privind campania electorală desfășurată online
ApTI: Opiniile politice ale utilizatorilor de rețele sociale sunt parte a libertății de exprimare
Dezbaterea electorală finală „Un Preşedinte pentru România”, organizată de TVR, va avea loc în 29 aprilie, în Sala Unirii de la Palatul Cotroceni
Înalt oficial Huawei, pus sub acuzare în dosarul de corupție de la Parlamentul European
„De la star rock la ucigaș”. O șocantă miniserie Netflix în care celebritatea pune sub ochii noștri cum să ne ferim sau să ieșim din relațiile abuzive
Casa Albă încalcă Primul Amendament al Constituţiei şi trebuie să permită accesul corespondentului Associated Press, decide un judecător
Meta extinde funcţia ”conturile adolescenţilor” pe Facebook şi Messenger, în contextul presiunilor legislative privind siguranţa copiilor online
AUDIENŢE. Chefi la Cuţite, liderul serii de luni. Câţi oameni au urmărit cooking-show-ul
SRI se pregătește să facă trei achiziții-mamut de sisteme de securitate, pentru care va cheltui 164 de milioane de euro
Abonații evită să cumpere routere, preferându-le pe cele primite de la furnizorul de internet?
Un nou sezon al campaniei "Observator – Ce ne puneți în mâncare" începe cu analiza unor vopsele pentru ouăle de Paște


...


Preluarea Telekom de către Digi și Vodafone ar putea fi aprobată după Paște. Ce a semnalat Orange și ce condiții poate impune Consiliul Concurenței

Consiliul Concurenței încearcă să ajungă la un acord cu Digi și Vodafone pentru condițiile de preluare ale Telekom Mobile până în Paște, acord care va fi pus în consultare publică, a declarat marți Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței. „Încercăm ca imediat după Paște să dam decizia, dar nu pot să garantez”, a declarat șeful autorității de concurență. „Companiile se grăbesc. Cel mai mult se grăbește Telekom, care vrea să vândă, dar se grăbește de 2 ani. Cu tot respectul și dragostea față de ei, inteleg că se grăbesc, dar în același timp și noi trebuie să facem treaba bine. Și repede, dar în primul rând trebuie sa facem treaba bine. Noi am zis ca încercăm după Paști. Ca să reușim să dăm decizia după Paști, înseamnă că trebuie să ajungem la un acord cu ei până in Paște, ca să-l punem în consultare publică câteva săptămâni”, a declarat marți Bogdan Chirițoiu, în cadrul unei conferințe pe teme de concurență organizată la Academia de Studii Economice (ASE). Acesta a spus că momentan autoritatea este în faza finală a discuțiilor interne, după care vor urma alte discuții cu Digi și Vodafone. „Noi vom spune că avem niște probleme și ei trebuie sa vină cu niște soluții. Dacă ne înțelegem foarte repede cu ei, însemnând cu Digi si Vodafone, și ajungem la o formulă acceptabilă, atunci punem (n.a. acordul) în consultare publică”, a spus Chirițoiu.
https://hotnews.ro/preluarea-telekom-de-catre-digi-si-vodafone-ar-putea-fi-aprobata-dupa-paste-ce-a-semnalat-orange-si-ce-conditii-poate-impune-consiliul-concurentei-1943031

8000 de euro/MINUT. Opt mii de euro pe minut! OPT MII DE EURO/MINUT…

Atât percepe Antena 3 fiecărui candidat la prezidențiale care apare pe post în luna asta de campanie la emisiunea lui Mihai Gâdea. Aproape jumătate de milion de euro pentru o emisiune de o oră! Un milion de euro pentru două ore! Pentru promovare electorală la celelalte emisiuni ale postului, candidații trebuie să plătească între 4000 și 6000 de euro PE MINUT, deci cam 350.000 de euro pentru o oră de emisiune. România TV cere aproximativ 300.000 de euro pentru o oră de emisiune electorală (de la fiecare candidat), iar Digi24 percepe 30.000 de euro/15 minute de emisiune electorală. Practic, în următoarele săptămâni, ori de câte ori îi veți vedea la vreo emisiune pe Crin Antonescu, Nicușor Dan, Elena Lasconi, Victor Ponta și George Simion, amintiți-vă că fiecare minut în care ei își recită poncifurile e taxat de moguli cu mii de euro. Știți cine plătește banii ăștia? Candidații? NU. Partidele, ori sponsorii lor!? NU. Voi plătiți! Noi plătim… …Pe lângă cele 280 de milioane de euro aruncate la gunoi prin decizia CCR din 6 decembrie, organizarea acestor alegeri (acestei mascarade) ne costă alte 250 de milioane de euro. La finalul campaniei, TOATE cheltuielile, inclusiv milioanele de euro cerute de televiziuni pentru „promovarea” candidaților, vor fi decontate de Autoritatea Electorală Permanentă. Astfel, alte zeci de milioane de euro din taxele și impozitele plătite de români vor fi mutate în conturile lui Dan Voiculescu, Sebi Ghiță, Teszari și restul. Iată cum a ajuns câinele de pază al democrației să se umple de râie! În final, în loc de jurnalism onest, presa livrează publicului…propagandă pe bani publici. Fiindcă avem bani, ce mama dracului! Săraca țară bogată… Aici sunt banii dvs. Fără alte comentarii. Nu fiindcă n-aș mai avea, ci fiindcă mi-e silă să mai spun ceva.
https://www.infobrasov.net/8000-de-euro-minut-opt-mii-de-euro-pe-minut-opt-mii-de-euro-minut/

Cât costă campania electorală. Cel mai mare preţ: 12.000 de euro pentru 30 de secunde. Pro TV şi Kanal D nu se bagă. Antenele, cu aproape toate staţiile

Zeci de televiziuni naţionale şi locale, implicate în campania pentru alegerile prezidenţiale. Posturi generaliste precum Antena 1 sau Antena Stars, dar şi canalele ştiri, Realitatea Plus, România TV, Antena 3 CNN, Digi24 şi B1 TV au anunţat că vor percepe candidaţilor la preşedinţie mii de euro pentru promovare. Campania a început deja pe 4 aprilie. De cealaltă parte, sunt televiziuni precum Pro TV, care găzduieşte dezbateri electorale, însă nu acceptă publicitate de la niciun candidat. Antena 1 şi Antena Stars acceptă doar spoturi electorale ale căror preţuri variază, în funcţie de oră. De la 3.000 de euro până la 12.000 de euro pentru o reclamă. În cursa pentru banii candidaţilor au intrat ca de obicei toate posturile de ştiri, care au stabilit tarife de mii se euro pentru spoturi publicitare, pentru emisiuni de promovare dar şi pentru transmiterea activităţilor de campanie (de la meetinguri, la conferinţe etc). Potrivit deciziei adoptate de CNA, privind campania electorală pentru alegerile prezidenţiale, televiziunile şi radiourile private pot percepe tarife competitorilor electorali pentru emisiunile de promovare electorală şi pentru spoturile electorale difuzate.
https://www.paginademedia.ro/cna/tarife-televiziuni-campanie-electorala-presedinte-mai-2025-21995937

Noutățile lunii aprilie în aplicația Focus Sat

În luna aprilie, aplicația Focus Sat adaugă o selecție diversă de filme și seriale care aduc în prim-plan teme actuale, povești de inspirație literară, contexte sociale provocatoare și producții premiate. Noile titluri acoperă un spectru larg de genuri, de la drame distopice și thrillere politice, până la miniserii europene și comedii inspirate din realitate, potrivit unei comunicat permis de către Focus Sat către HD Satelit România. Luna începe cu lansarea filmului Război civil, pe 5 aprilie. Regizat de Alex Garland, cunoscut pentru producții precum 28 Days Later, Never Let Me Go sau Ex Machina, filmul propune o viziune despre o Americă divizată, aflată în pragul colapsului social. Patru jurnaliști străbat țara cu intenția de a intervieva președintele aflat la al treilea mandat, în timp ce societatea este sfâșiată de conflicte armate și neîncredere. Pelicula, în care joacă Kirsten Dunst, Wagner Moura, Cailee Spaeny și Nick Offerman, a fost recompensată cu două premii la British Independent Film Awards 2024, pentru efecte speciale și sunet.
https://www.hdsatelit.com/2025/04/noutatile-lunii-aprilie-in-aplicatia.html

Televiziunea Travel Channel România a fost închisă

Postul de televiziune Travel Channel România, cunoscut pentru documentarele sale despre călătorii și explorarea lumii, și-a încetat oficial emisia începând cu data de 28 februarie 2025, ca urmare a unei solicitări adresate autorităților audiovizuale olandeze de către compania Discovery Communications Benelux B.V., care deținea licența pentru operarea canalului în versiunea sa panregională, cu conținut adaptat publicului român. Potrivit documentului emis de Commissariaat voor de Media din Țările de Jos, licența de funcționare a fost retrasă la cererea deținătorului, în baza articolului 3.4 din Legea media olandeză din 2008. Aceasta prevedere permite retragerea unei autorizații de emisie în momentul în care instituția media solicită în mod expres acest lucru. Licența care a fost anulată acoperea difuzarea Travel Channel în versiune română, ca parte a unei distribuții panregionale. Canalul era autorizat să emită ca post comercial de televiziune începând din 30 martie 2024, dar la mai puțin de un an de la această dată, compania a ales să renunțe la difuzarea acestui canal în limba română.
https://www.hdsatelit.com/2025/04/televiziunea-travel-channel-romania.html

ANCOM face precizări în legătură cu depunerea și soluționarea plângerilor privind campania electorală desfășurată online

Persoanele care identifică, atât pe perioada campaniei electorale, cât și în preziua și în ziua votului, materiale publicitare politice online neconforme pe platformele online foarte mari pot transmite o plângere către Biroul Electoral Central (BEC), iar dacă solicitarea este întemeiată, tot BEC emite o decizie de a acționa împotriva conținutului ilegal, care este transmisă platformelor online foarte mari prin intermediul Autorității Electorale Permanente (AEP), informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Potrivit unui comunicat de presă al arbitrului pieței locale de telecomunicații, transmis miercuri AGERPRES, în calitate de coordonator al serviciilor digitale național, a lansat o secțiune în care pot fi identificate informațiile necesare. Secțiunea mai cuprinde ghidul de prevenire și combatere a acțiunilor de dezinformare a alegătorilor realizat de AEP, precum și informații despre cum se raportează un posibil conținut ilegal pe marile platforme online. 'Persoanele care identifică, atât pe perioada campaniei electorale, cât și în preziua sau ziua votului, materiale publicitare politice online neconforme pot să transmită o plângere, conform modelului pus la dispoziție de Biroul Electoral Central. Dacă materialele publicitare politice online neconforme sunt găzduite pe o platformă foarte mare, plângerea trebuie transmisă BEC. Plângerile cu privire la materialele publicitare politice neconforme care sunt găzduite online, dar nu pe marile platforme, se trimit către birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului București sau Biroului electoral nr. 48 pentru secțiile de votare din străinătate, după caz. Biroul Electoral Central, birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului București și biroul electoral pentru secțiile de votare din străinătate au calitatea de autorități relevante, conform OUG nr. 1/2025 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Președintele României din anul 2025 și alegerilor locale parțiale din anul 2025', se arată în comunicat. Campania electorală se derulează în perioada 4 aprilie - 3 mai 2025, ora 7:00. Regulamentul privind serviciile digitale nu împuternicește coordonatorii serviciilor digitale să se pronunțe cu privire la legalitatea sau veridicitatea conținutului online, ci creează mecanisme de diligență pentru ca platformele online să protejeze drepturile fundamentale. Astfel, Regulamentul privind serviciile digitale nu urmărește să se ajungă la moderarea excesivă a conținutului din mediul online, ci are în vedere ca platformele online să gestioneze conținutul utilizatorilor în mod diligent, consecvent, transparent și conform legii, în special respectând dreptul fundamental la libertatea de exprimare și informare. Pentru a proteja libertatea de exprimare, Regulamentul privind serviciile digitale obligă platformele online să: explice clar în termenii și condițiile lor cum moderează conținutul și să aplice aceste reguli în mod consecvent și echitabil; ofere utilizatorilor expuneri detaliate cu privire la motivele pentru care conținutul sau contul lor a fost restricționat sau eliminat; să creeze sisteme interne de soluționare a plângerilor, care permit utilizatorilor să conteste deciziile de moderare direct la furnizorul platformei online. ANCOM este coordonator național al serviciilor digitale, fiind responsabilă de supravegherea aplicării Regulamentului privind serviciile digitale în România. În calitate de coordonator, Autoritatea verifică modul în care furnizorii de servicii intermediare, stabiliți sau care au reprezentantul legal desemnat pe teritoriul României, respectă obligațiile ce le revin conform Regulamentului privind serviciile digitale.
https://agerpres.ro/economic/2025/04/09/ancom-face-precizari-in-legatura-cu-depunerea-si-solutionarea-plangerilor-privind-campania-electoral--1438949

ApTI: Opiniile politice ale utilizatorilor de rețele sociale sunt parte a libertății de exprimare

Luni, 7 aprilie 2025, ApTI – Asociația pentru Tehnologie și Internet, ActiveWatch, Asociația CIVICA, CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică, Centrul FILIA, Centrul pentru Jurnalism Independent, Expert Forum, Centrul pentru Inovare Publică și Centrul Român de Politici Europene au anunțat că Biroul Electoral Central (BEC) a publicat o primă serie de decizii care vizează respectarea reglementărilor privitoare la campania electorală în mediul online, în perioada 4–6 aprilie 2025, potrivit apti.ro. Organizațiile semnatare și-au exprimat îngrijorarea că aceste decizii reprezintă, de fapt, încălcări ale libertății de exprimare ale cetățenilor obișnuiți care își exprimă opiniile politice pe rețelele sociale. În loc să contribuie la o campanie electorală corectă, măsurile luate de BEC împiedică alegătorii să își exprime deschis preferințele politice, subminând drepturile fundamentale garantate de lege și de jurisprudența europeană. Aceste temeri au fost anticipate încă din luna ianuarie, când Coaliția ONG-uri pentru Cetățean a transmis o scrisoare deschisă în care atrăgea atenția asupra riscurilor generate de OUG 1/2025, act normativ ce poate permite cenzurarea postărilor personale, inclusiv a fotografiilor de susținere a unui candidat, publicate de cetățeni obișnuiți. Ulterior, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a emis o hotărâre care stabilește că un material poate fi considerat politic dacă este distribuit în campanie de către un „actor politic”. Problema, însă, este că nici această hotărâre, nici OUG 1/2025 nu oferă o definiție clară a acestui termen, lăsând loc unei aplicări arbitrare și neuniforme a legii de către BEC. Organizațiile atrag atenția asupra mai multor decizii publicate de BEC, care au vizat utilizatori obișnuiți de rețele sociale, uneori chiar nominalizați cu nume și prenume, etichetați drept „actori politici” pe baza unor criterii neclare.
https://www.juridice.ro/778502/apti-opiniile-politice-ale-utilizatorilor-de-retele-sociale-sunt-parte-a-libertatii-de-exprimare.html

Dezbaterea electorală finală „Un Preşedinte pentru România”, organizată de TVR, va avea loc în 29 aprilie, în Sala Unirii de la Palatul Cotroceni

Televiziunea Română va organiza dezbaterea finală cu candidaţii din turul I al alegerilor prezidenţiale din Sala Unirii de la Palatul Cotroceni, în 29 aprilie. Dezbaterea va fi difuzată, în direct şi simultan, pe canalele TVR1, TVR INFO, TVR Internaţional şi TVR MOLDOVA. Totodată, televiziunea publică va oferi în mod gratuit semnal tuturor canalelor de televiziune interesate. În contextul declaraţiilor făcute de preşedintele interimar Ilie Bolojan cu prilejul conferinţei de presă de marţi cu privire la deschiderea şi interesul public în organizarea dezbaterilor dintre candidaţii pentru primul tur al alegerilor prezidenţiale la Palatul Cotroceni, Televiziunea Română a primit acordul Administraţiei Prezidenţiale pentru ca dezbaterea din 29 aprilie să fie organizată în Sala Unirii, cadru cu bogată semnificaţie pentru democraţia din România. Conform misiunii sale de serviciu public media, TVR a lansat încă din data de 26 martie o invitaţie competitorilor electorali de a participa la dezbaterea de la finalul primului tur al acestui proces electoral esenţial. Potrivit TVR, mulţi dintre candidaţi şi-au exprimat, de altfel, interesul şi acordul pentru a participa la un astfel de exerciţiu democratic, care oferă tuturor românilor posibilitatea de a îi cunoaşte pe cei care concurează pentru fotoliul de la Cotroceni şi de a urmări o confruntare echilibrată şi reală de proiecte pentru România.
https://www.news.ro/cultura-media/dezbaterea-electorala-finala-un-presedinte-pentru-romania-organizata-de-tvr-va-avea-loc-in-29-aprilie-in-sala-unirii-de-la-palatul-cotroceni-1922403209472025041321997288

Înalt oficial Huawei, pus sub acuzare în dosarul de corupție de la Parlamentul European

Patru angajați ai companiei chineze au apărut în fața judecătorilor în ultimele zile în cazul instrumentat de procurorii belgieni. Aceștia investighează dacă Huawei a făcut plăţi ilegale pentru a obţine o scrisoare deschisă semnată de opt foști sau actuali parlamentari europeni, dintre care trei români, care apăra, în 2021, interesele gigantului tehnologic chinez, scrie Politico. Unul dintre cei mai importanți directori ai Huawei în Europa este suspect în ancheta belgiană privind cazul de corupție din Parlamentul European. Oficialul a fost reprezentat marți la o instanță belgiană, arată documentele referitoare la audiere, consultate de Politico. Acesta este acuzat de „corupție activă a unei persoane care deține o funcție publică, organizație criminală și spălare de bani”, se arată într-unul dintre documente, divulgate în cadrul pregătirii unei audieri la un tribunal din Bruxelles. Directorul este listat ca vicepreședinte pentru regiunea Europa la Huawei și a deținut anterior un post de reprezentant principal la Uniunea Europeană, conducând biroul de afaceri publice al firmei din Bruxelles. El poate fi identificat doar ca Yong J., scrie Politico. Audierea de marți, desfășurată cu ușile închise, a făcut parte din procedurile în care avocații apărării discută cu judecătorii pentru a discuta chestiuni procedurale, inclusiv potențiale decizii privind arestarea.
https://hotnews.ro/inalt-oficial-huawei-pus-sub-acuzare-in-dosarul-de-coruptie-de-la-parlamentul-european-1943784

„De la star rock la ucigaș”. O șocantă miniserie Netflix în care celebritatea pune sub ochii noștri cum să ne ferim sau să ieșim din relațiile abuzive

Acum mulți ani am cunoscut un cuplu. Erau tineri, inteligenți și frumoși, și păreau să aibă o viață fericită până când ea mi-a spus că o bate. N-aș fi crezut-o dacă nu i-aș fi văzut ochiul vânăt, atât de mare era diferența față de imaginea celui pe care-l știam. Mi-am adus aminte de fata bătută când am văzut pe Netflix noua miniserie documentară „De la star rock la ucigaș” („De rockstar à tueur: le cas Cantat”), care atrage atenția – printr-un caz celebru – asupra violenței domestice și feminicidului. E vorba despre cazul Bertrand Cantat, de la liderul trupei franceze Noir Desir, care în iulie 2003 și-a omorât în bătaie iubita, pe actrița Marie Trintignant, cu care avea o relație de un an. S-a scris mult pe acest subiect pentru că amândoi erau celebri. Dar până și felul în care exprimarea „cazul Cantat” mută centrul de interes de pe victimă pe asasin spune ceva despre felul în care societatea nu e în stare nici să protejeze victimele, nici să le facă dreptate chiar și post factum.
https://hotnews.ro/de-la-star-rock-la-ucigas-o-socanta-miniserie-netflix-in-care-celebritatea-pune-sub-ochii-nostri-cum-sa-ne-ferim-sau-sa-iesim-din-relatiile-abuzive-1942938

Casa Albă încalcă Primul Amendament al Constituţiei şi trebuie să permită accesul corespondentului Associated Press, decide un judecător

Un judecător federal a ordonat marţi ca Associated Press (AP) să revină în grupul de presă al Casei Albe, după ce preşedintele Donald Trump a interzis agenţia de presă pentru că a refuzat să adopte redenumirea Golfului Mexic în „Golful Americii”, relatează POLITICO. Hotărârea judecătorului districtual Trevor McFadden, numit chiar de Trump, obligă Casa Albă să reinstituie accesul AP la Biroul Oval, Air Force One şi alte spaţii limitate, ori de câte ori aceste spaţii sunt puse la dispoziţia altor jurnalişti din grupul de presă al Casei Albe. „În conformitate cu Primul Amendament (al Constituţiei - n.r.), dacă guvernul îşi deschide porţile pentru unii jurnalişti - fie că este vorba de Biroul Oval, de East Room sau de altă parte - nu poate apoi să închidă aceste uşi altor jurnalişti din cauza punctelor lor de vedere. Constituţia, nici mai mult, nici mai puţin, asta cere”, a arătat judecătorul McFadden în decizia sa. McFadden a descris discriminarea pe faţă a Casei Albe faţă de AP ca fiind „imprudentă” şi a declarat că, fie şi în spaţii extrem de restricţionate, precum Biroul Oval, o astfel de discriminare este interzisă în cazul altor evenimente de presă cu excepţia interviurilor exclusive.
https://www.news.ro/cultura-media/casa-alba-incalca-primul-amendament-al-constitutiei-si-trebuie-sa-permita-accesul-corespondentului-associated-press-decide-un-judecator-1922403209002025041021997048

Meta extinde funcţia ”conturile adolescenţilor” pe Facebook şi Messenger, în contextul presiunilor legislative privind siguranţa copiilor online

Meta Platforms a anunţat marţi că extinde funcţia ”Teen Accounts” (conturile adolescenţilor) pe platformele Facebook şi Messenger, într-un efort de a răspunde criticilor privind protecţia insuficientă a utilizatorilor tineri faţă de riscurile online, transmite Reuters. Funcţiile extinse de confidenţialitate şi control parental au fost lansate iniţial pe Instagram anul trecut şi sunt menite să abordeze îngrijorările legate de modul în care adolescenţii petrec timpul pe reţelele sociale. Extinderea acestor măsuri vine într-un moment în care mai mulţi parlamentari americani promovează proiecte de lege precum Kids Online Safety Act (KOSA), menit să protejeze copiii de efectele nocive ale reţelelor sociale. Meta, TikTok (deţinută de ByteDance) şi YouTube (Google) se confruntă deja cu sute de procese intentate de părinţi şi districte şcolare, care acuză companiile de natura adictivă a platformelor.
https://www.news.ro/economic/meta-extinde-functia-conturile-adolescentilor-pe-facebook-si-messenger-in-contextul-presiunilor-legislative-privind-siguranta-copiilor-online-1922405909002025040721996595

AUDIENŢE. Chefi la Cuţite, liderul serii de luni. Câţi oameni au urmărit cooking-show-ul

Antena 1 a fost prima opţiune a telespectatorilor în seara de luni, cu show-ul Chefi la Cuţite. Postul de televiziune s-a apropiat de milionul de telespectatori, fiind lider detaşat pe toate targeturile de audienţă. Postul s-a situat peste concurentul pro TV, care a pus la bătaie serialul Tătuţu, urmat de un film de acţiune, Jumper, oriunde, oricând. NAŢIONAL. Antena 1 a fost lider detaşat la nivel naţional, cu o medie de peste 950.000 de telespectatori. A fost cu mai bine de 150.000 de persoane peste Pro TV, care avea poziţia secundă. Kanal D a fost aeară a treia cea mai urmărită televiziune din România, cu peste 610.000 de telespectatori. Digi Sport 1 a fost a patra cea mai urmărită televiziune din ţară, cu o medie de 425.000 de persoane. Televiziunea a avut meciul CFR Cluj - Universitatea Craiova.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/chefi-la-cutite-audiente-21996265

SRI se pregătește să facă trei achiziții-mamut de sisteme de securitate, pentru care va cheltui 164 de milioane de euro

Hardware și software pentru „asigurarea protecției cibernetice”, sistem-pilot pentru securitatea fizică a infrastructurii critice și construcția unei sonde ionosferice. Serviciul Român de Informații anunță trei achiziții gigantice pe care urmează să le parafeze până în prima jumătate a lunii viitoare, proiectele ridicându-se la peste 803 milioane de lei cu tot cu TVA. Cea mai mare parte a acestor investiții sunt asigurate prin intermediul PNRR, care constă în achiziția de echipamente hardware și software pentru dezvoltarea sistemului de securitate cibernetică. Însă sunt folosite și fonduri bugetare pentru furnizarea unui sistem integrat de securitate fizică, acesta deservind Brigada Antiterorista. De asemenea, un al treilea contract de achiziție vizează proiectarea și construirea unei sonde ionosferice pentru Sistemul de Monitorizare Radio în gama undelor scurte. Toate aceste achiziții urmează să fie atribuite până în campania electorală aferentă celor două tururi ale alegerilor prezidențiale. La data de 18 martie 2025, UM 0929 București, entitatea prin care SRI încheie, de regulă, contracte de achiziție publică, a publicat pe SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice) un anunț de participare prin care face cunoscut faptul că dorește să încheie un acord-cadru vizând furnizarea de echipamente hardware și software, pentru dezvoltarea sistemului de securitate cibernetică în vederea implementării unui proiect denumit „Asigurarea protecției cibernetice atât pentru infrastructurile IT&C publice, cât pentru cele private cu valențe critice pentru siguranța națională, prin utilizarea tehnologiilor inteligente. Afacerea este finanțată prin intermediul Programului Național de Redresare și Reziliență - Componenta 7 „Transformarea digitală”, investiția I.12. Bugetul estimat pentru această achiziție se ridică la 669.229.073,01 lei fără TVA, respectiv la 796.382.596,9 lei cu TVA inclusă (162.527.060,6 euro). În acest contract intră atât achiziția de echipamente de rețea, cât și pachete software de securitate, potrivit anunțului de participare în discuție. Durata acestui contract este de cinci luni, de la încheierea lui, iar în vederea atribuirii, SRI organizează o licitație deschisă, impunând ca și criteriu de atribuire cel mai bun raport calitate-preț. Autoritatea contractantă mai precizează că ofertele prezentate trebuie să fie valabile până în data de 8 noiembrie 2025, licitația urmând a fi finalizată în data de 8 mai 2025.
https://jurnalul.ro/special-jurnalul/anchete/sri-achizitii-sisteme-securitate-994744.html

Abonații evită să cumpere routere, preferându-le pe cele primite de la furnizorul de internet?

Conform unei cercetări realizate de Parks Associates, s-a constatat că 71% dintre americanii care au internet acasă folosesc un router sau gateway primit direct de la ISP-ul lor (adică operatorul care le oferă internetul). Studiul, care a implicat nu mai puțin de 8.000 de gospodării conectate la internet din SUA, a analizat nu doar cine deține echipamentul, ci și ce funcții caută oamenii la aceste dispozitive de rețea. Se pare că până prin 2022, mai mulți americani își cumpărau singuri routerele decât cei care le primeau de la operator, dar lucrurile s-au schimbat rapid odată cu apariția routerelor Wi-Fi 6E și Wi-Fi 7. Noile modele vin cu performanțe mai mari, dar și cu prețuri mai... neprietenoase, așa că mulți preferă să le obțină în pachet cu abonamentul de internet. Mulți clienți caută reduceri, oferte cu echipamente incluse sau opțiuni de închiriere sau rate. Practic, ideea de a nu scoate din buzunar bani pentru un router nou-nouț sună bine pentru majoritatea.
https://www.hdsatelit.com/2025/04/abonatii-nu-prea-mai-cumpara-routere-ci.html

Un nou sezon al campaniei "Observator – Ce ne puneți în mâncare" începe cu analiza unor vopsele pentru ouăle de Paște

Un nou sezon al campaniei Observator – Ce ne puneți în mâncare – a început astăzi la Antena 1, cu un episod care aduce în atenție un subiect sensibil și alarmant: pericolul ascuns în vopseaua folosită pentru ouăle de Paște. Investigația scoate la iveală un risc toxic real, prin identificarea unor concentrații ridicate de plumb în vopseaua pulbere disponibilă pe piață, conform unui comunicat remis de către Antena TV Group pentru publicare pe HD Satelit România. Cu doar câteva zile înainte de Paște, jurnaliștii au achiziționat ouă vopsite din supermarketuri, piețe și de la mici producători, trimițându-le apoi spre analiză într-un laborator specializat. Rezultatele obținute sunt îngrijorătoare – în unele cazuri, vopseaua conținea niveluri periculoase de plumb, un metal greu care poate afecta grav sănătatea umană.
https://www.hdsatelit.com/2025/04/un-nou-sezon-al-campaniei-observator-ce.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL