×

Revista presei -- Data și ora publicării: 16.05.2025 12:07:02

REVISTA PRESEI / 16 mai 2025 /



În primul trimestru 2025, veniturile consolidate ale Digi Communications au crescut cu 19% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 532 milioane de euro
Orange scoate la vânzare un Palat al Telefoanelor reprezentativ din România. Zeci de arhitecți cer cumpărarea
George Simion a câștigat bătălia financiară: a cheltuit dublu față de Nicușor Dan. Împrumuturile AUR și ale candidatului independent sunt confidențiale
Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea: Avem o problemă de crimă organizată la nivel de presă
National Geographic lansează un nou serial documentar cu Stanley Tucci: „Tucci în Italia”
Ana Ularu, în universul Star Wars! Actriţa apare în sezonul final Andor, disponibil acum pe Disney+
Când apare sezonul 4 din Bridgerton. Serialul de pe Netflix a fost reînnoit pentru sezoanele 5 și 6
Comisia Europeană acuză TikTok că încalcă regulile privind publicitatea digitală, inclusiv în România
AUR: Televiziunea Română, o instituţie plătită din banii românilor care acţionează ca o extensie mediatică a candidatului sistemului – Nicuşor Dan
Televiziunea Română respinge cu fermitate acuzaţiile Alianţei pentru Unirea Românilor şi încercările de a atrage instituţia în lupta electorală
Israel, Austria, Danemarca şi Finlanda, între cele zece ţări calificate în marea finală Eurovision
Dan Cîmpean, directorul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC): În urma NIS 2 circa 12.000 de companii vor avea nevoie de oameni în zona de securitate cibernetică şi ar putea miza pe juniori pentru a acoperi deficitul uriaş de personal
Bursă. Digi anunţă venituri de 532 mil. euro în primul trimestru, plus 19% an/an
Industria de gaming din România atinge un nou record, 45 de jocuri lansate în 2024, celebrate în iunie la Romanian Game Awards
Netflix și YouTube vor folosi AI-ul pentru a eficientiza publicitatea digitală
Planul de abonament cu reclame al Netflix a ajuns la 94 de milioane de utilizatori activi lunar
Guvernul ungar propune o lege împotriva instituțiilor media și ONG-urilor care "amenință suveranitatea națională"
Ce vedem la FilmBox și Filmbox Premium între 16 și 18 mai. Trei zile dedicate cinemtografiei franceze
Marea finală „Te cunosc de undeva!” 2025: când aflăm cine câștigă sezonul 21
Spectacolul F1 se mută în Europa: Marele Premiu de la Imola, duminică la Antena Stars și în AntenaPLAY


...



În primul trimestru 2025, veniturile consolidate ale Digi Communications au crescut cu 19% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 532 milioane de euro

Digi Communications N.V., una dintre principalele companii europene de telecomunicații, listată la Bursa de Valori București, raportează pentru primul trimestru din 2025 venituri consolidate de 532 milioane euro, în creștere cu 19% față de T1 2024. EBITDA ajustată pentru T1 2025 a fost de 171 milioane euro (+4,6% față de aceeași perioadă a anului precedent), iar EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 a atins 140,4 milioane de euro (+0,4% față de T1 2024). Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications: „Ne bucură creșterea continuă înregistrată pe toate piețele în care suntem prezenți, atât în cele tradiționale, precum România și Spania, cât și în cele noi, Portugalia și Belgia. Acest prim trimestru aduce cea mai mare creștere organică în ceea ce privește RGUs, depășind 1 milion de utilizatori pentru întregul Grup. În Spania, am depășit câteva praguri importante în primul trimestru al anului 2025: 6 milioane de utilizatori de servicii de telefonie mobilă, 2 milioane de abonați la internet fix și peste 9 milioane de utilizatori în total. Totodată, noile noastre piețe înregistrează deja evoluții promițătoare, iar noi rămânem dedicați creării de valoare pe termen lung în acestea. În urma rezultatelor istorice obținute în 2024, susținerea puternică din partea investitorilor ne întărește încrederea în strategia și capacitatea noastră de execuție. Pe măsură ce ne continuăm extinderea și consolidarea prezenței la nivel european, considerăm la fel de important să oferim randamente atractive acționarilor noștri. Prin urmare, în concordanță cu angajamentul asumat de a crește anual dividendul de la momentul listării, suntem încântați să propunem un dividend brut de 1,35 lei pe acțiune pentru exercițiul financiar 2024.” În T1 2025, Digi a continuat să înregistreze creșteri pe întreg portofoliul de servicii, la aproape 29 milioane de acorduri generatoare de venit (RGU) în România, Spania, Italia și Portugalia. Aceasta înseamnă o creștere de 17% față de T1 2024 pe o bază absolută. Segmentul de servicii de telefonie mobilă se evidențiază prin generarea celui mai mare număr de RGU în cadrul portofoliului Grupului, reprezentând 47% din totalul RGU-urilor pe cele patru piețe. Continuând tendința din trimestrele precedente, în T1 2025 segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 13,5 milioane de RGU, în creștere cu 18%, acoperind clienți din România, Spania, Italia și Portugalia. În România, segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 6,8 milioane de RGU, în creștere cu 13% comparativ cu T1 2024. Serviciile de internet fix (broadband) au înregistrat o majorare de 7% în T1 2025, față de T1 2024, ajungând la 5 milioane RGU, în timp ce segmentul Pay-TV (cablu și satelit) a crescut cu 3% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 5,9 milioane RGU. Împreună cu serviciile de telefonie fixă, numărul total de RGU pe piața din România a atins 18,5 milioane în T1 2025, în creștere cu 7% față de T1 2024.
https://www.forbes.ro/in-primul-trimestru-2025-veniturile-consolidate-ale-digi-communications-au-crescut-cu-19-comparativ-cu-aceeasi-perioada-a-anului-trecut-ajungand-la-532-milioane-de-euro-446351

Orange scoate la vânzare un Palat al Telefoanelor reprezentativ din România. Zeci de arhitecți cer cumpărarea

Grupul francez de telecomunicații Orange a scos la vânzare Palatul Telefoanelor din Cluj-Napoca, aflat în portofoliul său, clădire reprezentativă a orașului. Orange România vinde clădirea pentru 2.163.700 euro. Clădirea are opt nivele – subsol, parter, cinci etaje și o terasă, pe un teren cu suprafața de 715 metri pătrați. Zeci de arhitecți cer acum Primăriei să cumpere imobilul. Aproape 50 de arhitecți și reprezentanți ai mediului asociativ cer Primăriei și Consiliului Local achiziționarea centralei telefonice denumită și Palatul Telefoanelor, clasarea clădirii pe lista Monumentelor Istorice din Cluj-Napoca și deschiderea ei pentru publicul larg pentru activități culturale și comunitare, arată Actual de Cluj.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/orange-scoate-la-vanzare-un-palat-al-telefoanelor-reprezentativ-din-romania-zeci-de-arhitecti-cer-cumpararea-22034825

George Simion a câștigat bătălia financiară: a cheltuit dublu față de Nicușor Dan. Împrumuturile AUR și ale candidatului independent sunt confidențiale

Modelul „zero finanțare, zero cheltuieli”, brevetat de fostul candidat Călin Georgescu, aflat momentan sub control judiciar, nu se repetă în noua campanie prezidențială. George Simion a cheltuit peste opt milioane de euro, iar Nicușor Dan peste patru milioane de euro. Sumele sunt aferente primului tur de scrutin pentru Palatul Cotroceni, conform raportărilor făcute la Autoritatea Electorală Permanentă. Candidații calificați în turul doi de la prezidențiale au cheltuit împreună peste 60 de milioane de lei, adică circa 12 milioane de euro. George Simion a beneficiat masiv de împrumuturile făcute de Alianța pentru Unirea Românilor pentru a-i susține campania prezidențială. Deși primește bani de la bugetul de stat prin subvenție, AUR a preferat să utilizeze fondurile luate sub formă de împrumut. Motivul: după campanie, banii se rambursează dacă un candidat a depășit pragul de 3%. Contul de campanie al candidatului AUR, George Simion, a primit 14.2 milioane de lei de la partid. Proveniența banilor o reprezintă împrumuturile contractate de la persoane fizice sau instituții de credit. George Simion a contribuit cu 70.000 de lei din veniturile personale pentru această campanie prezidențială. Partidul pe care îl reprezintă i-a transferat 23.9 milioane de lei, sume care vin tot din împrumuturi de la persoane fizice sau instituții de credit. Din cotizațiile membrilor AUR au fost virați 3 milioane de lei. În total, candidatul George Simion a avut la dispoziție peste 40 de milioane de lei (peste 8 milioane de euro) pentru primul tur al campaniei prezidențiale, conform datelor raportate la Autoritatea Electorală Permanentă. Raportările partidelor și candidaților ascund numele real al destinatarilor finali. Banii din contul de campanie sunt dați către o firmă intermediară care face plățile pentru promovarea online sau la televiziuni, fără a se cunoaște mereu destinatarul final, au avertizat analiștii electorali. DBV Media House a primit nouă milioane de lei (1.8 milioane de euro) pentru campania lui George Simion pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio, tv și presa scrisă. Site-ul de investigații Snoop.ro a dezvăluit anul trecut că la aceeași adresă cu sediul DBV Media House își are sediul și fundația lui Maricel Păcuraru, omul care controlează postul de televiziune Realitatea Plus. Acționar la firma DBV Media House este PHG Media Invest, societate comercială care aparține soției patronului Realitatea Plus, Daniela-Madi Păcuraru. În campania de la europarlamentare, prin intermediul DBV Media House, AUR a plătit zece milioane de lei către Realitatea Plus. Firma de casă a AUR pentru toate contractele cu presa este DGI Multimedia Design. Ea este deținută de Doina Grosu, activistă AUR, originară din Republica Moldova, cea care conduce „laboratorul de propagandă al AUR”. Prin intermediul acestei firme, banii partidului ajung la mai multe site-uri partenere. Pentru propagandă online, materiale tipărite și alte servicii, prin firma Doinei Grosu au rulat peste 12.7 milioane de lei. Firma sa nu reprezintă destinatarul final, dar legea nu obligă partidul să precizeze care este traseul banilor, ci doar primul furnizor. DGI Multimedia Design are contracte cu AUR și în afara campaniei electorale, ea apărând printre beneficiarii banilor din subvenție. A doua firmă utilizată de AUR pentru a distribui publicitatea online este Thematic Digital SRL. Recent înființată, în 2022, societatea comercială îi are printre acționari pe Andrei Ursuleanu cu o treime din acțiuni, GetOnTop Advertising și Mediathlon SRL. Prima firmă este controlată de Gabriel Săndulache, iar a doua de Radu Budeș. Suma încasată de Thematic Digital SRL pentru campania lui George Simion este de peste 6.3 milioane de lei.
https://hotnews.ro/george-simion-a-castigat-batalia-financiara-a-cheltuit-dublu-fata-de-nicusor-dan-imprumuturile-aur-si-ale-candidatului-independent-sunt-confidentiale-1975962

Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea: Avem o problemă de crimă organizată la nivel de presă

Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, a afirmat, joi, într-un interviu la Hotnews, că „avem o problemă de crimă organizată la nivel de presă”. Solicitat să explice această afirmație, Marius Lulea declară: „Presa din România trebuie să fie liberă, dar nu este azi liberă. Ea lucrează sincron cu o rețea mafiotă care delapidează bugetul de stat. Presa funcționează împotriva intereselor românilor. Întrebarea este care sunt motivele? Eu o privesc din punctul meu de vedere. Orice chestiune care este organizată și care funcționează pentru menținerea unei puteri ilegitime, atunci este ilegitimă”. Discuția a început de la declarațiile recente ale lui Marius Lulea, care a lăudat regimul Ceaușescu. De aici, numărul doi în AUR, Marius Lulea, a început să critice presa. Marius Lulea: În momentul în care ai niște trusturi mari de presă, care dispun de bugete foarte mari și care acționează doar într-o singură direcție și nu în interesul cetățeanului… Da, dvs. spuneți că mai există și o libertate a unei bucăți din presă. Da, doar că… Cum să spunem, acoperirea presei mici nu poate să se lupte cu ceea ce face un aparat organizat. Eu am văzut titluri în aceste zile, erau sincronizate în presa video din România, la fel ceea ce înseamnă presa scrisă. Și astăzi probabil vor apărea titluri sincronizate. Asta înseamnă că avem o problemă de crimă organizată la nivel de presă. Jurnalist: Iertați-mă, vă rog să repetați, avem o problemă de crimă organizată la nivel de presă? Marius Lulea: Exact. În momentul în care există o rețea organizată care lucrează împotriva libertății de informare și lucrează pentru a apăra o clică care a acaparat statul român, acest lucru se numește crimă organizată. Jurnalist: Aceasta este viziunea unui politician important din statul român despre presă? Marius Lulea: Presa din România trebuie să fie liberă, dar nu este azi liberă. Ea lucrează sincron cu o rețea mafiotă care delapidează bugetul de stat. Presa funcționează împotriva intereselor românilor. Întrebarea este care sunt motivele? Eu o privesc din punctul meu de vedere. Orice chestiune care este organizată și care funcționează pentru menținerea unei puteri ilegitime, atunci este ilegitimă. Jurnalist: În cazul în care George Simion va fi președinte și AUR va asigura guvernarea, ce veți face cu acești jurnaliști pe care îi numiți ilegitim? Marius Lulea: Trebuie o discuție cu cei din această breaslă și să identificăm mijloace prin care breasla să fie liberă.
https://www.g4media.ro/prim-vicepresedintele-aur-marius-lulea-avem-o-problema-de-crima-organizata-la-nivel-de-presa.html

National Geographic lansează un nou serial documentar cu Stanley Tucci: „Tucci în Italia”

Stanley Tucci, actor premiat cu Emmy şi Golden Globe, porneşte într-o nouă aventură culinară în inima Italiei. „Tucci în Italia”, noua serie documentar produsă de SALT Productions şi BBC Studios, va avea premiera duminică, 25 mai, de la ora 20:00, pe National Geographic, cu episoade difuzate săptămânal. Seria explorează Italia dincolo de destinaţiile clasice de pe harta turistică, oferind o incursiune în regiunile Toscana, Lombardia, Trentino-Alto Adige, Abruzzo şi Lazio. „Italia este un festin pentru simţuri, iar documentarul este o invitaţie la masă. Este vorba despre mai mult decât mâncare; este despre oameni, istorie şi pasiunea care face Italia atât de specială. Sper să mi te alături în această nouă aventură. Cred că a mânca bine este inspirator, şi sper să inspir telespectatorii să îmbrăţişeze frumuseţea şi bogăţia culturii italiene”, a declarat Stanley Tucci.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/documentar-national-geographic-stanley-tucci-22034810

Ana Ularu, în universul Star Wars! Actriţa apare în sezonul final Andor, disponibil acum pe Disney+

Serialul Andor, producţie Lucasfilm din universul Star Wars, ajunge la final pe Disney+. În ultimul sezon, românca Ana Ularu interpretează un rol episodic. Serialul Andor, prequel al filmului Rogue One: A Star Wars Story, a lansat ultimele trei episoade din sezonul final, disponibile deja pe Disney+. Tot în acest sezon apare şi actriţa română Ana Ularu, într-un rol episodic cu impact – ea o interpretează pe Beska, o funcţionară imperială ce aduce tensiune şi mister în episodul 9. Prezenţa Anei Ularu marchează un moment important pentru fanii Star Wars din România, actriţa fiind cunoscută pentru apariţiile ei în producţii internaţionale ca Inferno, Outbound sau Emerald City.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/ana-ularu-serial-andor-22033901

Când apare sezonul 4 din Bridgerton. Serialul de pe Netflix a fost reînnoit pentru sezoanele 5 și 6

Bridgerton revine pe Netflix. Sezonul 4 al serialului va avea premiera în 2026. Totodată, conform unui anunț oficial, producția a fost reînnoită pentru sezoanele 5 și 6. Sezonul 4 se va concentra pe Benedict, jucat de Luke Thompson, al doilea fiu din familia Bridgerton. Nesimțind dorința de a se stabili asemenea fraților săi, perspectiva lui se schimbă când o întâlnește pe captivanta Domnișoara în Argintiu la balul mascat organizat de mama lui. Serialul Bridgerton a captivat telespectatorii din întreaga lume când Netflix și Shondaland au lansat iconica serie în 2020. Fiecare dintre cele trei sezoane ale sale se clasează printre cele mai populare de pe Netflix, în timp ce prequelul adorat de fani, Regina Charlotte: O poveste Bridgerton, a dominat Top 10 Global.
https://www.libertatea.ro/entertainment/cand-apare-sezonul-4-din-bridgerton-pe-netflix-5306915

Comisia Europeană acuză TikTok că încalcă regulile privind publicitatea digitală, inclusiv în România

Rețeaua socială TikTok, deținută de grupul chinez ByteDance, este a doua platformă, după platforma X a lui Elon Musk, care primește un avertisment din partea UE în temeiul DSA – regulamentul privind serviciile digitale, scrie Politico. TikTok a încălcat normele Uniunii Europene (UE) pentru că nu a divulgat suficiente informații despre publicitatea pe platformă, a acuzat Comisia Europeană în concluziile preliminare publicate joi. Rețeaua „nu furnizează informațiile necesare despre conținutul reclamelor, utilizatorii vizați de acestea și cine a plătit pentru reclame” și, de asemenea, nu permite publicului să caute reclame, a afirmat Comisia. TikTok are acum dreptul de a răspunde. Dacă concluziile Comisiei sunt confirmate, aceasta poate amenda TikTok cu până la 6% din veniturile sale globale anuale.
https://www.libertatea.ro/stiri/comisia-europeana-acuza-tiktok-ca-incalca-regulile-privind-publicitatea-digitala-inclusiv-in-romania-5307477

AUR: Televiziunea Română, o instituţie plătită din banii românilor care acţionează ca o extensie mediatică a candidatului sistemului – Nicuşor Dan

Alianţa pentru Unirea Românilor (AUR) acuză joi Televiziunea Română că ”acţionează ca o extensie mediatică a candidatului sistemului – Nicuşor Dan” după ce a anunţat că organizează, în perioada 15-16 mai, două emisiuni de dezbatere pentru turul al doilea al alegerilor prezidenţiale. Potrivit formaţiunii, ”asa-zisa dezbatere electorală organizată de TVR pentru turul al doilea nu este altceva decât o mascaradă de campanie, exclusiv pentru a-i crea un avantaj lui Nicuşor Dan” ”Alianţa pentru Unirea Românilor (AUR) constată cu indignare că Televiziunea Română, o instituţie plătită din banii românilor, acţionează ca o extensie mediatică a candidatului sistemului – Nicuşor Dan. George Simion a comunicat public, încă din 7 mai, că nu poate participa la nicio dezbatere în data de 15 mai, din cauza angajamentelor deja asumate. În discuţiile cu reprezentanţii TVR, echipa noastră a transmis că singura dată disponibilă pentru dezbatere este 16 mai. Cu toate acestea, TVR a anunţat public si unilateral două „dezbateri” fără a avea acordul echipei de campanie a lui George Simion asupra formatului, calendarului sau condiţiilor minime de neutralitate”, spune AUR într-un comunicat oficial.
https://www.news.ro/politic-intern/aur-televiziunea-romana-o-institutie-platita-din-banii-romanilor-care-actioneaza-ca-o-extensie-mediatica-a-candidatului-sistemului-nicusor-dan-1922401015002025051422033852

Televiziunea Română respinge cu fermitate acuzaţiile Alianţei pentru Unirea Românilor şi încercările de a atrage instituţia în lupta electorală

Ca urmare a acuzaţiilor Alianţei pentru Unirea Românilor, TVR prezintă faptele care demonstrează profesionalismul şi buna credinţă a echipei televiziunii publice, care a încercat să organizeze o dezbatere între cei doi candidaţi la preşedinţia României. TVR a acţionat în permanenţă cu respectarea strictă a misiunii sale publice de informare corectă şi echidistantă a cetăţenilor, fără a favoriza vreunul dintre candidaţi. Afirmaţiile conform cărora TVR ar fi „aparat de campanie" sau ar acţiona în beneficiul unui candidat sunt complet false şi reprezintă o dezinformare gravă a opiniei publice. În momentul în care TVR a lansat ambilor candidaţi invitaţia pentru o dezbatere comună în data de 15 mai, echipa de campanie a domnului George Simion nu a comunicat Televiziunii Române indisponibilitatea candidatului pentru această dată. Comunicatul TVR privind organizarea dezbaterii din 15 mai a fost emis după transmiterea invitaţiilor către candidaţi şi a discuţiilor cu reprezentanţii ambelor echipe de campanie pe această temă.
https://www.news.ro/cultura-media/televiziunea-romana-respinge-cu-fermitate-acuzatiile-aliantei-pentru-unirea-romanilor-si-incercarile-de-a-atrage-institutia-in-lupta-electorala-1922402015052025051622033970

Israel, Austria, Danemarca şi Finlanda, între cele zece ţări calificate în marea finală Eurovision

Contratenorul JJ a oferit o prestaţie puternică pentru Austria joi, în a doua semifinală a ediţiei 2025 a Eurovision, în faţa unui public de 6.500 de persoane şi şi-a confirmat statutul de favorit în faţa campionilor suedezi, KAJ, care s-au calificat deja în finala de sâmbătă. Cele zece ţări calificate sunt: Lituania, Israel, Armenia, Danemarca, Austria, Luxemburg, Finlanda, Letonia, Malta şi Grecia. Piesa sa, „Wasted Love”, propulsează note înalte de soprană între două refrene de baladă, înainte de a culmina cu o explozie techno. Cântecul, despre o perioadă din viaţa sa în care a „irosit prea multă iubire” fără să primească nimic, a fost interpretat pe scenă într-un studio Harcourt alb-negru, potrivit AFP.
https://www.news.ro/entertainment/update-israel-austria-danemarca-si-finlanda-intre-cele-zece-tari-calificate-in-marea-finala-eurovision-video-1922402915002025052322034398

Dan Cîmpean, directorul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC): În urma NIS 2 circa 12.000 de companii vor avea nevoie de oameni în zona de securitate cibernetică şi ar putea miza pe juniori pentru a acoperi deficitul uriaş de personal

În contextul noilor cerinţe impuse de directiva europeană NIS 2, care va obliga peste 12.000 de organizaţii din România să respecte standarde stricte de securitate cibernetică, companiile pot găsi o soluţie viabilă la criza de personal calificat mizând pe studenţi şi proaspăt absolvenţi din domeniile tehnice. Acordarea de încredere juniorilor şi integrarea acestora în echipe devine nu doar o investiţie în viitor, ci şi o necesitate strategică pentru a face faţă unui deficit de specialişti ce se va adânci pe măsură ce peste 10.000 de entităţi vor intra în aria de aplicare a noilor reglementări, a spus Dan Cîmpean, directorul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), în cadrul conferinţei ZF Cybersecurity Trends 2025. „Cei care suntem lideri de business trebuie să ne pregătim pentru competiţia pentru talent. Când 12.000 de noi organizaţii o să realizeze că au nevoie de un om pe zona de cyber pentru companie, vor dori să recurteze pe cineva, să ne gândim ce se va întâmpla pe piaţa muncii. Riscăm să canibalizăm. E un risc mare. Şi nu avem 6.000 de oameni cu experienţă disponibili. Dar avem o soluţie elegantă şi universităţile sunt parte a soluţiei. România produce un număr de ordinul miilor de oameni care au în curiculum cu multe detalii pe zona de securitate cibernetică. Nu ezitaţi să investiţi în juniori. Noi vedem că mulţi doresc oameni cu 3-5-10 ani de experienţă, dar trebui să riscăm puţin şi să aducem profiluri junioare, să îi responsabilizăm, să investim în ei, iar ei în 1-2-3 ani vor performa. Avem experienţa asta la DNSC, unde majoritatea absolvenţilor au performat foarte bine. Asta va fi o parte din soluţia noastră la nivel naţional pentru a completa acele locuri goale pe care organizaţiile le au, fie că ştiu sau nu că sunt subiectul reglementării NIS 2. Provocare este aici, avem un număr mare de locuri neocupate pe care trebuie să le ocupăm şi le recomand liderilor de business să aleagă cu mare atenţie persoanele sau persoana care se ocupă de acest aspect”, a spus Dan Cîmpean.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/dan-cimpean-directorul-directoratului-national-securitate-22808036

Bursă. Digi anunţă venituri de 532 mil. euro în primul trimestru, plus 19% an/an

Operatorul de telecomunicaţii Digi Communications (simbol bursier DIGI),
companie antreprenorială controlată de omul de afaceri Zoltan Teszari, a raportat venituri consolidate de 532 milioane euro în primul trimestru (T1) din 2025, echivalentul unei creşteri de 19% faţă de perioada similară din 2024, arată datele din raportul financiar trimestrial preliminar. În moneda naţională, veniturile Digi au fost de circa 2,7 miliarde de lei. EBITDA ajustată pentru T1/2025 a fost de 171 milioane euro, în creştere cu 4,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, iar EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 a atins 140,4 milioane de euro, plus 0,4% an/an. În perioada ianuarie-martie 2025, Digi a continuat să înregistreze creşteri pe întreg portofoliul de servicii, la aproape 29 milioane de acorduri generatoare de venit (RGU) în România, Spania, Italia şi Portugalia. Aceasta înseamnă o creştere de 17% faţă de T1/ 2024 pe o bază absolută.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/bursa-digi-anunta-venituri-de-532-mil-euro-in-primul-trimestru-plus-22809234

Industria de gaming din România atinge un nou record, 45 de jocuri lansate în 2024, celebrate în iunie la Romanian Game Awards

Într-un peisaj global al industriei jocurilor video marcat de provocări şi restructurări, România se evidenţiază printr-o comunitate de dezvoltatori activă şi adaptabilă. Studiourile locale, independente sau companii internaţionale, au continuat să producă titluri remarcabile, lansând 45 de jocuri în 2024, un record în istoria dezvoltării de jocuri video locale. Organizat de Asociaţia Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România (RGDA) şi prezentat de Banca Transilvania, Romanian Game Awards recunoaşte şi premiază cele mai remarcabile titluri şi proiecte create de industria de dezvoltare de jocuri video din România. Gala de premiere va avea loc pe 3 iunie, de la ora 19:00, la Novotel Bucharest City Center. Printre titlurile prezente în competiţie se numără Door Kickers 2: Task Force North, Zoria: Age of Shattering şi Breachway, unele din cele mai apreciate jocuri româneşti recente pe celebra platformă Steam, după numărul de urmăritori. Breachway, dezvoltat de Edgeflow Studio si nominalizat la categoria Best Upcoming Romanian Game, este un joc cu tematică spaţială care le permite jucătorilor să exploreze galaxia, să construiască echipaje şi să participe la lupte tactice între nave.
https://www.paginademedia.ro/comunicate/record-industrie-gaming-romania-22033708

Netflix și YouTube vor folosi AI-ul pentru a eficientiza publicitatea digitală

YouTube și Netflix au anunțat planuri de îmbunătățire, din punctul lor de vedere, al plasării reclamelor digitale folosind inteligența artificială. Netflix a prezentat un nou format de reclamă, care poate proiecta imaginea unui produs direct în timpul unui film sau serial, fără întreruperea acestuia. Brandurile vor putea suprapune, de exemplu, imaginea unei mașini peste o stradă sau imaginea unei băuturi peste cea a unei mese, contopind plasarea produsului cu filmarea propriu-zisă. Acest tip de reclamă ar putea include și un „call to action” și ar putea scuti spectatorii de tradiționalele pauze de publicitate. Versiunea cu reclame a Netflix are acum 94 de milioane de abonați, mai mult decât dublu decât în urmă cu un an.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/netflix-si-youtube-vor-folosi-ai-ul-pentru-a-eficientiza-publicitatea-digitala-22034565

Planul de abonament cu reclame al Netflix a ajuns la 94 de milioane de utilizatori activi lunar

Netflix a anunțat că opțiunea sa de abonament cu reclame a atins 94 de milioane de utilizatori activi lunar, înregistrând o creștere de peste 20 de milioane față de ultima raportare publică din noiembrie, transmite CNBC. Lansat în noiembrie 2022, planul cu reclame costă 7,99 dolari pe lună — semnificativ mai ieftin decât cel mai accesibil abonament fără reclame, care costă 17,99 dolari. Strategia face parte din eforturile Netflix și ale altor platforme de streaming de a crește profitabilitatea prin venituri din publicitate, scrie News.ro. ”În comparație cu concurența, atenția acordată reclamelor începe la un nivel mai mare și rămâne mult mai ridicată până la final. Și mai impresionant este faptul că utilizatorii urmăresc reclamele din mijlocul conținutului cu aceeași atenție ca emisiunile și filmele,” a declarat Amy Reinhard, președinte al diviziei de publicitate Netflix. Netflix a mai precizat că planul său de abonament cu reclame are o audiență mai mare în rândul tinerilor cu vârste între 18 și 34 de ani decât orice rețea de televiziune prin cablu sau difuzare din SUA.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/planul-de-abonament-cu-reclame-al-netflix-a-ajuns-la-94-de-milioane-de-utilizatori-activi-lunar-22033448

Guvernul ungar propune o lege împotriva instituțiilor media și ONG-urilor care "amenință suveranitatea națională"

Guvernul ungar continuă ofensiva împotriva ONG-urilor și a mass-mediei independente prin introducerea în Parlament a unui proiect de lege care vizează orice structură finanțată din fonduri externe ce ar 'amenința suveranitatea', relatează AFP. Acest proiect de lege despre 'transparența vieții publice' a fost prezentat în noaptea de marți spre miercuri de un deputat al partidului aflat la putere, Fidesz, stârnind deja îngrijorări în rândul presei și al opoziției și comparații cu legea rusă privind 'agenții străini'. Organizațiile care 'încalcă sau critică' valorile înscrise în Constituție, în special 'prioritatea căsătoriei, a familiei și a genurilor biologice', ar putea fi incluse pe o listă neagră, după o recomandare a Autorității de Suveranitate, înființată anul trecut, scrie Agerpres. Într-un astfel de caz, ele vor trebui să solicite permisiunea organismului de combatere a spălării banilor pentru a primi fonduri din străinătate. Conturile lor bancare vor fi puse sub supraveghere, iar transferurile donatorilor vor fi blocate dacă se dovedește că scopul banilor este de a 'influența viața publică'.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/vecini/guvernul-ungar-propune-o-lege-impotriva-institutiilor-media-si-ong-urilor-care-ameninta-suveranitatea-nationala-22032544

Ce vedem la FilmBox și Filmbox Premium între 16 și 18 mai. Trei zile dedicate cinemtografiei franceze

Cinematografia franceză – sursă constantă de inspirație și rafinament artistic – continuă să fascineze prin diversitatea și calitatea producțiilor sale recente. Actori emblematici, regizori vizionari și povești cu rezonanță universală transformă Franța într-un veritabil epicentru al celei de-a șaptea arte. În perioada 16–18 mai, canalele FilmBox și FilmBox Premium oferă telespectatorilor români un veritabil festin cinematografic francez, cu filme semnate de artiști francezi sau plasate în peisaje iconice ale Franței. Weekendul debutează vineri, 16 mai, la ora 20:00, pe FilmBox Premium, cu thrillerul politic „Noiembrie”, în care Jean Dujardin – actorul premiat cu Oscar în 2012 pentru „The Artist” – joacă rolul liderului unei echipe antitero implicate în ancheta atentatelor din Paris, din 2015. Puțin cunoscut publicului larg este faptul că Dujardin și-a început cariera în 1995, ca artist de „one man show”, fiind rapid remarcat de figuri importante ale cinematografiei franceze.
https://www.tvmania.ro/ce-filme-putem-vedea-la-fimbox-pe-16-17-si-18-mai-2025-548172

Marea finală „Te cunosc de undeva!” 2025: când aflăm cine câștigă sezonul 21

Sezonul 21 al emisiunii „Te cunosc de undeva!” se apropie de momentul culminant! După săptămâni întregi de transformări spectaculoase, emoții intense și interpretări remarcabile, finala Te cunosc de undeva 2025 ne va dezvălui echipa care pleacă acasă cu marele trofeu. Iată când este difuzată marea finală la Antena 1. Au avut parte de antrenamente obositoare, de zile lungi în care au repetat versuri, coregrafii și elemente distinctive. Au urcat pe scenă, cu emoții majore și au demonstrat că pot duce la capăt, cu succes, și cele mai dificile interpretări. Au făcut show și au ridicat sala în picioare. Au primit note mari și s-au bucurat. Au trăit la intensitate mare acest sezon și, acum, totul se apropie de final! Sâmbătă, 17 mai 2025, de la 20:00, la Antena 1, telespectatorii se vor bucura de o semifinală de senzație, la Te cunosc de undeva!.
https://www.tvmania.ro/finala-te-cunosc-de-undeva-2025-cand-are-loc-sezonul-21-548185

Spectacolul F1 se mută în Europa: Marele Premiu de la Imola, duminică la Antena Stars și în AntenaPLAY

Formula 1 revine cu motoarele turate la maximum pe bătrânul continent, iar primul popas european din sezon e la Imola, unde se desfășoară Marele Premiu al Regiunii Emilia-Romagna. Cei mai rapizi piloți din lume se aliniază pe grilă pentru o rundă care promite spectacol pe toată linia. Antrenamentele de vineri și sâmbătă pot fi urmărite doar pe AntenaPLAY, în timp ce sesiunea de calificări, programată sâmbătă de la ora 17:00, va fi transmisă și pe Antena 3 CNN. Duminică, de la ora 16:00, vine momentul culminant: cursa propriu-zisă, în direct pe Antena Stars și în AntenaPLAY, conform unui comunicat transmis către HD Satelit România. Cursa de la Imola nu e nici pe departe una relaxantă pentru piloți. Pe celebrul Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, fiecare curbă contează. Se vor parcurge 63 de tururi, pe un traseu de aproape 5 kilometri lungime (mai exact 4,909 km), unde recordul pe tur a fost stabilit de Lewis Hamilton în 2020 – 1 minut, 15 secunde și 484 miimi. Așadar, nu e loc de pierdut vremea.
https://www.hdsatelit.com/2025/05/spectacolul-f1-se-muta-in-europa-marele.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL