×

Revista presei -- Data și ora publicării: 19.08.2025 13:30:15

REVISTA PRESEI / 19 aug 2025 /



Am sesizat CNA împotriva dezinformărilor de la România TV. De ce am făcut-o
ANALIZĂ Guvernul vrea reduceri de personal și salarii la ANRE, ASF și ANCOM. Acestea pot refuza perfect legal
Fostul jurnalist Luca Niculescu, în cărți pentru preluarea șefiei SRI. Anca Alexandrescu: ”E pe lista scurtă”
Regizorul Tudor Giurgiu se alătură Pro TV pentru dezvoltarea conţinutului de ficţiune
„Insula Iubirii” devine și aplicație. Antena 1 a lansat un joc inspirat din emisiune
David Duchovny investighează cele mai întunecate mistere istorice la History Channel
„Frankenstein”, de Guillermo del Toro, va avea premiera pe Netflix în 7 noiembrie
Filmul „After the End”, în regia lui Pablo César, va fi proiectat în România la Bucharest International Film Festival 2025
Box office - „Weapons” s-a menţinut pe primul loc cu încasări de 25 de milioane de dolari
Orange și Arctic Stream au câștigat o licitație MAI destinată comunicațiilor mobile de bandă largă. Cât vor încasa cele două firme
Google anunță primul reactor nuclear, care va furniza energie pentru centrele de date ale companiei
Trei televiziuni din Grupul Clever, în topul audiențelor din România
HBO Max va fi mai riguros în privința partajării parolelor
UE blochează o declarație comună privind acordul comercial cu SUA, pentru a-și proteja regulile digitale
Restartul Intel – Japonezii de la SoftBank investesc doua miliarde de dolari în gigantul american şi devin al şaselea mare acţionar
Cum au fost rezultatele giganţilor din telecom în al doilea trimestru din 2025. Orange rămâne numărul unu după venituri şi numărul total de clienţi pe telefonie mobilă
Mihai Pătraşcu, CEO, evomag, retailer online cu afaceri de 50 mil. euro în 2025: Extinderea accelerată a comenzilor din China, prin platforme care nu respectă aceleaşi standarde de conformitate, garanţie şi transparenţă, a avut un impact negativ asupra eCommerce-ului românesc
Valentin Mureşan, consilier pentru digitalizare al primarului din Timişoara: Am lansat o licitaţie de 8,3 mil. euro pentru o platformă integrată de mobilitate urbană: cu planificare a rutelor, tarifare dinamică, e-ticketing, publicitate şi informare în timp real
CRBL se mută la PRO TV și face echipă cu Dan Badea și Ioana State. În ce show va apărea
Producția Adult Swim "Femei în uniformă", pe HBO Max
Vodafone reînnoieşte parteneriatul cu Carat (dentsu) pentru media buying în România şi alte 10 ţări din regiune
Jurnalistul Vitalie Cojocari are rubrică la RFI România. Ce subiecte abordează
MasterChef România sezonul 10: Când începe şi ce reguli noi aduce competiţia culinară
Dan Negru: „Divertismentul TV încă păstrează public şi Jocul cuvintelor e un exemplu că publicul poate să fie smart şi numeros. Despre viitorul TV: „Nu va muri, dar se va reaşeza”
Parteneriat Pro TV – UNATC: Program de Excelenţă pentru masteranzii de Conţinut şi Producţie TV
ORDA contrazice contractele impuse de Dan Turturică în TVR. DOCUMENT
De ce nu a mai apărut George Burcea în serialul Wednesday, sezonul 2
Andreea Bălan a semnat cu Pro TV, după ce a fost dată afară de la Antena 1. Unde va apărea


....



Am sesizat CNA împotriva dezinformărilor de la România TV. De ce am făcut-o

Am sesizat online (vom transmite și pe mail) Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) cu privire la dezinformările difuzate de postul România TV legate de finanțările ”de milioane de euro” pe care le-ar fi primit Societatea Academică din România (SAR), editorul platformei România Curată, care ar afecta independența noastră jurnalistică. În cadrul așa-ziselor ”știri” (asupra cărora ne-au atras atenția unii cititori, care le-au văzut comentate pe rețelele sociale), SAR ar fi primit 6,3 milioane de euro pentru activități jurnalistice, într-un mod opac, care ridică semne de întrebare. ”Știrea” a fost ilustrată cu fotografii cu George Soros (cu privire la care nu există, însă, nicio referință în material!) și a avut burtiere cu mesaje ca ”Scandal uriaș cu ONG-urile reziștilor din România” ori ”Banii publici tocați pe propagandă mincinoasă”, în susținerea cărora nu aduc nicio dovadă. Printr-un minim efort de verificare, ar fi putut (și ar fi fost necesar) să solicite un punct de vedere din partea SAR și/sau România Curată, din care ar fi aflat (dacă nu știu deja) că: SAR nu este institut de presă, ci un think-tank specializat pe dezvoltare de politici publice, bună guvernare, anti-corupție, implicare civică, transparență, combaterea dezinformării. Platforma România Curată este un proiect jurnalistic al SAR, distinct însă de celelalte proiecte și finanțată, în ultimii ani, preponderent din donații publice. Din cele două proiecte menționate în așa-zisa ”știre”, SAR va beneficia de 490.000 de euro (404.000 într-un proiect pe 4 ani, 85.000 de euro într-un proiect pe doi ani), nicidecum 6,3 milioane de euro (cum a afirmat România TV). Cele 6,3 milioane de euro se împart între toți partenerii din proiect. În fine, niciunul dintre cele două proiecte NU are legătură cu presa – primul este de cercetare și de dezvoltare de instrumente anti-corupție, cel de-al doilea de monitorizare a achizițiilor publice. Faptul că suma este mult mai mică (de peste 12 ori mai mică!) și că nu are legătură cu presa era cunoscut de editorii grupului România TV. În varianta publicată în ediția online, se prezintă capturi de ecran de pe site-ul realizat de Patrioții europeni (grup politic al suveraniștilor din Parlamentul European). Din aceste capturi de ecran a fost tăiat însă rândul de sus, cel în care se precizează clar că SAR beneficiază doar de 404.000 de euro (în total, pe 4 ani), respectiv 85.000 de euro (în total, pe doi ani) din cele două proiecte. Mai mult, din denumirile proiectelor rezultă fără echivoc că n-au vreo legătură cu presa.
https://www.romaniacurata.ro/am-sesizat-cna-impotriva-dezinformarilor-de-la-romania-tv-de-ce-am-facut-o/

ANALIZĂ Guvernul vrea reduceri de personal și salarii la ANRE, ASF și ANCOM. Acestea pot refuza perfect legal

Secretariatul General al Guvernului (SGG) a elaborat un proiect de lege care stipulează că, până la 30 septembrie 2025, șefii Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) și Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) ″vor prezenta în ședința de Guvern″ organigrame noi ale instituțiilor, cu reduceri de 10% la posturile de specialitate și de 30% la cele din serviciile suport, în raport cu cele de la 1 ianuarie 2025, precum și grile de remunerare noi, care să prevadă scăderea cu 30% a tuturor salariilor și indemnizațiilor, față de cele valabile la 1 iulie 2025. Noile organigrame, state de funcții și niveluri de salarizare vor intra în vigoare cel târziu de la 1 ianuarie 2026, potrivit draftului de act normativ. Problema este că proiectul nu modifică deloc legislația primară de înființare, organizare și funcționare a celor 3 instituții, care le conferă acestora un grad foarte mare de libertate în a-și stabili organigramele și salariile. ANRE, ASF și ANCOM sunt autorități publice autonome și finanțate din venituri proprii, constând în taxe impuse jucătorilor din industriile supravegheate de ele. Problema este că proiectul nu modifică deloc legislația primară de înființare, organizare și funcționare a celor 3 instituții, care le conferă acestora un grad foarte mare de libertate în a-și stabili organigramele și salariile. ANRE, ASF și ANCOM sunt autorități publice autonome și finanțate din venituri proprii, constând în taxe impuse jucătorilor din industriile supravegheate de ele. Potrivit legilor de funcționare, ANRE este ″independentă decizional, organizatoric și funcțional″, ASF - ″independentă″, iar ANCOM - ″independentă decizional, organizatoric și funcțional față de celelalte autorități publice″.
https://www.profit.ro/stiri/politic/analiza-guvernul-vrea-reduceri-de-personal-si-salarii-la-anre-asf-si-ancom-acestea-pot-refuza-perfect-legal-22135564

Fostul jurnalist Luca Niculescu, în cărți pentru preluarea șefiei SRI. Anca Alexandrescu: ”E pe lista scurtă”

Anca Alexandrescu a dezvăluit, luni seară, în direct la Culisele Statului Paralel, că fostul ambasador al României la Paris, Luca Niculescu (fost jurnalist la RFI, n.r. MediaExpres), este în cărți pentru preluarea șefiei Serviciului Român de Informaţii (SRI). ”E o informație importantă! Niște surse mi-au șoptit că pe lista scurtă a ajuns și fostul ambasador al României la Paris, domnul Luca Niculescu, ca posibil șef la SRI”, a declarat Anca Alexandrescu.
https://www.realitatea.net/stiri/actual/luca-niculescu-in-carti-pentru-preluarea-sefiei-sri-anca-alexandrescu-e-pe-lista-scurta_68a37759f37b9479de46b8d2

Regizorul Tudor Giurgiu se alătură Pro TV pentru dezvoltarea conţinutului de ficţiune

Tudor Giurgiu, în echipa Pro TV. Cunoscutul regizor se alătură Pro TV pentru dezvoltarea conţinutului de ficţiune. Astfel, Tudor Giurgiu intră în echipa Pro TV, ca Scripted Content Development Senior Executive. Din această poziţie, Tudor Giurgiu va contribui la consolidarea conţinutului de ficţiune, astfel încât acesta să fie adaptat la specificul pieţei locale şi va identifica proiecte dedicate publicului Voyo. Regizor, producător, fondator al Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF) şi al Premiilor Gopo, Tudor Giurgiu a semnat producţiile Libertate, De ce eu?, Despre oameni şi melci şi Un alt Crăciun, printre producţii.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/tudor-giugiu-in-echipa-de-fictiune-protv-22135365

„Insula Iubirii” devine și aplicație. Antena 1 a lansat un joc inspirat din emisiune

Antena 1 a lansat marți aplicația „Insula Iubirii – Jocul Tentanțiilor”. Jocul – disponibil pe telefon sau tabletă – este inspirat din show-ul difuzat de postul de televiziune și prezentat de Radu Vâlcan. Cei care descarcă jocul pot alege dacă vor să joace rolul unei ispite sau rolul unui personaj care participă la emisiune pentru a-și testa relația. Personajele din joc sunt fictive, fără să fie o legătură directă între participanții reali la emisiune. „Începând de astăzi, în magazinele digitale Android și iOS este disponibil Jocul Insula Iubirii – Jocul Tentațiilor. Fiecare utilizator își poate alege dacă vrea să intre în pielea unui membru din cuplu sau a unei ispite, iar apoi să trăiască fiecare etapă din show – de la discuțiile matinale, la date-uri și ceremonii ale focului”, conform unui comunicat de presă al Antena 1. Reprezentanții postului TV spun că fiecare personaj are „caracteristici specifice”. „Exact ca-n emisiune, la final, cel care a trecut prin tot jocul va avea de ales cum va pleca acasă. Dacă a făcut parte din cuplu, va decide dacă vrea să-și continue relația cu care a început sau dacă alege să-și încerce viitorul cu o ispită. De cealaltă parte, cei care au fost ispite, vor decide dacă vor să încheie jocul într-o relație cu potențialul partener din cuplu”, se detaliază în comunicatul de presă.
https://hotnews.ro/insula-iubirii-devine-si-aplicatie-antena-1-a-lansat-un-joc-inspirat-din-emisiune-2048078?
utm_source=hotnews&utm_medium=homepage&utm_campaign=ultima-ora-widget

David Duchovny investighează cele mai întunecate mistere istorice la History Channel

Actorul David Duchovny („Dosarele X”) dezvăluie, într-o nouă serie-documentar „Secrete declasificate””, unele dintre cele mai uimitoare operaţiuni secrete din istoria modernă. Bazându-se pe dosare recent declasificate, seria include poveşti tulburătoare despre spionaj, experimente psihologice, muşamalizări şi războiul tehnologic condus de guvernele şi agenţiile de informaţii din întreaga lume. Programul se vede din 25 august, lunea, de la ora 21.00, la History Channel. În „Secrete declasificate cu David Duchovny”, telespectatorii vor descoperi povestea unui accident de avion aproape catastrofal, care ar fi putut declanşa un război nuclear. De asemenea, vor afla despre o întâlnire cu un OZN, care a avut loc la o bază americană şi care a fost ascunsă mult timp, precum şi despre o misiune israeliană de mare risc, care includea furtul unui avion de vânătoare de ultimă generaţie. Seria dezvăluie, de asemenea, existenţa unor laboratoare de otrăvuri mortale, operate de infamul „Doctor Moarte” din URSS.
https://www.news.ro/cultura-media/david-duchovny-investigheaza-cele-mai-intunecate-mistere-istorice-la-history-channel-video-1922402819562025081122136563

„Frankenstein”, de Guillermo del Toro, va avea premiera pe Netflix în 7 noiembrie

„Frankenstein”, în regia lui Guillermo del Toro, va avea prmeiera pe Netflix în 7 noiembrie. Regizorul premiat cu Oscar Guillermo del Toro („Pinocchio”, „Cabinet of Curiosities”, „The Shape of Water”) adaptează povestea clasică a lui Mary Shelley despre Victor Frankenstein, un om de ştiinţă genial, dar egoist, care aduce la viaţă o creatură într-un experiment monstruos care duce în cele din urmă la distrugerea atât a creatorului, cât şi a creaţiei sale tragice. În distribuţie: Oscar Isaac, Jacob Elordi, Mia Goth, Felix Kammerer, David Bradley, Lars Mikkelsen, Christian Convery, cu Charles Dance şi Christoph Waltz.
https://www.news.ro/entertainment/frankenstein-de-guillermo-del-toro-va-avea-premiera-pe-netflix-in-7-noiembrie-video-1922402018512025081822135673

Filmul „After the End”, în regia lui Pablo César, va fi proiectat în România la Bucharest International Film Festival 2025

„After the End”, cel mai recent proiect cinematografic semnat de regizorul argentinian Pablo César, va fi prezentat în premieră naţională la Bucharest International Film Festival (BIFF) 2025, în cadrul secţiunii Panorama. Proiecţia acestui film marchează o ocazie rară pentru publicul român de a intra în contact cu o operă ce explorează cu subtilitate legătura dintre artă, memorie şi sfârşitul vieţii. Filmul spune povestea Gloriei, o artistă argentiniană în vârstă de 86 de ani, care, în pragul senectuţii şi al bolii, rememorează deceniile care i-au definit existenţa. Povestea devine o confesiune tandră şi lucidă despre iubire, traumă, pierdere şi puterea transformatoare a artei. Gloria nu este doar personajul principal al unui film, ci şi un simbol al unei generaţii care a făcut din creaţie un mijloc de supravieţuire şi de rezistenţă în faţa vremii. În acelaşi timp, filmul traversează, prin ochii Gloriei, câteva dintre cele mai tensionate şi contradictorii perioade din istoria Argentinei, punând în lumină felul în care societatea şi cultura s-au transformat sub presiunea vremurilor.
https://www.news.ro/entertainment/filmul-after-the-end-in-regia-lui-pablo-c-sar-va-fi-proiectat-in-romania-la-bucharest-international-film-festival-2025-1922403118282025081122135308

Box office - „Weapons” s-a menţinut pe primul loc cu încasări de 25 de milioane de dolari

„Weapons” s-a menţinut în fruntea box office-ului, încasând 25 de milioane de dolari în al doilea weekend de la lansare. Vânzările de bilete pentru filmul de groază au scăzut cu doar 43% faţă de debutul său de 43 de milioane de dolari, un rezultat impresionant pentru un gen cunoscut pentru scăderea drastică după primul weekend, potrivit Variety. În drumul său spre statutul de hit de ultimă oră, „Weapons” a generat încasări de 89 de milioane de dolari pe plan intern şi de 148 de milioane de dolari pe plan mondial după două weekenduri de la lansare. Filmul, care a costat doar 38 de milioane de dolari, beneficiază de recenzii excelente. Este al cincilea succes consecutiv pentru Warner Bros. după „A Minecraft Movie”, „Sinners”, „Final Destination Bloodlines” şi „Superman”.
https://www.news.ro/entertainment/box-office-weapons-s-a-mentinut-pe-primul-loc-cu-incasari-de-25-de-milioane-de-dolari-1922400018152025081022135130

Orange și Arctic Stream au câștigat o licitație MAI destinată comunicațiilor mobile de bandă largă. Cât vor încasa cele două firme

Orange Romania și Arctic Stream au câștigat o licitație a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) pentru echipamente, soluții și terminale aferente Sistemului Integrat de Acces Mobil (SIAM) pentru aparatul central și alte unități subordonate instituției. Lotul câștigat de Orange Romania vizează furnizarea soluției de management terminale mobile și echipamente terminale și a fost atribuit pentru suma de 124,94 milioane de lei, fără TVA, de la un estimat de 182,974 milioane de lei, fără TVA. Arctic Stream va livra routere 4G și 5G pentru suma de 24,82 milioane de lei, fără TVA, comparativ cu un buget estimat la 31,483 milioane de lei, fără TVA. Contractul a fost estimat la 214,5 milioane de lei, fără TVA, pentru 3 ani.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/orange-si-arctic-stream-au-castigat-o-licitatie-mai-destinata-comunicatiilor-mobile-de-banda-larga-cat-vor-incasa-cele-doua-firme-22132691

Google anunță primul reactor nuclear, care va furniza energie pentru centrele de date ale companiei

În parteneriat cu startup-ul Kairos Power, Google va construi prima centrală nucleară Hermes 2 în Oak Ridge, Tennessee, a anunțat gigantul american. Dezvoltarea inteligențe artificiale a creat o nevoie acută de energie pentru companiile de tehnologie, care se orientează inclusiv către energia nucleară pentru a satisface această nevoie. Ca parte a unei înțelegeri anunțate anul trecut, Google lucrează în acest sens cu startup-ul Kairos Power, iar centrala din Oak Ridge este dpar prima pe care cele două companii le vor construi.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/google-anunta-primul-reactor-nuclear-care-va-furniza-energie-pentru-centrele-de-date-ale-companiei-22136245

Trei televiziuni din Grupul Clever, în topul audiențelor din România

Grupul media Clever continuă să își confirme poziția de jucător principal pe piața de divertisment, sport și conținut relevant pentru publicul român. Trei dintre televiziunile sale – Prima Sport, Cinemaraton și Prima TV- au reușit performanța de a se clasa simultan în top 10 cele mai urmărite posturi TV din România, în prime time, pe publicul comercial 21–59, în data de 17 august. Prima Sport 1, în top 5 audiențe în timpul derby-ului Rapid – FCSB. Transmisiunea derby-ului Rapid – FCSB de pe Prima Sport 1 a stabilit performanțe remarcabile de audiență, confirmând interesul uriaș al publicului pentru fotbalul românesc. Pe intervalul 21:30 – 23:30, când s-a desfășurat derby-ul, Prima Sport 1 a ocupat locul IV în audiențe, cu o creștere de +93% în targetul comercial 21–59 urban și +80% pe publicul all urban. Rezultatele confirmă, o dată în plus, forța fotbalului ca produs premium de televiziune și poziția solidă a canalului Prima Sport 1 în topul audiențelor.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/trei-televiziuni-din-grupul-clever-in-topul-audientelor-din-romania-22135374

HBO Max va fi mai riguros în privința partajării parolelor

Încet dar sigur, HBO Max va călca pe urmele Netflix și Disney, blocând partajarea parolelor și forțând plătirea pentru conturi separate. Șeful diviziei de streaming de Warner Bros. Discovery JB Perette a anunțat că HBO Max va deveni mai agresiv în ceea ce privește mesajele afișate utilizatorilor care partajează parola. Dacă până acum platforma a folosit atenționări destul de discrete, acestea vor deveni mult mai agresive din septembrie, spune Perette. HBO Max a început de anul trecut să pună în aplicare măsuri împotriva partajării parolelor, însă acestea au fost discrete la început, urmând să crească treptat în agresivitate, până în punctul în care utilizatorii nu vor mai putea accesa platforma fără un cont propriu.
https://www.profit.ro/profitul-tau/entertainment/hbo-max-va-fi-mai-riguros-in-privinta-partajarii-parolelor-22135029

UE blochează o declarație comună privind acordul comercial cu SUA, pentru a-și proteja regulile digitale

Uniunea Europeană încearcă să împiedice Statele Unite să vizeze regulile sale digitale, ceea ce întârzie publicarea unei declarații comune privind un acord comercial anunțat luna trecută, a relatat Financial Times. Potrivit oficialilor europeni, divergențele privind formulările legate de ”barierele netarifare” – categorie în care Washingtonul include regulile digitale ale UE – se află printre cauzele întârzierii. Până acum, nici Comisia Europeană, nici Casa Albă și nici Departamentul de Stat nu au comentat informațiile. Declarația comună era așteptată la scurt timp după înțelegerea anunțată în iulie de președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și președintele american Donald Trump. Acordul a stabilit un tarif de import de 15% pentru majoritatea bunurilor europene – la jumătate față de nivelul inițial amenințat – evitând astfel un posibil război comercial de amploare între cei doi parteneri, care împreună generează aproape o treime din comerțul global, scrie News.ro.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/ue-blocheaza-o-declaratie-comuna-privind-acordul-comercial-cu-sua-pentru-a-si-proteja-regulile-digitale-22135015

Restartul Intel – Japonezii de la SoftBank investesc doua miliarde de dolari în gigantul american şi devin al şaselea mare acţionar

Fondul japonez de investiţii SoftBank a anunţat luni că va face o investiţie de două miliarde de dolari în Intel, un vot de încredere pentru producătorul american de semiconductori care este în mijlocul unui proces de relansare, transmite Reuters. Având în vedere că în prezent capitalizarea de piaţă a companiei americane este de aproximativ 100 de miliarde de dolari, investiţia SoftBank ar urma să îi aducă o participaţie de aproximativ 2%. SoftBank va plăti 23 de dolari pentru fiecare acţiune Intel, un uşor discount faţă de cotaţia de 23,66 dolari înregistrată luni seara de acţiunile Intel. Potrivit datelor LSEG, această investiţie va face din SoftBank al şaselea mare acţionar de la Intel, scrie Agerpres.
https://www.economica.net/restartul-intel-japonezii-de-la-softbank-investesc-doua-miliarde-de-dolari-in-gigantul-american-si-devin-al-saselea-mare-actionar_864535.html

Cum au fost rezultatele giganţilor din telecom în al doilea trimestru din 2025. Orange rămâne numărul unu după venituri şi numărul total de clienţi pe telefonie mobilă

Orange rămâne numărul unu după venituri şi numărul total de clienţi de telefonie mobilă. Digi a trecut de 5 milioane de clienţi pe internet fix şi se aprope de pragul de 6 milioane de abonamente şi pe TV, pieţe unde are o cotă de piaţă de peste 70%. Orange, Digi, Vodafone şi Telekom România Mobile, cei mai mari jucători din industria locală de telecomunicaţii - cu o valoare de 16 mld. lei (3,2 mld. euro) în 2024 - au continuat în al doilea trimestru din acest an evoluţiile din perioada anterioară, oferind puţine surprize faţă de trimestrele anterioare. Analiza rezultatelor celor patru companii – care a devenit posibilă după ce Digi a publicat săptămâna trecută rezultatele pentru al doilea trimestru – arată că Orange rămâne cel mai mare jucător după veniturile totale şi numărul total de clienţi pe segmentul de telefonie mobilă, în timp ce Digi a continuat să „aspire“ clienţi pe aproape toate segmentele de piaţă, consolidându-şi poziţia dominantă de pe segmente precum internet fix şi TV. Evoluţiile sunt în linie cu cele observate şi în 2024, când Digi a fost singura companie care a raportat venituri mai mari şi creşteri pe toate segmentele cheie de clienţi. În trimestrul al doilea au fost şi câteva schimbări de tendinţe – Vodafone a raportat prima creştere a bazei de clienţi pe telefonie mobilă după mai multe trimestre consecutive de scădere (inclusiv pe fondul unei politici mai dure de dezactivare a cartelelor prepay neutilizate) iar Orange şi-a stabilizat baza de clienţi şi a redus rata de scădere a veniturilor. Telekom România Mobile, aflată la câteva săptămâni / luni distanţă de vânzarea şi ruperea în două a activelor între Digi şi Vodafone, a reuşit să mai strângă din piaţă câteva mii de abonamente pentru viitorul proprietar, Vodafone, înregistrând în rest scăderi ale bazei de utilizatori de cartele (care vor ajunge la Digi) şi ale veniturilor.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/cum-au-fost-rezultatele-gigantilor-din-telecom-in-al-doilea-22881243

Mihai Pătraşcu, CEO, evomag, retailer online cu afaceri de 50 mil. euro în 2025: Extinderea accelerată a comenzilor din China, prin platforme care nu respectă aceleaşi standarde de conformitate, garanţie şi transparenţă, a avut un impact negativ asupra eCommerce-ului românesc

Creşterea puternică a livrărilor de la platforme online din China, care nu respectă aceleaşi erglementări stricte precum cele din România sau Europa, a avut un impact asupra jucătorilor locali, astfel că orice măsură care ar reface echilibrul şi ar duce la o competiţie de pe baze egale ar fi binevenită, spune Mihai Pătraşcu, CEO al evomag, unul dintre cei mai mari retaileri online de pe piaţa locală, cu afaceri de 50 mil. euro în 2024. „Susţinem orice măsură care contribuie la menţinerea unei pieţe corecte din punct de vedere concurenţial, în beneficiul direct al consumatorului. Atunci când concurenţa se desfăşoară pe principii echitabile, clienţii sunt cei care câştigă prin acces la produse conforme, sigure şi de calitate, care respectă legislaţia în vigoare. În ultimii ani, extinderea accelerată a comenzilor din China, prin platforme care nu respectă aceleaşi standarde de conformitate, garanţie şi transparenţă, a avut un impact negativ asupra eCommerce-ului românesc. Companiile locale au pierdut teren în faţa unor practici comerciale inegale, iar consumatorii au fost expuşi la produse care nu îndeplinesc cerinţele de siguranţă şi calitate. Din perspectiva evomag, clienţii trebuie să fie siguri că produsele pe care le cumpără îndeplinesc aceleaşi criterii de calitate şi conformitate, indiferent de unde provin. Doar aşa putem vorbi despre o piaţă echilibrată, care răsplăteşte corect atât consumatorul, cât şi comerciantul responsabil”, a declarat Pătraşcu.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/mihai-patrascu-ceo-evomag-retailer-online-afaceri-50-mil-euro-2025-22882823

Valentin Mureşan, consilier pentru digitalizare al primarului din Timişoara: Am lansat o licitaţie de 8,3 mil. euro pentru o platformă integrată de mobilitate urbană: cu planificare a rutelor, tarifare dinamică, e-ticketing, publicitate şi informare în timp real

Primăria din Timişoara a lansat o licitaţie, cu o valoare de peste 8 mil. euro, pentru implementarea unui sistem de e-ticketing pentru zona metropolitană a oraşului, a anunţat Valentin Mureşan, consilier pentru digitalizare şi smart city al primarului. „Licitaţia pentru noul sistem de e-ticketing în zona metropolitană Timişoara, cu o valoare estimată de 8,3 milioane euro (TVA inclus), a fost publicată în SEAP pe 14 august. Termenul-limită pentru oferte este 23 septembrie. Implementarea sistemului integrat de e-ticketing va reprezenta un pas esenţial în modernizarea mobilităţii urbane şi metropolitane din Timişoara. Platforma va livra o infrastructură deschisă, interoperabilă şi scalabilă, conform standardelor FIWARE şi SynchroniCity, cu arhitectură Zero Trust, compatibilă cu cerinţele NIS2 privind securitatea cibernetică”, a anunţat Mureşan.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/valentin-muresan-consilier-digitalizare-primarului-timisoara-lansat-22882833

CRBL se mută la PRO TV și face echipă cu Dan Badea și Ioana State. În ce show va apărea

În prezent, CRBL (Eduard Andreianu) poate fi urmărit la Antena 1, în emisiunea lui Bursucu' (Adrian Cristea), „Cu ochii pe Insulă”. Totuși, din această toamnă artistul se pregătește să schimbe postul, după ce a semnat cu PRO TV. Iată toate detaliile! Un promo difuzat deja atât pe rețelele sociale, cât și la televizor, îl prezintă pe CRBL alături de Domnul Dan (Daniel Pavel, cunoscut de la „Survivor România”), Răzvan Exarhu, dar și de Dan Badea și Ioana State – două vedete care, până nu demult, erau parte din echipa Antenei 1. Cele cinci celebrități vor fi parte din noul show „La bine și la roast”, care va debuta în această toamnă la PRO TV. Atmosfera este deja conturată în clipul promo. „Mie îmi place să-i fac la foc mic, să rămână zemoși”, spune Dan Badea. „Eu merg pe șoc termic, îi topesc din prima”, completează Ioana State. „Rețeta mea preferată, vedetă în reducție de orgoliu”, adaugă din nou Dan Badea. În discuție intră și Daniel Pavel: „Dane, asta nu e reducție, e mai degrabă afumare la rece”. „Exact, o să fie primul fum fără foc din istorie”, punctează CRBL.
https://www.tvmania.ro/crbl-revine-pe-micul-ecran-a-semnat-cu-pro-tv-si-face-echipa-cu-dan-badea-si-ioana-state-in-ce-emisiune-il-vom-vedea-564409

Producția Adult Swim "Femei în uniformă", pe HBO Max

Potrivit unui comunicat remis de Warner Bros. Discovery către HD Satelit România, pe 18 august, HBO Max lansează producția Adult Swim "Femei în uniformă" ("Women Wearing Shoulder Pads"). Primele două episoade sunt deja disponibile pe platformă, iar următoarele vor apărea săptămânal, în fiecare zi de luni, respectând un ritm ușor de urmărit pentru publicul care preferă seriile cu episoade scurte. "Femei în uniformă" este o comedie de 15 minute cu o distribuție exclusiv feminină. Povestea o urmărește pe Marioneta, o spanioloaică foarte înstărită și ambițioasă, stabilită în America de Sud, care își împarte timpul între afaceri și zone de interes personal. Formatul scurt susține un tip de umor concentrat și episoade care merg bine atât în vizionare rapidă, cât și în programul săptămânal propus de HBO Max. Serialul este realizat integral în limba spaniolă și are subtitrare în limba engleză, ceea ce păstrează atmosfera culturală a poveștii, dar o face accesibilă unui public larg. Producția este semnată de Gonzalo Cordova, în colaborare cu studioul Cinema Fantasma din Mexico. Adult Swim, brandul de comedie din portofoliul Warner Bros. Discovery, mizează aici pe o combinație între ritmul alert specific seriilor de scurtă durată și un personaj principal cu profil puternic, gândit să conducă firul narativ de la un episod la altul.
https://www.hdsatelit.com/2025/08/productia-adult-swim-femei-in-uniforma.html

Vodafone reînnoieşte parteneriatul cu Carat (dentsu) pentru media buying în România şi alte 10 ţări din regiune

Vodafone Group a ales să continue colaborarea cu agenţia de media Carat, parte din reţeaua dentsu, pentru serviciile de media buying în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA). Contractul include şi România, ţară în care Vodafone colaborează cu Carat/dentsu continuu din 2022. În urma unei licitaţii, Carat a obţinut un nou contract pe trei ani, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026. Carat va gestiona achiziţia de spaţiu publicitar în 11 pieţe: Albania, Cehia, Egipt, Germania, Grecia, Irlanda, Portugalia, România, Africa de Sud, Turcia, precum şi pentru brandurile Vodafone şi VOXI în Marea Britanie.
Totodată, agenţia va sprijini operatorul telecom în procesul de internalizare a unei părţi mai mari din activităţile de media buying, spune compania într-un comunicat.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/carat-romania-agentie-media-vodafone-22135626

Jurnalistul Vitalie Cojocari are rubrică la RFI România. Ce subiecte abordează

Jurnalistul Vitalie Cojocari are rubrică la RFI România. Cronica lui Vitalie se numeşte rubrica şi este integrată în emisiunea Moldova Zoom, un program dedicat actualităţii din Republica Moldova. Din 18 august, jurnalistul Vitalie Cojocari aduce, la RFI România, o perspectivă asupra vieţii din Republica Moldova, printr-o rubrică săptămânală. Zoom IN – poveşti autentice din viaţa de zi cu zi a oamenilor de peste Prut, şi Zoom OUT – legături cu marile teme europene şi globale. Moldova Zoom este emisiunea zilnică a RFI România dedicată actualităţii din Republica Moldova. Programul este difuzat de luni până vineri, de la ora 10:15. Emisiunea include reportaje de teren, analize tematice, cronici şi interviuri cu invitaţi de actualitate – cu accent pe contextul regional şi european. Începând cu 18 august, emisiunea este realizată de jurnalista Lina Grâu, cu o experienţă vastă în presa internaţională. Moldova Zoom este produsă cu sprijinul redacţiei RFI din Bucureşti şi al corespondentei RFI la Chişinău, Valeria Viţu, care coordonează o reţea de jurnalişti regionali din Republica Moldova. Amintim că în perioada 4–15 august, emisiunea Moldova Zoom a fost prezentată de Andreea Orosz.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/vitalie-cojocari-rubrica-rfi-romania-22135565

MasterChef România sezonul 10: Când începe şi ce reguli noi aduce competiţia culinară

MasterChef România revine în grila Pro TV cu cel de-al zecelea sezon. Show-ul culinar va debuta pe 8 septembrie şi vine cu noutăţi importante în format. Chefii Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu se întorc la masa juriului, pentru a decide cel mai bun concurent. Miza: titlul de MasterChef şi premiul de 75.000 de euro.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cand-incepe-masterchef-sezonul-10-22135484

Dan Negru: „Divertismentul TV încă păstrează public şi Jocul cuvintelor e un exemplu că publicul poate să fie smart şi numeros. Despre viitorul TV: „Nu va muri, dar se va reaşeza”

INTERVIU. Începe un nou sezon Jocul cuvintelor. Dan Negru este pregătit să stea faţă în faţă cu noii concurenţi. „Divertismentul TV încă păstrează public şi Jocul Cuvintelor e un exemplu că publicul poate să fie smart şi numeros (...). Dar mă bucur să văd că, după 4 ani, „Jocul cuvintelor" rămâne un reper în piaţa TV din România”, ne spune Dan Negru. Începând cu 18 august, emisiunea va putea fi urmărită în fiecare luni şi marţi, de la ora 23:00, la Kanal D. Noul sezon al emisiunii Jocul cuvintelor vine cu o campanie de promovare inedită. În spoturile difuzate, Dan Negru apare în diferite roluri – mecanic auto, vânzător de fast-food sau alături de oameni obişnuiţi. „Seria de promo-uri pentru Jocul cuvintelor vorbeşte despre diversitatea publicului nostru şi se adresează acestuia. Nici măcar cuvântul românesc nu mai există, acum toate sunt „joburi". Am adus în atenţie o serie de meserii şi ideea că, orice „job" ai avea, e bine să ştii să vorbeşti corect româneşte”, spune el.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/jocul-cuvintelor-sezon-nou-kanal-d-dan-negru-22135131

Parteneriat Pro TV – UNATC: Program de Excelenţă pentru masteranzii de Conţinut şi Producţie TV

Program pentru studenţii UNATC. PRO TV, în parteneriat cu Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC), lansează un Program de Excelenţă în cadrul masterului de Conţinut şi Producţie TV, dedicat pregătirii noii generaţii de specialişti în domeniul televiziunii. Proiectul se va desfăşura pe parcursul a doi ani universitari, între 2025 şi 2027, şi va combina pregătirea teoretică oferită de cadrele didactice UNATC cu sesiuni practice în cadrul echipelor de producţie PRO TV.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/pro-tv-unatc-program-masteranzi-22135082

ORDA contrazice contractele impuse de Dan Turturică în TVR. DOCUMENT

ORDA contrazice mai multe prevederi introduse de echipa lui Dan Turturică în noile contracte de cesiune drepturi de autor implementate în TVR. Punctul de vedere al ORDA a fost transmis unui jurnalist TVR nemulțumit de politica impusă de directorul general al televiziunii publice. Oficiul de Știri a intrat în posesia unui răspuns al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor (ORDA), adresat unui angajat al Societății Române de Televiziune (SRTv), legat de scandalul iscat de președintele-director general al televiziunii publice, Dan Turturică, după ce acesta a insistat ca angajații TVR să semneze contracte de cesiune a drepturilor de autor, cu titlu gratuit, ca acte adiționale la contractele individuale de muncă. Răspunsul ORDA contrazice mai multe prevederi din contractele de cesiune introduse de conducerea TVR, inclusiv la cea privind cedarea gratuită a drepturilor de autor definitiv, atât pentru opere actuale, cât și pentru cele vechi și viitoare. ORDA amintește că cesiunea drepturilor de autor este valabilă pentru un număr limitat de ani, conform prevederilor legale.
https://oficiuldestiri.ro/orda-contrazice-contractele-impuse-de-dan-turturica-in-tvr-document

De ce nu a mai apărut George Burcea în serialul Wednesday, sezonul 2

Doi români au fost în distribuția serialului Wednesday, sezonul 1: George Burcea îl interpreta pe Lurch, majordomul familiei Addams, iar Victor Dorobanțu a intrat în rolul celebrului „Thing” („Mânuță”). În timp ce Victor Dorobanțu a rămas și în sezonul 2, fostul soț al Andreei Bălan, nu. În urmă cu un an, George Burcea dezvăluia că nu mai face parte din distribuția serialului Wednesday, sezonul 2, fără a explica de ce. Pe surse, aflăm că de vină ar fi onorariul foarte mare cerut de fostul soț al Andreei Bălan. „Din motive personale și manageriale, am decis să nu mai fac parte din proiectul ‘Wednesday’, sezonul 2”, a spus George Burcea în urmă cu mai bine de un an. Actorul ar fi primit în jur de 50.000 de dolari pentru fiecare episod din primul sezon, iar pentru al doilea, însă, ar fi cerut un onorariu mult mai mare și anume 300.000 de euro pentru fiecare episod. Cererea nu i-ar fi fost acceptată, iar George Burcea a renunțat la rol. Un alt motiv ar fi actorul român și-ar fi dorit să aibă un cuvânt de spus în conturarea personajului Lurch încă din primul sezon, lucru care nu ar fi fost pe placul regizorului Tim Burton, potrivit contului Stargossip Top.
https://oficiuldestiri.ro/de-ce-nu-a-mai-aparut-george-burcea-in-serialul-wednesday-sezonul-2

Andreea Bălan a semnat cu Pro TV, după ce a fost dată afară de la Antena 1. Unde va apărea

Andreea Bălan a jurizat show-ul „Te cunosc de undeva” vreme de 13 ani, la Antena 1, iar acum a semnat cu Pro TV. Tatăl cântăreței a fost cel care a confirmat acest lucru, în lipsa oricăror declarații făcute de artista. Andreea Bălan a preferat să păstreze tăcerea după ce s-a aflat de plecarea ei de la Antena 1, însă a publicat pe rețelele de socalizare un mesaj cu subînțeles. „Eu am un motto: nu contează să apari, ci ceea ce faci și spui atunci când apari. Și ce te faci atunci când ai ceva spectaculos de prezentat, dar oamenii din spatele camerelor nu reușesc să surprindă, să filmeze sau să monteze aceste momente în timp real, astfel încât publicul să le vadă?”, a transmis Andreea Bălan. Potrivit dezvăluirilor făcute de Săndel Bălan, tatăl Andreei, artista va face parte dintr-un proiect ce aparține trustului concurent. Solista va cânta alături de prietena ei, Andreea Antonescu, pentru fundalul sonor al unui episod din cadrul noului serial de la Pro TV. „Mi-am dat acordul și am semnat un contract cu Pro TV, care a solicitat ca piesa ‘Lasă-mă papa la mare!’ să apară pe coloana sonoră a unui episod dintr-un serial. Mai multe amănunte nu cunosc”, a declarat Săndel Bălan, potrivit Fanatik.ro.
https://oficiuldestiri.ro/andreea-balan-a-semnat-cu-pro-tv-dupa-ce-a-fost-data-afara-de-la-antena-1-unde-va-aparea

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine.
Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL