×

Revista presei -- Data și ora publicării: 11.08.2025 09:40:11

REVISTA PRESEI / 11 aug 2025 /



Raport PwC: Industria de media și divertisment din România va atinge o valoare de 4,91 miliarde de euro până în 2029
Filmele din seria „Misterele lui Hannah Swensen” vor fi difuzate la Diva
iNES Live - ofertă aniversară pentru clienți la 2 ani de la lansare
Serialul „Dincolo de limite: O viaţă mai bună”, cu Chris Hemsworth, are premiera în 15 august pe Disney+
Continuarea filmului „Patimile lui Hristos”, în regia lui Mel Gibson, va fi lansată în primăvara anului 2027
Serialul „Străina: Sânge din sângele meu” are premiera pe HBO Max
Box office - Filmul horror „Weapons” impresionează la debut cu încasări de 42,5 milioane de dolari iar comedia „Freakier Friday” începe în forţă
Kanal D lansează reality show-ul „Eu cu cine rămân?”. Tot ce trebuie să știi despre noul format
Dan Negru revine cu un nou sezon din „Jocul cuvintelor”. Ce surprize pregătește și când începe emisiunea la Kanal D
Audienţele televiziunilor care au transmis funeraliile lui Ion Iliescu. Pro TV a fost cel mai urmărit
Antena 1 lansează The Ticket, show-ul de divertisment cu Mihai Bendeac şi Delia. Din septembrie
Bogdan Groşereanu, jurnalist cu peste 20 de ani experienţă, a înfiinţat Asociaţia Presei Locale din România: „Sunt aproape 40 de entităţi media care şi-au exprimat dorinţa de a intra în asociaţie”
Dublu record. Smartphone-urile devin tot mai scumpe: prețul mediu urcă la un nou maxim, iar producătorii marchează venituri istorice
Corectitudinea facturilor de internet, verificată de ANCOM. Care sunt cei mai reclamați furnizori de internet în România
Potrivit ARMO, vânzările online către consumatorii din România pot genera pierderi fiscale de circa 10,86 miliarde de lei
Efectul Digi în Portugalia: Altice concediază angajați și se restructurează
Microsoft renunță la o versiune de Windows
Japonia prezintă primul computer cuantic realizat integral cu resurse interne
Animest.20: s-au deschis înscrierile pentru TOON SCRIPTS și PITCH, PLEASE!
Bucharest International Dance Film Festival anunță cea de-a XI-a ediție: „Keep Calm and Keep On Moving”
Mesaj dur al şefului Deutsche Telekom Tim Hottges către Bruxelles: SUA a activat modul turbo în revoluţia AI, China apasă pe acceleraţie, iar Europa ce face? Dă lumii reguli de 144 de pagini. Europa nu are deloc încredere în inovatorii săi! Viitorul nu se naşte din frică







Raport PwC: Industria de media și divertisment din România va atinge o valoare de 4,91 miliarde de euro până în 2029

Industria de media și divertisment din România va continua să crească în perioada 2025-2029 cu o medie de circa 2% pe an, urmând să atingă o valoare de 4,91 miliarde euro până în 2029, potrivit celei mai recente ediții a raportului PwC Global Telecommunications, Entertainment & Media Outlook 2025-2029. În acest an sectorul ar urma să ajungă la 4,566 miliarde euro, reprezentând o creștere de aproximativ 3% față de 2024. Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România: „Industria de media și divertisment din România evoluează într-un ritm stabil, iar creșterea vine tot mai mult din segmentele digitale, în special publicitatea online și serviciile de streamimg. Totusi, provocările economice, inflația și schimbările în comportamentul consumatorilor pun presiune pe cheltuieli, astfel crește nevoia pentru oferte relevante și accesibile într-un mediu în care publicitatea devine principala sursă de venituri, iar inteligența artificială redefinește regulile jocului.” În ediția din acest an a raportului pentru România au fost analizate zece segmente ale industriei media și de divertisment, cele mai mari creșteri procentuale fiind estimate pentru publicitatea pe internet, jocurile video și serviciile de streaming (Over-the-top – OTT) precum Netflix sau Disney+. Segmentul publicității pe internet va înregistra cea mai rapidă creștere, cu venituri ce vor urca de la 297 milioane euro în 2025 la 387 milioane euro în 2029, cu creștere medie anuală de 7,5%. Categoria cu cea mai rapidă evoluție este publicitatea video online, urmată de căutările plătite și anunțurile clasificate. Marile companii de tehnologie – Google și Meta – domină piața, însă se confruntă cu un control tot mai strict odată cu introducerea legislației UE – Digital Services Act și Digital Markets Act – menite să protejeze concurența și drepturile utilizatorilor. Piața de servicii de streaming – OTT va continua să se extindă cu o medie de circa 7% pe an, crescând de la 268 milioane euro în 2025 până la 338 milioane euro în 2029. Platformele bazate pe abonament, precum Netflix, Disney+, și Prime Video, vor rămâne dominante, în timp ce segmentul de video la cerere susținut de publicitate (AVOD) va avea o prezență redusă. Industria cinematografică din România va avea o evoluție pozitivă, cu o rata de creștere medie de 5% pe an și venituri estimate să crească de la 68 milioane euro în 2025 la 79 milioane euro în 2029. Piața locală va continua să beneficieze de producții autohtone puternice, exemplu fiind succesul filmului „Buzz House The Movie”, care a generat venituri importante la box office. În total, 228 de filme au fost lansate în România în 2024, în creștere față de 214 în anul precedent.
https://www.forbes.ro/raport-pwc-industria-de-media-si-divertisment-din-romania-va-atinge-o-valoare-de-491-miliarde-de-euro-pana-in-2029-459625

Filmele din seria „Misterele lui Hannah Swensen” vor fi difuzate la Diva

DIVA difuzează două premiere din seria „Misterele lui Hannah Swensen”. Inspirate de seria literară Murder, She Baked a Joannei Fluke (pseudonimul Joannei Fischmann), filmele din seria „Misterele lui Hannah Swensen” o au în centru pe Hannah Swensen (Alison Sweeney), care îmbină pasiunea pentru cofetărie cu cea de detectiv particular. Duminică (10 şi 17 august), de la ora 18:00, DIVA difuzează două premiere din seria „Misterele lui Hannah Swensen” (A Hannah Swensen Mystery, 2024): 10 august – „Misterele lui Hannah Swensen: Mărul putred” (One Bad Apple: A Hannah Swensen Mystery, 2024). Hannah Swensen (Alison Sweeney) este rugată să predea un curs de cofetărie la colegiul din oraş.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/filmele-misterele-lui-hannah-swensen-difuzate-la-diva-22125280

iNES Live - ofertă aniversară pentru clienți la 2 ani de la lansare

iNES GROUP, pionier în servicii audiovizuale, aniversează 2 ani de la lansarea serviciului OTT iNES Live, marcând doi ani de inovație continuă și conectare cu publicul din toată țara, anunță compania printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Lansat în august 2023, iNES Live a redefinit modul în care utilizatorii consumă conținut video, oferind acces instant la o gamă largă de canale TV live pe toate dispozitivele – televizoare smart, smartphone-uri, tablete și media player-e. Serviciul se remarcă printr-o grilă unică pe piața locală, cu canale 4K/UHD transmise la rezoluție maximă, categorii tematice variate și conținut exclusiv disponibil doar în rețeaua iNES. Ce oferă iNES Live astăzi: peste 150 de canale unice, inclusiv 6 canale 4K/UHD; peste 70% din grilă în format Full HD; conținut structurat pe categorii tematice; canale exclusive disponibile doar în rețeaua iNES. „Am construit un serviciu pentru oamenii care vor mai mult de la televiziune – claritate, libertate și acces instant. Dorim ca iNES Live să devină un reper al pieței audiovizuale din România și să continuăm să inovăm pentru clienții noștri”, a declarat Marius-Teodor Ionescu, Director General iNES GROUP, in comunicatul remis către HD Satelit România.
https://www.hdsatelit.com/2025/08/ines-live-oferta-aniversara-pentru.html

Serialul „Dincolo de limite: O viaţă mai bună”, cu Chris Hemsworth, are premiera în 15 august pe Disney+

Serialul „Dincolo de limite: O viaţă mai bună”, cu Chris Hemsworth, are premiera în 15 august pe Disney+. Primul episod a fost filmat pe Arena Naţională, atunci când actorul l-a acompaniat la tobe pe Ed Sheeran. Chris Hemsworth îşi asumă trei provocări pentru a explora metode ştiinţifice prin care ne putem îmbunătăţi sănătatea. El învaţă să cânte la tobe pentru o apariţie-surpriză pe stadion cu scopul de a-şi dezvolta creierul, escaladează un versant îngheţat de 180 m ca să descopere beneficiile renunţării la confort şi acceptă pregătirea dură şi dureroasă a Forţelor Speciale în Coreea de Sud, totul ca să descopere cum putem avea o viaţă mai lungă şi mai bună.
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-dincolo-de-limite-o-viata-mai-buna-cu-chris-hemsworth-are-premiera-in-15-august-pe-disney-video-1922403810542025081322126908

Continuarea filmului „Patimile lui Hristos”, în regia lui Mel Gibson, va fi lansată în primăvara anului 2027

Continuarea filmului „The Passion of the Christ” (2004) va fi lansată în două părţi, potrivit site-ului american Deadline. Intitulată „The Resurrection of Christ”, prima parte a filmului va fi difuzată în 26 martie 2027, Vinerea Mare, iar cea de-a doua pe 6 mai, Ziua Înălţării, 40 de zile mai târziu. Două date de mare semnificaţie religioasă. Detaliile scenariului, scris în colaborare cu Randall Wallace („We Were Soldiers”), nu au fost încă dezvăluite. Având în vedere povestea primului film, care a abordat crucificarea lui Iisus Hristos într-un mod pe cât de impresionant din punct de vedere vizual, pe atât de brutal, noua intrigă se va concentra pe învierea lui Hristos. Regizorul a descris proiectul drept „o călătorie acidă”.
https://www.news.ro/entertainment/continuarea-filmului-patimile-lui-hristos-in-regia-lui-mel-gibson-va-fi-lansata-in-primavara-anului-2027-video-1922404810322025081022126790

Serialul „Străina: Sânge din sângele meu” are premiera pe HBO Max

Primul sezon din noua producţie „Străina: Sânge din sângele meu” („Outlander: Blood of My Blood”) are premiera pe HBO Max în 9 august. Primul episod este deja disponibil pe platformă, iar un nou episod va fi disponibil în fiecare sâmbătă până la finalul seriei, în 11 octombrie. După povestea de dragoste dintre Jamie şi Claire Fraser în „Străina” („Outlander”), povestea atemporală continuă, sau mai degrabă începe în ajunul unei rebeliuni. Acest nou prequel urmăreşte părinţii lor, familia Fraser şi familia Beauchamp, în lupta lor pentru iubire în mijlocul obstacolelor politice, sociale şi temporale.
https://www.news.ro/entertainment/serialul-straina-sange-din-sangele-meu-are-premiera-pe-hbo-max-1922400208192025081322125134

Box office - Filmul horror „Weapons” impresionează la debut cu încasări de 42,5 milioane de dolari iar comedia „Freakier Friday” începe în forţă

„Weapons”, un film de groază despre un grup de copii dispăruţi, şi „Freakier Friday”, o comedie despre o experienţă bizară, au dat o lovitură puternică la box office în acest weekend. Vânzările de bilete au crescut pe măsură ce sezonul filmelor de vară se apropie de sfârşit, scrie Variety. Filmele au ocupat primele două locuri în clasament, „Weapons” debutând cu încasări de 42,5 milioane de dolari, iar „Freakier Friday” cu 29 de milioane de dolari.
https://www.news.ro/entertainment/box-office-filmul-horror-weapons-impresioneaza-la-debut-cu-incasari-de-42-5-milioane-de-dolari-iar-comedia-freakier-friday-incepe-in-forta-video-1922405011002025080822127584

Kanal D lansează reality show-ul „Eu cu cine rămân?”. Tot ce trebuie să știi despre noul format

Într-un peisaj media în care senzaționalul e la ordinea zilei, Kanal D propune un format care nu șochează prin scandal, ci emoționează prin adevăr. „Eu cu cine rămân?” este noul reality show ce urmează să intre pe micile ecrane, aducând în prim-plan ceea ce rareori vedem în lumina reflectoarelor: copiii prinși în mijlocul furtunii numită divorț. Un concept curajos, profund și tulburător, emisiunea urmărește destinele unor familii aflate la răscruce. Iubirea s-a stins, relația s-a frânt, dar legătura de sânge rămâne: părinții trebuie să continue să fie părinți, chiar și atunci când nu mai sunt parteneri. Tensiune. Durere. Speranță. Empatie. „Eu cu cine rămân?” explorează acele povești care se desfășoară în spatele ușilor închise, acolo unde copilăria riscă să devină o luptă pentru atenție, pentru stabilitate, pentru normalitate. Emisiunea nu doar că expune conflictele, dar își asumă misiunea de a le înțelege, de a le dezbate cu blândețe și discernământ.
https://www.tvmania.ro/kanald-eu-cu-cine-raman-reality-show-noutate-2025-562864

Dan Negru revine cu un nou sezon din „Jocul cuvintelor”. Ce surprize pregătește și când începe emisiunea la Kanal D

„Jocul cuvintelor cu Dan Negru” revine din 18 august la Kanal D, în fiecare luni și marți, de la ora 23:00. Emisiunea de cultură generală ajunsă la al patrulea sezon promite și de această dată provocări inteligente, distracție și concurenți pasionați de cuvinte. Dan Negru spune că quiz-ul a devenit „un obicei sănătos pentru milioane de oameni”. Dan Negru revine pe micile ecrane cu un nou sezon din „Jocul cuvintelor”, începând din 18 august, la Kanal D! Emisiunea care a devenit un reper pentru pasionații de quiz-uri inteligente și provocări verbale se va difuza în fiecare luni și marți, de la ora 23:00. Cu energie, emoție și definiții neașteptate, show-ul promite un nou maraton al minții, în stilul inconfundabil al prezentatorului. Toamna aceasta, Kanal D le aduce pasionaților de quiz-uri și distracție de calitate un nou sezon al emisiunii „Jocul cuvintelor cu Dan Negru”! Emisiunea fenomen, care a cucerit milioane de telespectatori cu provocările sale captivante și atmosfera inconfundabilă, va intra din nou în casele românilor, din 18 august, în fiecare luni și marți, de la 23:00.
https://www.tvmania.ro/jocul-cuvintelor-cu-dan-negru-sezon-nou-2025-563398

Audienţele televiziunilor care au transmis funeraliile lui Ion Iliescu. Pro TV a fost cel mai urmărit

Funeraliile fostului preşedinte Ion Iliescu, care a avut loc pe 7 august, au fost difuzate de principalele televiziuni generaliste, de televiziunea publică, dar şi de toate posturile de ştiri. În total, posturile care au transmis funeraliile au avut peste 1,6 milioane de telespectatori. Pro TV a fost liderul de audienţă, în toată ţara, pe intervalul funeraliilor (10.00 - 13.00), cu o medie de 472.000 de persoane. A doua cea mai urmărită televiziune la nivel naţional n-a fost una generalistă ci una de ştiri: România TV. Postul s-a situat la mică distanţă de liderul Pro TV, înregistrând o medie de 440.000 de persoane. Al treilea pe podium, la nivel naţional, a fost Antena 3 CNN, care a fost urmărită ieri de 277.000 de persoane. Antena 1 a fost pe locul al cincilea, depăşită chiar şi de Kanal D care nu a transmis funeraliile. Funeraliile au fost transmise şi de TVR Info (18.000 de telespectatori), B1 TV (14.000), Euronews România (4.000) şi Prima News (2.000). În mediul urban, liderul a fost tot Pro TV, urmărit de 238.000 de persoane. Locul al doilea a fost al Antenei 3 CNN, urmată de România TV, cu cifre apropiate, 210.000, respectiv 207.000. Pe publicul comercial urban (21-54 ani), Pro TV a fost prima opţiune, cu o medie de 74.000 de persoane, urmată de Kanal D, care nu a difuzat ceremonia, şi cu Antena 3 CNN pe locul al treilea. Şi aici, Antena 1 a prins abia locul cinci, fiind depăşită şi de România TV.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/audiente-slujba-inmormnatare-ion-iliescu-22124820

Antena 1 lansează The Ticket, show-ul de divertisment cu Mihai Bendeac şi Delia. Din septembrie

Antena 1 lansează The Ticket, show-ul de divertisment cu Mihai Bendeac, Delia, Micutzu, Anca Dinicu şi Maurice Munteanu în rol de juraţi. Noua emisiune produsă de Mona Segall va avea premiera sâmbătă, 6 septembrie, de la ora 20:00, la Antena 1. The Ticket pune la bătaie un premiu de 100.000 de Euro. În centrul show-ului se află premiul de 100.000 de euro, care va fi câştigat în cadrul unei finale live. Drumul până acolo va depinde însă de capacitatea fiecărui concurent de a atrage publicul şi juriul de partea lui. Spre deosebire de formatele clasice de tip "talent show", noul proiect mizează pe felul în care acesta este prezentat. Modul în care concurenţii îşi pun în valoare talentul devine la fel de important — sau chiar mai important — decât aptitudinea în sine. Criteriile de jurizare pun accent pe expresivitate, autenticitate, creativitate şi forţă artistică.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/the-ticket-lansare-antena-1-22124940

Bogdan Groşereanu, jurnalist cu peste 20 de ani experienţă, a înfiinţat Asociaţia Presei Locale din România: „Sunt aproape 40 de entităţi media care şi au exprimat dorinţa de a intra în asociaţie”

INTERVIU. Bogdan Groşereanu, jurnalist cu peste 20 de ani experienţă, a înfiinţat Asociaţia Presei Locale din România. Groşereanu, iniţiatorul proiectului, povesteşte într-un interviu pentru Paginademedia.ro, că ASPRES va funcţiona ca un ONG. „Am lansat această iniţiativă recent, dar ideea s-a conturat în ultimii ani. Sunt aproape 40 de entităţi media care şi-au exprimat dorinţa de a intra în asociaţie - care va fi un ONG cu organisme statutare de conducere. Vrem să punem resurse în comun pentru a conta ca audienţă şi pe piaţa de publicitate. Ţinta noastră este să adunăm sub aceeaşi cupolă cel puţin 100 de entităţi”, spune el pentru Paginademedia. Asociaţia va oferi membrilor săi acces gratuit la un flux de ştiri personalizat (sănătate, economie, politică, sport externe), suport SEO profesional şi acces la o bază de teme wordpress şi plugin-uri, printre altele. „În spatele ASPRES vom fi noi, jurnaliştii. Cred cu tărie că presa se face pe teren, printre oameni. De aceea vom folosi AI doar pentru a rezuma principalele evenimente naţionale. Astfel, jurnaliştii vor avea timp să iasă pe teren şi să scrie despre problemele comunităţii. Ele trebuie să fie în deschiderea ziarelor locale”, zice jurnalistul.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/bogdan-grosereanu-asociatia-presei-locale-22122675

Dublu record. Smartphone-urile devin tot mai scumpe: prețul mediu urcă la un nou maxim, iar producătorii marchează venituri istorice

Producătorii de telefoane inteligente și-au crescut veniturile cu 10% în trimestrul al doilea al anului față de aceeași perioadă a anului trecut, depășind 100 de miliarde de dolari, cel mai ridicat nivel înregistrat până în prezent într-un al doilea trimestru calendaristic, potrivit celui mai recent raport al Counterpoint Research. În schimb, livrările globale au înregistrat o creștere modestă de 3% față de aceeași perioadă a anului trecut în timpul trimestrului, deși prețul mediu global de vânzare (ASP) a atins, de asemenea, un nivel maxim în al doilea trimestru, un plus de 7% la aproape 350 de dolari. „Piața a înregistrat o creștere atât în ceea ce privește volumul, cât și valoarea, în ciuda dificultăților macroeconomice cu care se confruntă mai multe regiuni cheie. Pe fondul relaxării tarifelor americane, producătorii de echipamente originale (OEM) au beneficiat de o cerere robustă pentru dispozitive premium, în special pe piețele dezvoltate. Premiumizarea s-a accelerat peste previziunile anterioare, impulsionată de accesul extins la opțiuni de finanțare, inițiative îmbunătățite de schimb și activități promoționale intensificate – toate acestea reducând în mod eficient barierele pentru dispozitivele de ultimă generație”, a declarat Shilpi Jain, analist senior la Counterpoint.
https://www.economica.net/dublu-record-smartphone-urile-devin-tot-mai-scumpe-pretul-mediu-urca-la-un-nou-maxim-iar-producatorii-marcheaza-venituri-istorice_860191.html

Corectitudinea facturilor de internet, verificată de ANCOM. Care sunt cei mai reclamați furnizori de internet în România

Un raport recent al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) aduce în prim-plan una dintre cele mai mari preocupări ale consumatorilor de servicii de internet din România: corectitudinea facturilor, dar și deranjamentele în furnizarea serviciilor. Documentul detaliază totodată furnizorii cu cele mai multe reclamații din piață, dar și timpul de soluționare al reclamațiilor. Pentru internetul fix, ANCOM observă în ultimii 5 ani, în general, o tendință de scădere a numărului de reclamații în rândul celor 5 furnizori până la nivelul anului 2022, urmată de creșteri și scăderi semestriale succesive. Numărul reclamațiilor înregistrate în anul 2024 la 1.000 de conexiuni active pentru cei cinci furnizori de internet fix se încadrează în intervalul 2-258. NextGen Communications a înregistrat o scădere semnificativă a numărului de reclamații, coborând de la 352 la finele anului 2020 la 110 de reclamații la 1.000 de conexiuni în al doilea semestru din 2024. În aceeași perioadă analizată, pentru Orange, se observă o creștere ușoară a frecvenței reclamațiilor, de la 78 la 909 la 1.000 de conexiuni, în timp ce la Orange Communications numărul s-a diminuat de la 267 de reclamații și ajungând la 258.
https://www.economica.net/corectitudinea-facturilor-de-internet-verificata-de-ancom-care-sunt-cei-mai-reclamati-furnizori-de-internet-in-romania_857782.html

Potrivit ARMO, vânzările online către consumatorii din România pot genera pierderi fiscale de circa 10,86 miliarde de lei

Platformele internaționale de comerț electronic care vând direct către consumatorii din România pot genera pierderi fiscale de circa 10,86 miliarde de lei pe an (2,12 miliarde de euro), în următorii doi ani, reiese dintr-o analiză publicată, miercuri în Agerpres, de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO). Potrivit cercetării, elaborate de către economistul Iancu Guda la solicitarea ARMO, pentru anul 2025, efectul negativ este estimat la cel puțin 5,4 miliarde de lei (1,06 miliarde de euro), ‘sumă care s-ar putea dubla până în 2027 dacă volumul de colete și valoarea medie a comenzilor continuă să crească în ritmul actual. „Studiul pornește de la ipoteza că, în 2025, vor intra în România aproximativ 78 milioane de colete non-UE sub pragul de 150 euro, segment scutit în prezent de taxe vamale, la o valoare medie de 50 euro/colet. În scenariul în care volumele sau valoarea coletelor comandate se dublează, valoarea comercială anuală a importurilor directe prin platforme precum Temu, AliExpress, Shein sau Trendyol ar putea ajunge la 39,78 miliarde lei (7,8 miliarde euro) echivalent cu circa 28,8% din piața locală de retail, față de 14,4%, valoare estimată pentru finele lui 2025”, se menționează în analiza de specialitate.
https://www.economica.net/potrivit-armo-vanzarile-online-catre-consumatorii-din-romania-pot-genera-pierderi-fiscale-de-circa-1086-miliarde-de-lei_861382.html

Efectul Digi în Portugalia: Altice concediază angajați și se restructurează

Subsidiara din Portugalia a gigantului din telecomunicații Altice, controlat de miliardarul francez Patrick Drahi, va renunța la aproximativ 1.000 de angajați, sau 16% din forța sa de muncă, și va restructura cinci companii din portofoliu, pe fondul concurenței puternice pe piața portugheză după intrarea Digi. Cum a relatat Profit.ro, Digi Communications, proprietarul RCS&RDS, și-a lansat serviciile în Portugalia în noiembrie anul trecut. Altice Portugalia, cel mai mare operator telecom din țară, a investit puternic în automatizare și inteligența artificială pentru a putea concura mai bine cu noul său rival low-cost din România, ceea ce a făcut ca unele posturi să devină redundante. Aproximativ 800 de angajați s-au înscris într-un program de plecări voluntare în luna iulie, potrivit președintelui Sindicatului Muncitorilor Altice Portugalia, Jorge Felix, citat de Bloomberg. Aceștia se alătură altor 200 de angajați care au acceptat să plece anterior.
https://www.profit.ro/bloomberg/efectul-digi-in-portugalia-altice-concediaza-angajati-si-se-restructureaza-22125387

Microsoft renunță la o versiune de Windows

Sistemul de operare Windows 11 SE, dezvoltat de Microsoft special pentru a concura cu Chrome OS al celor de la Google, va fi trecut pe linia moartă. Disponibil doar pe PC-uri mai ieftine care vizau educația, Windows 11 SE nu va mai beneficia de suport din partea producătorului începând de anul viitor. Update-urile software, asistența tehnică și patch-urile de securitate pentru acest sistem de operare vor mai fi livrate doar până în octombrie 2026, a anunțat Microsoft.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/microsoft-renunta-la-o-versiune-de-windows-22126727

Japonia prezintă primul computer cuantic realizat integral cu resurse interne

Japonia a lansat oficial un computer cuantic supraconductor construit integral cu componente și software dezvoltate pe plan intern, fără a importa niciun element. Proiectul a fost prezentat la Centrul pentru Informații și Biologie Cuantică (QIQB) al Universității din Osaka și marchează o etapă importantă în consolidarea independenței tehnologice a țării în domeniul calculului cuantic, potrivit InterestingEngineering. Sistemul include toate elementele esențiale fabricate local, de la frigiderul de diluție care răcește qubiții la temperaturi apropiate de 10 milikelvini, până la frigiderul cu tub pulsator folosit în etapele inițiale de răcire. Integrarea acestor componente a necesitat expertiză în domenii precum criogenia, microfabricația, sistemele electronice de control și algoritmii de corectare a erorilor.
https://techrider.ro/business/tech/japonia-prezinta-primul-computer-cuantic-realizat-integral-cu-resurse-interne/

Animest.20: s-au deschis înscrierile pentru TOON SCRIPTS și PITCH, PLEASE!

De 20 de ani, Animest se dedică susținerii și dezvoltării animației autohtone, transformând ideile îndrăznețe în realitate și pasiunea în profesie. Prin programele sale dedicate industriei, reunite sub umbrela Animest PLUS, festivalul a devenit o resursă valoroasă de dezvoltare pentru creativi, oferind mentorat și oportunități concrete de a propulsa proiecte românești pe scena internațională. Misiunea Animest de a susține și dezvolta industria animației autohtone este o călătorie continuă, care devine din ce în ce mai bogată de la an la an. Iar de săptămâna aceasta creativii se pot îmbarca în două dintre cele mai așteptate programe Animest PLUS: concursul de scenarii pentru seriale de animație TOON SCRIPTS și atelierul de animație dedicat scurtmetrajelor PITCH, PLEASE!.
https://jurnalul.ro/cultura/animest-20-s-au-deschis-inscrierile-pentru-toon-scripts-si-pitch-please-1006212.html

Bucharest International Dance Film Festival anunță cea de-a XI-a ediție: „Keep Calm and Keep On Moving”

Bucharest International Dance Film Festival (BIDFF), singurul eveniment din România dedicat exclusiv filmului de dans, revine între 11 și 14 septembrie 2025 cu cea de-a 11-a ediție - o celebrare multidisciplinară a mișcării, corpului și rezilienței prin cinema și artă imersivă. „Keep Calm and Keep On Moving”. Sub această temă, festivalul propune o reflecție artistică asupra capacității de adaptare și transformare în vremuri de criză și instabilitate, punând în prim-plan corpul ca formă de rezistență, expresie și reinventare. „Se spune adesea că în vremuri de război penițele poeților tac. Dar poate și opusul e valabil. Poate, atâta timp cât artiștii nu tac, cât continuăm să ne mișcăm, să scriem, să cântăm, să dansăm, răul nu poate răzbate în lume. Departe de intenția oricărei premoniții fataliste, mai degrabă o încercare de exorcizare a vremurilor incerte și nocive în care trăim, mesajul este un îndemn la creație, la reziliența, la arta ca forma ultimă de supraviețuire. Într-o lume în continuă mișcare, uneori haotică, alteori blocată, corpul rămâne un reper profund uman. BIDFF 2025 este despre a merge mai departe, cu calm, curaj și creativitate”, a menționat Carmen Coțofană, directoarea festivalului.
https://jurnalul.ro/cultura/bucharest-international-dance-film-festival-anunta-cea-de-a-xi-a-editie-keep-calm-and-keep-on-moving-1005909.html

Mesaj dur al şefului Deutsche Telekom Tim Hottges către Bruxelles: SUA a activat modul turbo în revoluţia AI, China apasă pe acceleraţie, iar Europa ce face? Dă lumii reguli de 144 de pagini. Europa nu are deloc încredere în inovatorii săi! Viitorul nu se naşte din frică

Tim Hottges, CEO al gigantului german Deutsche Telekom, a transmis un mesaj dur vineri către şefii Uniunii Europene, acuzându-i că prin reglementările impuse utilizării inteligenţei artificiale arată că “nu are încredere în inovatorii săi” şi că pune frâne companiilor de pe continent, prin contrast cu ce se întâmplă în SUA şi Asia. Opinia, care are titlul “Europa reglementează în timp ce alţii deja decolează”, acuză că documentul prin care este reglemenatată utilizarea AI este născut din “neîncredere în tehnologie”. Redăm mesajul transmis de CEO-ul Deutsche Telekom: “În revoluţia globală a inteligenţei artificiale (AI), patru lucruri contează: datele, puterea de calcul, capitalul şi viteza. SUA au activat modul turbo, China apasă pedala de acceleraţie – iar Europa? Europa înmânează lumii un document de 144 de pagini cu numărul fermecător 32024R1689. De la 2 august, furnizorii de modele AI sunt obligaţi să dezvăluie datele pe care le folosesc pentru antrenament, conform Articolelor 53 şi 55 ale utilului document însoţitor. Aşa-numitul Act privind Inteligenţa Artificială (AI Act) are ca scop să creeze încredere, să promoveze transparenţa şi să ghideze inovaţia. Dar ceea ce este bine intenţionat riscă să devină, în realitate, un obstacol în calea inovaţiei. Pentru că spiritul din care s-a născut acest set de reguli nu este cel al progresului, ci al precauţiei - caracterizat prin neîncredere în tehnologie, în actorii de pe piaţă şi în propria voinţă creatoare. Obligaţia de a dezvălui datele de antrenament, clasificarea pe clase de risc, lipsa forţei juridice obligatorii la nivel internaţional - toate acestea transmit un semnal clar: Europa nu are deloc încredere în inovatorii săi. Desigur, inteligenţa artificială are nevoie de parapete de protecţie. Dar acestea nu ar trebui să fie ghidate de frică, ci de curiozitate, responsabilitate şi încredere în capacitatea noastră de a folosi această tehnologie în scopuri benefice. Dacă modelăm AI în Europa dintr-o poziţie defensivă, nu vom pierde doar viteză, ci şi talent, capital şi relevanţă internaţională. Şi da: Deutsche Telekom, desigur, implementează Actul AI – cu o echipă interdisciplinară de experţi care asigură securitatea şi protecţia datelor de ani de zile. Ne-am dori să vedem şi din partea Bruxelles-ului încrederea pe care noi înşine o acordăm tehnologiei, responsabilităţii şi progresului.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/mesaj-dur-sefului-deutsche-telekom-tim-hottges-catre-bruxelles-sua-22875450

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine.
Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL