×

Revista presei -- Data și ora publicării: 03.06.2025 12:50:29

REVISTA PRESEI / 3 iun 2025 /



Televiziunea Prima News, mutată pe o nouă societate
Peste 68 de milioane de euro au cheltuit candidații pentru Cotroceni. Cât va deconta statul și topul firmelor la care au ajuns banii
Disney concediază câteva sute de angajaţi în departamentele de film, televiziune şi finanţe corporative
Comedia romantică 'Nobody Wants This' revine în toamnă la Netflix cu sezonul 2
S-a încheiat concursul „Câștigă experiența unei finale UEFA!, organizat de Prima Play
Nou pe Antena Play în iunie. Ext.Masina.Noapte, Dirijorul tăcerilor cu Maia Morgenstern şi Insula Iubirii Spania – sezon integral
IFN-urile de tip Provident vor fi obligate să pună în reclame mesaje mai clare: „E un public credul, needucat financiar, care nu este conştient că gestul pe care el îl face în 20 de minute îl poate costa casa.”
AUDIENŢE. Matinalele radio pe publicul comercial. Ce preferă tinerii? Buzdugan, Morar, Exarhu, Oprişan sau Liana Stanciu? Craioveanu şi Zamfir urcă la oraşe
Răspunsul CNA după ce jurnalistul Cătălin Striblea a citit la radio mesaje de ură adresate femeilor și Teodorei Marcu: „Ați greșit problema”
Virgil Ianţu se pregăteşte pentru un nou sezon al emisiunii Câştigă România. Unde au loc preselecţiile


...


Televiziunea Prima News, mutată pe o nouă societate

Schimbare pentru televiziunea de ştiri Prima News. Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat transferul licenţei televiziunii Prima News de pe societatea Clever Media Network, pe Prima News SRL. Prima News este deţinută 100% de societatea Clever Media Network SRL. Schimbarea a fost doar o formalitate întrucât acţionarul final rămâne acelaşi, grupul Clever, deţinut de omul de afaceri clujean Adrian Tomşa. Luciana Indre, redactorul-şef Prima News, le-a explicat membrilor CNA, motivele care au stat la baza acestei schimbări: „E o decizie ce deţine de organizarea noastră în cadrul trustukui, din motive de optimizare a costurilor. Practic, transferăm licenţa către firma Prima News SRL. Aţi văzut, aparţin aceluiaşi proprietar. Nu se schimbă nimic în echipa de coordonare. Nu se produc modificări în grila de programe, nimic editorial.”
https://www.paginademedia.ro/cna/prima-news-societate-nou-cna-22055047

Peste 68 de milioane de euro au cheltuit candidații pentru Cotroceni. Cât va deconta statul și topul firmelor la care au ajuns banii

343 de milioane de lei, adică 68,8 milioane de euro, au cheltuit partidele și candidații independenți în cele trei runde de alegeri prezidențiale din România, între 24 noiembrie 2024 și 18 mai 2025. O parte din bani – în cazul celor care au depășit pragul de 3% din voturi – vor fi decontați de la bugetul stat. E vorba despre fondurile din donații și împrumuturi, cheltuiți în numele candidaților pentru promovare electorală. A fost o perioadă bună pentru firmele și agențiile de PR și publicitate politică. Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a aprobat, la finele lunii mai 2025, rapoartele de venituri și cheltuieli ale partidelor pentru campania electorală privind primul tur al alegerilor prezidențiale, cele din 4 mai 2025. Înseamnă că, în cazul cheltuielilor considerate eligibile, banii vor fi rambursați, de la bugetul de stat, în 90 de zile. Suma totală aprobată de AEP pentru rambursare pentru turul I al alegerilor prezidențiale din 4 mai 2025 este de 160,7 milioane de lei, echivalentul a 32,14 milioane de euro. Cheltuielile declarate pentru turul II, care a fost pe 18 mai, sunt de 68,4 milioane de lei, adică de 13,6 milioane de euro. AEP urmează să valideze suma. Pentru campania din noiembrie 2024, partidele/competitorii au deja banii în conturi. În decembrie 2024, Guvernul Ciolacu a dat o ordonanță de urgență care a simplificat rambursarea. Banii au fost dați de la Fondul de Rezervă Bugetară, în 10 zile de la depunerea rapoartelor de venituri și cheltuieli ale partidelor. Cheltuielile declarate de candidații care au trecut pragul electoral în noiembrie 2024 au fost de 88,4 milioane de lei (17,68 milioane de euro). Cele trei campanii electorale au adus pe piață bugete pentru publicitate și propagandă care rivalizează cu ale marilor companii comerciale. Expert Forum a calculat, pentru toate cele trei tururi de scrutin, destinația finală a banilor. Pe categorii, în campania pentru alegerile din noiembrie 2024, cel mai mult s-a cheltuit pentru publicitate în mediul online (50%), în radio/tv/presă scrisă (21%), tipărituri (7%). În categoria altele (19%) intră diverse servicii, incluzând vestimentație pentru voluntari, consultanță, etc. Pentru turul I al alegerilor reluate, cel din 4 mai 2025, din totalul cheltuielilor, jumătate au fost pentru servicii online (73 de milioane de lei - 14,6 milioane de euro), 26 % pentru reclamă în radio/tv/presă (38,1 milioane de lei - 7,62 milioane de euro), 6% pentru tipărituri (8,3 milioane de lei - 1,66 milioane de euro) și pentru alte cheltuieli – 17% (20 de milioane de lei - 4 milioane de euro).
https://romania.europalibera.org/a/peste-68-de-milioane-de-euro-au-cheltuit-candidatii-pentru-cotroceni-cat-va-deconta-statul-si-topul-firmelor-la-care-au-ajuns-banii/33429472.html

Disney concediază câteva sute de angajaţi în departamentele de film, televiziune şi finanţe corporative

Compania media Walt Disney a început disponibilizarea a câtorva sute de angajaţi în departamentele de film, televiziune şi finanţe corporative, potrivit unei surse familiare cu subiectul, citată luni de Reuters, transmite News.ro. Concedierile afectează mai multe echipe la nivel global, inclusiv cele de marketing pentru film şi TV, de publicitate pentru televiziune şi de casting şi dezvoltare. Acţiunea face parte dintr-o tendinţă mai amplă a companiilor media care îşi regândesc strategiile de afaceri pe fondul migrării publicului de la televiziunea prin cablu la platformele de streaming. Disney a mai efectuat concedieri semnificative în 2023, când a eliminat 7.000 de locuri de muncă într-un efort de a economisi 5,5 miliarde de dolari. În luna mai, Disney a raportat rezultate financiare peste aşteptări, datorită unui avans neaşteptat al platformei de streaming Disney+ şi performanţelor puternice ale parcurilor tematice.
https://www.g4media.ro/disney-concediaza-cateva-sute-de-angajati-in-departamentele-de-film-televiziune-si-finante-corporative.html

Comedia romantică 'Nobody Wants This' revine în toamnă la Netflix cu sezonul 2

Netflix a anunţat că „Nobody Wants This”, succesul surpriză centrat pe tumultoasa poveste de dragoste dintre un ateu şi un rabin liberal, va avea sezonul 2 disponibil din 23 octombrie, la un an de la premieră. Acest serial realizat de Erin Foster prezintă întâlnirea improbabilă dintre Joanne, realizatoare de podcast despre sex, şi Noah, un rabin progresist şi neconvenţional. Cei doi tineri de 30 de ani din California încearcă să construiască o relaţie în ciuda scepticismului celor apropiaţi şi, în special, a neîncrederii mamei lui Noah, care este ataşată de tradiţie şi ar fi preferat să îl vadă îndrăgostit de o evreică, potrivit news.ro. Lansat în septembrie anul trecut, „Nobody Wants This” a urcat imediat pe locul al doilea în clasamentul Netflix. A reuşit chiar să ocupe primul loc, detronând fenomenul „Monsters”, thrillerul bazat pe povestea adevărată a fraţilor Menendez.
https://www.stiripesurse.ro/comedia-romantica-nobody-wants-this-revine-in-toamna-la-netflix-cu-sezonul-2_3707112.html

S-a încheiat concursul „Câștigă experiența unei finale UEFA!, organizat de Prima Play

Platforma de streaming Prima Play a încheiat cu succes campania promoțională „Câștigă experiența unei FINALE UEFA!”, desfășurată în perioada 1 decembrie 2024 – 28 februarie 2025. Concursul a oferit abonaților șansa de a câștiga experiențe fotbalistice de neuitat, constând în 7 pachete complete (transport, cazare și bilete pentru două persoane) la cele mai importante finale europene de fotbal ale anului. Campania a fost dedicată tuturor utilizatorilor care s-au abonat la Prima Play pentru o perioadă de 6 sau 12 luni și care, în baza abonamentului activ, au fost automat înscriși în cursa pentru premiile oferite. Câștigătorii au beneficiat de o experiență completă, în care pasiunea pentru sport s-a îmbinat cu aventura călătoriei și confortul oferit de organizator.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/s-a-incheiat-concursul-castiga-experienta-unei-finale-uefa-organizat-de-prima-play-22054159

Nou pe Antena Play în iunie. Ext.Masina.Noapte, Dirijorul tăcerilor cu Maia Morgenstern şi Insula Iubirii Spania – sezon integral

Ce e nou pe Antena Play în iunie? În prima lună de vară, platforma Antena Play aduce filme noi şi sport. La categoria filme, Antena Play a adăugat producţiile Ext.Masina.Noapte, o dramă românească enigmatică şi modernă, cu Şerban Pavlu şi Andi Vasluianu în rolurile principale. Pasionaţii de poveşti emoţionante pot urmări Dirijorul tăcerilor cu Maia Morgenstern, dar şi documentarul Phoenix: Povestea, care aduce în prim-plan istoria legendară a trupei Phoenix. Pe 7 iunie, de la 21:45, românii sunt invitaţi să fie alături de echipa naţională în Antena Play. România va disputa un meci important împotriva Austriei, la Viena. Partida va fi transmisă în direct pe Antena 1 şi live în Antena Play. De asemenea, Antena Play aduce sezonul integral al emisiunii Insula Iubirii Spania.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/nou-pe-antena-play-in-iunie-22054947

IFN-urile de tip Provident vor fi obligate să pună în reclame mesaje mai clare: „E un public credul, needucat financiar, care nu este conştient că gestul pe care el îl face în 20 de minute îl poate costa casa.”

Valentin Jucan, vicepreşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului, a anunţat schimbări importante în ce priveşte reglementarea publicităţii pentru instituţiile financiare nebancare (de tipul provident), aşa-numitele IFN-uri. Jucan a explicat într-un interviu pentru Paginademedia.ro despre principalele schimbări din Codul Audiovizual, legislaţia secundară a CNA, care a fost până în recent în dezbatere publică. În următoarele două săptămâni, CNA va supune la vot modificările Codului. „Vom avea reglementări doarte clare. În cazul IFN-urilor, acele cartoane de pe ecran vor fi extrem de vizibile. Aproape o treime din ecran va fi ocupată de aceste avertismente”, a spus Jucan. Forul audiovizual ar eprintre propuneri şi includerea unui mesaj de tipul „Atenţie, acest credit are un nivel ridicat de risc şi poate duce la executarea bunurilor.” Oficialul CNA a subliniat că publicul-ţintă al acestor reclame este format de persoane vulnerabile financiar, cu venituri mici sau instabile. Valentin Jucan: „Ceea ce noi am explicat reprezentanţilor acestei industrii este că, din nou, nu ne propunem să aducem prejudicii, însă n-avem cum să nu vedem că acele promovări şi acele reclame se adresează unui anumit public. A celor care doresc nişte bani puţini, de azi pe mâine, iar acea categorie din datele pe care le avem este cea mai expusă categorie, pentru că nu au nişte venituri consistente sau poate că nu au nişte venituri neapărat sigure, chiar dacă ele sunt constante”.
https://www.paginademedia.ro/cna/reclame-ifn-cna-22053781

AUDIENŢE. Matinalele radio pe publicul comercial. Ce preferă tinerii? Buzdugan, Morar, Exarhu, Oprişan sau Liana Stanciu? Craioveanu şi Zamfir urcă la oraşe

AUDIENŢE MATINALE RADIO Comercial. Ce programe radio de dimineaţă ascultă tinerii? Către cine se îndreaptă publicul comercial? Ce audienţe au Cătălin Oprişan, Răzvan Exarhu, Buzdugan şi Morar şi Raluca Moianu? Cum a evoluat cuplul Vlad Craioveanu - Oana Zamfir de la Digi? Paginademedia.ro vă prezintă topul posturilor de radio pe segmentul comercial, în perioada ianuarie - aprilie 2025, potrivit ultimului val de măsurare. Bucureşti. În top 10 matinale în Capitală, doar două cresc pe publicul tânăr. Morning Zu cu Buzdugan şi Morar rămâne cel mai ascultat, deşi scade cel mai mult, urmat de DesKiss Dimineaţa, Morning Glory cu Exarhu şi Magic Morning cu Liana Stanciu. Singurele pe plus faţă de anul trecut sunt Morning Glory de pe Rock FM şi Guerrilla de dimineaţă (care urcă trei locuri).
https://www.paginademedia.ro/audiente-radio/audiente-matinale-radio-tineri-comercial-22051259

Răspunsul CNA după ce jurnalistul Cătălin Striblea a citit la radio mesaje de ură adresate femeilor și Teodorei Marcu: „Ați greșit problema”

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a reacționat, după ce jurnalistul Cătălin Striblea a citit la radio mesaje de ură adresate femeilor și Teodorei Marcu, tânăra ucisă de fostul iubit în cartierul Cosmopolis. „Dacă vă deranjează limbajul, dar nu vă deranjează crima, poate ați greșit problema. CNA sprijină ferm demersurile jurnalistice care demască public, fără menajamente, discursul care alimentează ura și justifică violența împotriva femeilor. Inclusiv atunci când adevărul sună neplăcut. Violența nu se combate cu tăcere”, a transmis CNA pe Facebook.
https://www.libertatea.ro/stiri/raspuns-cna-catalin-striblea-a-citit-la-radio-mesaje-ura-adresate-femeilor-teodorei-marcu-5330186

Virgil Ianţu se pregăteşte pentru un nou sezon al emisiunii Câştigă România. Unde au loc preselecţiile

Quiz show-ul de cultură generală Câştigă România revine cu un sezon nou la TVR 1. Virgil Ianţu se pregăteşte de următorul sezon al emisiunii Câştigă România. Pasionaţii de cultură generală sunt asteptaţi la preselecţiile pentru sezonul cu numărul 15. Unde vor avea loc? Virgil Ianţu şi echipa emisiunii îi aşteaptă la preselecţii pe pasionaţii concursurilor de cultură generală vineri, 20 iunie, între orele 14.00-19.00, la sediul Televiziunii Române din Bucureşti, intrarea din strada Pangrati, având asupra lor un act de identitate valabil.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/castiga-romania-preselectii-sezonul-15-tvr1-virgil-iantu-22055098

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL