×

Revista presei -- Data și ora publicării: 26.05.2025 14:09:50

REVISTA PRESEI / 26 mai 2025 /



Vodafone lansează canale de filme sub marcă proprie
Metropola TV își schimbă parametrii de recepție gratuită la 0,8° Vest: tranziție către capacitatea Grupului M7
Independenţa Film aduce anul acesta în cinematografele din România 12 filme de la Cannes
Damaris Lupu, o fată de 14 ani, a câştigat finala „Românii au talent”, sezonul 15, şi marele premiu de 120.000 de euro
Box office: "Lilo & Stitch" a debutat cu încasări de 183 de milioane de dolari, "Mission: Impossible" înregistrează cel mai bun rezultat al seriei: 77 de milioane de dolari
"Imago", primul film cecen prezentat la Cannes, a câştigat Oeil d'Or. Un documentar despre Julian Assange, distins cu un premiu special
Cinema City a deschis al 29-lea multiplex din ţară, în Mall Moldova, cu o investiţie de 6 milioane de euro, realizată alături de Prime Kapital
CNA intervine împotriva dezinformării online. A cerut eliminarea a zeci de fake-uri de pe TikTok şi Facebook care anunţau anularea alegerilor
FIFA Club World Cup 2025 se vede la Pro TV, Pro Arena şi Voyo. De când
TOP matinale radio. Cine creşte, cine scade? Morning Glory cu Exarhu urcă pe trei în Bucureşti. Matinalul Digi FM, cel mai mare plus
Emisiunea lui Dan Negru de la Kanal D continuă cu încă două sezoane. „E unul dintre cele mai bune pariuri pe care le-am câştigat”
Răzvan Sturza, Motorola România: Am plecat de la zero, acum suntem pe locul 3. România joacă un rol strategic în regiune, iar succesul de aici ne ajută la campanii care sunt replicate și în alte țări
UE cere retragerea unei legi din Ungaria vizând organizațiile neguvernamentale și media critice
Interzicerea reclamelor la junk food în Marea Britanie, amânată până în 2026
AST SpaceMobile va lansa 243 de sateliți pentru o rețea globală de telefonie mobilă direct din spațiu
Orange Franța lansează noile routere Livebox cu Wi-Fi 7 și tehnologie SoftAtHome
LG a devenit primul brand care depășește 10 milioane de televizoare OLED vândute în Europa
Un sfert din suedezi sunt abonați la televiziune ilegală: autoritățile iau în calcul sancționarea utilizatorilor

...


Vodafone lansează canale de filme sub marcă proprie

Vodafone a creat o suită de canale de filme sub marcă proprie, disponibile, fără reclame, abonaților din Cehia și Slovacia, relevă datele analizate de Profit.ro. Vodafone Family, Vodafone Comedy și Vodafone CZ/SK difuzează reclame doar înainte de film. Canalele sunt disponibile în oferta de programe de bază Vodafone TV și Vodafone TV+. Funcția de repornire a canalelor permite spectatorilor să înceapă vizionarea de la începutul filmului, indiferent de ora la care se alătură transmisiei. Spectatorii pot derula înapoi sau derula rapid înainte filmul. Noile canale de filme sunt disponibile pe toate tipurile noi de set-top box-uri cu sisteme de operare Linux și Android, precum și în aplicația Vodafone TV. Platforma pentru noile canale a fost creată datorită unui parteneriat cu Starmax Media și tehnologiei susținute de Tivia. Conținutul este furnizat de Bontonfilm, producător european și furnizor de conținut.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/vodafone-lanseaza-canale-de-filme-sub-marca-proprie-22045341

Metropola TV își schimbă parametrii de recepție gratuită la 0,8° Vest: tranziție către capacitatea Grupului M7

Postul de televiziune românesc Metropola TV, disponibil gratuit (necriptat) prin satelit, a început procesul de migrare a emisiei de la capacitatea SES către o nouă platformă de transmisie, operată de Grupul M7, parte a CANAL+., care deține și Focus Sat România. Această modificare are loc în cadrul optimizării distribuției la poziția orbitală 0,8° Vest, conform Parabola.cz. Metropola TV continuă să fie transmis în format SD, în sistem DVB-S, compresie MPEG-2, fără criptare. Totodată, este oferit în continuare și ghidul electronic de programe (EPG), iar conținutul rămâne neschimbat. Schimbarea vizează strict parametrii tehnici de recepție. În această perioadă de tranziție, postul este recepționabil atât pe frecvențele vechi, cât și pe cele noi, pentru a le permite telespectatorilor să reconfigureze la timp sistemele de recepție. Difuzarea pe vechii parametri urmează să fie întreruptă cel mai probabil la finalul lunii mai 2025.
https://www.hdsatelit.com/2025/05/metropola-tv-isi-schimba-parametrii-de.html

Independenţa Film aduce anul acesta în cinematografele din România 12 filme de la Cannes

Douăsprezece titluri remarcabile, prezentate anul acesta la Festivalul de la Cannes, vor putea fi văzute în cursul acestui an în cinematografele din România, distribuite de Independenţa Film. De la cineaşti consacraţi precum fraţii Dardenne, Richard Linklater sau Christian Petzold, până la noi viziuni din America Latină, Japonia sau Franţa, selecţia aduce o diversitate de stiluri şi perspective, din competiţie şi din cele mai importante secţiuni paralele. Două dintre aceste filme au fost distinse cu premii importante la Cannes 2025: "The Secret Agent" ("O Agente Secreto"), regizat de Kleber Mendonça Filho, este un thriller politic plasat în Brazilia anilor ’70, în care Wagner Moura interpretează un cercetător şi tată forţat să-şi ascundă identitatea pentru a evita o tentativă de asasinat în timpul dictaturii militare. Filmul a fost distins la Cannes cu Premiul pentru regie (Kleber Mendonça Filho) şi Premiul pentru cel mai bun actor (Wagner Moura). "Young Mothers" ("Jeunes Mères"), cel mai nou film al fraţilor Jean-Pierre şi Luc Dardenne, a fost recompensat cu Premiul pentru scenariu. Inspirat de realitatea adăposturilor pentru mame, filmul urmăreşte cu empatie şi rigoare povestea a cinci tinere femei care încearcă să îşi crească copiii într-un sistem care pare să le ignore complet. Într-o lume marcată de violenţă şi precaritate, Young Mothers aduce în prim-plan solidaritatea feminină şi lupta pentru demnitate, în stilul sobru şi profund umanist care a consacrat cinemaul celor doi autori belgieni.
https://www.news.ro/entertainment/independenta-film-aduce-anul-acesta-in-cinematografele-din-romania-12-filme-de-la-cannes-1922404626382025051022045720

Damaris Lupu, o fată de 14 ani, a câştigat finala „Românii au talent”, sezonul 15, şi marele premiu de 120.000 de euro

Damaris Lupu, o tânără de 14 ani, care a oferit un moment impresionant de contorsionism, a câştigat finala „Românii au talent”, sezonul 15, de la Pro TV şi marele premiu de 120.000 de euro. Damaris Lupu este o elevă de 14 ani din Tecuci. Ea s-a apucat de contorsionism în urmă cu cinci ani, iar acum reuşeşte să execute mişcări incredibile. Damaris a descoperit pe YouTube mai multe filmuleţe cu gimnaste care fac asta, iar acest lucru a îndemnat-o să încerce şi ea. Eleva de 14 ani din Tecuci învaţă singură să se perfecţioneze. Consideră că acest sport implică multe mişcări interesante şi a realizat că este foarte flexibilă. La vârsta de 9 ani, a început să se dedice mai serios contorsionismului. Damaris locuieşte cu mama şi cu fratele mai mic. În urmă cu opt ani, toţi cei patru fraţi şi mama lor au plecat în Austria, unde se afla fratele mamei, care i-a ajutat să-şi găsească o locuinţă şi un loc de muncă pentru mamă.
https://www.news.ro/entertainment/damaris-lupu-o-fata-de-14-ani-a-castigat-finala-romanii-au-talent-sezonul-15-si-marele-premiu-de-120-000-de-euro-foto-video-1922402524002025050022043702

Box office: "Lilo & Stitch" a debutat cu încasări de 183 de milioane de dolari, "Mission: Impossible" înregistrează cel mai bun rezultat al seriei: 77 de milioane de dolari

"Lilo & Stitch" şi filmul lui Tom Cruise "Mission: Impossible - The Final Reckoning" au stabilit câteva repere în acest weekend. Familiile au venit în număr mare să vadă remake-ul live-action Disney "Lilo & Stitch", care a strâns 145,5 milioane de dolari în weekend şi aproximativ 183 de milioane de dolari până luni, conform Variety. Aceste vânzări de bilete au sfidat previziunile şi au stabilit un record în weekendul Memorial Day, depăşind un alt film de Cruise, "Top Gun: Maverick", cu 126 de milioane de dolari în weekend şi 160 de milioane de dolari în cele patru zile. "Lilo & Stitch”" a obţinut, de asemenea, al doilea cel mai mare debut într-un weekend de vacanţă de patru zile, după "Black Panther" din 2018, care a acumulat 242 de milioane de dolari de Ziua Preşedinţilor.
https://www.news.ro/entertainment/box-office-lilo-stitch-a-debutat-cu-incasari-de-183-de-milioane-de-dolari-mission-impossible-inregistreaza-cel-mai-bun-rezultat-al-seriei-77-de-milioane-de-dolari-video-1922404126532025050822045463

"Imago", primul film cecen prezentat la Cannes, a câştigat Oeil d'Or. Un documentar despre Julian Assange, distins cu un premiu special

"Imago", primul film cecen prezentat la Cannes, a câştigat vineri Oeil d'Or (Ochiul de Aur)pentru cel mai bun documentar, juriul acordând şi un premiu special pentru "The six billion dollar man", despre fondatorul Wikileaks, Julian Assange, potrivit AFP. În acest film, documentaristul american Eugene Jarecki prezintă o imagine mai personală a fostului hacker şi activist în vârstă de 53 de ani, ale cărui „calităţi eroice” le laudă. Eliberat dintr-o închisoare britanică de înaltă securitate în iunie anul trecut, în urma unui acord cu guvernul american, care dorea să îl aducă în faţa justiţiei pentru publicarea de informaţii diplomatice şi militare ultrasecrete, Julian Assange a fost prezent pe Croisette.
https://www.news.ro/entertainment/imago-primul-film-cecen-prezentat-la-cannes-a-castigat-oeil-d-or-un-documentar-despre-julian-assange-distins-cu-un-premiu-special-1922401723382025052022043642

Cinema City a deschis al 29-lea multiplex din ţară, în Mall Moldova, cu o investiţie de 6 milioane de euro, realizată alături de Prime Kapital

Cel de-al 29-lea multiplex Cinema City s-a deschis în Mall Moldova, cu o investiţie de 6 milioane de euro, realizată alături de partenerii de la Prime Kapital, anunţă reţeaua de cinematografe. ”Cinema City sărbătoreşte 18 ani în România şi revine acasă, la Iaşi, cu cel mai mare multiplex din regiune. Cel de-al 29-lea multiplex Cinema City s-a deschis în Mall Moldova, cu o investiţie de 6 milioane de euro, realizată alături de partenerii de la Prime Kapital”, anunţă reţeaua. Noul multiplex are 9 săli de cinema, cu peste 1.539 de locuri şi o sală 4DX, în care acţiunea de pe ecran este amplificată de efecte speciale sincronizate perfect cu filmul. Scaunele se mişcă în funcţie de acţiune, iar efecte precum vânt, apă, mirosuri, fulgere sau vibraţii completează atmosfera.
https://www.news.ro/economic/cinema-city-a-deschis-al-29-lea-multiplex-din-tara-in-mall-moldova-cu-o-investitie-de-6-milioane-de-euro-realizata-alaturi-de-prime-kapital-1922403923002025050822042775

CNA intervine împotriva dezinformării online. A cerut eliminarea a zeci de fake-uri de pe TikTok şi Facebook care anunţau anularea alegerilor

Consiliul Naţional al Audiovizualului a luat măsuri după apariţia unui val de dezinformări de pe TikTok şi Facebook care vorbeau despre fraude la alegeri sau despre anularea turului doi al prezidenţialelor. Forul audiovizual a analizat în şedinţele de miercuri şi joi zeci de astfel de clipuri şi a decis emiterea unor ordine de eliminare a conţinutului ilegal şi vor cere TikTok şi Facebook ca aceste clipuri să fie şterse de pe reţelele de socializare. Printre cele mai grave abateri s-au numărat postările de pe TikTok în care se afirmă, fără dovezi, că alegerile prezidenţiale ai fi fost anulate de Curtea Constituţională.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cna-intervine-impotriva-dezinformarii-online-a-cerut-eliminarea-a-zeci-de-fake-uri-de-pe-tiktok-si-facebook-care-anuntau-anularea-alegerilor-22043079

FIFA Club World Cup 2025 se vede la Pro TV, Pro Arena şi Voyo. De când

FIFA Club World Cup 2025, evenimentul fotbalistic al anului şi noua competiţie de elită a cluburilor de fotbal, organizată de FIFA, va fi difuzat la Pro TV, Pro Arena şi pe platforma Voyo. FIFA Club World Cup 2025 va avea loc în perioada 15 iunie – 13 iulie 2025, în Statele Unite ale Americii, şi va fi transmisă integral pe VOYO, la PRO TV şi PRO Arena. Aceasta este prima ediţie a noului format al Cupei Mondiale a Cluburilor, care aduce o schimbare majoră în peisajul fotbalului mondial. Cu 32 de echipe participante, provenite din cele şase confederaţii internaţionale – AFC (Asia), CAF (Africa), CONCACAF (America de Nord, Centrală şi Caraibe), CONMEBOL (America de Sud), OFC (Oceania) şi UEFA (Europa) – turneul promite să ofere un spectacol de neuitat. FIFA Club World Cup 2025 va reuni cele mai puternice şi titrate cluburi ale lumii într-un format similar Cupei Mondiale pentru echipe naţionale.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/fifa-club-world-cup-pro-tv-22045717

TOP matinale radio. Cine creşte, cine scade? Morning Glory cu Exarhu urcă pe trei în Bucureşti. Matinalul Digi FM, cel mai mare plus

Cine este cel mai ascultat. Peste 1,3 milioane de ascultători are matinalul radio cu cea mai mare audienţă din întreaga ţară. Despre cine este vorba? Ca de obicei Kiss Fm a dat cel mai ascultat matinal din România, cu emisiunea DesKiss Matinal, prezentat de Doru Oprişan, Ciprian Dinu şi Corina Băcanu. Morning Zu, prezentat de Daniel Buzdugan şi Mihai Morar, este cel mai ascultat în Capitală, arată cel mai recent val de audienţe de primăvară. Studiul de Audienţă Radio este realizat de două institute de sondare, Mercury Research şi Ires. Cea mai mare creştere de audienţă a fost înregistrată de matinalul Digi FM, prezentat de Oana Zamfir şi Vlad Craioveanu, care a câştigat mai bine de 130.000 de ascultători în întreaga ţară. Emisiunea a crescut şi la oraşe şi în Bucureşti. Morning Glory, matinal prezentat de Răzvan Exarhu, urcă pe poziţia a treia în Bucureşti, peste Europa FM şi peste Magic. BUCUREŞTI. Morning Zu are, la fel ca şi în celelalte valuri de audienţă, cel mai mare numă de ascultători în Capitală. Emisiunea prezentată de Danil Buzdugan şi Mihai Morar are peste 114.000 de ascultători. Cifrele sunt însă în scădere dramatică, cu aproape 50.000 de ascultători în minus faţă de valul din primăvara trecută. Radio România Actualităţi a dat al doilea cel mai ascultat matinal din Capitală. Emisiunea prezentată de Daniela Petrican şi Cătălin Cîrnu, a avut peste 100.000 de ascultători în valul de primăvară. Matinalul Rock FM, prezentat de Răzvan Exarhu, urcă trei poziţii şi devine al treilea cel mai ascultat în Bucureşti, cu o medie de 96.000 de ascultători. Postul a avut şi cea mai consistentă creştere: +22.500 de ascultători. Matinalul Kiss Fm, care în primăvara lui 2024 era al doilea cel mai ascultat în Bucureşti, cade anul acesta pe poziţia a patra, la o medie de 87.000 de ascultători şi un minus de 27.600.
https://www.paginademedia.ro/audiente-radio/audiente-radio-emisiuni-matinale-primavara-2025-22045662

Emisiunea lui Dan Negru de la Kanal D continuă cu încă două sezoane. „E unul dintre cele mai bune pariuri pe care le-am câştigat”

Kanal D a reînnoit formatul turcesc „Think” („Jocul Cuvintelor”) pentru încă două sezoane în urma succesului obşinut de quizz-show-ul prezentat de Dan Negru. „Au trecut deja 3 ani de când Jocul Cuvintelor e la televizor şi mă bucură succesul concursului. După un sfert de secol de televiziune, cu multe formate de succes, cred că Jocul Cuvintelor e unul dintre cele mai bune pariuri pe care le-am câştigat”, a declarat Dan negru în exclusivitate pentru Paginademedia.ro Think este un popular joc de cuvinte care a avut premiera în Turcia în anul 2009 şi este deţinut de Bavaria Entertainment. Până acum, formatul a fost difuzat în cinci teritorii: Turcia, România, Slovacia, Polonia şi pentru publicul vorbitor de limba kurdă. Recent, a fost achiziţionat şi în Spania, scrie publicaţia spaniolă Todotvnews.com. În 2022, formatul Think a fost licenţiat de Kanal D pentru România şi a fost dezvoltat sub titlul Jocul Cuvintelor, cu Dan Negru prezentator. Seria a devenit foarte populară, având deja mai bine de 300 de episoade difuzate, iar acum a fost achiziţionat oficial pentru sezoanele cinci şi şase.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/dan-negru-jocul-cuvintelor-kanal-d-sezoane-noi-22045562

Răzvan Sturza, Motorola România: Am plecat de la zero, acum suntem pe locul 3. România joacă un rol strategic în regiune, iar succesul de aici ne ajută la campanii care sunt replicate și în alte țări

Motorola Mobility, parte a grupului chinezesc Lenovo, a devenit, în doar câțiva ani de la relansarea pe piața locală, al treilea cel mai important brand de smartphone-uri din România ca volum de unități vândute, potrivit datelor furnizate de reprezentanţii subsidiarei din România. ”Când am revenit pe piața din România, am știut că nu va fi un drum scurt sau ușor. Provocarea principală a fost dată de faptul că brandul a existat în România, dar nu a mai păstrat la un moment dat legătura cu clienții de pe piața noastră. Așadar, am pornit de la zero și am ajuns în prezent să fim brandul numărul 3 din România din perspectiva volumului de unități vândute în ultimele 12 luni”, a declarat Răzvan Sturza, Country Lead Motorola România, într-un interviu pentru Economica.net. În primul trimestru din 2025, Motorola a comercializat peste 100.000 de unități, cu 5% mai mult față de perioada similară a anului trecut, într-o piață generală aflată în scădere. „Și din punct de vedere valoric constatăm o creștere, datorită unei ponderi mai mari pentru telefoane mai scumpe în totalul vânzărilor realizate, ceea ce a dus la o creștere cu 10% a prețului mediu de vânzare”, spune Sturza.
https://www.economica.net/razvan-sturza-motorola-romania-am-plecat-de-la-zero-acum-suntem-pe-locul-3-succesul-de-aici-ne-ajuta-la-campanii-care-sunt-replicate-si-in-alte-tari_839063.html

UE cere retragerea unei legi din Ungaria vizând organizațiile neguvernamentale și media critice

Comisia Europeană a cerut Ungariei să retragă un proiect de lege despre care spune că reprezintă o amenințare la adresa organizațiilor neguvernamentale și a media independente, apreciind că acesta ar constitui o 'încălcare gravă' a principiilor Uniunii Europene dacă va fi adoptat, relatează sâmbătă France Presse. Partidul premierului naționalist Viktor Orban a depus săptămâna trecută în parlamentul ungar un text cu privire la 'transparența vieții publice', denunțat de numeroase organizații neguvernamentale ca fiind o manevră pentru a reduce la tăcere orice voce critică în țară, scrie Agerpres. 'Nu vom ezita să luăm măsurile necesare dacă acest proiect va fi adoptat', a afirmat un purtător de cuvânt al executivului european într-un comunicat publicat vineri seara.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/ue-cere-retragerea-unei-legi-din-ungaria-vizand-organizatiile-neguvernamentale-si-media-critice-22044377

Interzicerea reclamelor la junk food în Marea Britanie, amânată până în 2026

Guvernul britanic a anunțat că interdicția privind reclamele la alimente nesănătoase, programată inițial pentru 1 octombrie 2025, va fi amânată până pe 5 ianuarie 2026. Această decizie vine în urma presiunilor din partea industriei alimentare, care a solicitat clarificări privind includerea reclamelor de brand în legislație. Astfel, autoritățile vor introduce un instrument legislativ pentru a exclude explicit aceste reclame de la restricții, oferind îndrumări mai clare pentru reglementatori și industrie, notează The Guardian. Conform noilor reguli, reclamele la produse cu conținut ridicat de grăsimi, zahăr sau sare (HFSS) vor fi interzise pe televiziune înainte de ora 21:00 și complet online. Totuși, reclamele care promovează doar brandul, fără a evidenția produse specifice, vor fi permise. Această excepție a fost introdusă după ce Autoritatea pentru Standardele în Publicitate (ASA) a interpretat inițial legislația într-un mod care ar fi restricționat și aceste tipuri de reclame, arată G4Food.ro
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/interzicerea-reclamelor-la-junk-food-in-marea-britanie-amanata-pana-in-2026-22043273

AST SpaceMobile va lansa 243 de sateliți pentru o rețea globală de telefonie mobilă direct din spațiu

Compania AST SpaceMobile, care dezvoltă o rețea de telefonie mobilă capabilă să ofere conexiune directă din spațiu către dispozitivele utilizatorilor, a anunțat oficial, într-un document transmis autorității americane FCC (Federal Communications Commission), intenția de a plasa pe orbită un total de 243 de sateliți BlueBird până la finalul anului 2028. Planul ambițios al companiei presupune atingerea unui prim prag de 100 de sateliți operaționali până la sfârșitul anului 2026, urmat de lansarea a câte 72 de sateliți suplimentari anual în perioada 2027–2028. În prezent, AST are deja cinci sateliți demonstrativi aflați pe orbită. Prima lansare a sateliților BlueBird de dimensiuni complete este programată pentru luna iunie 2025, utilizând o rachetă operată de agenția spațială indiană. Primele două unități ale acestei serii vor avea o greutate de aproximativ 5,85 tone fiecare și, potrivit unor informații neoficiale, vor include și echipamente destinate Departamentului Apărării al Statelor Unite.
https://www.hdsatelit.com/2025/05/ast-spacemobile-va-lansa-243-de.html

Orange Franța lansează noile routere Livebox cu Wi-Fi 7 și tehnologie SoftAtHome

După implementările inițiale în Polonia și Elveția, noul Livebox este acum disponibil și pentru abonații din Franța. Orange Franța a anunțat lansarea a două noi modele de routere pentru internet fix prin fibră optică – Livebox 7 și Livebox S –, ambele compatibile cu tehnologia Wi-Fi 7. Noile dispozitive sunt create cu accent pe performanță și ușurință în utilizare, completând noile oferte comerciale fără a implica costuri suplimentare pentru abonații existenți. Modelele Livebox 7 și Livebox S integrează platforma software SoftAtHome și promit o conectivitate mai rapidă, mai fiabilă și mai eficientă energetic pentru utilizatorii rezidențiali. Cele două modele aduc în premieră pentru rețeaua Orange Franța suportul pentru Wi-Fi 7, alături de tehnologia Multi-Link Operation (MLO), care permite utilizarea simultană a mai multor benzi de frecvență. Astfel, se obțin viteze mai mari, latență redusă și o acoperire îmbunătățită în locuințele cu trafic intens.
https://www.hdsatelit.com/2025/05/orange-franta-lanseaza-noile-routere.html

LG a devenit primul brand care depășește 10 milioane de televizoare OLED vândute în Europa

LG Electronics anunță atingerea unui prag istoric: peste 10 milioane de televizoare OLED vândute în Europa. Performanța a fost atinsă în al doilea trimestru al acestui an și confirmă poziția solidă a brandului în segmentul televizoarelor bazate pe tehnologia OLED autoluminată. Potrivit datelor furnizate de firma de cercetare de piață Omdia, până în aprilie 2025, LG a livrat peste 10 milioane de televizoare OLED pe piața europeană. După lansarea primului model OLED în 2013, compania a atins următoarele borne de vânzări: 2 milioane în 2019, 4,9 milioane în 2021, 8 milioane în 2023 și 9,5 milioane în 2024. În primul trimestru din 2025, LG a livrat aproximativ 391.100 de televizoare OLED doar în Europa, ceea ce a reprezentat o cotă de piață de 56,4%. Compania este lider de piață în țări-cheie precum Regatul Unit, Germania și Franța. Practic, mai mult de unul din două televizoare OLED vândute în Europa poartă sigla LG. Modelul C Series, în special cel mai nou model C5, rămâne preferatul consumatorilor din regiune.
https://www.hdsatelit.com/2025/05/lg-devenit-primul-brand-care-depaseste.html

Un sfert din suedezi sunt abonați la televiziune ilegală: autoritățile iau în calcul sancționarea utilizatorilor

În Suedia, peste 700.000 de gospodării plătesc pentru servicii de televiziune ilegală, un nou record atins în toamna lui 2024. Asta înseamnă că aproape un sfert din gospodăriile suedeze conectate la internet au ales această variantă „de buget”, dar ilegală, pentru a urmări filme, seriale sau meciuri. Și da, e vorba de acele servicii TV care oferă acces la mii de canale și platforme de streaming fără a deține drepturile de difuzare, la prețuri mici, potrivit unui comunicat al firmei de cercetare Mediavision. Deși autoritățile suedeze au încercat diverse metode de descurajare, consumul de conținut piratat nu doar că nu scade, ci pare să se extindă. Față de primăvara anului 2024, numărul gospodăriilor care folosesc astfel de servicii a crescut cu aproximativ 25%, ceea ce a determinat guvernul să apese butonul de „update” legislativ. Într-o mișcare care dă fiori celor care se uită la fotbal în mod „alternativ”, guvernul suedez a extins mandatul unei investigații naționale deja în curs, adăugând o temă fierbinte: analizarea posibilității de a interzice prin lege utilizarea acestor servicii de către persoane fizice. Practic, nu se discută doar despre vânzători și furnizori, ci și despre telespectatorii de rând care folosesc aceste aplicații.
https://www.hdsatelit.com/2025/05/un-sfert-din-suedezi-sunt-abonati-la.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL