×

Revista presei -- Data și ora publicării: 07.08.2025 09:02:07

REVISTA PRESEI / 7 aug 2025 /



Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – IULIE 2025
Veniturile și clienții Telekom Mobile își continuă declinul. Numărul abonamentelor însă a urcat
„În lumină”, filmul de deschidere de la Berlinale 2025, vine în cinematografe din 22 august
Thomson Reuters raportează creşterea veniturilor în T2; Inteligenţa artificială stimulează dezvoltarea
Filmele româneşti „Retreat Vama Veche”, „Zăpadă, Ceai şi Dragoste” şi „Transilvanian Ninja” vor fi disponibile pe Antena Play. De când?
AUDIENŢE. Câţi români s-au uitat la ştiri şi la posturile de ştiri în seara cu moartea lui Ion Iliescu subiect principal? Tinerii, foarte puţini interesaţi
„Piaţa Universităţii – România”, documentarul în care apare Ion Iliescu, programat la B1 TV
AXN aduce patru weekenduri tematice în august
BIFF 2025: filmul YES (Cannes 2025) proiectat în premieră în București
Radu Cristescu, fost deputat PSD, acuză TVR de „măcel mediatic” după moartea lui Ion Iliescu: „Cer intervenția urgentă a CNA”
Potrivit ARMO, vânzările online către consumatorii din România pot genera pierderi fiscale de circa 10,86 miliarde de lei
ChatGPT ajunge la 700 de milioane de utilizatori activi săptămânal
Telekom România Mobile a raportat în trim. 2 venituri de 61 mil. euro, mai mici cu 8% şi 3,4 mil. clienţi, în scădere cu 5%, cu o pierdere de 5 mil. euro. Şefii OTE speră la finalizarea exitului către Vodafone şi Digi în trim. 3
Vodafone, schimbare de strategie: clienţii cu cartele preplătite au acces la tehnologia 5G
Serialul Wednesday revine în forță: un nou sezon pentru fenomenul gotic care a cucerit lumea

....


Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – IULIE 2025

Consumul de televiziune liniară (telecomandă) a scăzut în mediul urban, pe nișa știrilor TV, în luna iulie. Doar Realitatea Plus a cunoscut un salt important față de iunie. Cel mai mare câștig de telespectatori, în a doua lună a veri, l-a înregistrat DigiSport 1, grație începutului sezonului fotbalistic din Liga 1. DigiSport a câștigat 15.290 telespectatori față de iunie. Al doilea mare volum de audiență s-a aflat în dreptul Realitatea Plus: 8.400 de persoane în plus față de luna precedentă. Alte televiziuni care au câștigat telespectatori în urban comparativ cu iunie: Happy Channel (2.650 persoane), DIVA (1.670) și Pro Cinema (1.180). Televiziunile care au suferit pierderi de audiență față de iunie: Pro TV (-19.400 persoane), Antena 1 (-10.160), România TV (-1.220), Antena 3 CNN (-4.570), Digi24 (-3.570), Antena Stars (-8.500), Film Cafe (-1.780), B1 TV (-3.950) și TVR 1 (-1.840).
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-urban-iulie-2025-459329

Veniturile și clienții Telekom Mobile își continuă declinul. Numărul abonamentelor însă a urcat

Telekom România Mobile a înregistrat în primele șase luni 2024 venituri totale de 122 milioane de euro, în scădere cu 8,2% față de iunie 2024, când acest indicator a atins 132,9 milioane de euro, potrivit datelor OTE Grecia. Veniturile din furnizarea de servicii mobile de comunicații au scăzut la 71 milioane de euro, de la 77,2 milioane de euro în iunie 2024. Portofoliul de clienți a scăzut cu 4,8%, de la 3,601 milioane la 3,427 milioane. Numărul abonamentelor a urcat cu 1,43%, la 1,979 milioane, în timp ce numărul de utilizatori de cartele a scăzut cu 12,2%, la 1,448 milioane.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/veniturile-si-clientii-telekom-mobile-isi-continua-declinul-numarul-abonamentelor-insa-a-urcat-22122487

„În lumină”, filmul de deschidere de la Berlinale 2025, vine în cinematografe din 22 august

„În lumină”, filmul semnat de cunoscutul regizor de origine germană Tom Tykwer şi care a deschis cea de-a 75-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, va rula în premieră în cinematografe din 22 august, distribuit de CAY Films. „În lumină | Das Licht” „ţine pasul cu cinematografia internaţională luminând fără milă cosmosul Berlinului. Ca de atâtea ori, Tykwer îşi provoacă publicul pe mai multe niveluri, iar asta este fix ceea ce ne dorim de la cinema.” scria Stefanie Dörre pentru tip-berlin.de.
https://www.news.ro/entertainment/in-lumina-filmul-de-deschidere-de-la-berlinale-2025-vine-in-cinematografe-din-22-august-video-1922402606512025081422122624

Thomson Reuters raportează creşterea veniturilor în T2; Inteligenţa artificială stimulează dezvoltarea

Thomson Reuters a raportat o creştere a veniturilor în al doilea trimestru al anului 2025, susţinută de lansarea unor funcţionalităţi noi, bazate pe inteligenţă artificială, în diviziile sale de fiscalitate, contabilitate şi juridic. Compania canadiană de conţinut şi tehnologie, cu sediul la Toronto, şi-a reconfirmat estimarea de creştere organică a veniturilor cu 7% pentru întregul an 2025, luând în calcul doar veniturile din activităţile existente şi ajustate valutar.
https://www.news.ro/economic/thomson-reuters-raporteaza-cresterea-veniturilor-in-t2-inteligenta-artificiala-stimuleaza-dezvoltarea-1922403107002025080622123083

Filmele româneşti „Retreat Vama Veche”, „Zăpadă, Ceai şi Dragoste” şi
„Transilvanian Ninja” vor fi disponibile pe Antena Play. De când?
Luna august aduce şi mai mult conţinut pe Antena Play. Abonaţii se pot bucura de filme şi seriale noi, dar şi de documentare şi competiţii sportive. Printre titlurile care vor intra pe platformă se numară filmele româneşti Retreat Vama Veche, Zăpadă, Ceai şi Dragoste, Zăpadă, Ceai şi Dragoste 2: Cu Puţin Noroc sau Transilvanian Ninja, care se pot viziona din 15 august, potrivit datelor de pe platformă.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/noutati-pe-antena-play-in-august-22122615

AUDIENŢE. Câţi români s-au uitat la ştiri şi la posturile de ştiri în seara cu moartea lui Ion Iliescu subiect principal? Tinerii, foarte puţini interesaţi

AUDIENŢE. Cât de interesaţi au fost românii de subiectul Ion Iliescu? Câţi s-au uitat la TV în seara în care moartea fostului preşedinte a fost (cel puţin la posturile de ştiri) principalul subiect? Pe toate posturile de ştiri, audienţa adunată nu a ajuns la un milion de români pe minut. Iar pe fiecare staţie, de la România TV şi Digi 24 la TVR Info şi Prima News, discuţiile erau despre Ion Iliescu. De notat în seara de 5 august audienţa Ştirilor Pro TV, singurul program informativ care a trecut pragul de un milion de români în faţa televizoarelor. Un alt jurnal al serii Observatorul Antenei 1 (dedicat morţii lui Ion Iliescu), a avut o medie de 300.000 de români care s-au uitat. Tinerii sunt, în general, puţin atraşi de ştiri şi de staţiile de ştiri. S-a văzut şi pe 5 august. Ponderea lor în publicul total este foarte mică. De exemplu, din cei un milion de telespectatori ai Ştirilor Pro TV, doar 180.000 au fost din categoria 21-54 de ani urban. Din cei 300.000 ai Observatorului Antenei 1, cam 100.000 au fost din segmentul comercial. La posturile de ştiri, procentul de tineri e şi mai mic. La România TV, în seara de 5 august, din cei 355.000 de români (media naţională), doar 10% au fost tineri (adică 35.000). https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-tv-stiri-ion-iliescu-22122625

„Piaţa Universităţii – România”, documentarul în care apare Ion Iliescu, programat la B1 TV

B1 TV va difuza documentarul „Piaţa Universităţii – România”, o producţie semnată de Stere Gulea, Vivi Drăgan Vasile şi Sorin Ilieşiu. Televiziunea difuzează această producţie în contextul în care Ion Iliescu, primul preşedinte al României post-decembriste, a murit marţi, 5 august, la vârsta de 95 de ani. Documentarul „Piaţa Universităţii” va fi difuzat vineri, ora 23:00, pe B1 TV şi www.b1tv.ro. Filmul va fi difuzat şi în reluare, duminică, ora 13:00, pe B1 TV.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/documentar-piata-universitatii-romania-b1-tv-22122788

AXN aduce patru weekenduri tematice în august

Potrivit unui comunicat remis de AXN către HD Satelit România, luna august vine cu un program special structurat pe patru weekenduri tematice, fiecare dedicat unei selecții de filme din zona acțiunii, suspansului și aventurii. Primul weekend din 8–10 august este rezervat lui Antonio Banderas, sub titulatura Thousand Faces of Banderas. Pe 8 august, filmul Black Gold aduce o poveste amplasată la începutul secolului XX, în care descoperirea petrolului generează conflicte între triburi arabe. Banderas joacă rolul unui emir care manevrează alianțe fragile pentru a-și proteja puterea. Pe 9 august, The Mask of Zorro readuce în prim-plan personajul emblematic al justițiarului cu mască, cu Banderas în rolul succesorului pregătit de Anthony Hopkins. În aceeași seară, dar și pe 10 august, este programat și The Legend of Zorro, în care personajul lui Banderas trebuie să salveze nu doar statul California, ci și căsnicia cu Elena, interpretată de Catherine Zeta-Jones.
https://www.hdsatelit.com/2025/08/axn-aduce-patru-weekenduri-tematice-in.html

BIFF 2025: filmul YES (Cannes 2025) proiectat în premieră în București

Bucharest International Film Festival (BIFF) anunță că filmul YES, selectat în competiția oficială a Festivalului de la Cannes 2025, va avea premiera sa bucureșteană în cadrul celei de-a XXI-a ediții a BIFF (19–28 septembrie 2025). Evenimentul va fi cu atât mai special cu cât la proiecție vor fi prezenți regizorul Nadav Lapid și directorul de imagine Shai Goldman, colaboratorul său apropiat, cu origini românești, anunță organizatorii într-un comunicat remis către HD Satelit România. Această proiecție este posibilă datorită distribuitorului Bad Unicorn, căruia îi mulțumim pentru aducerea în România a unuia dintre cele mai discutate filme ale anului. În cadrul festivalului, cei doi cineaști vor susține un masterclass dedicat expresiei cinematografice, un eveniment adresat atât profesioniștilor din industrie, cât și publicului pasionat de filmul de autor. YES va fi proiectat în cadrul unei Retrospective Nadav Lapid, alături de alte titluri definitorii din filmografia sa precum Ahed’s Knee și Synonyms (Ursul de Aur – Berlinale 2019). Proiecțiile vor fi urmate de sesiuni Q&A în prezența regizorului și a directorului de imagine.
https://www.hdsatelit.com/2025/08/biff-2025-filmul-yes-cannes-2025.html

Radu Cristescu, fost deputat PSD, acuză TVR de „măcel mediatic” după moartea lui Ion Iliescu: „Cer intervenția urgentă a CNA”

Fostul deputat PSD Radu Cristescu a criticat dur modul în care Televiziunea Română (TVR) a relatat despre decesul fostului președinte Ion Iliescu. Într-o postare pe Facebook, Cristescu a acuzat TVR de lipsă de profesionalism și de orchestrarea unui „măcel mediatic mizerabil”. Potrivit lui Cristescu, Televiziunea Română a transformat doliul într-un „spectacol de răzbunare”, invitând în platouri doar persoane care „și-au construit cariera scuipând în direcția lui Iliescu”. El a criticat lipsa de obiectivitate și echilibru în prezentarea evenimentului. „Ați pus în scenă o execuție cu microfon, o comemorare transformată în proces politic, în care mortul a fost hulit de oameni care l-ar fi scuipat și pe patul de moarte”, a scris Cristescu în postarea sa, conform sursei originale. Fostul deputat a comparat situația cu modul în care TVR a relatat despre decesul poetului Adrian Păunescu în 2010, susținând că și atunci s-a produs un „spectacol de linșaj”. El a cerut intervenția Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) pentru a opri ceea ce a numit o „abatere grosolană de la orice normă legală și morală”.
https://www.libertatea.ro/stiri/radu-cristescu-acuza-tvr-de-macel-mediatic-dupa-moartea-lui-ion-iliescu-5406196

Potrivit ARMO, vânzările online către consumatorii din România pot genera pierderi fiscale de circa 10,86 miliarde de lei

Platformele internaționale de comerț electronic care vând direct către consumatorii din România pot genera pierderi fiscale de circa 10,86 miliarde de lei pe an (2,12 miliarde de euro), în următorii doi ani, reiese dintr-o analiză publicată, miercuri în Agerpres, de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO). Potrivit cercetării, elaborate de către economistul Iancu Guda la solicitarea ARMO, pentru anul 2025, efectul negativ este estimat la cel puțin 5,4 miliarde de lei (1,06 miliarde de euro), ‘sumă care s-ar putea dubla până în 2027 dacă volumul de colete și valoarea medie a comenzilor continuă să crească în ritmul actual.
https://www.economica.net/potrivit-armo-vanzarile-online-catre-consumatorii-din-romania-pot-genera-pierderi-fiscale-de-circa-1086-miliarde-de-lei_861382.html

ChatGPT ajunge la 700 de milioane de utilizatori activi săptămânal

OpenAI a anunţat că platforma ChatGPT va atinge în această săptămână 700 de milioane de utilizatori activi săptămânali, în creştere faţă de 500 de milioane în martie şi de peste patru ori mai mult decât în urmă cu un an, relatează CNBC, citat de News.ro. Creşterea include toate versiunile serviciului, gratuit, Plus, Pro, Enterprise, Team şi Edu, şi vine pe fondul unui număr record de peste 3 miliarde de mesaje trimise zilnic. „În fiecare zi, oamenii şi echipele învaţă, creează şi rezolvă probleme tot mai complexe”, a declarat Nick Turley, vicepreşedinte de produs la ChatGPT. Numărul utilizatorilor de afaceri plătitori a crescut la 5 milioane, faţă de 3 milioane în iunie, odată cu integrarea tot mai frecventă a AI în educaţie şi companii. Cu toate acestea, ChatGPT este încă sub Google AI Overviews, care are două miliarde de utilizatori lunari, şi sub aplicaţia Gemini, cu 450 de milioane.
https://www.economica.net/chatgpt-ajunge-la-700-de-milioane-de-utilizatori-activi-saptamanal_860945.html

Telekom România Mobile a raportat în trim. 2 venituri de 61 mil. euro, mai mici cu 8% şi 3,4 mil. clienţi, în scădere cu 5%, cu o pierdere de 5 mil. euro. Şefii
OTE speră la finalizarea exitului către Vodafone şi Digi în trim. 3

OTE estimează la 60 mil. euro pentru 2025 impactul negativ al susţinerii operaţiunilor din România, chiar şi cu un nivel al investiţiilor dus la minim (6 mil. euro în trim. 2). Analiştii au asaltat şefii OTE cu întrebări despre ce va câştiga OTE odată cu ieşirea de pe piaţa din România şi când va primi scutirea de taxe de 100 mil. euro de la Atena pentru vânzarea TKRM. Telekom România Mobile (TKRM), operator de telefonie mobilă controlat de gigantul german Deustche Telekom prin interme­diul grupului elen OTE, a rapor­tat pierderi, venituri mai mici şi o scădere a nu­mărului de clienţi pentru serviciile de telefonie mobilă pentru al doilea trimestru - rezultate anticipate în contextul în care compania e la câ­teva luni distanţă de vânzarea pe bucăţi că­tre rivalii Vodafone şi Digi şi funcţionează cu un minim de resurse - financiare şi umane - îna­inte de a ajunge pe mâinile noilor proprietari. Veniturile companiei au fost de 61 mil. euro în trim. 2, în scădere cu 8%, cu o pierdere operaţională de 5 mil. euro, faţă de o pierdere de 0,1 mil. euro în anul anterior. La nivelul primului semestru veniturile au fost de 122 mil. euro, mai mici cu 8%, iar pierderile au fost de 5 mil. euro, faţă de un rezultat pozitiv de 3 mil. euro în anul precedent.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/telekom-romania-mobile-raportat-trim-2-venituri-61-mil-euro-mici-8-3-22873954

Vodafone, schimbare de strategie: clienţii cu cartele preplătite au acces la tehnologia 5G

Vodafone, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, a început să le ofere din luna iulie celor aproximativ 2,5 milioane de clienţi cu cartele preplătite acces la reţeaua cu tehnologie 5G, care asigură viteze duble de descărcare a datelor, cu condiţia ca aceştia să deţină smartphone-uri şi cartele sim compatibile şi să aibă activă o extraopţiune cu un cost de cel puţin 5 euro pe lună, conform termenilor şi condiţiilor din noua ofertă comercială a companiei pentru cartele prepay, activă din 8 iulie. Conform datelor Vodafone viteza maximă de descărcare creşte de la 225 Mbps prin tehnologia 4G la 500 Mbps prin 5G, în timp ce viteza de încărcare a datelor rămâne la 50 Mbps.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/vodafone-schimbare-de-strategie-clientii-cu-cartele-preplatite-au-22872693

Serialul Wednesday revine în forță: un nou sezon pentru fenomenul gotic care a cucerit lumea

Serialul Wednesday revine cu sezonul doi. Când Netflix a lansat Wednesday în noiembrie 2022, puțini anticipau amploarea succesului serialului. Cu o estetică gotică inconfundabilă, un umor acid bine dozat și o eroină care a redefinit nonconformismul adolescentin, serialul regizat de Tim Burton s-a transformat rapid într-un fenomen global. Serialul revine cu un nou sezon, iar primele episoade au fost deja lansate, urmând ca restul să apară în luna septembrie.
https://defapt.ro/eveniment/serialul-wednesday-revine-cu-sezonul-doi

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine.
Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL