×

Revista presei -- Data și ora publicării: 26.06.2025 10:33:02

REVISTA PRESEI / 26 iun 2025 /



Consiliul Național al Audiovizualului a modificat Codul de reglementare a conținutului audiovizual
Provocările reformelor promise: La ANCOM, salariul mediu net e de 13.000 de lei și e plin de membri de partid și rudele lor
Interzis vedetelor să mai promoveze reclamele la jocurile de noroc. Decizia CNA
Festivalul Nostalgia 2025, organizat între 26 şi 29 iunie în Pădurea Băneasa/ Concurs interactiv cu invitaţii duble pentru telespectatorii TVR
Consiliul Judeţean Ilfov a cumpărat promovare pe Gandul şi Mediafax. Contract de zeci de mii de euro cu site-urile lui Radu Budeanu. Nu e prima data
Postul de radio Itsy Bitsy are studio la mare şi vara aceasta. Unde este RadioPlaja Itsy Bitsy?
COMUNICAT. Studiu United Media Services: 3 din 4 români care cumpără online sunt influenţaţi de social media
Tranzacție - Cea mai mare companie de IT de la bursa românească își extinde prezența pe piața din SUA
ASF cumpără infrastructură IT pentru recuperare în caz de dezastru
Cele mai frecvente fraude informatice și cum să le identificați. Poliția are în lucru peste 900 de dosare
Pene în rețele de telefonie mobilă în Olanda, în timpul summitului de la Haga
DNSC avertizează cu privire la tentative de fraudă care folosesc numele CEC Bank
Cum încearcă Fiscul să recupereze în instanță creanțe bugetare de peste 800.000 lei, acuzându-i pe Marius Tucă și soția acestuia de falimentul firmei Marius Tuca Publishing SRL




Consiliul Național al Audiovizualului a modificat Codul de reglementare a conținutului audiovizual

Consiliul Național al Audiovizualului a adoptat, miercuri seara, o decizie de modificare și completare a Codului de reglementare a conținutului audiovizual. Prevederile noului cod se aplică și serviciilor media la cerere, inclusiv cele referitoare la protecția minorilor. Monica Gubernat, membru CNA: „Printre dispozițiile importante ale deciziei se numără cele legate de interdicția apariției în spoturile publicitare la jocurile de noroc a personalităților publice din domenii diverse (sport, știință, sau persoane cu notorietate în mediul online), ca și interzicerea publicității de către farmacii pe baza promoțiilor la suplimente, dispozitive sau diverse tratamente medicale. În ceea ce privește suplimentele alimentare și dispozitivele, acestea au aceleași interdicții de publicitate ca și medicamentele fără prescripție. Totodată, au fost schimbate toate mesajele de interes public care precedau calupurile publicitare”, conform Agerpres. Potrivit Consiliului, documentul va fi transmis spre Monitorul Oficial la începutul săptămânii viitoare, după publicarea în monitor decizia urmând a fi postată pe site-ul CNA.
https://www.forbes.ro/consiliul-national-al-audiovizualului-a-modificat-codul-de-reglementare-a-continutului-audiovizual-452917

Provocările reformelor promise: La ANCOM, salariul mediu net e de 13.000 de lei și e plin de membri de partid și rudele lor

Guvernul Bolojan vrea să oprească majorarea salariilor deja uriașe și să reducă din posturile călduțe din ANCOM și ASF – două instituții care adună anual sute de milioane de lei și care „adăpostesc” oameni cu legături politice la vârf. Probabil că va urma, la rând, Autoritatea Națională pentru Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), deși nu e menționată, în clar, în sinteza programului de guvernare consultată de spotmedia.ro. Nu e încă foarte clar ce înseamnă o astfel de reformă și nici câți bani ar economisi. Cert este că ea riscă să afecteze membri ai partidelor aflate la guvernare și ai familiilor lor. Chiar și oameni politici din PNL ar fi afectați. Ba chiar și interese din zona serviciilor de informații. Așa că reformele s-ar putea să fie mai ușor de promis decât de făcut. ANCOM funcționează autonom, sub control parlamentar. Nu primește direct bani de la bugetul de stat, ci îi încasează din taxe și tarife pentru acordarea de licențe (de spectru radio), din tarife de autorizate și monitorizare a pieței telecom, contribuții ale operatorilor privați etc. Felul în care ANCOM folosește banii contează din câteva motive: sumele încasate de la operatorii telecom privați provin de la consumatori. Adică de la noi. Sunt banii noștri, dați pentru o activitate reglementată de stat. spectrul pentru care ANCOM emite licențe e un bun public. În aceste condiții, acei bani nu pot fi cheltuiți oricum, ci doar cu respectarea principiilor de transparență, eficiență și legalitate.
https://spotmedia.ro/stiri/social/provocarile-reformelor-promise-la-ancom-salariul-mediu-net-e-de-13-000-de-lei-si-e-plin-de-reprezentanti-ai-partidelor-si-rudele-lor

Interzis vedetelor să mai promoveze reclamele la jocurile de noroc. Decizia CNA

Vedetele nu vor mai putea să apară în reclamele la jocurile de noroc pe TV, radio şi online, potrivit unei decizii votate miercuri în şedinţa Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), transmite Pagina de Media. Prevederea face parte dintr-o serie de modificări a Codului de Reglementare în Audiovizual, legislaţia secundară pe baza căreia funcţionează CNA. „Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, se arată în noul articol 110, alineat 7 din nou votatul Cod Audiovizual. Noua prevedere va deveni obligatorie la 90 de zile după ce Codul Audiovizual va intra în vigoare.
https://hotnews.ro/cna-interzice-reclamele-la-jocurile-de-noroc-promovate-de-vedete-2012066

Festivalul Nostalgia 2025, organizat între 26 şi 29 iunie în Pădurea Băneasa/ Concurs interactiv cu invitaţii duble pentru telespectatorii TVR

Festivalul Nostalgia 2025, desfăşurat între 26 şi 29 iunie, în pădurea Băneasa, este organizat în parteneriat cu Televiziunea Română. Între 24 şi 28 iunie, telespectatorii TVR pot câştiga invitaţii duble la festival, participând la un concurs interactiv. În timpul programelor TVR va apărea un Cod QR, care poate fi scanat pentru a accesa formularul de înscriere. Completarea şi trimiterea acestuia la digital@tvr.ro înscrie automat participanţii în tragerea la sorţi pentru 10 invitaţii duble.
https://www.news.ro/cultura-media/festivalul-nostalgia-2025-organizat-intre-26-si-29-iunie-in-padurea-baneasa-concurs-interactiv-cu-invitatii-duble-pentru-telespectatorii-tvr-1922402625002025060822078019

Consiliul Judeţean Ilfov a cumpărat promovare pe Gandul şi Mediafax. Contract de zeci de mii de euro cu site-urile lui Radu Budeanu. Nu e prima data

Consiliul Judeţean Ilfov a atribuit direct un contract de promovare online către Gândul Media Network, companie care deţine, printre altele, Gandul şi Mediafax, grup controlat de afaceristul Radu Budeanu. Achiziţia realizată prin procedură directă are o valoare de 139.496 de lei (28.000 de euro), pentru servicii de promovare online a proiectelor derulate în judeţ. Contractul prevede realizarea şi publicarea a 10 materiale lunar, pe platformele Gandul.ro şi Mediafax, dar şi pe paginile acestora de Facebook. Materialele vor fi redactate de „prestator”, în colaborare cu instituţia, şi vor fi publicate pe homepage, cu poziţionare premium timp de 24 de ore, după care vor fi mutate în secţiunea comunicate. Toate vor fi marcate cu „P” - publicitate, potrivit documentaţiei din SEAP.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/bani-presa-institutii-publice-gandul-22077490

Postul de radio Itsy Bitsy are studio la mare şi vara aceasta. Unde este RadioPlaja Itsy Bitsy?

Postul de radio Itsy Bitsy are studio la mare şi vara aceasta. Echipa Itsy Bitsy revine în această vară cu o nouă serie de activităţi pentru cei mici. În fiecare weekend din luna iulie, RadioPlaja Itsy Bitsy va fi amenajată în zona Complexului Mediteranean din Mamaia şi va oferi gratuit tuturor copiilor multe jocuri şi concursuri cu premii pentru cei mici.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/itsy-bitsy-radio-plaja-22078195

COMUNICAT. Studiu United Media Services: 3 din 4 români care cumpără online sunt influenţaţi de social media

COMUNICAT. Într-o economie digitalizată şi tot mai competitivă, românii din mediul urban îşi rafinează obiceiurile de cumpărare online. Studiul „Online Shopping Habits 2025”, realizat de United Media Services, oferă o radiografie detaliată a consumatorului conectat: un consumator care caută autonomie în procesul decizional, este influenţat de conţinutul din social media, dar rămâne fidel logicii preţului. Dincolo de frecvenţă şi preferinţe, datele indică o schimbare de atitudine – cumpărătorii nu mai reacţionează doar la impuls, ci planifică, compară şi filtrează activ informaţia. În 2025, cumpărăturile online nu mai reprezintă un comportament ocazional, ci o rutină: 51% dintre respondenţii studiului au făcut o achiziţie online în ultima săptămână. Această frecvenţă reflectă o normalizare a comerţului digital, în special în categoriile cu valoare medie.
https://www.paginademedia.ro/comunicate/studiu-united-media-social-media-22078718

Tranzacție - Cea mai mare companie de IT de la bursa românească își extinde prezența pe piața din SUA

Arobs Transilvania Software (AROBS), cea mai mare companie de IT de la Bursa de Valori București, anunță achiziționarea unei participații de 70% în compania americană Codingscape, specializată în consultanță tehnologică, design și servicii de dezvoltare software personalizat pentru clienți enterprise. Prin această tranzacție, AROBS își consolidează și extinde prezența în America de Nord. Totodată, achiziția deschide noi oportunități de dezvoltare pentru Codingscape, care va avea acces la piețele europene prin rețeaua, portofoliul de clienți și infrastructura operațională a AROBS. Fondată în 2018 de antreprenorii americani Porter Haney, Jimmy Jacobson, Pawel Szymczykowski, și ulterior completată de Kim Sullivan, Codingscape este o companie de consultanță software cu sediul în Las Vegas, Nevada.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/tranzactie-cea-mai-mare-companie-de-it-de-la-bursa-romaneasca-isi-extinde-prezenta-pe-piata-din-sua-22079117

ASF cumpără infrastructură IT pentru recuperare în caz de dezastru

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a inițiat o licitație pentru achiziționarea de infrastructură informatică destinată realizării funcțiilor de recuperare în caz de dezastru, contractul fiind estimat la 5,925 milioane de lei, fără TVA. Prin implementarea proiectului, ASF urmărește, ca obiectiv general, constituirea și operaționalizarea unei infrastructuri informatice de rezervă, destinată realizării funcțiilor IT de recuperare în caz de dezastru. O investiție într-o infrastructură de rezervă nu este doar o măsură de siguranță, ci și o componentă strategică de protecție a activității, care asigură continuitate, securitate și conformitate pe termen lung. Această investiție asigură ASF că poate face față oricărui incident cu impact minim asupra operațiunilor și resurselor sale esențiale. Implementarea unei astfel de infrastructuri informatice reprezintă un element esențial în operaționalizarea ulterioară a unui plan de recuperare în caz de dezastru („Disaster Recovery”) pentru a asigura continuitatea activității instituției în fața incidentelor majore și a evenimentelor neprevăzute", scrie în caietul de sarcini al licitației. Infrastructura informatică a ASF este distribuită în două centre de date, dispuse în locații fizice diferite, care oferă condiții de securitate fizică, asigură alimentare cu energie, microclimat (condiționare a aerului), protecție anti-incendiu.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/asf-cumpara-infrastructura-it-pentru-recuperare-in-caz-de-dezastru-22077314

Cele mai frecvente fraude informatice și cum să le identificați. Poliția are în lucru peste 900 de dosare

Spoofingul, ”munca de acasă”, metoda filmulețul și platformele false sunt cele mai frecvente fraude din mediul online. Poliția Română are în lucru 928 de dosare de fraudă informatică. La nivel internațional, doar 4% dintre sume sunt recuperate. Fraudele online se înmulțesc și devin tot mai sofisticate. Vestea bună este că ele pot fi depistate dacă ești atent. Vestea proastă este că dacă ai căzut victimă unei fraude, e foarte probabil să nu mai vezi niciodată banii înapoi. Poliția Română are în lucru, la nivelul secției de investigare a fraudelor informatice (SCCI), la nivelul lunii aprilie, erau înregistrate 928 de dosare de fraudă informatică, dintre care au fost soluționate 169. Doar în 2025 au fost înregistrate 170 de dosare noi, anunță Flavius Nistor, Șef Serviciu Direcția de Combatere a Criminalității Organizate, IGPR, în cadrul unei întâlniri organizate de ING Bank România și DNSC (Directoratul Național de Securitate Cibernetică). Au fost audiate peste 600 de persoane și sunt investigate 73 de persoane. 19 suspecți au fost reținuți.
https://www.profit.ro/stiri/social/cele-mai-frecvente-fraude-informatice-si-cum-sa-le-identificati-politia-are-in-lucru-peste-900-de-dosare-22078615

Pene în rețele de telefonie mobilă în Olanda, în timpul summitului de la Haga

Rețele de telefonie mobilă erau în pană în Olanda, care găzduiește un summit al șefilor de stat și de guverne ai țărilor membre NATO, relatează The Associated Press. Problema a apărut în sistemul furnizorului Odido și mai multor filiale ale acestuia, scrie News.ro. Compania anunță că clienții raportează pene generalizate. Centrului Național Olandez de Securitate Cibernetică nu este implicat iar, responsabilitatea investigării penei revine furnizorului, anunță un purtător de cuvânt al acestei agenții, Job Holzhauer.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/pene-in-retele-de-telefonie-mobila-in-olanda-in-timpul-summitului-de-la-haga-22078570

DNSC avertizează cu privire la tentative de fraudă care folosesc numele CEC Bank

O serie de apeluri telefonice frauduloase care pretind că sunt reprezentanţi CEC Bank vizează, în aceste zile, diverse persoane, avertizează Directoratul Naţional pentru Securitate Cibernetică (DNSC), relatează Agerpres. „Diverse persoane sunt contactate de indivizi care pretind a fi reprezentanţi CEC Bank, susţinând că s-ar fi depus o cerere de credit în numele acestora. Scopul real este obţinerea de informaţii sensibile şi compromiterea conturilor bancare. CEC Bank subliniază: nu solicită niciodată PIN-uri, parole sau date de card prin telefon, SMS sau e-mail”, notează Directoratul.
https://www.economica.net/dnsc-avertizeaza-cu-privire-la-tentative-de-frauda-care-folosesc-numele-cec-bank_848881.html

Cum încearcă Fiscul să recupereze în instanță creanțe bugetare de peste 800.000 lei, acuzându-i pe Marius Tucă și soția acestuia de falimentul firmei Marius Tuca Publishing SRL

Marius Tucă este un cunoscut jurnalist, moderator de televiziune și om de afaceri. Wikipedia amintește că, în 1997, Marius Tucă a lansat talk-show-ul „Milionarii de la miezul nopții”, care apoi își va schimba numele în „Marius Tucă Show”. Emisiunea a dispărut din programe în preajma alegerilor prezidențiale din 2004. Din 1 septembrie 2020, după ce noul post de televiziune al lui Adrian Sârbu, Aleph News a fost lansat, emisiunea “Marius Tucă Show” a reapărut, după o pauză de aproape 16 ani. Marius Tucă este proprietarul postului de radio SMART FM și al site-ului mariustuca.ro, organizează festivalurile „Tarafuri și Fanfare” și „Folk You” și deține restaurantul „Taverna Sârbului” din Capitală. Una dintre firmele pe care Marius Tucă le controlează, împreună cu soția lui, se numește Marius Tuca Publishing SRL. Înființată în 2015, firma a raportat că a derulat afaceri doar în doi ani: în 2015, a înregistrat o cifră de afaceri de 149.938 lei, o pierdere de 841.809 lei, datorii de 874.346 lei, rezultate înregistrate cu 12 angajați; și în 2016, când a înregistrat o cifră de afaceri de 31.385 lei, o pierdere de 876.080 lei, datorii de 1.760.176 lei, iar numărul angajaților s-a redus la zero. În anii următori, firma a menționat o cifră de afaceri zero, zero angajați și pierderi de 2.322.861 lei în intervalul 2019-2023. La data de 18 martie 2024, cei doi asociați ai firmei decid intrarea în insolvență/faliment a SC Marius Tuca Publishing SRL, așa că la Tribunalul București este depusă cererea de intrare în faliment prin procedura simplificată a debitorului MARIUS TUCA PUBLISHING SRL.
https://justnews.ro/cum-incearca-fiscul-sa-recupereze-creante-bugetare-facandu-i-responsabil-pe-marius-tuca-si-sotia-acestuia-de-falimentul-firmei-marius-tuca-publishing-srl/

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL